[ Stefano @ 12.03.2005. 23:59 ] @
Mislim da bi metro kakav da je koristio svima i vozacima i pesacima.Nemogu ni da zamislim situaciju da odem do grada kolima parkiram ih u garazi i onda lepo lagano zavrsavam poslove metroom.Dakle umesto da se cimam kolima po guzvetari tako tipicnoj za BG,lepo lagano i brzo sve odradim metroom,vratim se popodne po kola,i kuci...
Znam da uvek u predizbornoj kampanji svi spominju metro.Nasao sam neki sajt
http://www.urbanrail.net/index.htm
i "zaprepasito" se kad sam video da i Bukurest i Sofija imaju metro(za njih nisam znao),ne treba ni pominjati da metro imaju svi glavni gradovi istocne Evrope(sem u EX YU),nikako mi nije jasno zasto u Beogradu metro nikad nije izgradjen.
Evo na ovom sajtu sam nasao i neke podatke za Beograd
http://www.urbanrail.net/eu/bel/beograd.htm
http://www.urbanrail.net/eu/bel/belgrad-metro-map.jpg
da li je realno da prva linija metroa(Ustanicka-Zemun...meni bi bila jako korisna a verujem i najvecoj vecini stanovnika BG-a) proradi stvarno do 2008 ako pocnu da je grade najkasnije do pocetka 2006?
[ bukovski @ 13.03.2005. 00:33 ] @
vi bar imate beovoz valjda se tako zvase sa vuka sto krece a dole juznije sve je tuznije u nis ni tramvaj nema ni ostalo pa svi cute ! zato ako treba beograxdu metro a mi i dalje da ga placamo ko i dosada nece moze ! ce bude za 100 godine kad ljudi budu isli na mesec za vikend :)
[ NickS @ 13.03.2005. 20:36 ] @
Video sam i ja tu mapu pre mesec dana, i zapitao se isto pitanje.

Bukurest ima metro jos od pre 2. sv. rata a Sofija ima izgradjenih 6 km od planiranih 60 km. Metro imaju i gradovi kao sto su Tbilisi, Jerevan, Baku, ...

Sto se tice lakog metroa cija se izgradnja planira, ne treba ni spominjati koji bi to dobitak bio za gradjane Beograda. Izgradnja lakog metroa u portugalskom gradu Porto je zapoceta pre 2 godine, jos uvek se gradi ali su prva vozila vec krenula izgradjenim trasama. Gledajuci ovaj primer, mislim da ima nade i za Beograd. Pogotovo, jer ideja o metrou nije pala s neba pre par godina vec se planira vise decenija. Tako je i prilikom izgradnje podzemne zeleznicke stanice "Vukov spomenik" ostavljen prostor i za metro, jer se znalo da ce on kad-tad tuda prolaziti. Ako se zaista zapocne izgradnja 2006.-te moguce je da on proradi 2008-me, ali verovatno u samo jednom delu (npr. od Ustanicke do Vuka, ili samo na N. Beogradu, i sl.). Za zavrsetak cele trase, znajuci nas, mislim da ce trebati mnogo vise godina, a o kompletnoj mrezi sa sve 3 linije i decenija.


Citat:
vi bar imate beovoz valjda se tako zvase sa vuka sto krece a dole juznije sve je tuznije u nis ni tramvaj nema ni ostalo pa svi cute ! zato ako treba beograxdu metro a mi i dalje da ga placamo ko i dosada nece moze ! ce bude za 100 godine kad ljudi budu isli na mesec za vikend :)


Beovoz je prigradska zeleznica i on nema nikakve veze sa metroom. U Budimpesti npr. postoji isti takav vid prevoza i zove se HEV, pored postojece mreze metroa.
Sto se tice vas i vaseg tramvaja, to je vas problem. I Novi Sad je imao tramvaj pa ga je prodao Osijeku jer je samo stvarao probleme (guzva i sl.).
Ko je bio u Beogradu (a da ne spominjem ziveo) zna vrlo dobro koliko Beogradu nedostaje metro. Finansiranje takvog projekta sigurno ne bi placali stanovnici juznog dela nase zemlje jer se iz suve drenovine ne moze iscediti vise nista. Sve kredite koje je Beograd uzeo do sada, sposoban je sam da vraca. A te fraze iz (mracne) proslosti kako svi rade a Beograd se gradi su davno izgubile svaki smisao.

[ Zikka @ 13.03.2005. 20:59 ] @
Kada se JAgodina , Cuprija i PAracin spoje u jedan grad i razvuku trole kroz iste gradove. To je trebalo da pocne 1962.godine ali se za trenutak zastalo.
[ Stefano @ 13.03.2005. 22:14 ] @
e a moze li neko da mi kaze kako "kompozicija" lakog metroa izgleda.Ja sam se vozio u metroima u Budimpesti,Becu,Milanu,Rimu...ali to su sve klasicni metroi sa po slobodnoj proceni 10-tak vagona.Da li bi "takav" voz saobracao i kao laki metro ili bi to bio neki "mali vozic" tipa modernog tramvaja sa 3-4 vagona.
[ Miloje Sekulic @ 13.03.2005. 23:47 ] @
Citat:
e a moze li neko da mi kaze kako "kompozicija" lakog metroa izgleda


Sminkersko ime za tramvaj

http://www.google.com/search?hl=en&q=light+rail

Miloje
[ NickS @ 14.03.2005. 01:34 ] @
Citat:

e a moze li neko da mi kaze kako "kompozicija" lakog metroa izgleda.Ja sam se vozio u metroima u Budimpesti,Becu,Milanu,Rimu...ali to su sve klasicni metroi sa po slobodnoj proceni 10-tak vagona.Da li bi "takav" voz saobracao i kao laki metro ili bi to bio neki "mali vozic" tipa modernog tramvaja sa 3-4 vagona.


Evo ti slika lakog metroa iz Porta, pa ti sam prosudi:

http://www.urbanrail.net/eu/por/por-srmatost2.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/por/por-srmatost1.jpg


Pozdrav!


[ Stefano @ 14.03.2005. 16:02 ] @
dobro ovaj u portu izgleda ok.(nije bas kao voz vise kao neki "fancy" tramvaj).
Interesuje me koliko se on brzo krece,da li ide kao metro 80 km/h i vise ili ide usporeno kao tramvaj.Da li na "zemlji" on staje na semafore kao travaj ili je njegova pruga potumo odvojena od puta i ima apsolutnu prednost na raskrsnicama(kao voz)
[ NickS @ 14.03.2005. 23:34 ] @
Koliko se secam, govorilo se dosta o tome na TV-u, kada je obrazlagan razlog uvodjenja lakog a ne teskog metroa.
Konkretno na Bulevaru Kralja Aleksandra, metro-pruga bi isla po sredini ulice od Ustanicke (gde ce biti pocetna stanica) do Sredacke (gde ce ulaziti u tunel ispod centra grada). Sto se brzine vozila tice, nisam siguran pa necu da lupim, ali se dobro secam da ce metro u saobracaju imati apsolutnu prednost. Kada bude prolazio Bulevarom, automatski ce zatvarati sve semafore i svuda imati zeleno. Pretpostavljam da ce u tom slucaju moci da razvija i neke vece brzine.
Naravno, uslov da ovo funkcionise iole normalno je da se sagradi predvidjeni unutrasnji prsten grada, koji bi tranzit sa Pancevackog mosta na auto-put odvodio sa Bulevara.


[ salec @ 15.03.2005. 10:27 ] @
Citat:
NickS: Naravno, uslov da ovo funkcionise iole normalno je da se sagradi predvidjeni unutrasnji prsten grada, koji bi tranzit sa Pancevackog mosta na auto-put odvodio sa Bulevara.

E, sto to ne iskopase paralelno sa tunelom za vozove, trasa je ista, a korist neuporedivo veca nego od zeleznickog tunela.
[ nerevarine @ 15.03.2005. 20:11 ] @
Koliko sam ja obavesten, istina je da ce se raditi laki metro, postoje ozbiljni planovi cak sam i nacuo nesto o nekim kreditima 150~200mil € na pravcu Ustanicka-Vuk. Dokazano je da postoji opravdanost ove investicije.
[ FormatC @ 15.03.2005. 22:44 ] @
Meni sve to liči na brze pruge. Kad na vrbi rodi grožđe.
[ NickS @ 16.03.2005. 00:01 ] @
Citat:
E, sto to ne iskopase paralelno sa tunelom za vozove, trasa je ista, a korist neuporedivo veca nego od zeleznickog tunela.


Preopterecenje Pancevackog mosta ce biti smanjeno jedino izgradnjom novog mosta kod Vince (jednog dana ...), kojim ce se obilaznica od Dobanovaca preko Ostruznice do Bubanj-potoka spojiti sa Pancevom. Taj most bi se morao graditi i zbog zel. pruge na istoj trasi, cime bi se stekli uslovi za uklanjanje pruge koja ide oko Kalemegdana do Pancevackog mosta. Ta pruga je ruglo Beograda.
[ salec @ 16.03.2005. 11:50 ] @
Da, pruga, a i put (a najvise od svega nedostatak novca, ali sigurno bi se nasli zainteresovani investitori) sprecavaju da se izbrusi pravi dragulj na uscu Save: gledao sam neku turisticku mapu Kalemegdana i palo mi je na pamet da bi bila atrakcija kada bi se kompletno rekonstruisalo srednjevekovno gradsko jezgro (Donji grad, prvobitni Beli grad), sa svim javnim i stambenim zgradama, ulicama i bedemima. To je sada pusta ledina od cetvrt km2 sa tu i tamo nekom razvalinom koja viri iz zemlje. Da li je nekom poznato kada i kako je uopste doslo do njegovog raseljavanja i razaranja i da li danas postoje ili su postojali ikakvi predlozi za rekonstrukciju ili se celo podrucje cuva za arheoloska iskopavanja?
[ NickS @ 17.03.2005. 00:52 ] @
Citat:
palo mi je na pamet da bi bila atrakcija kada bi se kompletno rekonstruisalo srednjevekovno gradsko jezgro (Donji grad, prvobitni Beli grad), sa svim javnim i stambenim zgradama, ulicama i bedemima.


Vrlo interesantna ideja. U vecini evropskih gradova moras da se penjes po okolnim brdima da bi posetio tvrdjavu ili stari grad, dok je u Beogradu tako nesto u samom centru grada. Steta je ne iskoristiti takvu prednost.
[ FormatC @ 17.03.2005. 03:32 ] @
Nema se para...
[ salec @ 17.03.2005. 11:28 ] @
Citat:
NickS: U vecini evropskih gradova moras da se penjes po okolnim brdima da bi posetio tvrdjavu ili stari grad, dok je u Beogradu tako nesto u samom centru grada.

Ustvari ovde, iz starog grada, kad bi ga bilo, morao bi da se pentras da stignes u novi grad. Kako god okrenes, nema starih gradova bez pentranja!