[ Stefano @ 02.04.2005. 23:11 ] @
Znam da to sto imamo i sto se zove autoput vise ne ispunjava ni minimum uslova da nosi tu "titulu",i da bi prvo trebalo razmisljati o njihovoj sanaciji a tek onda o gradnji novih...ali... Gledam OMV-ovu autokartu Hrvatske koju sam uzeo letos u Dubrovniku i malo searchujem po internetu i dolazim do sledecih podataka: Kod komsija postoji mnogo vise autoputeva nego u nas.Do 90-tih godina kdo nas je bilo vise autoputeva nego u CRO,ali sada je sasvim drugacije. Pored starog autoputa Granica sa Srbijom-Granica sa Slovenijom(oznaka A3 cini mi se) i starog autoputa ZG-Karlovac(i ono malo kod Rijeke) oni sada imaju:Autoput Zagreb-Split(pun profil u celosti oko 300km,preko 20 tunela,vijadukata...dosta tezak za izgradnju),ZG-Rijeka(tokom 90-tih sve do 2004 izgradjen u celosti,doduse valjda oko 60-tak km polu-autoput,ostatak od valjda oko 90km pun profil,isto teski uslovi izgradnje ima puno tunela i vijadukata),imaju nesto autoputeva u Istri (Istarski Y) ali to je polu-autuput,i ZG-severna granica sa SLO i ZG-granica sa HUNGARY.Cini mi se oko 1000 km autoputeva imaju trenutno.Dobar deo toga izgradjen u periodu od 2000-2004(pre svega mislim na autoput ZG-Split koji je izgradjen za samo 3 godine iako je jako tezak za gradnju mnogo tunela,vijadukata i slicno)... ...zao mi je sto ovakva mreza autoputeva nije izgradjena kod nas...steta!a imamo sve uslove,mislim na geografiju. Mi imamo 70-tih godina izgradjen autoput Beograd-Nis,i dogardjivan sve do Leskovca do danas,polu-autoput BG-Horgos(sreca pa su napravili pun profil konacno od Batajnice do Beske,a cuo sam da je poceo da se gradi pun profil i od Beske do Novog Sada,do leta bi valjda trebali da izgrade,ko se krece tim putem nek me potvrdi ili demantuje,posto godinu dana nisam tu prolazio),BG-granica sa CRO, i ono malo autoputa BG-Pancevo.Mnogo mala mreza kad je uporedimo sa Hrvatskom. LM,u novinama s'vremena na vreme procitam: 1.kako su u zavrsnoj fazi pripreme za izgradnju prve deonice autoputa Beograd-j"uzni jadran" i to BG-Pozega(via Obrenovac,Gornji Milanovac i Cacak) znaci nekih 150 km,od toga 15 km tunela i 20 km vijadukata,pun profil u celoj deonici(super stvar),valjda bi i braca Crnogorci istovremeno poceli da grade i deonicu Kolasin-Podgorica od nekih 80 km,u profilu polu-autoputa(valjda za sada je tako,ali bolje pun profil). To bi sve trebalo po recima ministra gosn Velje,da se da na koncesiju,pa nek stranci grade to.Stranci bi to izgradili i odrazavali valjda 30 godina?! nisam siguran,ali sam siguran da bi izgradili za 3-4 godine u celosti prvu fazu(BG-Pozega i Kolasin-Podgorica) kao sto su i u Hrvatskoj izgradili autoput do Splita. A da uslov za koncesiju je da ista firma izgradi i pun profil na celoj deonici od BG do Horgosa. Mislim da bi to bilo super,bez obzira na verovatno visu cenu putarine(na CRO forumima kazu da je na autoputu ZG-Split bas bezobrazno visoka cena putarine,ali autoput mora nekako da se otplati). Mislim gledajte relno sa tih 150+80 km autoputa(+tunel Sozina koji je vec izgradjen skoro skroz) putovanje do mora bi se znacajno skratilo. Mada po meni treba da odrede celu rutu,znaci i deonicu od Pozege do Kolasina,pa da na koncesiji to izgrade kompanije u celosti pa da do mora ima 450 km autoputa(kolju se oko izbora da li da idu preko Ivanjice ili Zlatibora),sto znaci da bi se uz neku brzu voznju do mora stizalo za svega 3.5h sto je super-vec vidim sebe kako svaki vikend tokom leta picim na more 2.Autoput Nis-Dimitrovgrad.Takodje u poslednje vreme se pise da se i oko tog novog autoputa dosta radi,mislim da se dosta radi da pocne da se gradi.Naravno isto bi bio dat na koncesiju...imao bi 88km u punom profilu. 3.Malo manje se spominje i potencijalni autoput kroz Sumadiju,u pravu Mali Pozarevac,Mladenovac,Arandjelovac,Topola,Gornji Milanovac,gde bi se ukrstao sa ovim BG-Pozega.Ovaj autoput "oce opstine da grade" a ja se pitam od cega,u svakom slucaju inside sam saznao da opstina Topola bas planira da sto pre pocne sa izgradnjom prvih 15km ili tako nesto autoputa na relaciji "neko selo pod Bukuljom(ne mogu da se setim koje-ka Rudniku".Valjda bi se i taj autoput dao na koncesiju...valjda,s'obzirom da tih 100km u punom profilu kosta cca 550 miliona eur.A da letos sam na putu Arandjelovac-Topola video neku tablu gde pise da ce "tu" biti-prelaziti autoput...makar nesto sam video Potpitanje,sta treba da nasi autoputevi ispune da nose oznaku "A"(primer A1,A2,A3...) kao sto autoputevi nose u koliko vidim svim zemljama Evrope pa i u Sloveniji i Hrvatskoj. Sta vi mislite o tome(da se ogranicimo na te potencijalne nove autoputeve,a ne kako sanirati postojece) |