[ Stefano @ 02.04.2005. 23:11 ] @
Znam da to sto imamo i sto se zove autoput vise ne ispunjava ni minimum uslova da nosi tu "titulu",i da bi prvo trebalo razmisljati o njihovoj sanaciji a tek onda o gradnji novih...ali...
Gledam OMV-ovu autokartu Hrvatske koju sam uzeo letos u Dubrovniku i malo searchujem po internetu i dolazim do sledecih podataka:
Kod komsija postoji mnogo vise autoputeva nego u nas.Do 90-tih godina kdo nas je bilo vise autoputeva nego u CRO,ali sada je sasvim drugacije.
Pored starog autoputa Granica sa Srbijom-Granica sa Slovenijom(oznaka A3 cini mi se) i starog autoputa ZG-Karlovac(i ono malo kod Rijeke) oni sada imaju:Autoput Zagreb-Split(pun profil u celosti oko 300km,preko 20 tunela,vijadukata...dosta tezak za izgradnju),ZG-Rijeka(tokom 90-tih sve do 2004 izgradjen u celosti,doduse valjda oko 60-tak km polu-autoput,ostatak od valjda oko 90km pun profil,isto teski uslovi izgradnje ima puno tunela i vijadukata),imaju nesto autoputeva u Istri (Istarski Y) ali to je polu-autuput,i ZG-severna granica sa SLO i ZG-granica sa HUNGARY.Cini mi se oko 1000 km autoputeva imaju trenutno.Dobar deo toga izgradjen u periodu od 2000-2004(pre svega mislim na autoput ZG-Split koji je izgradjen za samo 3 godine iako je jako tezak za gradnju mnogo tunela,vijadukata i slicno)...

...zao mi je sto ovakva mreza autoputeva nije izgradjena kod nas...steta!a imamo sve uslove,mislim na geografiju.
Mi imamo 70-tih godina izgradjen autoput Beograd-Nis,i dogardjivan sve do Leskovca do danas,polu-autoput BG-Horgos(sreca pa su napravili pun profil konacno od Batajnice do Beske,a cuo sam da je poceo da se gradi pun profil i od Beske do Novog Sada,do leta bi valjda trebali da izgrade,ko se krece tim putem nek me potvrdi ili demantuje,posto godinu dana nisam tu prolazio),BG-granica sa CRO, i ono malo autoputa BG-Pancevo.Mnogo mala mreza kad je uporedimo sa Hrvatskom.
LM,u novinama s'vremena na vreme procitam:
1.kako su u zavrsnoj fazi pripreme za izgradnju prve deonice autoputa Beograd-j"uzni jadran" i to BG-Pozega(via Obrenovac,Gornji Milanovac i Cacak) znaci nekih 150 km,od toga 15 km tunela i 20 km vijadukata,pun profil u celoj deonici(super stvar),valjda bi i braca Crnogorci istovremeno poceli da grade i deonicu Kolasin-Podgorica od nekih 80 km,u profilu polu-autoputa(valjda za sada je tako,ali bolje pun profil).
To bi sve trebalo po recima ministra gosn Velje,da se da na koncesiju,pa nek stranci grade to.Stranci bi to izgradili i odrazavali valjda 30 godina?! nisam siguran,ali sam siguran da bi izgradili za 3-4 godine u celosti prvu fazu(BG-Pozega i Kolasin-Podgorica) kao sto su i u Hrvatskoj izgradili autoput do Splita.
A da uslov za koncesiju je da ista firma izgradi i pun profil na celoj deonici od BG do Horgosa.
Mislim da bi to bilo super,bez obzira na verovatno visu cenu putarine(na CRO forumima kazu da je na autoputu ZG-Split bas bezobrazno visoka cena putarine,ali autoput mora nekako da se otplati).
Mislim gledajte relno sa tih 150+80 km autoputa(+tunel Sozina koji je vec izgradjen skoro skroz) putovanje do mora bi se znacajno skratilo.
Mada po meni treba da odrede celu rutu,znaci i deonicu od Pozege do Kolasina,pa da na koncesiji to izgrade kompanije u celosti pa da do mora ima 450 km autoputa(kolju se oko izbora da li da idu preko Ivanjice ili Zlatibora),sto znaci da bi se uz neku brzu voznju do mora stizalo za svega 3.5h sto je super-vec vidim sebe kako svaki vikend tokom leta picim na more
2.Autoput Nis-Dimitrovgrad.Takodje u poslednje vreme se pise da se i oko tog novog autoputa dosta radi,mislim da se dosta radi da pocne da se gradi.Naravno isto bi bio dat na koncesiju...imao bi 88km u punom profilu.
3.Malo manje se spominje i potencijalni autoput kroz Sumadiju,u pravu Mali Pozarevac,Mladenovac,Arandjelovac,Topola,Gornji Milanovac,gde bi se ukrstao sa ovim BG-Pozega.Ovaj autoput "oce opstine da grade" a ja se pitam od cega,u svakom slucaju inside sam saznao da opstina Topola bas planira da sto pre pocne sa izgradnjom prvih 15km ili tako nesto autoputa na relaciji "neko selo pod Bukuljom(ne mogu da se setim koje-ka Rudniku".Valjda bi se i taj autoput dao na koncesiju...valjda,s'obzirom da tih 100km u punom profilu kosta cca 550 miliona eur.A da letos sam na putu Arandjelovac-Topola video neku tablu gde pise da ce "tu" biti-prelaziti autoput...makar nesto sam video

Potpitanje,sta treba da nasi autoputevi ispune da nose oznaku "A"(primer A1,A2,A3...) kao sto autoputevi nose u koliko vidim svim zemljama Evrope pa i u Sloveniji i Hrvatskoj.
Sta vi mislite o tome(da se ogranicimo na te potencijalne nove autoputeve,a ne kako sanirati postojece)
[ Emil Ranc @ 03.04.2005. 01:57 ] @
E sad, reći ćeš možda da cepidlačim, ali BG-PA nije autoput. To jesu 2x(2+1) trake, ali imaš i raskrsnice, semafore, pešačke prelaze, ograničenja 60, 80, 50... Složićeš se, to nisu baš karakteristike auto-puta... ;)

Pozdrav
[ sadux @ 03.04.2005. 03:04 ] @
Za mnogo sto sta mi,druze moj imamo potencijala u uslova svake vrste,ali imamo nesposobne politicare,koji su jos uzgred i lopovi!
Jedini problem Srbije je dugogodisnja kradja,i nesposobnost drzavnih vlasti..
Tako da se nekoj boljoj infrastrukturi ne bi mogli nadati,po meni bar jos 5 godina..
[ _djevojka_ @ 03.04.2005. 07:49 ] @
Naravno da ima nade. Nego, da li ima novca? :)



Kontakt je... Normalna stvar...
[ Lalemajstormoler @ 03.04.2005. 20:59 ] @
Novca ima u stvari sad nema zato sto imamo




Za mnogo sto sta mi,druze moj imamo potencijala u uslova svake vrste,ali imamo ----------nesposobne------- politicare,koji su jos uzgred i ------lopovi!
[ Lalemajstormoler @ 03.04.2005. 21:03 ] @
Cuj LOPOVI to je nista lopovi.Lopovi su oni sto kradu jaja i novcanike babama po pijaci i autobuskim stanicama.Ovo su LEGALNI MAFIJASI
[ Miloje Sekulic @ 03.04.2005. 22:27 ] @
U Srbiji ima planova i projekata za auto puteve.
Naslo bi se i para da ima saobracaja.
Sem na par deonica oko Beograda u Srbiji jednostavno nema dovoljno saobracaja koji bi opravdao izgradnju auto puteva

Miloje
[ Fuzz @ 03.04.2005. 23:00 ] @
Pa Hrvati su napravili puteve zbog turizma, od turizma, i stranim kapitalom koji je doneo i ogromne cestarine. Mi smo imali sankcije-saobracaj stop. A i vlada 2000-2003/4 nije napravila kilometar puteva,bez obzira na nove poreze,kredite,donacije,privatizaciju,....
[ NickS @ 04.04.2005. 03:07 ] @
Citat:
Mislim da bi to bilo super,bez obzira na verovatno visu cenu putarine(na CRO forumima kazu da je na autoputu ZG-Split bas bezobrazno visoka cena putarine,ali autoput mora nekako da se otplati).


I ja sam cuo od par prijatelja iz HR da je putarina na tom autoputu veoma visoka i da Hrvati sa prosecnim primanjima nisu u mogucnosti da ga koriste.

Ako bi to bio slucaj i u nasoj zemlji, da stranci izgrade autoputeve i naplacuju putarinu prema svom standardu, mislim da nam ne bi puno koristili.


Citat:

3.Malo manje se spominje i potencijalni autoput kroz Sumadiju,u pravu Mali Pozarevac,Mladenovac,Arandjelovac,Topola,Gornji Milanovac,gde bi se ukrstao sa ovim BG-Pozega.


Nisam cuo za ovaj autoput, ali sam cuo da je u planu autoput Pojate - Krusevac - Kraljevo - Pozega, cime bi se spojila 2 vazna autoputa BG - Nis i BG - PG. Time bi se stvorio, kako kaze nas kapitalni ministar "Prsten autoputeva kroz Srbiju". Zivi bili pa videli!

Citat:
Potpitanje,sta treba da nasi autoputevi ispune da nose oznaku "A"(primer A1,A2,A3...) kao sto autoputevi nose u koliko vidim svim zemljama Evrope pa i u Sloveniji i Hrvatskoj.
Sta vi mislite o tome(da se ogranicimo na te potencijalne nove autoputeve,a ne kako sanirati postojece)


Nisam siguran za oznaku "A", ali mi se mnogo svidja sto autoputevi u Madjarskoj nose oznaku "M". Zvuci mi sasvim fino da nasi autoputevi nose oznake "S-1, S-2, S-3, ...itd." Malo origialnosti nije na odmet?

[ cult @ 04.04.2005. 09:56 ] @
Da pocnem od samog naslova, mozda ima nade al' ne za nas nego za nase klince a u najgorem slucaju, unuke. Razlog je vrlo jednostavan, ko god da putuje po Srbiji a tu pre svega mislim juznije od BGD-a, moze se uveriti u katastrofalno stanje celokupne putne mreze.
Autoput na kome je putarina preskupa (BGD-Nis 350 din, stara cena) i BGD-KG 150 din je nedopustivo skupa a da pri tom od istog nisu izgradiliu ili reparirali vise od 40 km i to efektivne izgradnje (ostalo je u brojnim kolotraziuma i zakrpama), pa se ja kao i svi okstali, s'pravom putram gde ide toliki novac bre?? Dalje, Nis-Prokuplje-Merdare, blagi uzas sa 2.5km novog asfalta a inace je sam asfalt star oko 30 godina sa brojnim zakrpama kao tako da je sam put izuzetno opasan po zivot. Nis-Dimitrovgrad, pocela je izgradnja koja ide poprilicno aljkavi, kao uostalom i sve po Srbiji. Istocna Srbija, Nis-Knjazevac-Zajecar, No comment, tamo je i bog odavno rekao laku noc! Ibaraska magistrala, parcijalne popravke koje su pocele prosle godine a radovi su i dalje u toku tu najvise mislim na deonicu od Kraljeva do Raske. Put se na nekim deonicama blago prosiruje i asfalt se stavlja ali opet parcijalno znaci mi ne mozemo nista da uradimo u celosti nego sve pomalo i na kasicicu a na vestima milina! O putevima prema CG ne zelim ni da pricam jer ko god da je bio prreko Novog Pazara prema CG je doziveo sok. Ma bre nisu u stanju 4km asfaltnoig puta da postave prema nasoj "najelitnijoj" planini iz pravca Rudnice do vrha Kopa, pa sta onda dalje imamo da komentarisemo, ko ih bre vise j**e, ne zasluzuju ni da trosimo kiseonik u vezi toga. I za kraj, sta je sa BGD ulicama i pompezno najavljivanim mostovima, NISTA! A boga mi, nece nista ni u dogledno vreme da se desi a globe na sve strane, preko benzina, pica i goriva i naravno putarine.
Sve u svemu samo jedna rec, PLJACKA i to debela!
E da, i koga mi (citaj sa brojnim ostecenjima na kolima i to samo od puteva) da tuzimo, putare, drzavu ili politicare!?
[ Bambino @ 04.04.2005. 10:41 ] @
Veoma interesantna tema nema sta:
Evo posto ja koristim pa bez lazne skromnosti gotovo sve te autoputeve koje ste naveli malo bih da ih prokomentarisem.
Zivim i radim u Austriji .
Austrija ima prilicno dobro uradjene Autoputeve , nekih par hiljada kilometara i sadasnji sistem naplate je za mala vozila vinjeta koja kosta 72,5 eura za 12 ili 14 mjeseci (vazi od 1. Decembra do 1.Februara ) i Maut sistem za kamione (naplacuje se po predjenom kilometru i prilicno je skup 33 centa za slepere)
Osim par tunela koji se posebno naplacuju sistemom naplatnih rampi mozes da se vozis do mile volje koliko hoces za 72 eura godinu dana.

Slovenija ima dovololjno autoputa za svoje potrebe
Ljubljana - Maribor - Sentilj (Austrija)
Ljubljana - Trieste (Italija)
Ljubljana - Jesenice - Villach (Austrija)
Nesto malo Ljubljana - Novo Mesto (pravac ka Zagrebu)
Slovenci imaju ogroman problem saobracaja na relaciji Sentilj - Maribor - Macelj (Hrvatska) kuda idu svi gastarbeiter-i kuci i cijeli balkan ka evropi , kao i njemacki i ceski turisti na hrvatsko more.
Guzve su nenormalne ,ceka se da ne kazem danima na prolaz i pametniji kao ja koriste Madjarsku ili Ljubljanski autoput pa se spustaju na male granice ka hrvatskoj.
Pojma nemam zasto oni to ne rade ali nema nagovjestaja da ce se i krenuti u skorije vrijeme.

Hrvatska je posebna prica . Prosao sam gotovo sve autoputeve osim pravca Zagreb-Rijeka i moram da kazem da su odlicni.
Jedina zamjerka je sto su pakleno skupi ali to je cijena koju diktira americka firma koja je i pravila sve to.Tako ce ostati narednih 30 godina.
Pravac slovenija - Zagreb je trenutno u izgradnji i mislim da za najdalje 2 godine ce biti spojeno sve komplet od granice slovenije do granice Srbije.
100 kilometara autoputa kosta u prosjeku oko 7 eura (u zavisnosti koji dio) i samo novi pravac za Split je nesto skuplji (oko 30 eura).
To je za obicnog Hrvata prilicno velika cijena jer mu do splita i nazad treba gotovo kao za kompletnu godisnju vinjetu u austriji.

Za pohvalu je i sajt hrvatskih autocesta http://www.hak.hr/?404;http://...ormacije/vremenskaprognoza.asp
koji je zaista obilan informacijama i najvaznije web kamerama da mozes stalno imati uvid u stanje na putevima.
Sajt je uradjen na nekoliko jezika i sasvim pristojan.


Bosna je jednostavno bosna i dalje.
Postoji jedan dio Banjaluckog puta za saobracaj motornih vozila (po dvije trake u oba smjera odvojene duplom zutom linijom ) gdje je 100 ogranicenje i jari se koliko je moguce.
Postoji i nekih 20 km novog autoputa Sarajevo - Zenica koji je jednostavno premali da primi sav saobracaj iz grada.
Sve ostalo je tuga i jad i granici se sa albanskim putevima , posebno sada u proljece , gotovo kao minsko (rupsko) polje . Rupa do rupe - puteljak BL -Beograd.

Srbija ima potrebe i potencijal ali nista drugo.
Osim vec poznatog autoputa bratstvo-nejedinstvo i dijela Beograd - Nis - Leskovac sve ostalo je u domenu naucne fantastike , barem za sada.
Najteze mi pada kad mi ovde u Austriji turci pricaju kako su nekada isli preko Srbije i kako sada ne smiju jer je toliko sikaniranja od strane policije i da njima naplacuju skupo autoput a drugima jevtino (vide na tabli).
Nikako mi nije jasno kakva je to politika da strancima naplacuju skuplje nego domacima (komunisticki sistem) i ta politika je prilicno dovela do izolacije i zaobilaska nase zemlje.
Samoubistveni nazovi autoput Subotica - Beograd je prica za sebe.
krenem od Bg i odmah posle Batajnice mi naplate 300 dinara (za domace valjda 45), idem dalje i u Beskoj oha , prekid , radovi , neko s***** i vozi misko kuda znas.
Nastavim dalje i naravno sledeca naplatna rampa, opet 300 dinara , strane tablice, i nisam prosao ni 5 km zaobilaznica , radovi i pici preko Srbobrana i ko zna kuda .
Nisam se vise ni penjao na to cudo nego starim putem kao nekada za Suboticu.
Najgore mi padaju one tri trake za oba smjera , pa ko koristi onu srednju traku ?
Ko stigne , i ako imas muda ostajes na njoj . To sam pricao i pokazivao mnogim ljudima i do sada nisam naisao na slican slucaj , to je samo kod nas moguce.
U srbiji ne postoji zabrana za kamione nedjeljom i praznicima kao svuda u savremenim drzavama i putovati nekuda nedjeljom je pakao.
Beograd - Pancevo nije autoput nego obicna ulica , nesto poput Kneza Milosa ili Bulevara.
Dokle tako pitam se ?
Nisam isao za Bugarsku i Rumuniju i pitam se kakva je situacija kod njih ?