[ anon7994 @ 15.04.2005. 00:24 ] @
http://www.airmaxi.com/



BEOGRAD - Pod motom “Letenje više nije skupo”, od sredine juna na našem nebu će se naći i dva iznajmljena Boeing-a 737-300, sa oznakama nove srpske regionalne, low cost kompanije AirMaxi.

- Prvi letovi biće do atraktivnih turističkih destinacija i već smo o tome regovarali sa agencijama - najavio je Predrag Vujović, generalni direktor avio-prevoznika koja će poslovati u sistemu Delta holdinga. - Najpre ćemo leteti u Tursku, Grčku, Egipat, verovatno i Maroko, a sigurno i do Tivta.

Deltina avio-kompanija regionalnim letovima povezivaće Srbiju sa Budimpeštom, Sofijom, Bukureštom, LJubljanom, Zagrebom, Skopljem. Avioni će uzleteti iz Surčina, a najavljuje se dobra saradnja sa 30 aerodroma u regionu, uključujući i niški. Vujović kaže da će, u drugom krugu, AirMaxi leteti do Nemačke, Švajcarske, Francuske, skandinavskih zemalja...

- Prve linije za Nemačku biće Keln i verovatno, Hamburg naveo je Vujović. - Karta do Nemačke koštaće od 45-55 do 100 evra. Karte će se prodavati preko Interneta, a plaćaće se kreditnim karticama. Oni koji nemaju pristup Internetu, moći će da rezervišu mesto u avionu preko ovlašćenih putničkih agencija, u poštama i preko SMS poruka.
[ Slobodan Miskovic @ 15.04.2005. 00:31 ] @
http://www.elitesecurity.org/poruka/680776
[ anon7994 @ 15.04.2005. 00:51 ] @
Avio karte i po deset evra

Jeftine avio-karte biće dostupne građanima u Srbiji od sredine juna ove godine, zahvaljujući novoj kompaniji AirMaxi. Prvi avioni ove kompanije poleteće ka velikim turističkim centrima u Grčkoj, Turskoj, Egiptu i Maroku, ali su najavljeni i letovi za Tivat i sve evropske zemlje u kojima živi veliki broj naših državljana.

Građani će karte moći da rezervišu i kupe putem interneta, pomoću kreditnih kartica.

- Sve one kojima ne odgovora ovakav način kupovine karata uputićemo na turističke agencije koje uspostave saradnju sa našom kompanijom ili karte mogu platiti u bankama ili pošti, objasnio je Predrag Vujović, direktor AirMaxi-a.

Cene nekih karata će biti i po 10 evra (kad u avionu ima slobodnog mesta), zavisno od destinacije. Recimo, kako najavljuju u novoj aviokompaniji, let do Nemačke, u jednom pravcu, koštaće između 45 i 55 evra. Ovako niske cene moguće su zahvljajući eliminisanju svih nepotrebnih troškova letenja avionom.

Red letenja će biti stalan i ujednačen, tako da se karte mogu rezervisati i do šest meseci unapred. AirMaxi planira da leti na svim destinacijama gde se nakon istraživanja tržišta pokaže interesovanje putnika za najmanje pet letova nedeljno.

Ova aviokompanija za početak raspolaže sa dva aviona Boeing 737-300, koji su iznajmljeni iz Amerike i stari su desetak godina. Za servisiranje letelica, bezbednost letenja, tehničku podršku, pilote i stjuardese zadužen je Aviogenex, sa kojim je AirMaxi u okviru kompanije Delta holding potpisao ugovor o poslovnoj saradnji.

Svi avioni AirMaxi-a poletaće sa aerodroma Beograd iako rukovodstvo najavljuje moguću saradnju i sa drugim aerodromima, ukoliko za to bude uslova i potrebe.

- Mnogo više aviona i novih destinacija imaćemo sledeće godine u ovo doba. Napredovaćemo u skladu sa zahtevima putnika na raspoloživom tržištu, istakao je Vujović.
[ hakinen @ 15.04.2005. 14:22 ] @
Hvala Bogu da se setili pametni ljudi.. najtoplije pozdravljam ovaj potez.. A ja sam pre mesec dana morao da putujem u Budimpestu pa odatle Wizzair-om da letim za Stokholom.. Pogadjate koja je cena karte u pitanju.. 115 eura povratna, slozicete se vise nego jeftino.. Iskreno se nadam da ce do nove godine kad planiram ponovo da putujem za Stokholm biti ubacena u red letenja i ta destinacija. Ocekujem da ce i nasa kompanija da bude u ovom domenu cena pa da svi putujemo ko normalni ljudi... Sad ce jedini problem da ostane dobijanje viza za zeljene destinacije.. pozdrav !
[ Dream World @ 15.04.2005. 14:41 ] @
Cudi me kako pre nije bilo ovakve low budget kompanije u Srbiji.

Nego, izgleda je Delta kupila domen www.airmaxi.com Pre kada sam hteo da procitam nesto o ovoj kompaniji i otisao na ovaj sajt bila je redirekcija na neki drugi sajt. Tada domen jos nije bio u vlasnistvu Delte, barem po whois podacima. Sada kada sam procitao ovu poruku sa slikom aviona otisao sam ponovo na sajt.

Da li neko zna da li je Delta kupila ovaj domen i za koliko? Pretpostavljam da ima neko ko je zaposlen u Delta Holdingu :-).
[ Ivan Dimkovic @ 15.04.2005. 15:00 ] @
Way To Go!

Drago mi je da u Srbiji konacno pocinje i trzisna utakmica kada je avio saobracaj u pitanju - JAT je inace upravo unistio savrsenu biznis kombinaciju za grad gde ja zivim (Petak uvece - Nedelja uvece) i time dokazao hronicno odsustvo smisla za biznis (weekend trip)

Nadam se uskoro da ce i za Beograd moci da se putuje kao i u druge vece gradove u Evropi - da vi odredjujete da li zelite da birate vreme ili da smanjujete budzet - sta vam vise treba.

A ne 3x nedeljno, u sred bela dana, za ogromne pare, nema da biras :)
[ Leftist @ 15.04.2005. 15:52 ] @
Nikad nisam verovao da cu se sloziti sa @$$@#@%$ Veljom Ilicem, ali pocinje da me hvata paranoja od Miskovica. Lepo je to malo privatni biznis, malo fabrike, ali tog coveka stavrno ima previse na svakom koraku.
[ Ivan Dimkovic @ 15.04.2005. 15:57 ] @
Ne kontam sta bi nekog trebalo da interesuje ko je vlasnik te firme - videcemo kako rade, ako su efikasni i imaju niske cene, iskreno mi puca dugme da li je vlasnik Miskovic, Zeljko Mitrovic, Karic ili neki cetvrti tajkun iz Srbije.

Fora je u tome da Miskovic posle prodaje Delta Banke ima kesh, i to dosta kesha - sta je problem da covek to ulozi u avio kompaniju... mislim, to ce svima doneti biznis (ugostiteljima, aerodromu) - ne moze biti losa kombinacija ni u jednom slucaju.

Mislim svakako je bolje za Srbiju da on ulozi kesh u avio kompaniju nego u biznis sa nekim pevaljkama ili da jednostavno outsource-uje - tj. ulozi lovu negde drugde van Srbije.
[ Leftist @ 15.04.2005. 16:10 ] @
Nema veze sto je Pablo Eskobar (bio) kralj koke, ako otvori sutra avio kompaniju koja leti za dz, sve je OK? Za nekog ko je bio direktor propale drzavne firme (koja je, gle slucajnosti, propala bas za njegovog direktorevanja) malo je mnogo bahat. Jasno je meni da se 90-tih ni hleb nije mogao kupiti od legalne zarade i da su neke svoje pozicije iskoristili da osim hleba kupe i na primer, besna kola, kuce, itd, ali sad reci "pa oni su samo uspesni biznismeni" mi je vrhunac licemerja.
[ caboom @ 15.04.2005. 16:13 ] @
cuj, bolje je da nelegalan ili kakav god novac predje u legalne investicije nego da ode iz srbije - sto uopste nije tesko izvesti. da li zelis da zivis bolje, ili da kukas nad tim kako svet nije pravedan? grow up... pravda ne postoji.
[ vindic8or @ 15.04.2005. 16:22 ] @
@ ova dvojca sto im smeta low cost letenje


jel bi radije da putujete za 50€ preko airmaxi (inace, bez obzira ko je i kako stekao kapital za osnivanje, to je legalna kompanija) ili 300€ preko JAT-a?

ne razumem cemu strah i negodovanje...
[ Ivan Dimkovic @ 15.04.2005. 16:25 ] @
Upravo, kao sto rece Caboom - umesto jurenja vetrenjaca treba pristupiti poslu.

Sve to sto pricas mozda a mozda i nije istina - posto ocigledno nije moguce u ovom momentu kriminalce iz struktura 90-tih kazniti, sad treba zaustaviti razvoj zemlje i mlatiti praznu slamu sve vreme?

Elem, prvobitna akumulacija kapitala od pada komunizma je morala da se desi - svaka ex-komunisticka zemlja ima svoje tajkune, get over it konacno - bilo, desilo se - ***i ga, it was bound to happen. Nije moglo da se spreci u uslovima u kojima je Srbija zivela, i sta sad.... nista.

Stoga je najbolje izabrati najbolje moguce resenje - biznismenima iz 90-tih treba pruziti priliku da uloze u svoju zemlju - oni koji su ocigledno krali i kojima je moguce uci u trag treba da robijaju - oni sto su to radili "profi" da ne bude kaznjivo po zakonu prosto treba da plate poreze i "legalizuju se" i to je to...

Stoga potpuno podrzavam Air Maxi - to sto je JAT propao nije krivica samo ex direktora JAT-a vec kompletnog sistema ciji su deo i cistacice te firme do samog ministra za saobracaj (danas kapitalne investicije) - mehanicari su se borili samo za svoje plate i da mogu komotnije da ne rade, piloti takodje, sindikat se bori za svoje polutke i hleb bez motike (cuj sindikat), srednji management je gledao kako sto bolje da se uvuce u bulju high-level managementu ignorisuci gigantske propuste u poslovanju, a high level management je gledao kako da drpi sto vise para i zaposli sto vise rodjaka, dok su ministri gledali kako da se sa JAT-om politicki prebiju u svojim koalicijama zato sto, hebi ga, ministarska fotelja je ipak najvaznija... izvini, ali svi su zasluzili to sto im se desilo, osim onog malog procenta normalnih ljudi u toj firmi koji su taoci.

Toga u privatnim firmama nece biti.
[ SmilieBG @ 15.04.2005. 16:39 ] @
Lepo je to sto voze, samo mene druga cinjenica tu pomalo plasi - bezbednost.

Ako jedan EasyJet, daleko bilo (pu-pu) se skrlja negde, onda ima da odgovaraju za to i bice i istraga i sve po redu... Prema tome, oni sugurno dovoljno odrzavaju avione.

Vecina vas je letela JAT-om i videli ste kakve krseve su vozili. Ovi sad kupise neke 10-tak godine 'mlade' avione... AvioGenex odrzava... Bitan samo profit... Dal' postoje i jos bolje, dal' se postuju pravila...?

Mozda, potpuno neopravdan strah ali... :)

Poz,
Sale
[ Leftist @ 15.04.2005. 16:46 ] @
Citat:
caboom: ... pravda ne postoji.

I rest my case
Jeste JAT je bio leteca katastrofa, i jesto lepo leteti za male pare, i ima nesto i u svoj toj pragmaticnosti, ali ko me juce potkradao danas mi je dobar? Mozda je k'o sto rekoh prakticno, ali cini da se osecam kao budala. To je otprilike to.
[ mkdsl @ 15.04.2005. 17:22 ] @
Pa ti onda leti JAT-ovim avionom za 300 evra (a imash izbor da letish za manje), pa se nemoj osecati kao budala
[ Insider @ 15.04.2005. 18:52 ] @
Pozdravljam inicijativu da se i u Srbiji stvori klima za razvoj ovakvih prevoznika.Moguce je da ce se posle nekog perioda pojaviti jos koja firma zainteresovana da ponudi low budget letove...
Btw ,jedna ironija...putovali porodicno supruga i ja do Australije za 550 eura(povratna karta naravno) a do Beograda 500 eura sa sve taksama.....dole JAT :-)
[ Ivan Dimkovic @ 15.04.2005. 19:06 ] @
Citat:
Vecina vas je letela JAT-om i videli ste kakve krseve su vozili. Ovi sad kupise neke 10-tak godine 'mlade' avione... AvioGenex odrzava... Bitan samo profit... Dal' postoje i jos bolje, dal' se postuju pravila...?


10 godina starosti je sasvim OK za avione, vecina aviona u floti Lufthanse, Air France-a i sl... su otprilike toliko stari, doduse low-costovi obicno kupuju nove avione, ali tek kad rasire biznis. Uzgred, JAT koristi avione stare i po 20+ godina.

Ryanair je u pocetku koristio matore 737-200 avione (to bez hush-kitovanja i ne sme da slece u EU), a posle rasta sada kupuju trocifren broj novih aviona (JAT ih ima jedva 10 koji su sposobni da lete po EU)

Ne verujem da ima propusta u odrzavanju - ne daje Boeing sertifikate svakom sakom i kapom, pa da rade pogresno - koliko god JAT i slicni imali zastarele avione u odnosu na vodece svetske prevoznike, oni svakako nisu losiji od proseka. Safety record servisera u Beogradu je sasvim OK.
[ Miloje Sekulic @ 15.04.2005. 19:53 ] @
Citat:
Građani će karte moći da rezervišu i kupe putem interneta, pomoću kreditnih kartica.


Da li je ovo najava Card Precessing sistema?

Miloje
[ vindic8or @ 16.04.2005. 01:32 ] @
Citat:
Leftist wrote:ali ko me juce potkradao danas mi je dobar?


ko te je juce potkradao? znas nesto sto mi ne znamo?
argumenti or stfu.
u suprotnom ispada da ti smeta bilo ko, ko zaradjuje neke pare.

drugo, ne letis ti zato sto si zaljubljen u vlasnika kompanije, vec zato sto ti je ponuda njegove firme najisplativija.
[ pctel @ 16.04.2005. 02:48 ] @
Citat:
vindic8or: ko te je juce potkradao? znas nesto sto mi ne znamo?

takvi smo mi srbi - onog ko je nesto uspeo mrzimo iz dna duse! Evo malog eksperimenta, navedite jednog srbina koji je bogat a nije lopov? Ne mozete da se setite? E, o tome ja pricam...
Draze bi nam bilo da dodje neki Nemac da nam uzima pare pa taman da nas je juce licno bombardovao...
[ _djevojka_ @ 16.04.2005. 02:57 ] @
hm...da li je neko najavio kada ce ovi letovi postati operativni ili je ovo josh uvijek prosipanje shupljeg u prazno shto se tiche detaljnijih informacija?
SBBKBB.
[ caboom @ 16.04.2005. 03:00 ] @
pctel, o cemu ti pricas? iskreno receno, evo ja bih prvi vise voleo zapadne investitore, iz prostog razloga zato sto obicno racunaju na duze staze i generalno su pouzdaniji od hit&run bizMis modela u srbiji. ono o cemu mi pricamo jeste da je naprosto bolje da taj novac ostane ovde nego da se opere izvan zemlje. ono sto bi bilo daleko bolje je vece trziste i ponuda poslova u srbiji sto je jedino moguce u slucaju zdrave konkurencije, a to ce se desiti tek kada strani kapital pocne ozbiljnije da ulazi na nase trziste - ne kada se opere prljav novac.
tacno je da u srbiji ima bogatih ljudi koji su posteno (ili relativno posteno) stekli svoje bogatstvo, ali budimo realni i prisetimo se 90ih. na kojoj strani je statisika?
[ Leftist @ 16.04.2005. 03:24 ] @
Citat:
pctel: takvi smo mi srbi - onog ko je nesto uspeo mrzimo iz dna duse! Evo malog eksperimenta, navedite jednog srbina koji je bogat a nije lopov? Ne mozete da se setite? E, o tome ja pricam...
Draze bi nam bilo da dodje neki Nemac da nam uzima pare pa taman da nas je juce licno bombardovao...

Drenik - internet provider, Boni - ulosci, pokrao je drzavu (tajio pporez, malo sverca... inace isti je lik u pitanju) ali nista sto bih mu zamerio
Recimo da prepoznajem dve struje: nema veze ako je krao i lud je svako ko misli da je krao.
Prvima mogu da kazem: meni je neverovatno sledece, ako neko kaze: "Pa sta ako je krao bitno je da je sada dobar". Zanci nece niko da me pravi budalom da sam ja lud sto nisam lopov.
Drugima mogu da kazem: ne, posteno su sve to zaradili...
[ caboom @ 16.04.2005. 03:34 ] @
leftist, potpuno masis poentu. ili si budala, ili si idealista - pravda NE POSTOJI. da ti nacrtam, sta je bolje od ove 2 opcije:
1) novac odlazi iz srbije na kipar/wherever, biva opran, vlasnik ovece svote zelenih papira zivi srecno i bezbrizno daleko odavde.
2) vlasnik ovece svote biva primoran da na neki nacin kanalise svoj kapital i odredjen broj ljudi dobije posao.
meni stvarno nije jasno sta ljudi u srbiji ocekuju, malo protesta, malo samosazaljevanja, malo deus-ex-machina stranih investicija i sve ce biti prekrasno? da ti nacrtam jos jednom - ocekuje nas najgori period kapitalizma; prvobitna akumulacija kapitala i usmeravanje istog, 20 godina najgoreg rmbachenja i mozda, ali samo mozda nesto i postane od ove pateticne tvorevine koju mi zovemo drzavom.
licno, nemam nista protiv naporonog rada, ali bih rekao da veliki deo populacije u srbiji nije spreman na takvu "zrtvu", tako da pocinjem da sumnjam u ovih 20 godina koje sam pomenuo.
[ Bounty @ 16.04.2005. 03:35 ] @
Citat:
caboom: ono o cemu mi pricamo jeste da je naprosto bolje da taj novac ostane ovde nego da se opere izvan zemlje.


khm.. parice od prodaje banke su vec wash&go na cyprus..
sto naravno ne znaci da cu 5x skuplje da placam avion ili cekam da patrijarh paja udje u avio-biznis..
[ vindic8or @ 16.04.2005. 03:42 ] @
pa ulozeno je u ovaj avio biznis ocigledno.. nije sve wash & go.

Leftist, molim te detaljnije objasni kako su jedan od manjih Internet provajdera i ulosci za menstruaciju opljackali drzavu?
[ caboom @ 16.04.2005. 03:48 ] @
Citat:
Bounty: khm.. parice od prodaje banke su vec wash&go na cyprus..
sto naravno ne znaci da cu 5x skuplje da placam avion ili cekam da patrijarh paja udje u avio-biznis..


cuj, uvek moze jos vise parica da ode iz zemlje, a poenta cele price je upravo ono sto si i sam rekao - "sta ja imam od toga?". u ovom slucaju napokon normalnu konkurenciju JAT-u i katastrofalnoj usluzi istog. bolje je da se takav kapital kanalise kroz nesto od cega ce prosecan gradjanin imati koristi nego da jos novca odluta iz zemlje.
[ Leftist @ 16.04.2005. 04:45 ] @
Citat:
vindic8or: pa ulozeno je u ovaj avio biznis ocigledno.. nije sve wash & go.

Leftist, molim te detaljnije objasni kako su jedan od manjih Internet provajdera i ulosci za menstruaciju opljackali drzavu?

Opljackati je definitivno teska rec, ali u tome i jeste moja poenta. Lik je uzeo nesto para i od toga napravio biznis, ali nikome ne bode oci.

Ja jesam idealista, ali po tom pitanju imam pragmatican stav : )
Kao sto se iz nicka moze pretpostaviti imam neke cudne leve sklonosti, ali o tome ne pricam ovom prilikom. Ja sam se sad vratio iz neke akcije i malo sam pripit, ali hocu reci sledece: da ti upadnem na gajbu maknem DVD player, posle sa tim parama organizujem valjanje heroina, pa onda organizujem prodavnicu jeftinih igracaka, da lisam ja do jaja ili ne?
Ako treba da biram da li cu da me opljackaju pre 10 god (maxi) ili na licu mesta (jat), icicu tamo gde treba peske (vozom, stopom, telekinezom...).
Sto se tice idealizma, sad ispadoh najgora ovca zbog toga. Pa evo i Hitler je bio pragmatican: prvo poubija sve nemocne i bolesne da drzava ne mora da ih izdrzava, onda jos kao plus, dobije od toga tonu sapuna. Ne kazem ja da je idealizam sam po sebi mnogo bolji, ali nije ni sve tako crno-belo. Poenta mog izlaganja je (valjda): dobro dodje ta prakticnost ponekad, ali ko je los, los je (Konfucije: ako zelis promeniti svet pocni stvari nazivati svojim imenom).
Shvatam ja kapitalizam dobro i znam da nam sledi rmbacenje i sta je tu je, ali ja i dalje ne vidim kakve to veze ima sto je neko zaradio na tudjoj nesreci, tj. nisam glup sto '93 nisam bio krimos/direktor drzavne firme (u 99% slucajeva se svede na isto)

Evo da ponovim jos jedanput: ko hoce da se vozi maxijem nek se vozi, ali neka u sebi (u zavisnosti od ukusa) ponovi neku od sledecih mantri 4-5 puta:

1) ja cu biti bolji covek, ja cu u slucaju sledece krize biti kriminalac
2) svaki pakt sa djavolom je sansa za boljitak
3) bolje srecan i glup nego zabrinut i pametan
[ vindic8or @ 16.04.2005. 05:24 ] @
covece, mojne pijan da kucas odgovore. svasta ispadne :-)
[ flylord @ 16.04.2005. 09:28 ] @
Citat:
Leftist:
Evo da ponovim jos jedanput: ko hoce da se vozi maxijem nek se vozi, ali neka u sebi (u zavisnosti od ukusa) ponovi neku od sledecih mantri 4-5 puta:

1) ja cu biti bolji covek, ja cu u slucaju sledece krize biti kriminalac
2) svaki pakt sa djavolom je sansa za boljitak
3) bolje srecan i glup nego zabrinut i pametan


Neka on bude lopov, masovni ubica i sve ostalo. Nije moje da ga hapsim i da mu sudim. Ako znam da je lopov ja se necu boriti protiv njega nego protiv drzave sto dozvoljava da lopov bude van zatvora. Ali, i dalje cu da se, bez ikakvih moralnih prepreka, vozim do nemacke za 60evra AVIONOM!
Pa Bus je skuplji do Nemacke od ovog leta, a kako sam prvi put usao u avion, sad se frapiram kad moram da idem necim drugim bilo gde sto je dalje od 100km od mene.
A u ostalom, kladim se da ce vecina ljudi da se vozi sa tim avionima bez razmisljanja o tome koje je vlasnik. Da niste ovde pomenuli ime coveka, ja, na primer, uopste ne bih znao kako se zove vlasnik Delte, jer tolko me briga za tu informaciju, da je to neopisivo
poz
[ mkdsl @ 16.04.2005. 17:45 ] @
Ma joj... . Chitam postove od pochetka opet i plachem od smeha . Pa bre, vi od svakog posla napravite neko pranje para, potkradanje narodnih masa itd itd itd... Ljudi, fakte su sledece: s jedne strane imate JAT (po kome necu da pljujem, ma kakav da je, to je nasha nacionalna avio kompanija) koja ima jedne cene (po meni, previsoke), i s druge strane low-cost kompaniju o kojoj josh uvek ne znamo puno, sem da je bash to - low cost. Meni moj dzep kazhe sledece: ako ce ti jedna od njih ostaviti vishe para, zashto da ne letim tom kompanijom? A da ne pominjem zakone trzhishne ekonomije, koji nalazhu skupljim kompanijama da menjaju svoje poslovne strategije, da bi ostali u trzhishnoj utakmici. Pa chak i da je to fantomska kompanija privremenog karaktera (a sumnjam da je bash takva), ona nishta loshe ne mozhe VAMA uchini. Sigurno necete leteti sa pilicima (ili nekom drugom vrstom pernatog zhivotinjskog sveta), vec cete putovati u avionima koji su relativno novijeg datuma.

Low cost kompanije postoje svuda u svetu. Shto je dobro ostatku sveta, dobro je i meni. Manite se dokazivanja lopovluka ako nemate argumente. Izlishno je o tome dalje i prichati.

Pozdrav.
[ Stefano @ 17.04.2005. 00:27 ] @
Nego sta mislite sta ce biti sa JAT-om.Pretpostavljam da ce airmaxi pokriti sve bitnije destinacije u Evropi,pa,ako uz to i termini budu dobri za business passanger-e,mislim da JAT tu vise nece imati sta da trazi.Mislim ko ce onda putovati JAT-om,osim, ako mu je bas bitno da umesto naprimer aerodroma Bergamo ide na Milano Malpensu ili tako nesto,sto je po meni potpuno nebitno(low cost avio kompanije uglavnom da bi bile jeftinije idu na okolne jeftinije aerodrome).
[ the.kum @ 17.04.2005. 15:04 ] @
Citat:
caboom: ...., sta je bolje od ove 2 opcije:
1) novac odlazi iz srbije na kipar/wherever, biva opran, vlasnik ovece svote zelenih papira zivi srecno i bezbrizno daleko odavde.
2) vlasnik ovece svote biva primoran da na neki nacin kanalise svoj kapital i odredjen broj ljudi dobije posao.

Naravno, da je bolja druga varijanta, pa cak i da je vlasnik opljackao drzavu. Medjutim, veliki deo tog kapitala (ne mislim samo na Deltu) se koristi za pogresne stvari - usluzne delatnosti, eventualno banke i naravno UVOZ - umesto za PROIZVODNJU. Danas je glavna privredna delatnost u Srbiji uvoz iz Kine, sto nikako nije dobro po sve nas. Ne vidim da je neko od ovih Karica, Miskovica & co. ulozio novac u neku znacajniju prozivodnju. Zasto? Zato sto je tako rizik mnogo veci i dobit mnogo manja, nego da se kapital obrce kroz uvoz i prodaju.
[ hakinen @ 18.04.2005. 14:01 ] @
Zajebite vise sa prepucavanjima i raspravom koje je oprao pare, ko je gde sta ulozio, ko je lopov a ko nije i ostale nebitne i neargumentovane stvari... Ovde pricamo o kompaniji, letovima, destinacijama, kakve ce biti cene, usluga i te stvari a ostalo me ne zanima.. Cudi me da neko od moderatora nije procitao ovo do sad i brisao postove posto nemaju veze sa mozgom a pogotovu sa temom.
[ boogooyagha @ 18.04.2005. 20:16 ] @
Svaka cast , ovo je pravi potez , sto vise konkurencije i trzisne privrede a manje monopola i '' samoupravljanja '' A raznih fanatika levicara i sl. uvek ima i takvi uvek vide zavere u svemu , pa i ova njegova prica o N. vlasniku Boni-ja koga igrom slucaja poznajem je prica za malu decu ;)
[ Ivan Dimkovic @ 18.04.2005. 23:16 ] @
Citat:

Nego sta mislite sta ce biti sa JAT-om.


Najverovatnije isto sto i sa bivsim bugarskim avio prevoznikom - drzava ce rasprodati slotove na stranim aerodromima i zavristi posao.

Ako budu imali malo vise srece - uradice downsizing na 500-600 ljudi, zakupiti bolje avione i biti pomocna avio kompanija za linkove ka Beogradu a glavi biznis bi im bio regionalni (Bosna, Hrvatska, Bugarska, Grcka...)

Low-costevi tesko da ce moci da lete po glavnim svetskim aerodromima - ali ne treba zaboraviti da ce tu JAT imati nevidjenu konkurenciju od evropskih avio prevoznika cim Srbija potpise Open Skies sporazum, a to ce morati kad tad.

Pozdrav iz Las Vegasa :-)
[ Nabukodonosor @ 18.04.2005. 23:35 ] @
Plus da se smanji plata direktora Jat-a, od koje za godinu dana mogu da avion.
[ caboom @ 19.04.2005. 01:04 ] @
Citat:
the.kum: Naravno, da je bolja druga varijanta, pa cak i da je vlasnik opljackao drzavu. Medjutim, veliki deo tog kapitala (ne mislim samo na Deltu) se koristi za pogresne stvari - usluzne delatnosti, eventualno banke i naravno UVOZ - umesto za PROIZVODNJU. Danas je glavna privredna delatnost u Srbiji uvoz iz Kine, sto nikako nije dobro po sve nas. Ne vidim da je neko od ovih Karica, Miskovica & co. ulozio novac u neku znacajniju prozivodnju. Zasto? Zato sto je tako rizik mnogo veci i dobit mnogo manja, nego da se kapital obrce kroz uvoz i prodaju.


i ovo se da kanalisati i regulisati kroz poreze i carinu, ali je problem sto je "pravna drzava" jos uvek mitski pojam u srbiji. sto se tice proizvodnje, apsolutno sumnjam da ce proizvodnja u bilo kojem vecem obimu biti pokrenuta od nekog domaceg investitora, zato i tipujem da nam je bilo kakvo poboljsanje zivotnih uslova direktno vezano za strane investitore koji su zainteresovani za jeftiniju radnu snagu u istocnoj evropi. jedino se postavlja pitanje - po cemu smo mi konkurentni u odnosu na druge istocnoevropske zemlje?
[ the.kum @ 19.04.2005. 01:23 ] @
Slazem se, i za carine i za proizvodnju. Nema sanse da se pokrene bilo kakva ozbiljnija proizvodnja i razlozi za to su mnogobrojni, no da ne idemo mnogo offtopic. A u odnosu na ostale istocnoevropske zemlje u svemu bismo bili konkurentniji od njih da smo krenuli u isto vreme kad i oni, medjutim mi smo u situaciji da kasnimo 10 i kusur godina u odnosu na njih. Tako da ne racunajuci strane investicije koje bi bile zainteresovane za jeftinu radnu snagu, jedino sta mozemo da razvijemo je poljoprivreda, mada izgleda da ni tu ne mozemo nista bez stranog kapitala (hint: fabrike vode, mlekare... - veliki deo drze stranci).