|
[ pctel @ 19.04.2005. 13:14 ] @
| Ovo ima veze sa svim oblastima - i sa tehnikom, i sa ekonomijom, i sa psihologijom, i sa marketingom... bas da vidim gde ce moderatori da premeste
Razni su nacini kako prodavci tehnicke robe pokusavaju (i uspevaju) da zeznu konkurenciju i kupce. Ovoga puta necu o pricama o kvalitetu, necu ni o cenama koje su iskazane bez PDV-a pa kad dodjes da platis ti crvenis jer nemas dovoljno novca da platis, a prodavac ne crveni jer je napisao cenu manju nego sto treba da platis, ovoga puta cu o najnovijoj prevari (ako neko ne misli tako neka kaze), to je NULTI SERVIS. To je, za one koji ne znaju, pregledanje novog uredjaja da bi se utvrdilo da li je sve upakovano u kompletu, da li funkcionise i da li je lepo podeseno.
Prvi put sam cuo da je nekom naplacen nulti servis kad je kolega kupovao nesto u METRO-u. Niko mu nista nije rekao sve dok nije platio i krenuo po garanciju, kada je saznao da ima mogucnost izbora:
- ili ce platiti nulti servis 600 dinara
- ili mu se nece uvaziti eventualne reklamacije na kvalitet i funkcionalnost
Sta je drugo mogao covek nego da plati - nece valjda da rizikuje da kutiju donese kuci i utvrdi da pola delova nedostaje? I tako, od pocetne cifre 2.999 dinara koja pise na reklami (a koju nasi nenaviknuti kupci u brzini jos uvek to konstatuju kao dve hiljade i nesto preko), na to se dodade i PDV, pa postade 3539, a onda na to jos i taj nulti servis, tako da je coveka kostalo 4139 dinara. Verovatno cemo i mi ostali, naterani takvim potezom konkurencije, uskoro poceti da naplacujemo nulti servis - ako krenete da kupite nesto kod mene sto kosta "dve hiljade i nesto", obavezno ponesite barem 5.000 dinara |
[ _djevojka_ @ 19.04.2005. 13:41 ] @
pctel, zar se na pocetku ne pita za SVE cijene...tj.i za garanciju, i za PDV?
Dodushe, podlo od tog prodavca da se tako ponasa. Shta bi falilo da tip koji kupuje odmah trazhi pare nazad, i da odsheta od takvog prodavca. Niko ga nije tjerao da nastavi sa kupovinom.
djevojka.
[ biotech @ 19.04.2005. 13:43 ] @
ma vrlo dobro je poznato to da ljudi koji se bave preprodajom mob. telefona,kola i racurana su najveci prevaranti PO PRAVILU
(cast izuzecima)
[ pctel @ 19.04.2005. 16:03 ] @
Citat: _djevojka_: pctel, zar se na pocetku ne pita za SVE cijene...tj.i za garanciju, i za PDV?
Ne ljudi su navikli na jednu cenu, neko ko je veoma oprezan mozda i pita, ali 99% ne.
Citat: Shta bi falilo da tip koji kupuje odmah trazhi pare nazad, i da odsheta od takvog prodavca.
Stvar je u tome da vecina ljudi nisu studenti i penzioneri, pa ako sam npr. ja odvojio popodne da odem negde, potrosio nekoliko litara goriva da odem tamo i da se vratim, onda mi je najgora varijanta da uopste ne uradim to sto sam naumio. Neki zbog toga, druge je jednostavno sramota da prave pitanje oko 600 dinara...
[ zus @ 19.04.2005. 17:45 ] @
Citat: pctel: Stvar je u tome da vecina ljudi nisu studenti i penzioneri, pa ako sam npr. ja odvojio popodne da odem negde, potrosio nekoliko litara goriva da odem tamo i da se vratim, onda mi je najgora varijanta da uopste ne uradim to sto sam naumio. Neki zbog toga, druge je jednostavno sramota da prave pitanje oko 600 dinara...
Nazalost potpuno si u pravu. Ja licno iz principa nebi kupio od takvog prodavca.
Inace ne mogu da shvatim da je nekoga sramota "da pravi pitanje" za sopstvene pare. Tebalo bi promenuti nacin razmisljanja po tom pitanju.
[ pctel @ 19.04.2005. 19:03 ] @
Citat: Inace ne mogu da shvatim da je nekoga sramota "da pravi pitanje" za sopstvene pare.
Evo, navescu jedan primer koji malo bolje ilustruje tu pojavu. Prisustvovao sam jednom prilikom sledecem dogadjaju:
Sedim ja uvece sa drustvom u kaficu, kad prolazi jedna devojka i nudi ruze na prodaju. Ja nikada ne bih kupio cvece od nje, zato sto znam da je to najverovatnije cvece sa groblja koje ce ona sada skupo da proda, racunajuci na to da uvek ima mladica koje ce biti sramota da odbiju da kupe cvet devojvi. I tako, prilazi ona jednom paru, pruza devojci ruzu a obraca ce momku:
- Da li biste obradovali vasu devojku jednom lepom mirisnom ruzom. Devojka naravno uzima to sto joj se po mom misljenju ne samo nudi vec namece, a momak uzima novcanik i kaze:
- Kupicu joj, koliko kosta?
Na to ova odvali neku cenu koja je jednaka ceni celog buketa cveca u cvecari, i ono sto se u 99% slucajeva dogodi je da momak precuti, izvadi pare i plati, ali, ovoga puta nije bilo tako - momak je odbio da plati toliku cenu i rekao devojci da vrati ruzu. Ja sam bio odusevljen tim njegovim postupkom, ali jedini ja, ostali su ga gledali sa podsmehom i komentarisali u stilu "pazi pajsera, izveo devojku a nece ni ruzu da joj kupi". Malo ko bi imao hrabrosti za tako nesto, on ni u jednom trenutku do kraja veceri nije pokazao da zali ili da ga je sramota zbog takve reakcije, dok je devojka koja je bila sa njim skrivala pogled i videlo se da je sramota zbog toga... Sad, eto, neke ljude je sramota za sopstvene pare, neke nije, bilo kako bilo to se nece tako lako promeniti.
[ tdjokic @ 19.04.2005. 19:38 ] @
Ja jos uvek ne mogu da se oporavim od onog "polupraznog" ili "polupunog" kertridza za ink stampac ili sta je vec bilo, koji se dobije uz nov stampac. To su sve prljave stvari, koje su eto moguce i u razvijenim okruzenjima, ali - opstaju. Dok se potrosaci organizuju i sprece 5 prevara, prevaratni vec izmislili 10 novih i stalno tako.
[ _djevojka_ @ 20.04.2005. 01:50 ] @
Citat: Neki zbog toga, druge je jednostavno sramota da prave pitanje oko 600 dinara...
hahahahhahahaha. Izvini molim te, ali bash me briga sta ce osoba do mene reci o tome shta ja kupujem, ili stavise: sta ce reci prodavac o tome.
Dodje mi da pobjegnem kad npr. udjem u neku prodavnicu i probam neshto i tachno izgleda grozno (previshe dugachko/veliko i sl.), a prodavachica (iako i ona to primjecuje), gleda me u ochi, kezi se...'bash ti dobro stoji'. Neka hvala. Nisam ni trazhila komentar, a kamoli dodatne glooposti.
A shto se tice:
Citat: Shta bi falilo da tip koji kupuje odmah trazhi pare nazad, i da odsheta od takvog prodavca.
- ja mislim da bi se prodavac malo zamislio, a i druge mushterije oko njega, shta on to radi. :)
Ili je mozhda sladje chekati dok se sve upakuje, pa onda trazhiti novac nazad? :) IPAK, nije zdravo spushtati se na isti nivo.
pctel: djevojka + dechko situacija - pa zar ona nije razmislila (malo) da uzima cvijece koje je (potencijalno) doshlo (svjezhe) sa groblja? Ocigledno ne. fcuk, inteligentan dechko. :)
[ sasa022 @ 20.04.2005. 02:25 ] @
Podseticu vas na temu Uvalili mi kutiju
www.elitesecurity.org/tema/89244
Kod nas ne postoji organizacija za zastitu potrosaca,inspektori su cesto podmitljivi......
[ Java Beograd @ 20.04.2005. 08:12 ] @
A o kom se proizvodu radi ?
Ne želim da pravdam METRO, ali me jako zanima o čemu se radi. Jer nulti servis za recimo bajs možda i ima smisla, (ne govorim o naplati nultog servisa) ali za, na primer, fen nema smisla.
[ broker @ 20.04.2005. 09:08 ] @
Koliko znam nulti servis za bicikle se ne naplacuje, bar ne posebno. Ako se naplacuje vec je uracunat u cenu.
Inace moj je princip da kad god prodavac hoce da me za nesto smota i ja to primetim, istog momenta prekidam kupovinu, cak i ako sam vec platio.
[ markolazarevic @ 20.04.2005. 10:39 ] @
Citat: pctel: I tako, prilazi ona jednom paru, pruza devojci ruzu a obraca ce momku:
- Da li biste obradovali vasu devojku jednom lepom mirisnom ruzom. Devojka naravno uzima to sto joj se po mom misljenju ne samo nudi vec namece, a momak uzima novcanik i kaze:
- Kupicu joj, koliko kosta?
Na to ova odvali neku cenu koja je jednaka ceni celog buketa cveca u cvecari, i ono sto se u 99% slucajeva dogodi je da momak precuti, izvadi pare i plati, ali, ovoga puta nije bilo tako - momak je odbio da plati toliku cenu i rekao devojci da vrati ruzu.
Joj znam tu foru. Ali ja jednostavno (kad popijem malo) kad mi pridje ta baba ja joj viknem na uvo "a PDV,a FISKALNI" i baba pobegne u fazonu vidi mentalca.
[ SmilieBG @ 20.04.2005. 13:21 ] @
Za to nisam cuo u Holandiji, ali raspitacu se.
Ali ajde jedno kontra pitanje odmah za vas, dole, kaze:
dal' postoji porez / extra naplata za unistavanje bele tehnike?
Tako recimo, primera radi, za mikrotalasnu se ovde placa oko 12 evra prilikom kupovine za mikrotalasnu. Taj 'porez' je za unistavanje metala i opreme onog dana kada se mikrotalasna pokvari / ne koristi vise.
U zavisnosti od uredjaja i mogucnosti recikliranja istog, tako i varira ova dazbina. Frizideri nesto skuplji, dok se na malu (gabaritno) opremu ne placa nista. Prema tome i belu tehniku dele u nekoliko klasa (A - D), kako sto se tice te reciklaze, tako i po potrosnju elektricne energije.
Inace, ne postoji varijanta da to ne platis, pa da zafrljacis mikrotalasnu negde u reku. Sva bela tehnika se mora ili odneti na specijalna skladista, ili se telefonom pozovu pa dodju u roku od par dana da pokupe sta imas (ti si samo duzan da do 8 ujutru izneses na unapred dogovoreni cosak kod tebe u kraju).
Poz,
Sale
[ euripyd @ 20.04.2005. 13:43 ] @
Citat: pctel:
Na to ova odvali neku cenu koja je jednaka ceni celog buketa cveca u cvecari, i ono sto se u 99% slucajeva dogodi je da momak precuti, izvadi pare i plati, ali, ovoga puta nije bilo tako - momak je odbio da plati toliku cenu i rekao devojci da vrati ruzu.
hehe, i ja tako sedim sa jednom ribom, drugarica mi bila (jel sva sreca da je tako, ne daj Boze da je bio prvi sastanak..), bas na trgu kod konja i jedemo kolace, i isto tako prilazi ista "cvecarka" i da joj ruzu, a kad sam postupio kao ovaj prethodno, e znas sta se desilo, e oces da znas???
e pa ta "cvecarka" mi otela nenacet kolac sa stola i nestala u gomili. i sta sam mogao da uradim?
pazite sta vam stoji na stolu dok ste sa ribom u kaficu (bez preser***nja tipa imam nokiu 9100 communicator...)
p.s. a nisam bas bio siguran da li je cena cvetka bila sa porezom ili ne. mozda je bilo uracunato i osiguranje...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|