[ lord Vader @ 02.06.2005. 12:39 ] @
Pozdrav svima.

Kupio sam računar nešto pre Nove Godine. U konfiguraciji sam tražio hard od 120G, 8MB keša i tip "serial ATA". A ispostavilo se da su mi spakovali 120GB sa 2MB keša i to "ATA" tip!

Mislim da sam kasno provalio da su me zeznuli iako imam garanciju godinu dana. Kućište sam otvarao pošto nema nalepnicu ali nisam skidao ništa od komponenti. Jedino se vidi da je brisana prašina

Šta mogu da očekujem od prodavca u ovom slučaju? On će sigurno da izađe sa pričom kako sam ja to zamenio i da pokušavam da mu podvalim. Ako ne nađemo zajednički jezik, da li ima šanse da se obratim finansijskoj inspekciji ili nekoj službi za zaštitu korisnika (ako to uopšte postoji kod nas)?

Ipak mislim da imam male šanse jer nikako ne mogu da dokažem da nisam ništa menjao od komponenti.
Svaki predlog ili slično iskustvo su dobrodošli.
[ Ivan Dimkovic @ 02.06.2005. 12:47 ] @
- Da li imas racun na kome je upisano da je prodavac trebao da ti proda SATA disk?
- Da li na tom racunu/ugovoru stoje serijski brojevi / identifikacije komponenti?

Ako na bilo koji od ova 2 odgovora das odgovor "ne" - onda ti jedino preostaje da:

1 - odes, kazes o cemu se radi i vidis kakav ce odgovor biti

2 - ako te odbije, ti teoretski mozes da pretis inspekcijom ili tuzbom, posto je u pitanju usmena pogodba, ali to je skupo i u pitanju je tvoja rec protiv njegove, dakle slabe sanse za uspeh + veliko cimanje, dakle skuplje od samog diska.

A, ako su odgovori "da" na oba pitanja - nemas problema, odneses i pokazes da nije ispostovan ugovor o prodaji, i to je to - ako odbije da zameni, odes u inspekciju sa ugovorom o prodaji i zavrsis stvar.

U svakom slucaju - ako u ugovoru jasno ne stoji sta ti dobijas, problem je cimati se oko toga - jednostavno, sledeci put zahtevaj detaljne informacije da budu zapisane u ugovoru o prodaji.

[ mkdsl @ 02.06.2005. 12:49 ] @
Pa sad, krivica je iskljuchivo tvoja. Sve firme (ozbiljne) istaknu da robu pre odnoshenja prekontrolishete, da se vidi da li neshto fali, i da li je u pakovanju roba koja je kupljena.

Malo si se kasno setio da bi sad to vracao, uostalom, ako ti na rachunu/garanciji pishe proizvod koji si TI trazhio, a oni ti dali neshto drugo, idi i vrati. Duzhni su da ti to zamene. Ukoliko nije takav sluchaj, pomiri se sa tim da si kupio pogreshan hard disk.

I sledeci put otvori ochi.
[ lord Vader @ 02.06.2005. 13:57 ] @
Citat:
- Da li imas racun na kome je upisano da je prodavac trebao da ti proda SATA disk?

Imam račun na kome lepo piše:
120GB MAXTOR 8MB S-ATA 7000rpm 9ms i serijski broj xxxxxxxx

E sad, taj isti serijski broj je na hardu u mom kompu a taj hard nije ovaj što piše na računu već 120GB MAXTOR 2MB ATA
Dakle, serijski brojevi su isti ali model nije koji piše da treba da bude.
Think we got the case?

Danas ili sutra idem da se žalim pa ću da baš da napišem šta je bilo.
[ Ivan Dimkovic @ 02.06.2005. 14:21 ] @
U tom slucaju imas case - pripremi

1 - Ugovor na kome je upisan serijski broj hard diska, i sta on treba da predstavlja

2 - Print-out iz programa za dijagnostiku na kome se jasno vidi :

-- Serijski broj diska (upisan u NVRAM memoriju diska)
-- Podaci o disku (koji ne odgovaraju podacima u ugovoru)

Moguce je da tvoj prodavac nije ni znao za to, ali u svakom slucaju posto si platio SATA disk, i to isto pise na ugovoru - ne bi trebalo da bude problema pri zameni.

Citat:
mkdsl
Pa sad, krivica je iskljuchivo tvoja. Sve firme (ozbiljne) istaknu da robu pre odnoshenja prekontrolishete, da se vidi da li neshto fali, i da li je u pakovanju roba koja je kupljena.


Krivica nije njegova jer se radi o visoko-strucnom podatku koji ne mora svaki kupac da zna - odakle ti znas da li ti je disk SATA ili ATA prilikom preuzimanja PC racunara - to ne mora svako da zna, niti treba da zna, niti moze da zna bez specificnih alatki ili poznavanja kompjuterskih sistema (BIOS, itd..).

Ono sto je bitno - da mu je firma ocigledno naplatila tj. prodala SATA disk i to jasno napisala u ugovoru o prodaji - Samim tim, duzna je da ispostuje ugovorne obaveze bez obzira na to koliko je pametan kupac i da li je u stanju na licu mesta da utvrdi adekvatnost proizvoda.
[ bakara @ 02.06.2005. 14:49 ] @
Citat:
lord Vader: Imam račun na kome lepo piše:
120GB MAXTOR 8MB S-ATA 7000rpm 9ms i serijski broj xxxxxxxx

E sad, taj isti serijski broj je na hardu u mom kompu a taj hard nije ovaj što piše na računu već 120GB MAXTOR 2MB ATA
Dakle, serijski brojevi su isti ali model nije koji piše da treba da bude.
Think we got the case?

Danas ili sutra idem da se žalim pa ću da baš da napišem šta je bilo.

Ne znam koliko se razumes u HW ali nadam se da si siguran da je kod tebe u pitanju obican ata HDD sa 2mb, jer je prosto neverovatno da naprave takvu gresku, a druga stavar ce biti sta ako su ti naplatili obican HDD a greskom upisali da je sata hdd? Onda moze doci do toga da oni jesu pogresili ali ti nisu i naplatili...
Bas me zanima sta ce dalje biti...
[ fade @ 02.06.2005. 15:14 ] @
jesam li ja glup ili je on trazio S-ATA a dobio PATA hdd tj prikljucak na HDD je drugaciji ,kod PATA je IDE a kod S-ATA je neki mali kablic ?
[ vindic8or @ 02.06.2005. 15:47 ] @
nisi glup. dobio je hard koji radi po nesto sporijem protokolu, sa manje cache memorije i drugacijim konektorom.

sve sto treba da uradi je da odnese comp kod dilera i trazi backup i zamenu.

sta vise, iz samog serijskog broja maxtor hard diska, moze da se vidi da li je sata ili pata, tako da ako sto da je sata pa onda serial# pata diska, slucaj je vise nego jasan.
[ mkdsl @ 02.06.2005. 18:03 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Krivica nije njegova jer se radi o visoko-strucnom podatku koji ne mora svaki kupac da zna - odakle ti znas da li ti je disk SATA ili ATA prilikom preuzimanja PC racunara - to ne mora svako da zna, niti treba da zna, niti moze da zna bez specificnih alatki ili poznavanja kompjuterskih sistema (BIOS, itd..).


Hmm. Zar dechko nije trazhio SATA disk? To nije nikakav visoko-struchan podatak, to je neshto shto je on zahtevao, a dobio je neshto drugo. Zbog toga je njegova krivica, jer nije prekontrolisao shta je dobio u pakovanju. Krivicu njih necu ni da komentarishem, jer je to bezobrazluk najgore vrste, ali nazhalost, u ovoj zemlji su i takve stvari dozvoljene...

Citat:
Ono sto je bitno - da mu je firma ocigledno naplatila tj. prodala SATA disk i to jasno napisala u ugovoru o prodaji - Samim tim, duzna je da ispostuje ugovorne obaveze bez obzira na to koliko je pametan kupac i da li je u stanju na licu mesta da utvrdi adekvatnost proizvoda.


Kupac je uvek duzhan da proveri sadrzhinu kutije u kojoj se nalazi kupljen proizvod. To ti je princip u menjachnicama (prebrojte pare na licu mesta, naknadne reklamacije ne uvazhavamo), u bankama (podizanje novca), uostalom, kao i kupovina bilo kog drugog proizvoda. Pa i na namirnicama se uvek gleda rok trajanja...
[ BytEfLUSh @ 02.06.2005. 18:20 ] @
Dakle, kad kupuješ komp, otvori ga pred njima, sve povadi, prekontroliši i vrati nazad. :)
[ Ivan Dimkovic @ 02.06.2005. 18:36 ] @
Citat:
mkdslHmm. Zar dechko nije trazhio SATA disk? To nije nikakav visoko-struchan podatak, to je neshto shto je on zahtevao, a dobio je neshto drugo. Zbog toga je njegova krivica, jer nije prekontrolisao shta je dobio u pakovanju. Krivicu njih necu ni da komentarishem, jer je to bezobrazluk najgore vrste, ali nazhalost, u ovoj zemlji su i takve stvari dozvoljene...


Hajde ovako, da mi ne filozofiramo puno ovde :-)

Prvo, disclaimer :-) Vrlo verovatno se radi o zabuni/zameni a ne o namernoj prevari (bar ja tako mislim) i ovo dole ne treba shvatiti kao atak na prodavca ili pretpostavku da je on uradio nesto lose - ali sve jedno:

Dakle, decko je rekao ovo:

Citat:
lord Vader
Pozdrav svima.

Kupio sam računar nešto pre Nove Godine. U konfiguraciji sam tražio hard od 120G, 8MB keša i tip "serial ATA". A ispostavilo se da su mi spakovali 120GB sa 2MB keša i to "ATA" tip!


Dakle, decko je kupio racunar - a ne disk. Sto znaci da nije bilo teoretske sanse da on proveri sta se nalazi u tom racunaru pri preuzimanju.

Drugo, i da je trazio SATA disk a da ne zna sta je (rekao mu drug da to kupi), u ugovoru pise da je prodat SATA disk, a ugovor je obavezujuci pravni akt.

Ni ja ne bih proveravao da mi je u racunaru svaka komponenta jednaka deklarisanom - pa na sta to lici, treba da kad kupujem racunar nosim servisnu opremu i softver kako bi utvrdio na licu mesta da li mi je prodata macka u dzaku ? :-)

Elem, zakon to ne poznaje, jer je prodavac duzan da ispostuje ugovor o prodaji, a ne da kupac njega lovi da li je to uradio - i jasno je da je prodavac kriv u ovom slucaju - licno da mi se to desi bih otisao i zamenio stvar, a ako ne zele da ispostuju pisani ugovor, rado bih utrosio vreme i pare na inspekciju i advokata i zatvaranje takvog biznisa.

Kao sto rekoh, moguce je da su prodavci bili u zabuni a ne da je neka prevara.

Citat:
Kupac je uvek duzhan da proveri sadrzhinu kutije u kojoj se nalazi kupljen proizvod.


Mozes li mi, molim te, citirati zakonski akt gde pise da kupac mora biti upoznat sa tehnikalijama svega sto kupi kako slucajno ne bi bio proveren, to bi bio jedan jako interesantan zakon o zastiti prava potrosaca - dakle, svi moraju biti upoznati sa terminima SATA, PATA, DDR, SDRAM, Cache Size i sl... ;-)

I, ako je tako - kako se to proverava da li je disk SATA u sklopljenom novom racunaru kod prodavca? Ono.. mora da ga istestira ispred tvojih ociju, tj. da vidis sve advanced testove kao klijent? :-)

Citat:
To ti je princip u menjachnicama (prebrojte pare na licu mesta, naknadne reklamacije ne uvazhavamo), u bankama (podizanje novca), uostalom, kao i kupovina bilo kog drugog proizvoda. Pa i na namirnicama se uvek gleda rok trajanja...


U pravu si za menjacnice i banke - ali tu je sasvim drugi princip jer je ocigledno sa cime se barata (novac) i da nije moguce dokazati koja je strana u pravu u sporu - za kupovinu bilo cega drugog je potpuno drugacije.

Ako kupis pokvaren proizvod, ili proizvod koji ne odgovara specifikacijama imas svako pravo da ga vratis po zakonima SCG i Republike Srbije, kao i pravo na zakonski garantni rok od 1 godinu za tehnicku robu, osim ako u ugovoru o prodaji nije propisano drugacije (recimo da je garancija 6 meseci za disk, ili 2 nedelje za polovnu robu, itd..., ali to mora da pise na vidnom mestu)

Ovo je zakon - koji vazi za pravna lica koja posluju na teritoriji SCG - ta "nepisana pravila" takvi biznisi mogu okaciti macku o rep pri prvom susretu sa trzisnom inspekcijom ili istraznim sudijom.
[ lord Vader @ 02.06.2005. 19:11 ] @
Citat:
Ne znam koliko se razumes u HW ali nadam se da si siguran da je kod tebe u pitanju obican ata HDD sa 2mb, jer je prosto neverovatno da naprave takvu gresku

Da, kod mene je običan disk sa paralelnim kablom

Sutra ću da na'vatam gazdu a dečko koji radi tamo kaže da je uoči N.G. bila "ludnica" i da je moguće da nisu imali neke delove pa su ugrađivali šta im dođe pod ruku.
A naplatili su mi skuplje jer je prva rata odbijena pre nego što je PC sklopljen!


[Ovu poruku je menjao lord Vader dana 02.06.2005. u 21:10 GMT+1]
[ mkdsl @ 02.06.2005. 19:18 ] @
Citat:
BytEfLUSh: Dakle, kad kupuješ komp, otvori ga pred njima, sve povadi, prekontroliši i vrati nazad.


Ma koliko smeshno zvuchalo, upravo tako!. Pre godinu i po dana sam sastavio konfiguraciju uz koju ide plocha sa prikljuchkom za SATA disk (onaj mali plavi kabl). Naravno, kad sam doshao kuci (iako sam otvorio kutiju da vidim je li plocha u njoj ), plavog kablica nije bilo. S kojom prichom sam ja mogao da odem u prodavnicu i da zahtevam je@eni plavi kablic? Pfff...

@ Ivan Dimkovic:

Bilo bi previshe da te citiram sad, ali cu ipak skratiti prichu. Citirao si jedan deo koji kazhe:

Citat:
lord Vader
Pozdrav svima.

Kupio sam računar nešto pre Nove Godine. U konfiguraciji sam tražio hard od 120G, 8MB keša i tip "serial ATA". A ispostavilo se da su mi spakovali 120GB sa 2MB keša i to "ATA" tip!


A ja kazhem da si trebao da citirash ovako:

Citat:
lord Vader
Pozdrav svima.

Kupio sam računar nešto pre Nove Godine. U konfiguraciji sam tražio hard od 120G, 8MB keša i tip "serial ATA". A ispostavilo se da su mi spakovali 120GB sa 2MB keša i to "ATA" tip!


Ivane, u SCG se mozhe kupiti gotov rachunar, a mozhe se sastaviti i konfiguracija (od proizvoljnih komponenti...). U njegovom postu se vidi da je dechko SASTAVIO konfiguraciju - i dobio rachunar. I zato je duzhan da proveri da je svaka komponenta te konfiguracije na svom mestu - da ne bi bilo kako nema malog plavog kabla...

Btw, ja nisam rekao nishta o testiranju rachunara, vec o vizuelnoj proveri postojanja svih delova koji su kupljeni. Nemojte da izvrcete moje rechi.

Nemam sad vremena, ali u sledecem postu cu izneti neke stvari malo podrobnije. Sve u svemu - bilo namerno ili ne, dechku bi trebalo dati SATA disk. A da li ce tako biti... Srbija (tm)

Pozdrav.
[ caboom @ 02.06.2005. 19:21 ] @
Citat:
mkdsl: Ivane, u SCG se mozhe kupiti gotov rachunar, a mozhe se sastaviti i konfiguracija (od proizvoljnih komponenti...). U njegovom postu se vidi da je dechko SASTAVIO konfiguraciju - i dobio rachunar.


bez obzira, nije kupio nezavisne komponente nego ceo racunar. bez obzira koje komponente uzimas prodavac ti je prodao ceo racunar, osim ako u ugovoru ne pise drugacije.
[ Ivan Dimkovic @ 02.06.2005. 19:22 ] @
Mkdsl,

Ne znam sta "trebas" i "ne trebas" da uradis kod prodavca u Srbiji, ali ja ti kazem da je zakon o trgovini vrlo jasan - i upravo postoji da ne bi doslo do problema.

Postoje mnogi slucajevi gde je kupac ili nekompetentan ili nije u stanju da proveri ispravnost i kvalitet robe u momentu preuzimanja - medjutim, to uopste ne oslobadja prodavca od obaveze da ispostuje svoje ugovorene obaveze, sto je u stvari prekrsaj a ne other way around ;-)

Tj. da uprostim - zakonom je prodavac taj koji se za nesto obavezao u ugovoru - a ne kupac, osim ako u ugovoru nema neki EULA-like stav "preuzimanjem robe vi zapravo potvrdjujete da ste dobili ono sto pise u ugovoru bez prava reklamacije" :-) Zakon nigde ne obavezuje kupca da bude kompetentan da proceni da je sve OK u momentu prodaje.

Taj isti zakon je u ovom slucaju 100% na starni kupca - covek je kupio nesto, platio nesto, i posle odredjenog vremena je porastom tehnickog znanja shvatio da ugovor o prodaji nije ispostovan i da je dobio nesto sasvim drugo.

Sto bi sre reklo - ovo je "no brainer" case, i verujem da ce sutra dobiti nov disk, posto prodavac - ako je legalan, nije lud da rizikuje placanje grdne love inspekciji, a Mladji pare trebaju i samo takve ceka.

Jebi ga - nekad moze biti glupo, pogotovu ako si prodavac koji radi 100% posteno, a neupucen kupac nije u stanju da proveri da li je nesto tako - i tek za neko vreme ukapira ili mu neko kaze. Sta da se radi, ali u trgovini je kupac uvek sa vecim stepenom prava od prodavca i to je fakat sa kojim se treba pomiriti ako hoces da imas svoj licni biznis.

Slazem se sa tobom oko zamene - uostalom, u ovom slucaju je vec naplacen SATA disk koji je skuplji - i svaki dobar prodavac bi sigurno odradio zamenu jer je vaznije poverenje musterije nego par desetina eura koje si hipoteticki zaradio vise :-)
[ mkdsl @ 02.06.2005. 19:39 ] @
Ivane,

Ja kad te chitam, pozhelim da zhivim u zemlji u kojoj ti zhivish . Pogledaj mi potpis, bice ti neke stvari jasnije .

Pazi, ja sam 100% za zakon i zakonski regulisane obaveze prodavca. I naravno da potroshach treba da bude zashticena "vrsta". Ali i dalje zhivimo u Srbiji (barem ja)...

Shto se tiche tehnikalija... O pobogu... Kad naruchish u prodavnici bele tehnike frizider, da ti ga isporuche na kucnu adresu, a umesto njega ti stigne SHPORET, shta cesh da radish?

I za kraj, poshto tupimo o istim stvarima 5 postova, evo shta pishe u User Guide-u matichne ploche Asus P4P8X Se (moja plocha):

Citat:
...
1.2 Package contents

Check your P4P8X SE package for the following items.

1. ASUS P4P8X SE motherboard
2. ASUS motherboard support CD
3. 2x Serial ATA cable
4. UltraDMA 100/66 cable
5. Floppy disk cable
6. I/O shield
7. Bag of extra jumper caps
8. User Guide (lol)
9. Jumpers and connectors sticker (Retail boxes only)

If any of the above items is damaged or missing, contact your retailer.


O chemu mi prichamo ovde? Shta zna kupac shta je UltraDMA 100/66 kabl? Come on...
[ mkdsl @ 02.06.2005. 19:43 ] @
Citat:
caboom: bez obzira, nije kupio nezavisne komponente nego ceo racunar. bez obzira koje komponente uzimas prodavac ti je prodao ceo racunar, osim ako u ugovoru ne pise drugacije.


Greshish. "Kupiti rachunar" znachi kupiti hardverski paket koji prodavac nudi (gotove i spremne konfiguracije, koje se ne menjaju, vec - koliko para toliko muzike). Chim je dechko zahtevao u konfiguraciji takav i takav hard disk, znachi da je proizvoljno sastavljao konfiguraciju. Uostalom, neka nam to sam kazhe.
[ Ivan Dimkovic @ 02.06.2005. 19:50 ] @
Mkdsl,

Gledaj to ovako - zakon, bar na papiru, stiti kupca, to sigurno znam - i u zemlji poput Srbije.

Jednostavno, ako prodavac ne zeli da ispostuje svoj ugovor se ode u inspekciju - a ti vidi da li ce inspekcija da istrci na teren i pokupi koju desetinu hiljada dinara tek onako, pogotovu sto im je ministar jako poznat kao osoba koja voli naplatu kazni.

Cak i da prodavac "ima vezu" to verovatno znaci placanje mita nekom iz inspekcije ;-)

Sad, postavlja se pitanje da li je mito ili par desetina hiljada vredno cimanja od 20-30 eur koliko te kosta da izmenis disk

:-)

Citat:

I za kraj, poshto tupimo o istim stvarima 5 postova, evo shta pishe u User Guide-u matichne ploche Asus P4P8X Se (moja plocha):


Ti stvarno ocekujes da Prosecni-Mile (Average Joe) zna da utvrdi koja mu je maticna ploca u PC racunaru koji je zapecacen? Pa i da zna koje su to ruzne reci sto pisu na nekom uputstvu na engleskom ;-) Da li to znaci da imas licencu da mu zavaljas slabiju plocu i uzivas :-)
[ caboom @ 02.06.2005. 19:58 ] @
Citat:
mkdsl: Greshish. "Kupiti rachunar" znachi kupiti hardverski paket koji prodavac nudi (gotove i spremne konfiguracije, koje se ne menjaju, vec - koliko para toliko muzike). Chim je dechko zahtevao u konfiguraciji takav i takav hard disk, znachi da je proizvoljno sastavljao konfiguraciju. Uostalom, neka nam to sam kazhe.


ovo je vec retorika... gomila brand retailer-a nudi alternativno prosirivanje konfiguracija i to se i dalje zove racunar i imas garanciju na racunar, npr. ja imam G5 sa 768Mb umesto sa originalnih 265Mb kako se isporucivao i svakako imam (tj imao sam) garanciju na ceo racunar. kao sto sam vec rekao u pitanju je ceo racunar, osim ako drugacije nije navedeno ugovorom koji jos nismo videli, zar ne?
[ mkdsl @ 02.06.2005. 20:45 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Mkdsl,

Gledaj to ovako - zakon, bar na papiru, stiti kupca, to sigurno znam - i u zemlji poput Srbije.


Papir i praksa u nashoj zemlji su, josh uvek, 2 razlichita pojma. Zato sam ja uvek radije za prevenciju - iz razloga da ne bi morao sutra da se za@ebavam sa ko zna kakvim prodavcima, koji mozhda takodje ne prave razliku izmedju SATA i PATA diskova...

Citat:
Jednostavno, ako prodavac ne zeli da ispostuje svoj ugovor se ode u inspekciju - a ti vidi da li ce inspekcija da istrci na teren i pokupi koju desetinu hiljada dinara tek onako, pogotovu sto im je ministar jako poznat kao osoba koja voli naplatu kazni.


Poshteno. Inspekcija bi u sluchaju negativnog odgovora i trebalo da reshi stvar.

Citat:
Ti stvarno ocekujes da Prosecni-Mile (Average Joe) zna da utvrdi koja mu je maticna ploca u PC racunaru koji je zapecacen? Pa i da zna koje su to ruzne reci sto pisu na nekom uputstvu na engleskom ;-) Da li to znaci da imas licencu da mu zavaljas slabiju plocu i uzivas


Ochekujem da Prosechni-Mile zna da chita (razlika izmedju onoga shto pishe u ugovoru/rachunu/garanciji i onoga shto pishe na softveru za uredjaj). Chudi me da dechko nije ranije primetio da je u pitanju disk od 80Gb, a trazhio je 120Gb. To je vec dovoljan razlog za reklamaciju.

U svakom sluchaju, slazhem se i sa tobom, Ivane, i sa caboom-om. Ali onda dolazi sledeci problem - zakonom josh uvek nije regulisan nachin reklamiranja proizvoda prodatog pre 1. januara 2005. godine, dok nije bio PDV uveden. O tome je pctel vec pisao na ovom forumu. Faktichki, kupac bi sad morao da nadoknadi (tj. doplati) za reklamaciju. Mada nisam dovoljno upucen u to, nadam se da ce ovaj nesporazum imati pozitivan rezultat.
[ Marko_L @ 02.06.2005. 21:08 ] @
Citat:
Chudi me da dechko nije ranije primetio da je u pitanju disk od 80Gb, a trazhio je 120Gb. To je vec dovoljan razlog za reklamaciju.

Grešiš, dečko je i dobio 120GB, ali ne onaj koji je tražio.Evo u prvom postu piše
Citat:
Kupio sam računar nešto pre Nove Godine. U konfiguraciji sam tražio hard od 120G, 8MB keša i tip "serial ATA". A ispostavilo se da su mi spakovali 120GB sa 2MB keša i to "ATA" tip!

tako da nije mogao nikako na prvi pogled da primeti da nešto nije u redu.Čak nije ni velika razlika u brzini između 2 modela, pa da po tome primeti razliku.
A što se tiče onog "Ovo je Srbija" to nema nikakve veze, jer ni ovde vlasnici prodavnica nisu imuni na pominjanje inspekcije i slično.U svakom slučaju treba da se obrati firmi i traži zamenu, a ukoliko se prave blesavi, jednostavno dođe sa inspekcijom i reši stvar.

[ lord Vader @ 02.06.2005. 21:08 ] @
Citat:
Shto se tiche tehnikalija... O pobogu... Kad naruchish u prodavnici bele tehnike frizider, da ti ga isporuche na kucnu adresu, a umesto njega ti stigne SHPORET, shta cesh da radish?

Mislim da ovo nije prikladno poređenje. Mogao si da kažeš ovako:
Citat:
Kad naručiš u prodavnici bele tehnike usisivač sa motorom snage 1500W, da ti ga isporuče na kucnu adresu, a umesto njega ti stigne usisivač čiji je motor 1000W...
E to bi već bilo Ok poređenje. I tako na primer kupac uzme usisivač ubeđen da mu je motor jak koliko ga je i platio. Jednog dana ga otvori da očisti prašinu (kao u mom slučaju) i vidi da je u njemu nešto drugo od onoga što je naručio.
Krivim sebe što nisam ranije uvideo ovo ali sada ne mogu nazad, zar ne? Mada sam video ranije u divajs menadžeru da se hard nalazi u delu "Parallel ATA Controller" i da je SATA prazan ali nisam hteo da otvaram kućište zbog garancije. Na kraju sam ga ipak otvorio jer ionako nema zaštitne trake. A u međuvremenu sam o.klokovao procesor i flešnuo rezač firmverom drugog proizvođača (ali to mogu da vratim kad zatreba ).
[ mkdsl @ 02.06.2005. 21:15 ] @
Citat:
Marko_L: Grešiš, dečko je i dobio 120GB, ali ne onaj koji je tražio.


Moja greshka. Ne znam kako sam shvatio da je dobio 80Gb... U svakom sluchaju, izvinjavam se.

Citat:
A što se tiče onog "Ovo je Srbija" to nema nikakve veze, jer ni ovde vlasnici prodavnica nisu imuni na pominjanje inspekcije i slično.U svakom slučaju treba da se obrati firmi i traži zamenu, a ukoliko se prave blesavi, jednostavno dođe sa inspekcijom i reši stvar.


Upravo. Ali ima ljudi koji jednostavno predju preko toga, pa ni ne zhele da se zhale. No , lord Vader, u svakom sluchaju, vrati ti to nazad, ako se budu bunili, inspekciju im na vrata... .

Citat:
lord Vader: E to bi već bilo Ok poređenje. I tako na primer kupac uzme usisivač ubeđen da mu je motor jak koliko ga je i platio. Jednog dana ga otvori da očisti prašinu (kao u mom slučaju) i vidi da je u njemu nešto drugo od onoga što je naručio.


Dao sam izuzetno banalan primer, i to neprikladan. Izvinjavam se. Ali svejedno, sledeci put obrati pazhnju, pogotovo ako kupujesh u nekom drugom gradu. Zheshce je cimanje da zbog gluposti putujesh .
[ Pharos @ 02.06.2005. 21:20 ] @
To što si otvarao kućište pre isteka garancije, znači samo da si izgubio pravo na besplatnu opravku/zamenu komponenti koja je predviđena u garantnom roku.
Ukoliko nisi dobio ono što si tražio, slobodno idi kod prodavca i zameniće ti, a ako baš neće, što je malo verovatno, obrati se tržišnoj inspekciji i gotova stvar.
Sad ti recimo naručiš KINGSTON 512 MB RAM-a na 400 MHz, a on ti da istu tako neku noname memoriju. Kako ti to možeš proveriti ne otvaranjem kućišta. Ili recimo, prvi put vidiš komp i nemaš pojma ni šta je memorija, a to skapiraš baš posle 4 meseca. Imaš sva prava da od prodavca potražuješ ono što si naručio. Njima je jeftinije da ti zamene deo, nego jedna loša reklama više.
Javi samo šta si uradio.
pOz
[ lord Vader @ 03.06.2005. 10:42 ] @
Video čovek grešku i kaže da su mu iz Pakoma verovatno poslali pogrešno. Ponudio mi je kompenzaciju od 8 evra koliko iznosi razlika između ova 2 diska. Što se tiče ljudi iz Pakoma, njima ne može da se žali jer je sve proknjiženo.

Possible scenarios:
1.Ponekad uvaljuje jeftiniju robu od one za koju je plaćeno pa ako se nekad neko žali, ponudi mu mizernu kompenzaciju (realnu razliku u ceni).
2.Nisu uvideli grešku jer su imali puno posla a dobavljač im je tako poslao (što ih ne opravdava)


Da sam video odmah, mogao sam bez problema da dobijem ono što sam naručio ali mi je ovo prvi računar i nisam znao baš sve cake tako da imajte malo razumevanja.
Neću da mu zovem inspekciju, nisam takav (mada mi je padalo na pamet). Plus niko u kući ne podržava moju inicijativu pa sam ostao sam.
[ bakara @ 04.06.2005. 10:02 ] @
Citat:
Video čovek grešku i kaže da su mu iz Pakoma verovatno poslali pogrešno.
Ponudio mi je kompenzaciju od 8 evra koliko iznosi razlika između ova 2 diska. Što se tiče ljudi iz Pakoma, njima ne može da se
žali jer je sve proknjiženo.

@lord Vader
E ova zavrsnica je stvarno dobra....
Pa ti sad ispadni ovca....Ocigledno je da nisi bio dovoljno ubedljiv...Kakvih bre 8e? Kakav Pacom? Kakvo crno knjizenje? Sta to tebe
briga covece, to je njihov problem...Nisi ti kupio komp. od pacoma, zar ne?
Da sam ja na tvom mestu uzeo bih novi HDD i to od 160gb sata, jer je sada realno da to dobijes? (uzimajuci u obzir cenu koju si
platio pre 6meseci)...Sto se tice 8e, nemoj uzimati, to je najjeftinije da oni na taj nacin izadju iz konflikta...

PS:I da cisto sumnjam da je bila u pitanju obicna greska, pre ce biti procena musterije (pocetnik prvi komp) i zavaljivanje
Nemoj biti Ovca!
[ miki3 @ 04.06.2005. 20:52 ] @
"... Nemoj biti Ovca..." A,sto da nebude?Mozda tako vise voli?
[ abishai @ 04.06.2005. 21:00 ] @
Desava se da i serviseri pogrese. Ako su stvarno pogresili, recice (kada provere sve) tipa "izvini nasa je greska bila bla bla bla" i dace ti ono sto si trebao da dobijes i nece ti naplatiti nista preko.
[ Marko_L @ 04.06.2005. 21:45 ] @
Nije problem u tih 8 evra, to je verovatno realna razlika između te dve vrste hard-diskova o kojima pričamo, i toliko negde je bilo i pre 6 meseci, ali mislim da bi ipak trebalo da tražiš da ti zamene hard-disk zato što su bezobrazni i pokušavaju krivicu da prebace na nekog drugog sa kim ti nemaš nikakve veze.Dakle, kod njih si kupio jedan uređaj i ako su ti oni greškom dali neki drugi, dužni su da ti isti zamene, a da li oni mogu da vrate taj uređaj Pacomu ili moraju da kupuju novi, tebe ne bi trebalo da zanima.Mislim, zamisli situaciju da naručiš frižider, a stigne ti usisivač koji već imaš u kući i ne treba ti, i tražiš da to vrate, a oni kažu "Ne možemo, već smo proknjižili, vratićemo vam razliku u ceni".Ok razlika između dva hard-diska od 120GB nije tolika kolika između usisivača i frižidera, ali je slikovit primer kako bi izgledalo kad niko ne bi hteo da menja pogrešno isporučenu robu, zato što je već proknjižena, bez obzira što pošteno žele da vrate razliku u ceni, ipak je to čist bezobrazluk.Naravno, ovo nije nikakvo ubeđivanje.Uradi onako kako misliš da tebi odgovara.
[ TheAlas @ 04.06.2005. 22:30 ] @
Nema sta da se svadja, izvrsi se zamena + izvinjenje i gotovo. Takve greske mogu izazvati veliku stetu, sumnjam da namerno to rade, ali sad kad sam video "8 EUR" shvatio sam da zaposleni ne shvataju problem ozbiljno. Ako odbijaju da zamene, nema potrebe da ti budes ovca, uradi ono sto ti [es]ovci preporucuju, i nikada vise nista ne kupuj tamo.
[ lord Vader @ 04.06.2005. 23:19 ] @
Miki, nećemo da se vređamo.
Nisam hteo da se ubeđujem i tražio sam prazne diskove za te pare.
[ mkdsl @ 05.06.2005. 00:16 ] @
Citat:
Srbija (tm)


Kao shto rekoh...