[ MatezYU @ 13.06.2005. 21:15 ] @
Da li moze da se koristi ulje koje je namenjeno za menjace automobila, ili ulje od podmazivanja motora za automobile u automatic da se sipa? I sta znace one oznake 10w-20 ili 80w-90?
Da li to moze neko da mi pojasni?
Cuo sam da se koristi ATF ulje za podmazivanje menjaca automatic-a, da li moze neko drugo da se stavi posto ovog nemam trenutno?
Ja sam sipao neko ulje od Fiat-a za menjac... Za sada radi dobro, vozim ga vec 3 dana... Kao da mi malo mirnije radi motor i kada radi na leru ne cuje se toliko kao ranije...
Inace pise na flasi 80w-90.... Sta to znaci?
Hvala unapred svima i pozdraw
[ janus @ 14.06.2005. 19:59 ] @
mislim da je w oznaka viskoziteta.A brojevi mislim pokazuju odnos viskoziteta na nekoj visokoj i niskoj temperaturi.Neka me neko ispravi ,ako nisam upravu.
Ne razumijem sta podrazumijevas pod automatik ,motor ili mjenjac?
[ cicika @ 14.06.2005. 20:20 ] @
Tako je.
Što niži broj uz slovo W to veći viskozitet ulja.
[ zei @ 15.06.2005. 23:14 ] @
moras dati vise podataka o kom vozilu se radi
pogresan viskozitet ulja vodi direktno do generalnog popravka.
proizvodjac vozila daje podatak koji viskozitet trebas koristiti da ne bi bilo problema sa motorom i menjacem.
[ cicika @ 16.06.2005. 07:36 ] @
Citat:
pogresan viskozitet ulja vodi direktno do generalnog popravka.


U slučajevima kada je u motor sipano ulje nižeg viskoziteta nego što je potrebno. U obrnutim situacijama ništa loše ne može da se desi.
A što se tiče menjača, to je druga priča, menjač je osetljivija kategorija.
[ lancia88 @ 16.06.2005. 08:53 ] @
Pozdrav,

pa ni onda kada sipas nizi viskozitet nije strasno ako je rec o jednoj gresci ali je problem realan ako nastavis sa tom praksom. Visokoturazne masine imaju svoje standarde po pitanju ulja koji se moraju postovati. Najproblematicnije je leti na vecim vrucinama i prilikom velikog broja obrtaja.

Meni jos uvek nije jasno o cemu je uopste ovde rec? Stagod automatsko bilo u pitanju, ne podleze specifikacijama standardnih ulja za motore koja i nose oznake W. Za automatik kao motorcikl koristi se dvotaktol radi mesavine kao i inace dvotaktnim motorima a za automatski menjac na kolima se koristi upravo to ATF ulje, isto koje koristi i vecina hidraulicnih volana.

/sutra pocinjem da popravljam svoj automatski menjac, koja ce to biti avantura...jednostavno, nisam uspeo da nadjem drugi takav pa moram :( /
[ Joseph B. @ 16.06.2005. 09:55 ] @
Citat:
lancia88:
Meni jos uvek nije jasno o cemu je uopste ovde rec? Stagod automatsko bilo u pitanju, ne podleze specifikacijama standardnih ulja za motore koja i nose oznake W. Za automatik kao motorcikl koristi se dvotaktol radi mesavine kao i inace dvotaktnim motorima a za automatski menjac na kolima se koristi upravo to ATF ulje, isto koje koristi i vecina hidraulicnih volana.



Ako misli na automatik ( bicikl sa motorom- ne motocikl... ), u motor ide obicno ulje 15w-40 ( bar ja to sipam vec 10-tak godina i jos nista lose nisam primetio-koristim Valvoline i menjam ga svake dve tri godine- za 10 godina sam jednom radio generalku ), a za mesavinu benzina se koristi dvotaktol.
[ MatezYU @ 16.06.2005. 13:04 ] @
U pitanju je tomos automatic... A da li moze da se supa obicno ulje ali sinteticko... Ima oznaku 10w-20? Da li ima neke veze sto je sinteticko?
Ja sam sipao malo gusce, ono od menjaca jer nisam imao drugo 80w-90 i cini mi se kao da mi se malo vise greje motor... Mozda zbog toga jer je gusce pa je tamo teze zupcanicima da razbijaju to ulje? Da li sam u pravu ili gresim?
Hvala svima na odgovorima...
Sipacu danas najverovatnije onda to sinteticko...
[ lancia88 @ 16.06.2005. 22:31 ] @
Pozdrav,

sinteticko je daleko bolje ulje od mineralnog jedino sto je skuplje, inace nema negativnih posledica u pravilu.
[ Joseph B. @ 17.06.2005. 07:59 ] @
Ulje za menjace je sasvim drugacijeg sastava od "obicnog motornog ulja", ako se dobro secam, ima grafita dodano. Ne znam koliko to moze biti stetno ( nikad mi nije palo na pamet da sipam u motor ), ali sigurno nije predvidjeno za taj tvoj automatik.
[ Marisav @ 08.07.2007. 10:00 ] @
Citat:
a za mesavinu benzina se koristi dvotaktol.

Koja marka dvotaktola je najkvalitetnija na nasem trzistu, ili
postoji li neka marka koju bi mozda trebalo izbegavati?
[ vladd @ 08.07.2007. 10:28 ] @
Kako dvotaktol moze biti nekvalitetan . Pa to je jedini slucaj, kada svakim usisavanjem ulazi u motor sample "novog" ulja, zatim izgori i ode van motora...

Jedino treba izabrati "aromu" dvotaktola, ne mirisu svi isto..

Poz.
[ Marisav @ 08.07.2007. 10:48 ] @
Citat:
Kako dvotaktol moze biti nekvalitetan

U pravu si, kupicu dvotaktol na buvljaku u Pancevu od onog cige,
a necu neki dvotaktol u renomiranoj prodavnici. Jer i jedan i drugi
si istog kvaliteta. Da li sam te dobro shvatio.

Pitanje sam postavio pre svega jer pretpostavljam da imaju neke
marke ulja koje svojim kvalitetom uticu mozda da se motor vise
greje, ili da ce njegovim koristenjem smanjiti vek trajanja motora.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 08.07.2007. 17:24 ] @
Citat:
vladd: Kako dvotaktol moze biti nekvalitetan :). Pa to je jedini slucaj, kada svakim usisavanjem ulazi u motor sample "novog" ulja, zatim izgori i ode van motora...

Jedino treba izabrati "aromu" dvotaktola, ne mirisu svi isto..

Poz.


Uh moze kako ne.. pa nece svako ulje da gori isto.. ulja slabijeg kvaliteta ce ostavljati nusprodukte sagorevanja u vidu raznih naslaga pa vrlo brzo moze doci do problema i u takvim slucajevima (kada se sipa jeftino ulje) je pozeljno rasturanje motora i ciscenje klipa, cilindra itd bar jednom godisnje.. a ne verujem da bas svako ima vremena za to.. to je pogotovu karakteristicno za ulja na mineralnoj osnovi.. da su sva ista proizvodili bi samo jedno i kraj.. ovako ih mozes naci u rasponu od 100-1000 dinara za litar..
Preporucujem da vodite racuna koje ulje sipate jer od toga direktno zavisi koliko ce vas motor trajati.. takodje preporuka je da se sipa kvalitetno full sinteticko ulje poznatije marke i najbitnije od svega da je original.. Motul, Ipone, Castrol itd..
[ vladd @ 08.07.2007. 20:59 ] @
Rec je o dvotaktolu, neka druga ulja koristiti umesto istog, nije dobro, cak je losije ako se koristi "kvalitetno" ulje, posto je ono otpornije na gorenje, ima deterdzentska svojstva, namena mu se kosi sa namenom dvotaktola. Dvotaktol podmazuje jadanput, zatim sagoreva i izlazi napolje. Nisu mu potrebna "trajna" svojstva, treba da sadrzi sto manje parafina...i da lepo mirise..

Poz.
[ Marisav @ 08.07.2007. 21:22 ] @
Citat:
Rec je o dvotaktolu, neka druga ulja koristiti umesto istog, nije dobro,

Pa koje uopste spominjao neka druga ulja osim dvotaktola!?
Citat:
cak je losije ako se koristi "kvalitetno" ulje, posto je ono otpornije na gorenje, ima deterdzentska svojstva, namena mu se kosi sa namenom dvotaktola.

Kada je receno "kvalitetno ulje" tu se mislilo na dvotaktol a ne na Castrol za podmazivanje motora Mercedesa.
Citat:
Dvotaktol podmazuje jadanput, zatim sagoreva i izlazi napolje.

Da, ali kako podmazuje? Ulja losijeg kvaliteta verovatno losije podmazuju i uticu na posledice koje je tvoj prethodnik naveo. BTW. zahvaljujem mu na kratkom, jasnom i nedvosmislenom odgovoru. Poslusacu njegov savet.
[ vujo032 @ 08.07.2007. 21:27 ] @
ATF - Automatic Transmission Fluid, ili ulje za automatske menjače,je ulje koje je poželjno sipati u automatske menjače.
Za mešavinu je poželjno koristiti dvotaktol,mada ima primera da moj kolega 20g.koristi SAE30, za Tomosovu pumpu za zalivanje,i kaže da nema problema.
Nije svejedno da li je motor opterećen, ili je u pitanju sporohodna mašina sa malim brojem obrtaja.
Ja sam za automatik,Apn,4, MZ, i Tomosovu četvorku za čamac za vreme sankcija koristio mešavinu sa superom i
običnim dvotaktolom nekoliko godina i nikakvih problema nisam imao.
Često čujem da treba izbegavati domaće dvotaktole jer im je kvalitet očajan,samo su dodati aditivi da bi imali boju meda.
Vrlo je bitno i koji procenat ulja se stavi.Ako je proizvođač predvideo 3 % , imao sam prilike da čujem od ljudi, da stavljaju i
6 %, pa i više, misleći da je bolje podmazivanje i iz straha da motor ne zariba.
Ako se stavi više ulja od predviđenog,onda se više haba motor usled trenja,jer čvrste čestice čađi abrazivno deluju na
klip i cilindar,motor masti,svećice teže pale i guši se i zapušava izduv.
Ako je proizvođač novijih skutera predvideo 2 % ulja,onda pretpostavljam da to ulje mora biti odličnog kvaliteta,da bi podmazivanje bilo adekvatno.
Imaš temu na ES-u o friziranju automatika i tu se pominju ATF ulja pa pročitaj malo.
[ hakinen @ 08.07.2007. 22:23 ] @
Ja samo znam iz iskustva da je jedan drugar sipao duplo manju kolicinu dvotaktola, znaci 1,5% od predvidjenih 3% u mali strujni agregat od par kw i posle 5-6 sati rada motor je prosto zaribao :D
Neznam dal je bio pri kraju al kaze da ga je dobro sluzio do tada!!
KOliko se secam mislim da je bilo u pitanju modricino ulje, nesecam se dobro etikete al znam da je bila mala bela bocica sa plavim zatvaracem, ona najmanja od 100ml!
U svakom slucaju veoma je bitno sipati ulje koje je sam proizvodjac predvideo!
Nevezano samo za dvotaktne masine, to vazi za sve motore SUS!
[ vlada01us @ 08.07.2007. 23:06 ] @
Marisav
Citat:
Pitanje sam postavio pre svega jer pretpostavljam da imaju neke
marke ulja koje svojim kvalitetom uticu mozda da se motor vise
greje, ili da ce njegovim koristenjem smanjiti vek trajanja motora.

Stole
Citat:
takodje preporuka je da se sipa kvalitetno full sinteticko ulje poznatije marke i najbitnije od svega da je original.. Motul, Ipone, Castrol itd..

Marisav
Citat:
Da, ali kako podmazuje? Ulja losijeg kvaliteta verovatno losije podmazuju i uticu na posledice koje je tvoj prethodnik naveo. BTW. zahvaljujem mu na kratkom, jasnom i nedvosmislenom odgovoru. Poslusacu njegov savet.

Eto, sve je reseno, kupi sinteticki dvotaktol, i uzivaj u voznji. :)
[ vladd @ 09.07.2007. 11:53 ] @
Najbolje je rucno "cedjeni" dvotaktol.

Da ne preteramo u neozbiljnosti, spominjanjem "cige" ili slicnog preduzetnika, koji samom svojom pojavom krsi nekoliko vazecih zakona, a tek kada krene u "delatnost"...
Pri tome ne ulazim u detalje, da li je "preduzetnik" dan pred "prodaju", obio ekskluzivnu radnju i ima "original" i "kvalitetna" ulja.

Mislim da ne raspravljamo o uljima nabavljenim u kontejneru...

I da li postoji toliko "los" dvotaktol, koji u potrebnoj kolicini (da izbegnemo eksperimente sa stednjom i smanjivanjem procenata), koji za desetak milisekundi ne moze da podmaze masinu, mislim da bi efekat bio trenutan, tj zaribavanje sprave.

Bilo koje ulje sa "pod" nekim standardom, moze da zavrsi posao, srazmerno masini, resenje je univerzalno sa najskupljim uljem, ali da li su bas svi vlasnici i najskupljih i najvrednijih dvotaktnih masina...

Za "trkacke" ili supersport makine, mislim da sami vlasnici dosta znaju o svojim motorima, u detalj, da bi im mi na forumu mogli dodatno da "otvorimo oci"..

Poz

Naravno da matori Tomos moze da podnese i SAE30, ionako se tomos cesce otvara iz drugih razloga, tako da ulje i ne stigne da se "natalozi" ili pokaze neku losu funkciju..

I valjda je univerzalan savet "kupovati ulje u sredjenim, urednim i dobro osvetljenim prodavnicama"...
[ Marisav @ 30.07.2007. 22:18 ] @
Ma kupio sam Motul, nego imam jednu nejasnocu koja me buni.

Zasto u Tomosove menjace Tomos fabrika propisuje: "U menjacu upotrebljavajte motorno ulje
viskoznosti SAE 30".
E sad, zasto motorno ulje u menjac? Zar nije logicno da se u menjac sipa ulje za menjac, a ne
motorno?
[ lokke @ 01.08.2007. 10:12 ] @
Odgovor na pitanje sta znaci w:

http://www.tkromega.co.yu/klasifikacija.htm
[ ljove91 @ 27.09.2007. 14:12 ] @
Za Tomos Automatik slobodno koristi za menjac ulje sae 90.Oznaka w (winter)znaci da ulje nemenja viskozitet po niskoj temperaturi-ne postaje gusce,nego mu je viskozitet isti i zimi.(zimi ulja obicno postaju gusca,i zato se u motore pred zimu sipaju ulja sa oznakom w,npr. sae 15-40w)Poz.
[ Moonart @ 01.07.2008. 20:33 ] @
Za mjenjac Tomos automatica koristi se iskljucivo ulje za automatske mjenjace i to ATF type A sufix A po preporuci fabrike. Inace u automatskim mjenjacima ulje ima i druge uloge osim uloge podmazivanja, tako da je obavezno koriscenje navedenog ulja.