[ Slobodan Milivojevic @ 30.06.2005. 20:13 ] @
E, vala vise mi je muka...

Posao ja danas iz Pirota za Nis kolima, i uredu, najavili radove, zatvorili deonicu Pirot - Bela Palanka, ide se alternativnim pravcima, u jednom smeru preko sela Ponor, a u drugom preko Babusnice, i lepo krenem ja jutros u 06:30 jer sam u 09:00 morao da budem u Nisu (rastojanje je ~70km), i tako idem putam kroz to selo... I manje vise ok, samo sto se zbog rupa i losih zakrpa ne moze ici vise od 50km/h, a plus sto je put uzak, pa se prave kolone iza kamiona...
I ajde to, prodje se ta deonica od 20-ak km za 30-40minuta, izadje se na deonicu od 5km sa novim asvaltom koja je sredjivana cele 2 nedelje (samo asfalt) dok su kopali mogo si da ostavis tockove na putu...

Tu malo vise gasa, sirok prav put, svi jedva cekaju, i od jednom tras, rupa, skakaonica na nadvoznjaku, samo sto je meni poznat put, inace bi tockovi ostali tu gde su...

Dalje, ko ne zna za alternativni pravac preko "ploca", jeste da je uspon 11%, al bar kad se popnes gore, nov put, a ne da potones u one rupe u sicevackoj klisuri, koje tako stoje, pitaj boga od kada, i do kad... Znaci ko ode dole kroz klisuru, samo da mu je bog na pomoci...

Povratak isto, i stigo do Bele Palanke, tu je saobracaj preusmeren na pravac ka Babusnici, (deonica oko 25km), a tu je put tolko uzak da ako se neki kamion prepreci, samo mozes da places.... Niti mogu da ga pomere sa puta, niti da ga vuku, samo neki saobracajci na motorima idu vamo tamo ko muve bez glave...

Tu deonicu smo prosi prosecnom brzinom 30km/h, ne racunajuci stajanje u koloni od 1h 10min, taman hteli rostilj da podpalimo, kad ono pokret

I tako posle pricanja i podele utisaka sa ljudima iz cele evrope, koji su se nasli na tom putu, neko krenuo na letovanje, neko kuci... Uglavnom bilo i Turaka i Norvezana, i Austrijanaca, i koga sve ne, sto je i uobicajno za put Nis - Pirot - Bugarska granica, ali se ljudi cudom cude gde su to oni posli, a jos vise se cude gde li ce da stignu, a o vremenu i ne razmisljaju.

Elem, stigne se i do Babusnice, onda pravac Pirot (~30km), tu ponovo voznja, sada neverovatnih 60km/h uz stajanje u koloni od samo 15-20min, i sve u svemu 3h 15min proveo u putu izmedju Nisa i Pirota!!! (jos jednom ~70km)

E, sad se samo pitam kome pade ideja da zatvori put u vreme kada su svi krenuli na letovanje u Bugarsku ili Tursku, i kad je zilion Turaka poslo kuci iz Evrope, i kome ideja da tolki saobracaj pusti na puteve koji realno to ne mogu da izdrze???

Da li oni imaju gram mozga, ili je bitno da se kaze, pa eto radimo, radimo....

Prosto mi je muka kad pomislim da i sutra treba da idem put Nis-a

Sve je to otislo u 2 .....
[ sale018 @ 30.06.2005. 20:39 ] @
Auuuuuu ja u ponedeljak idem za Dimitrovgrad znaci bice ludo i nezaboravno.
Ma ponecu rostilj za svaki slucaj hvala za savet.Dokle ce da traje tako.
[ Beltrammi @ 30.06.2005. 20:40 ] @
treba vise investirati u puteve.

Ja mislim da nasi tu malo taktiziraju. Para se nema i oni se nadaju da ce EU da zahvati iz budzeta i kaze, evo to je koridor evropski na !

Vaistinu jeste ! Jer evo koliko su Hrvati imali muke da zavrse A1 Zagreb - Split jer niko osim njih nije bio zinteresovan.

Glavni problem ostaje: N-E-M-A S-E !
[ Slobodan Milivojevic @ 30.06.2005. 20:45 ] @
Citat:
sale018: Dokle ce da traje tako.


20-ak dana kolko znam... :(
[ Slobodan Miskovic @ 30.06.2005. 20:51 ] @
Da upotpunim sliku. :)

Isao sam nedavno do Loznice. Ljudi ono je katastrofa. Znaci isao sam od Zrenjanina, preko Novog Sad-a, Sabac, Ruma, Loznica. Do Sabca je jos i podnosljivo a od Sabca do Loznice katastrofa. To je magistralni put a kada vozite po njemo ko da igrade video igricu ''Kako izbeci rupe''.
[ Carlito Brigante @ 30.06.2005. 21:05 ] @
Ma, isao sam i ja u nedelju do Loznice i nazad!!!

Put koji podseca na reljef meseca - krater do kratera!

Voznja k'o Collin McRea - gas do daske i cimaj dzojstik!!!

Katastrofa je blaga rec koja opisuje stanje puta, vozis drugom, taman ubrzas za trecu, kad krenu rupcage.

Jedino zbog cega ne zalim je ono selo sa ciganskim gastarbajterskim kucama - zao mi je sto nisam imao digitalac da slikam! Kuce oslikane freskama na spoljnim zidovima, svetleci natpis iznad kapije tipa "Daniel i Suzana",... Kusturica place za takvim motivima.
[ Stefano @ 30.06.2005. 22:51 ] @
i ja se jezim nasih puteva,premda i ne putujem puno po lepoj nam zemlji.Defintivno fale nam auto-putevi i brze magistrale(4 trake=2 trake po smeru).Gledao sam i ja u nedelju na HRT-u otvaranje njihove A1 autoceste Zagreb-Split,i samo mogu reci...blago njima.
Oni imaju lepu putnu mrezu,dosta autoputeva,i mislim da to i nama treba.Istina mi nismo turisticka zemlja kao oni,ali ponovo putevi znace.Mislim da bi nasa drzava trebala da da na koncesiju izgradnju autoputeva Beograd-Pozega(mada ja mislim da bi trebalo da ide do Uzica ili Zlatibora,mada to zavisi da li ce za celokupan autoput izabrati varijantu da ide preko Ivanjice i Sijenice ili Uzica i Zlatibora,prva varijanta duza,ali laksa za izgradnju a druga varijanta kraca ali teza za izgradnju),Nis-Dimitrvograd i drugu traku autoputa Novi Sad-Horgos.Mislim da cemo sa ovim puevima imati skoro dovoljnu mrezu autoputeva...zasto kazem skoro,pa zato sto da bi bila potpuna nedostaje da se autoput izgradi sve do Makedonske granice,pa do Crnogorske, i da se napravi jedna brza magistrala kroz Sumadiju u pravcu istok-zapad.

U svakom slucaju ovaj prvi deo a to su autoputevi Beograd-Pozega i Nis-Dimitrovgrad to moze da se napravi u roku od 5 godina komplet,naravno ako nasa drzava za te puteve pokaze zainteresovanost kao Hrvati za svoje.Najbolje bi bilo da se to da na koncesije pa da koncesionari imaju interes za to jedino tako mozemo ocekivati brz zavrsetak.Inace Hrvati svoju A1 grade od 2000-te godine(ako ne racunamo ono parce sto se izgradilo 70-tih godina).
Ako tim tempom i mi budemo gradili...bice super deonica po deonica,i mi cemo imati savremene puteve po kojima je milina voziti.
[ altf4() @ 30.06.2005. 23:06 ] @
Sabac, Ruma, Loznica. !!!!
Taj put je takav evo kako ja znam i vozim njime 10tak godina, KATASTROFA!!! ono ni u avganistanu nema ! Ja sam mislio da bi bila dobra turisticka atrakcija za strance da se provozaju nekih 50 metara, nesto kao roler koster, ne vise ostali bi bez bubrega.
Najjadniji je nivo bezbednostni na tom Magistralnom putu, oni jadna deca koja setaju magistralom, biciklisti, kombajni, signalizacija po standardu ISO9002p.n.e. bruka!
Ja se samo pitam ko treba da mi plati odstetu, za balansiranje guma, felni i trapa (u slucaju da nesto ozbiljnije nije puklo), posle svake voznje tom deonicom. To nije normalno, ako ja placam bilo kakav porez ovoj zemlji, ocekujem da ako vec ne mogu od tih para da poprave put, onda da kupe tablu na kojoj pise "put zatvoren" i rampu, pa da ljudi znaju na cemu su.

To je jedini magistralni put u Evropi na kome seo bradujes kada vidis onu kaldrmu i kocke koje su postavljali austrougari, jer na njima ima manje rupa.
[ Milos niks @ 30.06.2005. 23:25 ] @
Mogao bi naziv teme da se ispravi , Njive u Srbiji :( kombajna na putevima ima , traktora svugde - cak i malo dalje od samog centra beograda , rupa , raskopavaju se ulice pa se posle prekriju peskom , voze se cudna vozila od strane cigana (mad -max style )?!?! , nekih delova puta uopste nema , PUTARINA REDOVNO IMA i da ne nabrajam
....

poz.
[ jorga @ 30.06.2005. 23:40 ] @
Citat:
PUTARINA REDOVNO IMA

A i skuplja cini mi se za 60%.
[ markolazarevic @ 30.06.2005. 23:50 ] @
Autoput Beograd-Pozega Velja Ilic pominje u svakoj kampanji za izbore i nista...
[ CimBac @ 01.07.2005. 00:42 ] @
Putarina za pravac Zagreb-Split kosta 157 kuna (oko 1500 dinara) pa vi vidite...
[ deki77 @ 01.07.2005. 01:06 ] @
Pa sećate se mog postovanja http://www.elitesecurity.org/tema/109600/5 kada sam pisao o putevima,konkretno Šabac-Loznica.Ne mogu da kažem da mi je drago ako ste sada izvukli pouku (zbog uništavanja auta,živaca)...konkretno mora da se upozna situacija(na terenu ts. putu) da bi se i o nečem pisalo.
ali ne zameram....

Magistralni put Šabac-Loznica biće završen kako sam čuo krajem oktobra 2005g.
Ako putujete prema Loznici ili prolazite (npr. prema B.Bašti Užicu,Zlatiboru,CG) bolje koristite neki drugi (mada, ako se svuda radi ne znam kako i gde),a ako je to neizbežno put prema Loznici može te koristiti preko Tekeriša-Cera (levo skretanje na jednoj od rasksnica na obilaznici u Šapcu kada se ide od BG-a,Rume.)

Nama netrebaju jedno-mesečna krpljenja puteva već da se grade novi,obilazni,Aut-Putevi,kako bi rasteretili saobraćaj,i smanjili uništavanje puta teretnjacima.Ovo što oni rade(ako se tako može nazvati) je sviranje k***u, isto su prošle godine radili na putu Š-L pa...stara pesma.Lepo sam pre par meseci na pomenutom putu zaustavio auto,izvadio metar i izmerio dubinu rupe(kratera) 37cm.A lepo se vidi i sloj Asvalta 3cm.Pa sada bih ja pitao one stručnjake što grade puteve koji je ovo standard (ISO-Avganistanski-Thurkistanski....)...
To oni što rade je razvlačenje PITE a ne rekonst. popravka puteva, a tvrdim da bi bolje bilo bez asvalta...čist makadam...samo malo bi bilo prašine!!!

Važno je da BG ima po EU standardima,da gradi obilaznice,petlje,mostove a nas provincijalce ko j**e.Moj savet svim onima koji su u prilici da šetaju oko hotela Moskve,Terazija,Beograđanke...da pogledaju utisnuto na pločniku ko je izvođač radova.....da vas ne začudite kada ugledate ..firma iz Loznice (nemam ništa protiv njih...ali protiv pravde sigurno imam)....
[ Dragi Tata @ 01.07.2005. 01:37 ] @
Ko nije vozio na relaciji Kragujevac - Gornji Milanovac, taj ne zna šta je luda zabava.
[ pivce @ 01.07.2005. 01:45 ] @
kakva drzava takvi i putevi :(
[ miokus @ 01.07.2005. 09:01 ] @
Puteva u Srbiji - NEMA.

Postoje samo PUTNI PRAVCI.
[ markolazarevic @ 01.07.2005. 11:24 ] @
Citat:
Dragi Tata: Ko nije vozio na relaciji Kragujevac - Gornji Milanovac, taj ne zna šta je luda zabava.

Meni pricas....
[ MoDcHe @ 01.07.2005. 11:42 ] @
Citat:
altf4(): Sabac, Ruma, Loznica. !!!!
Taj put je takav evo kako ja znam i vozim njime 10tak godina, KATASTROFA!!! ono ni u avganistanu nema ! Ja sam mislio da bi bila dobra turisticka atrakcija za strance da se provozaju nekih 50 metara, nesto kao roler koster, ne vise ostali bi bez bubrega.
Najjadniji je nivo bezbednostni na tom Magistralnom putu, oni jadna deca koja setaju magistralom, biciklisti, kombajni, signalizacija po standardu ISO9002p.n.e. bruka!
Ja se samo pitam ko treba da mi plati odstetu, za balansiranje guma, felni i trapa (u slucaju da nesto ozbiljnije nije puklo), posle svake voznje tom deonicom. To nije normalno, ako ja placam bilo kakav porez ovoj zemlji, ocekujem da ako vec ne mogu od tih para da poprave put, onda da kupe tablu na kojoj pise "put zatvoren" i rampu, pa da ljudi znaju na cemu su.

To je jedini magistralni put u Evropi na kome seo bradujes kada vidis onu kaldrmu i kocke koje su postavljali austrougari, jer na njima ima manje rupa.


Sabac - Loznica, bruka, sad su zatvorili deonicu od Prnjavora do Leshnice, shatro rade. Najavili su kraj radova za oktobar, a dotle se ide preko Cera. A preko Cera, bolje da ne pricam kakav je put. Ono do sada nisam video. Auto slalom, rupa do rupe, na nekim delovima chak i nema puta. Rupe su (to su krateri a ne rupe) i po 1,5m u precniku a o dubini rupa i da ne pricam, ne daj Boze upasti sa kolima. Ja sam tim putem isao prosle nedelje za Loznicu, i trebalo mi je nekih sat ipo. Ne moze da se ide vishe od 30km/h. Zali Boze automobila.
[ Slobodan Milivojevic @ 01.07.2005. 14:10 ] @
Epa ovde je zatvorena deonica Bela Palanka - Pirot, pa se ide preko Babusnice... A put je tolko "sirok" da jedva moze kamion da se protera, pa onda kad si iza kolone kamiona juris 30 i to nekih 25km, znaci od nisa do Pirota ti treba minumum 2 sata, ali to ako imas srece...


Znaci isto je i kod vas prema loznici
[ srdjee @ 01.07.2005. 20:06 ] @
hehe
[ Milos niks @ 01.07.2005. 20:32 ] @
Citat:
deki77:

Važno je da BG ima po EU standardima,da gradi obilaznice,petlje,mostove a nas provincijalce ko j**e.Moj savet svim onima koji su u prilici da šetaju oko hotela Moskve,Terazija,Beograđanke...da pogledaju utisnuto na pločniku ko je izvođač radova.....da vas ne začudite kada ugledate ..firma iz Loznice (nemam ništa protiv njih...ali protiv pravde sigurno imam)....


Putevi u Bg nisu po EU standardima , mozda u samom centru nema rupa na putevima i to je to ali svim prigradskim naseljima moras jako dobro da pazis ( za cukaricu pogotovo ) , najvece su guzve , masa ulica tipa bu. vojvode misica -ulazak na autoput su skoro stalno zakrcene za vreme spica a sa druge strane i ako je za par procenata bolje stanje na glavnim saobrcajnicama u bg treba imati u vidu da u njemu zivi ista kolicina ljudi kao i u i ostatku srbije zajedno i da su regsitracije vozila kao i drugi nameti za par posto veci nego za bilo koji grad u srbiji . Oko toga da se gradi , gradi se ali nista ne zavrsava ( pada mi na pamet samo petlja ispred hala limes , ako neko zna jos nesto neka me ispravi ) i dalje nije bitno da li radi neka firma iz loznice,mionice,sabca,new york-a ili ma gde bitno je ko placa za to . sto se tice pravde :))))))) zabavan pojam , zar mislis da se pare iz buzdeta racionalno i pravedno trose ?


poz.

[Ovu poruku je menjao Milos niks dana 01.07.2005. u 21:35 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 01.07.2005. 20:53 ] @
Citat:

Važno je da BG ima po EU standardima,da gradi obilaznice,petlje,mostove a nas provincijalce ko j**e.


Jok, nego ce da se grade obilaznice i petlje u Donjim Strinjikama, iako je gustina saobracaja na Autokomandi jedno 10000 puta veca pa samim tim i potreba za optimizacijom saobracaja.

E meni je dosta slusanja tog visedecenijskog obsoleted jadikovanja - pre svega, ima vec nekoliko godina od kada lokalne samouprave imaju i te kako visoku autonomiju sto se budzetiranja i poreza tice, tako da su najverovatnije putevi po Beogradu sagradjeni upravo od para koje su zaradili Beogradjani i platili sa svojim porezom.

Takodje, ni ti putevi na zalost nisu po EU standardima - stavise, vrlo su daleko od njih.

Osim te jedne ulice (Srpskih Vladara - kako god da se zove danas), ostalo je tuga i cemer, kao i vecina puteva po Srbiji.

To sto u Beogradu i okolini zivi bezmalo 30% Srbije je jedan sasvim drugi problem koji nema veze sa ovim sto pricamo ovde, i jeste bez veze al sta da se radi - ali je fakat da Beograd samom tom cinjenicom najverovatnije i ima najveci budzet, jerbo najvise ljudi upravo i zivi i privredjuje i placa porez u njemu.

Kad ta pomenuta "provincija" bude zaradjivala dovoljno love na porezu za investiciju u komunkiacije - imace i dobre puteve, u protivnom nek uzmu kredit ako misle da se stvar isplati kao zalog za buducnost, pa nek ga posle otplacuju dok ga ne isplate.. zasto poturati nekog drugog da to radi umesto njih.

[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 01.07.2005. u 21:58 GMT+1]
[ milke @ 01.07.2005. 22:07 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: E meni je dosta slusanja tog visedecenijskog obsoleted jadikovanja - pre svega, ima vec nekoliko godina od kada lokalne samouprave imaju i te kako visoku autonomiju sto se budzetiranja i poreza tice, tako da su najverovatnije putevi po Beogradu sagradjeni upravo od para koje su zaradili Beogradjani i platili sa svojim porezom.


Magistralni pravci nisu u nadležnosti opština. Jeste bunt tipa "bitno da Beograd,... i sve njima,... bla, bla,..." upućen na pogrešnu adresu, ali je razumljiva ljudska reakcija, kada je nekome onemogućeno da na normalan način putuje od jednog do drugog grada, koji za srpske prilike nisu mali. Naročito ako je jedan glavni pravac (u evropskim razmerama) za Bugarsku i Tursku, a drugi za Bosnu, Sarajevo i dalje dole. Ljudi su revoltirani zbog nebrige i nesposobnosti države, ako takvo što postoji ovde, a onda im se i sistem rezonovanja malo "pomuti", pa kad vide da neko ima to što njima treba, postaju neopravdano kivni na te "srećnike".

Sam si rekao da je sasvim drugi problem što oko 30% Srbije živi u Beogradu i okolini, ali ako misliš da se i to može promeniti "samo od sebe", bez ogromne pomoći države u svakom obliku (podsticaji, olakšice, subvencije, mani porezi, selidba parlamenta i drugih državnih institucija, kako god...), varaš se. No, to je već sasvim druga priča.
[ hakinen @ 01.07.2005. 22:20 ] @
Oduvek je poznata stara izreka "Srbija radi Beograd se gradi", no dobro to i nije toliko bitno. Ja mislim da nije u pitanju nesposobnost drzave, vec nas zeza 10 godina propadanja!!! Ja recimo zivim u Kg-u, i znam da se sada rade bar 4-5 ulica u samo centru grada, i one su uzasno bile ruinirane, predhodna vlast je isto tako dosta uradila sto se tice ulica!!! Poceli su da grade autoput za batocinu.... i ima jos dosta stvari koje se rade da ne nabrajam, tako da se treba malo strpiti sto se tice tih puteva, treba prvo srediti grad, ali nemogu da kazem da magistralni putevi nisu bitni!!! Ima dosta deonica puta, koje su posle 2000. godine obnovljenje i koje za sada deluju, iskrpljeno, ali dobro, ali slazem se da ima i puteva na koje niko ne obraca paznju kao da ne postoje ( u okolini kragujevca to je kragujevac - gornji milanovac, koji je u stanju blage katastrofe )!!!
Ali ja mislim da samo treba strpljenja, i polako ce da dodje sve pod svoje!!!
[ darko @ 01.07.2005. 22:23 ] @
Pa ne bih se bas slozio da su putevi u BG toliko losi ako ih poredimo sa ostatkom Srbije. I u poslednje vreme je dosta puteva kompletno renovirano. Da je kao u DE nije i daleko je od toga ali mislim da su putevi po BG sasvim korektni(ne moram da pazim da li cu upasti u neki krater). Ne racunam prigradska naselja tipa, Batajnica, Ovca, Barajevo i ostalo....

A stvarno Sabac - Loznica bez komentara. Jednom tuda i nikad vise.....
[ Beltrammi @ 01.07.2005. 22:51 ] @
Ne treba previse ni zuriti sa gradnjom puteva. To je obimna investicija, a kako nam je prozivodnja pala nema razloga da se zuri. Najpre proizvodnja.

Nikako dati strancima da grade. To je smrt. Pa mi vekovima ginemo jer smo na traznitnom podrucju i sad to valja naplatiti. jakako. EU ako hoce da donira, hvala, inace koncesije - nista.
[ Milos niks @ 01.07.2005. 22:54 ] @
Citat:
hakinen: Oduvek je poznata stara izreka "Srbija radi Beograd se gradi", no dobro to i nije toliko bitno. Ja mislim da nije u pitanju nesposobnost drzave, vec nas zeza 10 godina propadanja!!!


Ajde molim te navedi mi sta se to gradi u BG ? Da li znas da Bg ima najvece dazbine i poreze u odnosi na bilo koji grad u srbiji ?


Pa uzmite prostu kalkulaciju koliko se poreza ubire u Bg a koliko u ostalim gradovima pa bi recite gde proporcionalno odlazi vise para .
[ hakinen @ 01.07.2005. 23:10 ] @
Citat:
Milos niks: Ajde molim te navedi mi sta se to gradi u BG ? Da li znas da Bg ima najvece dazbine i poreze u odnosi na bilo koji grad u srbiji ?

Moze da se desi da imate najvece dazbine( a i koje to dazbine imate, struja-ista cena, voda - ista cena.... koje to onda dazbine placate skuplje u odnosu na ostatak srbije??) ,ali imate i najvece plate, i najveci prosek plata, u odnosu na ostatak srbije!!!
Pa ne znam sta se gradi konkretno, posto ne zivim u beogradu, ali znam za tu izreku i onaj koji je smislio to bio je potpuno upravu, i to je bilo nekada ali je sigurno i sada!!!

[Ovu poruku je menjao hakinen dana 02.07.2005. u 00:10 GMT+1]
[ Beltrammi @ 01.07.2005. 23:12 ] @
kako to mislis najvece dazbine i poreze ? Svasta.

Inace nije cudo sto nam bujaju gradovi. Nasa sela ce opusteti kro najdalje 10 godina. Imacemo BG 2.5 miliona NI i NS sa preko 500,000 i to je to. Ostatak ce se iseliti, u EU, prekookeanske zemlje ili negde drugde.

[Ovu poruku je menjao Beltrammi dana 02.07.2005. u 00:14 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 01.07.2005. 23:22 ] @
Citat:

Moze da se desi da imate najvece dazbine( a i koje to dazbine imate, struja-ista cena, voda - ista cena.... koje to onda dazbine placate skuplje u odnosu na ostatak srbije??)


Koliko znam, Beograd ima gradske takse, veci su nameti za zemljiste, za gradjevinske dozvole, skuplji je kvadratni metar pa samim tim i visina poreza pri prodaji ili iznajmljivanu nekretnina, vrlo velika kolicina novca se uzme samo na racun parkiranja automobila i sl...

Ima gomila trgovina i gomila firmi koje moraju da placaju poreze, relativno visoka potrosacka moc (u odnosu na centralnu Srbiju, recimo) - sto znaci da je trgovina veca pa samim tim i naplata poreza, itd...

To su ogromne pare.

Citat:
,ali imate i najvece plate, i najveci prosek plata, u odnosu na ostatak srbije!!!


Hm, delimicno tacno (koliko znam u Vojvodini su prosecne plate vece?), ali to u isto vreme znaci i da Beogradjani placaju najvise poreza, a od poreza se i grade putevi, ne? :-)

Citat:
Pa ne znam sta se gradi konkretno, posto ne zivim u beogradu, ali znam za tu izreku i onaj koji je smislio to bio je potpuno upravu, i to je bilo nekada ali je sigurno i sada!!!


Da, to je isti "onaj" sto je smisljao mnoge parole za vreme samoupravnog socijalizma - aman, u Beogradu sa okolinom imas 30% Srbije - podeli taj porez na toj povrsini pa ce ti biti jasno zasto BG ima i najvise drzavne gradnje, sta je tu cudno ili nelogicno?

Ne kazem ja da je normalno da u glavnom gradu zivi 30% ljudi - daleko od toga, ali to je jednostavno tako, i to nece promeniti niko drugi nego gradjani manjih gradova.

U EU su manja mesta daleko bogatija od glavnih gradova (Francuska, Nemacka, Holandija) - u Srbiji je obrnuto... to je zato sto se mladi ljudi danas stide da budu seljaci, proizvodjaci i sl... a hoce da budu RTV Pink zvezde i da se obogate u kladionici ili preko kombinacija"... nisu tu Beogradjani krivi, bar nista vise od bilo koga drugog.

[ Beltrammi @ 01.07.2005. 23:26 ] @
mala mesta bogatija od velikih gradova, hm ? Ne bih rekao... al ajd nema veze
[ Ivan Dimkovic @ 01.07.2005. 23:31 ] @
Jedan Stuttgart moze da pojede Berlin po prihodima po glavi stanovnika, isto se moze reci i za Eindhoven u odnosu na Amsterdam, ne pricam o ukupnom GDP-u nego po glavi stanovnika.

Jednostavno - bogatija su mesta gde se nalazi industrijska proizvodnja - BMW, Mercedes, Siemens i sl.. se ne nalaze u Berlinu, kao sto se Renault, Airbus i sl.. ne nalaze u Parizu.

Problem je sto u Srbiji ne postoji proizvodnja :( Pa je jedino sto je ostalo osnovna jedva industrijalizovana poljoprivreda i, naravno, gomila ne-izvezenih servisa centralizovanih na Beograd - pa nije ni cudo sto se u Beogradu okrecu najvece pare :(


To ce se promeniti onog momenta kad manja mesta postanu centri proizvodnje, ponovo.

Neko malo mesto u kome se nalazi uspesna fabrika automobila, par izvora kvalitetne flasirane vode i dobra pivara moze da pojede neki mnogo veci grad za dorucak po individualnom bogatstvu stanovnika.

Zasto to ne bi bilo neko Uzice, Cacak, Zajecar, Vrsac i sl... ne znam :(

[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 02.07.2005. u 00:35 GMT+1]
[ Beltrammi @ 01.07.2005. 23:37 ] @
mislio sam u poredjenju sa cenam nekretnina. Poredim primer Milano i Udine.
[ Ivan Dimkovic @ 02.07.2005. 00:02 ] @
Pa jeste - u pravu si, samo pazi - Milano je regionalni industrijski centar - o tome bas i pricamo.

Cisto sumnjam da je prosecnom coveku iz Milana nesto preterano stalo da se posto poto preseli u Rim npr ;-)
[ Slobodan Miskovic @ 02.07.2005. 03:21 ] @
Sto se tice opaske za Bgd, ona je tacna. Evo i glavnog dokaza.

Auto-put koji treba da se gradi, od Bgd-a do Madjarske granice ce biti izgradjen od koncesija. A sada najveci lopovluk i drskost, deo puta koji je izgradjen i koji se nalazi u Vojvodini ide pogodite kome, KONCESIONARU. Neverovatno zar ne? Znaci koncesionar uzima pare za put koji je vec izgradjen i u koji nije ulozen ni jedan jedini cent. Umesto da te pare idu vojvodjanskoj vladi one idu strancu, a zasto? Zato sto je neki baja iz Bgd-a tako sklopio dil sa strancima.

Inace ovo ide na Vrhovni sud pa cemo videti sta ce biti, mada sumnjam da ce pormeniti odluku iz BEOGRADA.
[ milanche @ 02.07.2005. 07:47 ] @
Saobracaj u najsirem smislu (od puteva, zeleznica, avio transporta, pa sve do telegrafa,
fax-a, telefona, interneta, LAN/WAN-a, satelitskih komunikacija) je faktor koji gotovo
sam po sebi uslovljava blagostanje jedne nacije. Iako ne moze da podari nesto cega
nema, moze da doprinese da resursi koji su vec tu budu iskorisceni do maksimuma.

Sta god da se radi i/ili proizvodi cena transporta se ugradjuje u finalnu cenu. Sto je
bolji transport (traje krace, pouzdanija dostava) to je sve jeftinije i dostupnije. Ulaganje
u saobracaj je no-brainer - samo moze da donese dobitak.

Amerika je iz velike recesije '30-tih izasla tako sto je Roosevelt za samo nekoliko godina
raspisanim javnim radovima izgradio/prosirio/unapredio postojecu saobracajnu
infrastrukturu (autoputeve, postu, telefonsku mrezu, telegraf...). Dobit je bila
visestruka, od ociglednih dobitnika (auto i gradjevinska industrija), preko ugostiteljstva
i turizma, do indirektnih dobitaka od brzog i lakog prometa ljudi i dobara. Na kraju
(ili na pocetku, kako ko gleda na stvari), dobitak u vremenu, i u krajnjoj liniji povecana
lakoca i elegancija svakodnevnog zivota koristi uvek i svima.

Putevi u Srbiji stvarno upadaju u oci. Cak i obicne gradske ulice na Mid West-u
su sire od autoputa Beograd-Nis. Za neverovati je kako niko ko vodi Srbiju ne moze da
sabere dva i dva i da sredi puteve. Toliko love je spucano u sve i svasta, zasto ne bi
mogao neko da sagradi put i da zaradjuje na putarini, kao sto se to radi svugde u
svetu ???

Da stvari budu gore, oko istih malih ulica gde jedva mogu da se mimoidju dva Yugo-a
zidaju se palate sa security sistemima, bazenima, garazama, zidovima u staklu...
kompletno ludilo.



[Ovu poruku je menjao milanche dana 02.07.2005. u 10:24 GMT+1]
[ Beltrammi @ 02.07.2005. 09:32 ] @
mnogi ovde zastupaju tezu da ako se izgradi put e onda ce buknuti industrija. Ne. Industrija nema veze sa tim. Problem kod nas je proizvodnja. Sve stoji.

Pogotovo je napravljena najveca glupost sto su cementare i ciglane strateski resursi prodati strancima. I sad: nema ko da kaze ajmo da gradimo puteve, ako ovi nece. To je bila strahovita greska i sada ima da platimo.

Mi sada sve i da hocemo ne mozemo kao Ruzvelt da uposlimo celu naciju. Bice kako stranci kazu. Dugorocno gledano ne pise nam se dobro. Mi smo bezglavo uleteli ka Evropi, samo su Hrvati valda uradili gluplju stvar. Oni imaju, zamislite, 40 Milijardi duga ! To ce reci $10,000 po glavi i 3. su najveci duznik sveta ! U SFRJ bilo je $1000 po glavi.

Npr, evo gledajte A1 put Zagreb Split. On prolazi kroz najteze predele i iako vezuje dva najveca grada zadnji je zavrsen. Zasto ? Pa jednostavno sa stanovista EU to je pravac bez znacaja. Vezuje sta, vazan centar Zagreb - i ? Split ! Centar ne bas razvijene regije koja zivi od turizma koji je u stagnaciji vec decenijama. Normalno, da su Hrvati bili ostavljeni sami sebi da grade njima tako vazan put.

Zemlja nase se lose vodi, imamo nestrucne i nedokazane ljude, bez iskustva i bilo kakvih referenci.
[ Joseph B. @ 02.07.2005. 09:39 ] @
[quote]STELLANOVA:
Auto-put koji treba da se gradi, od Bgd-a do Madjarske granice ce biti izgradjen od koncesija. quote]

A sta je sa auto-putem Madjarska-BG. Ja sam vozio pre neki dan iz NS u BG i mislim da taj put nema blage veze sa nazivom "auto-put". Zezali se sa drugarom tako sto se takmicili u tome, ko ce da primeti vise ratklapni pored puta. Odnos je bio on:ja 3:2. Pa koliko ja znam, kada to padne i felne se krive...
[ Slobodan Milivojevic @ 02.07.2005. 16:09 ] @
Ne kazem da je lose to sto se ta deonica radi, jer deo koji je rekonstruisan (nekih 4-5km) je bas dobar i milina za voznju ali naravno posle toga TRAS! skakaonica, rupe, i sad tu ljudi idu oko 100-140km/h i bum rupa, sta ostaje od tockova, od trapa na kolima... Jedno veliko Nista!!!

Tagedija sto se to radi u vreme kad na tom pravcu ima dosta saobracaja u ovo doba godine, pa i celo leto, a oni ce sad da rade 20-ak dana.

Ajde to, nego sto alternativni pravci jedva mogu da izdrze tolki saobracaj, i da cim se i najmanja sitnica desi (prepreci se kamion), odma zastoj, pa onda kad se napravi kolkona od 5-6 km, onda se dalje vozi 30km/h jer je uvak napred neki kamion, koji zbog loseg puta ide polako, a dok ga svi zaobidju jedan po jedan, to prodje i 40-ak km...

Na to kad dodate i lose stanje puteva po kojima se ide, i da su puni rupa, da asfalt koji je koriscen za krpljenje istih, vrlo cesto ostaje na tockovima...

E to meni smeta, znaci kad se radi put da se radi, a ne ovako, ili na nekoj deonici iskopan asfalt i vozi se po podlozi, i onda od jednom skakaonica od 15-20 cm, i sad naletis na to sa recimo 60-80 km/h, i cik opgodi gde ostaju tockovi...

Znak za tako nesto stoji 50m pred tu skakaonicu, ili ga uopste i nema! E, to mi smeta kod ove nase drzave.

Ajde oprosticu im to maltretiranje ako sledece godine ne budu krpili tu istu deonicu puta, kao sto se do sad redovno desavalo.

Znaci ako je prave, da je naprave bar kako treba, a ne, pa eto gotovo sve zavrseno i posle 5-6 meseci ponovo krateri, samo zato sto stede na sastojcima za asfalt...

No, videcemo....
[ Milos niks @ 02.07.2005. 17:51 ] @

hakinen i beltrammi da vam odgovorim na pitanje : do uvodjenja pdv dakle do 2005 bilo je nekih 2.5 posto veci porez za bilo koju uslugu ili proizvod na teritoiriji beograda , tih 2.5 % se nije naplacivalo nigde osim u bg . Naplacuje se vece cena gradsko gr. zemljista , veca cena legalizacije objekta , veca cena gradjevinske dozvole - projekta , veca cena postavljanja privremenih objekata , veca cena opstinskih taksi prilikom registracije kola itd. i stvari koje je nabrojao Ivan Dimkovic .
U bg je najveca koncetracija firmi i stanovnista samim tim se ubire najvise para od poreza . normalno je da tamo gde je najveca koncetracija ubiranja poreza postoji i najbolja infrastrktura ili mozda nije ?!? zamislite glavnu sabracajnicu koja se nalazi u Mionici koje se zatvara zbog rupetine na putu i istu takvu situcaiju recimo na ulasku u autoput na mostaru . Gde bi bio veci haos ?
Ja imam farmu 47 km od beograda i svaki dan predjem min. 120 km . imam iznajmljen u stan u bg tj. u prigradskom naselju zato sto sestra ide u skolu u beogradu gde sam i ja redovno . inace sam rodjen u beogradu pa me malo nervira stav pojedinih ucesnika o tome kako je lepo i super u bg i jos kada se doda tome ogromna kolicina imbecila/retarda/kriminalaca/prevaranata/siptara :) kojih trenutno najvise ima u bg . Da mogu da biram sigurno bih pre ziveo u n.sadu ili nekom drugom mirnijem gradu . lopovluk i malverzacije politicara necemo sada da komentarisemo .


Citat:
STELLANOVA: Sto se tice opaske za Bgd, ona je tacna. Evo i glavnog dokaza.

Auto-put koji treba da se gradi, od Bgd-a do Madjarske granice ce biti izgradjen od koncesija. A sada najveci lopovluk i drskost, deo puta koji je izgradjen i koji se nalazi u Vojvodini ide pogodite kome, KONCESIONARU. Neverovatno zar ne? Znaci koncesionar uzima pare za put koji je vec izgradjen i u koji nije ulozen ni jedan jedini cent. Umesto da te pare idu vojvodjanskoj vladi one idu strancu, a zasto? Zato sto je neki baja iz Bgd-a tako sklopio dil sa strancima.

Inace ovo ide na Vrhovni sud pa cemo videti sta ce biti, mada sumnjam da ce pormeniti odluku iz BEOGRADA.


Ako je to 100% tako kao sto si naveo , taj "baja" je mutio nesto sa strancima i treba da odgovara za to kao i sam koncesionar . Inace slazem se ako je za taj put izdvojeno iz buzeta gradjana vojvodine pare od njega treba da idu vojvodini . Kako je bitno to sto je licnost iz BG , pa ima ukupno 6 politicara koji su poreklom iz BG ,jesi li siguran da je taj lik iz bg ? pa da je to uradio iz patriotskih razloga ili zato sto je hteo da osteti vojvodinu na racun bogatstva BG !?! ( ili je mozda u pitanju njegovo licno bogatsvo i cinjanjica da vecina auto puta od bg do madjarske prolazi kroz vojvodinu :)


poz
[ Milos niks @ 02.07.2005. 18:30 ] @
Poskupele putarine .

Od juce su putarine u Srbiji poskupele za 60% i time su postale najskuplje u Evropi .
Primera radi od Beograda do Nisa je 520 din u jednom pravcu .

Za ovo zaista nemam komentar :))))))))))
[ ilija1 @ 02.07.2005. 18:42 ] @
Koliko če tek da budu za strance???
[ Slobodan Miskovic @ 02.07.2005. 19:01 ] @
Neshvatljivo kako nadlezni imbecilno razmisljaju....

Razisljanje im je, imamo los proizvod (puteve) pa da bi bio dobar morate da platite za razvoj proizvoda (puteva).
Pa valjda oni prvo treba kvalitetom da opravdaju cenu a ne da cenom pravdaju zelju da poboljsaju kvalitet....
[ darko @ 02.07.2005. 19:13 ] @
Za strance ostaju iste i nece se menjati(verovatno) dok putarine za domaca vozila ne dostignu isti nivo. Tako je u svakoj iole normalnoj zemlji... A rekli su da ce i ovde biti tako...
[ Milos niks @ 02.07.2005. 19:13 ] @
Kombinacija je sledeca EU zahteva od Srbije da izjednaci do 2007 cene putarina za domaca i strana vozila , e sada ovi umesto da spuste cene putarina za strance oni su genijalnim potezom povisili enormno cene za domaca vozila ( mozda to nije razlog ali tako je njihovo zvanicno objasnjenje ) . Inace samo ocekujem kada ce cene goriva da skoce ?
[ darko @ 02.07.2005. 19:15 ] @
Skace do kraja nedelje....
[ Floyd @ 02.07.2005. 19:15 ] @
Uzice-Loznica-Sabac. Tamo malo pre Loznice sam poceo da se smejem kakav je put. I onda na sve to ti naplate kaznu za 10 km/h preko ogranicenja. Plac majke Bozije! Crnogorci su me prijatno iznenadili. Stvarno su putevi u odlicnom stanju (u poredjenju s ovim nasim nazovi putevima).
[ lancia88 @ 02.07.2005. 20:59 ] @
Pozdrav,

samo da malo preciziramo stvari: u Beogradu se definitivno placaju vise sve dazbine u odnosu na ostatak Srbije, mislim da je samo centralno grejanje skuplje u N.Sadu. Sto se tice same registracije vozila, a u Beogradu se registruje oko 400 000 vozila godisnje, takse su nesto vece nego u ostatku Srbije, i to komunalna ali u Beogradu opstine dotiraju ove takse za invalide cega, koliko znam, i nema nigde drugde, te se za povlastene invalidske kategorije placa prilikom registracije samo 5% od Javnih puteva, nista od komunalne takse a ostale se placaju u jednakom iznosu. Samo nekakve preciznosti radi, nista vise.

Autoput kroz Vojvodinu je gradjen iz republickog budzeta, ne iz nekakvog pokrajinskog, naime, u doba njegove izgradnje Republika je oduzela sve racune cak i opstinama u Srbiji, pa i u Vojvodini, a cak je jedno vreme iskoristila zakonsku mogucnost i uvela poseban porez u Beogradu od 5% koji se nije placao nigde drugde (ovo drzava ima pravo po Ustavu). Prema tome, ukoliko je iz republicke kase izdvajano za autoput kroz Vojvodinu, ne vidim nikako zasto bi na isti polagala svojinsko pravo Vojvodina. Uostalom, upravo vojvodjanska kasa se puni putarinama iako je autoput gradjen republickim sredstvima. Nemojmo traziti nekakvu pravdu tamo gde ona i nije dirana. Tako moze svako iz uze Srbije postavljati pitanje zasto svi grade autoput a samo neki ga eksploatisu u bilo kom ekonomskom smislu. Beograd ovde postoji iskljucivo kao administracioni centar u kome se vrsi raspodela sredstava i sklapanje liste prioriteta za nju.

Problem puteva je zaista velik u Srbiji ali ne treba zaboraviti ni cinjenicu da je zasnovan izmedju ostalog i na velikom jazu koji je stvoren izmedju nekadasnjih i danasnjih gradjevinara u niskogradnji. Zajednicko im je samo slaba kontrola radova i zelja za zabusavanjem i nista drugo. Pre par godina. mislim da je to bilo 2002. preduzece R.Mitrovic iz Beograda dobije posao da renovira put preko Sajma na delu od Ade do Mostarske petlje, lep posao. Citavu investiciju finansira EU. OK, posle nekog vremena zavrse radovi, dodje odmah komisija iz EU i konstatuje da su bez problema preskocili odredjene standarde za koje je takodje predvidjeno placanje ali predstavljaju i obavezu jer niko ne zeli da investira u nesto sto ce trajati godinu-dve. Jovo nanovo, naravno, ovaj put ozbiljno a da je bilo pravde, prethodni posao bi snosio R.Mitrovic, medjutim, obzirom da je rec o firmi koja ima oko 7000 zaposlenih, zastarele masine i izuzetno slabo kotiranje na listi za prezivljavanje, Direkcija za izgradnju im je poverila poslove koji su pokrili ovaj manjak i tako to uglavnom ide kod nas. Na jugu zemlje radove izvodi na deonicama za Bugarsku PZP Nis koji jedva uopste nabavljaju gorivo, jedna cisterna moze da razveze po terenu gorivo samo za najneophodnije masine jer im drzava duguje veoma mnogo novca i jedva da ponekad ponesto i isplati a ustvari se dug samo gomila. Stvari u perspektivi izgradnje puteva ne stoje lose za izvodjace radova obzirom da je isti covek koji je vlasnik PZP Nis, kupio nedavno i PZP Beograd, ali konkretno na terenu rec je o zaista velikom problem usled dugova koje je napravilo Ministarstvo za kapitalne investicije.

Iz svih ovih uglova treba sagledati situaciju pre reakcije na ovoga ili onoga.
[ darko @ 02.07.2005. 21:25 ] @
Deo od Mostarske petlje do Ade je kriminalno uradjen. Cim je napravljen bio je u talasima a da ne pricam sto je posle 2 meseca 90% sahti propalo. Prosto ne mogu da verujem da je problem naci nekoga ko to moze da odradi kako treba. Jedini put u okolini BG koji je po meni uradjen kako valja je Ibarska magistala. Vec 4 god(onaj deo od belih voda pa do lipovacke sume)put je ravan i nisu se pojavljivale rupe iako svi znamo koliki je tu saobracaj. Imao sam prilike da se vozim i po novoizgradjenim auto putevima u HR i ono je stvarno kao staklo. A da ga uporedimo sa ovim novi auto putem do NS.... Lepo je sto se radi i svakako i ovako traljavo uradjeno je bolje nego sto je bilo ali ja te puteve placam i kad se vec radi trebalo bi da se uradi kako valja.
[ sasa_grljan @ 20.01.2006. 14:50 ] @
Timocke brze pruge.
[ sasa_grljan @ 20.01.2006. 14:54 ] @
Vozite se zeleznicom ako smete!
[ sasa_grljan @ 20.01.2006. 14:57 ] @
Vozite se zeleznicom ako smete!
[ Cileinteractiv @ 20.01.2006. 15:28 ] @
Nadam se da je put Sabac Loznica zavrsen jer je to bila bruka i sramota za Srbiju, takav put. Neopisivo recima evo link pa pogledajte de trase tog puta snimljenog 20.01.2005. oko 5Mb http://rapidshare.de/files/114...tanje_puteva_u_Srbiji.avi.html