[ Frane Marinković @ 01.07.2005. 22:54 ] @
Postoji li koji site za motore tipa Java?
[ ghost2k3 @ 01.07.2005. 23:44 ] @
www.san.com
[ fade @ 02.07.2005. 16:09 ] @
posto i ja imam Jawu i da kazem posto imam i Tomos ,Jawa je neocekivano dobra mashina ,znachi dela niam menjao za 2 godine koliko je imama ,promenio karike jednom i odlicno vuche dobar motor ,gas prima nenormalno samo mi je bio problem da nadjem svecice za nju ,ali reshio sam to ,inace imash dosta sajtova ,ali nazalost vecina na ceskom ,tako da na google mozesh naci sve sto treba.
[ Joseph B. @ 04.07.2005. 08:29 ] @
[quote]fade: posto i ja imam Jawu i da kazem posto imam i Tomos ,Jawa je neocekivano dobra mashina [quote]

Slazem se, sta imas od jawe?

[Ovu poruku je menjao Joseph B. dana 04.07.2005. u 09:30 GMT+1]
[ Joseph B. @ 04.07.2005. 08:30 ] @
Nesto sam zabrljao, ali se u sustini zna sta sam hteo napisati...
[ lancia88 @ 04.07.2005. 09:07 ] @
Pozdrav,

u svojoj mladosti, ja sam vozio valjda sve Jawe koje su tada bile dostupne i najbolje se pokazala enduro 250 ali i stari CZ 175. Novije generacije 350TS jesu masine za bilo koji Tomos, uostalom razlika je i u kategoriji kao nebo i zemlja ali definitivno nisu ucinile bas nista da poboljsaju veoma los rejting Jawe u svetu motociklizma. Ta najjaca Jawa je toliko troma da ne mozes ni pomisljati da je podignes na zadnji tocak, cesto ima problema sa paljenjem ali je i njena tezina bas neizbalansirana te kada se poveze sa nekadasnjim varijantama dobosa na oba tocka i dve izduvne cevi, bila je strasna za pogledati. Tek pojava ETZ verzije direktnog konkurenta MZ-a je valjda ceske konstruktore malko razmrdalo ali ne i previse. Ipak, prosle godine sam otkrio bas putem interneta da su se Cesi okrenuli malo svetskim trendovima te ponudili sve danas popularne forme motorcikala od choppera do trkacke verzije i to me zaista prijatno iznenadilo. Ne znam kako se sada masine ponasaju ali zaista lepo i savremeno izgledaju.
[ fade @ 04.07.2005. 14:46 ] @
dobio sam jawa babetta od 50 ccm ,pa ih zato poredim a ne smem da vozim nista vece ,jer nemam psp ili bilo sta drugo ,inace motor je 12 god stajao ,pa sam cistio rezervoar ,gume su bile original pa sam ih promenio posle godinu dana voznje jer su pocele da pucaju ,svecice su bile ceske inace motor je `79 godiste ,ali farba i ostalo ,cak su me i pitali jel sam kupio nov.
[ lancia88 @ 04.07.2005. 22:04 ] @
Pozdrav,

pa to godiste babetta je jos na pedale, budi uspomene
[ fade @ 04.07.2005. 22:52 ] @
jeste na pedale ,ali bez problema palim je dok stoji na nozicama ,stara mashina volim da je vozim ,jedan lik je rekao "u autu se vozi telo a na motoru dusha" i mislim da je 100% u pravu,jednostavno voznja na motoru daje nekakvo zadovoljstvo ,neki prelep osecaj bilo da je rech o 50 ili 500 ccm ,mada ja ne volim te stvari meni je 150 prava stvar.
[ Joseph B. @ 05.07.2005. 08:03 ] @
Ja imam cz175 iz 1968 god.
Ove godine sam ga kupio u delovima ( stanje ne mogu opisati ) i posle tri nedelje radeci na njemu svake noci je generalno sredjen, ofarban, registrovan.
Kad stignem kuci sa posla, pun stresa, nervoze, samo se provozam i vec sam se smirio.

Citat:
fade: "u autu se vozi telo a na motoru dusha"


Savrseno receno...
Bacicu tu par slika kad stignem kuci.
[ fade @ 05.07.2005. 09:53 ] @
sad sam malo razgledao ,malo lichi na tomos t14 , uglavnom zbog rezervoara ,aj mi slike posalji na [email protected]
[ l1nk @ 05.07.2005. 10:27 ] @
http://www.mopedriders.org/ ima jako puno o motorima, pozdrav
[ Joseph B. @ 07.07.2005. 08:51 ] @
Evo slika !
U kakvom stanju je bio...

[Ovu poruku je menjao Joseph B. dana 07.07.2005. u 09:55 GMT+1]
[ Joseph B. @ 07.07.2005. 08:52 ] @
Jos malo delova...

[Ovu poruku je menjao Joseph B. dana 07.07.2005. u 09:56 GMT+1]
[ Joseph B. @ 07.07.2005. 08:54 ] @
I na kraju, za 3 ( tri ) nedelje nocnog rada ( farbao sam ga u 2 nocu )...
Ja sam zadovoljan.
Jedino instrument tabla i far je od Jawe 350 Twinsport.
Vase misljenje...

[Ovu poruku je menjao Joseph B. dana 07.07.2005. u 09:56 GMT+1]
[ fade @ 07.07.2005. 15:25 ] @
cudi me kako si ovo uspeo da sklopish ,tri nedelje rada ,svaka cast .lep je motorcic ,ali koliko brzina ima ,i izlgeda da ima vishe od 50 ccm ?
[ lancia88 @ 07.07.2005. 19:01 ] @
Pozdrav,

pa i nije 50 nego 175ccm, ovo je uz enduro 250 najbolji Jawin model iz onih generacija. Sjajan motoric a njegova snaga potice iz cinjenice da je svih 175ccm u jednom cilindru, u odnosu na CZ350 ili Jawin ekvivalent moze se dici na zadnji tocak uz malo umesnosti.... Odlicno izveden posao, svaka cast! Jos malko tuninga i pravi pravcati custom (chopper). Imas doduse odavno za njega kupiti i oklope da lici na trkalicu ali ne znam bas koliko je to neka prava stvar. Ovako, jedna manja modifikacija sedista (stepenasto) sa naslonom i male bisagice sa strane i eto malog choppera, svakako, neophodna bi bila i izmena izduva, makar njegovo farbanje u sivo iako imas za kupiti hromiranih (za APN sam danas video za nekih 1000 dinara). Takodje imas za kupiti bas lepih adekvatnih migavaca za sitne novce a uz akumulatorsku intervenciju i malo varenja nosaca mozes dobiti i dve okrugle maglenke napred i onda si pravi :)
[ fade @ 07.07.2005. 19:28 ] @
lichi na pravu choppericu ,ali ja bih samo nashao nesto sa strane ,ali da ne pokriva sve ,nego da se vidi deklo ,inace olican je ,josha samo da stavish onu izrezanu kozu na rukohvate ako me razumesh.
Koliko si platio sve to ,i koliko te izaslo sastavljaje svega ,kupovina delova farba itd.?

[Ovu poruku je menjao fade dana 07.07.2005. u 20:29 GMT+1]
[ Joseph B. @ 08.07.2005. 08:31 ] @
Planirao sam da bude chopper, ali to za tri nedelje pored posla u firmi i privatno jednostavno nije moguce...
Imam i ja puno ideja vezanih za izgled ( kao prvo airbrush, akrilna farba, lakiranje - ova farba je malo tuningovan obican auto lak verovali ili ne, sediste, spustanje zadnjeg dela, bisage sa strana i na prednje vile,itd ) ali ce to sacekati zimu ( necu da ga rasklapam kada je vreme da se vozi).
Auspuh nisam dobio u tom krsu, pa je ovo bilo prvo sto sam nasao, oklope necu ba stavim, zelim da bude sto jednostavniji motor bez neophodnih delova...
Maglenke su dobra ideja...Ali sta ce mi intervencija na akumulatoru? Imam aku od 12 Ah, dinamo od 350 twinsport ( 80W ako se ne varam...) moze na to jos dosta toga da se nakaci ( neverovatno mi je sto tih 6V daje takvo svetlo da osvetli celu ulicu, ali tako je...)
Cena je prava sitnica:
80e - kupovina ( krs )
50e - puna generalka ( od rolovanja radilice do poslednjeg semeringa i lezaja )
30e - delovi od Twnisporta
0e - auspuh,poklon...
15e - akumulator
~25e - sve za farbanje
50e - prepis, registracija
0e - rad na njemu
Ukupno ne vise od 300 eurica ( da ne zalazim u to koliko meni vredi )...
I da pomenem moje drugare koji su mi pomogli pri sklapanju ( Peti & Zoli ) kojima sam vrlo zahvalan - bice sretni kada procitaju ovo, nisam mogao da odolim.

[ Frane Marinković @ 08.07.2005. 08:50 ] @
Mislio sam kupit Jawa 640 red style
čuvjek je prodaje za 500€, a registrirao je prije 2 dana, ima 23KS 344ccm
[ Joseph B. @ 08.07.2005. 09:18 ] @
Ja mislim da je to dzabe ( ako je ok stanju ).
[ lancia88 @ 09.07.2005. 00:23 ] @
Pozdrav,

evo jos koji savet, mozda bude i koristan. Ako zelis chopper (ja sada samo to vozim jer sam premator za sve ostalo), mozes koristiti neke stvari koje ce doprineti izgledu a smanjiti tracenje vremena sa sumnjivim efektima.

-viljuska: imas opciju da je produzis ili da joj promenis kosinu (ugao) u odnosu na ram. Ako produzujes samu viljusku, mozes to uciniti varenjem (na strugu nacentrirano) ali dobijas problem niklovanja varenog dela, i mozes navojem nastaviti. Naime, odsrafis potpuno viljusku od upravljaca i nastavis je pravilno narezanim navojem cevnog dodatka (ako se ja jos dobro secam, srafila se viljuska u upravljacku gredu ispod samog volana).

-gume: imas mogucnost da napravis odnos izmedju prednje i zadnje gume tako da recimo prednja bude 17-ica a zadnja 15-ica i naravno sira od prednje. Ovo iziskuje i potrtagu za adekvatnom felnom ali ako radis zimi, nije neresivo a pruza sjajan efekat.

-bisage: kupis od Kineza zenske torbice ( ma na kilo ih prodaju) i ukrasis ih malko nitnama i dobijes sjajan efekat bisagica. Potrudis se da malko kopas po tim torbicama i nadjes zasigurno ono sto Ti treba.

-vetrobran: ovde alternative nema, kupis ga od nekoga ko to izradjuje, ima ih na oglasu.

-sediste preradjujes da bude stepenasto a jedan naslon bi takodje imao efekta, njega mozes i sam tapacirati, nije tesko.

-zadnji blatobran kupis za par stotina dinara u vidu blatobrana za prikolicu (robna kuca Uradi sam u Beogradu reklamira te blatobrane) i ne moras ga uopste farbati i postici ces izuzetan efekat, narocito ako je motor spusten pozadi odnosom guma.




Ovo sve bi trebalo da bude nastavak niskobudzetne kampanje a velikog zadovoljstva kako si vec zapoceo svoj rad na motoru.
[ Joseph B. @ 11.07.2005. 09:31 ] @
Vec sam produzio vile za 13 cm tako sto mi je jedam drugar ( strugar ) napravio
produzetke sa navojem pa je bilo dosta jednostavno. Imam te maske koji mi drze far pa mi ne treba dodatno niklovanje.

Sta ti vozis lancia?

Inace sam veliki fan chopper motora, redovno pratim i emisije na Discovery-ju npr. American Choppers i Pimp my ride na MTV.
Hvala na savetima, videcemo nesto za zimu.
Inace mislim da pravi chopper se mora praviti od cetvorotaktnog motora ( ipak je bitan i zvuk, ne samo izgled ), mozda cu kupiti neki Horex iz 1940, to je tek masina...Stucne jednom na svakih 50 metara .
[ lancia88 @ 12.07.2005. 12:30 ] @
Pozdrav,

ma stari motori su idealna varijanta i za malko prepravke ali i za sam dozivljaj. Ponajbolji za doradu je mozda BMW r25 ali za grudi sto bi se reklo, svi su veterani tu negde. Ja sam svojevremeno kao mladic dok sam studirao radio odredjene prepravke i prerade, nije bilo novca za prave masine te su Jawe i MZ (TS) bile prakticno jedino dostupne ali je uvek bio iritirajuci taj zvuk o kome pises. Konkretno, sami Kinezi su to odmah ukapirali te su na svim njihovim verzijama choppera upravo cetvorotaktne masine. Ipak, kubikaza u saradnji sa cetiri takta tek daje zeljeni efekat. Ja ove nedelje kupujem jos jedan chopper najverovatnije jer se mojoj supruzi neizmerno dopala sadasnja masina (juce uradjen prvi servis na 500km) te je nova masina neizbezna :) ali ovaj put to je bas prava ogromna ladja, fali samo jos kupatilo valjda ;)

To sto Ti je strugar uradio sa produzivanjem prednje viljuske sa navojima je upravo ono sto sam ciljao kada sam savetovao drugu opciju da bi se izbeglo dodatno niklovanje. Nije uopste problematicno ali mora na strug zbog dobijanja centra.

Jos par dosetki:

-kada si vec "krecio" motor po vlastitoj zelji, mozda da razmislis i o nekakvom rol-baru kakav recimo imaju BMW i MotoGuzzi, ako ne znas na sta mislim pisi pa da Ti uputim kakav link na sliku. Mozda je i tako nesto sasvim efektan dodatak za ovakav rad i moguce da bi ga ulepsalo.

-migavce danas mozes naci sasvim lepe, u retro stilu za zaista smesan novac a definitivno bi kompletirali sliku iako je ovde rec o malko vecem angazmanu.

-izvlacenje prednjih komandi je jedna od karakteristika choppera iako je to mozda i najkomplikovaniji deo posla. makar kada je rec o menjacu, kocnica se i moze bez vecih poteskoca izvuci napred ali sve to ima smisla samo u slucaju nize zadnje gume i izmenjenog sedista.

-auspuh niklovan mozes provaci za nekakvih dvadesetak eura nov, moguce cak i jeftinije a to bi zaista bio neophodan potez da krunise ovakav rad



Ja licno nemam vise ni godina, ni zdravlja ni ambicija da nesto preradjujem te zato kupujem nove masine jer finansijski to sebi mogu da dozvolim, ali nadasve cenim upravo preradu i doradu na samom motoru, mnogo vise nego vec gotovu stvar. Recimo, za trenuyni motor me nije puno briga ko zeli da se provoza, slobodno uzima skoro svak ko me pita, da sam ga sam radio to bi ostala iskljucivo moja privilegija.
[ Joseph B. @ 12.07.2005. 14:45 ] @
Hvala bogu sto jos postoje motorasi...
Za produzetke nista nisam trebao centrirati jer mi je strugar to pravio iz jednog komada bez varenja i na strugu je narezao navoj ( ne znam na sta si mislio ).
Za rol-bar mi salji link, interesuje me a ne znam sta je to ( priznajem pa mi se pola oprasta, jel` ) i opisi na kakav si auspuh mislio za 10-tak eura. Ja sam mislio da rucno pravim auspuh ali kako sam se raspitivao nisam nasao nikog ko zna kako se to radi. Niklovanje nije problem , samo ne znam kako i od cega da napravim prigusivac da to radi kako treba i da ne ubija snagu motora ( koja ni ovako nije preterano velika...).
Za migavce i stop svetlo-poziciju sam mislio da napravim od LED u obliku Maltese krsta.
Za sledeci motor planiram da tako izvucem komande, na ovom mi je nekako zao da secem ram ( ne da secem zbog komandi nego ako tako nesto radim onda spustam i sediste, rezervoar itd.).
Ajd baci i ti sliku svog motora...
Inace i ja sam vozio veliki motor ( Yamaha Wild Star od 1600 ccm ) i bio je neopisiv osecaj. Samo sto ja imam prijicno ogranicen budzet ( nemoj me krivo shvatiti, nije mi zao sto Ti nemas taj problem ) pa je i ovaj bio poprilican izdatak pored svih mnogo potrebnijih stvari , pa moram ovako da se zezam. Ali sam uzivao dok sam radio i to mi najvise znaci.
Svaka cast zeni ( pozdravi je i reci joj da je podrzavam ;-) ), steta sto ja nemam takvu...
Za Tebe porucujem samo: svako je star koliko sebe smatra starim...
Puno pozdrava,
Joseph.
[ fade @ 12.07.2005. 16:47 ] @
vidim da je ovo stiglo malo dalje od obicnog link-a za site o Jawi ,i ja sam hteo a nadjem nesto tako ,ali nemam dozvolu ,a ni pare za motor , ja i drug se zajebavali malo ,jes da smo radili sa Tomos-om ,ali farbali smo moj ,posle radili airbrush-om neke stvari ,uglavnom tribale iz NFS Underground smo dobijali ideje ,uglavnom lepo ispalo ,ali opet ,sad on gleda da uzme neki DKW tako nesto ,da menja ,nekih 150 ccm pure power ,ja bih tako nesto matoro ,,da ima takav zvuk ,hteo sam jedno vreme da uzmem Yamaha YZ 125 ,ali sam odustao jer nisam mogao naci jeftinije ,inace motor mi se svidjao jer mogu da ga vozim svud ,a takvog terena ima kooiko hoces ,ali nadam se da cu uzeti nesto iz 70-ih neki crni chooper sa ne vishe od 150 ccm ,sasvim dovoljno ,ima li nekih preporuka za motor ,bar da smislim ,pa kad dobijem novac ,da jurim ?

Citat:
( priznajem pa mi se pola oprasta, jel` )


kad mozesh ti ,onda cu i ja ,kakva je razlika izmedju dvotaktnog i cetvorotaktnog motora?
[ Frane Marinković @ 13.07.2005. 12:26 ] @
Što se može dodat na javu RS 640
[ Frane Marinković @ 13.07.2005. 12:28 ] @
Možda nove ručke, zatamnjeli vizir, auspuh definitivno mislim mjenjat u neki arrow, zatamnit zadnje svjetlo, što bi vi još dodali?