|
[ Slobodan Miskovic @ 25.08.2005. 13:05 ] @
| Coca-Cola kupuje Next?
25. avgust 2005. | 10:07 -> 11:54 | Izvor: B92
Subotica -- Subotička kompanija Fresh&co, zbog finansijskih problema, prinuđena je da proda poznati brend Next.
Kompanija Coca-Cola HBC jedan je od potencijalnih kupaca brenda "Next", subotičke kompanije Fresh&co, koja je već više meseci u ozbiljnim finansijskim problemima i bez šansi da vrati kredite Evropskoj banci za obnovu i razvoj, piše današnji Blic.
"Zvaničnu potvrdu pregovora ove dve kompanije juče nismo mogli da dobijemo, ali su nam u Coca-Coli rekli da su sada, nakon kupovine Fabrike vode Vlasinska, zainteresovani za proširenje delatnosti na tržištu sokova i da još uvek ispituju sve moguće opcije", piše list.
Vesti o ekonomskim teškoćama su iznenađujuće za veliki deo javnosti, imajući u vidu da je Fresh&co poslednjih godina bio sinonim za uspeh. Kompanija je u poslednjih godinu dana osvojila nagradu za najbolji novi voćni sok u svetu za "Next" od maline, kao i nagradu za najbolju staklenu ambalažu u svetu za flašicu "Bocca", dok je predsednik kompanije Živojin Đorđević bio proglašavan menadžerom godine u više izbora. |
[ Fuzz @ 25.08.2005. 13:08 ] @
Ma to je sramota BRE. Otprilike najjaci brend koji imamo i jedini sokovi koji uz Granini i Pago nesto vrede u Evropi je kao u finansijskim teskocama...na koji fazon...
[ caboom @ 25.08.2005. 15:50 ] @
Citat: Fuzz: ... Otprilike najjaci brend ...
otprilike jedini brend... koji usto jako lose posluje - mislite o tome.
[ berserk @ 25.08.2005. 16:59 ] @
Ja sam mislio da su oni sam vrh,ali eto -jbg!Krivo mi je(ali stvarno).
pozz
[ MorenoArdohain @ 25.08.2005. 17:03 ] @
Kompanija vec godinu dana posluje sa gubicima, procitajte komentare sa B92.. Nisam iznenadjen, nimalo, jer sam upucen sta se desavalo tamo
So long, and thanks for all the juice :)
[ Ivan Dimkovic @ 25.08.2005. 17:10 ] @
Citat:
Ma to je sramota BRE. Otprilike najjaci brend koji imamo i jedini sokovi koji uz Granini i Pago nesto vrede u Evropi je kao u finansijskim teskocama...na koji fazon...
U finansijskim teskocama moze biti bilo ko, pa i najbolji "brendovi" (na primer Rover, Rolls Royce, Fiat, jedno vreme Apple itd... itd... itd...)
U principu - privatna firma, odgovorna za svoje poteze - koji ocigledno nisu bili najbolji moguci - upali u dugove i sad ce da se izvade prodajom i to je to... desava se svaki dan mnogo puta.
Ne vidim sto bi se ostatak javnosti koji ne spadaju u akcionare i zaposlene u Fresh&Co-a nesto preterano uzbudjivao oko toga... Na kraju krajeva, ako su istinite price koje cirkulisu u pomenutim komentarima, takeovering od strane Koka Kole ce sigurno usreciti radnike.
[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 25.08.2005. u 18:23 GMT+1]
[ srki @ 25.08.2005. 17:45 ] @
Ako Coca-Cola kupi Next pa ima skroz da ga upropasti kao i sve ostalo! Najvise sam se iznervirao kada su kupili Schweppes i ubacili kilo secera u njega i skroz ga zasladili i promenili mu ukus! Inace sam se iznervirao ovde na Novom Zelandu kada sam kupio Fantu od narandze (posto sam to tamanio u Srbiji) jer je ukus bezveze a posle sam na internetu video da samo Evropska verzija sadzri pravi sok od pomorandze. Je l' zna neko zasto je to tako?
[ Lalemajstormoler @ 25.08.2005. 18:56 ] @
Verujem da cemo mi potrosaci tu izvuci deblji kraj.
[ teddy @ 25.08.2005. 20:29 ] @
Dakle, po raspoloživim informacijama (mnoge korisne se nalaze među komentarima na sajtu devedesetdvojke), firma će zbog neracionalnog poslovanja po svoj prilici propasti ako ne bude prodata. Stoga deblji kraj (ako ne dođe do promene vlasnika) mogu izvući radnici koji izgleda već mesecima ne primaju plate.
Potrošači eventualno mogu biti oštećeni nestankom Nekst sokova sa tržišta, a to će se opet desiti ako firma ne bude prodata.
Moguće je da će Koka-kola pokvariti kvalitet sokova, ali je sada tržište toliko razvijeno da će time uništiti vrednost brenda. Ne znam zašto bi davali pare da unište Next brend, pogotovu ako se zna da oni koji su pili Nekst sigurno neće preći ni na Koka-kolu, ni na Fantu, a bogami ni na Šveps.
[ Fuzz @ 25.08.2005. 20:31 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: U finansijskim teskocama moze biti bilo ko, pa i najbolji "brendovi" (na primer Rover, Rolls Royce, Fiat, jedno vreme Apple itd... itd... itd...)
U principu - privatna firma, odgovorna za svoje poteze - koji ocigledno nisu bili najbolji moguci - upali u dugove i sad ce da se izvade prodajom i to je to... desava se svaki dan mnogo puta.
Ne vidim sto bi se ostatak javnosti koji ne spadaju u akcionare i zaposlene u Fresh&Co-a nesto preterano uzbudjivao oko toga... Na kraju krajeva, ako su istinite price koje cirkulisu u pomenutim komentarima, takeovering od strane Koka Kole ce sigurno usreciti radnike.
Pa moze biti u teskocama, ako nema prodaju, a NEXT nije imao tih problema. Znaci da je neki drugi debilizam u pitanju. To sto ce usreciti radnike je ok...za tih par stotina zaposlenih...Ali za mene bas i nije. Ako zanemarim samu averziju prema Coli kao brendu, nervira me sto ce kvalitet otici u... A zasto bas toliko voca da stavljate...ova kiselina i secer su jednako dobri. Pretpostavljam da je i Frikom bio u teskocama, kad su ga prodali Todoricu.
[ crews_adder @ 25.08.2005. 20:40 ] @
Ko visoko leti visocije padne.
U slucaju prodaje Fresh&Co. (ukoliko do nje uopste i dodje, tj. ukoliko ovo nije samo vest marketinski trik kako bi se povecala prodaja i dobila BESPLATNA reklama) bice mnogo para za gospodu vlasnike (ne sekiram se ja za njih, pa se ne bih njima dublje ni bavio), kojima ce (pre)ostati u vlasnistvu "samo" Si&Si. Mada, vrlo je moguce i da su zestokim marketingom preduvali velicinu svoje kompanije. Tu bracu niko nije pitao: "odakle bre tolike pare?!?" Ali se sad svi pitaju: "pa gde su nestale tolike pare?!" :P
Sto se (buduceg) kvaliteta tice, Next sokove nisam ni do sada kupovao, pa me to uopste ne pogadja.
Nego, sto rece neko u jednoj drugoj temi, na [es]-u je reklamiranje zabranjeno, pa predlazem moderatorima da obrisu celu temu.
[ Ivan Dimkovic @ 25.08.2005. 20:47 ] @
Citat:
Pa moze biti u teskocama, ako nema prodaju, a NEXT nije imao tih problema.
Zarada firme je balans posle sumiranja prihoda i rashoda - da li je NEXT imao dobru prodaju ili ne to ne znam, posto mi nije poznato da li je na berzi, a i kako online pratiti domace kompanije - ali u svakom slucaju moze biti da su ili imali velike rashode, ili nisu imali dovoljno prihoda od prodaje (nepovoljni ugovori, i sl...)
Dakle, sve je moguce - ono sto se racuna naravno je finalno stanje na racunu koje ocigledno nije bas zavidno.
Recimo, prva stvar koja je mene iznenadila je, po meni, notorno pogresna odluka prodavanja soka od maline... Mislim da niko normalan ne pravi sok od maline jer je malina jednostavno preskupa za 100% vocne sokove - mislim i za taj sok je neophodan odgovarajuci pogon, samim tim i placanje ljudi da na tom pogonu rade, zatim marketing, sales kanali, itd... sve to kosta, a bas bih voleo da znam koji su prihod oni imali od takvog proizvoda... ako su im i druge odluke bile takve, onda je vise nego jasno sto se desilo to sto se desilo.
Citat:
Ako zanemarim samu averziju prema Coli kao brendu, nervira me sto ce kvalitet otici u... A zasto bas toliko voca da stavljate...ova kiselina i secer su jednako dobri. Pretpostavljam da je i Frikom bio u teskocama, kad su ga prodali Todoricu.
Mozda ce se to i desiti - mozda i nece... u svakom slucaju ne vidim neki razlog za preteranu frku, ako Coca Cola unisti kvalitet Next sokova (ne vidim razlog sto bi, no ajde) - naci ce se neko drugi da popuni rupu na trzistu sa svojim kvalitetnim sokovima - tako trziste funkcionise.
Citat:
Pretpostavljam da je i Frikom bio u teskocama, kad su ga prodali Todoricu.
Ne znam za taj slucaj - ali prodaja ne mora nuzno da bude izazvana teskocama... zavisi sta hoce investitori te kompanije - vecina investitora na zapadu generalno i ne zeli da ima puno veze sa firmom - ulazu lovu, cekaju priliku - i cim se ukaze iniciraju prodaju firme za vece pare nego sto su ulozili i idu dalje... tako svet funkcionise. Izuzetak moze da bude jedino ako si ti licno pravio firmu i da ti ona nesto znaci vise od ulaza i izlaza kapitala.
[ voja_pfc @ 25.08.2005. 20:54 ] @
Pa ako propadnu ni nektar nije los.
[ Fuzz @ 25.08.2005. 21:03 ] @
Ok, ajd preskocimo Blic dodatak Osnove ekonomije i uspesnog poslovanja...
Najprodavaniji sok u zemlji i otprilike jedini koji je isao u izvoz - moras povuci mnogo glupih poteza da se uvalis u dugove. Sto se te maline tice...mmm...malina...cena u maloprodaji je bila ok 2,5 eura sto je duplo vise od bilo kog domaceg soka na trzistu. Ne secam se koliko su prosle godine placali za nizu klasu maline, ali prva klasa nije prelazila 1 euro, odnosno mislim da nije ni dostigla tu cenu...
[Ovu poruku je menjao Fuzz dana 25.08.2005. u 22:09 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 25.08.2005. 21:44 ] @
Citat:
Najprodavaniji sok u zemlji i otprilike jedini koji je isao u izvoz - moras povuci mnogo glupih poteza da se uvalis u dugove.
Pa to jeste, ali... koliko glupavih poteza su vukli u Fresh&Co-u mi to ne znamo jer je firma privatna i nije u javnoj prodaji na berzi pa da mora da izvestava o svom poslovanju.
U principu, moze da se upadne u s***** na milion nacina, u medijima se pominje neki veliki kredit - legitiman razlog za uzimanje velikog kredita koji se lose zavrsava moze biti pokusaj prodora na neko trziste koje nisu uspeli da izvedu, projektovan rast u potrosnji koji nije ispunjen - i sl...
[ S_Kid @ 25.08.2005. 23:07 ] @
Najbolji sokovi i najdebilnije reklame...
[ van t hoff @ 26.08.2005. 00:49 ] @
Mene najvise cudi Sinalco ili Si&Si (ako ne grijesim) jer je toliko puno novca dao na reklame, a toliko niko ne kupuje Sinalko da ja rijeci nemam, i stalno se cudim ko to finansira i u cemu je stos ???
[ Demian @ 26.08.2005. 03:31 ] @
Citat: Mene najvise cudi Sinalco ili Si&Si (ako ne grijesim) jer je toliko puno novca dao na reklame, a toliko niko ne kupuje Sinalko da ja rijeci nemam, i stalno se cudim ko to finansira i u cemu je stos ???
Nema stosa.Nikada se nije ni ishlo na opstanak.Poznanik vec tri meseca nije primio platu u Sinalcu.Cela stvar je isplanirana od pocetka.Ja i ti stvorimo firmu.Od ukupnog profita 80% ulazemo u marketing (nagradne igre,sponzorstva,vaterpolisti,kosarkasi,..).20% ide na razvoj i izvoz.I dalje se ulaze profit se ne uzima.Cilj nam je da stvorimo IME odnosno BREND koje kasnije prodajemo za MNOGO vec pare.Razmisli samo.
NEXT - Prvoklasni manageri,odlican marketing tim (po neproverenoj informaciji okosnicu tima cine stranci ali mi ovo nije potvrdjeno tako da uzmite sa rezervom)Rezultat.Nagrada za najlepshu flashicu na svetu,Nagrada za najbolje dizajniran site ...
Prva i druga godina poslovanja ide se na stvaranje BRENDA u zemlji.50 % posla
Treca i cetvrta godina sirenje trzishta,povecanje izvoza,usredsredjenje na inostrano trzishte 75%.Znaci Slovenija,Hrvatska,Bosna,Makedonija.Jednom kad se zamishljeni cilj ostvari i kad si u vrhu (u NEXT-ovom slucaju BRAND na Balkanu) lako je naci krupnog kupca.
Ovo je jedan od najprofitabilnijih i najrizicnijih nacina poslovanja - ali je uspeh uz dobru finansijsku podrshku (4 godine ulaganja bez profita), preteran marketing i mnogo strucnih ljudi, u sredini kao shto je Srbija<Balkan (zemlje u razvoju ili tranziciji) maltene zagarantovan ....
Shto se Sinalca tice njih ce unishtiti antikvalitet.
I josh jednom .
[ Dragan Varagic @ 26.08.2005. 07:38 ] @
Ako ste u poslu, ovakva vest predstavlja samo potvrdu onoga što se na žalost zna dugo vremena. Pre par meseci sam čuo za njihov problem sa Tetrapakom, a na Exit-u sam dobio info od žene koja je radila za Fresh&Co da su pred bankrotom.
Veoma bih podržao kreiranje sajta koji bi bio posvećen predstavljanju domaćih "velikih" firmi sa aspekta dugovanja prema dobavljačima, poslovnim partnerima, uslugama oglašavanja i sl. Kada sam pre tri godine počeo da radim sa njima, neki iskusniji prijatelji su me odmah savetovali - nemoj da radiš s njima oni ne plaćaju na vreme.
Jedna važna istina u domaćem business svetu - skoro sve "velike" domaće firme plaćaju račune (ako ih plaćaju) kada se njima svidi, a ne kada treba.
Ovakva situacija se održava i održavaće se zbog toga što firme koje rade sa njima ipak dobijaju pare jednom i neće da prekinu posao koji kako-tako funkcioniše, a dugove pokrivaju iz ostalih poslova. Mislim da jednim ozbiljnim sajtom gde bi se argumentovano objavljivali dugovi (slično kao ona crna lista kompjuterskih firmi http://www.elitesecurity.org/tema/81354 - izgleda sajt nije više u funkciji), moglo bi da se malo uzburka javnost preko novinara kojima bi ovakvi podaci bili prava poslastica.
Treba naterati one koji prave top liste firmi i managera, da se malo konsultuju o dugovanjima pored ostalih parametara. Dobra je i varijanta rang firmi prema prihodu i dobiti koju objavljuje NBS. U najnovijem broju časopisa Taboo postoji takva lista makretinških agencija. Za dve godine firmama kojima je bitno da budu dobro rangirane u svojoj branši biće sve više prikaza realne dobiti u završnom računu. Transparentnost poslovanja je čudo :)
[Ovu poruku je menjao Dragan Varagic dana 26.08.2005. u 08:42 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Dragan Varagic dana 26.08.2005. u 08:43 GMT+1]
[ Davor Vlajkovic @ 26.08.2005. 12:54 ] @
Citat: Mislim da jednim ozbiljnim sajtom gde bi se argumentovano objavljivali dugovi (slično kao ona crna lista kompjuterskih firmi http://www.elitesecurity.org/tema/81354 - izgleda sajt nije više u funkciji), moglo bi da se malo uzburka javnost preko novinara kojima bi ovakvi podaci bili prava poslastica.
A propo javne onlajn crne liste, moje skromno mišljenje je da je nerealno očekivati pojavu ozbiljnog sajta te vrste u skorije vreme. Najvažniji razlog je taj što bi autori bili suočeni sa zavidnim brojem optužbi za klevetu. Rešenje ovog problema bi bilo da iza takvog sajta stane država, preko neke novoosnovane agencije. A to podrazumeva novo opterećenje za budžet koje nam u vreme tranzicije i nije preko potrebno, naročito u trenutku kada se uveliko govori o drastičnom smanjenju penzija.
Trenutno postoji nekoliko alternativa, koje i sam koristim za proveravanje ozbiljnosti poslovnih partnera:
Registar pravnih subjekata Agencije za privredne registre - http://www.apr.sr.gov.yu/ ,
Registri pravnih subjekata Privredne komore Srbije - http://www.pks.co.yu/ ,
Alati Narodne banke Srbije, poput pretraživanja dužnika u prinudnoj naplati - http://www.nbs.yu/serbian/pn itd.
[ kime1 @ 28.08.2005. 01:53 ] @
Čitao sam,u Politici čini mi se,da je vlasnik firme kupio auto od 500000€ na prošlom sajmu..
[ Ivan Dimkovic @ 28.08.2005. 09:40 ] @
Citat: Dragan Varagic
Veoma bih podržao kreiranje sajta koji bi bio posvećen predstavljanju domaćih "velikih" firmi sa aspekta dugovanja prema dobavljačima, poslovnim partnerima, uslugama oglašavanja i sl. Kada sam pre tri godine počeo da radim sa njima, neki iskusniji prijatelji su me odmah savetovali - nemoj da radiš s njima oni ne plaćaju na vreme.
Na zalost mislim da je ovo u ovakoj formi osudjeno na propast - mislim da nije tako jednostavno objaviti "dugovanje" a da se ne upadne u zamke problema kako sa jedne, tako i druge strane. Kao sto je Davor primetio - verovatno bi velike firme jednostavno tuzile taj web sajt za klevetu, narusavanja ugleda firme i sl.., a mnogi bi mozda to iskoristili i za objave fiktivnih dugovanja, mozda cak i u cilju planiranog unistavanja doticnog sajta.
Trenutno je najvise uradila drzava sa rang listom firmi po bonitetu, jer ona ima legitimna prava da se time bavi - sto je verovatno najdetaljnija moguca metrika kada su privatne firme u pitanju, sve vise od toga bi zadiralo u privatnost poslovanja - barem dok dugovanja ne dobiju epilog na sudu kada svakako postaju javna - eventualno bi tu moglo da se nesto uradi formiranjem "streamlined" servisa za informisanje svih zainteresovanih gradjana o tome da li se vodi neki sudski spor o prebijanju dugova i sl... mada to ne bi preterano pomoglo problemu koji je Dragan Varagic naveo, jer ce vecina malih firmi ipak odluciti da ne tuzi - nego da ceka da dobiju ipak nesto od velike firme duznika, sa zakasnjenjem od N meseci, a svima je jasno da u Srbiji i dalje dominira "M2M - moj 2 mojeg" ekonomija ulancanog dugovanja gde svako svakom nesto duguje i cuvene, svuda poznate, valute za prebijanje dugova kompenzacije #@()&*
Sledeca stepenica za Srbiju ce naravno biti logicno izlazenje firmi na berzu, i ostro insistiranje na transparenciji takve vrste poslovanja... kada je firma javna, mora izlagati svoje poslovne rezultate N puta godisnje (2/4) gde se vrlo jasno vidi cash-flow i da li je sve OK po pitanjima zaduzivanja. Takodje, javne firme imaju daleko vecu obavezu korektnog "corporate ponasanja" jer bi ih potencijalne vesti o losem poslovanju mogle kostati momentalnog pada vrednosti akcija usled rapidne prodaje.
U principu, mislim da ne treba izmisljati neke preterane tople vode, treba preuzeti pozitivna iskustva iz EU i USA - i popularisati ovaj vid poslovanja sto je vise moguce. U Grckoj i Turskoj je berza postala nesto kao kladionica u Srbiji, siroke mase su se ukljucile u ulaganja na berzu, a samim tim sve to jako pozitivno utice na regulativu i poboljsanje transparencije poslovanja firmi i naravno, samim tim, na opste dobrostanje u zemlji ;)
[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 28.08.2005. u 10:53 GMT+1]
[ Aleksandar Marković @ 20.01.2006. 17:32 ] @
Kompanija Koka Kola i Koka Kola HBC postigle su dogovor o kupovini suboticke firme Fresh & Co i brendova za sokove Nekst i Su voce.
Ocekuje se da ce ova transakcija biti zavrsena do kraja februara...
[ Nabukodonosor @ 21.01.2006. 00:00 ] @
Citat: e vidim sto bi se ostatak javnosti koji ne spadaju u akcionare i zaposlene u Fresh&Co-a nesto preterano uzbudjivao oko toga
Pa zato sto sam npr. ja, kao i mnogo drugih, pio uglavnom samo ovaj sok, jer je uglavnom samo ono necemu vredeo. Sada ce koka-shit da napravi jedno veliko s***** od tog soka. Eto sto.
[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2006. 00:03 ] @
Zasto mislis da bi to bilo u interesu Koka Kole? Da bi prodavali sodu? Pa kupci NEXT-a sigurno nisu kupci Sprite-a i Fante :)
Cisto FYI, Koka Kola u mnogim zemljama ima svoje "premium juice" brandove koji sluze za caterovanje upravo grupi ljudi koji vole "zdravu hranu" - verujem da to hoce u SCG da postignu sa NEXT-om.
[ Aquasco @ 21.01.2006. 00:21 ] @
E ljudi,
Imao sam srecu da posetim Atlantu i famozni COCA-COLA muzej.
Ta kompanija je jaca od vecine drzava treceg sveta, pa samim tim i nase.
Ne verujem da ce unistiti next kao brend, oni imaju preko 80 brendova sirom sveta u kojima su mnogi negazirani napici i "prirodni sokovi" (jeste li znali da su Cappy sokovi vlasnistvo Coca Cole?)
[ pisac @ 21.01.2006. 01:07 ] @
Citat: Aleksandar Marković: Kompanija Koka Kola i Koka Kola HBC postigle su dogovor o kupovini suboticke firme Fresh & Co i brendova za sokove Nekst i Su voce.
Ocekuje se da ce ova transakcija biti zavrsena do kraja februara...
Dobro, da znam da od kraja februara više ne kupujem Next sokove.
Jebo američki kapitalizam i njihove parama isprane mozgove.
[ Slobodan Miskovic @ 21.01.2006. 01:10 ] @
Na sajtu Coca-Cole ima izvestaj o kupovini:
http://www.coca-colahbc.com/cms/view.php?dir_p k=9&cms_pk=485
Coca-Cola HBC announces acquisition of Serbian fruit juice company Fresh & Co
Athens, Greece – 20 January 2006 - Coca-Cola Hellenic Bottling Company S.A. (Coca-Cola HBC, CCHBC) announced today that it has agreed to acquire, jointly with The Coca Cola Company (TCCC), 100% of Fresh & Co, one of the leading producers of fruit juices in Serbia and Montenegro. The acquisition includes a production facility located at Subotica and the juice and nectar brands “Next” and “Su-Voce.”
CCHBC and TCCC had previously entered into negotiations to acquire this company in 2005, but ceased negotiations on 13 December 2005. However, the opportunity to acquire the company, in line with CCHBC’s investment criteria, presented itself once again and both CCHBC and TCCC have been able to move quickly in concluding negotiations.
The net consideration for the transaction is EUR 19.5 million (including the settlement of some of the company’s financial obligations, but excluding acquisition costs) and is subject to the company’s indebtedness at closing not exceeding EUR 23.1 million. The final purchase price is subject to certain adjustments. The transaction is subject to regulatory approval and is expected to be finalized by the end of February 2006.
Commenting, Doros Constantinou, Managing Director of CCHBC said “We are delighted to have reached agreement in acquiring one of the leading fruit juices companies in this high growth region. The transaction is consistent with CCHBC’s strategy of expanding into the non-carbonated segment of the non-alcoholic beverages market and we are delighted to welcome another high quality local brand to our system portfolio.”
Coca-Cola HBC is one of the world's largest bottlers of products of The Coca-Cola Company and has operations in 26 countries serving a population of more than 540 million people. CCHBC shares are listed on the Athens Exchange (ATHEX: EEEK), with secondary listings on the London (LSE: CCB) and Australian (ASX: CHB) Stock Exchanges. CCHBC’s American Depositary Receipts (ADRs) are listed on the New York Stock Exchange (NYSE: CCH).
[ savanah @ 21.01.2006. 01:12 ] @
pa kod nas je i onako sve rasprodano, he he.........kad je u pitanju doticna kompanija vise me zabrinjava nedavno objavljen clanak koji naucno potvrdjuje da koka kola uopste nije stetna po zdravlje, tj. da je neskodljiva za organe za varenje prevashodno! ja licno clanak nisam videla u originalu, tj. u prevodu samo u vidu osvrta po nasim novinama. sta mislite o tome ?
[ Aquasco @ 21.01.2006. 01:18 ] @
Pa u svojim pocetcima se koristila kao danas besedin (zbog koke koju je sadrzavala), ali je danas ocigledno samo "secerna vodica" sa primesom kofeina i fosforne kiseline koja jednina moze biti problematicna za "varenje"!
[ teddy @ 21.01.2006. 01:43 ] @
Svaki proizvod sa velikom količinom šećera je štetan po zdravlje. Pročitaj knjigu „ Mit o šećeru“ (u originalu Sugar Blues).
2 dl Koka-kole sadrži 20 grama šećera (čitaj sitna slova na etiketi), pa ti sračunaj koliko kašičica šećera unese u organizam onaj ko popije pola litra ili litar za jedno veče.
Što se Nexta tiče, ne verujem da će se išta izmeniti, jer je u pitanju dobar brend koji će racionalno poslujuća kompanija poput Koka-kole očuvati. Doduše, ko želi da pije zaista zdrave sokove, bolje mu je da kupi sokovnik.
[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2006. 09:28 ] @
@savanah, Koka Kola sama po sebi ne bi bila preterano stetna da covek popije jednu casu (i nije alergican na kofein) - medjutim, kako ljudi piju ogromne kolicine tog pica, unos secera, kao sto je Teddy pomenuo je katastrofalno visok.
Inace, 2 stvari - ako pogledate malo po netu, videcete da Koka Kola i ne prednjaci po pitanju secera - ima i gorih! Sto se kokaina tice, prica je malo komplikovanija -
Od samog starta su u Koka Koli zapravo hteli da izbace sto vise aktivnog alkaloida iz koke (uzgred, u to vreme se kokain mesao sa mnogim napitcima iz prostog razloga sto je bio legalan - i vrlo popularan u vinskoj industriji recimo) - i danas Koka Kola sadrzi ekstrakt koke, naravno bez njenog aktivnog sastojka, koji posebnim hemijskim procesom odvaja jedna firma u USA - jedina koja ima DEA dozvolu za uvoz i eksploataciju neprocesirane koke.
Sto nas inace vraca na ovu pricu o NEXT-u - McDonalds kao i Koka Kola u poslednjih par godina dobijaju zesce kritike javnosti i zelenih aktivista na racun nezdravosti kao i nemara za okolinu - pa su i jedni i drugi krenuli u akcije popravljanja imidza -
- McDonald's je poceo da prodaje salate i da gura imidz i prodavca zdrave hrane, pored hamburgera (i to im izgleda ide od ruke: http://finance.yahoo.com/q/bc?s=MCD&t=5y)
- Koka Kola je pokupovala dosta premium-juice "zdrava hrana" brandova po svetu (NEXT je verovatno deo te strategije) - a i unapredili su proces proizvodnje njihovog glavnog brenda tako da se trosi 1.5 litar vode za 1l koka kole, iako je ranije bilo mnogo vise, na sta su se zeleni aktivisti vrlo bunili, pogotovu recimo za fabrike Koka Kole u Indiji koja i ovako i onako kuburi sa vodom.
Sto se konkretno NEXT-a tice, i ja isto ne verujem da ce doci do bilo kakve promene - osim sto ce NEXT verovatno bolje poslovati i imati kapital da jos bolje plasira svoje sokove - osim toga NEXT je bio i pred bankrotom, pa protivnici Koka Kole a ljubitelji NEXT-a ne bi ni imali svoj sok da ga Koka Kola nije kupila.
Jos bolja stvar bi se desila ako Koka Kola odluci da ulozi u NEXT radi pravljenja nekog centralno-istocno-evropskog premium juice brenda - to bi bilo jako dobro, jer bi znacilo jos dosta novih radnih mesta - kao i dobrog klijenta za srpsku vocnu industriju.
[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 21.01.2006. u 10:32 GMT+1]
[ anon7994 @ 21.01.2006. 09:51 ] @
Grcka kompanija Coca Cola Hellenic Bottling Co. ce zajedno sa americkom kompanijom Coca Cola kupiti srpskog proizvodjaca negaziranih sokova Fresh&Co za 19.5 miliona evra.
Time ce grcka kompanija postati vlasnik proizvodnih postrojenja u Subotici, kao i brendova Next i Su-Voce.
Coca Cola HBC ce platiti 19.5 miliona evra za ovu transakciju, i preuzece postojece obaveveze kompanije Fresh&Co.
Ova akvizicija podleze odobrenju regulatornih vlasti, a uslovljena je i time da dugovanja kompanije Fresh&Co ne prelaze 23.1 milion evra.
Sve u svemu, Grci su procenili Fresh&Co na 42.6 miliona evra.
[ S_Kid @ 21.01.2006. 12:47 ] @
Ja sam od skora poceo da kupujem Nektarove sokove i fantasticni su! Ko nije probao nek proba...
[ StORM48 @ 21.01.2006. 12:54 ] @
Nemogu da se otmem utisku da je priča ravna ideji "postanite Rolls Royce za tri dana". U prevodu - Fresh & Co. je počeo sa teškim marketingom (rezičnim pre svega), kojim je pokušavao da preko noći uđe u "elitne" krugove, time što je veštački napumpao cene pojedinih proizvoda (famozna Next Malina 100%; cena od oko 180 dinara), čime je napravio kretenski potez godine. Em ta malina u proizvodnji ne košta ni 20% toga, em se imidž velike firme ne gradi na taj način.
Analogno tome, Zastava bi sutra mogla da proizvede auto u rangu jednog BMW-a 760 (da uzmemo da bi taj auto zaista bio u tom rangu - hipotetički), a da li bi mogla da traži i cenu adekvatnu jednom BMW-u?! Teško. Brand/ime se stiče godinama. Ne možeš se na scenu umuvati juče, a već danas nabijati najveće moguće cene. Jeste u pitanju jedna vrsta psihološke glavolomke, ali da je tako - tako je. Niko nije nastao ni iz čega i odjednom počeo da glumi glavnog "baju u kraju".
Iako ovo može zvučati zlurado, zaista nije, jer ne mogu reći da mi je nešto posebno krivo, ali mi sigurno nije drago zbog propasti takve firme.
Na kraju, ni Lamborghini nije odmah proizvodio Diablo, nego traktore.
Pozdrav
[ Fuzz @ 21.01.2006. 16:58 ] @
Ta malina je apsolutno bez konkurencije.
[ StORM48 @ 21.01.2006. 17:49 ] @
So?!
Where's the big picture?!
Ili - shvataš li Ti šta sam ja hteo da kažem? Apsolutno ne nameravam da diskutujem o ukusu maline...
Svašta...
Pozdrav
[ Fuzz @ 21.01.2006. 18:00 ] @
Hocu da kazem da se radi o kvalitetnom proizvodu koji ima svoje trziste bez obzira na cenu. NEXT bez sumnje ima dobar proizvod i u "elitne krugove" kako kazes, se nije probijao cenom vec kvalitetom.
Poredjenje industrije automobila i napitaka nema nikakvog smisla.
[ Mister Big Time @ 22.01.2006. 00:36 ] @
Zato predjite na Nektar :>
[ mucky @ 22.01.2006. 11:42 ] @
Malina bez konkurencije?
Pa dobro da li je iko od vas zaslepljenih pročitao šta piše na toj kutiji soka, koji su pravi sastojci? Kaša od jabuka, bistri sok od jabuke, pa tek onda malina.
Znači u Srbiji koja navodno prednjači po proizvodnji malina, ti piješ sok koji ima smešno malo malina u sebi, platiš ga preko 2 eura za litru, i još si presrećan jer piješ domaće a tužan kad tu firmu kupi Koka-Kola...
[Ovu poruku je menjao mucky dana 22.01.2006. u 15:32 GMT+1]
[ Fuzz @ 22.01.2006. 13:54 ] @
Pretpostavljam da ti znas za kvalitetniju...pa da cujemo?
[ mucky @ 22.01.2006. 14:06 ] @
Hah... Naglasak nije bio na tome da li postoji bolji (a ubedjen sam da postoji, ali se ne zove 100% malina kao ovaj koji to nije). Ako ces iskreno, moja keva/baba prave bolji, cak i kad im ne uspe.
Poenta je na insistiranju da je to dobro zato sto je domace, a niko ne primecuje da lazu kad kazu 100% malina, i da niko za to nije odgovarao, PLUS patriotskim mushterijama izvanredno prija kad piju sharenu lazhu...
[ Fuzz @ 22.01.2006. 14:15 ] @
Na cemu je naglasak bio?
Hajde da analiziramo :) Ja sam rekao da je "bez konkurencije"...ti kazes da nije tako. Ako pretpostavim da se obojica slazemo oko znacenja reci "konkurencija", onda bi bilo ok da navedes koga smatras konkurentnim, odnosno ko proizvodi priblizno dobar proizvod...sem tvoje babe...Jer kad baba udje u proizvodnju, ja cu kupovati njen sok.
[ mucky @ 22.01.2006. 14:25 ] @
Izvini, u pravu si.
Dakle, nema boljeg soka od maline od onog koji proizvodi Fresh&Co.
Samo, to nije sok od (samo) maline :)
[ pctel @ 22.01.2006. 14:28 ] @
Imao sam dosta toga da napisem o ovome, ali je StORM48 rekao vecinu toga sto i ja mislim. Sve u svemu, ideja i nije tako losa - otvoris firmu, podignes sve moguce kredite, pocnes proizvodnju, "naivno" sve pare potrosis na izgradnju brand-a, nemas para da vratis kredit, prodas firmu i dobar si 20 miliona $. Nije mnogo ali dobro dodje na ovu skupocu
[ StORM48 @ 22.01.2006. 16:04 ] @
@Fuzz
Nije to bilo poređenje sa autoindustrijom, već plastična ilustracija načina njihovog "probijanja" na berzi.
To se ne radi tako. Renome se stiče asinhrono sa kvalitetom. Prosto nije dovoljno da napravite nešto kvalitetno (ili čak superkvalitetno) da biste mogli da napumpate cenu i na sve strane prosipate ideju o tome da "svaka roba ima svog kupca".
Možda to može na zapadu. Kod nas ne. Ili je možda mlađani biznismen mislio da će na zapadu svi k'o raspamećeni da nasrnu na njegovu "malinu"?
Šteta je to što se desilo, ali je očigledno u pitanju neznanje o elementarnim ekonomsko/finanskijskim, nepisanim zakonima. Da nije toga, ne vidim koji bi razlog propadanja bio?
Da li postoji i jedna jedina kompanija na svetu koja je preko noći postala mag svetske ekonomije i da je to ostalo tako do dana današnjeg? Ne da ja znam. Dopuštam da postoje izuzeci koji se nalaze van tog šablona, ali su u priličnoj manjini, dovoljnoj da budu protumačeni kao statistička greška.
Pozdrav
P.S. Nešto nevezano za sam Fresh & Co., već za celokupnu industriju (odnosno tu branšu) u celini: da smo mi Austrija (kao što nismo), za to mućkanje sokova, kako se blago-rečeno može nazvati proizvodnja tih napitaka kod nas, neko bi odavno popio bajbok, a zbog prevare i nezakonitog označavanja sokova kao 100% voćnih i tome slično. Nedavno je bila sprovedena ("kao") neka akcija suzbijanja sličnih prevara, a završila se tako što je opomenut jedino "Bravo", iako je samo jedan u moru jednakih. Očigledno se u toj industriji primenjuje ona stara: "Svi smo jednaki, samo su neki jednakiji od drugih"...
[ Fuzz @ 23.01.2006. 00:39 ] @
Svasta....
Fresh je formirao asortiman Next proizvoda, razlicitih cenovnih klasa. Znaci Classic, za siroke narodne mase, Premium koji je nesto skuplji i kvalitetniji i ciji vrh ponude predstavlja doticna malina. Ja zaista ne vidim sta je tu sporno.
Kad je rec o "magovima svetske ekonomije" i "neznanju o elementarnim ekonomsko/finanskijskim, nepisanim zakonima?" zar tebi stvarno glupavo izgleda izgradnja necega sto prodas za 20 miliona? Da li je osnovna predispozicija za tako nesto neukost?
[ pctel @ 23.01.2006. 00:52 ] @
Bravo Fuzz,
nije li divno kad bi svako od nas zapoceo neki posao, propao i prodao posao nekom za 20 miliona $
[ teddy @ 23.01.2006. 01:44 ] @
Citat: mucky:
Pa dobro da li je iko od vas zaslepljenih pročitao šta piše na toj kutiji soka, koji su pravi sastojci? Kaša od jabuka, bistri sok od jabuke, pa tek onda malina.
Volim ove što u žaru borbe krenu da gaze preko svih činjenica, a druge optužuju da su zaslepljeni. Sok „100% voće malina“ po deklaraciji ima 51% maline i 49% jabuke (35% kaše i 14% bistrog soka).
Ako ne veruješ, pogledaj ovde:
http://www.fresh.co.yu/proiz/npmalina.htm
Citat: 100% VOĆE MALINA i jabuka
100% malina i jabuka voćni sok sa dodatkom vitamina C.
Pasterizovan kašasti voćni sok maline i jabuke.
Delimično proizveden od koncentrisanog voćnog soka jabuke.
Sastojci
Voćna kaša maline (51 %), voćna kaša jabuke (35%), sok jabuke iz koncentrisanog voćnog soka jabuke (14%), vitamin C (100 mg/l).
Inače na Nextovim sokovima jasno se može razaznati koji su sokovi samo od jedne vrste voća, a koji sadrže i jabuku. Oni koji ne sadrže jabuku zovu se „100% ime voća“ (100% narandža, 100% ananas), dok oni koji sadrže jabuku imaju ime „100% voće ime glavne voćke“ (100% voće malina, 100% voće breskva).
Ovo se lepo vidi na sledećoj strani gde su prikazani svi premium (100%) sokovi:
http://www.fresh.co.yu/proiz/fr-prprem.htm
[ Fuzz @ 23.01.2006. 02:28 ] @
Citat: pctel: Bravo Fuzz,
nije li divno kad bi svako od nas zapoceo neki posao, propao i prodao posao nekom za 20 miliona $ :-)
Pa normalno da bi bilo divno. Ako je to propast, moze.... :)
[ whitie2004 @ 23.01.2006. 08:19 ] @
Ma sve mi ovo lici na jednu drugu firmu ...
Firma proizvodi secer i kao veliki gubitas prodata za 1 euro. Novi vlasnik je preporodio, postao medijska licnost. Vidjen u medijima na ogromnoj jahti sa pevaljkom plavusom. Radnici, normalno primali minimalac sa zakasnjenjem. Nakon visegodisnjeg uspesnog rada, vlasnik primetio da je firma trula i da je treba pod hitno prodati. Vlasti primetile da ce pticica da odleti i da ga treba pod hitno privesti ...
Jel' to fale zadnji kadrovi u prici o Next-u ...
[ StORM48 @ 27.01.2006. 20:16 ] @
Khm, khm...
Teško će me neko ubediti da je gospodin "namerno propao" i time smišljeno zaradio 20 miliona. Ne čini li vam se da je opstajanjem mogao da zaradi mnogo više? Ili eventualno kasnijom prodajom?
Koliko god izgledalo savršeno smišljeno, meni se ipak čini da on nije imao kud.
Dopuštam da možda nisam u pravu.
Pozdrav
[ next @ 30.03.2006. 12:52 ] @
E j..... ljudi ja sam malo bolje upoznat sa svim ovim ali Vi se najvise bavite sa kvalitetom soka a ne necim sto bi trebalo.Coca cola jeste kupila Fresh&Co ali sve je to mlacenje prazne slame.*Cujem* da niko nije izasao pred radnike niti predstavnik novog vlasnika niti stari vlasnik.Inace kupac je*European Refreshment Limited iz Irske i Balkaninvest Holdings Limited sa Kipra?A radnike ko Je.. za zakasnele zarade.Videli ste reklamu za Pezo 206 sa onim Indijcem koji ga lupa,te slon itd dok ne lici na 206?,bojim se da bi i g.vlasnik bivsi mogao da ga ima.Sada imagomilu toga i jedan Jaguar.
[Ovu poruku je menjao next dana 31.03.2006. u 21:53 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 30.03.2006. 13:00 ] @
Citat:
*Cujem* da niko nije izasao pred radnike niti predstavnik novog vlasnika niti stari vlasnik.Inace kupac je*European Refreshment Limited iz Irske i Balkaninvest Holdings Limited sa Kipra?
Stvar poslovne etike, svakako je normalno i pozeljno zaposlene prigodno obavestiti da je doslo do promena u vlasnickoj strukturi firme, ali recimo ne vidim zasto bi novi investirori imali da se predstavljaju radnicima - takva praksa ne postoji nigde, jedino ako nije u pitanju neka ekstra dobra volja i pokusaj pravljenja slike "svi smo mi jedna porodica" - mada i u takvim igrarijama se investitori obicno ne ukljucuju, vec samo menadzment.
Siguran sam da ce se novi menadzment predstaviti radnicima cim ga izaberu.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|