|
[ pctel @ 02.09.2005. 10:51 ] @
| Iznenada su se u meni pojavili neki tehnicki izazovi - da se latim brusilice i aparata za zavarivanje i pravim nesto poput ovoga:
[att_img]
E, sad, naravno, to nisam nikada radio ali mislim da imam osnovna tehnicka znanja potrebna za pocetak. Jeste da je to iz hobija i da je osnovni cilj zanimljivo iskoristiti slobodno vreme, ali ocekujem da ono sto napravim bude upotrebljivo i to uglavnom za odlazak na pecanje, voznju po prirodi i kretanje po tako nekim bespucima. Osim tehnickih resenja, potrebni su mi saveti kako da sve to bude legalno, da mi sutra policija ne oduzme to vozilo jer sam propustio da ispostujem neku zakonsku obavezu. Pretpostavljam da je dovoljno naci starudiju kojoj je propala limarija a motor se jos drzi, kupiti je od vlasnika obavezno sa saobracajnom dozvolom, seci, srafiti i zavarivati i kad to proradi oterati na masinski fakultet da izdaju atest. E, sad, sta se kontrolise na tom atestu, zbog cega bi se moglo desiti da vozilo ne prodje atest? O tome bas nista ne znam. Kad prodje atest, vozilo ide valjda na tehnicki pregled i registraciju, ali ni to ne znam kako se odredjuje naziv vozila, da li je godina proizvodnje ona kad sam ga napravio ili kad je proizveden motor i slicno. Zatim, kako sam saznao, takva vozila se registruju samo jednom, dobiju zelene tablice i ostaju trajno registrovana. Bilo bi zanimljivo iskoristiti tu pogodnost i ne terati vozilo svake godine na registraciju, ali ni to ne znam kako, niti imam koga da pitam. Ako neko ima bilo kakvih znanja na ovu temu neka kaze.
Bojan Bašić: Vraćena slika koja je u međuvremenu nestala sa originalno linkovanog sajta
[Ovu poruku je menjao Bojan Basic dana 07.02.2006. u 23:09 GMT+1] |
[ u_m @ 02.09.2005. 12:45 ] @
ocekujemo slike svake faze posla.... plz
[ pctel @ 04.09.2005. 19:48 ] @
Citat: u_m: ocekujemo slike svake faze posla.... plz
ako neko ne pomogne oko spornih pitanja, onda mozda nece biti ni posla ni faza, pa ni slika :(
[ pro @ 04.09.2005. 20:04 ] @
"pravi" buggy se pravi na osnovi od vw bube....
ostaje dakle pod, sedista, motor, upravljacki sistem, vesanje, tockovi etc.
svojevremeno se preko "SAM"-a mogao naruciti kit od stakloplastike, ali....
smatram da ti je kupovina, ne tako skupe, bube daleko najbezbolnije resenje.
malo maske, roll barove, sminku i eventualno druge pneumatike smisli sam....
sto se registracije tice mislim da je u pitanju kao ona za mopede itd...dakle jednokratna
sto svakako treba proveriti...
mnogo srece...
[ Joseph B. @ 05.09.2005. 07:58 ] @
Odes na masinski fakultet i pitas...
Ja mislim, da ako pravis od bube, to ce ti ipak vise liciti na auto i dobices tablice za kola. Video sam neke trajkove na moto-skupovima, ali nisam siguran za registraciju.
Te trajkove u NS pravi neki lik, zove se Sergej. Njega mozes naci preko NS Riders Moto kluba.
Nadam se da sam ti malo pomogao, pozdrav.
[ MilošV @ 05.09.2005. 08:21 ] @
Samo da unesem malo konfuzije :)
Cuo sam da se najlakse pravi od Citroenovih modela "Diana" tj. spacek i "Ami" jer ostaju najfunkcionalniji nakon sto im se skine limarija.
[ Java Beograd @ 05.09.2005. 08:48 ] @
@Miloš Vukotić & @pctel
Ne može bilo koji krš da se iskoristi za bagija. Evo o čemi se radi:
Ranije su automobili pravljeni tako da imaju šasiju i karoseriju. Šasija, to je ono na šta se oslanja motor, točkovi, rezervoar, komande, sedišta, skoro sve što je najbitnije. Na šasiju se montirala karoserija, tj. auto je dobijao svoj konačan izgled. Onda se neko dosetio da napravi tzv. samonoseću karoseriju, i napravio auto bez šasije. To je bilo jefinije, brže, lakše i dovoljno dobro i skoro cela auto industrija se okrenula takvom tipu automobila - bez šasije.
Dakle, skoro svi savremeni automobili su napravljeni bez šasije. Ali, poneki (mada već zastareli modeli ) ipak imaju šasiju. Koliko ja mogu da se setim, to su Buba, Dijana, i Varburg. (Sigurno ima još nekih modela). To je razlog zašto je buba najviše korišćena za pravljenje bagija. Karoserija se odvoji od šasije, napravi se nova, najčešće stakloplastična, ( i samo stavi na šasiju), napravi se neki fensi roll bar, ugrade fensi sedišta - i gotovo. Da, i treba samo namestiti novu svetlosnu signalizaciju. Upravljanje, vešanje, kočenje, i svi sistemi motora ostaju fabrički.
Ovo što je na slici koju je pctel okačio nije šala napraviti. Veoma, ali veoma ozbiljan posao. Kako misliš da napraviš, na primer vešanje ? Amortizere ? Gde i ih i kako montirati ? Upravljački mehanizam ? To, (a i ostalo), su veoma složeni mehanički inženjersko/tehničarski poslovi. Šta god sam napraviš sigurno nećeš moći da registruješ.
[ pctel @ 07.09.2005. 01:21 ] @
Sto se trajne registracije tice, prema poslednjim informacijama koje sam dobio, vozila B kategorije se ne mogu trajno registrovati. Trajno se registruju vozila A kategorije (motocikli) i F kategorije (traktori). E, sad, jos ako neko zna tacnu definiciju motocikla i traktora moglo bi se nesto i napraviti (uci se pri polaganju propisa za vozace, ali sam ja zaboravio).
[ nnn @ 07.09.2005. 13:23 ] @
Ovaj buggy sto si stavio na slici pripada A kategoriji. To znam provereno jer kad sam hteo da ga iznajmim u budvi lik mi je trazio vozacku A kategorije. Ovo godine na sajmu bio je neki rucno pravjen buggy koji je registrovan. Znaci to sto napravis mozes i da registrujes u kategoriji kojoj to vozilo pripada.
[ van t hoff @ 07.09.2005. 14:18 ] @
Kao obazezno stivo ti prorucujem inzenjersko orijentisan dokumentarac "Pretty Diana", imas ceo proces StepByStep ;)), a mozes i da prosetas do cukaricke padine da se raspitas kod majstora. :)
Mislim ovo sam u sali napisao ali delom ozbiljno jer ne znam ko je sripovao vise diana i spaceka od Roma sa padine, i zna sta treba, a sta NE treba uraditi pri ogoljavanju.
[ SASA M. @ 08.09.2005. 02:36 ] @
hmm. ima ih i ispod pancevackog mosta. Video sam tu jednu varijaciju, koja vise lici kao da je iz filma mad max. Nije imala haubu, vrata, stakla. Zadnji deo bio je usecen tako da je od ovog vozila napravljen pik-up. Naravno, bilo je neregistrovano i sa 99% otpale farbe zute boje, koju koliko sam mogao vidim, nisu pokusavali da srede.
[ pctel @ 08.09.2005. 11:34 ] @
Citat: van t hoff: Kao obazezno stivo ti prorucujem inzenjersko orijentisan dokumentarac "Pretty Diana"...
Ok, zainteresovan sam da ovo pogledam, ako neko ima neka se javi na pp.
[ Joseph B. @ 14.09.2005. 07:57 ] @
Evo slike sa moto-skupa u NS. To je trajk, aki u svakom slucaju mozes iskoristiti neka resenja. A druga je stvar sto je atestovan , registrovan. Osnovni delovi su od VW Bube.
Pozdrav.
[Ovu poruku je menjao Joseph B. dana 14.09.2005. u 09:01 GMT+1]
[ Joseph B. @ 14.09.2005. 10:39 ] @
I jos jedna slika ( nije sa skupa ).
[Ovu poruku je menjao Joseph B. dana 14.09.2005. u 11:41 GMT+1]
[ pctel @ 14.09.2005. 11:15 ] @
@Joseph B.
Zna li se od cega je ovo napravljeno?
[ Joseph B. @ 14.09.2005. 11:23 ] @
Pa oni sa prve slike su od bube, a na ovu drugu sam nabasao na netu.
[ JOJO847 @ 15.09.2005. 16:01 ] @
Ovako iz prve ruke, podsjeca da je iz traktora
[ vladd @ 19.09.2007. 14:11 ] @
Dok moderatori ne zakljuce da je reklama, pctel zeli nesto da napravi sto bi vozao ulicama, a ne samo off-road. Jos nam nije standard, a i cene delova i projekata su enormne, kao i za sve sto omogucava auto industriji da zivi.
Najbolje je raditi na sasiji bube, i zbog atesta, i zbog cene. Sasija bube omogucava zahvate na vesanju i upravljanju, solidno je cvrsta, a motor je podlozan raznim varijacijama. Menjac je gotovo vecit, ali ako se zeli veca snaga motora, moguce je nabaviti snazniju verziju, naravno ne ovde kod nas, ali je moguce. Elektro instalacija, instalacija struje i ostala "periferija" su na nivou igracke, ali velike pouzdanosti.
Pri tome, celokupna zabava moze da kosta do 5000 evra, sto i nije neka ekstra cena, naravno uvek moze, lako, i visestruko vise..
Jednokratna(trajna) registracija je za mopede do 50ccm, ostalo mora na tehnicki svake godine, takse, porezi...i vozi..
Poz.
[ RAMBRAKER @ 19.09.2007. 15:02 ] @
Moze jednostavno da kupi PGO Bugxtera i da zavrsi stvar.....on je 3700 eura.....i jos neka ga sredi po svojoj meri.....
[ bakancs @ 19.09.2007. 18:51 ] @
gde iskopaste ovu temu? gleda li iko datume postova?
Do sad, ili ga je napravio, ili nikad ni nece..
[ vladd @ 19.09.2007. 19:04 ] @
Jeste bajata, ali slatka, a "iskopali" su je verovatno moderatori prebacivanjem sa neke lokacije , pa je "skocila na prvu stranu, ionako retko ko cita strane 2, 3....
Poz.
[ stefic_kg @ 31.08.2008. 17:56 ] @
Tema je veoma stara, ali me interesuje da li je nesto uradjeno od buggy-a?
Inace nije isto zadovoljstvo kupiti i napraviti sam! A nije ni ista cena...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|