[ godzilak @ 02.09.2005. 17:29 ] @
Nacuo sam da automobili sa pogonom na tecni naftni gas bice oporezivani od iduce godine prilikom registracije. Dali je to istina i vase misljenje o tome??
[ ypow @ 02.09.2005. 19:49 ] @
Da li je istina ne znam ali mislim da je to cista glupost!
[ Srdjan Marinkov @ 02.09.2005. 20:21 ] @
Ja sam to isto čuo ali mi niko ne veruje! Čuo sam i da će se raditi o cifri od 30000 din.
[ Pici man @ 02.09.2005. 20:37 ] @
Wow ako se i to desi svaka cast reketasima ove nase drzave!
Sta im sve ne pada na pamet samo da se uzme novac, uskoro valjda treba da ocekujemo oporezivanje bunara u seoskim domacinstvima radi sto bolje i pospesnije prodaje flasiranih voda?!?
Svodi mu se na isto!!!
Ili ti nema alternative u drzavi Srbiji :-(
[ biotech @ 02.09.2005. 21:58 ] @
strasno
[ hakinen @ 02.09.2005. 22:34 ] @
Pa pazi verovatno ce da uvedu oporezivanje, ali za one koji su odradili kompletan atest sistema ( a tih je mozda 10-20 % ), a ove ostale ce da kaznjava milicija, pa mu dodje na isto!!! Ali neverujem da se radi o cifri od 30000 bice mozda par hiljada, mozda 5-6 a mozda i manje!!! Ali to je glupost, neka oni oporezuju plin kao gorivo, a ne da ti uvedu porez na to sto imas ugradjen plinski uredjaj!!!!
[ dd_dd @ 02.09.2005. 23:23 ] @
Ne znam da li je tacno, cuo sam da u zapadnoj evropi postoje popusti za vozila koja koriste gas, jer je cistije gorivo, i time popularizuju voznju na gas, a mi...

Pre jedno godinu dana se vec pricalo o tome da ce da naplate, ne znam o kojoj je cifri rec ali stvarno nema smsila!

[Ovu poruku je menjao dd_dd dana 03.09.2005. u 00:24 GMT+1]
[ pctel @ 02.09.2005. 23:47 ] @
Ljudi, sta vam je, to vazi samo za taksiste, mada sto se njih tice siguran sam da umeju da se izbore za svoja prava - dva dana blokiraju Beograd i uredbe kao da nije ni bilo.
[ Milos niks @ 03.09.2005. 11:28 ] @
Taksisti su otkrili toplu vodu , provalili su da sa vladom mozes samo na silu da razgovaras, poskupe takse -blokada puta , ubiju taksistu -blokada puta , premlati kinez petoricu taksista - blokada puta ... dakle za sve isto .

poz
[ PiceCLuE @ 03.09.2005. 11:49 ] @
Citat:
Milos niks: premlati kinez petoricu taksista

To bih voleo da vidim
[ cicevac.com @ 03.09.2005. 19:23 ] @
Imam rodjaka u Holandiji koga sam nedavno pitao zasto ne ugradi plinski uredjaj u svoj auto a on mi je odgovorio da mu se uopste ne isplati jer je porez za takve automobile ogroman. Kako je kod drugih ne znam.

[Ovu poruku je menjao cicevac.com dana 12.09.2005. u 14:46 GMT+1]
[ kumkat @ 03.09.2005. 20:25 ] @
Citat:
PiceCLuE: To bih voleo da vidim :)


Pa pusti bilo koj film sa Jackie Chan-om :)

[Ovu poruku je menjao kumkat dana 03.09.2005. u 21:28 GMT+1]
[ Ave @ 04.09.2005. 08:09 ] @
Koliko ja vidim, vratice se ovde porezi kao sto su nekada bili: na brkove, na dugu kosu na broj prozora na kuci itd.... Samo treba da se sete toga.

[ vlada.bgw @ 04.09.2005. 23:51 ] @
Shta pricate ljudi ? kako treba da pocne da se naplacuje ?

Pa meni su hteli u februaru mesecu prilikom tehnickog pregledada naplate NEKU taksu od 3500 din zato sto vozim na gas , i to se vec uveliko naplacuje, ali sam na neke meni poznate nacine izvrdao :)

To je onaj princip , vozis se upola jeftinije ajde da ti uzmemo pare ...

Da se razumemo, izduvni gasovi od autogasa ne sadrze stetne materije kao vozila za druga goriva... znaci otimaj dok mozes i dok imas sta ... razlog za taksu NE POSTOJI ali se naplacuje ...
[ McKracken @ 05.09.2005. 01:07 ] @
Sledeci put kad bnaletis na udarnu rupu na putu, odvalis tocak i amortizer majstor ce ti naplatiti upravop tu taksu koju oni se voze na gas izbegavaju da plate.

Za one koji tvrde da se pare od akciza ne ulazu o bnovu putne mreze, unapred molim da se malo informisu bolje.
[ vlada.bgw @ 05.09.2005. 12:04 ] @
Da ali zasto se naplacuje samo nama ta "taksa" koji vozimo na gas ???

Zasto se ne naplacuje najvecim zagadjivacima grada breograda (citaj Privatni prevoznici, autobusi) koji kad prodju ulicom ostave dimnu zavesu iza sebe, i koji 10 puta vise habaju puteve, pritom i nevidjeno zagadjuju okolinu ?

Kod nas se ne praktikuje provera izduvnih gasova, sto je slucaj svugde u svetu ???

Prilikom registracije svako vozilo placa taksu za puteve , tako da se to placa u svakom slucaju . ali ova taksa je izmisljena ko zna zbog cega :)

Citat:
McKracken: Sledeci put kad bnaletis na udarnu rupu na putu, odvalis tocak i amortizer majstor ce ti naplatiti upravop tu taksu koju oni se voze na gas izbegavaju da plate.

Za one koji tvrde da se pare od akciza ne ulazu o bnovu putne mreze, unapred molim da se malo informisu bolje.


Da neces da kazes da se bas tom taksom obnavljaju putevi ? Pa zasto bih ja na ionako veliku registraciju placao jos 3500 za "obnovu puteva" , a drugi automobili ne ???

Zanimljivo bi bilo procitati ili naci negde , meni nije uspelo , koja je to u stvari taksa i na osnovu cega se naplacuje .)
[ pctel @ 05.09.2005. 15:56 ] @
Citat:
vlada.bgw: Zasto se ne naplacuje najvecim zagadjivacima grada breograda (citaj Privatni prevoznici, autobusi)

Ne znam sta konkretno imas protiv autobusa, posebno protiv privatnih, ali moram da ti skrenem paznju da su u velikoj zabludi. Naime, ma koliko apsurdno zvucalo, autobusi su NAJMANJI ZAGADJIVACI, evo kako:
U gradskom autobusu se vozi izmedju 50 i 100 putnika. Za transport istih tih putnika automobilima bilo bi potrebno 40 do 80 automobila (vecina ljudi se po gradu krecu sami). Autobus dnevno u dim pretvori oko 0.1l dizela po prevezenom putniku. Ti toliko dima napravis samo dok upalis auto, cim ga pomeris iz mesta vec si veci zagadjivac. Da se prevezes negde treba ti minimum 1-2 litra goriva, znaci ti pravis 10-20 puta vece zagadjenje od tog autobusa koji je naizgled veliki zagadjivac. Autobusi sagore 100 tona goriva dnevno, automobili sagore 1.000 tona, pri tom prevezu priblizno isti broj putnika. Procitao sam negde podatak da je u nekim vecim svetskim gradovima zabranjeno da se covek sam vozi u autu. Ako niko od clanova porodice ili komsija ne ide sa njim, on mora da se zaustavi na najblizoj autobuskoj stanici i dopuni auto do broja registrovanih putnika.

Sto se godisnje takse na plin tice, vec sam rekao da nema toga, osim za taksiste. Verovatno radnici na tehnickom pregledu ubede lakoverne da ih caste sa 10 - 20 EUR-a kako im ne bi naplatili neku izmisljenu taksu.
[ vlada.bgw @ 05.09.2005. 17:03 ] @
Citat:
pctel:

Sto se godisnje takse na plin tice, vec sam rekao da nema toga, osim za taksiste. Verovatno radnici na tehnickom pregledu ubede lakoverne da ih caste sa 10 - 20 EUR-a kako im ne bi naplatili neku izmisljenu taksu.


Ja znam njih nekoliko koji su platili taksu od 3500 din zato sto voze na plin , a nemaju veze sa taksistima, tako da mislim da nisi u pravu , ako neko ima neku provereno tacnu informaciju neka postuje ovde .



Citat:
pctel: Ne znam sta konkretno imas protiv autobusa, posebno protiv privatnih, ali moram da ti skrenem paznju da su u velikoj zabludi. Naime, ma koliko apsurdno zvucalo, autobusi su NAJMANJI ZAGADJIVACI, evo kako:
U gradskom autobusu se vozi izmedju 50 i 100 putnika. Za transport istih tih putnika automobilima bilo bi potrebno 40 do 80 automobila (vecina ljudi se po gradu krecu sami). Autobus dnevno u dim pretvori oko 0.1l dizela po prevezenom putniku. Ti toliko dima napravis samo dok upalis auto, cim ga pomeris iz mesta vec si veci zagadjivac. Da se prevezes negde treba ti minimum 1-2 litra goriva, znaci ti pravis 10-20 puta vece zagadjenje od tog autobusa koji je naizgled veliki zagadjivac.


Prijatelju koliko stetnih gasova ima automobil koji se vozi na autogas ???

-NIJEDAN

Autobusi najmanji zagadjivaci BUAHAHAHHAHAAAA , pa nemoj molim te , novija vozila sa eko (euro) dizel motorima i benziski motori sa katalizatorom , skoro da nemaju emisiju stetnih gasova , tako da se opet ne slazem sa tobom ... Znas kad ce biti najmanji zagadjivaci ??? - Kad budu imali euro dizel motore .) a ovako dime kao parne lokomotive, i nocu ti trebaju maglenke kada vozis iza njih.
[ SmilieBG @ 05.09.2005. 17:07 ] @
Ne znam iz kog razloga, ali porez na gas je najveci u Holandiji... I to ide ovako:

Najjeftiniji benzin
zatim dizel
zatim gas

Mesecno, za jedna ista kola (recimo opel astra), cene poreza idu ovako:

benzin: 25 mesecno
dizel: 30 mesecno
gas: 40 mesecno

ovo zavisi i od opstine, ali +/- 5 evra su razlike.

Imaju i tabelu, kome se isplati sta da vozi (na osnovu predjenih kilometara)...

Poz,
Sale
[ McKracken @ 05.09.2005. 17:52 ] @
@Vlada:

SVI ostali je placaju, ali kroz cenu goriva. Na svaki litar dizela ili benzina se placa oko 40 dinara drzavi (kao akciza). Na cenu gasa ne postoji akciza jer je namenjen domacinstvima a ne voznji i to je jedini razlog zasto je voznja na gas jeftinija.


Inace, zagadjivanje iz autobusa po broju prevezenih putnika je manje od bilo kog eurodizel automobila. Informisi se malo ili izracunaj sam.
[ pctel @ 05.09.2005. 18:06 ] @
Citat:
Prijatelju koliko stetnih gasova ima automobil koji se vozi na autogas ???

Slazem se da je pri upotrebi autogasa zagadjenje svedeno na najmanju mogucu meru ili ga uopste nema, ali sa nekim drugim tvojim stavovima nikako ne mogu da se slozim:
Citat:
novija vozila sa eko (euro) dizel motorima i benziski motori sa katalizatorom , skoro da nemaju emisiju stetnih gasova

1. Znas li ti kakav je prosecan automobil u Srbiji, koliko godina je star i koje standarde zadovoljava?
Prosecna starost je oko 15 godina, ne zadovoljava ni jedan standard.
O cemu onda pricamo? O 5-10% automobila? Smesno je o tome i pricati ali dobro.

2. Da li potpuno novi automobili zadovoljavaju neki od standarda?
Ne. Da bi izduvni gasovi bili odgovarajuceg kvaliteta i gorivo mora biti odgovarajuceg kvaliteta. Sa gorivom sipanim na pumpama u Srbiji iz auspuha izlaze hemijska jedinjenja koja se tu ne smeju nalaziti ni po jednom od EURO standarda. Retko koji novi automobil moze da prodje EURO2 standard, a EURO3 da i ne pominjemo. Polovne koji su presli 100 i vise hiljada kilometara takodje da ne pominjemo, dobar deo njih ni sa odlicnim gorivom ne bi prosao test.

Citat:
dime kao parne lokomotive, i nocu ti trebaju maglenke kada vozis iza njih.
Prvo, gotovo svi opasni gasovi su nevidljivi, kad se vidi crn dim to uopste nije opasno po zdravlje. Kao sto sam vec rekao, ekvivalent jednom autobusu je 50 automobila, razmisli malo sta bi se dogodilo da se nekako spoje 50 auspuha automobila koji "zadovoljavaju standarde" a ti da vozis iza tog spojenog izduva, mozda ti nebi trebale maglenke, ali maska sa kiseonikom sigurno. I to ako "zadovoljavaju standarde", a sta cemo ako su to samo prosecni automobili?

Jos jednom, postoje takse koje se placaju jednom, prilikom prve registracije autogasa i posle toga nista 10 godina, kad istice atest za autogas i onda sve ponovo. Ko god da je DVA puta platio neku taksu za autogas, verovatno je prevaren.
[ vlada.bgw @ 05.09.2005. 19:11 ] @
offtopic:


Citat:
pctel: Prvo, gotovo svi opasni gasovi su nevidljivi, kad se vidi crn dim to uopste nije opasno po zdravlje.


Hahahahahaaaa budi u dimu 10 minuta pa ces da vidis :)
[ Djomloun @ 05.09.2005. 22:37 ] @
http://www.shellgas.co.uk/site...418d861acc29cef09ba6f7850db546
Citat:

Although the diesel engine has been praised for helping to reduce the emission of
carbon dioxide, it is the main problem when new engines are being considered. Diesels engines emit high levels of both of these pollutants compared to modern catalyst petrol and LPG engines. LPG vehicles are, in most cases, 90%+ lower than diesel vehicles in these emissions.



http://www.autogas.co.yu/html/istorijat.htm

Citat:

U Japanu, koji ima velikih problema s gustinom naseljenosti, sva TAXI vozila moraju imati pogon na gas. Zbog tog razloga Japan u poslednje vreme beleži najveci porast automobila s pogonom na gas. Do nedavno najveci broj automobila na gas imala je Italija, koja je na drugom mestu sa oko 1,200,000 automobila, a za njom sledi Holandija sa 800,000, Južna Koreja sa 790,000, Australija s 530,000.

U Evropi je primer korišćenja autogasa u javnom prevozu Beč, gde se zbog ekonomičnosti i uticaja na prirodu već 30 godina koristi autogas. Trenutno u Beču ima 550 autobusa na gas koji se koriste u gradskom prevozu.
U nekim Evropskim zemljama gde se gas nije koristio kao alternativno gorivo, posle brojnih ekonomskih studija i studija uticaja na okolinu, započinje intenzivni rast broja automobila s pogonom na gas. Na primer u Španiji su vlasti započele testiranje upotrebe gasa u javnom prevozu, na primjeru grada Valjadolid, gde je potpisan ugovor za prepravku 110 autobusa na gas, nakon čega će se projekat proširiti na 15 najvećih Španskih gradova. U velikim gradovima istočne Evrope (Moskva, Kijev, Budimpešta, Prag) vlast je prepoznala pozitivan učinak autogasa u zaštiti prirode, i zbog velike koncentracije vozila u centru grada, prilagodila nove zakone autogasu kao vrlo ekološkom gorivu. U Madjarskoj je do skora vožnja na gas bila zabranjena a sad je u ekspanziji.


Citat:
pctel
Da bi izduvni gasovi bili odgovarajuceg kvaliteta i gorivo mora biti odgovarajuceg kvaliteta. Sa gorivom sipanim na pumpama u Srbiji iz auspuha izlaze hemijska jedinjenja koja se tu ne smeju nalaziti ni po jednom od EURO standarda. Retko koji novi automobil moze da prodje EURO2 standard, a EURO3 da i ne pominjemo. Polovne koji su presli 100 i vise hiljada kilometara takodje da ne pominjemo, dobar deo njih ni sa odlicnim gorivom ne bi prosao test.
.


Ovo vazi i za autobuse:))
[ vlada.bgw @ 06.09.2005. 00:36 ] @
"Sve većim zahtevima za očuvanjem prirode i rigoroznijim normama koncentracije štetnih gasova u atmosferi, autogas bi trebao postati jedno od primarnih goriva u autoindustriji.

U našoj zemlji se preti taksama i nametima onima koji ugrade gas...."

O tome ja uporno pricam :)
[ Joseph B. @ 06.09.2005. 07:42 ] @
Ja sam radio i atest na kolima malo posle ugradnje uredjaja.
Pa ako racunamo da sam ja platio ugradnju i atest oko 30000 dinara, ja mislim da sam dovoljno ulozio u ocuvanje zivotne sredine :-)
Ja mislim da bi drzava trebala da ohrabruje vozace da se voze na gas bas zbog zastite zivotne sredine.
Ako ta taksa bude toliko visoka , da mi se nece isplatiti voznja na gas , ja cu biti prvi koji ce sve to razmontirati, pa da dimimo brate. Ako je to svima u interesu...
[ McKracken @ 06.09.2005. 08:25 ] @
<ironija>
Naravno, svi koji su ugradili gas su to uradili da ne bi zagadjivali okolinu a ne zato sto je gas jestiniji.

</ironija>

To N-ti put: Na gas jos nema akciza koje idu za obnovu putne mreze i njeno odrzavanje. To mora da s euvede i uvesce se pre ili kasnije.
[ dd_dd @ 06.09.2005. 11:57 ] @
Citat:
vlada.bgw: "Sve većim zahtevima za očuvanjem prirode i rigoroznijim normama koncentracije štetnih gasova u atmosferi, autogas bi trebao postati jedno od primarnih goriva u autoindustriji.

U našoj zemlji se preti taksama i nametima onima koji ugrade gas...."

O tome ja uporno pricam :)


Tacno to!

Druga stvar, atest za gas, nije zvanican, tacnije ne postoji uredba/zakon koja ti kaze moras da uradis atest, tako da i te takse koje se placaju su ustvari neke druge takse.

Policajac kad te zaustavi i trazi atest, a ti ga nemas, a sve je sa kolima ok (ne moze da ti naplati drugu kaznu) ne moze ti naplatiti kaznu za atest gasa jer ne postoji broj clana koji to regulise.
[ Mardz Simpson @ 06.09.2005. 12:41 ] @
DD_DD je u pravu imam druga u saobracajnoj policiji koji je to potvrdio! Moze samo da te tera na vanredni tehnicki ili da te zeza za celave gume ili da ti pokazivac pravca radi-ne radi-radi-ne radi!
[ vlada.bgw @ 06.09.2005. 22:56 ] @
Citat:
dd_dd: Tacno to!

Druga stvar, atest za gas, nije zvanican, tacnije ne postoji uredba/zakon koja ti kaze moras da uradis atest, tako da i te takse koje se placaju su ustvari neke druge takse.

Policajac kad te zaustavi i trazi atest, a ti ga nemas, a sve je sa kolima ok (ne moze da ti naplati drugu kaznu) ne moze ti naplatiti kaznu za atest gasa jer ne postoji broj clana koji to regulise.


Dobra fora , vidis to nisam znao :) , iako sam ja licno sebi ugradjivao plin po najvisim zahtevima i normama, ali papir odnosno atest nemam :)
[ pctel @ 06.09.2005. 23:04 ] @
Citat:
dd_dd: Tacno to!

Druga stvar, atest za gas, nije zvanican, tacnije ne postoji uredba/zakon koja ti kaze moras da uradis atest...

Zakonski je regulisano da svaka promena na automobilu uslovljava atest, znaci nebitno da li si ugradio plin, nakacio spojler ili postavio veci retrovizor, sve to mora na atest. Izuzetno, atest se ne mora raditi ako postoji vozilo istog proizvodjaca i iste konstrukcije koje ima serijski opremu koja se ugradjuje. Znaci, ako vozis Yugo i prepravis ga na npr. dizel, moras na atest jer ne postoji Yugo dizel. Ako vozis npr. golfa, posle iste promene ne moras na atest jer postoji model sa dizel motorom. Atest je itekako regulisan zakonom, informisite se bolje o tome.
[ Milos niks @ 06.09.2005. 23:40 ] @
Citat:
McKracken:
</ironija>

To N-ti put: Na gas jos nema akciza koje idu za obnovu putne mreze i njeno odrzavanje. To mora da s euvede i uvesce se pre ili kasnije.



Da ali zato ima koje kakvih drugih akciza od kojih su neke i vece nego za dizel i benzin inace kako opravdati cenu od 35 e. centi za litar sto je apsolutno dranje ....
[ dd_dd @ 07.09.2005. 00:47 ] @
Citat:
pctel: Zakonski je regulisano da svaka promena na automobilu uslovljava atest, znaci nebitno da li si ugradio plin, nakacio spojler ili postavio veci retrovizor, sve to mora na atest. Izuzetno, atest se ne mora raditi ako postoji vozilo istog proizvodjaca i iste konstrukcije koje ima serijski opremu koja se ugradjuje. Znaci, ako vozis Yugo i prepravis ga na npr. dizel, moras na atest jer ne postoji Yugo dizel. Ako vozis npr. golfa, posle iste promene ne moras na atest jer postoji model sa dizel motorom. Atest je itekako regulisan zakonom, informisite se bolje o tome.


Tacno.

Voleo bih da procitam taj clan.Ako neko ima link ili...

Ako se vodimo time onda i ako stavim 14" felne, sire gume, duple brisace :) treba atest :)

U principu, to vazi samo za neke proizvodjace (za koje?), a kako ce neko da se objasni sa vlastima ako ugradi gas u recimo golfa (sigurno ima fabricki - bifuel) ili recimo neki hyundai, da sad ne nabrajam, bas 'oni' imaju spisak u koja se nova vozila fabricki ugradjuje gas.

E da, jos jedna stvar, Yuga mozes kupiti sa fabricki ugradjenim gasom, znaci da postoji fabricki yugo sa gasom i ne teba atest, zar ne?



[Ovu poruku je menjao dd_dd dana 07.09.2005. u 01:49 GMT+1]
[ Joseph B. @ 07.09.2005. 07:33 ] @
@McKracken

<ironija>
Naravno, svi koji su ugradili gas su to uradili da ne bi zagadjivali okolinu a ne zato sto je gas jestiniji.


Naravno da sam i ja ugradio zato sto je jeftiniji. Kad prelazim godisnje 20000 km, isplati se.

Ali kazem , da bi drzava trebala da razmislja o zastiti okoline i da ohrabri vozace da ugradi gas...