[ Kosta ******um Rex Persia @ 03.09.2005. 01:05 ] @
Ćao svima na ovom forumu.Ja vrlo uskoro treba da pazarim dve nove gume veličine 165 R13 sa Golf 2,ali se ne razumem baš previše u njihovu kupovinu.

Da li su dobre svake gume iz Tigra ove veličine,npr. T620 ili T621.Bio bih veoma zahvalan ako bi mi neko DETALJNO objasnio problematiku kupovine novih guma za automobil.

Znam samo ono što sam čuo od jednog poznanika,a on mi kaže da gledam da su gume sveže,tj. da ne kupujem gume starije od 3 meseca.Zbog čega to,kakve veze ima koliko dugo gume stoje u radnji.

[Ovu poruku je menjao bakara dana 14.01.2007. u 20:49 GMT+1]
[ McKracken @ 03.09.2005. 02:39 ] @
Svaka guma vremenom stari i postaje tvrda, medjutim to je toliko zanemarivo kad su u pitanju vrem,ena od 3 meseca tako da na to nemoj mnogo obracati paznju. Bitnije je d apogledas klasu gume (razlikuju se linijama u boji nastampanim po obodu gume i razlikuju se za svakog proizvodjaca)

Najbolja stvar koju mozes da uradis je da nabavis posebno zimske gume a posebno letnje i drzis ih na razdvojenim felnama tako da ne prezuvas previse vesto felne (komplet felni za Golfa dva je previse jeftin da bi se o tome razmisljalo) . Moje iskustvo sa Sava Eskimo S3 gumama je izvrsno. Sjajno gaze, i mozes na mesec da se popnes sa njima sve dok spolja temperatura nije preko 14oC. Za sneg i vlagu su neprevazidnjene a cena im je vrlo pristojna.
[ bmarkiol @ 03.09.2005. 21:01 ] @
Obrati pažnju i na to gdje je guma proizvedena, jer recimo Michelin koji je proizveden u Turskoj ne može i nije jednako kvalitetan kao onaj koji je proizveden u Francuskoj.
[ MileG @ 04.09.2005. 20:29 ] @
Ja bi se slozio sa ovim sto je bmarkiol rekao. Na jednom autu imam miselinke kupite kod nas negdje (RS) a na drugom gume iz njemacke isto miselinke a razlika jeee ko nebo i zemlja! Ove sto sam kupio ovde ne piste (kad zakocim ili zaslajdram samo proklizu bez pistanja), brzo proklizavaju na cesti i imam utisak kao da su od plastike a na od gume. Pokusaj da nabavis uvozne neke...
[ Kosta ******um Rex Persia @ 07.09.2005. 20:23 ] @
Hvala vam na trudu,ali da li ima još nešto na šta treba da obratim pažnju.

Nameravam da kupim ili Tigar ili Trajal gume,koje su bolje,čuo sam da bi Tigar trebao da je bolji,model TG 620 ili TG 621.Ima li neke razlike između ova dva modela.
[ MileG @ 07.09.2005. 23:28 ] @
Pitaj ovde http://www.automoto-sport.com/ mislim da bi neko mogao da ti pomogne...
[ ventura @ 07.09.2005. 23:37 ] @
Kupi najskuplje koje mozes i neces pogresiti...
[ Kosta ******um Rex Persia @ 08.09.2005. 01:25 ] @
Ma nemam ja pare za najskuplje gume,samo mi kaži da li da uzmem Tigar ili Trajal,i objasni mi zašto,ako znaš.
[ MileG @ 08.09.2005. 11:34 ] @
"najskuplje koje mozes" - mislim da nema potrebe za tom logikom. Idi tamo gdje sam ti reko pa pitaj ako oces da ti pomognu, a i licno mislim da ti to bas i nije bog zna kako vazno posto ti trebaju obicne gume.
[ cozmo_im @ 08.09.2005. 11:35 ] @
Tigar 620 su mekse od TG621. TG621 su bolje i kvalitetije gume za vece brzine i stabilnost. Malo je tvrdja voznja sa njima.

Koristim vise godina unazad TG621 na Tojotinom automobilu i veoma sam zadovoljan.

U Michelin sam se recimo, razocarao...

A i zavisi od tipa automobila, tezine, klirensa... itd itd.
[ viktorparacin @ 08.09.2005. 13:08 ] @
200.000km sam prosao sa TG620 (naravno 3 puta sam ih menjao), a zadnjih 10 meseci vozim na Sava Effecta+. I vise sam nego prezadovoljan. Ralika u ceni je trivijalna, mekse su, tise, bolje leze u krivini, a kad se vozi po kisi kao da se vozi po suvom. "Mana" im je sto su "letnje" gume i sto za zimske uslove i voznji po snegu neces bas da se odusevis.
Pozdrav!
[ McKracken @ 09.09.2005. 02:58 ] @
Effecta (moze i Rapidex) leti a Eskimo S3 zimi. :)
[ Joseph B. @ 09.09.2005. 08:13 ] @
Ja sam sa Vredestein prezadovoljan.
[ tweeester @ 09.09.2005. 08:44 ] @
Glas za Sava gume, cena pristojna kvalitet evropski, cuvajte se Trayal (dal se bese ovako pise ??) - losa iskustva (cepanje novih guma na rupama i slicno)
[ Beltrammi @ 12.09.2005. 09:49 ] @
ja koristim sve cetri gume razlicite, necete verovati !

Medjutim od auta trazim da me preveze od A do B, mada drago mi je cuti i kometare zaludjenika.
[ tweeester @ 12.09.2005. 10:06 ] @
Citat:
Beltrammi: ja koristim sve cetri gume razlicite, necete verovati !

Medjutim od auta trazim da me preveze od A do B, mada drago mi je cuti i kometare zaludjenika.

Mi "zaludjenici" smo slicni tebi, osim sto sem prevoza od tacke A do tacke B ocekujemo i da u tacku B stignemo zivi
[ viktorparacin @ 12.09.2005. 22:05 ] @
@tweeester


odlican (5+)


[Ovu poruku je menjao viktorparacin dana 12.09.2005. u 23:07 GMT+1]
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 12.09.2005. 23:18 ] @
A sto niko ne pominje tg635.. koristi ih moj stric i prezadovoljan je.. moj savet bi ti bio recimo ako vec ne zelis da bacas mnogo para da kupis 4 komada TG635 i pred zimu dve wintere takodje tigrove (rekao bih da je pametniji izbor nego kupiti 4 gume M+S kao sto su cini mi se tg621)... i nema problema... Od kad je u tigar usao miselin kvalitet je veoma popravljen tako da su za nase uslove voznje i kilometrazu koja se prelazi Tigrove gume dobar izbor.. Pozz
[ McKracken @ 13.09.2005. 00:53 ] @
Yep .. Tigar se znacajno poravio .. Dotrajal ne ulazi u pricu o gumama koje valjaju :)
[ cult @ 13.09.2005. 09:42 ] @
Ja svoj glas dajem KUMHO gumi i to onoj m+s. Godisnje menjam po jedan set guma, a imao iskustva sa skoro svim prethodno navedenog gumama, ova guma mi je No.1! Testirao sam je u svim uslovima i putevima tako da imas moju toplu preporuku sto se ovih guma tice. Mogu da ti kazem da vec drugu godinu za redom kupujem treci set guma (posto moram da opskrbim dva auta) i oba su iz golf klase. Da, jos nesto da napomenem, ovo je najbolji odnos cene i kvaliteta, 36-38 eura po komadu.
Pozdrav
[ McKracken @ 13.09.2005. 11:33 ] @
E sad mozete da se smejete, ali KUMHO gume su baksuzne :)
POdgledajte kod svakog limara aute koji cekaju na krpljenje, svi nose KUMHO :)

[ MileG @ 13.09.2005. 13:12 ] @
U jeee...
[ cicika @ 13.09.2005. 13:29 ] @
McKracken, troluješ :)

Mi na Tempri imamo Kumho gume već dve godine. Kupljene su sa garancijom od 5 godina i moram reći da još uvek izgledaju kao nove. Auto sjajno leži na putu (a kako i ne bi kad je onako težak) i gume se odlično ponašaju u svim vremenskim uslovima (testirano na begoradskim ulicama u svim godišnjim dobima). Ne znam kakve su im sada cene, kad smo ih kupovali je bio neki promotivni period pa su bile nešto jeftinije.
[ McKracken @ 13.09.2005. 14:01 ] @
Ne trolujem :)

Ozbiljno, sve ljude koje znam koji su se skrcali su imali Kumho gume.. Ne poricem kvalitet (jer su zaista dobre za te pare). ali ima tu jos nesto :)

(za pone koji su sujeverni i ovo znaci)

Eh, da, Beogradske ulice i nisu neki test.. Pokusaj preko Rudnika da predjes zimi :)

[Ovu poruku je menjao McKracken dana 13.09.2005. u 15:12 GMT+1]
[ cicika @ 13.09.2005. 19:09 ] @
Uh, to ume da bude baš gadno... putovali smo neke prilike BGD-Ča skoro 4 sata i to kolima koja imaju TC i gomilu prateće opreme baš za takve situacije ali opet 60 nismo smeli da predjemo.

A, BGD... pa... poslednje dve zime su bile poprilično gadne (a znaš da se Beograd-Put uvek iznenadi kad padne sneg).

Elem, ne mogu da se setim je li se išlo tim kolima negde... prošle zime na Taru, to znam (isto mnogo loš put) a za neka druga putovanja po Srbiji... ne sećam se.

Ali dobre su gume, stvarno.
[ McKracken @ 13.09.2005. 19:46 ] @
Zato i pominjem: Sava Eskimo S3 -> mozes i na mesec da se popnes :)

Sjajno gaze sneg, jedino sto moras da ih skines cim malo otopli jer se pohabaju na toplotm asfaltu da dva dana.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 13.09.2005. 23:59 ] @
Ok,ljudi,zaista mi je pomoglo sve ovo što ste mi rekli o odabiru auto-guma,ali imam još jedno pitanje.

Neko je pomenuo novi tip Tigrove gume,TG-635.Zanimaju me neki detalji o njoj,koliko otprilike košta i u čemu se tačno razlikuje od TG620 i TG621,koje su standardne Tigar gume.

Napominjem da ovde u Boru TG621 košta negde oko 2520 dinara za dimenziju 165 R13,da li je to mnogo.I koliko bi koštala ta TG-635,ako mi je neko preporuči.

[ tweeester @ 14.09.2005. 07:41 ] @
jesi li pokusao na njihovom web sajtu ( http://www.tigarmh.tigar.com ) da nadjes te informacije, mislim da cak ima i "preporucena" cena za maloprodaju.
BTW, neko rece (mozda nije sasvim istina) da ustvari sve sadasnje gume koje Tigar pravi nemaju veze s Miselinom (jednostavno jos nisu stigli da modifikuju process i primene nove tehnologije) i da je Wintera jedina guma koju ustvari predstavlja delimicno Miselinovu tehnologiju, ali ko sto rekoh, ovo ne mora da bude istina.

[Ovu poruku je menjao tweeester dana 14.09.2005. u 08:41 GMT+1]
[ Kosta ******um Rex Persia @ 02.11.2005. 23:39 ] @
Hvala svima, zaboravih da vam kažem da sam pre 3 nedelje kupio Tigar Wintera 165 R13 gume, i veoma sam zadovoljan zasad.

Doduše, samo sam kupio dve gume za napred, pozadi su još uvek stare i polako i one stare,verovatno ću morati negde na proleće i njih da menjam.

[ zei @ 04.11.2005. 18:45 ] @
ima jedan problem kada imas dobre nove zimske gume napred a lose pozadi. Taj problem se manigestuje pri kocenju na klizavoj podlozi: prednji tockovi koce a zadnji klizaju u stranu = okretanje vozila zbog slabog prijanjanja (trakcije).
[ miljan nis @ 05.11.2005. 22:16 ] @
Wintera su odlicne gume, ali samo za zimu !!!
Pri pojavi prvih toplijih dana trebaju da se zamene letnjim gumama, jer se na vecoj temperaturi dosta trose, a moguce je i otpadanje sitnijih delova dezena (gazece povrsine).
Ovo naravno vazi za sve zimske gume.
Ja vec godinu dana imam Tigar TG 621 i veoma sam zadovoljan.
Gume su odlicne, po snegu uopste ne proklizavaju iako su univerzalne (all season M+S).
Pre njih sam imao Semperit (pravi ih SAVA po licenci Semperit-a) i veoma sam se razocarao.
Cim sam ih stavio na auto, odmah je poceo da trese, a i vukao je u stranu.
Kad sam stavio Tigrove gume prosto nisam mogao da verujem, kao da sam seo u drugi auto.
Buka od trenja po putu skoro i ne postoji a auto ide kao po sinama
Kad pustim volan, samo pici pravo, a sa starim gumama na 20 m odvuce me na drugu stranu puta.
Uzeo sam 165/70 R 13, a kostale su 2202 din./kom. u Tigrovoj prodavnici u Nisu.
Sreca da sam ove stare uspeo da uvalim jednom preprodavcu guma za 400 din. komad.
-
Tako da je moja preporuka iskljucivo Tigar.
Trayal nikako, jer kao da su pravljene od plastike, a i vrlo brzo im se pojavljuju baloni.

POZDRAV
[ Vlada1001 @ 14.11.2005. 11:50 ] @
Ja sam do pre par godina kupovao Kumho gume (2000-2001), bile su jeftine i odlične. Već kasnije su poskupele za 20% (gledano u markama), a počeli su da isporučuju nižu klasu - barem prema mom mišljenju.
Drug koji je vulkanizer mi je pre godinu-dve preporučio Tigar 635 i stvarno sam prezadovoljan. Prvo sam ih koristio na Vectri (preko 20.000 km), a sada sam kupio i za Omegu. Izvanredan odnos cena-kvalitet. Probaću sada i Winteru za zimske uslove. Naravno, neko ko ima puno para kupiće Michelin ili nešto slično (kvalitet je kvalitet), ali za naše standarde Tigar 635, Prima, Wintera predstavlja najbolji izbor.
[ jocap @ 28.11.2005. 17:25 ] @
pomoc ljudi!Imam Fiat Bravo i zeleo bih da stavim Vinteru. Da li mogu da umesto 185/55/15 stavim 195/60/15 koja je najmanja dimenzija koju tigar pravi ,a da nezakacinje(znam da nisu po velicini iste jer su 195/60/15 nesto vislje ) .Pozdrav
[ miljan nis @ 28.11.2005. 17:52 ] @

Najbolje je da stavis Primu 185/55 R 15
[ miLOSm @ 23.01.2006. 13:11 ] @
imam Opel Vectru 1.6 16v vreme je da joj se menjaju gume. Dosadasnje Michelin (195.065.015 m+s) su odradile svoje. sad me zanima vasa preporuka adekvatne zamene.

goodyear, michelin , tigar(wintera vs prima).

cena nije presudna , ali nije ni za zanemarivanje.
Wintera mi ne deluje kao iskljucivo zimska guma (prati link) jer njene karakteristike kazu da je predvidjena za brzine 190/210 KM/h, a ko ce po snegu tom brzinom da vozi .

salu na stranu koje su vase preporuke?



[ Vlada1001 @ 24.01.2006. 13:40 ] @
Ja vozim Omegu B i koristim Tigrove gume i jako sam zadovoljan. WINTERA je odlična za sneg, svi je hvale. Za leto možeš da uzmeš ili 635 ili PRIMA.
Najbolje je da kupiš dve Wintere za pogonske točkove, koje ćeš da skineš u martu i da ih sačuvaš za sledeću zimu (zimske gume se dosta se troše po vrelom asvaltu). Kupiš na otpadu dve rezervne felne za po 15EUR i ne moraš da stalno balansiraš točkove.

A naravno ako imaš previše pare najbolja opcija su ti pomenute: goodyear, michelin ...
[ X Files @ 24.01.2006. 14:30 ] @
Mislim da su sve današnje gume u klasi oko 60 E - čista komercijala. Trajaće oko
30,000 - 40,000 km (tj. 3-4 godine, i to je to).

Zadnjih godina (na svake 3) sam probao Tigar, Kumho, Matador (sada Wintera).

Kumho su bile blagi užas i to nije samo moje mišljenje. Nakon prvih par meseci, kada
se potrošio onaj prvi sloj, tačno se nekako osećalo da ima više plastike nego gume.

Tigar su bile sasvim OK, ali nekako su po mome ukusu ružne jer nemaju lepe ivice
već izgledaju kao balon. Takođe su se rastanjile za 3 godine.

Matador (riblja kost) su mi (u letnjem periodu) bile perfektne, ali i one će da
stradaju iduće godine, već vidim (zamenio sam ih Winterom).

Wintera mi je ODLIČNA! Čista desetka.

E sad: Sećam se da su mi neki iskusni vozači pričali o Sava gumama koje su im
trajale po 10-12 godina!!! Takvo nešto više ne postoji.

Nekada su pocinčani bojleri u kupatilu trajali 30 godina, a danas po 3.
Dansa prohromski traju 10-15.

Sve je postalo komercijala.

P.S. Vulkanizeri kod kojih uvek idem mi savetuju Barum.

moja guma 195x60xR14
[ dragan_1234 @ 24.03.2006. 14:09 ] @
Ta priča da je guma nekada trajala 10-12 godina baš i ne pije vodu jer guma znatno pre tog vremena istruli.

Slažem se sa pričom da su KUMHO gume š kvaliteta (čista plastika). Za svoju cenu Tigar je sasvim OK, ali ja sam prezadovoljan Firestone F590 modelom. Trenutno ga imam na automobilu i mislim da ću ih kupovati dok se budu proizvodile.

U svakom slučaju svaka NOVA gume je bolja od POLOVNE i tu je kraj.

Cene novih guma možete pogledati i uporediti na www.autogume.net. Mala reklama, ali veoma korisna stvar pri izboru novih guma.:))

Pozdrav.
[ tox master @ 31.10.2006. 13:47 ] @
da malo ozivim temu posto se zima priblizava sto se najbolje vidi ovih dana...

ovih dana moram da uzmem dve nove gume za prednje (pogonske) tockove i ima mnogo varijanti pa ne znam za koju da se odlucim...
nadam se da cu dobiti korisnih saveta...
zaboravih da kazem da mi je budzet (kao kod vecine) ogranicen to jest treba mi "sto vise muzike za manje para"!

gledao sam ovih dana cene guma i otprilike izbor se svodi na winteru,eskimo,kormoran a gledao sam cak i protekt.
a posle svega sam shvatio da nema sanse da se uklopi sve da mi gume budu dobre i za zimu i za leto pa sad ostaje izbor sta je najbolje za zimu posto na prolece cu verovatno morati da uzmem neke letnje gume.
cena svih navedenih guma se krece od 30-35 eura a protekt je 25 eura .
kako sam cuo od mnogih ljudi protekt gume su zakon za zimu a posebno ove sto sam ja gledao su bas zimska sara a i dubina sare je skoro duplo veca nego kod originalnih novih guma.

sta vi mislite o svemu ovom,sta bi bio najbolji izbor?

pozdrav

ps:dimenzije gume su 175/70/13
[ millko @ 01.11.2006. 20:07 ] @
definitivno je za tebe sava eskimo.gore su vec pohvalaili nju,a ja ti kazem da vozim golfa 2 na njima,skoda octavia isto 195-ice vec 3 god,nikako ih nisam skidao,znaci vozene i ljeti:)ovih dana ih mijenjam komplet 4 i izbor sava:!
[ tox master @ 01.11.2006. 20:27 ] @
ipak sam odlucio da uzmem dve wintere.
samo cekam da dodje nova posiljka post ih trenutno nema.
citao sam po forumima i za eskimo i za winteru i na winteru se bas niko nije zalio dok sam za eskimo video par negativnih komentara.ali mi nije to opet presudno nego mi je wintera ipak vise zimska guma nego eskimo a posle duzeg razmisljanja sam resio da uzmem sad dve zimske gume koje cu na prolece da skinem i uzmem dve letnje gume i onda samo menjam na kraju sezone.na taj nacin se ipak za najmanje para dobijaju najbolje performanse i leti i zimi.
a ipak i eskimo i wintera i sve te "univerzalne" gume posle jednog leta i vruceg asfalta nisu vise ono sto su bile kao kad se voze samo zimi a meni zimi ipak treba dobra guma posto se svugde pentram po brdima i planinama a tu nema puno kompromisa.

pozdrav
[ MOSLER @ 12.01.2007. 15:15 ] @
Wintera je solidna guma koja zadovoljava kriterijume prosecnog korisnika,nista vise od toga
[ jpt @ 24.01.2007. 20:18 ] @
Wintera je sasvim solidna guma i za novac koji dajete dobijate više nego od konkurenata iz iste klase.Ne mogu se porediti gume različitog nivoa kvaliteta. Na primeru Michelinovih brendova se to može videti: Tigar spada u nižu klasu, BF Goodrich u srednju, a Michelin je premium brend. Brandovi koji se izdvajaju najvišim kvalitetom (premium brandovi) su: Michelin, Bridgestone, Good Year, Pirelli, Continental i Dunlop.
Gume srednjeg nivoa kvaliteta čine najširu grupu. Svaki premium brand ima u vlasništvu brand srednjeg kvaliteta: Michelin – BF Goodrich, Bridgestone – Firestone
Good Year – Fulda itd.
Vodeći proizvođači imaju u svom vlasništvu i brandove iz segmenta nižeg kvaliteta: Good Year – Debica, Bridgestone – Dayton itd.
I u okviru guma srednje i niže klase postoje podele na višu i nižu srednju odnosno nižu klasu, ali jasne granice se ne mogu povući. Ako ne možete ni po čemu da ih razlikujete cena će vam pokazati gde pripadaju!
Tigar i Sava su u istoj klasi i približnog su kvaliteta tako da je tu cena odlučujući faktor. Ipak po onome što čujem od vulkanizera s kojima razgovaram skoro svakodnevno, Tigar je sada bolji. U zimskom programu Sava je bolja nego u letnjem tako da je tu kvalitet guma približan.
Zima ove godine kasni, ali za koji dan će pasti ispod nule. Najviše se isplati imati 4 letnje leti i 4 zimske zimi! Izgleda paradoksalno, ali je tako. Naravno u slučaju da imate dovoljno novca, a to je ono što najviše fali!
[ Joker @ 03.10.2007. 10:42 ] @
I ja imam dilemu da li Sava eskimo ili Tigar wintera, izgleda da ce odluka pasti na winteru iz razloga sto je garancija na savine gume 6 meseci a na tigrove 3 godine.
[ BigFoot @ 03.10.2007. 13:47 ] @
Da li je ikad iko iskoristio garanciju na gume? To može biti samo marketinški trik, kao što prodavci računarskih komponenti na neke memorije daju 10 godina garancije, a odlično znaju da će se do tad promeniti nekoliko generacija i tipova memorija i ove nikad neće doći na garanciju.
Moj izbor je Sava Eskimo S3 koje sam koristio i prezadovoljan sam. Izašle su gde ni lanci ne bi mogli.
[ bakara @ 03.10.2007. 13:59 ] @
Garanciju imas, ali ce ti svaki posten prodavac reci da ona ne vazi na ficki ostecenu gumu
[ Joker @ 03.10.2007. 14:00 ] @
sad tek ne znam šta da kupim
@bakara
Misilm da nisi dobro formulisao rečenicu, jer na gumi ne moze da bude drugačije oštećenje nego fizičko, ali da li je do tog oštećenja došlo zbog lošeg kvaliteta materijala, loše izrade, ili je došlo udarom u neku rupu na putu , bankina ili nešto slično. Prvi slučaj mislim da pokriva garancija, dok drugi naravno ne.

[Ovu poruku je menjao Joker dana 03.10.2007. u 15:12 GMT+1]
[ BigFoot @ 03.10.2007. 14:32 ] @
Citat:
Joker: da li je do tog oštećenja došlo zbog lošeg kvaliteta materijala, loše izrade, ili je došlo udarom u neku rupu na putu

Upravo to, a uzrok procenjuje prodavac, dakle nemaš garanciju.
[ Joker @ 03.10.2007. 16:02 ] @
Vidiš ja imam sasvim drugačija iskustva i nijedna ozbiljna firma ( a smatram i Savu i Tigar za ozbiljne firme) nece pokušati da ukoliko je stvarno greška u materijalu ili izradi ne prihvati garanciju. Zbog čega misliš da će prodavac pokušati da izbegne obaveze iz garantnog lista ? (samo nemoj odgovor tipa: ovo je Srbija)
[ bakara @ 03.10.2007. 20:37 ] @
Isti uslovi vaze i za miscelin i za savu i za tigar...

Citat:
Joker: sad tek ne znam šta da kupim
@bakara
Misilm da nisi dobro formulisao rečenicu, jer na gumi ne moze da bude drugačije oštećenje nego fizičko, ali da li je do tog oštećenja došlo zbog lošeg kvaliteta materijala, loše izrade, ili je došlo udarom u neku rupu na putu , bankina ili nešto slično. Prvi slučaj mislim da pokriva garancija, dok drugi naravno ne.

Kako god...mislim da si me dobro razumeo.
Slazem se da je ostecenje na gumi uvek fizicko ali se svakako razlikuje isecena, probusena ispucala ili guma sa balonom...
Nadam se da ne ocekujes da ako udaris u rupu i iskoci balon na boku da ce ti neko priznati garanciju...
[ Joker @ 04.10.2007. 05:52 ] @
Ne očekujem, to sam i napisao.
[ bakara @ 04.10.2007. 10:09 ] @
@Joker

Nisam mislio direktno na tebe vec na to da dosta ljudi misle da kad imaju garanciju guma ne sme ni da se probusi.
Imamo jednu temu gde se nekoliko ljudi zalilo sto im nije priznata garancija na slicne stvari...
[ vladimirvuk @ 15.10.2007. 12:15 ] @
Postovanje svim ucesnicima diskusije. Hteo bih da dam i moje misljenje. Na mom autu Ford Mondeo stavio sam sve cetiri gume Tigar Wintera MS 205- 55 - 16 presao sam sa njima 25.000km i prezadovoljan sam. Vozio sam ih u zimskim uslovima gde su bile odlicne ali iznenadjenje su napravile tokom leta (gume su MS) jel su bile odlicne u svakom pogledu. Sto se tice sare sa 25000 predjenih kilometara gume izgledaju kao nove kao da nisam presao toliku kilometrazu. Rezime iskreno vam preporucujem Tigar Wintera gume. Zelim usput da napomenem da sam do sada imao gume od mnogih svetskih proizvodjaca (Goodyear F1, Continental, Bridgestone) Pozzzzzzz. Vladimir
[ Zarko Silic @ 15.10.2007. 12:54 ] @
Samo da napomenem ako se diskutuje o consumer klasi pneumatina da nikako u razmatranju ne izostavite Ceskog proizvodjaca Barum. Proizvodi kvalitetne i relativno jeftine pneumatike. Posebno pogodne za nase puteve. Relativno su mekane, ali ne preterano. Napadna povrsina im je veoma mekana medjutim za nase uglacane drumove bas takva i odgovara. Prvobitnu kvalitetu zadrzavaju 2 godine a tek posle se pomalo pocinje osecati starenje. Ovo je u nasim uslovima sasvim zadovoljavajuce obzirom da se kod vecine drugih proizvodjaca nakon jedne sezone (narocito leta) znacajno oseti promena strukture odnosno stvrdnjavanje.
Sa malo vise novca se moze kupiti model Bravuris. Veoma kvalitetan proizvod sa ujednacenim kvalitetom (balansiranje od 5 da 40g).
[ Krayzie @ 15.10.2007. 19:42 ] @
Ja sam prosle godine pazario za moju Astru WIntere, a drug je uzeo Fuldine zimske. Kao sto neko rece - Wintera je sasvim OK za prosecne prohteve. Mene nisu nigde ostavile, a drug je hteo Roverom da skokne do Kopaonika i nije uspeo negde da izadje (sve 4 nove Fulde).
Necu da reklamiram firmu, ali sam uzeo Michelin energy (made in Italy) 185/65 R14 - 4300din/komad. :)
[ Nikola Brajovic @ 17.10.2007. 12:05 ] @
Pozdrav!

Trebaju mi 2 gume 165,65,15 ,za audija b4,po mogucnosti all seasons.Koje mi preporucujete, izuzev ovih jacih i skupljih brendova?Kakve su kumho ili falken?Hvala.
[ vladd @ 17.10.2007. 12:43 ] @
Hankook, i Tigar Hitris (probane na A4), i sasvim solidne za "normalnu" voznju.

Poz.
[ Zarko Silic @ 17.10.2007. 12:49 ] @
165/65 15
Zar to nije malo mali obim za tvoj auto?
[ vladd @ 17.10.2007. 13:41 ] @
Nije obim(ako mislis na felnu 15") ali je sirina na donjoj granici..cak je i visina kriticna, posto je aspect ratio, tako da "65" je manje po visini na 165, nego na 185.

Poz.
[ Nikola Brajovic @ 17.10.2007. 21:41 ] @
195,65,15 moja greska,prastajte
[ Zarko Silic @ 17.10.2007. 22:44 ] @
To je vec nesto drugo.
Nekada sam posedovao ovakvo vozilo pa sam ga zamislio sa ovakvim tockicima.
[ M-84 AB1 @ 18.10.2007. 08:30 ] @
Ljudi, koje gume bi dale dobre performanse i zimi, i leti?
Jel ima takvih?
Naravno, nisam mislio da leti budu kao neke najbolje letnje a zimi kao neke najbolje zimske, ali da budu podjednako dobre u oba? (solidna cetvorka ili 4- ;-)

Pozdrav
[ BigFoot @ 18.10.2007. 09:21 ] @
Svake "zimske" se odlično ponašaju i leti, ali se brzo troše. Obrnuto ne važi.
[ vladd @ 18.10.2007. 14:23 ] @
M+S se onako, skoro pa pristojno ponasaju leti, ali zimska guma sigurno ne. I zasto bi se to radilo, steti trapu, povecava trag kocenja i radijus skretanja, limitirana je brzina.
Ponekad se krene u preticanje, a zimska guma samo odmaze.

Mada, vazno je ustedeti, svi su dobri vozaci, ne gine ni troje dnevno....


Poz.

P.S. I kada je napisano da je zimska, izgleda da ne pomaze...mora da se "inovira"....
[ skorohaker @ 19.10.2007. 06:58 ] @
^ Delim tvoju ogorčenost. Kad pomislim da svakog dana u proseku umre troje ljudi, naježim se. Uzgred, zimske su očajne leti, M+S tek nešto bolje.

[Ovu poruku je menjao skorohaker dana 20.10.2007. u 12:19 GMT+1]
[ valentin.k @ 22.10.2007. 22:08 ] @
Krayzie gde si nasao Michelin energy za te pare?
[ vsi @ 27.10.2007. 18:49 ] @
I mene interesuju te Michelinke za 4300 dinara.
[ Swiper @ 26.01.2008. 15:35 ] @
Citat:
skorohaker: ^ Delim tvoju ogorčenost. Kad pomislim da svakog dana u proseku umre troje ljudi, naježim se. Uzgred, zimske su očajne leti, M+S tek nešto bolje.

[Ovu poruku je menjao skorohaker dana 20.10.2007. u 12:19 GMT+1]

Malo vadim temu iz mrtvih ali imam jedno pitanje.. Kakve su gume M+S ako nisu zimske?:D
[ tox master @ 26.01.2008. 22:33 ] @
pozdrav

ja koliko znam da su m+s (mud+snow=blato+sneg) "univerzalne" gume ako nesto takvo uopste postoji sto znaci da daju zadovoljavajuce rezultate i po snegu i nizim temperaturama a i leti po velikim vrucinama.
a naravno nikad nemogu da budu dobre kao iskljucivo letnje gume to jest zimske koje su predvidjene za eksploataciju u tacno odredjenim temperaturnim uslovima i vrstama podloge.
vec je bilo reci na forumu na ovu temu.

pozdrav
[ Swiper @ 27.01.2008. 09:59 ] @
Ja mislim da su baš te M+S zimske gume.. I kako se uopšte obeležavaju ako ne ovako? Koje su zimske gume za kod nas onda? Kako se obeležavaju? M+S se veoma brzo haba leti, koliko ja znam... Guma za celu sezonu nema, ili ima letnjih ili zimskih.. Ti možeš da voziš koje hoćeš cele godine al je problem u tome što one nisu za to pravljene..

[Ovu poruku je menjao Swiper dana 27.01.2008. u 11:17 GMT+1]
[ zex24 @ 27.01.2008. 11:26 ] @
Mud and Snow
Mud and Snow, or M+S, is a classification for winter tires designed to provide improved performance under winter conditions compared to tires made for use in summer. The tread compound is usually softer than that used in tires for summer conditions, thus providing better grip on ice and snow, but wears more quickly at higher temperatures. Tires may have well above average numbers of sipes in the tread pattern to grip the ice.

Dedicated winter tires will bear the "Mountain/Snowflake Pictograph" if designated as a winter/snow tire by the American Society for Testing & Materials. Winter tires will typically also carry the designation MS, M&S, or the words MUD AND SNOW (but see All-season tires, below).

All Season
The All Season tire classification is a compromise between one developed for use on dry and wet roads during summer and one developed for use under winter conditions. The type of rubber and the tread pattern best suited for use under summer conditions cannot, for technical reasons, give good performance on snow and ice. The all-season tire is a compromise, and is neither an excellent summer tire nor an excellent winter tire. They have, however, become almost ubiquitous as original and replacement equipment on automobiles marketed in the United States, due to their convenience and their adequate performance in most situations. All-Season tires are also marked for mud and snow the same as winter tires. Owing to the compromise with performance during summer, winter performance is usually poorer than a winter tire.


http://en.wikipedia.org/wiki/Tire




[ Swiper @ 28.01.2008. 15:43 ] @
Citat:
Vrijeme je za M + S!

Četvrtak, 23 Novembar 2006

Mudrim i razumnim ljudima smatramo sve one koji su, kada se za to ukaže potreba, spremni učiti iz svojih ili tuđih grešaka. Na drugoj strani su oni koji zbog čiste neargumentovane tvrdoglavosti uporno tjeraju svoje. Tvrdoglavost takvog tipa smatramo ekvivalentom gluposti. Ni manje ni više! Tvrditi da je oznaka M + S, koja se može vidjeti na bokovima automobilskih guma koje svoj posao optimalno “odrađuju” od početka do kraja zime i niskih temperatura, skraćenica za mećava + snijeg… Skoro da je simpatično. Možda i dobar razlog za smijeh. Ali tvrditi nešto drugo što se tiče modernih zimskih guma i načina njihove upotrebe, e u tom slučaju od smijeha nema ništa.

I evo nam teme dok čekamo prvi snijeg!

Automobilske gume? Plitke, široke, kišne, ljetne, trkačke, zimske… Onih klasičnih zimskih guma sa grubim ripnama, srećom, više nema. Kažemo “srećom”, zato što su takve gume, kojih se sjećaju svi koji su sada u srednjoj životnoj dobi, bile dobro rješenje isključivo na neugaženim snijegom prekrivenim cestama. Vožnja na takvim gumama po tvrdoj podlozi bila je sve osim same vožnje. Mnogo vibracija i malo pravog “gripa”... Pitajte ljude koji danas zbog bilo kojeg razloga voze Nivu opremljenu gumama sličnog gaznog sloja!

Današnja moderna zimska guma, pored simbola jedne ili više pahuljica, na svojim bokovima obavezno nosi i skraćenicu M + S (Mud + Snow). Prevedemo li sve na naš jezik, M + S znači blato + snijeg. Niko ne spominje mećavu! U praksi: M + S guma dobro se snalazi kada dođe vrijeme snijega, niskih temperatura i blatno-prljavih podloga. Svi znamo po kakvim bosanskim cestama vozimo zimi. Kako čuda u tehnologiji dizajniranja i izrade zimskih guma još uvijek nema, jer se zakoni fizike najbolje pokazuju na klizavim podlogama, nećemo vam reći da ćete sa M + S gumama zimi imati trakciju i upravljivost na koju ste navikli kada vozite po suhim, čak i mokrim cestama.

Čuda nema! Svojim specifično dizajniranim gaznim slojem i posebno odabranom smjesom sa velikim procentom silike M + S gume pomoći će vam da tokom zime ostanete pokretljivi, ali od velikih brzina, definitivno, nema ništa. Ako pratite WRC, onda ste sigurno primijetili na kakvim gumama se vozi snijegom i ledom okovan švedski reli. Em su uske, em su potpomognute ekserima!

Zbog materijala od kojih je “skuhana”, M + S guma osjetno je mekša i elastičnija od većine klasičnih ljetnih guma. Upravo takve osobine su poželjne kada su vanjske temperature oko i daleko ispod nule. Sa druge strane, logično je da se gume od mekše smjese na podlozi sa dobrim “gripom” troše osjetno brže od tvrđih kombinacija. Pitajte našeg saradnika, uspješnog trkača Jean Francoisa Le Rocha, ili probajte voziti neku od realnih kompjuterskih “race” simulacija! Mekana guma osigurava neuporedivo bolji “grip”, ali će trajati kraće od tvrđe smjese. I toliko o utjecaju tvrdoće / mekoće na trakciju.

Vratimo se mi snijegu i minusima

Zašto svoje M + S gume ljeti trebate držati “spakovane” na tamnom i suhom mjestu? Zato što na ljetnim temperaturama, na vrelom asfaltu, vaše mekane zimske gume skoro pa cvrče kao puter u vreloj tavi. Mekoća kojom će, uz specifičan gazni sloj, M + S gume osigurati dobru trakciju u zimskim uslovima ljeti za njih znači sigurnu smrt. Još ako spadate u agresivnije vozače koji znaju i vole voziti kroz zavoje! Vaše gume trošiće se kao gumica za olovku!

Pa zašto, onda, nekolicina ljudi svakodnevno tvrdi da M + S gume spadaju u cjelogodišnje rješenje? Zato što nemaju pojma, ili ih pokreću određeni interesi! Ne vrijedi trošiti riječi na cjelogodišnje gume. Takve neće optimalno odgovoriti ni ljeti ni zimi. Ako ih ima, one na svojim bokovima umjesto M + S nose oznaku “all season”. Čisti promašaj!

Ako nasjednete na “fol” da se M + S gume uspješno voze tokom cijele godine, a usput prelazite mnogo kilometara i vodite računa o svojoj sigurnosti tokom zimskih mjeseci, onda budite spremni da prije početka zime uvijek iznova kupujete novi set M + S guma.

Zašto? Zato što vam one prošlogodišnje, spaljene tokom ljetnih mjeseci, više neće biti od velike koristi kada se nađete na snijegu, poledici, podnožju planine, spustu…

M + S je idealna guma za cijelu godinu. To vam je guma ljeto-zima,” ubjeđivaće vas lukavi trgovci. Pa zar već nismo rekli šta stoji iza skraćenice M + S? Zar se tu negdje spominje ljeto i temperatura asfalta koja je, često, dvostruko viša od temperature zraka?! Ako postoje gume “ljeto-zima”, zašto su onda vrhunske ljetne gume zimi apsolutno neupotrebljive? Zašto kišne gume svoje kvalitete ne mogu pokazati na suhoj podlozi? Jedan je odgovor za sva pitanja – moderan svijet skrojen je na uskoj specijalizaciji. Nastavite li slušati trgovce i pri tome pristanete na njihovu “cjelogodišnju teoriju”, onda ćete bez velike potrebe često prazniti sopstvene džepove. O sigurnosnim aspektima da i ne govorimo. Mislite da imate zimske gume i onda se na prvom kočenju ili u prvom zavoju uvjerite u suprotno. A, majku mu, na felgama vozite iste zimske gume kao i prije godinu-dvije! Pravilno napumpana M + S guma voziće vas na ljetovanje, neće pucati, niti će vam signalizirati kako joj je vruće, ali ponavljamo: M + S ljeti treba ići na dugi godišnji odmor. Njeno vrijeme dolazi sa zimom, i sa minusima. Vezano za dimenzije, ostajemo pri tvrdnji da je najbolje koristiti dimenzije koje je za vaš automobil propisao proizvođač. Ako pristajete na popratni vizuelni efekat, onda je još najbolje (govorimo o gumama koje voze od novembra do aprila) sa širinom gume ići broj manje od fabričke dimenzije. I opet ćemo se vratiti reli automobilima. Impreza koja je na asfaltnom reliju obuvena u široke “valjke” u Švedskoj nastupa sa gumama širine kakvu ima svaki kapacitetniji “downhill” bicikl. Vjerujemo da nije potrebno objašnjavati kako se na klizavoj podlozi ponaša široka, a kako uska gazna površina.

A šta je sa ostalim zabludama (glupostima) koje svakodnevno susrećemo? Gume dimenzija 195 /50/15 na Golfu 1.6D, “Bridgestone Potenza idealna je guma za januar”, uključena svjetla za maglu kada je vidljivost odavde do Jadrana, vožnja bez svjetala, vožnja sa crnim, zelenim, ljubičastim… svjetlima, preticanje u tunelu, preticanje u zatvorenom zavoju… Zašto je toliko teško objasniti ljudima da 2 + 2 nikako ne može biti 5?

Elmir Tozo
[ skorohaker @ 16.02.2008. 08:49 ] @
Citat:
Swiper: Ja mislim da su baš te M+S zimske gume.. I kako se uopšte obeležavaju ako ne ovako? Koje su zimske gume za kod nas onda? Kako se obeležavaju?

[Ovu poruku je menjao Swiper dana 27.01.2008. u 11:17 GMT+1]

Obelezavaju se pahuljicom. Opste uzev, drugacija je sara, nemaju "kanale" za odvod vode vec samo krampone, drugacija je i mesavina, ekstremno se brzo trose leti za razliku od tipicnih M+S.
[ amda @ 19.10.2009. 15:57 ] @
E ovo da, Sava pravi gume semperit nije tačno, nego jih pravi Avstijska firma Continetal.

Gume sava s3 to jesu odlične gume ( izmedžu cjene i kvaliteta) , jedino jim je loša strana brzo se troše.

A što se tiče Tigar guma ne znam o njima ništa jer jih kodnas nema. lp.
[ alf_yu @ 20.10.2009. 12:05 ] @
Sto je dobro ovo bunarenje po temama starim vise od godinu ipo dana ;)