[ Oroku @ 03.09.2005. 12:59 ] @
Kupio bih Tomos ATX,pa me interesuje sve o njemu,karakteristike,brzina,cene rez. delova,izdrzljivost,bilo sta.

[Ovu poruku je menjao momsab dana 18.01.2007. u 02:59 GMT+1]
[ fade @ 04.09.2005. 18:34 ] @
za te pare pazi Aprilia sr znachi 50 ccm ima brzine ide do 100-ke ,a malo stariji oko 1000-1200 eur ,bilo je o tome ,batali atx ,on ima snagu ,ali nije nesto brz ,brzine su mu mnogo kratke ,kao i kod apenca ,malo obrtajai ima ,ma .... TOmos.
[ pajaja @ 04.09.2005. 18:39 ] @
Za te pare 'malo' starija [88] yamaha TZR vido sam u oglasima... 125 kubika max brzina 180 kmph....

edit : i da... 13000 obrtaja slicno kao kod R1...

[Ovu poruku je menjao pajaja dana 04.09.2005. u 19:41 GMT+1]
[ MileG @ 04.09.2005. 20:57 ] @
"slicno kao kod R1" :o)
[ pajaja @ 04.09.2005. 22:32 ] @
Mislim na obrtaje... stara ima valjda 13 ili 14, a nova 15 000 o/min
[ salico @ 04.09.2005. 23:16 ] @
E pa ovako, atx-ova masina je ista (uz isvesne razlike na cilindru, karburatoru)kao i kod apn-a, bt-a, ctx-a.. Cena generalke ti je oko 50 evra.. Trosi nesto oko 2.5 litre goriva na 100 km, a sto se tice brzine, po prospektu 50 ili 49 :) u praksi oko 60. Lako ga mozes nabudziti da ide dosta vise. Nekad davno imao sam apn-4. 1980 godiste Nije bio mnogo nabudzen a isao je 75 na sat...(klip 39 i ne secam se sta jos..)

Ne vredi porediti atx sa apriliom, i nekim yamahama, skuterima.. atx je ipak jeftinini motoric. Ima neuporedivo jeftinije delove a IMHO mnogo je upotrebljiviji od nekih skutercica..

btw. uz modifikacije atx moze ici i 100-ku ali.. ipak, to je lagan motor. Svaki ulazak u krivinu pri toj brzini bi bio vrlo opasan. Na malim skuterima, kad im se skine blokada, ta brzina je jos opasnija zbog malih tockova.
[ viktor1986 @ 25.03.2006. 19:08 ] @
Batice,batali bre ti taj ATX!Mislim imam iskustava sa Tomos motorima pa ti zato pricam.

Ako vec hoces Tomos motor ti trazi BT-50N(ima sportske maske za razliku od BT-50S) ali ne sa masinom od 49kubika vec od 90kubika.Znaci elektronikova masina.Sa tom masinom BT razvija lako 105-110 km/h a ima ubrzanje samo tajvo a ako se uradi friziranje moze i 140-150 da ide.

Mozes i CTX da uzmes,on ima 80kubika i ide 90-95km/h.Mana mu je sto ne mozes da provozas i neku pozadi!

U savkom slucaju BT-50N trazi ali sa masinom od elektronika i elektronskim paljenjem.




TOMOS 15SLC rules!!!!
[ kikiša14 @ 15.06.2006. 19:09 ] @
motor nije skup, djelovi su mu prejeftini i mozes ih nabavit bilo gdje.
obicno ide oko 60-65km/h, ali nabrijavanjem moze i do 100. stavim karburator,klip i stublinu od T-15 i promjenis mu auspuh (npr. laserov) cuje se koda ima 200ccm i ide ko metak.
[ knjigor @ 24.08.2006. 14:34 ] @
e a koliko uopste kosta taj motor, posto sam na nekim hrvatskim i slovenackim oglasima video cene od oko 150-500 €, dok se kod nas krecu od 600 do 2500€ sto mi je jako nelogicno?!?
[ vladd @ 26.08.2006. 00:31 ] @
Sta je nelogicno. Kod nas je sve najskuplje. Vlasnici su vlasnici "blaga" i emotivno su vezani za imovinu. A emocije namaju cenu
[ knjigor @ 28.08.2006. 00:50 ] @
ma znam ja to nego, za koliko stvarno moze da se nadje, ali da to nije preterivanje, ili da vatam nekog iz Hrvatske ili Bosne pa da se mucim oko registracije?
[ SerIgor @ 05.09.2006. 02:05 ] @
Bas si se uhvatio za taj ATX, covece za te pare uzmi BT nemora biti u nesto narucitom stanju. Delove lako nabavis, jeftini... Jos ako stavis elektronikovu masinu to ti je 90ccm na malom motoru kao BT odlicno, mada nebi bilo lose da stavis bolje kocnice posto je tomos poznat po losim kocnicama. Onda auspuh, ispoliraj kanale prosiri izduv. Ako ovo uradis Aprilia RS 50 nema sanse.
[ fade @ 05.09.2006. 09:15 ] @
pa kad poredis apriliu koja sa 50 ccm moze da ide 90-100 , video sam pre neki dan jednu , ja bio ubedjen da je 125 ccm ,dok nije krenuo , lep izgled , lepo i ide , ipak je 50 ccm ,dok na taj stavish 90 ccm ,pa sad ipak je to kubikaza , ja tomos nebih uzimao u svakom slucaju ,ako volis da su ti ruke crne od ulja i namestanja sitnica koja te uvek sprecavaju da normalno uzivas u voznji , onda ga uzmi , mislim imas periode od po 3-6 meseci kad sve ide ok , al kad krene da se kvari ,spremi zivce.
[ knjigor @ 05.09.2006. 14:05 ] @
ok komsinica mi ima atx-a, 89 godiste, i sto se tice kvarova, ja se nesecam da je ikad imala nekih velikih problema, a kako voyi, trbalo bi da je vec na otpadu odavno. sto se tice poredjenja aprilije i bt-a, mislim da je to definitivno preterivanje posto motori nisu ni blizu jedan drugome, a da mi se uzima sportski motor (sto nikako nije slucaj kad pogledam sve ove fegete koji ni dupe ne znaju da obrisu, a svi se kurce na nekim trkacicama od 125+ ccm.) uyeo bih apriliju 50 ccm jer ynam kakav je motor i imao sam prilike da je vozim. no da li iko ovde zna KOLIKO KOSTA TAJ MOTOR REALNO. jer me nikako ne zanimaju karakteristike, vec cena.
[ Snejk Plinskin @ 09.09.2006. 00:37 ] @
Pazi komshinica ima garant standardnog atx takvog ima i jedan moj komshija i isto nisam video da mu se neshto pokvarilo,ja sam imao atx sa bt-ovim karburatorom i cilindar sa proshirenim usisom i izduvom i napravljenim auspuhom za taj prechnik izduva,znachi ishao je kao blesav,sa nas dvoje sam shishao svaki bt ali zato minimum jednom u dve nedelje ti se neshto pokvari+plus shto taj ram nije predvidjen za takve brzine+shto se shrafovi odvrcju od vibracija,...tako da kad pogledash bolje je uzeti neki bolji motor kome su skuplji delovi pa ti se pokvari jednom u ko zna kolko nego stalno neshto kupovati jeftino,ili voziti standard atx koji ide oko 60 i da ti se nekvari ali onda nemoj da se nervirash kad te obidje neki tomos automatik :)
[ dulealarm @ 09.09.2006. 20:12 ] @
da se i ja malo ukljucim
imao sam priliko pre neku godinu da vozam atx
imao sam viziju da je to motorcina inace sam tada vozio bt 50 (odnosno friziran do 42,5)
kad sam seo na atx razocarao sam se
prvo sam pomislio da nesto nije u redu sa motorom kad sam ubacio u prvu brzinu i pustio kvacilo
motor se jedva kretao, tek kad sam bodo gas do kraja kao da je malo krenuo
prvom moze ici jedno 2 km/h drugom 5 km/h trecom 10-15 km/h 4 25 km/h a 5 plafon 45 km/h
ovu je bio standardni atx
ako volis kroserice poput atx predlozio bih ti ctx on je azdaja za atx-a
[ Snejk Plinskin @ 11.09.2006. 17:45 ] @
Potpuno se slazem,standard atx je kesa a ako ga nafrizirash rachunaj da cje ti ruke biti stalno prljave.Ja na mom nafriziranom nisam mogao da namestim ler gas nije bilo shanse znachi ujutro ga upalim i namestim provozam se malo i stanem na semafor on se ili jako pojacha ili oce da se ugasi,u svakom sluchaju moj predlog je nikako ne uzimati.ctx je odlichan ali ti treba A kategorija isto tako i bt-elektronik.Po meni APN6 ne prevazidjen tomosov motor znachi mozesh da ga nafrizirash da ide kao lud,ja sam imao priliku da vozim jednog koji j ishao oko 90h drugar ga je leshio samo tako i nikad mu nishta nije falilo,standard apn6 ide bolje od standard atx i plus shto je to ne unishtiv motor.Jedina mana mu je shto je ruzan jako :)
[ vladd @ 12.09.2006. 11:11 ] @
ATX je motorce koje moze dugo da sluzi, ako se odrzava. Retki su motori koji su BO, ali kod tomosa, naravno zbog nivoa cene, treba preglede raditi nesto cesce, zavisno i od nacina koriscenja.
Najcesca friziranja "zavrsavaju" sa preradom motora, mrnjaca, lancanika. I vozi misko. Retko ko zameni i delove rama, srafove, sajle, rucke, pa mogu da nastanu cesti "problemi" i prljave ruku. Meni to nije puno smetalo, svojevremeno, ali mi posle nekoliko meseci dosadilo, pa sam malo temeljnije "preradio" Tomosa (nije bio ATX vec T12, predak APN-a, ali prica je ista za sve Tomose), i to je vec drugacije zadovoljstvo.

Naravno, uvek se moze odvojiti nekoliko hiljada evra za bolje, vece, snaznije...
[ Snejk Plinskin @ 12.09.2006. 23:00 ] @
Ne govori se ovde o skupljim motorima ja bar nisam pomislio na njih govorim iskljuchivo o tomosu,ja sam posle atx-a kupio automatik 96god izashao me jako jeftino jer sam uzeo od komshije koji ga je ulenjio maximalno,probushio cilindar na 38,5 malo ispolirao izduv,usis,preliv,znachi ispolirao ne proshirio i ne znam koliko je ishao na sat nije me ni zanimalo,vozio sam ga jedno 5-6god nisam ni znao da imam motor znachi sipash benzin i ulje i ne mislish,svecjicu sam menjao na svake 2god,radio je i palio besprekorno,nebi mi vishe palo na pamet da uzmem atx ili bt-a
[ vladd @ 13.09.2006. 10:27 ] @
Ma naravno da se ne "govori" o skupljim igrackama. I ti si, po meni, uradio "pravu stvar". Doveo si motor u "super" stanje, tehnicki, sa brigom o svakom srafu (i kanalima), a ne da si sebi postavio zadatak da mali motor "ide" 100 na sat.
50-60 km za to motorce je sasvim dobra brzina, za minijaturne kocnice, konstrukciju, motor.
[ SerIgor @ 14.09.2006. 00:27 ] @
Kako bih mogao da napravim oklop za BT. Nesto sam cuo od lika koji ima ZX-10 da napravim kalup od gipsa i da naspem poliester.
[ Petar_013 @ 13.12.2006. 01:09 ] @
Ne znam da li ste primetili ali ramovi kod Atx-a i Bt-a su potpuno identicni. Razlika je sto Atx ima drugacuju prednju vili, blatobran, prednju masku, drugacije tockove, nazad je vise podignut za razliku od Bt-a, cilindar koji ima izduv kao Bt ali mu je usis kao kod apn-a takodje ima i drugaciji karburator. Kada ovo uporedimo dobijamo dva slicna motora. Pa ko vise voli kros varijante neka uzme Atx-a ko vise voli nesto na fazon brzinke neka uzme Bt-a.Ja sam na primer uzeo Bt-a zato sto mi se nekako vise svideo ima par sitnica zbog kojih nadmasuje Atx-a.Lepsi je na izgled zbog petokrakih felni takodje je i brzi motor.Atx radi sa 5500 obrtaja i ima 2,2 konja. Dok Bt radi sa 8000 obrtaja u i ima 5,5 konja.Pa mislim sta dalje pricati:)
[ Petar_013 @ 14.12.2006. 01:44 ] @
Ima da se nadju oklopi za Bt-a. Moj ortak je skoru uzeo znaci motor mu sada izgleda ekstra sa tim oklopom. Njega je taj oklop izasao 70 evra. Pitacu ga gde je uzeo pa ako nesto saznam pisacu.
[ -STANLEY- @ 08.01.2007. 18:10 ] @
mozda ce ti ovo nesto pomoci

Atx je motor za laki off-road tj. divljanje po poljskim putevima ,
serijski nejde mnogo oko 60 km/h ,zavisi od tvoje tezine ;-) ,
medjutim ako se malo nafrizira ,L klip ,rezonantni auspuh ,ako hoces
mozes da busis cilindar na 39mm (ne preporucujem vise) tu ces dobiti
na snazi , mozda veci karburator(dellorto) , moze da ide i 80km/h ,
sto je sasvim dovoljno za ovakav cross moped .
Prednost koju ima ATX ispred CTX-a je u tome sto Atx-a mozes trajno
registrirati (na malu tablicu) i za Ctx-a sa teze nabavljaju delovi .
nadam se da sam ti pomogao
[ Buki2007 @ 30.07.2007. 15:21 ] @
I ja se raspitujem u vezi atx-a... Pa me zanima koliko brzo moze da izvuce, po ranvom naravno??? Ja sam se pre par dana vratio od druga i tamo smo vozili atx... On kaze da njega moze da vuce 80. Nije ga budzio nikako. I gledam po ovim komentarima i vidim da nije bas dobar motor. Koji drugi, od 50 ccm, biste preporucili? (naravno kros motor prvenstveno) Moze i slican BT-u, neki kao trkacki...
[ gandalf78 @ 12.12.2007. 16:00 ] @
buraz ako ti nije frka pitaj brata gde jos moye da se nadje maska za bt 50 po toj ceni,pusti poruku,pozdrav od djukija iz krusevca.
[ 456456 @ 17.03.2008. 09:57 ] @
Batice,imam ATX friziranog.Ide najmanje 95-100 km/h.
Nemoj da te lazu i mazu oko toga,zato sto su Tomosovi delovi izuzetno jeftini.Nisam imao problema vec 1-2 god.
Radilica od tomos 14. klip sa L-karikom i nemas problema.Motor ima 75-80 kg.
ako kupis ctx-a prvo ces morati da polazes A kategoriju da ne bi imao problema sa murijom.za atx ili bt-a treba ti PSP.





[ Pella @ 20.03.2008. 19:56 ] @
Ja sam atx-a 2002.god.platio pre 20ak dana 800 evra...presao je 10700 kilometra,i na njemu je samo karburator zamenjen.No sada cekam vlasnika koji je preganja sa prodavcem firmom Lekic iz Arandjelovca da mu ovj izda papir koji nije kada je trebao pa da ga registruje...I jako mi je zao sto je tako ispalo jer je atx fini motorcic i lepo ide,ja sam pre njega vozio Monti bajs i lanac mi je bio oko 12 evra pa nagore.Kada sam cuo da je lanac za atxa 500 dinra nisam mogao da verujem...delovi su smesno jeftini,svecicu sam platio 100 dinara...Sto se tice brzine uposte me ne zanima meni je dovoljno da dogura do 50 vise ga ni ne bi vozio...ako zurim podjem ranije,atx je stvoren za uzivanje a ne za brzinu...Pozdrav svima!
[ 456456 @ 03.05.2008. 15:29 ] @
Ako bi zeleo da registrujes motor svake godine izvoli.CTX ti je masina 80 ccm,problemi sa polaganjem i registracijom.ja za te pare sto ti registrujes motor kupim gorivo i vozim se celo leto.......

A uostalom imam ATX vec godinu dana i nishta mi se nije pokvarilo ide 95 km/h.....

Po rupama ide kao lud,kocnice su mu doradjene tako da zaustavljanje ne predstavlja nikakav problem...



MAX
[ brainless @ 04.05.2008. 12:39 ] @
ja sad prodajem posle 5 godina voznje ctx, i mogu samo lepe stvari da kazem za taj motor.. jednom sam skoro cim sam ga uzeo radio generalku, i to ne celu, [oko 35,40 jura], i nikakva veca ulaganja nisam imao.. njegova jedina mana je sto mora da se registruje svake godine, ali je neuporedivo bolji od atx-a, ili apeenaca.. siguran je motor, ima veliki [s oprostenjem] rezervoar, jako lepo lezi u krivini sa dobrim gumama, kocnice su solidne, i fabricki projektovane za malo vece brzine [oko 100ke], i tako.. super je motor!
[ Pella @ 17.07.2008. 13:31 ] @
Meni se svidja CTX,ali treba da plazem za A,pa onda svake godine za registraciju,a cujem i da je malo teze za delove...Ljudski ego je cudesna masina i stalno nesto zanoveta,ali ja se nedam,zadovoljavam se sa onim sto vec imam i sto je sasvim solidno...za sada uzivam sa ATXom.Pozz
[ MatezYU @ 28.07.2008. 14:37 ] @
A ovo..

http://www.orion-kg.com/srpski/motor_gizmo_lux.html
[ Pella @ 16.09.2008. 22:05 ] @
Gde nestadose svi ljubitelji ATXa?Zar ja jedini mucim muku sa oprugama za prednje amortizere?
[ knjigor @ 19.04.2009. 12:10 ] @
Evo da se i ja uključim, upravo planiram, u sredu, da kupim atx, u pitanju je motor od ctx-a, alufelne od honde, nova farba, sređene kočnice i pored svega original mašina od atx-a (motor i karburator), lik ga ceni 500€ pa me zanima da li se isplati, a da, bitan faktor, registrovan je kao atx na male table, ali nema žmigavce. Predlozi, sugestije...
[ knjigor @ 07.07.2009. 19:24 ] @
atx je najbolji pricajte vi sta ocete!!!!tako lepo motorce a malo trosi uf dusu dalo za sve terene..
[ knjigor @ 23.09.2009. 18:21 ] @
Sloro sam kupio atx i odlican je motor sad sam uradio generalu i jos ga razradjujem inace ide ko lud sa 39,5 cilindrom moze i do 65km sa dvojcom bez problema. Jednom recju motor je odlican sa hladjenjem od apn-a mozes gde hoces uopste se negreje i malo trosi 2,5l/100km
Motor stovoren za uzivanje i voznju po blazim off-road putevima.
[ sarmagedon @ 25.09.2009. 00:38 ] @
Pre par meseci sam kupio ATX-a starog tačno 20 godina od druga (za 100eur skoro da mi ga je poklonio). Ja sam verovatno četvrti vlasnik po redu. Dve godine nije paljen i sve vreme je proveo u podrumu. Posle malo glancanja i čačkanja da proverimo u kakvom je stanju, upalili smo ga za čas posla. Dotegli šarafe i teraj! Mada, kočnice su mu loše i to sam planirao da sredim na gomili kod majstora ali kad sam počeo da ga vozim navikao sam na njih pa mi sad i nisu problem mada su ipak slabije. Za sledeću sezonu ću možda stavljati disk od CTX-a ali videću još. Naravno imao je gomilu sitnica ( a posle mojih 2000km sad ih je još više:) ) koje iritiraju kao kriv volan, nema prednji blatobran, dere se ko nenormalan a ima laser auspuh za apn-a. A bilo je i krupnijih problema: tipa crkavanje kvačila, sajla kvačila, nepostojanje automata za stop svetlo, otpadanje auspuha u toku vožnje (nekad mi se čini da imitira Dragoljupčetov auto jer sejem šarafe i matice ko žito).... lista je poprilična ali se nadam da ću na zimu imati više vremena da ga sredim i dovedem u mehanički zgravo i pouzdano stanje. Doduše i pored svega toga ide 55km/h a koristim ga za posao od Konjarnika do Pančeva...
Zadnje što je otpalo sa njega je sam vrh auspuha pa sam rešio da ga odmah menjam, ionako je jezivo bučan a kako ga je jedan od genija pre mene postavio na desno gazište tokom vožnje stalno mislim da će mi progoreti patiku. Mislio sam da stavim neki master ili sl. pa me zanima da li neko zna gde može to da se nabavi i koliko košta otprilike?
Pozz
[ sarmagedon @ 07.02.2010. 16:35 ] @
a de mi recite jeli ima dje da se kupi paljenje za apriliju 125 rs,god 96.kilovata 15..ali polovni delovii.jer su novi skupii..
[ sarmagedon @ 04.11.2012. 20:33 ] @
E Prijatelju ja imam ATX motor je sve u svemu solidan,dobri amortizeri,kocnice solidne,jedina mana koju po meni posjeduje jesu prenosi kao tipa brzo se strga kod naglog starta xD a ostalo sve mi je odlicno paljenje stelanje karburatora itd...A interesuje me sada koji je Cross dobar za nasih terena