|
[ ilisevic @ 10.09.2005. 22:54 ] @
| ne znam da li vam je poznato da dizelasi mogu da voze na jestivo ulje(ulje za przenje mesa) bilo koje vrste pa cak i na ulje sta ostane poslije pecenja pomfrita sama ugradnja je dosta jednostavna al za diselase sa "common-rail" i "pumpe düse"ubrizgavanjem je dosta komplicirano.Ja sada ganjam da vidim za svoj auto TOYOTA AVENSIS 2.0 TD,90PS godista99 i boga molim da nema neki od gore navedenih sistema.
AKO neko ima iskustva sa ovim neka javi ili ako neko zna koji link gdje da nadjem potrebne informacije za moj auto a ako ste zainteresovani ja vam mogu dati linkove u njemackoj gje da vi nadjete informacije. |
[ skymobile @ 11.09.2005. 00:42 ] @
Moze da se vozi na jestivo ulje, ali se obicno vozi na ulje koje je iskorisceno u procesu przenja mesa, pomfrita.... inace nema svrhe na cisto ulje jer je cisto ulje skuplje od dizela...
Zamisli ides sa svojom tojotom a za tobom mirisu przenice
[ SHVAKHI @ 11.09.2005. 12:07 ] @
Ne samo sto mirisu przenice nego sto to ulje lako "zapekne" stvara dosta prljavstine po motoru gore je nego na naftu
[ ilisevic @ 11.09.2005. 20:06 ] @
Ne slazem se da motor bude gori nego na naftu barem po onom sta sam procito jer sam pronasao firmu u njemackoj koja pravi odredjeni sistem za odredjeni auto a cisto ulje u njemackoj i austriji kosta 0,60-0.70 centi po litri a dizel kosta preko 1 eura
[ Milos niks @ 11.09.2005. 22:52 ] @
Jel moze neko da kaze konkretno da li je ovo moguce tj 70% suncokretovog ulja i ostatak dizela , da li to funkcionise bez problema za motor ??? Imam komsiju koji tvrdi da je 300d 123 mecku vozio godinu dana na ovoj kombinaciji ??
poz
[ ITD @ 11.09.2005. 23:04 ] @
Na jestivo ulje ne znam ali na > trafoulje < 100% isprobano.
Pozdrav.
[ pctel @ 12.09.2005. 03:23 ] @
Izvinjavam se sto sam zakeralo, ali smeta mi ovakva aljkavost pri pisanu. Prvo, zato sto je jedan broj napisan sa zarezom a drugi sa tackom i drugo sto me posebno nervira je kad ljudi nemaju najosnovnija matematicka znanja i ne razumeju razliku izmedju 0,60 EUR-a i 0,60 centi. Kao mali smejao sam se nepismenom dedi koji prica price sa solunskog fronta "svaba je bilo 16 'iljada a nas samo 2 miliona", kad ono i pismeni ljudi prave iste greske...
Sto se same teme tice, niko nije pomenuo najvaznije - da li se pri voznji na ovakvu vrstu goriva potrosnja menja i da li se menja snaga vozila?
[Ovu poruku je menjao pctel dana 12.09.2005. u 04:26 GMT+1]
[ tomo1 @ 12.09.2005. 07:32 ] @
Moze dizel da ide i na jestivo ulje,kao i na razna ulja organskog porekla npr. od uljane repice,soje ...Iza smrdi na przenice,a kad otvoris pumpu visokog pritiska-UZAS.Nemojte to da radite ni sebi ni drugima.Pumpe od teskih teretnjaka(linijske)ne mogu to da izdrze,a kamo li rotacione.Za te namene postoje pumpe posebne konstrukcije,ali je to druga prica.Pozdrav,Tomo.
[ vidan kv @ 12.09.2005. 07:38 ] @
Jedan od velikih trendova u svetu je trazenje alternative fosilnim gorivima,tako da su na prvom mestu sada tzv. biogorivatj. goriva dobivena preradom biljaka.To su najcesce uljana repica,kukuruz,secerna trska,itd.Inace nismo ni svesni(bili) da smo sredinom 90-tih i mi terali dizele na gorivo u kome je u velikom procentu bilo zastupljeno gorivo poreklom iz uljane repice.Govorilo se o nekih 30-40%.Bilo je jako loseg kvaliteta,motori su veoma brzo stradali te su komunjare brzo odustali od toga.
[ icatenej @ 12.09.2005. 10:48 ] @
Ne moze se voziti automobil na jestivo ulje bez ekstremnih posledica po isti. Ono sto moze, a sto je autor originalne poruke verovatno pronasao, to su kucni sistemi za proizvodnju BIODIZELA. Biodizel se pravi od obicnih, jestivih ulja (za proizvodnju se uzima ulje koje je vec iskoristeno za przenje). Mislim da se biodizel moze bez vecih problema koristiti u motorima predvidjenim za D2 (cini mi se, ali me nemojte hvatati za rec, da je ipak potrebno s vremena na vreme procistiti motor nekim aditivima), dok su kod motora predvidjenih za evro dizel potrebne prepravke. Ukucajte na Google "biodiesel" i dobicete ogromnu kolicinu linkova sa morem prakticnih saveta vezano za kucnu proizvodnju istog i njegovu upotrebu u automobilima...
Pozdrav,
Igor.
[ skymobile @ 12.09.2005. 16:52 ] @
Citat: icatenej: ...Ono sto moze, a sto je autor originalne poruke verovatno pronasao, to su kucni sistemi za proizvodnju BIODIZELA. Biodizel se pravi od obicnih, jestivih ulja (za proizvodnju se uzima ulje koje je vec iskoristeno za przenje)....
O tome sam pricao. Gledao sam davno nekog lika koji je vozio na ulje iskorisceno u procesu przenja, i to je uzimao iz restorana, jer su ovi ga bacali kao otpad.
[ skymobile @ 12.09.2005. 16:53 ] @
Citat: icatenej: ...Ono sto moze, a sto je autor originalne poruke verovatno pronasao, to su kucni sistemi za proizvodnju BIODIZELA. Biodizel se pravi od obicnih, jestivih ulja (za proizvodnju se uzima ulje koje je vec iskoristeno za przenje)....
O tome sam pricao. Gledao sam davno nekog lika koji je vozio na ulje iskorisceno u procesu przenja, i to je uzimao iz restorana, jer su ovi ga bacali kao otpad.
[ skymobile @ 12.09.2005. 16:56 ] @
Citat: icatenej: ...Ono sto moze, a sto je autor originalne poruke verovatno pronasao, to su kucni sistemi za proizvodnju BIODIZELA. Biodizel se pravi od obicnih, jestivih ulja (za proizvodnju se uzima ulje koje je vec iskoristeno za przenje)....
O tome sam pricao. Gledao sam davno nekog lika koji je vozio na ulje iskorisceno u procesu przenja, i to je uzimao iz restorana, jer su ovi ga bacali kao otpad.
[ skymobile @ 12.09.2005. 17:05 ] @
Citat: icatenej: ...Ono sto moze, a sto je autor originalne poruke verovatno pronasao, to su kucni sistemi za proizvodnju BIODIZELA. Biodizel se pravi od obicnih, jestivih ulja (za proizvodnju se uzima ulje koje je vec iskoristeno za przenje)....
O tome sam pricao. Gledao sam davno nekog lika koji je vozio na ulje iskorisceno u procesu przenja, i to je uzimao iz restorana, jer su ovi ga bacali kao otpad.
[ ilisevic @ 12.09.2005. 21:08 ] @
nije u pitanju biodisel vec jastivo ulje.postoje 2 sistema:
1- sistem sa jednim tankom gdje se u glavni tank sipa ulje i 10-30% disela zavisi od uslova vani.ako je vani ispod -17 preporucuje se voznja na disel.ovo je ljepsi sistem posto ti prtljaznik ostaje tebi a nedostatak kad je jako hladno opet disel.ja sta sam naso firmu za ovaj sistem oni prave za odredjeni auto odredjeni sistem(mijenjaju se disne, grijaci,dodaje se elektricni grijac,vodeni grijac razni upravljacki automati i ne znam sve sta jos)
2-sistem sa 2 tanka gdje dodatni ide u prtljaznik i u njemu je ulje.kad auto upalis vozis na disel oko 5 km. dok se auto ne zagrije pa onda rucno ili se automatski prebaci na ulje i tu se dodaju grijaci,senzori ,razni ventili.ovdje je prednost ked je vani hladno mozes da tank zagrijajes grijacem pa da vozis i dalje na ulje a mana imas manji prtljaznik.naso sam podatak da neki voze na ostatke od ulja za przenje al procisceno i da se neki hvale da su vec prosli preko 100000km.oba sistema imaju pribliznu cijenu oko 800eura stim da je drugi malo jeftinij.ja razmisljam da ugradim u svoj auto(toyota avensis 99god. 2.0 TD,90 konja)
a radim kao automehanicar pa sad moj sef oce da radi za jednu od takvih firmi i da ugradjuje te sisteme
link:
http://www.elsbett.com/ (engleski i njemacki)
http://www.diesel-therm.de/( (engleski i njemacki)
[ ilisevic @ 12.09.2005. 21:10 ] @
profesore ne zamjeri na veliko-malo slovo ja sm samo sa sela(pctel)
[ zdravko vas 5051 @ 14.09.2005. 19:46 ] @
Moli me komsija da vas pitam moze li auto diesel ... posto on ima nekog Mercedesa da se vozi .... na sveze pecene CEVAPE ...... ..... ako niste razumeli . ono sto vam je TOMO 1. napisao ....... ...... misli sta reci ...... planina je to ...
Ali neka samo vi nastavite sa pisanjem jer mozda se neko i javi sa idejnim resenjem ..... za sve navedeno .......
[ Nocni @ 14.09.2005. 22:22 ] @
Citat: ilisevic: nije u pitanju biodisel vec jastivo ulje.postoje 2 sistema:
1- sistem sa jednim tankom gdje se u glavni tank sipa ulje i 10-30% disela
2-sistem sa 2 tanka gdje dodatni ide u prtljaznik i u njemu je ulje
Za koji se god od ova 2 sistema odluchish naslov tvoje sledece teme ce biti "da nema ko bosh pumpu i dizne za toyotu avensis 2.0 TD"
Kad cete vec profi da se bavite ugradnjom tog smeca onda sachekaj, ne trchi pred rudu pa da to prvo isprobavash na svom autu...
Pozdrav
[ josip77 @ 14.09.2005. 22:33 ] @
nisam vidio da može na ćevape,ali sam vidio jednoga kako jede svježe čevape dok mu bošista sređuje pumpu,sad ...,nisam ga pitao jel to iskoristio ulje od ćevapa....
pozdrav
[ Milos niks @ 14.09.2005. 22:50 ] @
Citat: zdravko vas 5051: Moli me komsija da vas pitam moze li auto diesel ... posto on ima nekog Mercedesa da se vozi .... na sveze pecene CEVAPE ...... :):):) ..... ako niste razumeli . ono sto vam je TOMO 1. napisao ....... :):):) ...... misli sta reci ...... planina je to ...
.......
O.k odgovor je : na automobilu koji nema dorade nemoguce je voziti na suncokretovo ulje, bez posledica po pumpu i motor . I molim te ovo sa planiniom :( boooring.... i jos iz poruke u poruku ... bez ljutnje... :)
pozdrav svima
[ vlaovicgoran @ 14.02.2010. 11:16 ] @
A benzinci?
Jel mogu i oni na jestivo ulje?
[ stil @ 14.02.2010. 11:25 ] @
Ne.
[ mihojla @ 25.01.2015. 08:56 ] @
Ako se pumpa, recimo, čisti na nekih 2000-3000 kilometara, možda neće brzo da rikne.
[ vladd @ 29.01.2015. 16:54 ] @
Rudolf Dizel je koristio ulje od kikirikija za svoju masinu
Prvi "dizel" motor je bio na "biljno ulje". Bar ovaj "prvi" patentirani
Ono sto je problem, je viskoznost i sklonost ka koagulaciji. Viskoznost moze opteretiti pumpu visokog pritiska(projektovanu za gorivo manje viskoznosti), ali s obzirom da vecina krseva po Srbiji koji se "teraju" na dizel, starih po 20-25 god, vec imaju dovoljno raubovane pumpe pa ce se mozda i vratiti "inicijalni" pritisak, koji je pumpa vec "zaboravila" da je ikada postizala
Mozda ne bi bilo lose da se dodaju grejaci, pre ulaska goriva u VP pumpu, ali je mesavina pola pola sasvim solidno "resenje", i nekakva usteda.
[ Lavlja_Jazbina @ 29.01.2015. 19:48 ] @
Mislim da je bila emisija gde su pokazali u nekom ambaru DIY masinu koja pre sipanja u auto preradjuje ulje iz friteza.
Inace u engleskoj presrecu kamione i kontrolisu gorivo bas iz ovog razloga.Na to preradjeno ulje treba platiti porez.
[ vladd @ 30.01.2015. 13:00 ] @
I kod NAS je ista situacija.
Ako takve "stedise" UHVATE da voze sa "razredjenim"(sa malom koncentracijom markera) dizelom, kazne su JEZIVE...akcizni, PORESKI prekrsaj..
Zasta bi inace sluzilo MARKIRANJE goriva, ako se dozvoljava izbegavanje AKCIZA.
Ja sam samo "osvetlio" tehnicki deo problema, sto se ZAKONSKOG dela aktivnosti tice tice, u pitanju je OZBILJAN PREKRSAJ.
[ drvlada75 @ 30.01.2015. 14:16 ] @
[ inobradovic @ 30.01.2015. 15:12 ] @
razumem da sipaju zejtin da bi prosli jeftinije, ali leto sam pricao sa covekom koji proizvodi bio dizel i prodavao ga po ceni zejtina,
sto je po meni mnogo bolja kombinacija za auto .
[ Lavlja_Jazbina @ 30.01.2015. 16:43 ] @
Citat: VLADD I kod NAS je ista situacija.
Iskreno ovo je za mene novost,mislim na kontrolu kamiona.Sto se tice euro dizela seljaci beze kao djavo od krsta.
Valjda stare masine KAKO TACNO KAZU "SAMO PROLETI"traktor nema snage idt.Imaju neki crveni koji nije Bog zna sta
jeftiniji ali manje ga stare masine potrose.
[ Zarko Silic @ 30.01.2015. 18:28 ] @
Treba razlikovati pojam voznje na dizel gorivo od pojma kotrljanje na zetin.
[ glackop @ 30.01.2015. 19:11 ] @
Dok je bilo Bio dizela u mojoj okolini ja sam ga koristio u poljoprivrednim masinama i to mesan sa euro dizelom 50/50,onda sam probao i na zejtin isto u kombinaciji sa euro dizelom ali odnos 30/70,i to nije bilo lose ali sam prestao jer ne vidim neku veliku ustedu u odnosu ako zeznem pumpu i dizne,a izleda da postoje dobre sanse iz razloga zato sto sam pre nekoliko godina nauljio pistolj zejtinom jer mi bilo nestalo originalnog ulja,i tako ja sad za novu godinu rekoh malo da pripucam kad ono cvrc,zalepio komplet da nikako niti moze da se repetira niti sarzer izvuce,svom silom sam vukao i nikako da se razglavi.Tri dana je delovao WD i jedva ga i on razlepio.
[ mihojla @ 31.01.2015. 10:29 ] @
Citat: pre nekoliko godina nauljio pistolj zejtinom jer mi bilo nestalo originalnog ulja Da li si zejtin sipao umesto motornog ulja ili umesto dizela?
[ vladd @ 31.01.2015. 11:31 ] @
NE, ne, ne treba bas previse blesavo postavljati pitanja.
I ne treba previse posmatrati i OSMATRATI histericne glupake koji se iskljucivo bave STEDNJOM.
Jestivo ulje se moze koristiti za gorivo, ali je BOLJE da se preradi u biodizel, zbog OSOBINA i molekularne strukture jestivog "ulja"..
To sto mu je "uljastost" fizicka, vidljiva, osobina, zbog koje je i dobilo naziv "ulje", NIKAKO NE ZNACI da je zamena za BILO KOJE ULJE..narocito je nebulozno da se pomisli da moze da zameni MOTORNO ulje ili jos gore menjacko...
Cak ni sirovi naftni derivat u formi ulja se NE SME koristiti za podmazivanje motora, osim ake se namerno ili u nekom ludilu NAMERNO zeli unistenje masine.
Po meni, osim sto je PROTIVZAKONITO, i ozbiljan poreski prekrsaj, ni sama USTEDA u ceni nije dovoljna, da nadoknadi eventualne probleme i ostecenja pumpe ili instalacije, zbog (nekontrolisanog) uvecanog pritiska zbog vece gustine.
Eurodizel ima specificne osobine, i odustvo STETNIH komponenata u sebi, koja su problematicna pri sagorevanju ima propisanu viskoznost i CETANSKI broj..tako da je prakticno PROJEKTOVANO gorivo za savremene ili manje savremene "ULJNE" masine..prosto ne moramo da ih vise zovemo po "dizelovom" ciklusu, posto vise i ne rade po tom termodinamickom siklusu
[ glackop @ 31.01.2015. 15:48 ] @
Citat: mihojla:Da li si zejtin sipao umesto motornog ulja ili umesto dizela?
Umesto dizela.
A u cemu se onda razlikuju ovi savremeniji motori ako vise nisu po dizelovom principu?
[ mihojla @ 01.02.2015. 15:24 ] @
Da, znam. Šalio sam se.
Biljnom ulju se na niskoj temperaturi povećava viskoznos tako da se može oštetiti pumpa visokog pritiska koja uglavnom nije predviđena za tečnost sa većim trenjem.
[ Zarko Silic @ 01.02.2015. 15:33 ] @
Ne povecava se viskozitet nego se povecava gustina, ili prostije receno, postaje gusce.
Viskozitet nije osobina koja nesto konfigurise kod goriva.
Kod vozila sa dizelskim pogonom najvaznija su 2 podatka: cetanski broj i filtrabilnost. U slucaju zetina oba ova podatka su ispod dozvoljene vrednosti.
[ BokasaTzar @ 18.02.2015. 21:48 ] @
Potrebno je odstaniti glicerin (onaj beli talog koji nije možda baš glicerin), a koji je vezan u zejtinu.
Predpostavljam da leti nema rizika na 100% zejtinu, ali svakako treba već pri +10 C baciti filter dizela i potrošiti par rezervoara pravog dizela da se onaj parafin ne nataloži.
Jednom izdvojeni beli talog (parafin i ko zna šta još), ne može da se vrati nazad u gorivo.
Samo žešće grejanje ga otapa.
Svakako može da se koristi samo na starijim mašinama deklarisanim za D2.koje nemaju ove savremene brizgaljke.
[ gigamg1 @ 18.04.2015. 20:13 ] @
Taman će za uštedu nakupiti kinte da kupi drugi.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|