[ dd_dd @ 18.09.2005. 17:42 ] @
Kako najlakše/najjeftinije doći do kataloških cena. 2700din je katalog u amss, a imaju i neki program za koji ne piše cena. Da li se neko bavio ovim problemom? |
[ dd_dd @ 18.09.2005. 17:42 ] @
[ Lalemajstormoler @ 18.09.2005. 18:44 ] @
Odlicno.Dobro postavljeno pitanje,i meni bi trebao ili katalog ili jos bolje CD,ali free.
[ Lalemajstormoler @ 19.09.2005. 13:21 ] @
Ajde ljudi ne verujem da niko ne zna?
Poz......Lale [ dd_dd @ 19.09.2005. 17:02 ] @
Citat: bobicbranislav2000: Ajde ljudi ne verujem da niko ne zna? Poz......Lale Izgleda da ne znaju ljudi. Barem da neko zna formulu, pa bi se jos i moglo izracunati. Treba samo koliko procentualno opada vrednost godisnje/mesecno, i isto za kilometrazu. Eto, ako neko zna procenu za neki model naka napise podatke i procenu. [ yolja624 @ 20.09.2005. 00:14 ] @
U katalogu, koji se koristio za obracun carinskih dazbina na prostoru BiH, postoji tabela sa "priznatom" amortizacijom vozila. Ta amortizacija zavisi od godista tacnije broja mjeseci, od tipa vozila te od pogonskog agregata (dizel ili benzin) i kubikaze.
Formula nije teska, otprilike, nadje se u katalogu srednja vrijednost nekog vozila koje je novo, od cega se odbije iznos koji se nadje u tabeli amortizacije (zavisno od starosti) i to bi trebalo da bude procjenjena vrijednost. E sad, dal je to tako i u katalogu AMSS zaista ne znam... Pozdrav Yolja [ dd_dd @ 20.09.2005. 02:31 ] @
Da, tako nekako, samo ne znamo cifre za obracun %.Tako da ne mozemo nista da racunamo bez kataloga.
Evo kako izgleda program amss: http://www.amss-cmv.co.yu/prevproc.htm http://www.amss-cmv.co.yu/prev.htm [ misk0 @ 20.09.2005. 08:45 ] @
Prije je u RS pri carinjenju koristen njemacki katalog i nije bilo nikakvog racunanja vec se vrijednost citala direkt iz kataloga.
[ yolja624 @ 20.09.2005. 11:19 ] @
Citat: misk0: Prije je u RS pri carinjenju koristen njemacki katalog i nije bilo nikakvog racunanja vec se vrijednost citala direkt iz kataloga. Da, koristen je prijevod njemackog kataloga, ali naravno da je bilo racunanja!!! U katalogu je stavljena vrijednost NOVOG vozila, sa cijenom u FBiH i u RS te srednja vrijednost. A racunala se tako sto se od vrijednosti novog vozila oduzme iznos koji je zavisio od % amortizacije (koji se pronalazio u tabeli)... pa onda se obracunavalo od te cifre 15% carine i 1% CEV. Primjer obracuna vrijednosti vozila: (cifre su proizvoljne, nemam katalog) Opel Corsa 1.4 TD 1998 godiste, septembar mjesec: (radi lakseg racunanja) Vrijednost novog vozila: 12.750 EUR Starost vozila: 7 godina Amortizacija za dizelase, te kubikaze i te starosti iz kataloga se uzma 45% (navodno) znaci 12.750 - 5735,5 = 7014,5 EUR je procjenjena vrijednost automobila u zavisnosti od starosti. Ovo 5735,5 je tacno 45% vrijednosti koja se odbija kao priznata amortizacija. Pozdrav Yolja [ dd_dd @ 27.09.2005. 08:23 ] @
Ajde gde ste "uvoznici"!
Ne mogu da verujem da nema vise informacija, a to je jedna od bitnih stavki pri uvozu vozila. A tek ce da bude bitna kad liberalizuju uvoz...jer sta ti vredi ako kupis neki auto za 500e kad ce ti na carini recunati mozda 1000, 1500 za katalosku vrednost... opa umesto 250, dadzbine odu na 500... Za popularne aute se manje vise zna, ali sta ce biti sa nekim egzoticnim i retkim modelima, pojma nemam... Kupovina kataloga....kad niko nece da progura neki info... [ Black_eyed @ 27.09.2005. 08:29 ] @
Citat: dd_dd: A tek ce da bude bitna kad liberalizuju uvoz...jer sta ti vredi ako kupis neki auto za 500e kad ce ti na carini recunati mozda 1000, 1500 za katalosku vrednost... opa umesto 250, dadzbine odu na 500... Evo ti liberalizacije...Evro 3 standard za motor, ako nadjes takav auto za 500E odmah cu uzeti 2 komada ;))) [ lancia88 @ 27.09.2005. 09:15 ] @
Pozdrav,
prva stvar: postoji vise kataloga ali su opticaju dva - jedan carinski a jedan za upravu prihoda. Prvi se koristi prilikom obracuna carine i poreza na nova vozila (svako se vozilo smatra novim dok ne stekne prvu saobracajnu dozvolu u smislu podele po stopama poreza), a drugi prilikom prenosa vlasnistva novih i polovnih vozila. Prvi takodje koristi drugacije koeficijente za odredjivanje trenutne vrednosti vozila od drugog a koeficijenti su u svakom razliciti za pojedine kategorije/vrste vozila (recimo, putnicka i teretna vozila se drasticno razlikuju itd.). druga stvar: ovi katalozi sluze za ORJENTACIONE cene te se zakonski i ne mogu primenjivati dosledno ali u praksi zbog brzine postupka uglavnombudu ispostovani. Nadalje, na carini se koriste obilato ona umanjenja vrednosti koje katalog AMSS predlaze dok u opstinskim upravama prihoda beze od njih kao djavo od krsta jer je neophodno formirati komisiju koja ce ustanoviti cinjenicno stanje na samom vozilu u tom slucaju, okupiti istu i izvesti je ispred zgrade a to tesko da funkcionise. kompromis se nalazi u prihvatanju policijskih zapisnika o nastaloj steti na vozilu ali to je samo primer. treca stvar: za svako se vozilo vrsi umanjenje ili uvecanje (u praksi ne funkcionise) vrednosti pocev od orjentacione cene novog vozila a ona se uskladjuje vise puta godisnje iz raznih razloga. Ponekad je u pitanju samo inflacija i tada se linearno primenjuje odredjeni koeficijent uvecanja svih cena a ponekad nastupaju drugi razlozi (prestanak prozvodnje modela, pocetak licencne proizvodnje ali po nizim cenama itd) te se onda primenjuju razliciti koeficijenti uvecanja. cetvrta stvar: postoje i modeli koji se ne pojavljuju u katalogu te se za njih vrsi poseban obracun vrednosti u samom AMSS u slucajevima kada sluzbenik koji vrsi obracun ne zeli da trazi najpriblizniji model a pojavom Kineza u auto/moto industriji tih ce slucajeva biti sve vise. peta stvar: prilikom uvoza osnovni je dokument izvozna carinska deklaracija koja zamenjuje bilo kakvu procenu u kataloskom smislu te tretira navedenu cenu iz racuna i te deklaracije kao jedinu relevantnu ali se na carini jako bore da zagorcaju zivot po tom pitanju upravo spediteri koji traze dodatni novac da bi navodno "progurali" takvu cifru. Sve je u opstoj nepismenosti i lovu u mutnom dakle. sesta stvar: nikada se nikome nece desiti da sam moze sebi odrediti troskove uvoza ma koje kataloge posedovao sem onih koji rade upravo posao carinika ili speditera, uvek postoje dodatrni troskovi vezani za fiksno uvecanje obzirom na nacin na koji je vozilo styiglo na carinu, ocitavanje broja motora itd. prema tome, zanosenje katalogom je jedna vecinom nepotrebna stvar. Paradoks je cak da jednovremeno umeju da funkcionisu i stari i novoizasli katalog, carinski sluzbenici prihvataju oba neko vreme pa koji je kome povoljniji. [ dd_dd @ 27.09.2005. 09:58 ] @
Citat: Black_eyed: Evo ti liberalizacije...Evro 3 standard za motor, ako nadjes takav auto za 500E odmah cu uzeti 2 komada )) Cifre su radi poredjenja, slobodno dodaj jednu nulu, a moze i dve [ dd_dd @ 27.09.2005. 10:02 ] @
@lancia88
Sve to stoji, al' ja sam ovu temu pokrenuo kako bi saznali te kojeficijente i barem priblizno znali sta nas ceka na carini. Sustina je, nadji carinika koji ce ti odabrati najnizu cenu, iz najboljeg kataloga.Katastrofa. [ lancia88 @ 27.09.2005. 10:15 ] @
Pozdrav,
pouzdano, upravo to je sustina price, zalosno ali tako je. Najcesce ces platiti samu pricu a nista drugo, kada vidis za sta je i koliko otislo novaca, znaces da je tako. Trenutno i spediteri moraju da idu u "skolu", tj. morace da polazu da steknu kvalifikaciju, trend "opismenjavanja" je zahvatio i prodavce polisa osiguranja te svi sada nesto polazu ali to samo treba da omoguci zakonsko sankcionisanje prekrsaja koji su dosad tretirani kao proceduralne greske i nista vise. Dakle, tesko da ce se sta izmeniti u tom smislu. Sve u svemu, katalog ce za najsire narodne mase i dalje ostati "sveta knjiga" zabranjena za priviriti a novac ce im se i dalje otimati pod istim ili slicnim principima. Da je iole drugacije, ne bi se dobar deo speditera seprio u trenerkama na radnom mestu dok uzima citave plate sebi za samo jedan poslic..... [ Bleya2 @ 27.09.2005. 12:03 ] @
http://ch.eurotax.com/D/fzbewe...koop=10520&layout=standart
na ovom sajtu mozete izracunati kolika je kataloska vrednost automobila u svajcarskoj . [ sasa022 @ 27.09.2005. 17:31 ] @
@Bleya2
Daleko smo mi od Svajcarske i njenih standarda. I kao sto lancia88 kaze Sve u svemu, katalog ce za najsire narodne mase i dalje ostati "sveta knjiga" zabranjena za priviriti a novac ce im se i dalje otimati pod istim ili slicnim principima. Zato nemojte traziti katalog nego trazite speditera i carinika koji mogu "strucnim" metodama utvrditi najnizu mogucu stopu.... [ dd_dd @ 27.09.2005. 20:27 ] @
Citat: Bleya2: http://ch.eurotax.com/D/fzbewe...koop=10520&layout=standart na ovom sajtu mozete izracunati kolika je kataloska vrednost automobila u svajcarskoj . Koliko sam ja primetio, nije free.Mozda sam nesto premasio al' cini mi se da nisam. Citat: sasa022: @Bleya2 I kao sto lancia88 kaze Sve u svemu, katalog ce za najsire narodne mase i dalje ostati "sveta knjiga" zabranjena za priviriti a novac ce im se i dalje otimati pod istim ili slicnim principima. Zato nemojte traziti katalog nego trazite speditera i carinika koji mogu "strucnim" metodama utvrditi najnizu mogucu stopu.... Nije zabranjena, eto mozes je kupiti u AMSS, samo ti niko ne garantuje da ce iz te da ocitavaju vrednost [Ovu poruku je menjao dd_dd dana 27.09.2005. u 21:37 GMT+1] [ yolja624 @ 28.09.2005. 16:52 ] @
Razne poslove covjek moze da obavlja posteno ili neposteno. Znam mnogo vise nepostenih ljekara, apotekara, veterinara, postara, vozaca autobusa... nego toliko navikanih speditera i carinika.
Procjena vozila ne ide po principu "najnize cijene" vec po principu "nadji tacno to vozilo, model, godiste i ostale parametre, pa ces dobiti vrijednost". Kao kad kupujete novo vozilo. Kao sto znate Golf II je imao mnogo modela. Od snage motora, pogonskog goriva, dodate opreme, zavisi i vrijednost. Upravo tako se vrsi i procjena vrijednosti, iz kataloga se uzme vrijednost BAS TOG modela, doda se vrijednost dodatne opreme i onda se odbija procenat amortizacije. Ta cijena nema veze sa cijenom u svajcarskoj ili njemackoj, jer pocetni parametri nisu isti (MPC cijena vozila, recimo). To se nekom nece svidjeti, ali je tako. I da, na procjenjenu vrijednost svako ima pravo zalbe. Pozdrav Yolja [ nibleri @ 13.12.2005. 23:37 ] @
Pozdrav,
nedavno sam platila porez za prenos vlasništva i formula za procjenu je bila sljedeća: nađe ti vrijednost vozila u katalogu po oznaki auta (koja govori o dodatnoj opremi) i vrsti motora gdje kilometraža nema nikakve veze. Vrijednost se za svaku godinu smanjuje za 10% a na kraju je cifra podjeljena sa 3.8 što bi izgledalo ovako: auto 1998 (vrijedvost novog auta 20 000 eura) 20 000 x 90% = 18 000 18 000 x 90% = 16 200 16 200 x 90% = 14 580 14 580 x 90% = 13 122 13 122 x 90% = 11 809,80 11 809 x 90% = 10 628,82 10 628 x 90% = 9 565.94 9 565,94 : 3,8 = 2 517,35 Znači u svakom slučaju se mora znati cijena novog auta ili se ravnati po trenutnim ponudama auto-kuća. [ igor-ch @ 14.12.2005. 21:53 ] @
[ Mobtel @ 15.12.2005. 12:21 ] @
A u principu sta ce vam katalog uopste?
osim ako niste spediteri?a ako jeste onda ga vec imate... Dzaba ti imas katalog kad ces platiti carinu i porez koliko ti Oni odrede... Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|