[ despotbg @ 21.09.2005. 11:43 ] @
Posto sam skoro polozio vozacki i nemam iskustva zimske voznje
zamolio bih iskusne vozače da mi odgovore na ovo pitanje,
Kako postizete da vam šoferšaibna ne magli, dali pustate da vam duva hladan ili topao vazduh?
Ovo pitam posto meni "duvanje" na kolima neradi trebao bih ga napraviti ovo koji dan
[ Miroslav Jeftić @ 21.09.2005. 11:59 ] @
Nije toliko bitno šta duva, već samo da duva nešto. Naravno, zimi je topao vazduh ipak poželjniji ;)
[ pajaja @ 21.09.2005. 15:01 ] @
Valjda ako je napolju hladno, kad duva topao vazduh, soferka se zamagli.
[ stonex @ 21.09.2005. 22:11 ] @
Premazi svezim limunom iznutra i nece magliti nekoliko dana .
[ DZomba @ 21.09.2005. 22:16 ] @
Premazi stakla iznutra vlaznom krpicom (ne previse)natopljenu sredstvom za pranje sudova.
[ cicika @ 21.09.2005. 22:28 ] @
Pajaja, stakla se magle zbog kondenzacije. Spolja hladno, unutra topli putnici (kako ovo komično zvuči) koji isparavaju u hladnom automobilu i ide im para iz usta dok se auto ne ugreje (situacija ispod 12C). Kad se auto ugreje, putnici prestaju sa tim isparavanjem (stvarno ne znam zašto ovo ne mogu lepše da objasnim). Isparenja su telesne temperature i lepe se za hladno staklo...

Duvaljka, posebno topla, direktno u stakla služi tome da ih osuši i ugreje jer što su toplija sa unutrašnje strane (staklo je toplotni izloator, spolja ostaje hladnije) to je manja kondenzacija sa unutrašnje strane.

Kako se boriti protiv toga, osim duvaljkom....

Premažeš nekom rakiještinom, mada je nezgodno zbog policije. A i to je rešenje za ekstremnu hladnoću.
[ SmilieBG @ 21.09.2005. 22:41 ] @
klima cini cuda u kolima po tom pitanju :)

ili sveca ;)

Poz,
Sale
[ dintel011 @ 21.09.2005. 22:43 ] @
Imas da kupis na svakoj bolje snabdevenoj pumpi / prodavnici , "vlazne maramice" koje sluze da kad obrises staklo sprecavaju neko vreme da se zamagli.
[ Boki4u @ 21.09.2005. 22:55 ] @
Interesantna tema....i mene interesuje kako resiti problem!
Kako se snaci, da sto pre prestane da magli, jer je jasno da ce da magli, dok se ne unutra ne zagreje.
Meni je ponekad pomagalo, kad pada kisa pa zamagli, da malo otvorim prozor + "duvaljka".
Ali zimi jeste zeznuto.
[ hakinen @ 21.09.2005. 23:14 ] @
A zamislite kako je tek meni kada vozim ficka zimi, kod njega nema "duvaljka", tj nema ventilatora, vec samo stize topao vazduh koji pre toga prolazi kroz hladnjak, tako da i nije mnogo topao, a dok stigne do soferke izgubi i snagu pa ne duva mnogo jako!!! Razmisljam kako mogu da napravim neki ventilator, ali mi ne idem nesto!!! MOracu nesto da smislim, imam rok jos mesec dva, a posle ce da bude kasno!!!!
[ Nikola_BGD @ 22.09.2005. 00:43 ] @
U relativno novijim kolima (tamo negde 1996+ mozda i ranije) ima stvar koja se zove polen filter + odvlazivac vazduha i kad ukljucis da duva ventilator sav vazduh prolazi kroz taj filter pre ventilatora i biva isusen pa tek onda duva na sofersajbnu te se ova odmagli prilicno brzo. E sad problem je sto negde to radi samo kad ukljucis klimu a negde uvek vazduh prolazi kroz taj filter. Tako da zavisi od kola, a u slucaju da to nemas, ne znam da li postoji neko jednostavno i elegantno resenje da se izboris sa time....


poz
[ Dr.sima @ 22.09.2005. 02:20 ] @
Nemoj biti stipsa zimi... pusti auto dva tri minuta na leru da se malo ugreje a za to vreme ukljuci duvanje i nema frke!
p.s. baskup: jelenska kozica uvek odradi posao
[ duck@ @ 22.09.2005. 08:32 ] @
Eh ovo me potseti na temu od pre neki dan sa 'otiscima' snega po haubi... koju sam povezao sa ES biserima
ali ovde ima i korisnih saveta

Duvanje definitivno i ono najvaznije malo stpljenja i odmaglice se sve... ali...

Kupila keva 'neki' gel - kazem neki jer je bas neki - prepoznatljiv je samo po plavoj kutijici u kojoj je spakovan. Namena mu je - Monitori, ogledala, naocare, stakla na kolima itd.
Probao sam (testirao pola stakala po kolima premazao polovinu nisam) i stvarno RADI. NE premazana polovina se magli, drugacije se brise kisa sa nje itd.

Pa eto probajte!
[ Mobtel @ 22.09.2005. 13:33 ] @
A cime da se rese masna stakla?Tj soferka s one strane...
Kad je kisa dok brisaci rade onda se bas i nevidi dobro od masnoce
[ cicika @ 22.09.2005. 13:46 ] @
Pranjem, čoveče :)

Moja keva veći deo zime ne opere auto (osim ako baš ne može da mu se pridje), nešto je mrzi. Medjutim stakla redovno briše (pere), čini mi se čak svako jutro. Ima nekih sprejeva koji tome služe (nisu striktno za kola nego uopšte za glancanje staklenih/glatkih površina), i onda ujutru našprica i uglanca ili jelenskom kožom ili nekom krpetinom koja se za tu svrhu razvlači po kolima.

A to kad su masni, nezgodno, pogotovo noću kad se svetla reflektuju.
[ fade @ 22.09.2005. 14:57 ] @
hakinen ,znam lika koji je stavio cooler od 12 cm u ficku na i odlicno radi.
[ duck@ @ 22.09.2005. 15:24 ] @
Hehehe drevna kineska vestina pranja stakala na automobilima zna da da zapanjujuce rezultate

vise o tome moze da se nadje na
www.drevnakineskavestinapranjastakalanaautomobilima.com
[ hakinen @ 22.09.2005. 16:28 ] @
Ajde ako mozes faid slikaj taj izum da vidim da li imam neke koristi od toga!!! Mozda nije lose resenje!!!
[ misk0 @ 22.09.2005. 16:33 ] @
Vec su spomenuli.. ako hoces da se ODMAH odmagle stakla, klima i na HLADNO! :)
Ako imas vremena, toplo, pa dok se ne ugrije :)
[ despotbg @ 22.09.2005. 23:20 ] @
Sad cu izgleda da najadekvatnije odgovorim samom sebi
PS.kopiracu ovde i jednog prijatelja sa foruma
Soferka magli zbog razlika temperatura spolja i unutra.znaci trebalo bi teoretski pustiti hladan vazduh da ne magli.Ali brate de da po zimi pustas hladan vazduh.Kada pustis da duva toplo,u pocetku se malo magli ali brzo to sve dodje na svoje tako da ti savetujem vruc vazduh
I de si toliko pozurio da se spremas za zimu,jos je rano,uzivaj jos malo na suncu.

E a ja sam se setio ovoga kad sam isao autobusom vozac je nakrpu stavio malo sampona za kosu i time premazao ogromnu soferku......magle nije bilo
[ H@usto® @ 23.09.2005. 01:13 ] @
Kao sto nek rece... ja otvorim prozor, leti i to je to. Ili pustim hladno duvanje, kako kad, zavisno od prilike. E zimi mi je lako. Posto na autu, kad ga upalim, ventilator na hladnjaku ne pocne odmah da radi, nego tek kada dostigne odredjenu temperaturu, ugreje se za 2 minuta i pustim grejanje i milina.
[ Black_eyed @ 23.09.2005. 08:28 ] @
Podesi smer duvanja vazduha max. prema soferku (ako to mozes da uradis), ukljuci maksimalno duvanje i ukljuci topao vazduh (ako je napolju zima, leti je dovoljan i hladan vazduh). Kada je hladnije vreme odmah ukljuci i grajac zadnjeg stakla.
[ Joseph B. @ 23.09.2005. 09:34 ] @
Zimi, pre nego sto krenem ujutru na posao, upalim auto, ukljuvim ventilator i podesim naravno na topao vazduh i ostavim ga da radi na leru dok pokupim stvari, otvorim kapiju, pocistim sneg...Za tih 5 min. bude prijatno toplo u kolima, bez magle na prozorima, a bolje je i za motor da se krene sa vec zagrejanim motorom.

Evo sad ste me podsetili na sneg. Mrzim zimu!
[ skijash @ 23.09.2005. 11:23 ] @
Sto se tice magljenja meni se nekad stvori toliko gusta magla na staklima da samo klima na najjacem duvanju moze da odmagli. Na ventilaciju ne reaguje. Jednom sam namazao neku tecnost protiv magljenja, i sve je bilo lepo tokom jeseni, ali kad je dosla zima samo mi se pravio ledeni sloj sa unutrasnje strane stakla, i onda sam morao da ispiram tu tecnost sa stakla. Nikada vise nista slicno nisam pokusavao:) Mada bih voleo da naidjem na nesto sto stvarno radi.
Sto se tice paljenja auta i ostavljanja da se ugreje, to je stetno po kola. Ako neko misli da lupam - u originalnom, fabrickom uputstvu za kola mi pise da je najbolje zagrevanje za kola normalna, neagresivna VOZNJA i da je rad u leru samo trosenje goriva i blablabla stetno... Ako nekoga bas interesuje mogu da prepisem tacno sta pise.
[ stil @ 23.09.2005. 15:11 ] @
Molim te prepiši mene interesuje.
[ StORM48 @ 27.09.2005. 21:50 ] @
Da, verovali ili ne - to ISTO piše u uputstvu za Audi A6. Doslovno - preporučuje se vožnja ODMAH po paljenju motora, nezavisno od atmosferskih uslova.

Priznajem da sam i sam živeo u ubeđenju da auto mora da se "otkravi" neko vreme, pa da se tek onda pokrene. Međutim, na moje zaprepašćenje, proizvođač tvrdi da se bolje i potpunije zagrevanje motora (ali i ostatka mehanike) postiže pod opterećenjem i da je u stvari blejanje na parkingu mučenje.

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 27.09.2005. u 22:52 GMT+1]
[ stil @ 28.09.2005. 18:09 ] @
Meni tu nema nikakve logike.Znam kako motor radi i koji se problemi dešavaju kada se startuje motor kada je hladan.Ukoliko to piše u zvaničnom uputstvu onda tu verovatno ima još nečeg što ja nisam uzeo u obzir.
[ reject @ 28.09.2005. 18:37 ] @
Citat:
StORM48: Da, verovali ili ne - to ISTO piše u uputstvu za Audi A6. Doslovno - preporučuje se vožnja ODMAH po paljenju motora, nezavisno od atmosferskih uslova.

Mozda sa A6, pokusaj to sa stojadinom, jugom, starijim
opelima i uopste vozilima iz '80-'90 i nece valjat' pos'o :).
Osim toga, svi (valjda) znamo da svi uredjaji imaju svoju
radnu temperaturu, a to sigurno nije -10.
Ajde da se mi vratimo na temu...
Dok su stakla "zamagljena" to je jos dobro, zato pazi da
ti vrata "dihtuju", u suprotnom ces izjutra zaticati isto
stanje na staklu iznutra kao i spolja, sto znaci da ces da
struzes led umesto da brises "maglu".
Sto se tice onoga sto je pricala Cicika (pranje stakla
spolja) - nisam bas siguran da je to toliko vazno. Od
poceka zime pa do proleca nisam prao stakla i sve sam
manje/vise video (nikog nisam zgazio/cukno), jedino sto
je na prolece rom na semaforu posteno zaradio svojih 20din
za ciscenje stakla - zajebo se iako sam mu lepo rekao da
"ne treba" :).
[ Mardz Simpson @ 28.09.2005. 19:31 ] @
Koliko se meni cini skidanje mrlja od nafte ili ulja sa spoljne strane stakla, moze efikasno ukloniti najobicnije sirce!
[ StORM48 @ 28.09.2005. 19:41 ] @
@stil & reject

Kao što rekoh, i sam sam se iznenadio, ali polazim od toga da Audijevi ljudi daleko bolje poznaju materiju nego mi ovde.

Što se starijih automobila tiče, znam jedino da Golf II, sa elektronskim saugom ne spušta saug sve dok se ne postigne odgovarajuća temperatura, a opet - ona se jako teško postiže u stanju mirovanja... saug će biti eliminisan tek posle 10-15 minuta VOŽNJE.

Dalje, slažem se da su uslovi možda različiti za Audi i neki drugi auto, ali je opet činjenica da se radna temperatura brže postiže pod opterećenjem. Takođe, u uputstvu NE piše da treba voziti 270km/h, već uobičajeno, do postizanja radne temperature.

Nadam se da nema sumnji sa Vaše strane u ovo što pišem, ili moram da skeniram uputstvo?

Pozdrav
[ cicika @ 28.09.2005. 20:59 ] @
Ne moraš da skeniraš uputstvo, bolja je laka vožnja nego stajanje u mestu pod saugom, ali vozila sa karburatorom malo "štucaju" dok se ne ugreju, dok injection nema tih problema.

Citat:
(pranje stakla
spolja) - nisam bas siguran da je to toliko vazno.


Nije, samo treba imati dobro tečnost za stakla i prs-prs i OK. Jedino ako nekom smetaju tragovi od brisača i štroka tamo gde ne mogu da do'vate :)

Citat:
saug će biti eliminisan tek posle 10-15 minuta VOŽNJE.


Yep, mnogo dosadna stvar (korisna, ali dosadna) taj automatski/elektronski saug. Pogotovo kad se nešto pokvari pa prestane da se isključuje kad se auto ugreje.