[ trajanovski marko @ 22.09.2005. 22:01 ] @
hvala svima na pomoci.

[Ovu poruku je menjao trajanovski marko dana 25.09.2005. u 22:04 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 22.09.2005. 22:53 ] @
Mogucnost motora da razvije znacajniju snagu na nizim podrucjima obrtaja.

To je u voznji daleko vaznija osobina nego npr. ubrzanje 0-100.

Svi novi dizeli upravo u tome nadmasuju benzince iste snage i to je osnovni razlog njihovog velikog porasta popularnosti.

Iskazuje se pomocu max. obrtnog momenta (Nm) koji treba da bude u sto nizem podrucju obrtaja.

Najbolje se vidi iz krive obrtnog momenta i snage za ceo radni rezim motora.
[ Downforce @ 23.09.2005. 00:09 ] @
Koeficijent elasticnosti motora po obrtnom momentu se definise kao:

Km=M(max)/M(Pmax)

Tj. kao kolicnik maksimalnog momenta koji motor razvija i momenta koji motor razvija pri maksimalnoj snazi.

Ako posmatras neku karakteristiku motora zapazices da kriva obrtnog momenta dostize maksimum(M(max)) pri odredjenom broju obrtaja(obicno na 1500-3000 obrtaja u minuti), nakon toga kriva obrtnog momenta pocinje da "pada" tj. sa povecanjem broja obrtaja moment se smanjuje.SUS motori razvijaju maksimalnu snagu pri broju obrtaja od oko 5000-8000 obrtaja u minuti i tu moment ima vrednost M(Pmax).

Idealno bi bilo da je moment u celom rasponu broja obrtaja konstantan,odnosno da ne dolazi do pada obrtnog momenta,sto prevedeno na srpski znaci da je idealno da je nas koeficijent Km=1.Sto je Km blize jedinici to za neki motor kazemo da je elasticniji.

Prosecne vrednosti ovog koeficijenta su:
OTO motori 1.15-1.3
Dizel motori 1.05-1.15
Sto potkrepljuje cinjenicu da su u proseku Dizel motori elasticniji od benzinskih(OTO) motora,ali to ne mora obavezno da znaci da je benzinac elasticniji od dizela.

[Ovu poruku je menjao Downforce dana 23.09.2005. u 01:10 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Downforce dana 23.09.2005. u 01:11 GMT+1]
[ trajanovski marko @ 23.09.2005. 22:24 ] @
Hvala.Informacija obimna i vise nego dovoljna.Ako sta tebi zatreba...trazi.Pozdrav.

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Tired of spam? Yahoo! Mail has the best spam protection around
http://mail.yahoo.com
--0-660027140-1127510606=:71823
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit

<DIV><BR><BR><B><I>Downforce &lt;[email protected]&gt;</I></B> wrote:
<BLOCKQUOTE class=replbq style="PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #1010ff 2px solid">Koeficijent elasticnosti motora po obrtnom momentu se definise kao:<BR><BR>Km=M(max)/M(Pmax)<BR><BR>Tj. kao kolicnik maksimalnog momenta koji motor razvija i momenta koji motor razvija pri maksimalnoj snazi.<BR><BR>Ako posmatras neku karakteristiku motora zapazices da kriva obrtnog momenta dostize maksimum(M(max)) pri odredjenom broju obrtaja(obicno na 1500-3000 obrtaja u minuti), nakon toga kriva obrtnog momenta pocinje da "pada" tj. sa povecanjem broja obrtaja moment se smanjuje.SUS motori razvijaju maksimalnu snagu pri broju obrtaja od oko 5000-8000 obrtaja u minuti i tu moment ima vrednost M(Pmax).<BR><BR>Idealno bi bilo da je moment u celom rasponu broja obrtaja konstantan,odnosno da ne dolazi do pada obrtnog momenta,sto prevedeno na srpski znacilo da je idealno da je nas koeficijent Km=1.Sto je Km blize jedinici to za neki motor kazemo da je elasticniji.<BR><BR>Prosecne
vrednosti ovog koeficijenta su:<BR>OTO motori 1.15-1.3<BR>Dizel motori 1.05-1.15<BR>Sto potkrepljuje cinjenicu da su u proseku Dizel motori elasticniji od benzinskih(OTO) motora,ali to ne mora obavezno da znaci da je benzinac elasticniji od dizela.<BR><BR><SUB>[*Ovu poruku je menjao Downforce dana 23.09.2005. u 01:10 GMT+1*]</SUB><BR><BR>--<BR>http://www.elitesecurity.org/p...R><BR>Prijave/odjave: http://www.elitesecurity.org/p...e#136794<BR><BR>Ne menjajte sledece dve linije ukoliko odgovarate putem emaila!<BR>esauth:136794:aaf85e4696d143b23566c62d2f5b0b9d<BR>
[ trajanovski marko @ 23.09.2005. 22:28 ] @
Hvala na informaciji.Ako tebi sta zatreba, kazi....Pozdrav!


---------------------------------
Yahoo! for Good
Click here to donate to the Hurricane Katrina relief effort.
--0-720088304-1127510834=:71430
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit

<DIV><BR><BR><B><I>Nebojsa Milanovic &lt;[email protected]&gt;</I></B> wrote:
<BLOCKQUOTE class=replbq style="PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #1010ff 2px solid"><BR>Ne menjajte sledece dve linije ukoliko odgovarate putem emaila!<BR>esauth:136794:aaf85e4696d143b23566c62d2f5b0b9d<BR>
[ bakiman @ 24.09.2005. 11:55 ] @
Elastičnost motora, kratko i jednostavno (kod vozila):
To ti je kada ideš 3om brzinom 40kmh i daš mu gas, e sad ne elastičan motor bi se jaako mučio, a elastičan bi ubrzavao odnosno primao gas!

PozdraV
[ trajanovski marko @ 24.09.2005. 22:09 ] @
Hvala, to je bilo kratko i jasno!Ako ti sta zatreba, trazi...

Pozdrav!



---------------------------------
Yahoo! for Good
Click here to donate to the Hurricane Katrina relief effort.
--0-552642548-1127596108=:56131
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit

<DIV><BR><BR>
<BLOCKQUOTE class=replbq style="PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #1010ff 2px solid">
<P><BR>Ne menjajte sledece dve linije ukoliko odgovarate putem emaila!<BR>esauth:136794:aaf85e4696d143b23566c62d2f5b0b9d<BR>
[ markantz @ 25.09.2005. 03:03 ] @
Ako se ne varam davno sam to ucio: motor ima veci koefeicijen elasticnosti ako mu je max obrtin moment na sto manjem broju obrtaja a max snaga na sto vecem
[ stil @ 25.09.2005. 09:06 ] @
Rad motora je utoliko elastičniji ukoliko, pri promeni spoljnjeg opterećenja, dolazi do manje promene broja obrta. Elastičnost motora u stvari pokazuje njegovu prilagodljivost promenljivim uslovima spoljnjeg opterećenja.
[ stil @ 25.09.2005. 09:16 ] @
Citat:
bakiman: Elastičnost motora, kratko i jednostavno (kod vozila):
To ti je kada ideš 3om brzinom 40kmh i daš mu gas, e sad ne elastičan motor bi se jaako mučio, a elastičan bi ubrzavao odnosno primao gas!

PozdraV


Na elastičnost ”motora” u vozilu utiče i šema razvoda.

[Ovu poruku je menjao stil dana 25.09.2005. u 10:20 GMT+1]
[ Downforce @ 25.09.2005. 14:19 ] @
Citat:
bakiman: Elastičnost motora, kratko i jednostavno (kod vozila):
To ti je kada ideš 3om brzinom 40kmh i daš mu gas, e sad ne elastičan motor bi se jaako mučio, a elastičan bi ubrzavao odnosno primao gas!

Ovo uopste ne mora da znaci elasticnost motora,jer su umesani prenosni odnosi u menjacu.Elasticnost motora je karakteristika motora(ne celog sistema prenosa snage) koja se vidi sa dijagrama spoljne brzinske karakteristike(koja vazi za pun gas),a koja se dobija ispitivanjem motora na probnom stolu.
[ stil @ 25.09.2005. 17:42 ] @
Tako je.
[ ragusia @ 25.09.2005. 18:44 ] @
Na ovom sajtu http://www.oktani.com/ ima dosta o tome
[ trajanovski marko @ 25.09.2005. 20:52 ] @
Hvala i ako treba Vama neka pomoc trazite!

Pozdrav.


__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Tired of spam? Yahoo! Mail has the best spam protection around
http://mail.yahoo.com
--0-1536365091-1127677872=:14377
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit

<DIV><BR><BR>
<BLOCKQUOTE class=replbq style="PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #1010ff 2px solid">
<P><BR><BR>Ne menjajte sledece dve linije ukoliko odgovarate putem emaila!<BR>esauth:136794:aaf85e4696d143b23566c62d2f5b0b9d<BR>
[ trajanovski marko @ 25.09.2005. 20:55 ] @
Hvala i javite se ako Vama treba pomoc.Pozdrav

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Tired of spam? Yahoo! Mail has the best spam protection around
http://mail.yahoo.com
--0-270563343-1127678064=:65242
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit

<DIV><BR>
<BLOCKQUOTE class=replbq style="PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #1010ff 2px solid"><BR><BR>Ne menjajte sledece dve linije ukoliko odgovarate putem emaila!<BR>esauth:136794:aaf85e4696d143b23566c62d2f5b0b9d<BR>