|
[ shonex @ 03.10.2005. 13:46 ] @
| ....mislim da naslov govori vise od reci, ali evo nekih pitanja i mogucih smernica za razmisljanje...
Koliko od vas je voznju polozilo iz prve, i koliko vas je nekada bilo oboreno sa obrazlozenjem idiotskog tipa:
- vozili ste previse sigurno
- vozili ste nesigurno
- pritiskali ste suvise kvacilo
vozili ste u drugoj a trebali ste u 3-oj
i ostale nedodebiloze.
znam da svi zaborave ovakva maltretiranja cim dobiju cuvenu roze knjizicu, ali svi imamo neke prijatelje kojima ovo tek predstoji ili su u sred toga.
1. Ima li iko ideju da li polaznik ima pravo da trazi neku vrstu komisijskog polaganja, i kada to pravo stice (nakon koliko obaranja) ??
2. Ima li ko pametne pravne ili alternativne savete kako ovakvim izivljavanjima moze da se stane na kraj, iz sopstvenog ili tudjeg iskustva ??
3. Svako drugo zapazanje i savet na ovu temu su dobrodosli.
Znam da vecina pogne glavu uz komentar: ma pusti, treba da me uzmu na zub pa da polazem 20 puta, ali dok se glave saginju, teror cveta a pojedini idioti koji rade ovaj posao neprofesionalno, sigurno ne zive od plata. |
[ DrJekyll @ 03.10.2005. 14:11 ] @
Citat:
- vozili ste nesigurno
- vozili ste u drugoj a trebali ste u 3-oj
Ovo nije nikakva nebuloza, pretpostavljam da si sveze oboren potencijalni vozac, samo opusteno, poloziti ispravno ( bez veze) vozacki je pre svega najbitnije za tebe, a i ostale ucesnike u saobracaju.
[ Bojan Basic @ 03.10.2005. 14:34 ] @
Citat: shonex:
Koliko od vas je voznju polozilo iz prve, i koliko vas je nekada bilo oboreno sa obrazlozenjem idiotskog tipa:
Ja sam položio iz prve a znam i još mnogo ljudi (iz raznih krajeva zemlje) koji su takođe položili iz prve. Takođe znam i dosta onih koji nisu položili iz prve i gle čuda, svima je obrazloženje bilo idiotsko, ne znam baš nikog ko je pao jednom ili više puta a da je rekao: "Dobro, zaslužio sam". Nešto mi tu nelogično zvuči.
[ Nabukodonosor @ 03.10.2005. 14:36 ] @
Ja sam polozio iz prve, ali sam dao lovu za to zadovoljstvo. Nisam imao vremena da se zezam sa kretenima.
[Ovu poruku je menjao Nabukodonosor dana 03.10.2005. u 15:37 GMT+1]
[ DrJekyll @ 03.10.2005. 14:43 ] @
Ti to ozbiljno ili se zajebavas?
Ako je ozbiljno stvarno treba da se stidis...
[ mrkidivx @ 03.10.2005. 15:04 ] @
Što, pa činjenica je da postoji i iživljavanje, taj ko je prošao iz prve jednostavno je imao sreće da ga neki digić nije podjebavao.
[ acatheking @ 03.10.2005. 15:12 ] @
I ja položio iz prve. Naravno vožnju, a smatram da je testove sramota polagati više od jedan put.
Po meni je najbitnije da imaš dobrog instruktora, a takvih je malo čini mi se. Ja sam imao za instruktora bivšeg saobraćajca, i toliko je sitničio npr. kada skrećeš desno, moraš tako idealno da se približiš ivičnjaku... gledanje toliko u retrovizor... itd. Tog dana kada sam ja polagao, svi koji su bili pre mene i učili kod tog instruktora su položili (njih 3-4), ostale kandidate, kod drugih instruktora su obarali kao čunjeve.
Ono što neko reče da je platio da bi položio, ja bih takve kažnjavao tako da nikad više u životu ne sednu u auto, a kamoli da dobiju dozvolu. Ako neko nije u stanju da se tih dva meseca (daće Bog sada i 6 meseci) potrudi i nauči da vozi i bezbedno učestvuje u saobraćaju, onda bolje da vozi samo rolere i bicikl.
[ mkdsl @ 03.10.2005. 15:12 ] @
Izuzetno je bitno nauchiti dobro voziti, i po sopstvenu i po bezbednost drugih. Ni onaj koji je polozhio iz prve ne mora da bude dobar vozach, a onaj koji je nauchio da vozi i pre zvanichne obuke mozhe padati - iako ne vozi loshe. Procena komisije je donekle realna, mada ne chudi me da ima i kretena... Ovo pricham kao iskusan vozach, sa polozhenim kategorijama B, C, D i E iz prvog puta (i kao instruktor za C, D i E).
[Ovu poruku je menjao mkdsl dana 03.10.2005. u 16:13 GMT+1]
[ mrkidivx @ 03.10.2005. 15:25 ] @
Citat: Ako neko nije u stanju da se tih dva meseca (daće Bog sada i 6 meseci) potrudi i nauči da vozi i bezbedno učestvuje u saobraćaju, onda bolje da vozi samo rolere i bicikl.
Nije problem naučiti nego ko što već rekoh naletiš na nekog kretena koji "nije imao svoj dan" pa ispaštaš zbog toga.
[ Deda_Mraz @ 03.10.2005. 15:29 ] @
Zbog toga uvek treba uzeti polaganje u ubedljivo najskupljoj auto-školi, gde pandurima ne zavisi plata od tebe tj od tvojih "PADANJA". Tako da je manja šansa da te obori (ako znaš d avoziš) tu nego u nekoj sirotinjskoj auto školi.
[ lancia88 @ 03.10.2005. 15:33 ] @
Pozdrav,
ionako se od Nove godine poostravaju drasticno propisi iako je bas na polaganjima vec zapocela priprema za takve stvari. Koliko se u zadnje vreme dogadja nesreca u kojima recimo poginu pesaci na stanici itd., mogu da kazem da treba objektivno ili poostriti kriterijume ili podici starosnu granicu za polaganje.
btw, ja imam profesionalne kategorije (ispecatiranu dozvolu) i polagao sam uvek iz prve sem jedanput iz drugog puta ali zaista mojom indisponiranoscu na ispitu. Testove sam uvek polagao od prve.
[ milo @ 03.10.2005. 16:17 ] @
Ja sam polozio iz druge, jos pre 20tak godina.
Moje je misljenje da ljude SUVISE LAKO pustaju da poloze.
U to moze da se uveri svako ko sedne u auto i vozi po gradu 10 minuta.
Hocu da kazem, neverovatno je kakve budale i neznalice imaju vozacku dozvolu.
Ponedeljkom ujutro dodje mi da zauvek predjem u pesake...
A i to je jako opasno...
[ S_Kid @ 03.10.2005. 16:18 ] @
Ako prodjes iz nekog od prva tri puta to uglavnom nije zbog voznje nego zbog statistike jer neko za taj krug polaganja nije platio a trebao je...
Racunaj da prolaznost treba da bude oko 30% jer auto skole moraju od necega da zive. Racunaj da polaze 10 ljudi od kojih je troje platilo da prodje, i eto, to je tih 30%. A ti koji nisi platio, polagaces 5-6 puta dok se ne obrne ceo krug i puste te, ili i ti uzmes i platis i prodjes...
Ja sam polozio iz trece, nisam platio ali sam nasao vezu jer je instruktor bio otvoren i rekao mi kako stvari stoje i da ako ne nadjem vezu ili ne platim poloziti negde iz sestog ili sedmog puta... Ovo vazi za 80% skola u gradu.
Ima skola koje su skuplje i garantuju ti prolaz jer za razliku od tih para oni sami podmicuju...
Btw, prvi put sam zaista sjebao stvari (inace isao sam direktno na C), a drugi put sam vozio bez greske i pao, razlog: moze to i bolje.
[ Zikka @ 03.10.2005. 18:03 ] @
Ja sam tri puta polagao iz drugog pokusaja. Smatram da sam samo jednom pao zasluzeno(B). Ali to je jedno opasno drustvo i nemoj da se zakacinjes sa njima. Plati jos neki cas voznje i uplati jos jednom polaganje i svi ce da budu srecni.
[ cicika @ 03.10.2005. 20:04 ] @
Ima tu raznih nebuloza, stoji... ali merilo se uglavnom svodi na to da treba da voziš ujednačeno, ne agresivno, ne nesigurno, i ... bez ijedne jedine greške. I to je to.
Ja sam iz četvrtog položila vožnju... Prvi put - "Agresivna vožnja", drugi put - glup sklop okolnosti - uspavam se, dodjem poslednja, skrećem levo u jednosmernu ulicu kao da je dvosmerna (čitaj: sa lukom, "svojom" trakom) jer dok sam čekala da prodju svi koji imaju prednost u odnosu na mene, iz te ulice izadje neki lik u suprotnom smeru; objašnjavanje panduru posle toga nije urodilo plodom; treću put - dan posle petodnevnog zezanja na Egzitu... ma to je sve bilo samo ne vožnja sa kojom se polaže, vozila sam ja OK ali suuuuviše ležerno i to im se nije dopalo, a dodatni razlog je čuveno gledanje u retrovizor - navodno nedovljno.
U suštini, sveži vozači nisu baš najsvesniji svojih postupaka u vožnji. Ne želim nikoga da uvredim, naravno. A kakvih vozača ima... treba pooštriti kriterijume.
[ zaraza @ 03.10.2005. 20:21 ] @
sta vise reci, a ne ponavljati...ima izivljavanja, kao kada se ja nisam svideo panduru zato sto sam imao bradu, a i licnoj k. je nemam, to mu je nesto zasmetalo i tras...a taj put sam odvozio perfektno...sledeci put kod istog pandura sam vozio ko da sam prvi put seo u kola i prosao...
[ hakinen @ 03.10.2005. 20:31 ] @
Ja sam polozio iz prve, polagao sam na kamionu, dakle C kategorija!!! Meni je policajac rekao: "al si nas vozio ko u cezama", i stvarno sam isao polako, ali sigurno, ubacio sam u trecu kad je trebalo, tj u 4. na kamionu, obratio paznju na pesake, nigde nisam zgazio ivicnjak, i naravno da sam morao da polozim, mada je pre mene palo jedno 5-6 ljudi pa je i neko morao da polozi, a ja sam iskusno cekao pa polazem medju zadnjima!!! :) Inace vozac koji polozi voznju, nema pojma sta je voznja!!! Po mom misljenju dok mlad vozac ne napuni 5000 predjenih km on jos nezna da vozi!!!
[ mrkidivx @ 03.10.2005. 20:36 ] @
Citat: ali merilo se uglavnom svodi na to da treba da voziš ujednačeno, ne agresivno, ne nesigurno, i ... bez ijedne jedine greške. I to je to.
Drugim rečima budi nepogrešivi kiborg!
Samo što posle dobijanja vozačke neki se od sreće zabiju u banderu...
[ despotbg @ 03.10.2005. 21:44 ] @
Citat: hakinen: Inace vozac koji polozi voznju, nema pojma sta je voznja!!! Po mom misljenju dok mlad vozac ne napuni 5000 predjenih km on jos nezna da vozi!!!
U potpunosti podrzavam ovo. Ja sam za C polozio pre 5meseci iz prve. Do sad sam presao oko 2500km i nemozes da prepoznas voznju u odnosu na onu kad sam poceo da vozim.
Panduri su ti seronje ai njima i auto skoli je bolje ako padnes, vise para dobijaju.
SAVETI:
Ako vozis kamion oda iskljucivo trecom ako si u kolima probaj non stop drugom na nekoj vecoj ravnici moze treca (slobodno idi nizim brzinama malo jace za to te nece oboriti) a i tesko da ce da te obore zbog spore voznje.
Ukoliko na pesackom imas nekog debila od pesaka koji se kani da pređe pesacki nemoj da gledas u njega i da procenjujes njega pa on tebe tu se cesto zeznu nego dok cekas da se on skani da pređe gledaj negde u prazno daleko od njega to je njemu znak da ti neces krenuti.
Pazi na znake STOP
I spsti rucnu kad budes kretao..
Ako se setim jos necega reci cu ti
[ markolazarevic @ 03.10.2005. 22:03 ] @
Ovo je najjace:
Subject: nikad se nezna kad ce vam zatrebati
evo sad mozete cugat i voziti jer sad cete znati kako sa deckima u plavom
Kad vas policija iduci put zaustavi, probajte neke od ovih stvari:
1. Ako policajac prica s tobom, pretvaraj se da si gluh.
2. Pitaj ga mozes li vidjeti njegov pistolj.
3. Ako neda, nego te pita zasto, reci da hoces vidjeti da li je veci od tvojega.
4. Rukuj se s njim i stalno ga dodiruj.
5. Pitaj ga gdje je dobio takvu ludu odjecu.
6. Pitaj ga da li ti posudi svoj kostim
7. Pitaj ga za ime i prezime i onda ga oslovljavaj samo imenom.
8. Pretvaraj se da si peder i pitaj ga hoce li izaci s tobom.
9. Ako kaze ne, pocni plakati.
10. Ako kaze da, prijavi ga nadredjenima.
11. Ako te hoce pregledati i kaze da moras rasiriti noge, reci mu da te ne zanima.
12. Reci mu da ti se svidjaju muskarci u uniformi. 13. Potkupi ga slatkisima.
14. Probaj istovremeno s njim reci: "Dobro vecer gospodine, vozacku i prometnu molim."
15. Ako ti da nesto za potpisati, prvo se pocesi po guzici pa onda uzmi njegovu olovku u ruku.
16. Ako ti da kemijsku u ruke, skrivaj je, rastavi i izvadi ulozak.
17. Pitaj ga ima li kcerku. Ako da, reci mu da ti je poznato njegovo prezime.
18. Nek ti sve objasni dvaput.
19. Ponovi potiho sve sto on kaze.
20. Pricaj sam sa sobom.
21. Probaj mu prodati svoj auto.
22. Pitaj ga, hoce li ti prodati svoj auto.
23. Ako te hoce voditi u policijsku postaju, pitaj mozes li ti sjediti naprijed.
24. Ako moras sjediti straga, probaj ga pipkati po glavi kroz resetku.
25. Prije nego krenete provjeri jeste li svi vezani.
26. Brzo uzmi limenku piva i otvori prije nego dodje do tvojega auta.
27. Nek ti pridrzi pivo dok trazis dokumente.
28. Reci mu barem dvaput da prtljaznik ne treba pregledavati.
29. Pitaj ga je li on jedan od Village People i pitaj gdje su ostali.
30. Pitaj ga je li ikad ubio covjeka.
31. Ako odgovori da, pitaj je li to bilo na poslu.
32. S osmjehom na odlasku mu reci: "Pozdravi zenu i moju djecu"
[ Djomloun @ 03.10.2005. 22:17 ] @
Situacija sa auto skolama je vise nego ochaj, i realno mali je broj onih koji dodju na ispit, a i posle kada poloze, a da znaju da voze.
Svakako da su instruktori najveci krivci (ne i jedini), zbog njihovih raznoraznih marifetluka spajanja casova, preskakanja poligona, kradji na satima voznje etc...a da ne kazem kakvih bolida tek tamo ima!!
Moj instruktor voznje je bio zesci debil, i jednom kada mi je bilo preku?ilo, jer chovek nije strplenja/zivaca da objasni bilo sta vise od dva puta, a da to bude jasno i razgovetno, ja ga pitam onoko bratski sta je zavrsio/radio pre nego sto se
zaposlio kao instruktor voznje, on mrtav ladan kaze da je vozio kamion za Simpo i
smori se valjda sta li pa je presao u instruktore.
E sada zamislite vi tako nekog sivonju koji treba sutra nekoga da nauchi voznji, da
mu objasni/pojasni nesto, da ima grama znanja o ljudskoj psihologiji, da ima strpljenja...
edit: uklonjen 'irc style' nacin pisanja
[Ovu poruku je menjao pajaja dana 08.10.2005. u 01:36 GMT+1]
[ gorcilo @ 03.10.2005. 23:04 ] @
Kada sam ja polagao proslog veka polozio sam testove iz cuga medjutim voznju sam polagao 3 puta i ako mi verujete prvi put sam vozio bez greske .I bilo je ono ,kao sad a prvi put polazes nije lose ali dodji drugi put.I ako mi verujete treci put kada sam polozio najlosije sam vozio, i bio sam se pomirio sa tim da sam pao kad ono.
J..i ga sreca kao na lotou.Verovatno prvi put kada sam pao bila je ispunjena kvota onih koji trebaju da poloze a bilo je verovatno dosta njih sa vezama,tako da onaj koji nije imao vezu nije mogao da polozi.Brojke ,brojke i samo brojke.
[ MileG @ 04.10.2005. 00:31 ] @
Ja sam opravdano otreso prvi put. Vozio sam 3 godine prije polaganja, na polaganje i casove dolazio autom i na polaganju pao, ali sam polagao za kamion!
[ Nabukodonosor @ 04.10.2005. 01:26 ] @
Citat: Ti to ozbiljno ili se zajebavas?
Ako je ozbiljno stvarno treba da se stidis...
Naravno da sam ozbiljan. Nisam imao vremena da se zajebavam sa kretenima. A znao sam da i ako budem vozio savrseno da cu da padnem. Kod nas je to praksa. Polagao bih barem 2-3 puta. Tako da mi se vise i vremenski i finansijski isplatilo da platim. A i sto se nerava tice. Znam da vozim i nece to jedno izlazenje da me ucini boljim vozacem. Smesni ste ako stvarno verujete u to. Hiljade i hiljade predjenih kilometara tek mogu da naprave dobrog vozaca od vas.
[ pctel @ 04.10.2005. 01:27 ] @
Ja sam polozio iz prve i naravno nisam posebno placao da polozim iz prve. Bio sam na obuci kod instruktora koji je prvi na top listi u Srbiji po prolaznosti, pa zasluga ne pripada meni vec njemu.
Sto se izivljavanja tice, nema govora o tome, clanovi komisije su nosili neku svesku i tu upisivali greske i tacno se znalo koja greska nosi koliko negativnih poena i sa koliko poena se moze poloziti ispit, znaci sa neke dve greske se moze poloziti, a neka greska je i sama dovoljna da se padne na ispitu. Tako sam ja pogresno uradio parkiranje i rekli su mi koliko sam poena izgubio, ali je i ono sto je ostalo bilo dovoljno. Niko od kandidata ne ocekuje da bude neki ekspert vozac, vazno je da pokaze da nije opasan po okolinu tj. da zna da protera auto kroz grad a da svojom voznjom ne ugrozi ni svoj ni tudje zivote. Skoro svi koji su pali na testu voznje su ili nagazili belu liniju sto za komisiju znaci da bi zakacili drugo vozilo da je u tom trenutku naislo ili su tockom ocesali trotoar sto znaci da bi pregazili pesaka preo noge da je tu stajao, ili im se vozilo vratilo unazad pri kretanju na uzbrdici, sto znaci da bi pregazili onog ko je stajao iza vozila i tome slicno.
[ dr.NPN @ 04.10.2005. 03:25 ] @
Ja sam polozio iz prve. Ali radujem se ovom zakonu novom. Zasto-
Polozi jedna moja drugarica, i isli mi negde, ja se ponudim kao iskusniji vozac da vozim umesto nje-ne ne treba znam ja da vozim pa polozila sam.
-Pa ako si polozila to ne znaci da znas da vozis!
-Znam da vozim.
Aj reko dobro, bas me briga vozi, tvoj problem.
Dozivljaj je bio gledati kako ona izlazi sa parkinga. Boze blagi! To bih ja oduzeo dozvolu za citav zivot! Jedno brat-bratu pet minuta!
Daj, rekoh, da ja isteram bre, smaras. -Sta ti mislis da sam ja glupava?
Oh, mislim se, dal' da ti priznam ili da cutim...
Precutim ja istera ona {nekako} i krenemo dalje.
Vozi ona, dugacka ulica, trecom 60 YUGO se dere... Reko prebaci u cetvrtu, ne ovo nije ulica za cetvrtu...
Ne moze covek da je ubedi, da ako smanji gas i prebaci u cetvrtu moze da ide 60 i 50 i 40 i 70 i 80.... Ona konta da ako ubaci u cetvrtu da ce ici vise od 60... Znaci treca gas... Da poludis!
Onda izleti ispred autobusa, nas petoro u kolima, bus skrece levo, ali ima prvenstvo prolaza, mi idemo pravo tacno ispred njega, bus koci svira... A ona,.. Koji ti je ku**c ja ima prvenstvo... I ne moze covek da je ubedi da nema prvenstvo samo ako ide pravo.... Ide dalje kolje juga drugom... Biljo bre promeni brzinu zaklaces motor i trosis benzina vise... "KAKO DA PREBACIM KAD NE ZNAM NI U KOJOJ SADA VOZIM, ZBUNILA SAM SE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
E to, vozacku u vatru i izdati dozivotnu zabranu na izdavanje...
A polozila je tako sto se smeskala i kezila...
Crna Srbijo...
[ ExoduS @ 04.10.2005. 03:32 ] @
Je... Slucajno sam stisnuo back na misu i ogromna poruka koju sam zeleo napisati se izbrisala! :((((
Ajd sacu skraceno da opisem kakva je filozofija u USA, nadam se da ce mod imati razumevanja da mi ne obrise poruku sto odstupa od teme, ali ja mislim da je zanimljivo znati kako je i drugde, a ne samo kod nas.
Dakle ovde vozacku mozes dobiti od sale. Sve sto trebas je da imas vise od 18 godina, 50$ i 3 do 5 sati slobodnog vremena. Test se sadrzi od dva dela. Voznja i pismeni test. Pismeni test je smesan, dobijes 20 pitanja a odgovoriti na svako pitanje mozes i bez preteranog znanja, znaci sa opstem znanjem mozes taj test uspesno poloziti. Na pismenom testu mozes imati 4 pogresna odgovora sto znaci da moras imati 80% tacnih odgovora. Pitanja su tima "ukoliko je zelis skrenuti desno, a svetlo je crveno, trebas uraditi sledece:" a. Skrenuti bez stajanja. b. Obratiti paznju na pesake i propustiti ih pa tek onda skrenuti. c. Cekati zeleno svetlo. d. (nije bitno, zaboravio sam vec, uglavnom neka opcija koju mozes eliminisati).
Voznja se sastoji od desetominutne voznje kroz grad. Napravis jedan krug kroz grad i okolo grada i to je to. Nista tesko. Tu mozes izgubiti 20 poena od 100 da polozis. Uglavnom voznja je 3km do 10km, a ako se bas ide oko grada nekih 20-25km (mali grad).
Vozis sa tipom sto ne prica stobom uopste, kao da nisi tu. Nece reagovati niti ti reci nesto osim ako ga nedovedes u zivotnu opasnost. Cak mislim da vecina ne bi reagovala ako ides pravo u pesaka koji prelazi ulicu. Nepoloziti voznju je prosto nemoguce. Moras se bas potruditi da bi pao.
E sad ako ti ne znas da vozis, a dobio si dozvolu mozes sa njom da obrises dupe ako nemas puno para. Dakle kazne su rigorozne. Najmanja kazna je nekih 15-20$ uglavnom zbog nepropisnog parkiranja. Kazne za brzu voznju variraju od 40 do 500$. Ukoliko prekrsis ogranicenje za nekih 50mph jebo si jeza. Ne gine ti sud. Policije hvala Bogu ima puno i naravno potplatiti je neces sigurno jer su im plate ogromne. Zaradjuju u proseku najmanje 5000$ mesecno. Pa ti njih potplati...
Cak i pored toga sto je ovde poloziti za auto relativno lako, broj saobracajki je jako mali na odnosu koliko auta ima ovde. Ovde auto ima svaki clan porodice. Znaci 3 auta po cetvoroclanoj porodici je minimum. Naravno vazi pravilo da najmladji clan ima vise od 16 godina. Kad smo kod toga da kazem da postoje i mnoge auto skole. U njih moraju samo da idu oni koji zele dozvolu pre 18te. Skola se sastoji od 10 sati voznje i 10 sati obzervacije i 30 sati teoretkse nastave. Kad tamo odes nema teorije da padnes test jer malte ne cela nastava se zasniva na tome koja su moguca pitanja na testu. Naravno ima tu puno zanimljivih stvari. Dolaze ljudi iz osiguranja pa pricaju deci kako trebaju da biraju osiguranje, sta da gledaju itd... DOlaze kamiondzije i pricaju kako se svaki vozac treba ponasati kada se ublizini nalazi sleper.
E sad kod nas. Ja se secam kao klinac svog buraza sto je ucio za polaganje. Pa on je toliko bubao i citao one knjige. Secam se onih testova sa pravilima prvenstva. Ono tipa kad stavljas brojeve. Ko ide prvi, ko drugi ko treci. Rekoh sebi pa ko ce to da zapamti sve? Stave ti raskrsnice sa 5 - 7 vozila onda ti moras uciti koji ima prvenstvo prolaza. Pa cak i ako naucis koliko ce nas to postovati. Ja se slazem da ej sve to lepo i da je predivno znati a jos je lepse postovati to, ali mali broj nas to zna, a jos manji broj to postuje.
Sto se tice voznje. Moj burazer je pao zato sto je vozio agresivno. Znaci brzo je startovo i naglo je kocio. Sad se ja pitam koliki broj nas koci 100 metara pe stopa i koliko nas neubrza do 50km/s u nekih 10 sekundi, a i manje. Mali broj.
[ Nabukodonosor @ 04.10.2005. 03:33 ] @
Ali nije svuda tako. Kod nas ima par vrlo poznatih pandura koji se bave time i jednostavno znas da ne mozes iz prve da prodjes. Ali znam da u barem jednom drugom gradu (da ne pominjem) dodatno izlazenje na polaganje se ne placa tako da niko nema motiva da te obara ukoliko to nisi i zasluzio. Provereno.
[ fanfon @ 04.10.2005. 08:03 ] @
Citat: dr.NPN:
Ne moze covek da je ubedi, da ako smanji gas i prebaci u cetvrtu moze da ide 60 i 50 i 40 i 70 i 80.... Ona konta da ako ubaci u cetvrtu da ce ici vise od 60... Znaci treca gas... Da poludis!
Koliko mi je poznato, nije dobro za automobil u cetvrtoj ici 40 ili dosta nize ispod granice za prelaz iz trece u cetvrtu. Nemas dovoljan broj obrtaja. Znam i ja da se moze krenuti iz trece umesto iz prve, ali ne valja...
[ kosta465 @ 04.10.2005. 08:37 ] @
Polozio test iz drugog puta. Umesto "obicnih" nula na znacima, pisao sam prekrizene (jbg navika, racunarske nule) - komentar je bio, ne znamo mi za ove znakove, u zbiru poena 1 manje nego da prodjem. Na prvoj voznji pao, polozio iz drugog puta - oba puta zasluzeno. Prvi put mi se gasio pri polasku (cetvorica rmpalija unutra, a ja mazim onaj gas!), pa voznja cak 40 km/h!, te agresivno skretanje itd. Na moj komentar da ne moze sve odmah, da ce sve leci na svoje mesto kad nabijem kilometrazu, da treba malo vremena da "ispeglam" neke stvari, cajkanov komentar je bio:"Da nabavish ti jednu dobru peglu ..." #8O)
[ shonex @ 04.10.2005. 08:54 ] @
Ljudi, veci broj postova je sjajan, ali mi niko ne odgovori na glavno pitanje, ima li iko sem placanja ikakav savet kako idiotima stati na kraj. Postoji li varijanta da trazis posebnu komisiju ako te npr. obore vise od 'n' puta ???
Hvala na savetima vecini koji me tese, ali ja sam pre 13 godina polozio iz prve i testove i voznju i to bez, kinte, veze i sl. ali tada se desila opsta ekspanzija privatnih autoskola i glavna reklama im je bila prolaznost, tj. da te tamo nece maltretirati kao drzavne skole: 'crveni signal' ili 'djuro salaj'. Od tada sam slupao nekih 300.000 km i jasno mi je da je los vozac ubica u najavi (svaki dan po gradu dobijem 3 nervna sloma jer 2/3 ne bi smele da sede ni kao suvozaci a kamoli za volanom, ali ja pricam o tome da neko korektno vozi a oni ti trune neku pricu za retardirane. Neko je pomenuo komisiju koja je lepo skidala poene i na kraju: ili si polozio ili si napravio odr. broj gresaka pa nisi. Ako je to po pravilniku zasto majmuni ne rade tako sa svima, i kome (ako uopste) mozes da se zalis ???
Znam primere da ih je covek napusio pa polozio iz 15-og a i suprotne, siguran je da je pao i oplete po bagri, a oni ko kurave: "Pa polozio si".
[ stex @ 04.10.2005. 09:51 ] @
I treba da se izivljava. Sto se vise izivljava to ce polagac bolje paziti u saobracaju.
[ dr.NPN @ 04.10.2005. 11:15 ] @
Citat: fanfon: Koliko mi je poznato, nije dobro za automobil u cetvrtoj ici 40 ili dosta nize ispod granice za prelaz iz trece u cetvrtu. Nemas dovoljan broj obrtaja. Znam i ja da se moze krenuti iz trece umesto iz prve, ali ne valja...
Nije poenta u tome, vec u tome da ona to ne konta kao i mnoge druge stvari, a kao, polozila je pa je sada glavna.
Oustalom, pa sta ako nemam dovoljan broj obrtaja? Opustim se i ako mi je dosadno, smaram se na 40 ali nikad ispod hoce stojadin da trza :)
[ DrJekyll @ 04.10.2005. 12:10 ] @
Citat:
Tako da mi se vise i vremenski i finansijski isplatilo da platim. A i sto se nerava tice. Znam da vozim i nece to jedno izlazenje da me ucini boljim vozacem. Smesni ste ako stvarno verujete u to.
Da ne ulazimo u to da li znas da vozis ili ne, jesi svestan da na isti nacin dozvolu moze dobiti neko ko npr. nije sposoban za voznju, ima psihickih problema ili problema s vidom. Ja sam se jednom vozio u taxiju kod lika koji je imao tikove-cimao malo glavu u stranu, malo ruke i povremeno noge. Idemo auto-putem oko 100km/h i lik par puta cimne levu nogu i stisne kvacilo, sad koliko je to smesno proceni sam. I da, slazem se, kao sto su mnogi rekli, nikad nisam cuo da neko ko je pao kaze "ja sam kriv."
[ DrJekyll @ 04.10.2005. 12:23 ] @
Citat:
Ljudi, veci broj postova je sjajan, ali mi niko ne odgovori na glavno pitanje, ima li iko sem placanja ikakav savet kako idiotima stati na kraj. Postoji li varijanta da trazis posebnu komisiju ako te npr. obore vise od 'n' puta ???
Ne treba ti komisija, samo ovo
Citat:
Niko od kandidata ne ocekuje da bude neki ekspert vozac, vazno je da pokaze da nije opasan po okolinu tj. da zna da protera auto kroz grad a da svojom voznjom ne ugrozi ni svoj ni tudje zivote. Skoro svi koji su pali na testu voznje su ili nagazili belu liniju sto za komisiju znaci da bi zakacili drugo vozilo da je u tom trenutku naislo ili su tockom ocesali trotoar sto znaci da bi pregazili pesaka preo noge da je tu stajao, ili im se vozilo vratilo unazad pri kretanju na uzbrdici, sto znaci da bi pregazili onog ko je stajao iza vozila i tome slicno.
Ajd pozdrav, i srecno sledeci put!
[ pajaja @ 04.10.2005. 14:17 ] @
[ Force @ 06.10.2005. 18:07 ] @
Heheheh :) kako jako
[ Dr.sima @ 07.10.2005. 19:26 ] @
Ma sa ludacima na polaganju niko zivi ne moze da izadje na kraj. Dok se ne promeni zakon i dok novi vozaci ne budu mogli da se obucavaju na svojim autima (americki fazon) tj. da autoskola nije obavezna bice ovako kako je. Ja sam vozio par godina pre nego sto sam polagao. Prvi put sam pao zato sto nisam ustupio pravo prvenstva prolaza nekom dedi na bajku koji je bio na 50m od raskrsnice, drugi put nisam vezao pojas, a treci put kad sam polozio sam ih tako iscimao, a jedina zamerka je bila kako naglo pustam kvacilo Mislim da generalno nema pravila, sigurno je da ce oboriti neku devojcicu koja se trese kao prut, ili nekog ko ocepi liniju na prednjoj zaustavnoj ili polukruznom ... Neko je spomenuo 5000 km kao neki vid iskustva, masda ja licno mislim da bez 20000 - 30000 km (2-3 god voznje) ne treba sebe smatrati ni malo iskusnim vozacem!
[Ovu poruku je menjao Dr.sima dana 07.10.2005. u 20:28 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|