[ MatezYU @ 13.10.2005. 14:19 ] @
| Interesuje me u cemu je razlika izmedju motora sa 8 ventila i 16?!
Znam da motor lepse radi sa 16 ventila, lakse ide usis i izduv ali kako se to ogleda na potrosnju motora? Koji manje trose? Koji imaju vecu snagu? Koji su dugotrajniji?
Recimo Fiat Punto sa 8v imaju 60KS a ovi sa 16v imaju 75KS... Da li je moguce da se samo sa ventilima postize 15KS?! Inace kubikaza je ista 1242ccm....
Pozdrav |
[ Nebojsa Milanovic @ 13.10.2005. 18:32 ] @
16v omogucava motoru da bolje 'dise" odnosno da moze da usisa vise vazduha i zato se takvim motorima daje jace ubrizgavanje goriva i eto snage.
Osim toga i komora za sagorevanje je idealnog (polupoptastog) oblika, pa je sagorevanje potpunije sto takodje dize snagu.
Zbog toga 16v motori najcesce imaju i dve bregaste osovine, jednu za usisne, a drugu za izduvne ventile
[ bakara @ 15.10.2005. 10:54 ] @
Koji manje trose?
Zavisi kako vozis, ako nisi zustar manje trosi 8v, ako volis da nagazis onda 16v, u sustini 16v motori su moderniji...ja licno manje trosim sa 16v motorom
Koji imaju vecu snagu?
Naravno 16v, objasnjeno u prethodnom postu
Koji su dugotrajniji?
Pa u teoriji 8v, zato sto ces ih sigurno manje gaziti...ali opet nista ne mora da znaci
[ royalinux @ 06.11.2005. 17:30 ] @
16v motori su podobniji za visoke obrtaje ali samim tim i vise trose dok 8v motori max.obrtni momenat postizu pri nizim obrtajima pa teoretski manje trose ali...
[ miljan nis @ 06.11.2005. 21:00 ] @
Citat: MatezYU: Interesuje me u cemu je razlika izmedju motora sa 8 ventila i 16?!
Znam da motor lepse radi sa 16 ventila, lakse ide usis i izduv ali kako se to ogleda na potrosnju motora? Koji manje trose? Koji imaju vecu snagu? Koji su dugotrajniji?
Recimo Fiat Punto sa 8v imaju 60KS a ovi sa 16v imaju 75KS... Da li je moguce da se samo sa ventilima postize 15KS?! Inace kubikaza je ista 1242ccm....
Pozdrav
Imas jednu gresku, PUNTO 1.2 sa 16 ventila ima 60 kw (82 KS) sto znaci 22 KS vise nego sa 8 v.
[ MMaarrCCoo @ 31.10.2010. 09:03 ] @
Jeste da je tema iz doba jure,ali nema veze,meni je puno pomogla.Imao bih još jedno pitanje u vezi Punta 1.2 8v i 16v.Kolika je razlika u potrošnji,kod umerenog stila vožnje u benzinu.Ako neko vozi 16v na plin,interesovala bi me potrošnja i gasa,pošto imam nameru da ugradim sekvencionalni plinski uređaj,naravno ako je njegova cena sada normalnija nego što je bila.Svako mišljenje i iskustvo bi mi puno pomoglo.Unapred hvala i pozdravi iz KG.
[ MatezYU @ 31.10.2010. 11:17 ] @
Tema je bas iz jure :)
Po prici majstora, u praksi mnogo se bolje pokazao 1.2 8v nego 16v.
Jeftiniji je za odrzavanje, manje se kvari itd.
[ MMaarrCCoo @ 31.10.2010. 21:40 ] @
Koliko je otprilike veća potrošnja istog motora sa 8 i 16 v?Naravno,podrazumeva se po istom stilu vožnje.10,20%?Na osnovu ovoga bi mogla da se proceni eventualna potrošnja i plina.Koliko su skuplji delovi za 16v,obzirom da sam čuo da je i održavanje kudikamo skuplje za Punta 1.2 16v?
[ vladd @ 31.10.2010. 23:10 ] @
PA ne postoji isti "stil" voznje za razlicite motore. Osim ako vozac nije sa drvenom nogom, i pri svakom startu gazi do daske.
Uz povecanje protoka vazduha, obicno sledi i povecanje protoka goriva, da bi se iskoristio doticni vazduh.
Motori sa 8 ventila se tretiraju kao "bazni", a svaka nadogradnja povecava snagu.
Da li ce se potrosnja povecati, to je vec posebno pitanje, da li se vozilo pokrece sa 30, 40 ili 60 raspolozivih KS, i kakva je mapa rada u doticnim uslovima.
Potrosnja najvise zavisi od kubikaze i kolicine pritiskanja pedale preko 50% raspolozivog "gasa"..
Poz
[ I_L_I_J_A @ 03.11.2010. 22:07 ] @
16v je pogodnije za veci broj obrtaja - ventili su manji, manje mase pa su i inercijalne sile koje uticu na njih manje
[ vladd @ 03.11.2010. 22:30 ] @
Ne vrte se bas ventili, a njihovo otvaranje i zatvaranje je relativno retko(par stotina herca) i dugotrajno, u odnosu na svaki ciklus u cilindru.
NA velikom motoru su veliki ventili a veliki motori se vrte taman koliko i mali.
Poz
[ Markoxxx @ 04.11.2010. 23:31 ] @
za 16v na plin potrosnja u gradu tesko ispod 10 mozda cak i vise, imao je moj drug, vozio na benzin trosio je oko 8-9 po gradu, sa tiptronik menjacom.
[ Dr.sima @ 05.11.2010. 08:11 ] @
1.2 8v je teska mrcina jos leti kad se upali klima... 1.2 16v vec ima dovoljno snage da moze lepo da se voza u svim uslovima... Da li je tolika razlika u novcu da moze da se meri sa uzivanjem u voznji sa 22ks vise ...
[ vladd @ 05.11.2010. 09:46 ] @
Veci broj ventila je potreban ali ne i dovoljan uslov za povecanje snage. Potrebno je povecati obrtaje motora, hladjenje, skratiti klipnjace, olaksati klipove, naostriti bregaste...
Teoretski je vek motora kraci sa vise snage (i ventila), ali u praksi je to nebitna stavka. Drugi problemi skracuju vek motora znacajnije, nego friziranje.
Visak ks, kubika, konfora i prostora uvek zahteva visak plateznih papirica
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|