|
[ Kosta ******um Rex Persia @ 28.10.2005. 16:09 ] @
| Molim nekoga ko se zaista razume u ovu problematiku da mi kaže, pošto mi je akumulator na Golfu dvojci pri kraju, kako se bira i po kojim kriterijumima novi akumulator.
Znači, trebaju mi saveti šta da gledam prilikom kupovine, na šta da obraćam pažnju.Da li je kod akumulatora bitno da gledam marku, npr. da li je Blackhorse ili neki iz Bugarske.
I još jedno vrlo bitno pitanje: koji je akumulator vrhunski,a traje najmanje 5 godina.Koja strana firma pravi najbolje i najkvalitetnije akumulatore? |
[ Trajkovic @ 28.10.2005. 16:36 ] @
B O S C H
[ pctel @ 28.10.2005. 16:42 ] @
Citat: Kosta ******um Rex Persia: koji je akumulator vrhunski,a traje najmanje 5 godina. Ne vidim logiku u takvom nacinu razmisljanja. Zbog cega je bolje kupiti jedan akumulator koji traje 5 godina nego dva koja traju 2.5 godine, ako je ovaj od 5 godina duplo skuplji? Ni zbog cega. Ja bih kupio "Black Horse" koji ima 24 meseca garancije, znaci do jeseni 2007, ocekujem da ne bi stradao bas sutradan po isteku garancije, vec da bi izdrzao i zimu 2007/2008 a onda i leto, pa bi novi verovatno trebalo kupiti jeseni 2008. Za Golf II dizel tesko da neki akumulator moze da izdrzi 5 godina, narocito ako nemas garazu vec zimi ostavljas na parkingu. Ja sam uvek posle 3 godine akumulator davao ocu koji je vozio benzinca, ja kupovao novi a njemu je taj taman izdrzavao dok ja ne resim ponovo da zamenim
[ RexBlanco @ 28.10.2005. 16:53 ] @
Ja stalno uzimam za keca Blackhorse od 55 Ah.Prosečno mi traju 8 godina.Caka je u tome,da ih treba redovno održavati,bez obzira na natpis "BEZ ODRŽAVANJA".
Na održavanju mislim na sledeće:
-priključne klemne moraju da budu čiste(zaštiti ih možemo sa silikon masti)
-gustina elektrolita stalno treba da bude prema proizv. specifikaciji(dolivati po potrebi destilovanu vodu,a nikako kiselinu),čak i u akumlatoru sa "želeom",(cca 1,28 kg/dm3)
-nedozvoliti pražnjenje ispod nominalne vrednosti(naročito zimi,kada nemožemo startovati motor)-cca 9V
-nedozvoliti prepunjenje
-dobro treba da bude fiksiran u automobilu
-ne puniti većom strujom od xxAh/10 ampera (najbolje je xxAh/20)
-kontrolisati napon i struju punjenja u vozilu
Otprilike.
Ovako i naši,jeftiniji akumlatori funkcionišu dobro.Barem meni...
[ pctel @ 28.10.2005. 17:39 ] @
Pa tako mozda, ja nisam nikada odrzavao akumulator. Gde proveravas gustinu elektrolita, je li to posao autoelektricara ili ...?
[ cicika @ 28.10.2005. 18:01 ] @
Citat: Blackhorse od 55 Ah
Da, da, dobri akumulatori. Samo, ako može da stane, uzmi od 65Ah. Lepše će da pali zimi, a i duže će trajati.
[ vladoj @ 28.10.2005. 18:08 ] @
Meni su dva domaca akumulatora od po 55 Ah trajala koliko i polovan suvi BOSCH akumulator od 45Ah koji mi je dosao uz auto kad smo ga kupili 97 godine.
[ RexBlanco @ 28.10.2005. 18:15 ] @
Citat: pctel: Pa tako mozda, ja nisam nikada odrzavao akumulator. Gde proveravas gustinu elektrolita, je li to posao autoelektricara ili ...?
Ma,nije.Kod Blackhorse-a imas dve vodoravne linije sa strane sa oznakom MIN i MAX.To gledas i po potrebi sipas destilovanu vodu do MAX.
Ali mozes i da uzmes merac(jeftino),ako te interesuje tacna gustina...
[ stil @ 28.10.2005. 18:29 ] @
Sve stoji ovo što kaže RexBlanco.
Citat: pctel: Pa tako mozda, ja nisam nikada odrzavao akumulator. Gde proveravas gustinu elektrolita, je li to posao autoelektricara ili ...?
Gustinu proveravaš sa areometrom .Pri tome se mora uzeti u obzir i temperatura.
Mada možeš samo kontrolisati nivo tečnosti i po potrebi dolivati destilovanu vodu do označenog nivoa sa strane.
Ovde imaš korisnih stvari a i tablicu za gustinu elektrolita koja pokazuje koliko je akumulator napunjen.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 29.10.2005. 00:29 ] @
Citat: Trajkovic: B O S C H
Kažeš Bosch, ali gde ima da se kupi, ja ga kod mene u Boru nisam video. Koliko je on bolji od našeg Black Horse akumulatora od 55 Ah, i koliko traje. Može li trajati više od 5 godina? Ako neko zna, nek mi malo opiše bilo koji model Bosch akumulatora od 55 ili 65 Ah, ali da je baš dobar model i izdržljiv.
Uzgred, moj Golf 2 je benzinac, a ne dizel.
Citat: RexBlanco: Ja stalno uzimam za keca Blackhorse od 55 Ah.Prosečno mi traju 8 godina.Caka je u tome,da ih treba redovno održavati,bez obzira na natpis "BEZ ODRŽAVANJA".
Na održavanju mislim na sledeće:
-priključne klemne moraju da budu čiste(zaštiti ih možemo sa silikon masti)
-gustina elektrolita stalno treba da bude prema proizv. specifikaciji(dolivati po potrebi destilovanu vodu,a nikako kiselinu),čak i u akumlatoru sa "želeom",(cca 1,28 kg/dm3)
-nedozvoliti pražnjenje ispod nominalne vrednosti(naročito zimi,kada nemožemo startovati motor)-cca 9V
-nedozvoliti prepunjenje
-dobro treba da bude fiksiran u automobilu
-ne puniti većom strujom od xxAh/10 ampera (najbolje je xxAh/20)
-kontrolisati napon i struju punjenja u vozilu
A kako i čime čistiti klemne, jel treba neka specijalna tečnost za to. Ovo pitam jer se ja ne razumem baš mnogo u ovui problematiku.Moj punjač puni akumulator strujom od oko 4 Ah na sat, da li je to dobra vrednost punjenja. Ako neko zna, može li mi neko preporučiti neki nov punjač za akumulator, sa automatskom kontrolom punjenja i pražnjenja, tj. treba mi da se punjač automatski isključi kada se akumulator potpuno napuni.
[ pctel @ 29.10.2005. 01:07 ] @
Citat: Kosta ******um Rex Persia: moj Golf 2 je benzinac, a ne dizel.
Pa sta se onda brines, svaki ce da izdrzi 5 godina.
Citat: može li mi neko preporučiti neki nov punjač za akumulator...
Sta ce ti punjac? Auto sam puni akumulator.
[Ovu poruku je menjao pctel dana 29.10.2005. u 02:07 GMT+1]
[ stil @ 29.10.2005. 07:50 ] @
Citat: Kosta ******um Rex Persia: A kako i čime čistiti klemne, jel treba neka specijalna tečnost za to. Ovo pitam jer se ja ne razumem baš mnogo u ovui problematiku.
Šmirgla ,čelična četka .Pažljivo skineš skramu koja se stvorila i premažeš zaštitni sloj masti.Može da posluži i ona za ležajeve ,bitno je da se stvori sloj koji će da spreči dodir kiseline i metala.
[ tweeester @ 29.10.2005. 09:00 ] @
Bosch bez dileme, skuplji je nesto malo, a duplo kvalitetniji. Ovih dana sam ih video na Jugopetrol pumpama (Bosch Silver) mada ih ima ovde u Bg svuda u prodavnicama.
[ pctel @ 29.10.2005. 09:55 ] @
Citat: stil: premažeš zaštitni sloj masti.
Mislis, mast se maze kad se montiraju kleme, je li tako, nema logike da se prvo namaze pa montira, mast na spojevima i nije bas neki provodnik struje.
[ stil @ 29.10.2005. 11:06 ] @
Postoji specijalna mast za ovu namenu ali probao sam i običnu i sve funkcioniše kako treba već godinama.Znači , da ponovim , pažljivo očistiš kleme , zatim i stubiće na akumulatoru ,premažeš sasvim tanak sloj masti , staviš kleme i lagano pritegneš ključem.
[ RexBlanco @ 29.10.2005. 17:38 ] @
Ja kleme i ceo akumlator perem sa običnom toplom vodom sa praškom.Jako lepo skida sulfatizaciju.Čeličnu četku ne koristim da ne oštetim,istanjim priključke na akumlatoru.Ako baš moram,koristim bakarnu četkicu.
Znači,operem sve,vratim kleme na mesto i namažem spojeve sa silikonskom mašću.Ako nemam,onda sa vazelinom.Tavata mast ne koristim,jer vremenom postane kiselkast i pospešuje sulfatizaciju i gubljenje dobrog kontakta.
4 ampera za punjenje?Zavisi,za koji akumlator.Najčešće i proizvodač navede.Ako to nije slučaj,maksimalnu struju možete izračunati sa gore navedenom načinu.Primer:ako je akumlator od 55 ampersati(Ah) to podelite sa deset,dobitćete maksimalnu struju punjenja,tj. 5,5 ampera.Za nominalnu struju punjenja ampersati treba te podeliti sa dvadeset.U ovom slučaju je to 2,75 ampera.
Naravno,koriste se i veće amperaže naročito kod desulfatizacije ali UVEK SA KONTROLOM.Velika struja uništava,deformiše lamele u ćelijama.
Kada se puni akumlator?
Kada stoji duže van vozila;
Ako smo radili konrolisano, periodično pražnjenje,radi sprečavanja sulfatizacije;
Zimi,ako nam vozilo i akumlator stoji u hladnom,radi održavanja nazivnog napona;
i Ako smo ispraznili akumlator
Najbolji su punjači sa regulacijom struje.Neki imaju(oni skuplji) ugradjen i "kap po kap" sistem.Sa ovim zadnjim stalno (a naročito zimi) možemo puniti akumlator.Nekada u svakom broju SAMa je bilo reči o ovome...
[ Trajkovic @ 29.10.2005. 18:01 ] @
Nisam siguran, ali mislim da sam vidjao BOSCH akumulatore na JUGOPETROL-ovim pumpama, sutra ces dobiti pravu informaciju. Ja sam vise za opciju kupiti kvalitetan akumulator, jer imam losa iskustva sa Black Horse akumulatorima
Moj otac je vozio na traktoru Toma Vinkovic -TV18 (potpuno ispravna instalacija provereno) Black Horse 55 Ah nekih godinu ipo dana. E sad, kada su poceli ovih hladni dani, traktor nece da zavergla onako jako ujutu (TV ima jedan klip i nema grejace). Skinem akumulator, stavim na punjac nekih sat vremena i on upali iz prve. Odem kod elektricara, covek pogleda i kaze akumulator ne drzi struju. Stavim akumulator u auto i oteram ga u ovlasceni servis. Nakon 2 dana provere je ustanovljeno da je akumulator "uhvatila" sulfatizacija i da to ne podleze garanciji. Pitam ja, od cega je ta sulfatizacija, a serviser onako 'ladno kaze da je akumulator stajao duze vreme bez struje.
Najvazniji deo: Ja trazim od servisera da mi napise potvrdu da je akumulator bio na servisu i koja mu je "dijagnoza" ustanovljena, da se potpise i da stavi pecat na to. Na to mi on odgovara da nema takve nadleznosti, ja pitam kako da mu verujem na rec, a on JA SAM SERVISER!!!
P.S. Nakon toga sam zvao fabriku akumulatora u Somboru da se pozalim na ovlasceni servis, a odgovor koji sam dobio od njih je: U NASIM OVASCENIM SERVISIMA SU PROVERENO STRUCNO OSPOSOBLJENI SERVISERI KOJI IMAJU OVLASCENJA ZA USTANOVLJAVANJE "DIJAGNOZE"
Digao sam ruke od svega i kupio nov akumulator, naravno ne Black Horse!
[ miljan nis @ 29.10.2005. 18:15 ] @
Ja imam odlicna iskustva sa Black Horse akumulatorima.
Imao sam Black Horse 55 Ah, nazivna struja 255 A kupljen 1996. koji je trajao do 2003.
Mozda je mogao i duze, ali ja cim prvi put nece da upali, odmah kupujem nov.
Prvi, fabricki (Trepca-Sombor) 34 Ah trajao je od 1991.-1996.
Sada imam Black Horse Ag-Silver Power series 45 Ah, nazivna struja 400 A !!! kupljen marta 2003. i radi bez greske.
Prosle zime kada je bilo -20 stepeni, auto nije paljen po nedelju dana i posle pali iz prve.
P.S. Cuo sam da neki primerci Black Horse traju i 17 godina ! ! ! ! !
POZDRAV
[ RexBlanco @ 29.10.2005. 18:25 ] @
Citat: Trajkovic: Nisam siguran, ali mislim da sam vidjao BOSCH akumulatore na JUGOPETROL-ovim pumpama, sutra ces dobiti pravu informaciju. Ja sam vise za opciju kupiti kvalitetan akumulator, jer imam losa iskustva sa Black Horse akumulatorima
Moj otac je vozio na traktoru Toma Vinkovic -TV18 (potpuno ispravna instalacija provereno) Black Horse 55 Ah nekih godinu ipo dana. E sad, kada su poceli ovih hladni dani, traktor nece da zavergla onako jako ujutu (TV ima jedan klip i nema grejace). Skinem akumulator, stavim na punjac nekih sat vremena i on upali iz prve. Odem kod elektricara, covek pogleda i kaze akumulator ne drzi struju. Stavim akumulator u auto i oteram ga u ovlasceni servis. Nakon 2 dana provere je ustanovljeno da je akumulator "uhvatila" sulfatizacija i da to ne podleze garanciji. Pitam ja, od cega je ta sulfatizacija, a serviser onako 'ladno kaze da je akumulator stajao duze vreme bez struje.
Najvazniji deo: Ja trazim od servisera da mi napise potvrdu da je akumulator bio na servisu i koja mu je "dijagnoza" ustanovljena, da se potpise i da stavi pecat na to. Na to mi on odgovara da nema takve nadleznosti, ja pitam kako da mu verujem na rec, a on JA SAM SERVISER!!!
P.S. Nakon toga sam zvao fabriku akumulatora u Somboru da se pozalim na ovlasceni servis, a odgovor koji sam dobio od njih je: U NASIM OVASCENIM SERVISIMA SU PROVERENO STRUCNO OSPOSOBLJENI SERVISERI KOJI IMAJU OVLASCENJA ZA USTANOVLJAVANJE "DIJAGNOZE"
Digao sam ruke od svega i kupio nov akumulator, naravno ne Black Horse!
Da.Čuo sam i ja ovakve fazone o njima.Ovo je lep primer lošeg odnosa imedju potrošača i proizvodjača...
Ovo im DEFINITIVNO NE IDE U PRILOG...
[ stil @ 29.10.2005. 19:48 ] @
Citat: RexBlanco: Ja kleme i ceo akumlator perem sa običnom toplom vodom sa praškom.Jako lepo skida sulfatizaciju.Čeličnu četku ne koristim da ne oštetim,istanjim priključke na akumlatoru.Ako baš moram,koristim bakarnu četkicu.Znači,operem sve,vratim kleme na mesto i namažem spojeve sa silikonskom mašću.Ako nemam,onda sa vazelinom.
To je još bolji savet.
Citat:
Tavata mast ne koristim,jer vremenom postane kiselkast i pospešuje sulfatizaciju i gubljenje dobrog kontakta.
Ovo nisam primetio.U svakom slučaju je blje staviti i to nego ostaviti da bude suvo.
Pozz
[Ovu poruku je menjao stil dana 29.10.2005. u 20:56 GMT+1]
[ Kosta ******um Rex Persia @ 30.10.2005. 01:34 ] @
Hvala vam mnogo, ljudi, na savetima. E sad, da se vratimo malo pitanju kapaciteta akumulatora. Žena u jednoj prodavnici koja prodaje akumulatore, mi je rekla da za Golf 2 bolje leži akumulator kapaciteta 66 Ah, kao 55 Ah je nedovoljno za Golf 2 benzinac. Pitanje je: koliko i da li kapacitet utice na kvalitet vožnje, tj. kako se veći kapacitet odražava na automobil? Naravno, znam da su akumulatori od 66 Ah bitno veći od onih od 55 Ah. Da li bi taj od 66 Ah bez problema mogao da se smesti u moj automobil?
Dalje, objasnite mi i osnovne tipove akumulatora.Znam da postoje dve-tri vrste.Olovni i ..... ne znam koji. Koliko sam čuo, olovni akumulatori su najkvalitetniji i najduže traju, da li je to tačno.
[ cicika @ 30.10.2005. 13:19 ] @
Ja ti rekoh u nekom od prethodnih postova da uzmeš akumulator od 65Ah (ili je 66, nije važno). Na vožnju svakako neće uticati, glavna uloga akumulatora je paljenje a za vreeme vožnje akumulator se puni. Ono što je sigurno, kao što rekoh, auto će bolje/lepše/lakše da pali zimi, a sam akumulator će duže trajati.
E sad, da li može da stane - pogledaj da li oko sadašnjeg akumulatora ima po par centimetara mesta sa svake strane, otprilike je toliko dovoljno. Ako nisi siguran svrati do nekog električara da pogleda i da ti kaže.
[ RexBlanco @ 30.10.2005. 15:12 ] @
Akumlatori se razlikuju po tome kako su punjeni(i čime) i od čega su lamele u ćelijama.
Suvo punjene akumlatore u fabrici napune elektrolitom (kiselinom),napune.Posle punjenja isuše lamele i negativne lamele zaštite od vazduha.Nakon toga sastave akumlator,napune ga elektrolitom i napune strujom.
Akumlatore bez održavanja (mada bih ja ove nazvao sa malo održavanja)u fabrici su smanjili antimon u olovnim lamelama da bi smanjili isparenje elektrolita i stvaranje gasova.Ipak,povremeno treba sipati destilovanu vodu.Ovi su najučestaliji kod nas.
Akumlatore bez održavanja,punjene gelom,ne treba održavati.Hermetički je zatvoren.Najčešće imate neku vrstu "vizira" na poklopcu.Ako se mehur miče u viziru,akumlator je ok.Ako se i tamo stvorio žele,možete ga baciti.No,moj priljatelj izbuši odozgo te akumlatore,napravi neku vrstu čepa i sipa destilovanu vodu i voala,akumlator ponovo radi!
"Srebrne" akumlatore
su obogatili sa srebrom,da bi povećali maksimalnu sruju i odagnali starenje tj. sulfatizaciju.
Najnoviji akumlatori su na gasnoj(!) bazi.Jako su skupi.Zasad ih samo NASA koristi...
cicika je lepo opisala kapacitet.Zato uzimamo akumlator većeg kapaciteta,da bih smo zimi lakše palili auto,naime zimi tj.u minus stepenima kapacitet akumlatora opadne!!!
Ono što čitamo na akumlatoru,55 Ah ili xx Ah označuje samo sledeće: jednu sijalicu od 12 volti i 12 vati možemo koristiti 55 sati sa akumlatora od 55 Ah.Ovo i nije toliko važno,osim ako nismo zaboravili farove na automobilu...Tu moram ponovo da napomenem,da ne smete dozvoliti veći pad napona od 9volti,jer se akumlator oštećuje.
Ono što je nama smrtnicima važno,koliko ampera može izdrži bez trajnog oštećenja. Citat: miljan nis: Ja imam odlicna iskustva sa Black Horse akumulatorima.
Imao sam Black Horse 55 Ah, nazivna struja 255 A kupljen 1996. koji je trajao do 2003.
Mozda je mogao i duze, ali ja cim prvi put nece da upali, odmah kupujem nov.
Prvi, fabricki (Trepca-Sombor) 34 Ah trajao je od 1991.-1996.
Sada imam Black Horse Ag-Silver Power series 45 Ah, nazivna struja 400 A !!! kupljen marta 2003. i radi bez greske.
Naime,kada palimo auto,anlaser povuče ogromnu struju.Npr. ako je anlaser 1500 vati,vuče otp 125 ampera!Sada zamislite ovo na minus 15,kada je kapacitet opao...
Ja više volim akumlatore sa malo održavanja,jer ih mogu čačkati,održavati.Vek trajanja zavisi uglavnom od mene...
[ Kosta ******um Rex Persia @ 02.11.2005. 23:23 ] @
@ RexBlanco
Hvala ti na iscrpnom odgovoru.Ne bih da budem dosadan, ali niko mi nije dao link do tih Bocsh Silver akumulatora,moram da pogledam koje sve modele imaju pre nego što se odlučim za kupovinu novog akumulatora.
E sad,da kažem zašto sam pitao za punjače akumulatora.Pa zbog toga što će mi trebati u slučaju da se isprazni, jer ja nemam običaj da vozim auto zimi, vozim ga u tom periodu veoma retko.
Tako da bih molio nekoga ko je upućen u tu problematiku punjača za akumulator, jer ovaj koji trenutno imam je dosta star, pitanje je koliko će još raditi.Dakle, meni treba neki baš vrhunski model, koji neće dozvoliti prepunjavanje akumulatora, već da se punjenje automatski prekine kad se akumulator sasvim napuni.
Da li tako nešto uopšte ima da se kupi kod nas?
[ DrJekyll @ 03.11.2005. 09:52 ] @
Nemoj da bacas pare na punjace jer kad akumulator jednom krene da zeza, zezace te stalno ;)
I nemoj mnogo da se uzbudjujes za vrhunski kvalitet ipak je to samo golf 2 ;) uzmi obican blackhorse posto je benzinac i nema brines ;)
[ cicika @ 03.11.2005. 11:11 ] @
Citat: E sad,da kažem zašto sam pitao za punjače akumulatora.Pa zbog toga što će mi trebati u slučaju da se isprazni, jer ja nemam običaj da vozim auto zimi, vozim ga u tom periodu veoma retko.
I opet - ne treba ti punjač :) Zameni akumulator novim i jednom nedeljno upali auto da radi 10ak minuta. To će biti dovoljno da se ne isprazni. I sipaj antifriz iako ne voziš auto zimi.
[ zoran @ 04.11.2005. 23:04 ] @
Ako zimi auto upališ jednom nedeljno , neće biti dovoljno da radi 10tak minuta da se akumulator dopuni , jer će ga anlaser puno više iscrpeti dok ga upališ.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 05.11.2005. 03:03 ] @
Evo baš juče sam ga palio, ali imam u vidu da je vreme još uvek relativno toplo.Punio sam ga pre 4 dana i začudo auto je upalio iz prve??? Prošli put kad sam ga punio, a to je bilo pre 10-12 dana, akumulator je izdržao samo tri dana, ali tada nisam ostavljao auto da malo radi, već sam ga samo nakratko upalio.
Međutim, evo već juče drugi put pali bez problema, a prethodno sam ga palio u ponedeljak i turirao motor jedno 12 minuta, a isto sam ponovio i danas.
A sad stvarno, ne mogu više da molim za linkove, da li će neko konačno da mi da neki link do tih famoznih Bocsh Silver akumulatora, da bih mogao da pričitam njegove specifikacije.
Citat: cicika: I opet - ne treba ti punjač.Zameni akumulator novim i jednom nedeljno upali auto da radi 10ak minuta.
Izvini, ali nisi me dobro razumela. Rekao sam da je onaj prastari punjač pri kraju i ko zna kad će da crkne, zato sam i tražio savet koji je najbolji punjač na našem tržištu koji postoji a da obavezno ima zaštitu od prepunjavanja u sebi. Molim nekoga ko stvarno hoće da mi pomogne, da mi da lokaciju gde se takvi punjači prodaju i koliko oni koštaju.
[ stil @ 05.11.2005. 06:06 ] @
Ukoliko auto ne voziš često zimi ,dobro rešenje je da akumulator skineš iz auta i čuvaš na sobnoj temperaturi.Kada ti zatreba namontiraš ga u auto i voziš.
[Ovu poruku je menjao stil dana 05.11.2005. u 07:07 GMT+1]
[ DrJekyll @ 05.11.2005. 07:52 ] @
Kosta ******um Rex Persia - trenutno nezaposlen
Nemoj da se vredjas, ali vidi se ;)
Opusti se covek, ti trazis superakumulator koji ce trajati sto godina a pri tom neces voziti auto zimi, i neki superpunjac koji ce vaskrsnuti stari akumulator za dva sata i bice kao nov. Tako nesto, jednostavno, ne moze, i nepostoji ;)
[ RexBlanco @ 05.11.2005. 13:50 ] @
Citat: stil: Ukoliko auto ne voziš često zimi ,dobro rešenje je da akumulator skineš iz auta i čuvaš na sobnoj temperaturi.Kada ti zatreba namontiraš ga u auto i voziš.
[Ovu poruku je menjao stil dana 05.11.2005. u 07:07 GMT+1]
Baš tako.Povremeno puniti,da akumlator drži napon od 14 (!) volti.
Sa radom motora od desetak minuta ništa ne postižemo.Motor mora da radi min na 1500 obrtaja,plus alternator treba da postigne termostabilizaciju-tek onda puni...
"Superpunjač" sam morao sebi da napravim,jer u Srbiji nisam našao.U inostranstvu je jako skupo.
Link "hiper-super" akumlatora:
Code: http://www.bosch.co.yu/akumulatori.asp
[ pctel @ 05.11.2005. 14:21 ] @
Svaki punjac prestaje sa punjenjem kad se akumulator napuni. Ako punjac daje napon od npr. 13.5V, akumulator ce se puniti sve dok ne dostigne napon od 13.5V. Kad se naponi izjednace prestaje proticanje struje.
[ stil @ 05.11.2005. 15:34 ] @
Zaboravio sam da kažem da postoji još jedna prednost skidanja akumulatora iz auta ukoliko ga duže ne vozimo.Lopovi ne mogu da ga maznu jer motor ne može da se startuje
[ Kosta ******um Rex Persia @ 05.11.2005. 15:44 ] @
Citat: pctel: Svaki punjac prestaje sa punjenjem kad se akumulator napuni. Ako punjac daje napon od npr. 13.5V, akumulator ce se puniti sve dok ne dostigne napon od 13.5V. Kad se naponi izjednace prestaje proticanje struje.
Čekaj malo, nije mi jasno? Pominješ napon od 13.5 V, a zna se da akumulator radi na 12 V i na toliko se puni.Kako onda može da se puni na 13.5 V. Izvini ako je pitanje debilno, ali moram da pitam.
[ pctel @ 05.11.2005. 16:04 ] @
Odgovor na to pitanje je previse opsiran. Totalno pojednostavljeno, shvati to kao da je napon u proseku 12V, a varira izmedju 10 i 14.
[ miljan nis @ 05.11.2005. 18:58 ] @
Nominalni napon akumulatora je 12 V. Kada pri paljenju motora anlaser povuce struju, napon padne na 8-9 V, a pri dodavanju gasa raste do 14 - 15 V.
Nominalni napon alternatora je 14 V (Iskra 14 V 45 A sa elektronskim regulatorom napona).
Napon je 14 V da bi bolje punio akumulator.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|