[ vranic_a @ 28.10.2005. 22:22 ] @
Imam ovu ves masinu, i posle pranja u njoj ostane vode, da kad se izprazni jedno2 cm pliba u bubnju, dakle kada pocne centrifuga pocne i pumpa da radi, ali kako vidim ne zavrsi do kraja, da napomenem da je podesena da izbaci vodu jer ima i da ostane sva voda na kraju i nema centrifugiranja.
Masina je stara 15-20 godina ali u super stanju.
Ja sumnjam na programator, ali kada ponovo stavim samo centrifugiranje, ona onu vodu izbaci napolje i sve ok. Ovo se nikad nije ranije desavalo???????????
[ pctel @ 29.10.2005. 00:59 ] @
Mozda je zaprljan filter ili pumpa za vodu. To ces najlakse utvrditi kad krene da izbacuje vodu, uzmes onu cev i usmeris u kadu, ako je sve ispravno pumpa baca metar u daljinu i mlaz je prilicno debeo, ako nesto ne valja onda iz creva curi onako pomalo, kao kad se pece rakija
[ zaraza @ 29.10.2005. 02:35 ] @
znaci ako ves masina pije rakiju, menjaj je odma' :)
[ JOJO847 @ 29.10.2005. 10:01 ] @
Prije nego krene u centrifugu, mašina mora izbaciti svu vodu van.
Provjeri ovo što je kolega pisitel naveo, ali ja ipak bacam malo sumnje na presostat.
Na elektronici je bilo rijeci o tome, a pise i kako se provjerava.
http://www.elitesecurity.org/tema/142162-Vesmasina-Gorenje
[ MarKaba @ 29.10.2005. 11:10 ] @
Gorenje mašine novije, pardon srednje proizvodnje, imaju na sebi 4 dugmeta. Prvi je of/on, drugi je stop centrifuga, treći ... uf ... da li beše treći ili četvrti zaboravio sam, od rata nisam radio veš mašine, a sad sam na poslu i nemam šemu.
Uglavnom pogledaj šta ti je pctel rekao i za svaki slučaj treće ili četvrto dugme. Jedno od njih je "črpaljka stop" i predviđeno je da u mašini ostane malo vode na zadnjoj centrifugi da bi se mokar veš okačio da se cedi na žici.
Može biti i da ti je cevo priklješteno. Filter kod tih mašina MORA da se čisti makar jednom mesečno.
[ vranic_a @ 29.10.2005. 14:23 ] @
Filter cist, crevo baca debeo mlaz, pun presek, i to jako.
Dugme za ostavljanje vode u pravom polozaju, sta je dalje??
Oper ostavi pri poslednjem cedjenju malo vode, kada ukljucim samo centrifugu sve izbaci napolje.
[ RexBlanco @ 29.10.2005. 16:59 ] @
1.Vratite crevo na mesto i pogledajte da nije slučajno zgnječen,presavijen negde
2.Proverite smer cenrifuge.Treba da se okreće levo,gledajući mašinu sa prednje strane
3.Terač vode u koritu je propao ili
4.Crevo kada-filtar se nabubrio.Zamenite donje crevo (? niste napisali tip mašine)
[ ToXiTy @ 29.10.2005. 21:19 ] @
Imao sam i ja isti problem.Meni je pumpa bila sjebana i to znas kako:oko osovine na kojoj se nalazi onaj propeler su se upetljali neki koncici.Prvo pogledaj i creva(ispipaj ih) pa onda skidaj pumpu.
[ vranic_a @ 30.10.2005. 13:19 ] @
Problem je poceo kada je zamenjen motor na ovoj masini, inace bubanj se okrece u smeru sata kada centriguga vrti, a danas mi je rekao jedan covek da se bubanj okrece kontra, pa asocijacijom na terac vode dolazim do zakljucka da je to to, dakle kako da promenim smer centrifuge?

Iz svega nekako zakljucujem da je problem u smeru obrtanja.
GORENJE Internacional ps 19.85
Crevo nije nigde prignjeceno a a i nemoguce je da bude jer je rebrasto, dakle nisu creav a a rekao sam da izbacuje vodu velikim pritiskom dakle pumpa je super, nego na neki nacin se voda zadrzi prilikom rada centrifuge unutra, i to mala kolicina litar dva.
[ RexBlanco @ 30.10.2005. 13:50 ] @
Pa,kako sam i mislio,cenrifuga se ne okreće u pravom smeru i usled CENTRIPETALNE sile vuče vodu unazad.
Možda su samo u priključnoj klemi pobrkali žice,tj izvode motora.Plava je glavni namotaj,crvena je pomoćni. Ako nije o tome reč,To znači,da MORATE VRATITI majstoru,koji je premotavao motor,da ispravi grešku.
VI NE MOŽETE okrenuti smer centrifuge!Naime,namotaji cenrifuge nisu kao kod sporog obrtaja (jednaki).Kod centrifuge imate pomoćni i glavni namotaj.Ako koristite pomoćni namotaj kao glavni,motor će izgubiti na snazi i nominalna sruja će mu biti 5-6 ampera,usled čega će doći do pregoravanja motora....
[ fosil @ 30.10.2005. 19:05 ] @
Može bit, da ti je djelomično začepljena cjev u zidnoj instalaciji. Na taj bi način pumpa za izbacivanje imala premalo vremena, da izbaci svu vodu. Kad ponoviš sa centrifugom, u mašini je mala količina vode, pa je na taj način ispumpana do kraja. Jer tvrdiš, da je mlaz vode iz pumpe jak, ne vjerujem u bilošto drugo.

Smer centrifuge nije bitna. Ako pokretanje motora na startu nije izvedeno sa preklapanjem iz male brzine u veliku.
Ako je pokretanje izvedeno sa preklapanjem iz mele brzine odmah na centrifugu, onda je smer bitna, jer se treba poklapati sa smjerom male brzine. Ako se ne poklapa, moraš promjeniti smjer male brzine, da se smjerovi izjednače. To postižeš madusobnom zamjenom žute i zelene žice na konektoru motora. To je najednostavnije rješenje, sa najmanje napora uz puni efekt.

Ako ti je crkla viklunga od centrifuge zbog vode, onda ovo slobodno preskoči. Ako pak nije krivac bila voda, onda je krivac za kvar motora hidrostat odnosno presostat. On nebi smio još dozvoliti rad centrifugi, dok je vodostaj u mašini prevelik. U tom slučaju ga valja promjeniti ili podesiti. Mislim, da sam na tom forumu vidio neke linkove, kod kojih su šeme presostata odnosno hidrostata. Potraži ti to, da bi iz šeme vidio i razumeo koji od inače farbom blindiranih šarafa se treba prihvatiti.

Ako nešto nije jasno, javi
[ fosil @ 30.10.2005. 19:24 ] @
http://www.elitesecurity.org/tema/142162-Vesmasina-Gorenje
LP
[ vranic_a @ 30.10.2005. 20:44 ] @
Kao sto rekoh sve je bilo u redu sve dok motor nije zamenjen.
Nije presostat, nije odvod, nije pumpa.
Prvo su bili crkli amortizeri, tj jedan se odkinuo, pa ja malo okrenuo na bok masinu, i zamenio amortizere, e zbog mog obaranja na bok , voda nekako se slije od negde u motor, on u maloj brzini radi dobro, u velikoj varnici na kalemu, ja zovnem majstora on zameni jedan motor, on slab, zameni drugi motor on dobar, pere sve sve super, samo na kraju ostavi malo vode unutra, ponovo 9 (Centrifuga) on polako vrti i sve izbaci kad zavrsi ves polusuv.
Danas mi kaze komsija koji se bakce oko toga da bubanj vrti na pogresnu stranu, aha motor vrti na pogresnu stranu, a ostaje voda od kada je motor zamenjen, dakle smer obrtanja.
Mislim da moze da se promeni smer obtanja, jer to zavisi od kondezatora, kuda ce da pusti u koji smer napon da vrti u kalemu.
[ JOJO847 @ 30.10.2005. 21:12 ] @
Gle, motor od vešmašine koji se ovdje spominje je asihhroni dvobrzinac. Kod veće brzine, koriste se dva pola sa dva namotaja gdje je jako jako jako bitno i točno određeno koji je od ta dva namotaja pomoćni a koji radni. Zato jer centrifuga treba imati lijevi smjer ako ju gledas u remenicu od iza odnosno obratni smjer od kazaljke na satu sprijeda.
Kondenzator se spaja u seriju s pomoćnom namotajem kako bi stvorio zakretni moment bez kojeg mašina nebi mogla krenuti s teretom.

Inače teoretski jednofazni asinhroni motor s pomoćnom fazom se vrti od osi namotaja u kojem struja prethodi prema osi namotaja u kojem struja zaostaje. Što to znači ?
Da bi se promjenio smjer vrtnje treba zamjeniti prikljucke samo jednog namotaja, jer se tako zaokrene os toga namotaja a sa njime i smjer vrtnje.

ja ti preporucam da vratis motor majstoru koji ga je premotavao.

[Ovu poruku je menjao JOJO847 dana 30.10.2005. u 22:15 GMT+1]
[ fosil @ 31.10.2005. 02:29 ] @
Oko centrifuge JOJO847 ti kaže gotovo sve i to je tačno. Smer okretanja centrifue može ti promjeniti samo vikler motora, kondenzatorom ne možeš. Očito je broj okretaja centrituge premali, pa je veš još mokar. Tu smo te slabo shvatili, pa smo pričali o presostatu...

Moje razmišlanje ide u tom pravcu. Majstor, koji je v menjao motor je malo suljiv odnosno ima sumljivog viklera motora. Pa sad gdje se moglo pogrešiti:

Kako kaže RexBlanko plava žica na motoru je glavni namotaj, crvena je pomočni. Unimerom možeš meriti otpor jednog i drugog namotaja. Jednu sponku unimera staviš na bjelu žicu i mjeriš otpor prema plavoj i crvenoj. Izmedu bjele i plave treba biti malo manji otpor nego izmedu bjele i crvene. Ako je to obrnuto, promjeni medusobno crvenu i plavu.

Dobro posmatraj smer okretanja kod male brzine neposrasno prije prelaska na centrifugu, malo pre 9. Ta treba biti u vrijeme preklopa ista, pa nije toliko bitno ili ljeva ili desna, samo je strašno bitno, da je ista. Ta prelaz iz male na veliku brzinu ima cilj, da centrifuga lakše počne okretati. Ako to nije tako, centrifuga nema snage, da promeni smer, pa se ona okreče polaganije ali večom brzinom od one kod pranja. Ako to nebi otklonio, motor češ opet na viklanje. Spas za ovu grešku ti je medusobna zamjena žute i zelene žice.

Gore napisano važi za greške kod viklanja. Malo mi je čudno, da je majstor sam morao promjeniti svoj motor, koji ti je prvo promjenio, pa ni taj ne radi. Ja bi ga isto zvao, da obavi posao do kraja kako treba.
LP

[ vranic_a @ 31.10.2005. 18:01 ] @
UH hvala, dakle ipak je do motora.
mala brzina prvo vrti levo desno ali neposredno prelazak na vecu ide u suprotan smer, dakle zadnja mala brzina ima smer suprotan kazaljke na satu i odmah prelazi na vecu brzinu u smeru kazaljke na satu, dakle problem motor.

Hvala svima zvacu majstora da mu kazem.
[ fosil @ 01.11.2005. 06:32 ] @
Nemoraš zvati majstora. Na konektoru motora medusobno promeni žutu i zelenu žicu. Za taj zahvat uzmi kleme, ako neznaš izvaditi kontakt iz priključnice.
Nedaj da ti neki majstor to uradi, jer če žena njega hvaliti, a ne tebe.......
SP
[ fosil @ 01.11.2005. 06:38 ] @
Još to vešu i vešmašini je svejedno u kojem smeru se okreče, samo trebaju biti obe brzine u istom smjeru radi centrifuge odnosno prelaza iz male brzine na veliku.
SP
[ vranic_a @ 02.11.2005. 12:41 ] @
Citat:
fosil: Još to vešu i vešmašini je svejedno u kojem smeru se okreče, samo trebaju biti obe brzine u istom smjeru radi centrifuge odnosno prelaza iz male brzine na veliku.
SP


Pa jel bilo sta u vezi obrtanja ima veze sa ostankom male kolicine vode u masini?
[ fosil @ 02.11.2005. 14:41 ] @
Kažeš, da ima mašina 4 dugmadi. da nije jedno dugme sa funkcijom PUMPA STOP. Probaj pritisnuti ta dugmad, pa javi. Trenutačno sam u žurbi, pa se čujemo naveče.
LP
[ RexBlanco @ 02.11.2005. 15:45 ] @
Po mom mišljenju i znanju centrifuga kod Vaše Gorenje vešmašine mora da se okreće levo,gledajući mašinu sa prednje strane.Priložio sam i sliku,gde se vidi zašto.Doduše,kada na slici nije identična vašoj,ali nema veze.F guma je identična vašoj.
Na slici se vidi(nadam se prilično jasno),kada bi cenrifuga imala suprotan smer,voda bi imala prepreke na putu oticanja i usled centripetalne sile,bubanj (sito) bi samo mešao,vrteo vodu u mašini.Naravno,ne treba izostaviti i tu činjenicu,da i pumpa radi pa nešto vode bi i izbacila,ali ne sve.
Ovo se lako može testirati,naročito ako imate veš u mašini.Napunite mašinu sa vodom,stavite je na cenrtifugiranje,ali isključite dugme za centrifugu(dugme br 3 sa leve).Kada je pumpa počela da izbacuje vodu,nemojte sačekati da izbaci svu količinu,nego uključite cenrifugiranje.Videćete,da će mlaz vode istanjiti,ako centrifuga nema dobar smer.Kao da je pumpa naglo izgubila kapacitet.
Nasuprot,ako centrifuga radi u dobrom smeru,mlaz vode će se udebljati,pojačati...
fosil je u potpunosti u pravu kada kaže da pumpa mora izbaciti skoro celu količinu vode pre centrifugiranja,ali tu se radi o vodi iz veša.
Takodjer je u potpunosti u pravu za smer male brzine.Mora da se poklapa sa centrifugom em zbog distribucuje veša,em zbog samog motora.
I onda je u pravu (kao i jojo847) bio kada vam je rekao da pozovete majstora nazad,da Vam odradi posao do kraja,odnosno kako treba.
Hmmm.Ovo je malo i diskutabilno.Možda bi trebalo pozvati nekog drugog...
[ fosil @ 02.11.2005. 21:27 ] @
Pojava, koju opisuje RexBlanco mi nije poznata, ali otkriva srž problema.
Ako niste slučajno sa majstorom izmenjivali oštre riječi, zovi ga, da dovede posao do kraja kako treba. To je jedini pravi spas.

Ako ste zbog motora zaratili, postoji mala šansa za pobolšanje situacije.
Nije mi poznata situacija u prostoriji, u kojoj imaš vešmašinu, pa procjeni sam. Ako imaš mogučnost vertikalno produžiti otočnu cjev, bitno češ smanjiti učinak kojeg je opisao RexBlanco a tebi zadaje probleme. Sada pumpa tjera vodu samo gore, a sa produžetkom u vertikali bi gravitacija pomogla pumpi. Nešto slično ko u podrumu, kad navrh bureta uguraš cjev. Kad izvučeš vazduh, vino teče samo (loše sakrivam, da ne poznajem nekoliko rječenica...).
Strašno mi je žao, da ne mogu bolje pomoči.

Pozdrav uz najbolje želje
[ JOJO847 @ 03.11.2005. 08:04 ] @
Ako su se zaratili, opet nema veze. Neka ode s tim motorom kod bilo kojeg majstora koji premotava motore i kaze mu u cem je stos i ovaj ce mu to srediti.