[ square pusher @ 30.10.2005. 18:56 ] @
imam jugića, a ne znam kada je zajednji put menjano,+ različit otpor pri menjanju brzina.... |
[ square pusher @ 30.10.2005. 18:56 ] @
[ miljan nis @ 30.10.2005. 19:06 ] @
ZASTAVA daje podatke da se ulje u menjacu menja na 20000 km, ali u principu mnogi to ne rade, vec samo dolivaju.
Ja jos nisam cuo od nekog da je menjao ulje u menjacu, ali ako se kupuje polovan auto trebalo bi sto pre to uraditi. Znaci, nista se ne moze izgubiti promenom ulja, a moze se dobiti mnogo. Najbolje je da se u novo ulje doda specijalan aditiv koji kosta oko 200 din. koji znatno olaksava promenu brzina. POZDRAV [ gorcilo @ 30.10.2005. 21:38 ] @
Ja ne bih ni u kom slucaju menjao ulje u menjacu jer iz iskustva znam ,da su danasnja ulja za menjace koja se kod nas prodaju daleko nekvalitetnija nego ona starija koja se vec nalaze u menjacu.Proveri nivo ulja pa po potrebi dolij,ali nemoj zaliti na novac kada je kupovina u pitanju .Kupi kvalitetno ulje,ali problem je kako ga naci kada se kod nas pakuje sve i svasta.Nije lose ako mozes da nadjes neki od aditiva za menjace da mu dodas cisto radi preventive.
[ van t hoff @ 30.10.2005. 23:31 ] @
imam jugića, a ne znam kada je zajednji put menjano,+ različit otpor pri menjanju brzina....
Najcesce nije do ulja, prije ce ti biti do mehanickog sklopa rucice mjenjaca, mada mjenjanje ulja i dodavanje aditiva samo moze pomoci. [ square pusher @ 31.10.2005. 09:42 ] @
pa jeste, ulje menja viskoznoznost na h`ladnom vremenu, ali nisam siguran na koji aditiv mislite a da ne bude reklama? Ste imali nesto posebno na pameti?
I jos nesto, dal postoje neki znakovi da je ulje u pitanju? Jel moz to nekako da se primeti? [Ovu poruku je menjao square pusher dana 31.10.2005. u 10:46 GMT+1] [ gorcilo @ 31.10.2005. 10:16 ] @
Imas ruskih aditiva tipa resurs ili aspekt koji se sipaju i na naki nacin poboljsavaju rad menjaca,tako sto preko delova koji su se iskrzali kao sto sulezajevi i sinhroni brzina ,prevlace neki sloj valjda teflona i nekih drugih cuda (valjda je tako)i vrse njihovu reparaciju.Slazem se sa van t hoff-om da taj tip problema koji si opisao ne bi trebalo da ima veze sa uljem.
Pre svega pogledaj poluge koje idu od rucice menjaca u kabini vozila do menjaca,najcesce su one problem. [ gorcilo @ 31.10.2005. 10:22 ] @
Zaboravio sam da ti napisem da ako nemas ulja ili je ono mnogo lose,jedan od znakova da nesto ne valja je zujanje iz menjaca koje potice od kuglicnih lezajeva koji nisu imali dobro ili nikakvo podmazivanje,ili krcanje pri menjanju brzina ,ili ispadanje iz brzine koje je znak da su se sinhroni pojeli.Da li su se sinhroni pojeli mozes da vidis i kad ispustis ulje u njemu ce biti neki sitni zlatnozuti opiljci.Ne moras da ispustas ulje vec mozesa samo da proveris nivo ulja u menjacu i kad to radis gurni u menjac neki inbus kljuc ili slicno i kada ga izvadis napolje videces da li ima nekih sitnih opiljaka.
[ cozmo_im @ 05.11.2005. 12:37 ] @
Ulje u menjacu se na nekim automobilima menja a na nekim ne:
Recimo kod mene na Toyoti se NE menja vec se svakih 80.000km proverava nivo ulja i nista vise. Ako je servisnom knjizicom propisano da se menja, verovatno pise i interval zamene i koje ulje ide. Pozeljno je menjati ulje posle zime (novo ulje je uvek gusce). Pri hladnom vremenu, rucica menjaca moze teze da "ulazi" u brzine prvih par minuta voznje, ali to se desava na recimo -15 ili jos nizim temperaturama jer se ulje zgusne, inace ne bi smelo da se desava. Kod Yuga moze da bude problem u biracu koji je ispod rucice, tj. na podu sa spoljne strane u maloj kutijici, odvrne se matica koja drzi vezu u toj kutijici dole i otezano se menjaju brzine ili ispada... potrebno je samo zategnuti tu maticu, cak mislim je desetka (skoro sam video to kod majstora dok je radio na nekom jugicu). Recimo ja sam na 170.000km menjao homokineticki, vadili smo poluosovinu i ono malo ulja koje je izaslo je bilo savrseno cisto i odlicne viskoznosti. Isto tako, los druk lager (potisni lezaj po naski) ili lamela/korpa mogu da budu uzrok otezane promene brzine (ili krcanja). Pistanje menjaca je siguran znak manjka/loseg ulja ili istrosenosti. [Ovu poruku je menjao cozmo_im dana 05.11.2005. u 13:38 GMT+1] [ Vinse @ 08.05.2008. 10:30 ] @
gorcilo,
koliko je zivotni vek menjaca clio '00 ? Kako mogu da vidim nivo ulja u menjacu ili to mora majstor ? [ vladd @ 08.05.2008. 11:42 ] @
Zameni ulje u menjacu, bez puno price i filozofiranja.
Otezano menjanje neke brzine moze da bude i zbog krive viljuske menjaca. Proveri i plasticnu kalotu ispod rucice menjaca, ili elesticnu spojnicu poluge sa menjacem, kao laksi deo posla. Poz. [ ilicdarko @ 10.05.2008. 08:16 ] @
Ulje menjaca u Jugu bi terbali da se menja na oko 20000km. sto naravno niko ne praktikuje pa nakraju imaju problema sa menjacem. U njegov menjac se sipa HIP90 ulje ako je sa 4 brzine a ako je sa 5 brzina onda mora da se sipa HIP80 jer posto ima dodatak na petobrzinskom menjacu za 5 brzinu HIP90je puno gust i nemaju svi snopovi dobro podmazivanje, pa oce nakon nekog vremena da se javlja otpor pri promeni stepena prenosa. Ispusti staro ulje i sipaj novo (treba ti 3l) i bice dobro a posto je verovatno petobrzinac kupi HIP80 i nesipaj nikakve aditive.
Pozdrav od DOKTORA. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|