[ Davor Vlajkovic @ 08.11.2005. 23:20 ] @
Realna očekivanja: veća konkurentnost i zapošljivost radne snage, i prevencija dugoročne nezaposlenosti U okviru Filijale za grad Beograd Nacionalne službe za zapošljavanje, otvoren je, krajem prošle sedmice korisnički servis sa sistemom za samousluživanje, čime se bitno unapređuje kvalitet usluga, i pristup uslugama nezaposlenim licima i poslodavcima. "Prilikom otvaranja prvog ovakvog servisa u Novom Sadu, najavili smo otvaranje drugog i u Beogradu, i, evo, u zaista kratkom roku ispunili obećanje - rekao je u ime domaćina, u prisustvu brojnih gostiju i novinara , direktor NSZ Radovan Ristanović. Korisnički servis je organizovan kroz infopult, i četiri radne stanice. Na Infopultu nezaposleni vrlo brzo mogu da se informišu o svemu što ih interesuje, kao i da evidentiraju redovan dolazak u Nacionalnu službu. Četiri radne stanice Samouslužnog sistema omogućavaju klijentima da samostalno pretražuju bazu podataka slobodnih poslova, da odštampaju oglase za slobodne poslove, napišu, odštampaju i pošalju svoj CV na e- mail adresu poslodavca, da štampaju izvod iz evidencije i uverenja, da pristupe Internetu, da se infromišu o aktuelnim obukama, sajmovima zapošljavanja, treninzima ... Korisnički servis tako omogućava veće angažovanje nezaposlenih lica u traženju posla, veći stepen samostalnosti, ali i preuzimanje odgovornosti u traženju posla Ministar za rad, zapošljavanje i socijalnu politiku, Slobodan Lalović, zvanično je otvorio i pustio u rad Korisnički servis. Tom prilikom on je izjavio: - Ovaj i slični projekti koje realizujemo u saradnji sa stranim partnerima treba da dovedu do promena na jednom širem planu, što bi rezultovalo promenom odnosa nezaposlenog prema sopstvenom životu, i potrebi da se zaposli – naglasio je ministar Slobodan Lalović, ističući u prvi plan obavezu države da mladim ljudima koji su i perspektiva svakog društva pruži šansu za zaposlenje. Puštanjem u rad korisničkog servisa, savetnici za zapošljavanje oslobodiće se administrativnog posla, a usmeriti na individualni rad sa nezaposlenim licima, i intenzivirati saradnju sa poslodavcima. Savetnici za zapošljavanje posvetiće se razvoju individualnih planova zapošljavanja, odnosno pravljenju plana aktivnog traženja posla od strane nezaposlenog, i načinima pomoći Službe za zapošljavanje kroz : izbor zanimanja i poslova za koje će se posredovati, kroz podsticanje nezaposlenih da aktivno traže posao (informisanje o slobodnim poslovima i pomoć u korišćenju sistema za samousluživanje), kao i kroz podizanje kompetencija i nivoa zapošljivosti teže zapošljivih lica ,kroz uključivanje u programe aktivne politike zapošljavanja. Efekti prelaska na novi način rada, kroz Sistem za samousluživanje i korisnički servis ogledaće se u povećanju konkurentnosti i zapošljivosti radne snage, i prevenciji dugoročne nezaposlenosti. http://www.rztr.co.yu/vestbeograd.html |