[ Bane Telekom @ 11.11.2005. 08:42 ] @
Da li neko zna kako mogu da proverim na osnovu broja sasije i motora koje imam, koje je godiste taj auto. U pitanju je fiat tempra, cuo sam da postoji neka baza podataka. Dali neko zna nesto vise o tome?

[Ovu poruku je menjao Bane Telekom dana 11.11.2005. u 09:42 GMT+1]
[ nibleri @ 11.11.2005. 09:31 ] @
Pozdrav,

na svakom originalnom dijelu tog auta postoji godina proizvodnje, znači bilo koji plastični poklopac, pepeljara ili nešto slično ako ima fijatovu oznaku ima i mjesec i godinu proizvodnje. To ti je pristupačniji način da saznaš.
[ Davor Vlajkovic @ 11.11.2005. 10:18 ] @
Detaljno objašnjenje značenja karaktera koji čine broj šasije i motora postoji u onom AMSS katalogu koji koriste tehnički pregledi i agencije za preregistraciju i osiguranje vozila.
[ nibleri @ 11.11.2005. 10:46 ] @
Pozdrav,

ukoliko je auto prekucano onda ti ti brojevi govore podatke o onom originalnom a ne o tvom. Još postoji mogućnost, a što je moj slučaj, da je auto proizvedeno 1996 a prodato je tek 1998 i onda se u Njemačkoj vodi da je 1998 a u nekim drugim zemljama se upisuje godina proizvodnje a ne prodaje. To može biti vrlo važno pri kupovini rezervnih djelova jer je potrebno znati godinu proizvodnje a ne prodaje vozila.
[ Bane Telekom @ 11.11.2005. 14:08 ] @
posto taj auto jos nisam kupio ali sam provalio da je 90 pitanje za vas je kakvih problema mogu da imam, recimo ako pandur me posalje na ekspertizu?
Sto se tice brojeva hteo sam da se jos jednom uverim
[ lancia88 @ 11.11.2005. 14:42 ] @
Pozdrav,

sve sa serijskim brojevima je razlicito od proizvodjavca do proizvodjaca. U katalozima nema detaljnog objasnjenja kao ni u Uputstvu za TP jer je tu fokus na mestima za ukucavanje brojeva. Razni delovi vozila mogu a ne moraju imati oznaku godine proizvodnje ali oni svakako mogu biti zamenjeni. Posalji mi na PP broj sasije pa cu videti sta mogu da ucinim.

Inace, ukoliko je "frizirano" godiste automobila to moze povuci sledece posledice:

-konstatacija da su isprave falsifikovane: daje se izjava, obustavlja registracija te se postupkom utvrdjuje ko je izvrsio falsifikat. Steta se nadoknadjuje samo tuzbom u privatnoj parnici sa pociniocem.

-konstatacija da su brojevi na samom vozilu prekucani ili izmenjeni na kakav drugi nacin: oduzima se vozilo pod nadzor do kraja utvrdjivanja postupka krivice a zavisno od prirode prekrsaja/krivicnog dela moze doci i do podizanja optuzbe za carinski prekrsaj posle cega sledi carinski postupak i predmetni deo vozila se na osnovu krajnjeg resenja carini. Steta se takodje nadoknadjuje privatnom parnicom.

-konstatacija tipa: brisi i ne cackaj mecku. Ova treca je najcesca u praksi a posebno na osnovu proizvodjaca i godine proizvodnje. Jedini je problem ukoliko nije bezobrazno falsifikovana godina proizvodnje da bi se vozilo uopste moglo uvesti, onda imamo verovatnocu iz druge stavke. Ukoliko je u pitanju neki od uvoza po republickim uredbama (iz bivsih republika SFRJ, iz CG i sa Kosova), najverovatnija je treca opcija.
[ nibleri @ 11.11.2005. 15:01 ] @
Citat:
Bane Telekom: posto taj auto jos nisam kupio ali sam provalio da je 90 pitanje za vas je kakvih problema mogu da imam, recimo ako pandur me posalje na ekspertizu?
Sto se tice brojeva hteo sam da se jos jednom uverim



Št piše u papirima koja je godina?

Pozdrav!
[ ghetto superstar @ 13.11.2005. 16:34 ] @
Pa uostalom mozes da vidis i na staklu!!!