[ Davor Vlajkovic @ 14.11.2005. 22:49 ] @
Među metodama aktivne potrage za kvalitetnim zaposlenicima su raspitivanje kod raznih izvora, izravan pristup kadrovima te istraživanje javnih izvora


Požalio sam nekim poznanicima da sam nezadovoljan poslom, a već nakon nekoliko dana dobio sam ponudu jedne head hunting agencije da prijeđem u drugu tvrtku. Ostao sam šokiran time što znaju da bih volio promijeniti posao, kao i moj broj mobitela, ispričao nam je magistar ekonomije, koji nije želio da mu se objavi ime jer trenutačno vodi pregovore za drugi posao.

Riječ je zapravo o jednoj od klasičnih metoda tzv. head huntinga, kojom se prati način rada u javnosti već poznatih menadžera, te njihovo zadovoljstvo poslom. Razlog tomu je, kako nam je potvrdila voditeljica regrutiranja i selekcije kadrova Selectija (www.Moj-posao.net) Kristina Sanković, što se unatoč brojci od oko 295.000 nezaposlenih na konkurentnom tržištu rada vodi pravi mali rat za kvalitetne zaposlenike.

Tvrtke za posao pronalaska i savjetovanja sve više angažiraju specijalizirane agencije. Hrvatska se, tvrdi Sanković, sve više približava praksi razvijenih zemalja, u kojima se izboru kadrova prilazi vrlo ozbiljno jer je jasno da pravilan odabir predstavlja glavnu konkurentsku prednost.

Među metodama aktivne potrage za kvalitetnim zaposlenicima, dodaje Sanković, su i raspitivanje kod raznih izvora (sourcing), izravan pristup kadrovima na određenim pozicijama (head hunting) te istraživanje javnih izvora. U Selectiju najviše koriste vlastitu bazu podataka koja je stvorena prijavama kandidata (za svako radno mjesto prijavi se barem stotinjak kandidata), te javnu bazu kao što je baza životopisa na MojPosao. Sličan način rada ima i internetski portal Posao.hr, koji će uskoro uspostaviti bolju suradnju s fakultetima.

To će biti prilika i da se upotpuni baza uspješnih studenata. Metode rada agencija koriste i mnoge tvrtke koje imaju razvijen i stručan sustav upravljanja ljudskim potencijalima. Tako direktorica ljudskih potencijala u Adris grupi Sabina Škrtić kaže da rijetko koriste usluge agencija, odnosno da head hunting obavljaju samostalno. Razvijaju svoju bazu podataka i vrlo rado prihvaćaju otvorene ponude kojih je popriličan broj. Ostvarili su i suradnju s američkim koledžom za menadžment i tehnologiju u Dubrovniku, gdje već tri godine sudjeluju na gotovo svim njihovim projektima, a dio njihovih studenata praksu odrađuje u Adrisovoj turističkoj poslovnoj jedinici Maistra.

'U bliskoj smo suradnji sa strukovnom školom u Rovinju s kojom smo napravili zajedničku prezentaciju našeg projekta stipendija za odlične učenike', kaže Škrtić. Jednom kada pronađu dobre zaposlenike, čuvaju ih te nastoje unaprijediti njihovo znanje i vještine. U segmentu razvoja karijere svojih zaposlenika, kaže, potiču agresivnost u razmišljanju i realizaciji poslovnih ciljeva, a u ponašanju potiču okrenutost timu, rezultatu, zajedničkom uspjehu u kojem se može prepoznati kvaliteta svakog pojedinca koji je u tom uspjehu sudjelovao, a iz čega proizlazi ocjena svakog pojedinca o kojoj ovisi i njegovo daljnje napredovanje unutar sustava. Razvoj vlastitih kadrova potiču i kroz interne škole informatike, škole stranih jezika, predavanja uglednih stručnjaka...

Sličan ili isti način rada imaju Pliva, Atlantic grupa, Končar te mnoge druge uspješne poznate tvrtke. Njihove metode rada daju nadu da su uspjeh u školi, pošten i ozbiljan pristup radu te stalna spremnost na usavršavanje - napokon na cijeni.


Izvor: Vjesnik.hr
[ denisvuckovic @ 17.11.2005. 15:17 ] @
Zdravo

Sav se menadzment izgleda svodi na " trpanje " priblizno iste kvalitete proizvoda , stoga je i razunljivo zasto kompanije koje imaju velike kapacitete traze ljude takvog profila , uglavnom trgovce da bi njihov proizvod prodali meni , tebi ili bilo kome drugome a da to ne uradi konkurencija . Ugalvnom , se radi o uslugama , proizvodima koje su u velikoj mjeri vec zastupljene ne trzistu . Normalno radnik prosjecne kvalitete nikad nece zadovoljiti te standarde , a za kompaniju je pretjerano skupo da ulaze u neke nove patente ili proizvode . Zalosno je ali je i cinjenica da se vecina biznisa svodi na foru " nije problem proizvesti nego je problem utrpati " . Mozda ce ljudima koji misle da su na fakultetu skuvali sve sto se o biznisu moze skuvati ovo biti cinicno ili sa odredjenom nepotkovanoscu , ali ko malo vise iskustva ima u ovim rjecima ce naci odredjenu tezinu .
Naprotiv dobar trgovac( menadzer ) je zlata vrjedan ali samo me brine cinjenica da se stvari odvijaju igrom slucaja u sporednom pravcu .
Ne bacam akcenat na smisao uspjesnog poslovanja jer je to neosporno nego na , uglavnom , karakter-e , odredjenih ljudi ( uspjesnih menadzera ) koji u nasem stvarnom zivotu sa odredjenom grupom ljudi nisu vrjedni ni pivu u kafani da poiju .
Zao mi je sto u emocionalnom kontekstu diskutujem o temi , vrjednim ljudima svaka hvala , ali mislim da je u zadnje vrjeme ljudska linija izgubila na kvaliteti i zato ne opravdavam ljude koji po svaku cjenu gaze do cilja .


Pozdrav , Denis