[ frroggy @ 15.11.2005. 19:25 ] @
Na ovom forumu postoji mnooogo tema o otvaranju firme ali to je postalo toliko šareno
i ima svakakvih podataka (i nepodataka) da je stvarno teško izvući celinu iz svega toga.
Mislim da bi bilo jako korisno kada bi se na jednom mestu nalazile informacije o tome
kratko i jasno.

Ono što mene konkretno interesuje je sledeće:

Želim otvoriti agenciju za programerske usluge i mnogo bi mi pomogli odgovori
na sledeća pitanja.

1. Šta je potrebno od dokumentacije za otvaranje ovog tipa firme? (zahtev, lekarsko, dokaz o ovome, dokaz o onome ...)
2. Da li je neophodno imati lokal ili se ova delatnost može vršiti i iz "spavaće sobe"?
3. Da li je potrebno voditi knjige (angažovati knjigovođu)
....a) ako se porez plaća paušalno
....b) ako je agencija u sistemu PDV-a
4. Da li je potrebno imati fisklanu kasu
....a) ako se porez plaća paušalno
....b) ako je agencija u sistemu PDV-a
5. Ako se porez plaća paušalno, koja je suma u pitanju i da li se plaća na mesečnom,
....tromesečnom, polugodišnjem ili godišnjem nivou?
6. Koliki su (okvirno) ostali mesečni izdaci (doprinosi, socijalno, zdravstveno,
....doprinosi za zaposlene, za nezaposlene, za zemljište ...)
7. Ako nije potrebna fiskalna kasa, da li sve uplate za izvršene usluge moraju biti uplaćene
....virmanom (banka-banci prenosom sredstava) ili može lice da izvrši uplatu putem
....opšte uplatnice?
8. Da li je potreban neki osnivački ulog i ako jeste koliki?
9. Da li osnivač mora biti državljanin SCG?
10. Da li vlasnik mora mesečno isplatiti sebi platu (u slučaju da je agencija poslovala
....tek toliko da se plate sve obaveze i ne ostane sredstava za lična primanja)?
11. Šta je potrebno da bi se prodaja usluga vršila i van granica naše zemlje?
(Devizni račun i slično) i da li je ovaj tip preduzeća uopšte odgovarajući za posao programiranja?

Zamolio bih korisnike da daju odgovore samo u slučaju da su sigurni da su ti podaci
tačni kako bi se izbegla dosadašnja konfuznost vezana za ovu temu. Stoga, ako niste sigurni
u ono što pišete to nikome ne može pomoći.

Nadam se da bi konkretni odgovori mogli mnogo pomoći ne samo meni nego i mnogim drugim
korisnicima koji bi se možda usudili pokrenuti svoj posao kada bi znali ove odgovore

[Ovu poruku je menjao frroggy dana 15.11.2005. u 21:34 GMT+1]
[ kebic @ 22.11.2005. 00:02 ] @
dragi prijatelju ja sam upravo prosao taj proces oko registracije firme.
Po mom misljenu naj verijanta ti je szr preduzece i na njega imas oko 3.500 din za socijalno i zdravstveno, oko 1.000 din za porez na doprinose i oko 50 evra za knjigovodju. Ja sam registrovao kao knjigas sto znaci da nisam pausalac i da mi za to treba neko da vodi knjige. sto se tice poslovanja sa inostranstvom i to je moguce.Ako regisrujes szr onda si preduzetnik i netreba da imas osnivacki polog osnivanje ti izadje svega 1.000 dinara, i to je najbolje da nazoves neku knjigovodstvenu agenciju i da njim das da ti oni sve to odrade oko osnivanja da se sam nebi lomio po gradu od vrata do vrata.
[ pctel @ 22.11.2005. 00:49 ] @
Dobra je to ideja da sve napisemo na jednom mestu, ali neki minimum korektnosti bi bio da ti sakupis, konsolidujes i objavis ovde sve sto je na tu temu receno na ES-u. Moguce je da bi tu bilo i nekih dezinformacija, ali bi svakako mnogo nas bilo raspolozeno da ukaze na to i posle nekog vremena sve informacije bi bile tu. Ovako, ne znam sta si mislio, nabacas 11 pitanja sa jos najmanje toliko podpitanja i ocekujes da neko nema bas nikakva pametnija posla vec da sedne i napise elaborat na temu otvaranja agencije? Sigurno je da ces i ti na ovaj ili onaj nacin do informacija doci, ali sumnjam da ces biti raspolozen da tada sednes i napises odgovore na ova tvoja pitanja koja ce za koji mesec muciti nekog drugog.
[ frroggy @ 22.11.2005. 09:03 ] @
Citat:
...ali sumnjam da ces biti raspolozen da tada sednes i napises odgovore na ova tvoja pitanja koja ce za koji mesec muciti nekog drugog.


pa nisam ja bas taki

Evo sinoc sam bio na slavi i malo popricao tamo sa devojkom koja radi u knjigovodstvu. Ono što sam mogao da zakljucim je:

2. Definitivno nije potrebno imati lokal za ovu delatnost. Može se registrovati i na mesto stanovanja.

3. Ukoliko se porez plaća paušalno nije potreban knjigovođa, (cak mislim da nije potrebno voditi nikakve knjige). Ako je preduzeće u sistemu PDV-a potrebno je voditi knjige, koje možeš voditi sam osim kada se vrši predaja izveštaja o PDV-u za šta bi ipak trebao knjigovođa. To se vrši svakih tri meseca tako da mislim da troškovi za knjigovodstvo mogu da se zanemare u tom slučaju.

4. Fiskalna kasa nije potrebna za ovu delatnost bez obzira na PDV

6. Kebic rece:
Citat:
oko 3.500 din za socijalno i zdravstveno, oko 1.000 din za porez na doprinose


8. Nije potreban nikakav osnivački ulog



Ostaju otvorena pitanja 1,5,7,9,10 i 11
[ kebic @ 22.11.2005. 10:02 ] @
1.dok. potrebni za osnivanje su zahtev sa navedenim delatnostima koje zelis da obavljas, lekarsko uverenje koje moras da naslovis na vlasnika preduzeca,
kopiju licne karte.
2.lokal nije potreban mozes raditi iz stana
3.knjige moras voditi i ako si pausalac ali to mozes i sam samo da ti neko pokaze
(ali je bolje da si knjigas i da udjes u sistem pdv-a)
4.kasu nije potrebno imati ako radis preko racuna.
5.pausalan porez ce te izaci min. 6.000 din i svake godine ce se povecavati stoga je bolje biti knjigas i kada naplatis pdv samo ge prosledis
drzavi i ostatak je tvoj(po novom pdv se placa svaki mesec)
7. sva placanja ti se moraju vrsiti na osnovu fakture na ziro racun to znaci da ces poslovati samo sa firmama, naravno ako nezelis da imas kasu.
8. za doo je potreban osnivacki ulog od min 250 do 500 evra (pravno lice)
9. nisam siguran dali osnivac za preduzeticku radnju mora da bude drzavljan ali za pravno lice nemora(ovo moras proveriti nisam siguranu ovo)
10.ako registrujes preduzetnistvo nemoras si isplacivati platu
11. jedino sto je potrebno to je da nadjes kome ces prodati svoje usluge i da im fakturises oni ti uplate na banku
banka ti te novce promeni u dinare i uplati na tvoj ziro racun.


moj predlog ti je da ipak odes do nekog ko se bolje razume u te stvari jer kao sto vidim ti nemas blage veze o vodjenju preduzeca
bilje da to das nekom ko se razume da posle nebi imao posla sa poreznicima i fin. policijama.
[ frroggy @ 22.11.2005. 11:42 ] @
@kebic :

Prvo zahvaljujem što si aktivan na ovu temu. Što se tiče onoga da nemam blage veze o vodjenju preduzeca nije bas tako jer sam prilicno dugo bio upucen i moze se reci skoro vodio jedan D.O.O. ali sam na kraju dao otkaz iz trecih razloga. Dakle, potpuno mi je jasno poslovanje kad si D.O.O. i kad imas maloprodaju, PDV, fiskalnu... Ngo nisam siguran kakve su razlike kod agencije (ili szr) a narocito za ovu delatnost, jer malopre pomenuti D,O,O se bavio trgovinom i delimicno uslugama. Da ne duzim previse hteo bih dodati sledece:

Citat:
7. sva placanja ti se moraju vrsiti na osnovu fakture na ziro racun to znaci da ces poslovati samo sa firmama, naravno ako nezelis da imas kasu.


Zasto ne moze Pera Peric kao fizicko lice da mi uplati na ziro-racun svotu koju mu fakturisem, iako nemam fiskalnu, ja nisam primio kes?

Citat:
(po novom pdv se placa svaki mesec)

Mislim da to zavisi od obima poslovanja tj. kolike su sume u pitanju. Pouzdano znam da moje sadasnje preduzece placa na tromesecnom nivou a nisu bas male sume, dok sam cuo da kada su u pitanju milioni prihoda mesecno u tom slucaju PDV ide svaki mesec (mada ovo nije toliko bitna stavka)

[ lancia88 @ 22.11.2005. 13:19 ] @
Pozdrav,

pa izgleda da devojka koju si konsultovao ili prekratko radi u knjigovodstvu ili tamo samo kuva kafu bez afiniteta da snimi sta ostali u firmi radi ili si je prekasno pitao, kada je vec ishlapilo kuvano vince pa je zelela da se prica o necem drugom i skratila svoje savete na: ne treba nista!

Domen intelektualne svojine nije uopste izdvojen iz poreskih celina pa ne vidim kako uopste mozes sta od toga napisanog prihvatiti zdravo za gotovo, poneke stvari stoje ali samo uslovno, vecina nije tacna. Ja sam u ovom poslu vec nekih, evo sad da ne promasim bas u mesec, 12 godina i to je najstarija delatnost u mojoj firmi. Iako ovo ne znaci skoro nista u odnosu na najnovije promene u poreskom i knjigovodstvenom sistemu, ipak znaci da imam sa sve saradnicima iskustva u raznim tumacenjima zakona i njihovog tumacenja u praksi. Stvari tako kako su nabrojene zvuce kao da ih je neko na MZ nabrojao cuvsi to u gradskom prevozu. Jednostavno ne lici na nekoga ko vodi knjige profesionalno ali izbor je svakako Tvoj. Pred nego sto sam poslao odgovor video sam da je vec bila jedna ispravna intervencija, kebic, pa sam pobrisao delove koje sam i ja napisao.
[ Davor Vlajkovic @ 22.11.2005. 14:10 ] @
Kada se priča o samom postupku registracije preduzetničkih radnji (str, szr, agencija i sl.) moramo prvo da razjasnimo da li će proces registracije biti završen do kraja ove godine ili ne. Od prvog januara nadležnost registracije svih oblika pravnih subjekata će imati isključivo Agencija za privredne registre (APR), direktno ili preko svojih ispostava koje će se verovatno nalaziti u svim većim gradovima Srbije.

Ako govorimo o postupku registracije koji je trenutno važeći, ne bi bilo loše da pogledate starije teme u okviru ovog foruma jer se procedura nije menjala dosta dugo. Spremite ličnu kartu i lekarsko uverenje i pravac zgrada opštine, sektor za planiranje i privredu. Tamo ćete dobiti zahtev za registraciju radnje i izjavu da vam nije zabranjeno da se bavite preduzetništvom i da niste stavljeni pod starateljstvo. To popunite i predajte tamo, za dan-dva dobijate rešenje o upisu u registar i onda redom podnosite zahteve za PIB, otvaranje tekućeg računa itd.

Od 01.01.2006., ako planirate da registrujete bilo kakav pravni subjekat, obraćate se APR-u i podnosite znatno manje dokumentacije (neće se tražiti nikakve potvrde i izjave jer vam se veruje na reč, a ako se naknadno otkrije, odnosno ako vas neko prijavi ili nadležni organi sami dođu do toga, da ste krivotvorili dokumente ili negde svesno upisali netačne podatke, kazne su od tri meseca do pet godine zatvora) koju možete da skinete i sa njihovog sajta.


Za one koji razmišljaju o osnivanju pravnih subjekata, u nezaobilaznu literaturu spadaju:

- Zakon o privrednim društvima [download]

- Zakon o registraciji privrednih subjekata [download]

- Zakon o privatnim preduzetnicima [download]

- Zakon o klasifikaciji delatnosti [download]

- Zakon o porezu na dodatu vrednost [download]

- Zakon o fiskalnim kasama [download]


Tu vam piše preko 90% onoga što treba da znate, za ostalih 10 dovoljno je da pogledate sajtove nadležnih institucija i nakon toga eventualno obrnete par telefona i razjasnite neke sitnice...


Citat:
sva placanja ti se moraju vrsiti na osnovu fakture na ziro racun to znaci da ces poslovati samo sa firmama, naravno ako nezelis da imas kasu.


Citat:
Zasto ne moze Pera Peric kao fizicko lice da mi uplati na ziro-racun svotu koju mu fakturisem, iako nemam fiskalnu, ja nisam primio kes?


Sudeći po ovakvim pitanjima koja čujem iz dana u dan, izgleda da su nadležni najveću zbrku napravili oko tih famoznih fiskalnih kasa :)

Da razjasnimo još jednom:

Fiskalna kasa ima za cilj kontrolu obima prometa i prezentovanje tih brojki na zahtev nadležnih državnih organa. Kako se svaki transfer napravljen preko banke već evidentira i o njemu se periodično obaveštavaju nadležni organi, fiskalna kasa u praksi evidentira samo transakcije koje su obavljene mimo banaka, odnosno u prodajnom objektu, bez obzira na oblik novca (gotovina, ček, platna kartica). Odatle sledi da ako svoje proizvode i/ili usluge ne prodajete u prodajnom objektu, odnosno ako ne postoji klasična hand-to-hand robnonovčana razmena, fiskalna kasa vam i nije potrebna jer već postoje logovi o toj transakciji u računarskom sistemu banke ili pošte.

[Ovu poruku je menjao Davor Vlajkovic dana 22.11.2005. u 15:12 GMT+1]
[ pctel @ 22.11.2005. 15:03 ] @
Citat:
Davor Vlajkovic: fiskalna kasa vam i nije potrebna jer već postoje logovi o toj transakciji u računarskom sistemu banke ili pošte.

Ja sam negde naisao na neki clan zakona gde izricito pise da se SVAKI promet prema fizickim licima mora evidentirati preko fiskalne kase.
[ Davor Vlajkovic @ 22.11.2005. 16:07 ] @
Khm, ja se nešto ne sećam da su mi Mobtel ili Telekom ikada poslali fiskalni uz onaj A4 račun. A znam za još mali milion primera. Ako se naknadno setiš gde si to pročitao objavi molim te.
[ goranvuc @ 22.11.2005. 18:49 ] @
Citat:
Davor Vlajkovic: Khm, ja se nešto ne sećam da su mi Mobtel ili Telekom ikada poslali fiskalni uz onaj A4 račun. A znam za još mali milion primera. Ako se naknadno setiš gde si to pročitao objavi molim te.

Zato sto je u pitanju delatnost koja je oslobodjena od obaveze izdavanja fiskalnog racuna (pogledati zakon, tj. spisak delatnosti koje su oslobodjene od fiskalizacije).

Videti: http://www.mfin.sr.gov.yu/html...mp;req=viewpage&pageid=971

[Ovu poruku je menjao goranvuc dana 22.11.2005. u 19:53 GMT+1]

Ako obavljate delatnost koja nije na ovom spisku, morate evidentirati promet preko fiskalne kase.

[Ovu poruku je menjao goranvuc dana 22.11.2005. u 20:47 GMT+1]
[ Davor Vlajkovic @ 22.11.2005. 21:44 ] @
Ta uredba može da ponese epitet najnelogičnije sklepanog zvaničnog dokumenta ako izuzmemo onu o zabrani otvaranja računa u inostranstvu od strane fizičkog lica.

Inače, na tom spisku je i...

Code:
52610 Trgovina na malo u prodavnicama koje poštom dostavljaju naručenu robu

...što znači da je ono što sam rekao (da FK nije neophodna ako ne postoji klasična hand-to-hand robnonovčana razmena) tačno.

Btw, po toj logici, kako da se opravdam pred inspektorom kada me bude pitao zašto mi se stanje para u kasi ne slaže sa onim iz izveštaja?

edit: typos

[Ovu poruku je menjao Davor Vlajkovic dana 22.11.2005. u 22:46 GMT+1]
[ goranvuc @ 22.11.2005. 22:37 ] @
Citat:
Davor Vlajkovic: Ta uredba može da ponese epitet najnelogičnije sklepanog zvaničnog dokumenta ako izuzmemo onu o zabrani otvaranja računa u inostranstvu od strane fizičkog lica.


Slazem se.
[ McKracken @ 22.11.2005. 22:52 ] @
Definitvno budalastina.

Znam cak jednu firmu koja mi izdaje fiskalni odsecak iako kod njih kupujem racunare preko racuna za potrebe firme.
[ kebic @ 22.11.2005. 22:53 ] @
pa zar ima jos nesto sto nije jasno a da nije odgovoreno na sva ona pitanja.
da pojednostavimo odes kod nekog racunovodje i pitas sve sto ti nije jasno. koliko znam to jos niko nije platio a ne moze da skodi.
[ techcode @ 25.11.2005. 17:17 ] @
I u cemu je onda problem da taj neko ko je bio kod racunovodje, je racunovodja ili zna na neki treci nacin - to lepo ovde napise sve ...

Kad tako sa nekime pricas mnogo je lakse da se nesto zaboravi - neko zaboravi da ti kaze, ti zaboravis da pitas ...
[ Davor Vlajkovic @ 25.11.2005. 17:29 ] @
Nije problem, svako ko misli da ima nešto korisno da kaže na ovu temu je dobrodošao.

Imam jedno pitanje za ove koji provlače bezgotovinske transakcije kroz fiskalnu: pod kojim datumom kucate takve račune?
[ goranvuc @ 25.11.2005. 19:08 ] @
Pod istim datumom kao datum racuna.
[ McKracken @ 25.11.2005. 20:51 ] @
Citat:
I u cemu je onda problem da taj neko ko je bio kod racunovodje, je racunovodja ili zna na neki treci nacin - to lepo ovde napise sve ...


Uglavnom u tome sto neke mrzi da citaju pa onda ponovo pitaju ovde. :)

[ Boris Maletic @ 05.12.2005. 19:09 ] @
Ja imam upravo takvu agenciju, otvorio sam je pre godinu i po dana, pa cega se setim...

1. Ne mogu tacno da se setim, ali sigurno je potrebno lekarsko uverenje (tzv. "sistematski", kao u skolici)
2. Ja radim iz dnevne sobe
3. Da, u oba slucaja. Ali, za pausalce je to trivijalno - toliko da me je bilo sramota kada sam pitao u upravi prihoda Dakle, to je samo jedna knjiga ("Knjiga o prometu pausalno oporezovanih obveznika") u koju samo upisujes iznose sa faktura koje si izdao (i sabiras ih ). Za "knjigase" ne znam, a voleo bih da znam - i sam sam u medjuvremenu postao knjigas
4. Koliko znam ne, ukoliko radis samo preko racuna.
5. Dospeva ti mesecno, a ti platis kad imas (ali ti obracunavaju kamatu, naravno)
6. Nisu svima isti, ali nisu manji od 100-ak eura mesecno (ako se dobro secam)
7. Nemam pojma, radio sam samo po sistemu "banka banci" (kako si ti to nazvao)
8. Ne
9. Nemam pojma.
10. Ne. Divna stvar kod pausalaca je to sto su pare na racunu tvoje pare. Odes i podignes kad ti treba (do 50.000 dnevno, sto je vise nego dovoljno). Voleo bih da neko i meni kaze da li je ovo moguce i kod agencija koje su u sistemu PDV-a. Sto se tice d.o.o., moras da sebi das platu (koliko znam) a nema teoretske sanse da dizes pare sa racuna d.o.o. - to nisu tvoje pare, cak i da si jedini vlasnik. Ono sto nisi sebi dao kroz platu, mozes da podignes kroz dividendu (iskreno, o ovome ne znam mnogo, bilo bi lepo da i mene neko prosvetli
11. Ne znam, ja (za sada) radim samo sa domacim klijentima. Ono sto sam cuo na ovu temu je vrlo kontradiktorno. Neki kazu da moze, neki da moras da imas preduzece da bi se bavio uvozom/izvozom.

Sve za sta nisam rekao "voleo bih i ja da znam" je sigurno i iz mog licnog iskustva kao vlasnika agencije za tu vrstu usluga.

Poz, nadam se da je ovo nekome od pomoci



[ Zoran Kadic @ 06.12.2005. 08:33 ] @
Pročitah u novinama da od nove godine i registracija agencija i ostalih radnji ide preko Agencije za privredne registre (kao za firme). Zna li neko nešto više o tome i da li će se menjati papirologija za registraciju radnji?
[ Davor Vlajkovic @ 07.12.2005. 19:07 ] @
Kao što rekoh...

Citat:
Od 01.01.2006., ako planirate da registrujete bilo kakav pravni subjekat, obraćate se APR-u i podnosite znatno manje dokumentacije (neće se tražiti nikakve potvrde i izjave jer vam se veruje na reč, a ako se naknadno otkrije, odnosno ako vas neko prijavi ili nadležni organi sami dođu do toga, da ste krivotvorili dokumente ili negde svesno upisali netačne podatke, kazne su od tri meseca do pet godine zatvora) koju možete da skinete i sa njihovog sajta.


Korisna adresa: http://www.apr.sr.gov.yu/
[ MilosBGRD1969 @ 20.12.2005. 22:58 ] @
Tacke 5 i 6 - mesecni troskovi za pausalni porez i za doprinose - ovde sam procitao da je to nekih 100 Eura mesecno.

Da li sam dobro razumeo?

Mene samo to interesuje, ostalo sam nasao na http://www.economy.co.yu/bizni...oceti&subact=full&id=3 :

AGENCIJA (sedište u stanu)
Potrebni su vam:
- dokaz o zdravstvenoj sposobnosti (lekarsko uverenje) koji možete dobiti u Vašem domu zdravlja;
- dokaz o strucnoj spremi (fotokopija diplome IV stepena);
- dokaz da Vam pravosnažnom odlukom, odnosno pravosnažnim rešenjem o prekršaju nije zabranjeno obavljanje odredene delatnosti;
- dokaz o osnovu korišcenja: ugovor o stanu (ukoliko Vi niste vlasnik stana, potrebna je overena saglasnost nosioca ugovora);
- fotokopija licne karte (1,2. i 3. strana);
- odluka organa starateljstva (Centar za socijalni rad opštine u mestu stanovanja) da niste stavljeni pod starateljstvo;
- ukoliko ste u radnom odnosu - potvrda Vašeg poslodavca ili ugovor o radu i obrasci ROD-1, M-1, M-2 i M-3;
- dokaz o uplati na ime: republicke administrativne takse, naknade za oglas, opštinske administrativne takse i takse opštinskih organa uprave.


AGENCIJA (sedište u lokalu)
Potrebni su vam:
- dokaz o zdravstvenoj sposobnosti (lekarsko uverenje) koji možete dobiti u Vašem domu zdravlja;
- dokaz o strucnoj spremi (fotokopija diplome IV stepena);
- dokaz da Vam pravosnažnom odlukom, odnosno pravosnažnim rešenjem o prekršaju nije zabranjeno obavljanje odredene delatnosti;
- rešenje Inspekcije zaštite na radu (fotokopija);
- rešenje Ekološke inspekcije (fotokopija);
- dokaz o osnovu korišcenja lokala: ugovor o zakupu poslovnih prostorija ili ugovor o kupovini; (Napominjemo da nije dozvoljen zakup ili kupovina privremenih objekata.);
- fotokopija licne karte (1,2. i 3. strana);
- odluka organa starateljstva (Centar za socijalni rad opštine u mestu stanovanja) da niste stavljeni pod starateljstvo;
- ukoliko ste u radnom odnosu - potvrda Vašeg poslodavca ili ugovor o radu i obrasci ROD-1, M-1, M-2 i M-3;
- dokaz o uplati na ime: republicke administrativne takse, naknade za oglas, opštinske administrativne takse i takse opštinskih organa uprave.
[ rdragan79 @ 21.12.2005. 09:20 ] @
Citat:

AGENCIJA (sedište u stanu)
Potrebni su vam:
- dokaz o strucnoj spremi (fotokopija diplome IV stepena);


Zanima me sledece:

- ovde se spominje IV stepen, posto sam III strucne spreme imam diplomu graficara, a otvorio bih neki DTP + programersku firmu, da li su moguci problemi?

- moram li kao osnivac i biti zaposlen u istoj radnji i trebam li imati zaposlene (szr, d.o.o. ...), kako bih mogao podizati novac sa racuna, posto nisam bas nesto da uplacujem sebi staz.

- komunalije i el. energija kako se to regulise posto bih radio iz svoje sobe, tj. da li moram da prijavim eps-u, a nadam se da ne, zbog industrijske struje i posebnog brojila?

- radno vreme, tablu i cenovnik,moram li imati istaknut ili ne, posto bih radio samo sa pravnim subjektima?



[Ovu poruku je menjao rdragan79 dana 21.12.2005. u 10:41 GMT+1]
[ Zoran Kadic @ 27.12.2005. 09:01 ] @
Kraj godine je i vreme da poreska uprava šalje konačna rešenja o ukupnom haraču. Može li neko da ostavi kolika su mu konačna ukupna davanja, pošto imam utisak da su dosta veća od akontacionih.

Ja imam podatak za nekog advokata (malog) da su mu davanja izašla u proseku oko 10.000,00 mesečno.
[ drinciceva @ 01.04.2006. 01:22 ] @
Jel kad imas agenciju i pausalac si mozes da podizes kes kako hoces do 50.000 dnevno a kad si u PDV-u ne mozes?
[ pctel @ 01.04.2006. 18:29 ] @
Citat:
drinciceva: ...podizes kes kako hoces do 50.000 dnevno...

Ovo pitanje je veoma detaljno prodiskutovano na temi:
http://www.elitesecurity.org/t...duzece-skidanje-para-sa-racuna
[ cimbatroy @ 30.12.2006. 13:02 ] @
Evo i ja nešto da dodam kolegama koji žele da otvore agenciju ili su je već otvorili, ali po novim propisima.

Prvo, što se tiče registracije, nije preterano komplikovana, ali nije ni preterano laka.

Od 01.01.2006. nije potreban ni lekarski pregled, sve se rešava u Agenciji za registraciju JEDNIM formularom i fotokopijom lične karte ili pasoša (u Beogradu Dom sindikata 4. sprat.), samo je potrebno navesti tačnu šifru pretežne delatnosti (naći na netu ili pitati njih). Neko je pitao za stučnu spremu. Ona nije određujući faktor, pita se za nju, ali čisto informativno.

Zatim počinje igranka sa Poreskom upravom. Prvo je potrebno aplicirati za PIB (poreski indentifikacioni broj). U međuvremenu, potrebno je (uz rešenje Agencije) kod pečatoresca napraviti pečat preduzeća, odnosno Agencije, SZR-a, STR-a ili slično. Sa pečatom se odlazi u Poresku upravi i aplicira se za PIB, ima 3 formulara od kojih je jedan za socijalno/zdravstveno osiguranje, znači ići u Poresku upravu i tražiti šalter PIB i tu sve zatražiti i popuniti (šta nije jasno - pitajte - bolje nego sve ponovo :)

Nakon dobijanja PIB-a, traži se formular za paušalno oporezivanje (formular se može tražiti i popuniti i pre ali se predaje jedino nakon dobijanja PIB-a), Rešenje o paušalnom oporezivanju se dobija relativno brzo (istog dana ako naglasite vašem referentu/inspektoru da Vi je hića). Ah da, u nekom međuvremenu, potrebno je kupiti OP obrazac u Sav. administraciji i staviti svoj potpis i pečat i overiti ga u Opštini (ovo je neophodno za otvaranje računa u banci). Potrebno je reći da se za Rešenje o paušalnom mora aplicirati u roku od 15 dana od dana početka rada. Što znači da početak rada stavite najmanje 7 dana nakon dana kada ste se prijavili u Agenciji za registraciju. Dakle, nakon dobijanja pozitivnog Rešenja o paušalnom oporezivanju, i uz OP obrazac overen u Opštini, sa kopijom Rešenja Agencije o registraciji, kopijom lične karte ili pasošta, kopijom Rešenja o PIB-u (sve fotokopirati u više primeraka) odlazi se u banku gde se popunjavaju još neki formulari ne bi li se otvorio račun.

Nakon otvaranja računa Vaša Agencija legalno može da radi/prima/skida novac sa Računa. To znači da sav novac koji Vama pristigne na račun (kako je tačno naveo neko na ovom topicu) pripada vlasniku/osnivaču i njim može slobodno da raspolaže (bez plaćanja PDV-a, jer niste u sistemu PDV-a ili bilo čega drugog, jer se porez na dobit plaća paušalno na mesečnom nivou). Dnevni limit je 50,000 ali može se uzimati svaki dan, bukvalno.

Tačno je i da promet u celom mesecu može recimo biti 0, ali država naplaćuje svoje. Može da bude i 250 hiljada, opet je mesečni iznos isti, reč paušalno bukvalno znači "otprilike". Takođe, paušalni obveznici ne moraju da vode NIKAKVE knjige (od 2006. godine), znači ni tu "Knjigu o prometu pausalno oporezovanih obveznika", koju je neko pominjao. Da bi se ostalo u paušalnom oporezivanju, promet na računu ne sme preći 3 miliona dinara u jednoj godini (od 2007. godine).

Ne znam koliki je tačan mesečni iznos poreza i doprinosa, to će me tek obradovati. Mogu da kažem da zavisi od prosečne plate u Opštini u kojoj ste registrovani, uz verovatno još neke stvari (sigurno zanatlija i programer ne plaćaju isto). Llično znam da je na Opštini Stari Grad 16,000 dinara, na Zvezdari gde sam ja bi sigurno trebalo da bude manje, u Opštinama s nižom prosečnom platom još manje.

Što se tiče zaposlenih, Osnivač je jedini zaposleni i ne mora imati druge zaposlene. S druge strane, članovi porodice imaju pravo da pomažu u radu Agencije i ne mora ih se prijavljivati. Ipak, preduzetnik ima pravo da zaposli druga lica ako želi, po istim osnovima kao i pravna lica (d.o.o) i da za njih uplaćuje doprinose i platu. Firma i radno vreme formalno moraju biti istaknuti, ali to može biti i A4 papir na vratima stana sa imenom firme i radnim satima. Nikakve druge stvari se ne menjaju (komunalije, struja, sve ostaje isto).

E, sad, ostaju 2 stvari. Prva je fiskalna kasa. Postoje šifre delatnosti koje su oslobođene fiskalizacije (čitaj: lobiji su to uradili za njih). Među njima su advokati, taksisti i čini mi se knjigovođe. To se može videti na sajtu Min. finansija. Za sve ostale delatnosti je potrebna fiskalna kasa, čak iako se svaki dan ukucava promet: 0. Ne ES-u sam video da je moguće zatražiti oslobođenje od fiskalizacije ako izjavite da će sav promet biti vršen preko računa isključivo sa pravnim licima/preduzetnicima. To znači da Vi izjavljujete da uipšte ne prometujete sa fizičkim licima. S druge strane, ukoliko radite sa fizičkim licem, ne izdate mu fiskalni račun, i ono vas prijavi, ne valja. Ovo važi čak iako fizičko lice uplati novac na račun Vaše Agencije preko banke, fizičko lice mora dobiti fiskalni odsečak, generalno. Ovo još ne znam kako ću ja lično rešiti.

Druga stvar je plata. U svakom slučaju, Poreska uprava će naplaćivati porez (na dobit) i socijalna davanja (zdravstveno i penziono osiguranje) u nekom paušalnom iznosu. Njih ne zanima da li Vi imate neku zvaničnu platu ili ne. S druge strane, zvanična plata se može odrediti (u dogovoru s Bankom) na taj način da se u nekom određenom trenutku (recimo 1. u mesecu) sa tog Računa Agencije/SZR-a skida određena suma i šalje na drugi tekući račun Vas kao fizičkog lica u obliku plate. Ovo je korisno jer se taj iznos može registrovati kao plata u Kreditnom birou, čime ćete postati kreditno sposobni. S druge strane, za ovo je potrebno da Agencija postoji neko vreme i da na njen račun pristiže neki novac. Ovo je čisto kao savet, uopšte nije neophodna stavka.

Nadam se da sam uspeo da razrešim neke dileme o novom načinu otvaranja preduzetničke Agencije.
[ Milan S. aka Morlak @ 30.12.2006. 13:45 ] @
Svaka cast! Me so headshot. E to je comment.
[ i-design @ 05.03.2007. 10:41 ] @
Odlicna tema, hvala svima!

Ja razmisljam o otvaranju preduzeca za pruzanje dizajnerskih usluga, ali o tome za sada ne znam bas nista.

Nakon ovih tema stvari su mi malo jasnije, jedino jos nisam siguran koji bi mi tip preduzeca najvise odgovarao. I koliko videh objasnjenje o pausalcu, deluje mi kao privlacniji izbor, zasto onda svi savetuju prelazak na PDV?

@cimbatroy: odlican post
[ pipsi @ 22.03.2007. 21:52 ] @
Verovatno će ti trebati fiskalna
[ galebns @ 30.03.2007. 18:13 ] @
Zahvaljujuci mnogobrojnima koji su odgovorili na vecinu pitanja, interesuje me sledece:

1. Posto cu raditi u stambenom prostoru da li je potrebno da napravim neki ugovor ili slicno o zakupu sa drugim suvlasnikom stana (jedan od roditelja) posto sam prvi suvlasnik ja?

2. Situacija: Kao pausalcu poreska uprava je odredila da placam npr. 10 000 din., ja mesecno zaradim 100 000 (teoretski :) ), zanima me da li postoji mogucnost da poreska uprava na kraju godine poveca iznos poreza s tim da to vazi i za vec zavrsenu godinu (znaci da platim razliku u porezu retroaktivno)?

Nadam se da razumete sta pitam :) Hvala unapred!
[ pipsi @ 30.03.2007. 19:47 ] @
1. Ne
2. Da
[ proka_sm @ 28.11.2007. 22:51 ] @
...ja vam mogu pomoci oko stavke 11. siguran sam da szr moze da izvozi svoje proizvode , takodje moze da uvozi za svoje potrebe, npr stolarska radnja (szr) moze da uvozi drvo kao repromaterijal... ili neku mašinu kao osnovno sredstvo... (opremu iz okvira svoje delatnosti)
[ Ogi84 @ 26.10.2009. 12:02 ] @
Drugari:
Zelim da otvorim agenciju za sklapanje brakova,upoznavanje itd,tid. . e sad,zanima me neka najeftinija varijanta,jer bi trebao da se uzajmim za pocetak i za to,a nisam upucen i ne razumem se bash najbolje u te stvari pa sam dosao ovde po zlata vredan savet. Kome da se prvo obratim i je l mora ta fiskalna kasa i tako te stvari?? da li se to vode kao usluge ili kako? koliko bi mi trebalo apra za pocetak i je l mogu iz kuce to da vodim sta kako i sl?
unapred neogranicenmo zahvalan!!!!
[ S A J A @ 26.10.2009. 15:42 ] @
Registrujes se kao preduzetnik, mozes da radis od kuce jer nemas nikakvu robu ali moras da imas fiskalnu kasu i da izdajes fiskalne racune jer ces raditi sa fizickim licima.
[ Ogi84 @ 27.10.2009. 14:50 ] @
ok,hvala mnogo,ako mozes jos mi samo napisi kome prvo da se obratim,nekih prvih par koraka,de da odem i kako d adefinisem tu mojju ideju kad se pojavim tamo? i odprilike koliko bi mi para trebalo do prvog radog dana,sve ukupno,koliko moze da me izadje,sa svim taxama,knjigovodjama,pravnicima,porezima,kasama i slicno.? uf,udavi te brate,ali nema koga drugog da pitam :)
[ S A J A @ 27.10.2009. 22:27 ] @
Prva adresa ti je Agencija za privredne registre i osnivanje preduzetnika. Pored toga ti treba fiskalna kasa, moze i neka najjeftinija. E sad, ako se prijavis kao pausalac placaces fiksno poreze i doprinose mesecno (oko 10 hiljada) bez obzira dal radio ili ne radio. I u tom slucaju ti ne treba knjigovodja jer ne moras da vodis knjige (osim te neke KPO knjige koja je vrlo jednostavna). Ako se opredelis da ne budes pausalac onda ces placati poreze i doprinose na dobit koju ostvaris ali ces morati da placas knjigovodju jer tada moras da vodis knjige (knjigovodja ti je mesecno oko 50-60 eur za takav posao).
[ Kockar80 @ 27.12.2009. 16:53 ] @
Je l' zna neko kako se moze otvoriti kladionica u srbiji,u nekom manjem mestu/selu? ali ne ona varijanta svoja kladionica i u banci 200 soma eura,vec oni fazoni sa licencom i tako to??