[ crnibombarder @ 03.12.2005. 00:58 ] @
Pozdrav,
kako su juce pustili uvoz polovnjaka,a uslov je samo EKO3 motor (nije i Prvi vlasnik,kako je prvi put javljeno),ovo je verovatno pitanje koje se najcesce postavlja u Srbiji.
Zamolio bi' sve koji znaju ili nadju neki link da postave ovde kompletan spisak vozila koja mogu da se uvezu (godiste,oznaka motora i sl.) ???
Hvala unapred.

[Ovu poruku je menjao crnibombarder dana 03.12.2005. u 11:19 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao pajaja dana 06.12.2005. u 22:01 GMT+1]
[ Lale_BG @ 04.12.2005. 09:46 ] @
Sve od 2001god
[ Kosta ******um Rex Persia @ 05.12.2005. 10:57 ] @
To je samo delimično tačno,postoje automobili sa Ekotek 3 motorom još od 1998,a masovno se proizvode od 2000.
[ pctel @ 05.12.2005. 12:37 ] @
Citat:
Lale_BG: Sve od 2001god

Pa nije bas, neki proizvodjaci su tek 2005. dobili EURO3 sertifikat, npr. Yugo, Lada...
Pretpostavljam da se ovo "od 2001" moze sa sigurnosti prihvatiti za Nemce, Francuze i Italijane.
[ Zeljko NS @ 05.12.2005. 15:20 ] @
Nemam pojma konsultovacu se sa mojim spediterom mada znam da eko3 standard postoji jos od 96 i to samo za benzince ali opet kazem videcu sutra pa se javljam da vas tacno obavestim.
[ StORM48 @ 05.12.2005. 15:41 ] @
Već je pisano o tome, više puta.

Euro3 (ne eko3) kao standard postoji od '98 godine, tako da NE postoji ni jedno vozilo starije od toga, a da fabrički ispunjava taj standard.

TOP modeli pojedinih firmi (S klasa Mercedesa) ispunjavaju Euro3 od kraja '98. godine. Međutim, to je izuzetak čak i za Mercedes, pa se Euro3 delimično ispunjava tek od 2000. godine, mada u prilično jadnom broju i u pitanju su samo određene serije automobila, a ne i kompletni modeli.

Potpuna primena Euro3 standarda počinje od 01.01.2001. i samo automobili proizvedeni posle ovog datuma se mogu smatrati za 100% Euro3 automobile. To opet, važi samo za automobile namenjene svetskom tržištu, u šta se ne računa Lada, Jugo i takvi ^!$@#&^% (dopuniti po želji).

Glavna novina proistekla iz konačne verzije Zakona (ona koja je usvojena) je dozvola za uvoz automobila kojima je izduvni sistem naknadno modifikovan tako da ispunjava Euro3, ali je "poduslov" da već na granici, pri uvozu, postoji zvanični sertifikat o tome. Što će reći, ne može se uvesti automobil u zemlju, pa da se naknadno "budži". "Budženje" i ostale sitnice se moraju obaviti pre dovoženja na granicu.

Inače, ni ovo ne treba shvatiti kao dobrovoljni gest nadležnih, nego kao rezultat packe koju su pomenuti dobili od EU ;)

Pozdrav
[ codeus @ 05.12.2005. 20:14 ] @
poznavajuci carinike (krvopijebezocnedabogdapocrkali) na Horgosu i Kelebiji ... za 250Eura po autu...moze SVE
[ vbojan @ 05.12.2005. 20:49 ] @
Sta cu ja da radim sa ovim mojim eko 3 motorom koji je vec uvezen tj.nalazi se kod mene kuci a njegove tablice sam vratio.Interesuje me jos kakva je razlika izmedju obicnog motora i eko3 ali zeleo bih da mi odgovorite u detalje,malo je bezobrazno ali ako znate svima bi to puno znacilo.Unapred zahvalan!
[ despotbg @ 05.12.2005. 23:01 ] @
Eko3 motor se najčešće razlikuje u katalizatoru tj. prečišćivaču izduvnih gasova. Koji je prilično skup 500€ i koji se može naknadno ugraditi. Međutim ako uvezeš kola preporučujem ti da katalizator skineš jer ćeš time dobiti 2-3 konja više.

Ako je uredba izmenjena tako da mogu da se uvoze i modifikovani eko3 sistemi, dolazi u obzir skoro sve posle 1990

iam nesto i ovde
http://www.b92.net/info/zivot/...181837&yyyy=2005&mm=12

[Ovu poruku je menjao despotbg dana 06.12.2005. u 00:24 GMT+1]
[ g@rfild @ 05.12.2005. 23:27 ] @
Citat:
Sve od 2001god

Rece mi brat koji se bavi prodajom (svercom) atomobila da cak i neki Audi 2001 god. nemaju eko motore i das uglavnom imaju BMW od '97 tako da ce cene najeftinijih polovnjaka biti od oko 7 soma.
[ pctel @ 06.12.2005. 00:13 ] @
Citat:
StORM48: Već je pisano o tome, više puta.

Euro3 (ne eko3) ...

Ako moze neko da objasni, ako sam dobro cuo, zakon dozvoljava uvoz vozila sa EURO3 motorom, sta je onda EKO3??

[Ovu poruku je menjao pctel dana 06.12.2005. u 01:13 GMT+1]
[ H@usto® @ 06.12.2005. 00:57 ] @
Sto znaci, da ja mogu da kupim tamo i model iz '95., da kupim katalizator za EURO3 standard, ugradim ga tamo, uvezem auto ovde, ocarinim, registrujem, a zatim sknem? Ili mora da bude fabricki standardno zadovoljavajuc?
[ luka.l @ 06.12.2005. 01:06 ] @
Pa nista. Radi se o EURO3 standardu koji neki motori ispunjavaju, a neki ne. Dakle on je bitan za uvoz.

@Storm (Euro3 (ne eko3) kao standard postoji od '98 godine, tako da NE postoji ni jedno vozilo starije od toga, a da fabrički ispunjava taj standard.)

Netacno. Opel je u neke modele kola (calibra recimo, sa motorom x20xe odnosno 2.0i 16V 136ks) ugradjivao ECOTEC motore koji su ispunjavali euro3 normu i pre nego sto je uvedena kao obavezna.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 06.12.2005. 01:09 ] @
Tačno, ali biće veliki problem za carinike da utvrde koji motor je Euro 3 a koji nije.Očekujem mnogo zavrzlama oko toga,bar dok se osoblje na carini ne uhoda.
[ ironman @ 06.12.2005. 01:18 ] @
Danas je neki ministar izjavio da carina ima spiskove koji su automobili sa euro3(provere broj sasije).Bash je konkretno rekao za pasat , valjda od novembra 2000-te taj i taj broj moze
[ BojanBG @ 06.12.2005. 01:25 ] @
Čuo sam u više navrata da u obzir dolaze samo automobili koji su u seriskoj proizvodnji izašli sa EURO3 standardom. Nigde nisam čuo da može naknadno da se budži pa uvozi. Odakle vam ta informacija?
[ Joker @ 06.12.2005. 06:20 ] @
Citat:
ironman: Danas je neki ministar izjavio da carina ima spiskove koji su automobili sa euro3(provere broj sasije).Bash je konkretno rekao za pasat , valjda od novembra 2000-te taj i taj broj moze

Kakve veze ima broj shasije sa euro3 motorom ?
[ ironman @ 06.12.2005. 08:58 ] @
pa dobro ne razumem se bash ( mozda je i neki drugi broj), ali u svakom slucaju imaju spiskove , koji su modeli izasli iz fabrike kao euro3 , sto ce reci nikakvi katalizatori i budzenja
[ crnibombarder @ 06.12.2005. 10:28 ] @
Hvala vima sto su se javili,da se ispravim ,mislio sam na EURO3 motor,a ne na EKO3.
Opet nisam dobio konkretan odgovor,zamolio bi' za konekretan spisak sa oznakama motora,a ne rekla-kazala.
Jos jednom HVALA svima.
[ bibby @ 06.12.2005. 11:59 ] @
da li ce ti slepci dostaviti spiskove gradjanima koji su modeli, brojevi shasija itd. u pitanju, da olaksaju gradjanima kupovinu kola?!

to bi uradila normalna vlada, kod nas se uvek sve desava nezvanicno, i u nekoj polu ilegali.
[ pctel @ 06.12.2005. 12:07 ] @
Citat:
bibby: da olaksaju gradjanima kupovinu kola?!

Ocigledno nisi shvatio poentu - u interesu drzave je da se uveze sto manje vozila, sto dalje dovodi do situacije da se gradjanima ne treba olaksava, vec sto vise otezavati i komplikovati proceduru.

Inace, koliko vas se interesuje oko ovoga, da je svako otisao na google i pronasao 2 modela automobila sa EURO3 motorom, do sada bismo vec imali solidan spisak.

[Ovu poruku je menjao pctel dana 06.12.2005. u 13:09 GMT+1]
[ Mladen @ 06.12.2005. 12:26 ] @
Ja se ne rezumem u ovo uopste, ali imam astru G, 99. godiste, 1.4 16v i kad se otvori hauba pise lepo na motoru ekotek, jel bi to trebalo da bude euro3?
[ mexico @ 06.12.2005. 13:03 ] @
Citat:
Mladen: Ja se ne rezumem u ovo uopste, ali imam astru G, 99. godiste, 1.4 16v i kad se otvori hauba pise lepo na motoru ekotek, jel bi to trebalo da bude euro3?


EcoTec ti je TIP motora (krstili ga tako) a da li ispunjava Euro3 standard je druga stvar. I odgovor je: NE.

od '98 ili cak '97 (mozda i ranije) GM proizvodi i ugradjuje motore EcoTec ali oni su prvo bili Euro1, pa kada je usvojen Euro2, pa posle Euro3 itd.. itd...

Znaci EcoTec i EuroXX nisu direktno vezani. EcoTec bi trebalo da manje zagadjuje nego obican motor (marketing je cudo) ali EuroXX norme odredjuju tacno koliko je to po kojem standardu.

I, jos jednom, ova uredba nema veze sa ekologijom. Da bi neki motor ispustao gasove po Euro3 normi mora igorivo da bude po Euro3 normi.
Da li nase gorivo to ispunjava????

[ Miroslav Jeftić @ 06.12.2005. 14:19 ] @
Potpuno ispravno, ekotec je naziv za seriju motora i ništa drugo. Teško da naše gorivo koje je na nivou evropskog s kraja osamdesetih može to da ispoštuje, ali ne znam ni koliko je to bitno~ako će vozila da se proveravaju na carini, onda će to verovatno biti pre nego što stignu da natankaju naše izvrsno gorivo. Šta će posle biti kad se jednom registruju sigurno se nikog više neće ticati, jer ako bude i policija standardno proveravala emisiju izduvnih gasova, onda mogu da isključe iz saobraćaja 95% voznog parka SCG :P
[ fanfon @ 06.12.2005. 14:49 ] @
Evo jednog zanimljivog teksta sa B92:

http://www.b92.net/info/zivot/...181837&yyyy=2005&mm=12

i jos jedan: http://www.b92.net/info/vesti/...12&dd=05&nav_id=181839

Obavezno procitajte komentare. Oni su tu najznacajniji...
[ magnat @ 06.12.2005. 16:12 ] @
A sta ce biti ako uvezem auto koji ide na plin, kolika su onda zagadjenja?
[ H@usto® @ 06.12.2005. 16:27 ] @
Evo, veceras u Dnevniku na Pinku u pola osam, bice objasnjenja oko toga, koliko su najavili.
[ Downforce @ 06.12.2005. 17:35 ] @
Citat:
Šta će posle biti kad se jednom registruju sigurno se nikog više neće ticati, jer ako bude i policija standardno proveravala emisiju izduvnih gasova, onda mogu da isključe iz saobraćaja 95% voznog parka SCG :P

To uopste nije poenta.Poenta je spreciti uvoz i dalje gomilanje takvih vozila.
Citat:
Teško da naše gorivo koje je na nivou evropskog s kraja osamdesetih može to da ispoštuje, ali ne znam ni koliko je to bitno~ako će vozila da se proveravaju na carini, onda će to verovatno biti pre nego što stignu da natankaju naše izvrsno gorivo.

Sto se resava proverom broja sasije tj.godine proizvodnje.Ako je proizveden nakon 1.1.2001 sigurno zadovoljava Euro3 i cao djaci.Gorivo je nebitno u tom smislu.

Inace gorivo iz rafinerije izlazi potpuno u skladu sa svim standardima.Sta se dalje desava u distribuciji i odsustvu kontrole u distribuciji je druga prica(svojstvena nasoj drzavi)...
[ StORM48 @ 06.12.2005. 18:07 ] @
Citat:
luka.l:
@Storm (Euro3 (ne eko3) kao standard postoji od '98 godine, tako da NE postoji ni jedno vozilo starije od toga, a da fabrički ispunjava taj standard.)

Netacno. Opel je u neke modele kola (calibra recimo, sa motorom x20xe odnosno 2.0i 16V 136ks) ugradjivao ECOTEC motore koji su ispunjavali euro3 normu i pre nego sto je uvedena kao obavezna.


Mogao si barem da se informišeš pre nego što si krenuo sa repliciranjem.
Euro3 je IZMIŠLJEN '98. godine BRE!

I objasni mi onda sa koje je to planete Opel sišao, kad su oni znali za Euro3 pre svih ostalih? Uostalom, imaš par postova gore konkretnije odgovore o tome šta Ecotec zapravo znači (a ne znači ništa što konkretno ima veze baš sa Euro3 standardom).

Rezime: NE POSTOJI NI JEDAN JEDINI primerak automobila koji je serijski proizveden po Euro3 specifikacijama pre '98. godine.

Takođe, kada su modifikacije u pitanju, i tu je manevarski prostor prilično ograničen. Nikako se ne mogu modifikovati SVI automobili, a još manje svi od 1990. na ovamo, kako je neko pomenuo. Štaviše, samo manji broj modela se može modifikovati.

Koristan link: http://www.twintec.de/ (obratite pažnju za koliko ukupno modela raspolažu mod kitovima, a važe za jedne od poznatijih u toj sferi)

Pozdrav
[ pctel @ 06.12.2005. 18:20 ] @
Izgleda da spiskova nece biti:

Citat:
Na primer, isti motor namenjen plasmanu na azijsko tržište ima jednu lambda sondu (senzor kiseonika u izduvu), dok za evropsko može imati dve ili čak četiri....

Shodno tome, liste motora koji su proizvedeni pre 2000. godine a zadovoljavaju Euro 3 regulative teško je očekivati. Ono što je moguće, mada ni izbliza toliko komforno, jeste varijanta konsultacije ovlašćenih servisa koji preko broja šasije vozila mogu da dobiju podatke o motoru koji je ugrađen u svako pojedinačno vozilo

Preneto sa sajta b92.
[ HoT_Steppa @ 06.12.2005. 18:40 ] @
Citat:
Kakve veze ima broj shasije sa euro3 motorom ?

Ima.
Ne znam za druge prozivodjace, ali kod Ford-a u broju sasije se sadrzi i broj motora, a jedan od tih brojeva je upravo taj da li auto zadovoljava euro 3 norme izduvnih gasova.

[Ovu poruku je menjao HoT_Steppa dana 06.12.2005. u 19:40 GMT+1]
[ mitar1982 @ 06.12.2005. 18:55 ] @
Motor je potrošna roba, možeš da ga zameniš kad god hoćeš...
I valjda je za euro3 standard značajniji katalizator od motora.

Ali u zemlji Srbiji se provera euro3 standarda vrši čitanjem broja šasije...



[Ovu poruku je menjao mitar1982 dana 06.12.2005. u 20:00 GMT+1]
[ Miroslav Jeftić @ 06.12.2005. 20:36 ] @
Citat:
Downforce: Sto se resava proverom broja sasije tj.godine proizvodnje.Ako je proizveden nakon 1.1.2001 sigurno zadovoljava Euro3 i cao djaci.Gorivo je nebitno u tom smislu.


Nije baš tako. Kao što kaže prethodni post, motor je potrošna roba i ako se samo proverava broj šasije, to još uvek ne znači da je motor ok. Šta ako je katalizator izgoreo? Emisija izduvnih gasova se teško može odrediti sa ugašenim motorom :))))

Citat:
Inace gorivo iz rafinerije izlazi potpuno u skladu sa svim standardima.Sta se dalje desava u distribuciji i odsustvu kontrole u distribuciji je druga prica(svojstvena nasoj drzavi)...


U skladu sa standardima iz 1989 možda. Naravno, u transportu to bude još gore, ali ne može me niko ubediti da su ove naše rafinerije u stanju da proizvedu identično gorivo kao one iz EU.
[ jonny70 @ 06.12.2005. 20:49 ] @
Gde moze da se downloaduje uredba, nema je na sajtu vlade?
[ Mobtel @ 06.12.2005. 20:50 ] @
Ja se izvinjavam pojedincima ali ucesnici u ovoj temi se ponasaju i razmisljaju ko da su 13-godisnjaci..jos malo fali pa da cujem da je moj tata jaci od tvog tate...
Elem,ova uredba je doneta zbog pritiska EU oko liberalizacije uvoza njihovog djubreta na nase trziste jer njima svakako netreba a ne zbog toga sto se eU brine kakve ce Srbi aute da voze...
Elem posto mi Srbi (skoro) svemu znamo da doskocimo Tj nasa pametna vlada dozvolila je uvoz vozila bez obzira na godiste ali sa malom zackoljicom da mora auto da ispunjava Euro 3 standard(Ne ekotek ili eko 3 i ostale gluposti kakvih sam ovde dosta procitao).

Sto bi za Vas koji se u ovo ne razumete znacilo:
Mozete uvesti auto i '77 gosiste ali da je fabricki ugradjen Euro 3 motor a to jelda nemere pre '98 godiste(sto inace ima Mecka S klase) pa ko voli nek izvoli.Svi auto proizvedeni posle 1.1 2001.su sa Eko 3 motorima(bar oni modeli koje mi ocemo da uvezeno(neracunam zastavu i kineze itd...))
A ti auti i napolju kostaju jos uvek veoma puno tako da za sada ova velikodusna uredba nece nesto Vise za nas znaciti osim da se umesto 3 godine prag uvoza spusta na 5 godina...Naravno ako neko ima love za S klasu i jos ponesto....

Passat '98 1.9 TDI koji napolje moze da se nadje za 4500 do 5000 nama za sada nista neznaci...
Toliko...

[Ovu poruku je menjao Mobtel dana 06.12.2005. u 21:59 GMT+1]
[ Mobtel @ 06.12.2005. 21:03 ] @
Ali posto ko sto rekoh Mi Srbi svemu doskocimo Valjda ce se neko od Nasih Postenih Carenika sa Horgosa ili Kelebije naci da progleda malo kroz prste za koju sitnu kintu...inace auti koji imaju Euro 3 motore imaju i jedan sertifikat o tome koji se moze na licni zahtev i izdati za oodredjeno vozilo u TUV-u ali se za euro 3 dobija tako da nije ga ni potrebno traziti....
ako ovaj sertifikat bude merilo Euro 3 onda ni passat '98 iz mog prethodnog posta nece biti problem jer ce se taj sertifikat dobijati ko sto se dobijaju servisne knjizice od aute...

[Ovu poruku je menjao Mobtel dana 06.12.2005. u 22:04 GMT+1]
[ deki45 @ 06.12.2005. 21:49 ] @
Mala dopuna za Forda...Ne pise u broju sasije ali pise na plocici na kojoj se nalazi broj sasije...Npr na Ka,fiesti,focusu,mondeu i sl. u levom donjem uglu plocice(na nekima u desnom)postoji polje obelezeno sa emmision(ili slicna skracenica)i tu se nalazi slovo ili broj tipa Q,S,6,7,8 i slicno.Dovoljno je u bilo kom Fordovom servisu pogledati u malu Fordovu servisnu knjizicu(na zadnjoj strani)i u rubrici pronaci tip vozila i navedeno slovo i procitati koji standard konkretno vozilo zadovoljava.
Ne obecavam ali pokusacu sutra da skeniram pa da pokazem...

Pozdrav Dejan
[ H@usto® @ 07.12.2005. 00:26 ] @
Na vestima je bilo da EURO3 postoje od '97., ili je planirano, sta ja znam, nisam ni slusao sta pricaju, ali su pominjali tu godinu. Ma nema nista od tog uvoza. Ja sam mislio, moci ce bar od '93. pa nadalje, ali ovo... to je isti "boban", drugo pakovanje, bar za nas nebudzevane. Mada, kada prodje par godina, pa dodje '07., 08.,.... cene ce pasti i onda ce u principu biti isto kao kada bi u sadasnje vreme pustili vozila od '95, tj naci ce se i za Rajka kapa. :) Samo sto moramo da cekamo ko poslednji slepci. Brmmm!!!!
[ pctel @ 07.12.2005. 00:53 ] @
Citat:
Mobtel: Ali posto ko sto rekoh Mi Srbi svemu doskocimo Valjda ce se neko od Nasih Postenih Carenika sa Horgosa ili Kelebije naci da progleda malo kroz prste...

E, upravo da ne bi bilo ovoga mi se svidja potez vlade da se uvoz dozvoljava na osnovu broja sasije a ne na osnovu necega sto neko ocita sa nekog instrumenta, a ako mu se ubaci 100 EUR-a u dzep moze malo drugacije da ocita. Nemojte me pogresno razumeti, ja bih kao i svi voleo da nema nikakvih ogranicenja, a kad ih vec ima onda je bolje da se spreci uticaj ljudskog faktora - ajd nek neki carinik bude hrabar pa propusti vozilo kad se ta greska bilo kad kasnije moze otkriti za minut. Mislim, zamisli, propusti te carinik a onda jednog dana, posle 5 godina, zaustavi te policajac, uzme motorolu i kaze "alo, vrabac, proveri broj AXCDE12345 da li ispunjava EURO3... sta kazes ne ispunjava... vidi ko je to carinio i otkucaj jedan nalog za hapsenje..." Znam ja da bi pojedinci voleli da nesto tu moze da se muva, ali to bi bilo lose iz 2 razloga, prvo sto zakon ne bi bio isti za sve, drugo sto bi neko nezasluzeno punio dzepove. Ma koje dzepove, slamarice, sefove i racune po svajcarskim bankama.
Citat:
H@usto®: Mada, kada prodje par godina, pa dodje '07., 08.,.... cene ce pasti i onda ce u principu biti isto kao kada bi u sadasnje vreme pustili vozila od '95, tj naci ce se i za Rajka kapa.

Sve si ti to lepo smislio, samo me cudi da nisi predvideo da ce ovi nasi da se sete pa da traze EUROO4 kad EU uvede EURO5 :-(
[ whitie2004 @ 07.12.2005. 07:20 ] @
Cekaj, polako, dali sam shvatio ...

Nadjem neki slupani krs u Germaniji, kupim novu skoljku - decembar 2005, prepakujem i .... to moze da se uveze ??? Zadovoljava nase zakonodavce !!!

[ pctel @ 07.12.2005. 10:00 ] @
Dobra ideja samo neisplativa - kupis slupani krs, kupis novu skoljku, kupis sta je slupano, koliko ce to sve zajedno da kosta...
[ DrJekyll @ 07.12.2005. 10:28 ] @
Nece moci-auto mora biti od prvog vlasnika.
[ daki0063 @ 07.12.2005. 11:39 ] @
Da li neko ima pojma sta ovo znaci:

ABGAS-WARTUNGSDOKUMENT
Katalysator-Fahrzeug

Schliesswinkel: E
Zundzeitpunkt vor/nacht QT: E
Leerlaufdrenhzahl: min 875+(-)50
CO -Vol%: 0.5
H -ppm: 1
CO2 -vol% 12

Bestatigung datum:07.06.04.

Radi se autu koji je uvezen u Svajcarsku iz Italije. Ima ovaj dokument. Da li on nesto znaci? Imam to i na francuskom i italijanskom. Ovo mi lici kao neko merenje izduvnih gasova??? Da li neko moze ovo da desifruje...


Kako proveriti da li je auto prepravljen tj. dodat mu je katalizator sa kojim auto zadovoljava EURO3 normu?

[Ovu poruku je menjao daki0063 dana 07.12.2005. u 12:43 GMT+1]
[ smfilip @ 07.12.2005. 11:48 ] @
EXHAUST MAINTENANCE DOCUMENT
Catalyst vehicle Dwell angle: E Zundzeitpunkt before/night QT: E Leerlaufdrenhzahl: min 875+(-)50 CO Vol%: 0,5 H ppm: 1 CO2 vol% 12 Bestatigung datum:07.06.04.
tako je preveo babelfish...
[ StORM48 @ 07.12.2005. 12:05 ] @
Citat:
DrJekyll: Nece moci-auto mora biti od prvog vlasnika.


Neće biti. Upravo je pre par dana, kada je vest objavljena, rečeno da IPAK neće biti tog ograničenja (čitaj: EU ne prihvata nikakav oblik zabrana protoka robe; ekološki standardi su jedino preko čega su mogli da pređu). :)

Nije da se nisam pitao - po kojoj logici su oni to smislili? Imbecili neobrazovani. Al' izgleda su se ipak malo zeznuli :)

Pozdrav
[ DrJekyll @ 07.12.2005. 12:12 ] @
Pa i meni je to bilo malo cudno, jer su tako javljali svuda..
[ H@usto® @ 07.12.2005. 12:28 ] @
@pctel

Ih, dok oni uvedu EURO5... mozda za 5 godina. A drugo, i da uvedu oni, mi necemo moci da trazimo EURO4, jer nasi imbecili jos uvek nece moci da proizvode odgovarajuce gorivo za ovaj postojeci EURO3, a kamoli EURO4. :)))

Znaci u principu, ako se gleda broj sasije, ne gleda se broj motora. Tj., ja motor mogu da stavim iz '90., nece biti vazno, jer citaju broj sasije? Ma daj... Ja mislim da ce vozilo morati da prodje atest, pre nego sto podje za Srbiju, jer to je jedino sigurno.
[ Downforce @ 07.12.2005. 12:53 ] @
Citat:
Nije baš tako. Kao što kaže prethodni post, motor je potrošna roba i ako se samo proverava broj šasije, to još uvek ne znači da je motor ok. Šta ako je katalizator izgoreo? Emisija izduvnih gasova se teško može odrediti sa ugašenim motorom :))))

Broju sasije odgovara broj motora,sto je dato u dokumentaciji proizvodjaca(cime se izbegava testiranje svakog automobila).Tamo gde se budu desavala razna nepoklapanja auto se moze testirati.

Poenta uredbe nije ekologija,ni to da gradjani ove zemlje lakse kupe dobar auto(jako bitno za shvatiti),vec da se na neki nacin liberalizuje uvoz(jer to zahteva EU) a da sa druge strane ne uvozimo krs i da pravimo otpad od ove zemlje sto su resili ogranicenjem da mora zadovoljiti EURO 3 standard.Ideja je dakle dobra,a kako ce biti izvedeno videcemo.

Jos jedna jako bitna stvar je da automobili koji se trenutno nalaze u zemlji ne moraju ispunjavati EURO 3 normu.Ta norma mora biti ispunjena samo ako neko zeli da uveze ili izveze vozilo.

Ovo za rafinerije znam da ne mogu da te ubedim. ;-)))
Pozdrav.
[ Nabukodonosor @ 07.12.2005. 13:23 ] @
Citat:
Poenta uredbe nije ekologija,ni to da gradjani ove zemlje lakse kupe dobar auto(jako bitno za shvatiti),vec da se na neki nacin liberalizuje uvoz(jer to zahteva EU) a da sa druge strane ne uvozimo krs i da pravimo otpad od ove zemlje sto su resili ogranicenjem da mora zadovoljiti EURO 3 standard.Ideja je dakle dobra,a kako ce biti izvedeno videcemo.

Iskreno se nadam da ne verujes u tu glupost. To su price za malu decu. U ova zemlja je vec odavno otpad za automobile i to se jos dugo nece promeniti.
[ mitar1982 @ 07.12.2005. 13:42 ] @
Citat:
Downforce: Poenta uredbe nije ekologija,ni to da gradjani ove zemlje lakse kupe dobar auto(jako bitno za shvatiti),vec da se na neki nacin liberalizuje uvoz(jer to zahteva EU) a da sa druge strane ne uvozimo krs i da pravimo otpad od ove zemlje sto su resili ogranicenjem da mora zadovoljiti EURO 3 standard.Ideja je dakle dobra,a kako ce biti izvedeno videcemo.


Ali problem je što se provera Euro3 standarda ne vrši čitanjem broja šasije, ili motora, već proverom "kvaliteta" izduvnih gasova i buke motora (čini mi se da su samo ove dve stvari navedene - nisam upoznat sa detaljima euroX standarda).

To što je automobil, kada je izašao iz fabrike, zadovoljavao te standarde ne znači da ih još uvek zadovoljava. Šta znači što na broju šasije piše da auto zadovoljava euro3, ako mu neko skine katalizator. Nema tu ni ekologije ni euro3, ni liberalizacije uvoza...

Ono što meni nije jasno kako EU može da dozvoli da jedan ovako nedefinisan zakon počne da se primenjuje...
[ pctel @ 07.12.2005. 18:04 ] @
Citat:
H@usto®: da uvedu oni, mi necemo moci da trazimo EURO4, jer nasi imbecili jos uvek nece moci da proizvode odgovarajuce gorivo za ovaj postojeci EURO3, a kamoli EURO4. :)))
Sam si sebi odgovorio jednom kontradikcijom iz koje sledi da ce nasi traziti EURO4 od prvog dana kad EU uvede EURO5.

Citat:
Ja mislim da ce vozilo morati da prodje atest, pre nego sto podje za Srbiju, jer to je jedino sigurno.
Ko je rekao da mora biti sigurno? Poenta je smanjiti uvoz koliko je to moguce a opet ne ukinuti totalno. Zasto bi bila briga drzavu ako tamo neki baja primenom raznih kombinacija uveze jedno vozilo sa EURO1 motorom? E, kad bi to uradilo 10.000 ljudi, onda bi vec bio problem.
[ Miroslav Jeftić @ 07.12.2005. 23:42 ] @
Kao sto rece Nabukodonosor, ova zemlja je odavno vec puna krseva i tesko da se to moze lako promeniti. Ako im nije cilj ekologija, mogli su jednostavno ograniciti na tri godine umesto cele te price o euro 3 koji sam po sebi ima puno veze sa ekologijom.
[ Downforce @ 08.12.2005. 12:03 ] @
Citat:
Nabukodonosor: Iskreno se nadam da ne verujes u tu glupost. To su price za malu decu. U ova zemlja je vec odavno otpad za automobile i to se jos dugo nece promeniti.

Ono sto je cinjenica je sledece-bolje na ovaj nacin ograniciti uvoz nego i dalje uvoziti automobile koji su i do 10,15 ili 20 godina stari.
Ja ne verujem(nasim politicarima nista),vec cu videti(sa njima uvek treba drzati oci sirom otvorene) sta ce sve od toga ispasti.U ovoj zemlji sve sto izgleda lepo na papiru,kasnije se u praksi(uz potpuno odsustvo bilo kakve kontrole) pretvori u javasluk.

A da je situacija sa auto otpadom(koji se nekim cudom jos koristi u saobracaju) u ovoj zemlji losa je nepobitna cinjenica.

Citat:
Ako im nije cilj ekologija, mogli su jednostavno ograniciti na tri godine umesto cele te price o euro 3

EU ne dozvoljava takva ogranicenja(njima odgovara da pakuju krseve ovamo-necemo da se lazemo)pa su samo usvojili ono sto i EU zahteva prilikom uvoza u zemlje clanice.

[Ovu poruku je menjao Downforce dana 08.12.2005. u 13:04 GMT+1]
[ Floydian @ 08.12.2005. 14:40 ] @
Kompletnu listu EURO 3 vozila i način kako prepoznati EURO 3 motor možate naći ovde www.bagitrans.co.yu

[Ovu poruku je menjao Floydian dana 08.12.2005. u 15:41 GMT+1]
[ dd_dd @ 09.12.2005. 16:42 ] @
Ovo sam izgugalo, ne znam da li je tacno, cini mi se da je ok.

EURO3:

2000 TOYOTA Yaris 1.0
2000 MCC Smart
2001 Citroen Xsara 1.4i
2000 Hyundai Accent 1.3 GS
2001 Mazda Demio
2000 FORD Focus 1.6 16V
2001 Renault Mégane 1.6 16V
2000 Fiat Punto 1.8 HGT
2001 Peugeot 306 1.8 16V
2000 OPEL Zafira 1.8 16V
2001 Alfa 147 2.0 TS 16V
2000 Honda Accord 2.0i VTEC
2001 Renault Megane Scenic 2.0
2000 Nissan Primera 2.0 CVT
2001 Ford Mondeo 2.0
2000 BMW 323 Ci
2000 MITSUBISHI Galant 2.5 V6
[ despotbg @ 09.12.2005. 21:23 ] @
http://www.bagitrans.co.yu/download/
[ dd_dd @ 10.12.2005. 00:09 ] @


To je za nova vozila zar ne?
[ biotech @ 10.12.2005. 00:20 ] @
hehe..moze sad da se uveze ferrari nesto jeftinije pa sam se odlucio na to ;-)
[ despotbg @ 10.12.2005. 12:57 ] @
ja mislim da nije.
Jer npr. nema novi 406 da se kupi i fiat brava
[ dd_dd @ 10.12.2005. 14:32 ] @
Citat:
despotbg: ja mislim da nije.
Jer npr. nema novi 406 da se kupi i fiat brava


Da, ali... to ne znaci da bravo/a '98 ima euro 3, mozda ni '00 nema...

Al su ga zakuvali, ma bice to ok, samo da se ljudi malo izpraksiraju ;)


2all

Bilo kako bilo bez 5000e nista iz uvoza, cast izuzetcima...

;)

[ despotbg @ 10.12.2005. 14:36 ] @
Jeste ali zato pored modela stoje i neke oznake motora u koje se ja ne razumem.

Hmm ja imam možda oko 7-8k€ i ponovo nemam pojma šta bi mogao kupiti.
Jeli neko zna koliko će da košta prevod odprilike?
[ VladeM @ 10.12.2005. 16:04 ] @
http://www.parkers.co.uk/choosing/specs/ , ovde za svaki (vecinu) auto
u specifikaciji pise koji euro standard ispunjavaju.

--
Best regards,
VladeM
[ StORM48 @ 11.12.2005. 16:02 ] @
Uslov za uvoz automobila je sličan davno izrečenoj, čuvenoj rečenici:

"Možete izabrati bilo koju boju, pod uslovom da je crna"

Što otprilike oslikava trenutno raspoložive automobile za uvoz - možete uvesti auto bilo kojeg godišta, ali ne stariji od 2001.

Hvala im lepo :)
[ pctel @ 12.12.2005. 12:58 ] @
Citat:
despotbg:
Jeli neko zna koliko će da košta prevod odprilike?

Ja bih malko sacekao sa tim uvozom. Prvo, krajem januara ce da izadju nove tablice vrednosti vozila, za malo vise od mesec dana, auto koji uvozite ce po tablici biti godinu dana stariji nego sto je sada, pa ce mu vrednost po tablici biti manja, samim tim ce i carina i porez biti manji. Osim toga, mozda se i Nemci "zeznu" pa malo spuste cenu, ipak 2005-2001=4 a 2006-2001=5 . Po tablici ce vozilo vredeti mozda i 1.000 EUR-a manje, sto znaci da ste na dazbinama ustedeli 400, ako stranci jos dodatno obore cenu za 300 EUR-a nego sto bi dali sad, dolazi se do ustede od 700 EUR-a, sto uopste nije malo na ovu skupocu!
[ despotbg @ 12.12.2005. 17:06 ] @
Verovatno će i vredeti oko 700€ manje. Ali mene interesuje od koliko manje neko sad. Odnosno koliko sada košta prevod, i ima li neko iskustva sa tim procenjivanjem na carini.
[ pctel @ 12.12.2005. 17:59 ] @
Pa, carina je valjda 20% na osnovicu, osnovicu cine kataloska vrednost + troskovi transporta, onda se jos placa PDV koji je 0,18*(vrednost+transport+carina), tu su jos neke sitne dazbine, sve u svemu, pripremi odmah jos oko 50% od cene koju platis napolju, sad, nemoj da se drzis tih 50% k'o pijan plota, to moze da varira.
[ despotbg @ 12.12.2005. 22:08 ] @
Kako da odprilike odredim tu njihovu kataloska vrednost + troskovi transporta. Gde da nađemo taj katalog iz koga se gleda vrednost. Je**m im sve po spisku šta oni imaju sa mojim troškom transporta.
[ dd_dd @ 13.12.2005. 10:47 ] @
Citat:
despotbg: Kako da odprilike odredim tu njihovu kataloska vrednost + troskovi transporta. Gde da nađemo taj katalog iz koga se gleda vrednost. Je**m im sve po spisku šta oni imaju sa mojim troškom transporta.


Tesko, moras racunati na 500e tamo vamo, zavisi od cene vozila, sto je skuplje moze da bude vece odstupanje.

Uglavnom se moze racunati kao sto ljudi kazu oko 50% (40%-60%) od realne cene koju platis napolju.

Ovde je bilo reci o kataloskoj vrednosti vozila
[ dd_dd @ 31.12.2005. 14:07 ] @
Da li neko ima link na ovu uredbu o uvozu?

Ili ako neko moze da skenira.
[ Miroslav Jeftić @ 23.01.2006. 09:51 ] @
Informacije iz Porsche SCG~

http://www.b92.net/info/zivot/...182562&yyyy=2005&mm=12
[ dd_dd @ 03.02.2006. 13:10 ] @
Sad sam video oglas u novinama, "spisak vozila sa euro 3 motorom..."

250din, 20 i nesto strana.

Biznis, rade ljudi :)
[ Goran Aničić @ 03.02.2006. 15:14 ] @
Evo spiska iz magazina "Auto Start"
http://www.svet.co.yu/download/euro3.pdf (PDF, 133kb)

[Ovu poruku je menjao Goran Aničić dana 03.02.2006. u 16:15 GMT+1]
[ Miroslav Jeftić @ 03.02.2006. 16:13 ] @
Ne radi taj link.
[ sasa022 @ 03.02.2006. 17:45 ] @
Radi... ( Desni klik pa Save Target As )
[ Miroslav Jeftić @ 03.02.2006. 19:05 ] @
Radi, ali tek kad sam probao iz Internet Explorer-a. Iz Firefox-a nikako nije hteo :S



[Ovu poruku je menjao Bryan Fury dana 03.02.2006. u 20:08 GMT+1]
[ Miroslav Jeftić @ 03.02.2006. 19:13 ] @
Evo sad sam pogledao... malo mi je sumnjiva ta lista? Veliki broj vozila iz '97 po toj listi ispunjava Euro 3 i među njima ima i stvarno "matorih" modela kao što su recimo Ford Scorpio, Fiat Cinquecento i Škoda Felicia (sa škodinim motorom!). Šta vi mislite?

[Ovu poruku je menjao Bryan Fury dana 03.02.2006. u 20:13 GMT+1]
[ Floydian @ 03.02.2006. 19:59 ] @
Ništa nije tačno na ovom spisku!Npr. Fiat Brava je sa EURO 3 motorom počela tek od 2000.!

Ako želite tačne informacije za određeni model,posetite sajt www.parkers.co.uk.

Imaju veliki izbor modela.

[Ovu poruku je menjao Floydian dana 03.02.2006. u 21:02 GMT+1]
[ sasa022 @ 04.02.2006. 10:43 ] @

www.amss-cmv.co.yu/pdf/IDENTIFIKACIJA_EURO3_VOZILA.pdf


EURO 3 automobili
www.nacionalnaklasa.com/content/view/1329/6/
Spisak Euro 3 motora
www.nacionalnaklasa.com/content/view/1329/6/1/2/

[Ovu poruku je menjao sasa022 dana 04.02.2006. u 18:30 GMT+1]
[ VladeM @ 05.02.2006. 22:13 ] @
Na mobile.de su u pretrazi uveli i stavku 'Emission class' pa se
pretraga moze ograniciti na aute sa euro3 motorom. (ili na one za koje
je prodavac naveo da imaju euro3)


--
Best regards,
VladeM
[ Miroslav Jeftić @ 07.02.2006. 12:40 ] @
Zanimljiv tekst na b92 na temu euro 3 polovnjaka:

http://www.b92.net/info/zivot/...187733&yyyy=2006&mm=02
[ VladeM @ 15.02.2006. 11:06 ] @
GA> Evo spiska iz magazina "Auto Start"

GA> http://www.svet.co.yu/download/euro3.pdf (PDF, 133kb)

Ne mogu da verujem da je jedan casopis koji se bavi automobilizmom
mogao da napise ovakvo nesto. Ima li u ovoj listi ista tacno?

--
Best regards,
VladeM
[ Miroslav Jeftić @ 15.02.2006. 11:22 ] @
Budući da su na toj listi vozila iz '97 i '98 godine, čisto sumnjam da je išta tačno.
[ ivanckicka @ 24.05.2006. 02:05 ] @
Pre mesec dana sam ocarinio Suzuki Baleno 1997god. Oznaka motora mu je g13bb 1289cc 63kw. uskoro treba da mi stigne i Mitsubishi Colt mislim da je 98 i provereno je u Spediterskoj agenciji da je i on Euro3. Nisam uspeo da skinem ovu listu ali verujem da je tacna posto ja posedujem listu po kojoj proveravaju i u carini i ima cak nekih japanskih modela i 95god. Sto se tice Evropskih automobila mahom su od 99 pa nagore ali ima i neki model nize. Na primer ima ga BMW 320i E36 od 96god. U listi koju ja posedujem stoji samo broj motora pa ja onda taj broj ukucam u Auto Data programu i vidim koji sve modeli nose taj motor
[ bakara @ 24.05.2006. 08:38 ] @
Samo kao dodatak:
ja imam fabiu 2000god. 1.4 100ks, i auto data pokazuje da je to euro4 motor, sto pise i u knjizici, ali to nasim sluzbenicima nista ne znaci, kazu 2000god. to je euro3, tako placam i ekolosku taxu duplo...
[ ivanckicka @ 28.05.2006. 01:05 ] @
Pogresno si me razumeo. Ne kazem da koristim Auto datu da vidim dali neki motor podrzava euro 3 ili ne, vec posedujem posebnu listu svih euro3 motora , a da bih video koji automobili nose taj motor koristim Auto datu, posto na toj listi ne stoji od kog godista se proizvodi taj motor, ja lepo otvorim Auto datu nadjem taj broj motora i vidim od kog godista se proizvodi i koji ga automobili nose.
[ bogos_z @ 02.06.2006. 12:58 ] @
Ivane, ako bi mogao da sto podrobnije opises tvoje iskustvo sa uvozom i sta si i kako morao sve da odradis, bili bismo ti svi JAKOOO zahvalni. Ja sam vec odavno razmisljao o starijem Balenu jer sam nasao neke informacije da je euro3, ali sve je to bez carinskog spiska mlacenje prazne slame (tzv. googlanje). Mozda bi u obzir dosao i neki drugi auto koji prolazi sa starijim godistem. Zato brate, pomazi ako si voljan. Hteo bih da sam obavim uvoz, ako to nije bas izuzetno komplikovano, i sve me interesuje (kupovina, papirologija, koliko si plato carinu+PDV, da li se vraca PDV u zemlji gde si kupio auto itd.).
Unapred ti hvala!
Pozdrav Zoran!
[email protected]
[ Markoxxx @ 08.06.2006. 16:26 ] @
ma mozes da se raspitas u bilo kojoj carinskoj ispostavi.. ili znas nekog ko je vec uvezao auto pa da ti objasni..


a citao sam u novinama onaj "auto-startov" spisak i cini mi se da je u velikoj meri tacan..


a inace, EUR 3 standard, znaci, lambda sonda i katalizator.. a to moze da se ugradi i na starije automobile i da se dobije sertifikat od uvoznika da je eur3, ali to nije bas isplativo..
[ bogos_z @ 09.06.2006. 13:02 ] @
Citat:
Markoxxx: ma mozes da se raspitas u bilo kojoj carinskoj ispostavi.. ili znas nekog ko je vec uvezao auto pa da ti objasni..


a citao sam u novinama onaj "auto-startov" spisak i cini mi se da je u velikoj meri tacan..


a inace, EUR 3 standard, znaci, lambda sonda i katalizator.. a to moze da se ugradi i na starije automobile i da se dobije sertifikat od uvoznika da je eur3, ali to nije bas isplativo..


Pa izgleda da cu morati da idem do carine, nema druge. Ne znam nikoga ko je uvozio auto, pa sam zato pitao Ivana, ali se on ne javlja. Sto se dogradnje tice, koliko znam to ne moze. Samo kako je fabrika skockala. Auto Start -ov spisak nisam video. Ako ga neko ima molio bih da mi se javi.
[email protected]
[ Tyler Durden @ 27.08.2006. 15:45 ] @
Citat:
Glavna novina proistekla iz konačne verzije Zakona (ona koja je usvojena) je dozvola za uvoz automobila kojima je izduvni sistem naknadno modifikovan tako da ispunjava Euro3, ali je "poduslov" da već na granici, pri uvozu, postoji zvanični sertifikat o tome. Što će reći, ne može se uvesti automobil u zemlju, pa da se naknadno "budži". "Budženje" i ostale sitnice se moraju obaviti pre dovoženja na granicu.


Jel ovo sigurno posto mi neki govore da ne vazi nego mora biti fabricki motor EURO 3?
Ufff, koji je to haos ja nemam rijeci! Muka mi je od tih indijanaca...
[ VladeM @ 19.10.2006. 12:28 ] @
http://www.rarom.ro/Liste_euro3.pdf

evo jedne euro3 liste.

--
Best regards,
VladeM mailto:[email protected]
[ kristian! @ 16.01.2009. 17:31 ] @
Citat:
a inace, EUR 3 standard, znaci, lambda sonda i katalizator.. a to moze da se ugradi i na starije automobile i da se dobije sertifikat od uvoznika da je eur3, ali to nije bas isplativo..


Koliko ne isplativo?? Ja bi voleo da uvezem kalibru '96-'97 jer u EU se mogu naci jako lepi primerci! :)


[ lancia88 @ 16.01.2009. 18:00 ] @
Pozdrav,

ne mozes da uvozis sa modifikacijama u sustini. Tu bi trebalo nesto vise da se odradi da kroz uvozne papire ne bude ni pomenuta dorada, pa i tada bi bilo sumnjivo pa bi se ispitivalo porekl papira.....
[ aco85 @ 26.06.2009. 02:12 ] @
Sta plasite ljude, uradi se jednostavno ugradnja katalizatora i svega sto treba da bi izduvni gasovi zadovoljili standard euro 3 i posle ide na homologaciju i tu dobijes papire da je euro 3 i zatim radis sta hoces sa tim autom. Mozes cak koliko ja znam tu opremu i da vratis, vazno je samo da na ispitivanju tebi izduvni gas bude po euro 3 standardu. Svugde u svetu voze se sva i svakava kola ili automobili, samo sto oni koji vise zagadjuju oni placaju vise takse poreze i slicno, samo kod nes se ne mogu uvesti polovnjaci ispod euro 3, mada sada i to rade. Upravo sam bio na jednoj pijaci, za 1500 evra ima automobila kakvih hocete, skoro novih. dodate jos 1000 evra da vam srede papire, za carinu, vozni kamion, i registraciju, i posle se vozite kao sav normalan svet, samo je razlika da mi zivimo u srbiji i da nas ovi nasi deru umesto da nas oslobadjaju neke globe.
[ Joker @ 26.06.2009. 05:14 ] @
To je teorija ili to pises iz prakse ? Na koliko si vozila tako uradio homologaciju ?