|
[ Kosta ******um Rex Persia @ 08.12.2005. 01:44 ] @
| Treba da za neki dan ispustim svu tečnost iz hladnjaka, jer ne smem ništa da rizikujem.
Planiram da kupim 3 litra 100-procentnog Korsantina i 3 litra destilovane vode, pa da potom sve to izmešam i sipam u hladnjak.
Jel ima nešto na šta bih trebao da obratim pažnju kod toga. Imam Golf 2 1986 godište i potpuno je očuvan i ispravan. |
[ DrJekyll @ 08.12.2005. 10:31 ] @
Ima vec gotova promesana pakovanja, tako da nema potrebe za tim, cini mi se da rastvor treba biti 40%
[ cozmo_im @ 08.12.2005. 10:50 ] @
Pozeljno je isprati ceo sistem za hladjenje, ispitati ga na pritisak, i ispustiti vazduh (kad se zameni tecnost). Imas vec gotove smese anfriza (dobar je Total), mozes i sam da pomesas u odnosu koji hoces, obicno je 60% voda 40% antifriz (to je -30 sigurno) ili 50-50 (-35 recimo).
[ broker @ 08.12.2005. 15:14 ] @
U principu nije ista smesa za svaki motor. Treba proveriti u specifikacijama proizvođača koje su karakteristike sredstva z ahlađenje potrebne.
[ cozmo_im @ 09.12.2005. 09:40 ] @
Za Golfa mozes bilo koji odnos antifriz/voda... jedino sto smesa od 100% antifriza nije pozeljna (ali je dozvoljena) zbog toga sto je ipak destilovana voda ta koja drasticno bolje hladi motor od antifriza. Antifriz ima samo svojstvo da ne ledi i visu tacku kljucanja. Ali drasticno slabije hladi od vode. Zato se i mesa sa vodom... Najbolji odnos je ubedljivo 40% antifriz, 60% destilovana voda, za nase uslove:
- obezbedjuje odlicnu zastitu od pregrevanja (destilovana voda), ukoliko je sistem za hladjenje ispravan
- antifriz komotno obezbedjuje (u tom odnosu) povisenu tacku kljucanja i ne ledi se do sigurno -30 stepeni, a takva temperatura moze na nasim prostorima da se desi jednom u 10 godina u sjenickom kraju...
[ StORM48 @ 09.12.2005. 22:30 ] @
Kao i "laki" derivati i antifriz (kao tzv. "teški" alkohol) daleko bolje hladi nego bilo kakva voda, pa i destilovana, tako da NIJE tačno da je poželjno razblažiti antifriz vodom da bi hlađenje bilo bolje. To se radi iz čisto ekonomskih razloga. Eventualno, u nekim slučajevima, gde je proizvođač tako propisao, treba staviti nešto osiromašen rastvor, zbog lakšeg protoka kroz rashladni sistem, pošto se tako povećava viskozitet.
Kako se bolesniku skida temperatura? Alkoholom ili vodom? :)
Pozdrav
[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 09.12.2005. u 23:34 GMT+1]
[ DrJekyll @ 10.12.2005. 09:16 ] @
Bolje hladi da, ali 100% se smrzava na mnogo manjoj temp. od 40%, zato se mesa.
[ nibleri @ 10.12.2005. 16:35 ] @
Po kojoj je ovo teoriji ako je: tečnost sa manjim postotkom antifriza=manji "minus"!
Pozdrav!
[ Trajkovic @ 10.12.2005. 18:59 ] @
Evo jednog glupog pitanja, sta bi se desilo kada bi u hladnjak sipao vodu kojoj je dodata neka kolicina soli?
[ markom @ 10.12.2005. 19:29 ] @
Korozija? :-)
[ Trajkovic @ 10.12.2005. 19:44 ] @
[ McKracken @ 10.12.2005. 20:17 ] @
Dr, Jekyll je u pravu :)
100% antifriz mora da se razblazi inace mrzne na nekih -12oC
40% mesavina glikola i vode je eutekticka smesa i upravo zato je obavezno razblazivanje.
[Ovu poruku je menjao McKracken dana 10.12.2005. u 21:22 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao McKracken dana 10.12.2005. u 21:23 GMT+1]
[ square pusher @ 31.01.2006. 21:28 ] @
A kako da napravim tecnost za ispiranje stakala sa soli? ideja?
[ zei @ 02.02.2006. 12:11 ] @
Voda bolje hladi MOTOR od cistog antifriza. Problem kod vode je sto ima nisku tacku kljucanja i visoku tacku smrzavanja. Sve se to resava jednostavno mesanjem ove dve tecnosti. Postoje jos neki dodaci koji se dodaju vodi kako bi imala jos visu tacku kljucanja (za potrebe veoma opterecenih motora) ali se onda ne sipa antifriz.
Naravno sve ovo se odnosi na motore sa zatvorenim sistemom hladjenja!
Za tvoje vozilo treba sipati ono sto preporucuje proizvodjac i u odnosu koji preporucuje (al hladnjak, materijal od koga je napravljena glava motora i blok...).
Zasto bi neko prosipao po automobilu slanu vodu i ubrzavao koroziju vozila da bi ustedeo 40din koliko kosta sredstvo za ciscenje stakla?
[ Marcony @ 08.12.2006. 14:12 ] @
Imam skuter kome sam ispustio rashladnu tecnost iz hladnjaka jer nisam znao da li je unutra antifriz ili destilovana voda.
Tecnost koja je iscurela je PLAVE boje. U prirucniku pise da treba sipati Q8 TOP FLUID.
Pitao sam na par mesta i rekose mi da sipam antifriz G12. Medjutim, G12 je CRVENE boje. Ima li neke razlike?
U pitanju je Malaguti Madison 125 sa Yamaha agregatom.
[ Java Beograd @ 09.12.2006. 16:39 ] @
Nema nikakve razlike. Džaba si prosuo, jer je već bio antifriz.
[ Java Beograd @ 09.12.2006. 17:48 ] @
I još nešto - ne treba izmišljati "nauku" tamo gde je nema. Antifriz je antifriz, bilo koje boje. Za sve obične automobila, a to je 99,5% svih automobila u Srbiji je sasvim dovoljno sipati lapo-lapo. Jer kod nas neće temperatura da bude niža od -30.
Sa druge strane, ni jedan proizvođač neće svoj auto (namenjen širokom tržištu) da konstruiše tako da treba neznam_ni_ja_kakva specijalna rashladna tečnost. Svi računaju da će se u toku radnog veka vozila nekoliko puta menjati rashladna tečnost, da će se auto prodavati širom planete, i da će ljudi, vlasnici, sipati onaj antifriz koji se prodaje u njihovoj zemlji. Dakle, nemojte da se plašiti i tražiti "xy-xx-xz-77" rashladnu tečnost, već kupite bilo koji dobar antifriz, renomiranog proizvođača, k'o što rekoh lapo-lapo za Srbiju je sasvim OK. Sipaš i ne misliš.
[ zei @ 09.12.2006. 18:38 ] @
...Sipaš i ne misliš....
Vazi sa Srbiju i srpske automobile ali ako tako postupas sa modernim vozilima uskoro ces poceti da placas to sto ne mislis.
Svaki proizvodjac je dao podatak koje uslove mora da ispuni antifriz, ulje i ostale tecnosti....
[ Marcony @ 09.12.2006. 21:48 ] @
Nisam znao da li je unutra bio antifriz ili destilovana voda. Kupio sam motor letos pa nisam hteo da rizikujem.
Znaci da sipam G12.
[ vujo032 @ 09.12.2006. 22:56 ] @
Ljudi moji,ovo je ludilo,koliko se stvari komplikuju.
Kupio sam prošle godine Forda Fiestu 1.3 efi endura,i nisam dobio knjižicu uz nju,tako da pojma nemam,
koje proizvođač preporučuje:svećice,ulje za servo,motor menjač,svećice,antifriz,i ostalo.
Tražio sam na ovom forumu pomoć za manual,ali niko se nije javio,tako da me vrte majstori.
Jedan mi rekao (ford servis),da ne kupujem korsantin,već "Zastava" antifriz,i ja to sipao.
Imao sam pre toga Yuga i sve je bilo relativno prosto.
Jedan mi je kolega rekao da,se ne zezam sa tim,jer,ako imam aluminijumski hladnjak,a ne sipam
rashladnu tečnost za alu hladnjake dolazi do oštećenja hladnjaka.(nagriza ga i stvara se gas,pa se hladnjak deformiše).
Ja sam posle našao ovaj Valvoline g 12,koji izgleda može i u alu hladnjake,ali na ambalaži nisam našao da to piše,
pa sam kupio neki crveni BASF - Delta,navodno spec,samo za alu hladnjake,pa sam stari dao komšiji,a ja sam sistemisprao i sipao ovaj crveni.
Tako mi je neki "majstor" i za motorno ulje rekao da je neki Highway preporučen za Forda,
a u ovlašćenom Fordovom servisu mi kažu da nisu čuli za to ulje i da treba neko polusintetičko Valvolin x?y'
koje samo oni imaju kada mi bude trebala zamena ulja,i da to ulje nigde nema u prodaji.
U merkatoru sam kupio balon 5 l sredstva za pranje stakla,povoljno,i čak sa mirisom pomorandže,***ote.
Oni imaju i destilisanu vodu u balončetu,pa je jevtinije nego na litar.
Bojim se da ću jednog dana morati da idem u servis da bi naduvao gume,jer će njihov vazduh nabavljati direktno iz Forda,prečišćen i aromatizovan,pa će tako biti sigurnija vožnja.
[ Java Beograd @ 10.12.2006. 08:33 ] @
Citat: zei: ...Sipaš i ne misliš....
Vazi sa Srbiju i srpske automobile ali ako tako postupas sa modernim vozilima uskoro ces poceti da placas to sto ne mislis.
Svaki proizvodjac je dao podatak koje uslove mora da ispuni antifriz, ulje i ostale tecnosti....
Da si pročitao ceo post, shvatio bi da je zadnja rečenica mala šala. Poenta mog posta je da su skoro identični, opšte poznati uslovi koje treba da ispuni antifriz za 99% vozila na svetu. I da je dovoljno držati se kvalitetnih, renomiranih proizvođača a ne bezglavo juriti za antifrizom po imenu "xx-xz-xy-q16" (ime je izmišljeno)
[ zei @ 11.12.2006. 08:56 ] @
Izvinjavam se.
Samo nije bas sve tako jednostavno. Vozac i ne treba da poznaje toliko vozilo kojim upravlja. Za to sluze serviseri (obrazovani ili ovlasceni).To je skuplja varijanta. Veoma je bitno koji antifriz koristis i koliko je dugo u tom vozilu. Posle dve godine u rashladnom sistemu treba zameniti antifriz jer se promenila Ph vrednost i sada taj antifriz (kiselina) pocinje da nagriza sklopove u motoru. Obicnom proverom gustine nece se dobiti prava slika stanja. Postoje antifrizi koji se menjaju tek na 5 ili 10 god, ali to je oznaceno na vozilu. Opet sipati bilo sta u takvo vozilo ce dovesti do ostecenja sklopova u motoru. Za zastavin motor nije bitno sta sipas i koliko je dugo to u motoru jer je to krs i kad je nov (zbog kvaliteta izrade), ali ako imas neki drugi motor, onda treba postupiti po uputstvu proizvodjaca.
Proizvodjaci su takodje bezobrazni pa narucuju posebne tecnosti za hladnjenje, posebna ulja i to naplacuju po visim cenama.
Ova tema je presiroka da bi smo ovako pisali.
[ palomas @ 11.12.2006. 10:52 ] @
Citat: zei: Izvinjavam se.
...... Posle dve godine u rashladnom sistemu treba zameniti antifriz jer se promenila Ph vrednost i sada taj antifriz (kiselina) pocinje da nagriza sklopove u motoru.
I ja sam dugo godina bio pobornik ove ideje i držao se tih uputstava, jer je točno da antifriz s vremenom izgubi pH vrijednost, a time i antikorozivna svojstva! Ali u servisu su me uvjerili u nešto sasvim drugo: ne preporučuju učestalu izmjenu antifriza, iz razloga da svaki novi antifriz nagriza brtvila i gumice, a da su moderni blokovi mašina otporni na koroziju.. Po tome ispada da je više štete nego koristi mijenjati antifriz...
Umjesto da mi zamjene antifriz, u servisu su samo prekontrolirali točku smrzavanja, i rekli da nema potrebe za izmjenom, jedino je potrebno dolijati novi toliko koliko nedostaje ..
Inače čisti antifriz je monoetilenglikol, slatkasta bezbojna tekučina, kojoj se boja dodaje prema želji, a za antikorozivna svojstva dodaje se boraks..
[ tassotti @ 11.12.2006. 21:39 ] @
Citat: Marcony: Nisam znao da li je unutra bio antifriz ili destilovana voda. Kupio sam motor letos pa nisam hteo da rizikujem.
Znaci da sipam G12.
Pa pametno sto si zamenio, antifriz treba menjati na godinu ili dve, na koliko je vec propisao proizvodjac antifriza. Pozdrav
[ delijaNS @ 06.09.2007. 21:21 ] @
Hladnjak mi je procureo.Zvao sam par radnji,i sledeci hladnjaci su u ponudi:
Neki Danski za 2200 din , Kineski za 2500 din i Nemacki za 3700 din.U pitanju su hladnjaci za Golf 2 D 1.6 .
Zanima me sta uzeti,ili nije toliko bitno,jer su svi manje vise isti...?
[ Goran Mijailovic @ 06.09.2007. 22:54 ] @
Nemacki BEHR (mislim da se tako zove firma) za 3700, (taj sam i ja kupio pre neki dan) a rekli su mi u prodavnici da moze i danski, kineza nikako.
[ Goran Mijailovic @ 06.09.2007. 23:45 ] @
Koja je razlika izmedju G11 i G12 antifriza? Rekose mi da je za VW ide G11?!
[ Goran Mijailovic @ 08.09.2007. 17:20 ] @
Ok evo sta sam ja nasao, mozda nekome bude od koristi.
Citat: G11 to G12 Swap
This article was orriginially posted on the Votex site, but is unfortunately hard to find. Because this is one of the better diagnostic pieces that have appeared recently, I archived a local copy, with all credit due to New Dimensions and Votex.
I also edited the text a bit to increase readability. My additions are surrounded by [ ].
Jan
Tech Tips
by Chris Lagattuta, Autowerkstat
My name is Chris Lagattuta and I've worked at ND as a technician for the last ten years or so, and now started my own business, Autowerkstat. Over the years, I've had the great pleasure of encountering some great technical mind bogglers as well as repair a lot of problems that other people had trouble with. When you see the same cars come in the door day after day, you start to see patterns.
I read a lot of your postings when I get home from work and often think I can help out with the solution, except I never have time to write. So, I wanted to dump a whole lotta stuff I accumulated over the years in hopes it can solve some driveability problems for you.
G11 versus G12
O.K., now my opinion about this G11 to G12 changeover. In order to understand this better, I'll tell you what I know about coolant. Buy only high quality antifreeze-cheap brands can be straight ethylene glycol minus important corrosion inhibitors and lubricants. ALWAYS mix 50/50 with water(preferably distilled) or follow ratio recommend for your climate. Never top off coolant tank with straight coolant-preferrably small amount of distilled water or your 50/50 mixture. Use common sense, large amount missing means that if you refill, you are going to throw off the glycol to water ratio, and it is very important. Antifreeze should never exceed 65%. Exceeding 85% will cause the silicates to drop out of suspension and goo up to clog the radiator and reduce heat transfer. VW recommends the water and compressed air treatment to upgrade to G12 because up to a third of the coolant is still trapped in the heater core and the engine after you pull a hose or the drain cock. This flush ensures that you are removing all accumulated rust, scale,silicate buildup and old coolant as best as possible. By the way, the blue and red coolant will foam up and turn brown in your expansion tank if you mix them or don't get all the G11 out. The degree of corrosion that takes place in your VW depends upon the type of minerals and alloys in the engine and radiator, and the acidity or alkalinity of the coolant. So long as your coolant remains alkaline, corrosion will be held to a minimum. Conversely, acidic coolant hastens the corrosion process that occurs between the cast iron and the aluminum present in the engine and radiator. The corrosion inhibiting chemicals that are added to you coolant is what keeps the alkalinity on the high side of the Ph scale. That's why adding aftermarket wetters and boosters is not smart because you are altering the already unknown alkalinity of your coolant(no matter how new, it varies depending on mix ratio, mineral content, additive content) More important, this alkalinity ratio doesn't have to be bigger to be better-it just needs staying power. This is measured as alkalinity reserve(how long your coolant can resist corrosion)
The enemies of your coolant are heat, dissolved oxygen and minerals which react with the metal surfaces in your engine depleting the capacity of the coolant to resist becoming acidic. Therefore, changing the coolant annually or at least bi-annually guarantees that you never exceed the coolants ability to resist corrosion. European car makers like VW specify coolant additives lacking in phosphates and including borates and low silicates because their water is harder and it reacts with phosphates to create calcium and magnesium deposits.
The Japanese disagree and specify high in phosphates and low in borates and silicates because they fear lack of maintenance will cause borate corrosion. This is the reason you see the little "phosphate free coolant " only from vw under the expansion tank cap-or it will void mf's warranty. It seems that in my opinion, the original G11 coolant must have been a poor acidic retardant-either from the reaction to the water installed from the factory and/or an additive package that was insufficient to go more than a couple of years on North American water. Mixing the two coolants causes problems because you get saturation of the silicates and gelling inside the engine, thus the specific ritual flush with water and compressed air.
I firmly believe that no matter what proportion VW used for an additives package with the G12 coolant, it too should be flushed out and refilled every year or two. Considering that it isn't that much work and it beats playing with litmus paper and rebuilding your cylinder head. By the way, the corrosion we usually see on VR6s is surface etching that rubs away to leave pits-almost always around any flange that attaches to the head, or on the water jack inlets comprising the head gasket. They're usually good to go because they are far enough away from critical sealing areas, but we do replace heads when they are questionable. I really doubt that the new metal gasket is the reason for the G12. There is actually no bare metal on the gasket and all the passages have sealer from the factory around them. I think the reason was simply that G11 didn't provide long enough reserve capacity and coupled with poor maintenance, they were getting too many warranty problems.
Chris Lagattuta
[ mixi90 @ 11.11.2008. 21:28 ] @
Moram o5 da pokrenem ovu temu, jer mi treba misljenje..
Imam BMW 730 '90
posto je pocela temperatura da pada ispod nule, moram da prekontrolisem nivo antifriza..
e sad tu je problem, jer ne znam da li je sipan antifriz ili korsantin. Cuo sam od nekih da ne valja da se mesaju (ako je jedan sipan, da se dosipa drugi). Jel postoji nacin da se odredi sta je u hladnjaku?
[ Goran Mijailovic @ 11.11.2008. 23:01 ] @
A koja je razlika sta je korsantin a sta je antifriz? Ja mislim da su to samo trgovacki nazivi.
BTW kad smo vec otvorili ponovo temu da napisem i ja o G11 i G12 antifrizu.
elem G11 i G12 namenjeni su za VW vozila i to: G11 za vozila sa aluminijumskim hladnjakom i aluminijumskom glavom i plave (zelene, zavisi kako ko vidi) je boje a G12 namenjen je za vozila sa aluminijumskim hladnjakom, aluminijumskom glavom motora kao i sa aluminijumskim blokom i crvene je boje. Obicno se sipa u novija vozila.
G11 nije preporucljivo mesati sa drugim antifrizima jer naglo gubi antikoroziona svojstva, G12 jos i vise.
Znaci potrebno je uraditi ispiranje bloka motora sto sam ja i uradio, obicnom vodom.
[ mixi90 @ 12.11.2008. 13:57 ] @
Ja sam i to cuo..da je to u stvari jedno isto..
A i cuo sam da nije isto, da je korsantin jaci od antifriza...
[ Java Beograd @ 12.11.2008. 14:20 ] @
Antifriz je opšta imenica.
Code: Anti = protiv
Friz (freeze) = zamrzavanje
Korsantin je ime proizvoda koji je antifriz. Bio je popularan ranije, jer ga je Zastava koristila.
[ mixi90 @ 12.11.2008. 14:34 ] @
OK :)
napravio si me kao da sam iz pecine, pa ne znam engleski :)
hvala na info
[ smatch @ 30.11.2008. 18:15 ] @
Da li nekoriscen, dakle neotpakovan antifriz ukoliko stoji npr dve godine gubi svoja antikorozivna svojstva?
Ja mislim da gubi, ali zelim da cujem i vase misljenje.
[ palomas @ 01.12.2008. 09:15 ] @
Citat: smatch: Da li nekoriscen, dakle neotpakovan antifriz ukoliko stoji npr dve godine gubi svoja antikorozivna svojstva?
Ja mislim da gubi, ali zelim da cujem i vase misljenje.
Antifriz je u stvari mješavina alkohola (monoetilenglikol) i vode, uz dodatak boje (prema odabiru proizvođaća) i aditiva koji smanjuju kiselost glikola (pH faktor blizu vrijednosti 0 - neutralno). Sam antifriz NIKAD ne gubi temperaturna svojstva, tj. točku smrzavanja, ukoliko se po ljeti nebi doljevala voda u sistem hlađenja. To je najveća greška, treba doljevati antifriz, a ne vodu.
Aditivi koji smanjuju kiselost s vremenom se istoše, i pH faktor sve više raste, dakle tekučina s vremenom postaje sve agresivnija. Ali ako je nekoliko godina bila originalno zapakirana, ne vidim načina kako je mogla izgubiti svojstva?
[ Goran Mijailovic @ 22.10.2010. 18:27 ] @
Mala dopuna novim saznanjima :)
Antifriz oznakom Glysantin G 48 kako ga proizvodjac BASF oznacava je zapravo isto sto i G11.
Izvor: http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=13688
Citat: While searching for information about the best antifreeze for my SAAB I found that:
1. Famous Mercedes-Benz (orange) antifreeze is made by BASF.
2. SAAB branded antifreeze (blue in color AFAIK) is also made by BASF.
3. VW/Audi coolants G11 (blue) and G12 (pink) are also products of BASF.
G11 is also called Glysantin G48 by BASF, it's blue (or greenish blue) in color, targeted at iron block/aluminium head engines and meets specifications of major car makers including Saab 6901599. That makes me think, that "original" SAAB branded antifreeze is the same G48. I'm almost sure that orange Merceds coolant is the same G48 too (color means nothing, it's only marketing).
The moral of the story:
1. Use BASF Glysantin ProtectPlus/G48 in your SAAB. But it's not available everywhere.
2. Use Merc, VW/Audi or SAAB branded antifreeze - it's the same high quality stuff at a higher price.
2. There are other makers who make coolant based on BASF G48 product. Should be cheaper and easier to get and almost as good as brand name production.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|