[ Grim Casual @ 09.12.2005. 14:09 ] @
| Pozdrav!
Kao sto sam naslov kaze,tema je sve cesce radno mesto koje se moze naci po raznim oglasima i internet portalima,a to je merchandiser,tj. marketing-menadzer recimo.
Ja otprilike znam sta je u pitanju,ali sve mi je to konfuzno.Znam da u to spada ono pozicioniranje i slaganje proizvoda,izvestaji sa terena i trzista,marketinske stvari...u principu nije precizno odredjeno,nego ide od firme do firme,zavisi kakve zadatke imaju.
Hteo sam da pitam,da li neko od vas ovde ima iskustva u ovom poslu,ili je imao...pa ako bi mogao da podeli ovde sa nama koji eto,zele malo da se upute u ove stvari.Npr,kakav je posao,da li je isplativ,koliko zahteva dnevno sati,da li preko tog radnog mesta mozes nekako da napredujes dalje u toj firmi?
Poz! |
[ Davor Vlajkovic @ 09.12.2005. 16:52 ] @
Naziv Merchandiser je izveden od imenice Merchandise (roba). Znači osnovna briga Merchandisera je roba, odnosno obezbeđenje realizacije zamisli proizvođača odnosno distibutera na koji način ona treba da se prodaje i promoviše na POS-u (point-of-sale).
Kratak opis posla: razvijanje prijateljskog odnosa sa lokalnim trgovcima, kontrolisanje načina na koji se roba izlaže, naručivanje novih količina iz magacina, a neretko i briga o naplati potraživanja.
Nimalo lak posao kao što se čini kada neko gleda sa strane ("vau vidi ga, službeni auto i telefon i zeza se po gradu po ceo dan"). Zahteva visok stepen samoorganizovanosti i držanje definisanih ciljeva jer zavisi pre svega od motivisanosti radnika i najčešće nije podložan permanentnoj kontroli od strane pretpostavljenih u smislu stajanja iza leđa ili tapšanja po ramenu. Začkoljica koja može da zasmeta je da je ponegde za naplatu zadužen ISKLJUČIVO Merchandiser, što znači da se nakon određenog perioda dug kupca odbija od zarade Merchandisera. Ozbiljnije kompanije imaju svoje billing departmente koji brinu o naplati i pri tome koriste veoma efikasne metode (opomene, pretnje pokretanjem sudskog postupka i sl.) koje prosečan srpski gazda mnogo ozbiljnije shvata kada dolaze od kompanije, a ne "tamo nekog koji zavodi red u njegovoj radnji" :)
Naravno, postoji kontrola ali ne toliko napadna, kontroliše se pre svega učinak u smislu odnosa prihod vs. troškovi.
Zarada se obično sastoji iz fiksnog dela i procenta, s tim da procenat prosečno uspešnog Merchandisera čini oko 70% zarade. Po mom mišljenju odličan posao za nekog ko zaista hoće da RADI i ZARADI jer se ovde najbolje vidi direktna sprega između količine uloženog truda i zarade. Moj prvi posao je bio vezan za terensku i telefonsku prodaju i danas sam jako srećan zbog toga jer se pokazao kao odlična investicija i materijalno i nematerijalno - stekao sam radne navike bukvalno odmah po završetku srednje škole i danas nemam problem sa ispunjavanjem bilo kakvih radnih zadataka, pa makar radio i 15 sati dnevno.
Striktno definisano radno vreme ne postoji. Realnih šansi za napredovanje svakako ima ako je reč o iole ozbiljnijoj kompaniji. Uporni merchandiseri tako obično vremenom postaju menadžeri prodaje na nivou grada ili regiona, ili kreatori poslovne politike kompanije.
Toliko od mene. Nadam se da sam bar malo pomogao u dočaravanju slike.
[ Grim Casual @ 09.12.2005. 23:38 ] @
Bolje nije moglo...citko,razumljivo i sadrzajno.
Svaka cast i hvala!
[ smeker @ 11.12.2005. 15:38 ] @
I ja se slazem sa predhodnim izlaganjem i mislim da je za ljude koji hoce da rade mnogo bolje raditi kao Merchandiser jer mu se stvara mogucnost da mnogo vise zaradi.
I ja imam iskustva sa poslovima koji su vezani za ovu temu i prezadovoljan sam. Radim u Zepter Osiguranje kao menadzer prodaje zivotnog i nezivotnog osiguranja i za sad sam prezadovoljan. Od mog truda zavisi da li cu i kolika primanja imati. Dobrom organizacijom se vrlo brzo moze doci do uspeha.
Zepter Osiguranje - "Da ne cuje zlo"
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.