[ anon28907 @ 20.12.2005. 15:24 ] @
Idem u Filolosku gimnaziju, i poprilicno sam nezadovoljan casovima informatike i nastavnicima Evo kako izgleda jedna vezba koju smo juce radili:
Citat:
Otvorite program PAINT i uradite sledece:
a) nacrtajte mobilni telefon
b) sacuvajte fajl pod imenom "telefon" u folderu NOKIA
c) iskopirajte jos jedan takav telefon i dodajte tekst "ovo je moj telefon"
d) sacuvajte fajl pod novim imenom " telefoni" u folderu NOKIA...


zatim, moja nastavnica je ubedjena u to da je meni - npr. Cut, copy, paste itd. skup alatki i nista drugo ja kad mi neko kaze alatka mislim na "tool" Trojanci, su po njoj, specijalni programi koji vam kradu internet vreme ima jos bisera, nije ovo sve ....
kako je kod ostalih clanova ES-a, u njihovim gimnazijama/srednjim skolama? mislim da nije bas isti program kod svih.

[Ovu poruku je menjao igor@44 dana 20.12.2005. u 16:24 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao igor@44 dana 13.01.2006. u 12:54 GMT+1]
[ Fuzz @ 20.12.2005. 15:43 ] @
Gledaj to ovako, barem nisi isao u elektro skolu-smer racunari i radio na Misedu kod poremecene matore kucke ciji je proritet bila sveska tvrdih korica sa trgvackim papirom...
[ Silenoz @ 20.12.2005. 16:01 ] @
Ćuti i uživaj dok možeš, jer kad dodje programiranje ili nešto drugo mnogo teže od PAINT-a biće jao kuku lele mene. (bar je meni tako bilo)

mada tebi ne bi trebalo biti problema oko bilo čega

[Ovu poruku je menjao Silenoz dana 20.12.2005. u 17:08 GMT+1]
[ zveckoo @ 20.12.2005. 17:34 ] @
Jedan cas informatike dok sam ja drzao informatiku u osnovnoj skoli...

1. prvo ganjavim decu jedno 5 min i objasnim im sta je ICQ.
2. svako mora da napravi svoj ICQ nalog (imaju uputstvo korak po korak a i ja pomognem kome zapne)
3. svako treba da razmeni ICQ broj i doda bar tri druga ucenika u kontakt listu i da pocne caskanje...
4. isprobavanje naprednog pretrazivanja ljudi na ICQu po raznim kriterijumima
5. Ko hoce moze da uzme skolski digitalni aparat i okaci svoju sliku uz svoj nalog na icq sajt
6. delim ocene...

Posle rade sta got hoce... rovare po internetu, igraju CALL OF DUTY u mrezi itd...

slicna procedura je bila i za upotrebu worda, excela,corela, pravljenje svog email naloga, itd...

Znaci konkretno nesto korisno jer u mom mestu 50% ljudi koji koriste internet ima sirokopojasni pristup internetu preko kablovske ili wirelessa. Modeme za telefon vise ti ne ni ugradjuju po defaultu kada kupujes racunar u mom mestu.

[Ovu poruku je menjao zveckoo dana 20.12.2005. u 18:40 GMT+1]
[ pctel @ 20.12.2005. 17:41 ] @
Citat:
igor@44: moja nastavnica je ubedjena u to da je meni - npr. Cut, copy, paste itd. skup alatki

Ovo je skup alatki:

Cut, copy i paste se mogu nalaziti u skupu alatki.
Citat:
Trojanci, su po njoj, specijalni programi koji vam kradu internet vreme

Pa, zar nisu? Ako me secanje dobro sluzi, trojanci jedan od omiljenih tool-ova za kradju internet vremena pre par godina.
Citat:
kako je kod ostalih clanova ES-a, u njihovim gimnazijama/srednjim skolama?

Ja sam odavno zavrsio srednju skolu, ali, cak i tada je svaki trud ulozen da se srednjoskolci nauce necemu bio cisto gubljenje vremena. Cak i tada je veliki deo ucenika nastojao samo da nabuba gradivo zbog ocene i da to za dva dana zaboravi i oslobodi memoriju za bubanje nekih drugih stvari. Ja da sam profesor, vec prvog septembra bih podelio svima dvojke za kraj godine i rekao im da vise ne dolaze - da ne muce ni sebe ni mene, ionako nema nikakvog efekta. E, sad, ukoliko neko hoce vecu ocenu, morao bih ipak da drzim predavanja, ali ko ne razume ono sto uci nema sanse da bi dobio vise od dvojke za napamet naucene lekcije.

Evo, bas u firmi imam jednog srednjoskolca na praksi - to je cudo jedno kako danasnji ucenici srednje tehnicke skole nemaju nikakvog smisla za tehniku, taj kad je dosao nije znao kompjutersko kuciste da upakuje u kartonsku kutiju, mucio se pola sata dok je ukapirao kako se to radi... Prvo sto sam ga naterao da nauci je da koristi cekic i klesta - nasao sam mu neko parce daske i nekoliko eksera, malo se bunio kako to nema veze sa kompjuterima ali sam mu ukratko objasnio da mu ovo nije skola i da mora da radi kako mu se kaze. I, tako, od ucenika tehnicke skole koji je od tehnickih poslova znao samo da veze sopstvene pertle, primenom stroge discipline postade covek koji ne samo da zna da sklopi kompjuter, instalira windows, linux i sve pratece drajvere, vec zna i da zameni tocak na kolima, popravi slavinu koja curi, zameni prekidac za svetlo i slicne stvari neophodne za razvijanje smisla za tehniku i tehnicki nacin razmisljanja.

Medjutim, nije problem samo u tehnickom vec i u logickom nacinu razmisljananja. Naime, pitao sam pomenutog da mi isprica neceg cega se seca iz osnova informatike, on je dugo razmisljao i setio se da mu je u secanju ostala podela na ulazne i izlazne uredjaje. Tu je sve po knjizi bez greske ispricao koji su koji uredjaji, medjutim, kad sam ga pitao gde svrstava USB flash, nastupila je panika - u vreme pisanja knjige nije postojao taj uredjaj, pa to nigde nije pisalo

I, sta reci na kraju, koliko god da je lose nastavno osoblje, mnogo su gori ucenici koji se trude da sa sto manje znanja dobiju sto vece ocene a najgori je sistem obrazovanja koji im dozvoljava da se provuku kroz skolu kao pas kroz ogradu i da tamo nista ne nauce niti da razviju logicki nacin razmisljanja.

Od ucenika naviklih da nabubaju lekcije, stasavaju buduci profesori koji ce navici da nabubaju predavanja koji sve i da hoce ne mogu nauciti ucenike logickom nacinu razmisljanja. Kazu da "kada krenu kola nizbrdo" tesko je nesto promeniti, samo sto se tice obrazovanja, ne samo da su krenula, vec uveliko jure.

[Ovu poruku je menjao pctel dana 20.12.2005. u 18:41 GMT+1]
[ anon28907 @ 20.12.2005. 20:41 ] @
Citat:
Citat:

Trojanci, su po njoj, specijalni programi koji vam kradu internet vreme


Pa, zar nisu? Ako me secanje dobro sluzi, trojanci jedan od omiljenih tool-ova za kradju internet vremena pre par godina.

pa i nisu bas mislim, ne kradu oni sami vreme ... Trojanac je, koliko ja znam, sinonim za Remote Administration Tool. znaci moze se prvo provaliti sifra za nalog kod provajdera preko keylogger komponente pa tek onda covek krade vreme.

a ovo za tool i ajde .. kad bolje razmislim moze se nazvati tako .. ali opet tool moze biti i program.

Citat:
Silenoz: Ćuti i uživaj dok možeš, jer kad dodje programiranje ili nešto drugo mnogo teže od PAINT-a biće jao kuku lele mene

taj deo jedva cekam
[ Corey @ 20.12.2005. 21:30 ] @
Meni ja za sada sve super :)
profesorke koje predaju su maksimalno ok i dosta se nauči.
[ pajaja @ 20.12.2005. 21:54 ] @
Svaka nasa vezba pocinje sa:
Citat:

1. Upalite racunar ( ako nije upaljen ) na veliko plavo dugme.
2. Sacekajte da se upali Windows
3. Kliknite 2 puta na ikonicu [ ime programa]
......


Do sada je bilo dosadno, sledece godine pocinjemo sa programiranjem, valjda ce da bude bolje :)
[ anon28907 @ 20.12.2005. 22:14 ] @
Citat:
pajaja: Do sada je bilo dosadno, sledece godine pocinjemo sa programiranjem, valjda ce da bude bolje

blago vama, mi programiranje imamo tek u cetvrtom razredu
[ pctel @ 20.12.2005. 22:22 ] @
Citat:
igor@44: blago vama, mi programiranje imamo tek u cetvrtom razredu :(

Jel' vama neko brani da uzmete knjigu i sami ucite programiranje? Ima dosta knjiga pomocu kojih svako ko zna da cita moze samostalno nauciti da programira. Takve knjige se obicno zovu nesto u stilu "Visual basic za neupucene", "C++ for dummies", "Delphi za pocetnike" i tome slicno.
[ anon28907 @ 20.12.2005. 22:31 ] @
Citat:
pctel: Jel' vama neko brani da uzmete knjigu i sami ucite programiranje? Ima dosta knjiga pomocu kojih svako ko zna da cita moze samostalno nauciti da programira. Takve knjige se obicno zovu nesto u stilu "Visual basic za neupucene", "C++ for dummies", "Delphi za pocetnike" i tome slicno.

naravno... i citam ja te knjige ali bi bilo bolje da se radi to i u skoli .. malo ranije .. umesto word-a, power pointa i ostalih programa koje uopste ni ne koristim
[ despotbg @ 20.12.2005. 23:15 ] @
Ha ha ja sam imao informatiku prve dve godine. U prvoj godini mi je predavao čovek koji je završio pedagogiju i ima dva kursa "iz računara".
Ja sam mu pisao skripte za predavanje. Kada je predavao nesto komplikovanije posle svake druge rečenice je se okretao prema meni i pitao "jeli tako?" i nastavljao tek kada ja kazem potvrdno.
U drugoj godini mi je predavala neka konjina koja je zavrsila elektrotehniku i nije imala pojma. Jednom sam mu uradio nesto na kompu i on isao i kurcio se po zbornici sta je napravio. Posle toga sam mu radio prezentaciju na kraju godine i na kraju stavio Autor : despotbg . Posle toga su ga svi sprdali.

Nisam imao programiranje ali moj drug u gimnaziji kod neke dileje radi pismeno programiranje na pismenoj vezbi i ne sedaju za komp jer ova valjda neume da upali pascal, pa je lepo sve nagruvala i pita kao geografiju
[ anon28907 @ 20.12.2005. 23:37 ] @
Programiranje na papiru tako je bilo i kod mog brata, u gimnaziji
[ Lazar-I @ 21.12.2005. 00:17 ] @
@pctel,
I meni je nekada dok sam išao u srednju školu izgledalo da je najbolji sistem onaj koji je primenjen na "slobodnu decu Sumerhila". Sada, nešto kasnije i s obzirom da sam bio i u ulozi profesora i đaka mislim da je sumerhil dobar koliko i komunizam. Bez konkurencije nema ni rezultata. Kada bi u postojećim školama ukinuli ocenjivanje imali bi samo malo gore rezultate, jer više ne bi bilo ni onog bubanja. Pravo rešenje je uvođenje konkurencije na svim nivoima, na prvom mestu među profesorima i pravilno vrednovanje rezultata. Nasuprot tome, između profesora i učenika treba uspostaviti punu saradnju koja se zasniva na želji učenika da nauče nešto a ne na prinudama i ucenama koje sprovodi profesor.

Rešenje za koje smatram da je najbolje sam napisao ranije u jednoj drugoj temi:

Citat:
Naše školstvo je loše. Sistem je postavljen tako da sputava i profesore i učenike. Problem se manifestuje na sledeći način:

1.Učenici vide profesore kao neprijatelje, profesor je za njih neko od koga treba izvući što bolju ocenu.
2.Ocene učenika i uspeh ne odražavanju njihovo stvarno znanje. Recimo dvojka kod profesora A je isto kao petica kod profesora B.
3.Rad profesora niko ne ocenjuje, ono što pedagog dođe jednom godišnje i napiše izveštaj ne znači ništa jer se jedino preko uspeha učenika može suditi o radu profesora. Profesor i sam ne zna da li radi dobro ili loše.
4.Profesori nisu motivisani na pravi način. Pri tome nije dovoljno motivisati nekoga tako što ćete mu bezuslovno dati više novca. Trenutno stanje je takvo da profesor radio ili ne radio ima istu platu.
5.Učenici su primorani da slušaju i stvari koje ih ne zanimaju. Pod ovim ne mislim da je u redu da neko jednostavno ne polaže matematiku jer mu se ne sviđa već mislim da ne mora da sluša profesora ako mu se ne sviđa da sluša jer recimo to već zna...
6.Komunikacija učenika i profesora je loša u velikim odeljenjima.

Učenici su korisnici sistema i takvi su kakvi jesu. Ne možemo promeniti korisnika da bi sistem postao dobar, tako da se tu ne mogu tražiti poboljšanja i nema svrhe navoditi brojne opšte poznate mane učenika.

Šta bih ja uradio:

1.Profesori ne treba da ocenjuju učenike već samo da im pomažu da savladaju neku oblast. Na taj način oni imaju zajednički cilj i nisu neprijatelji.
2.Učenici treba da polažu standardni test za dati predmet u tačno određenim vremenskim periodima. Test je isti za sve učenike za dati predmet u svim školama u Srbiji. Učenici će verovatno biti motivisaniji kada znaju da je ocena prava.
3.Prosek ocena svih učenika koje vodi jedan profesor ulaze u godišnju ocenu rada profesora. Jedna od komponenti godišnje ocene bi trebala da bude i ocena koju profesor dobija od učenika. Ukoliko profesor ne dobije prelaznu ocenu tražiti drugog sve dok se ne nađe odgovarajući.
4.Ako želite da motivišete nekoga da radi platite mu srazmerno njegovom radu. Seminari za usavršavanje su glupost ukoliko učesnika i ne zanima da nauči nešto novo kako bi napredovao u poslu već je tu samo da bi upisali da je bio prisutan i da se "usavršio". Ako možete da primate istu platu bez obzira koliko radite razmislite koliko bi ste Vi radili. Plata profesrora treba da bude mnogo veća i da zavisi od njegove ocene.
5.Dati učenicima veće slobode, dati mogućnost izbornih predmeta, predavanja učiniti neobaveznim. Kakva je svrha primoravati nekoga da sedi u učionici ako on to ne želi. Takav čovek može samo da smeta ostalima.
6.Smanjiti odeljenja na razuman broj, mislim da ni jedno odeljenje ne treba brojati više od 20 učenika.

Propisati profesoru koje se znaje očekuje od učenika a njemu ostaviti slobodu izbora kako će to znanje preneti učenicima.

Dati velika ovlašćenja direktorima škola ali i povećati odgovornost. Tako da ako škola ima rezultate ispod proseka direktor mora snositi posledice.

[ Goran Mijailovic @ 21.12.2005. 00:40 ] @
Citat:
igor@44: Programiranje na papiru tako je bilo i kod mog brata, u gimnaziji


Ne vidim nista smesno u tome, svaki algoritam moze da se rucno istestira, o ovome sam vec pisao pre sto godina i programeri su me ubedili da je moguce ali je lakse uz racunar.
Bez obzira ne vidim sta je tu smesno.





[Ovu poruku je menjao Goran Mijailovic dana 21.12.2005. u 01:41 GMT+1]
[ pctel @ 21.12.2005. 02:41 ] @
Programiranje na papiru se trenutno polaze i na matematickom fakultetu - odsek racunarstvo i informatika. Kazu da to ima i svojih prednosti, ljudi koji tako nauce programiranje su bolji programeri, rade iz prve i bez greske jer nisu navikli da ih program proverava i ispravlja.
[ Ivan Dimkovic @ 21.12.2005. 08:59 ] @
Citat:
pctel
Programiranje na papiru se trenutno polaze i na matematickom fakultetu - odsek racunarstvo i informatika. Kazu da to ima i svojih prednosti, ljudi koji tako nauce programiranje su bolji programeri, rade iz prve i bez greske jer nisu navikli da ih program proverava i ispravlja.


To mozda na tom papiru ;) Kad program postane pravi i kompleksniji od ispitnog pitanja, sa sve komercijalnim klijentima koji ne znaju uvek sta hoce ili hoce puno, deadlineovima i gomilom zavisnosti od drugih ljudi, programera, sistem arhitekti, project i product managera mozes da se slikas sa tom teorijom ;)

Sav komercijalni softver koji neminovno ima bugove te demantuje ;) Da nije tako, sutnili bi ogromna QA odeljenja napolje i zaposlili ljude da skrabaju na papiru umesto po djavolskim sokocalima ;)

Programiranje na papiru se praktikuje na fakultetima i skolama zbog manjka resursa i zbog (vaznije) cinjenice da su ljudi koji pohadjaju te kurseve obicno pocetnici pa je bitno da nauce neke elementarne stvari oko sintakse i toka koda sl...
[ caboom @ 21.12.2005. 09:16 ] @
Citat:
pctel: Programiranje na papiru se trenutno polaze i na matematickom fakultetu - odsek racunarstvo i informatika. Kazu da to ima i svojih prednosti, ljudi koji tako nauce programiranje su bolji programeri, rade iz prve i bez greske jer nisu navikli da ih program proverava i ispravlja.


iz celog ovog iskaza tacno je samo da ti ljudi bolje programiraju na papiru i krajnje je iracionalno, u godini 2005-oj kada je compile-time veoma jeftin i brz, praktikovati arhaicne metode koje su bile aktuelne pre 20-30 godina, kada je odista bilo veoma skupo praviti banalne greske, koje se uzgred budi receno svima desavaju, pa je niz vremenski skupih provera (inzenjer/sat kosta btw.) bio relativno isplativ.

[Ovu poruku je menjao caboom dana 21.12.2005. u 10:17 GMT+1]
[ jablan @ 21.12.2005. 09:39 ] @
Citat:
pctel: Kazu da to ima i svojih prednosti, ljudi koji tako nauce programiranje su bolji programeri

Iz sopstvenog iskustva (na fakultetu smo polagali ispit iz COBOL-a programirajući na papiru) mogu ti reći da kodiranje na papiru u XXI veku nije ništa drugo do uvreda za ljudsku inteligenciju.

BTW, razlog je, pored onih koje je naveo Dimković, bio i taj što profesor i asistent nisu bili dovoljno informatički pismeni.

[Ovu poruku je menjao jablan dana 21.12.2005. u 10:40 GMT+1]
[ biber021 @ 21.12.2005. 09:51 ] @
@ Fuzz

jel misliš na Rozaliju?
:))))))
[ IcyImpact @ 21.12.2005. 10:07 ] @
Profesori informatike...hm... ne bi ih nikako nazvao profesorima. Jer čitati iz hrpe papira cijelo vrijeme i na taj način predavati - može svatko. Na upit učenika, većinom ne zna odgovor. Odakle oni dovlače te ljude pitam se ja. Nadao sam se da ću od njih ponešto naučiti, ovako SVE moram sam. O izjavama profesorice tipa da je USB stick ograničen na 32MB neću ni govoriti...
[ negyxo @ 21.12.2005. 11:36 ] @
Znam jednu profesoricu informatike koja posle nastave ide na buvljak i prodaje cipele. Dobro, ovo nije nista cudno, svako hoce da zaradi vise ali ako kazem da se razume vise u cipele nego u ono sto predaje... makes you think.

I onda neko kaze bitna ti je diploma.
[ pctel @ 21.12.2005. 11:38 ] @
Citat:
jablan: BTW, razlog je, pored onih koje je naveo Dimković, bio i taj što profesor i asistent nisu bili dovoljno informatički pismeni.

Ne shvatam ozbiljno izjave da su redovni univerzitetski profesori na katedri za racunarstvo i informatiku nedovoljno informaticki pismeni. Mislim, ne postoji vece zvanje od zvanja redovnog univerzitetskog profesora pa nema govora da se to zvanje dobija na lepe oci. Ja se licno ne bih izjasnjavao o programiranju na papiru, osim da je daleko teze od programiranja na racunaru, samo sam naveo misljenje drugih. Sto se tice razloga koje je Dimkovic naveo, mozete odmah da ih zaboravite, na matematickom fakultetu niti su problem resursi niti su ljudi koji polazu ispite pocetnici koji treba da nauce osnovne stvari. Jednostavno, neki profesori smatraju da je tako bolje a ako bi se izjasnio po ovom pitanju to bi se moglo podvesti pod onu staru narodnu izreku "ucis oca kako se prave deca", mislim, ipak oni spadaju u najvece strucnjake u oblasti programiranja a ja jedva znam da napisem 2 linije koda bez greske...
[ pctel @ 21.12.2005. 11:51 ] @
Citat:
IcyImpact: čitati iz hrpe papira cijelo vrijeme i na taj način predavati - može svatko. Na upit učenika, većinom ne zna odgovor. Odakle oni dovlače te ljude pitam se ja.

Vec sam objasnio ovaj "fenomen":
Citat:
Od ucenika naviklih da nabubaju lekcije, stasavaju buduci profesori koji ce navici da nabubaju predavanja koji sve i da hoce ne mogu nauciti ucenike logickom nacinu razmisljanja.

To je nasa realnost. Hajde sad ti reci da se secas ispita od pre 5 godina i da bi mogao da ih polazes ponovo? Ja uopste ne vidim svrhu tog privremenog znanja koje traje nekoliko dana...
[ jablan @ 21.12.2005. 12:12 ] @
Citat:
pctel: Ne shvatam ozbiljno izjave da su redovni univerzitetski profesori na katedri za racunarstvo i informatiku nedovoljno informaticki pismeni.

Možeš shvatati kako god hoćeš, pričam ti svoje, dakle iskustvo iz prve ruke. Pomenuti profesor je na oglasnu tablu kačio rezultate ispita pisane rukom. Žena koja čisti u mojoj firmi zna da koristi Word i Excel.
Citat:
"ucis oca kako se prave deca", mislim, ipak oni spadaju u najvece strucnjake u oblasti programiranja a ja jedva znam da napisem 2 linije koda bez greske...

Najveći stručnjaci u oblasti programiranja su oni koji ceo život programiraju, a ne oni koji ceo život pričaju o programiranju. Ne znam koliko poznaješ tipičnu karijeru domaćeg univerzitetskog profesora, ali većina njih nema ni te tvoje dve linije koda u nekom komercijalnom projektu.
[ japan @ 21.12.2005. 12:28 ] @
Citat:
pctel: Programiranje na papiru se trenutno polaze i na matematickom fakultetu - odsek racunarstvo i informatika


ovo bas i nije potpuno tacno. ja sam samo dva predmeta polagao na papiru, i to jedan zato sto je moralo tako, a drugi zato sto nisam izlazio na kolokvijume, nego sam polagao ispit integralno. sve ostalo se polaze na racunaru, eventualno opciono na papiru.

a to da su ljudi koji nauce da programiraju na papiru bolji programeri je, u najmanju ruku, smesno. konkretno, desava se da ljudi na 4. godini matf-a, koji su birali da polazu na papiru, ne umeju napisu C program u dva fajla. ili ga nekako i napisu, ali onda sledi to famozno kompajliranje... a sutra treba sebe da nazovu programerima? sreca pa ima profesora i asistenata koji su toga svesni, pa forsiraju rad na racunaru.
[ markolazarevic @ 21.12.2005. 12:37 ] @
pctel, sta ti mislis zasto ucenici bubaju lekcije? Zato sto profesori traze bubanje. Ako ne nabubas ili zastanes na 3-4 sec odma' ocena manje. Evo danas imao ja pismeni iz racunovodsta i posto sam uradio za jedan cas (a pismeni se radi 2 casa) ona je stigla da mi pregleda sve i sve mi bilo tacno, ali nisam bio nabubao lekciju prosli cas nego sam na svako pitanje odgovarao posle 5 sec (da bih lepo razmislio o pitanju a ne da mehanicki odgovaram) i ona mi zakljucila 4. Toliko o tome. Isti je slucaj kada bubam napamet neku formulu, i celu knjigu iz hemije a ni jednom nismo bili u labaratoriji...A sto se tice informatike moja profesorka nije verovala da je moguce chatovanje u mrezi, jer je "majstor" rekao da moze da se chatuje samo preko interneta. A o tome da NE SME da instalira Firefox, Operu, Winamp, neku igru, ili ne daj boze windows, da ne pricamo. I nije verovala da je moguce promeniti ime Recycle bina, ma ne mogu vise da se nerviram.
[ Fuzz @ 21.12.2005. 12:39 ] @
Citat:
biber021: @ Fuzz

jel misliš na Rozaliju?
:))))))


A na koga drugog mamu joj....
[ chupcko @ 21.12.2005. 13:31 ] @
A jel se nekada zacudite kako profesor fiskulture ne zna da zakuca ? Ili mozda kako ne zna pravila bejzbola :).

Ajde deco odrastite, ti nastavnici su ko zna odakle dovedeni i ko zna sta su zavrsili. A i oni rade po planu i programu koji je predvidjen (a svi bi voleli da imate prakticnu nastavu o sex-u n a biologiji a ? e ne moze, nije predvidjeno planom i programom :) ).

Dakle da rezimiramo, informatiku predaju uglavnom ljudi koji nisu mogli bas da nadju neki bolje placeniji posao (zamisli moras da trpis decu za 20000 din mesecno). Tako da je najpametnije da u skoli ucite sta vam oni kazu i dobijete neku lepu ocenu, a ako ste vec takvi taletni nece vam trebati valjda nastavnik da naucite te super pametne i korisne stvari :).

Nego bila neka rasprava i oko programiranja na papiru :). Pa to se radilo nekada davno (dok jos i nisu postojali monitoru :))) ), ono ti iskodiras na specijalni formular (smer programer), pa onda neko to prekuca na busene kartice ili busene trake (smer operater), pa onda ucitas, pa ako imas stampac odstampas listing :), naravno ne zaboravis da povuces dijagonalu na karticama (da ti ne bi neki zlobnik promesao kartice :)) ).

To je bio jos i lep nacin, mene su ucili kako da programiram pdp11 prekidacima :).

Nekako smatram da je ono sto se zove programiranje na papiru samo nastavna metoda i molim ozbiljne programere (a slucajno su bez skolovanja :)) ) da ne mesaju nastavnu metodu i ozbiljan produkcijski rad. Ono sto hocu da kazem: onaj ko prodje testiranje nekog slozenijeg (a jos ako je rekurzivan) programa nece to lako zaboraviti. Naravno da spomnem i metode dokazivanja korektnosti rada programa koje isto tako moraju da se prodju barem jednom u zivotu.

Dakle ne mesajte babe i zabe: programiranje na papiru je nastavna metoda, u produkciji se koristi ono sto daje brze bolje lepse rezultate. Nastavna metoda je cesto bolna ali ko zna zasto je to dobro.

Uostalom deco budite srecni sto nemate marksizam i odbranu pa da vidite sta je tek besmisleni predmet :).
[ Ivan Dimkovic @ 21.12.2005. 13:43 ] @
Citat:
pctel
Ne shvatam ozbiljno izjave da su redovni univerzitetski profesori na katedri za racunarstvo i informatiku nedovoljno informaticki pismeni.


Vrlo moguce, u zemljama kao sto je SCG informatika moze da pregazi mnoge, pa i neke (naravno ne sve) univerzitetske profesore - nisu oni krivi, doduse, ali sta je tu je.

Citat:
Mislim, ne postoji vece zvanje od zvanja redovnog univerzitetskog profesora pa nema govora da se to zvanje dobija na lepe oci.


Mislis, ne postoji vece akademsko zvanje - akademsko zvanje i industrijska praksa ne idu uvek ruku pod ruku, to bi trebao da znas. Komercijalna industrija i realan svet, u kojoj/kojem vecina nas zapravo zivi, nije nauka vec struka (zanat ako hoces) - i zahteva jos mnogo drugih prakticnih kvaliteta kod radnika osim onih kvaliteta koje (obicno) poseduju akademske titule iz ciste informatike.

Primera radi, ljudi koji se akademski bave informatickom naukom (CS) mogu biti ocajni inzenjeri (ima i drugacijih primera naravno, ukljucujuci i ljude na ovom forumu) - jer se recimo retko kad bave resavanjem odredjenog prakticnog problema, vec naucnom teorijom koja nije uvek primenjiva u industrijskoj praksi - zato je u firmama "Computer Science" mahom manje cenjen od "Computer Engineering-a". Racunarski inzenjeri su obicno daleko prakticniji u tom pogledu i potkovaniji prakticnim znanjima koja su primenjiva u praksi.

Vecina doktorata iz computing science-a u EU nastaje tako sto akademac razmislja o nekoj njegovoj novoj teoriji, i onda to kroz visegodisnje istrazivanje i objavljivanje prenese u doktorat koji treba da ubedi naucnu javnost da je to smisleno - malo ko iz Computer Science-a (CS) se fokusira na konkretan industrijski problem i formulise svoj akademski rad kroz revolucionarno resenje konkretnog problema, za razliku od inzenjera (ukljucujuci i racunarske) koji su daleko prakticniji u tom pogledu i mnogo vise prakticno orijentisani.

Citat:
Ja se licno ne bih izjasnjavao o programiranju na papiru, osim da je daleko teze od programiranja na racunaru,


Gluposti - osim problema u sintaksi, programiranje na papiru nije nista lakse od programiranja uz pomoc razvojnih alata - najveci deo resavanja konkretnog problema predstavlja formulacija efikasnog resenja/algoritma - a implementacija je deo koji je manje-vise fizicki rad. Na kom ces ti fizickom medijumu da obavljas taj fizicki rad je pitanje prakticnosti, a ne kvaliteta/tezine u celom problemu.

Osim toga - mnogi problemi zahtevaju numericku simulaciju, ako ces i to da radis na papiru, tesko da ces biti isplativ ;) A to je i podlozno nepotrebnim ljudskim greskama.

Tacno je ono sto ti je Japan rekao - u praksi se ne programira na papiru - pa je suludo uciti ljude da tako rade, jer ce kasnije imati problema sa nekim sasvim drugim stvarima - recimo kompajlerima i pravilnom particionisanju implementacije po fajlovima.

Citat:
Sto se tice razloga koje je Dimkovic naveo, mozete odmah da ih zaboravite, na matematickom fakultetu niti su problem resursi niti su ljudi koji polazu ispite pocetnici koji treba da nauce osnovne stvari. Jednostavno, neki profesori smatraju da je tako bolje a ako bi se izjasnio po ovom pitanju to bi se moglo podvesti pod onu staru narodnu izreku "ucis oca kako se prave deca", mislim, ipak oni spadaju u najvece strucnjake u oblasti programiranja a ja jedva znam da napisem 2 linije koda bez greske...


Prvo, naravno da se na prvoj godini PMF-a uce osnovne stvari, predmet/kurs se zove "Osnove Programiranja" i ako me pamcenje sluzi bavi se elementarnim stvarima (kompajleri/interpreteri, tok programa, algoritmi, grafovi, rekurzije...)

Drugo, nije istina da na PMF-u svi insistiraju na tome - jedno vreme sam studirao doticni fakultet (pre jedno 5 godina) pa se jako dobro secam da smo kolokvijume radili na racunaru - tako da je to sto pricas polu-tacna informacija.

Retki su profesori koji to obavezno zahtevaju, a i ako zahtevaju to je verovatno na pocetnim godinama/kursevima kada svi treba da prodju neke osnovne metode u programiranju, gde su olovka i papir dobri kako bi se razumeo svaki korak, pogotovu u testiranju ispravnosti nekih osnovnih funkcija. Kad se to jednom prodje, insistirati iznova na tome je potpuno besmisleno.


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 21.12.2005. u 14:54 GMT+1]
[ pctel @ 21.12.2005. 14:02 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Prvo, naravno da se na prvoj godini PMF-a uce osnovne stvari, predmet/kurs se zove "Osnove Programiranja" i ako me pamcenje sluzi bavi se elementarnim stvarima (kompajleri/interpreteri, tok programa, algoritmi, grafovi, rekurzije...)

Dobro, ako Ti tako kazes. Inace, mislim da se programiranje na papiru radi na zavrsnim godinama.

Citat:
Drugo, nije istina da na PMF-u svi insistiraju na tome

niko to nije ni rekao, samo sam naveo cinjenicu da se to radi i na matematickom fakultetu, nista vise, nista manje.
[ Ivan Dimkovic @ 21.12.2005. 14:16 ] @
Citat:

Dobro, ako Ti tako kazes. Inace, mislim da se programiranje na papiru radi na zavrsnim godinama.


To vec ne znam, ali sigurno zna neko ko je zavrsio MF - ali u svakom slucaju insistirati od nekog ko je polozio odavno kurs osnova programiranja (prva godina MF) i jos gomilu ispita u medjuvremnu koji se ticu direktno ili indirektno programiranja racunarskog sistema da resava problem na papiru, je .... pa... besmisleno i kontra produktivno.

Mozda bi trebalo i usput pitati ih i par pitanja iz linearne algebre... cisto da se vidi da li znaju da saberu i pomnoze dva broja, i tako to - mnogo je teze bez digitrona, i sigurno je dobro za vezbu vijuga ;)


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 21.12.2005. u 15:18 GMT+1]
[ chupcko @ 21.12.2005. 14:21 ] @
:) opet lupanja.

Evo ja sam zavrsio MF, i kazem cemu sluzi programiranje na papiru. nije to nikakav ekstremni metod niti nesto sto daje bolje programe, nego metoda koja omogucava da se covek sazivi sa kodom :).

Da li je neko cuo za Knutov WEB ?

A i nemojte sada price kako su knjige pisane racunarom ili penkalom bolje od drugih :).

Mada je sigurno da su one pisane racunarom brza napisane :). (ne i bolje, ne i tacnije, ne i ...)
[ Ivan Dimkovic @ 21.12.2005. 14:29 ] @
Citat:

Evo ja sam zavrsio MF, i kazem cemu sluzi programiranje na papiru. nije to nikakav ekstremni metod niti nesto sto daje bolje programe, nego metoda koja omogucava da se covek sazivi sa kodom :).


Tacno tako :) E, obicno potreba "sazivljavanja sa kodom" postoji kod pocetnika, dakle srednjoskolaca i studenata pocetnih godina fakulteta - kasnije ne vidim neku svrhu, jer se ocekuje da umes da se "sazivis" i bez olovke a, osim toga, imas i preca posla ;-)
[ jablan @ 21.12.2005. 14:38 ] @
Ček, ček malo... Kako ću se ja to bolje "saživeti" sa koodom na papiru nego na ekranu? U čemu je tačno prednost papira nad, evo, najprimitivnijim ekranskim editorom, pobogu?!
[ japan @ 21.12.2005. 14:44 ] @
Citat:
chupcko: to se radilo nekada davno (dok jos i nisu postojali monitoru :))) ), ono ti iskodiras na specijalni formular (smer programer), pa onda neko to prekuca na busene kartice ili busene trake (smer operater), pa onda ucitas, pa ako imas stampac odstampas listing :), naravno ne zaboravis da povuces dijagonalu na karticama (da ti ne bi neki zlobnik promesao kartice :)) ).

To je bio jos i lep nacin, mene su ucili kako da programiram pdp11 prekidacima :).

Nekako smatram da je ono sto se zove programiranje na papiru samo nastavna metoda i molim ozbiljne programere (a slucajno su bez skolovanja :)) ) da ne mesaju nastavnu metodu i ozbiljan produkcijski rad. Ono sto hocu da kazem: onaj ko prodje testiranje nekog slozenijeg (a jos ako je rekurzivan) programa nece to lako zaboraviti. Naravno da spomnem i metode dokazivanja korektnosti rada programa koje isto tako moraju da se prodju barem jednom u zivotu.


bice da je ta nastavna metoda zaostavstina frusta iz tog perioda kad je jedna sintaksna greska kostala i po nekoliko dana. danas sintaksna greska kosta cca 1 minut...

a sazivljavanje sa kodom otkucanim na racunaru je isto toliko moguce koliko i sazivljavanje sa kodom ispisanim na papiru. testiranje isto... plus je na racunaru moguce videti da li / kako taj program zapravo radi...
[ chupcko @ 21.12.2005. 14:48 ] @
Eh, zato sto mozes pisati drugim bojama (dobro to moze i na ekranu, jel tako bese), ali mozes pisati izmedju linija igrati se, crtati cika glise :), podvlaciti reci, oznacavati nekim markerom.

Sve to moze i u nekom uredjivacu teksta (kako bese, onaj tamo WORD).

Cisto da ne bude zabune moze i nekom trebilicom bubica da se covek sazivi sa kodom, ali neke pametne cike su sele i proracunale sta daje bolje didaticke rezultate.

Uostalom da li isto tako ne treba nikada iz matematike crtati funkcije radi ucenja, nego odmah na matlab pa da vidimo kako izgleda :).

Vi kao da ste se svi nauceni rodili :)

P.S. A sto tek decu ucimo da vade koren rucno :)))), pa imamo calculatore.

P.P.S. A da, obicno imamo ucionicu sa 10 racunara i 40 djaka, pa je jedino i moguce na papiru :)))). (tih 10 racunara ionako su odavno za staro gvozdje :) )

[Ovu poruku je menjao chupcko dana 21.12.2005. u 15:54 GMT+1]
[ Deda_Mraz @ 21.12.2005. 14:58 ] @
Ahhhhh informatika
Sada sam 4. godina a inf. sam imao u 1. godini.

Šta da vam kažem kakvi su mi časovi bili.....kada sam morao "profesorku" infor. sa dekolteom do pupka da učim kako se radi format flopy disketice (!?)
Stalno kada dodjemo na čas ona kaže radite šta oćete,samo nemoj te ništa da lomite, a ona uzme i igra ono rušenje ciglica na računaru (!?)
Ili najjače je bilo kada je krenula da igra super marija (da da da ona stara dos igrica), i krene ona da igra sa mišem....i počne da se dere....pa što nećeee?? mi u komu..

Joše jedan biser je bio kada smo hteli da instaliramo Sim's na njenom kompu (jer su ovi bili neki teški krševi koji ni grafičku nisu imali) na kome nije postojao cd-drive. Mi se lepo dosetimo odemo kod ortaka skinemo drive i dodjemo u školu i razvalimo kućište povežemo sve i krene instalacije igrice, i sada kako se puni onaj status bar za loading u tom trenutku ona ulazi i snimi da je neki novi uredjaj u kompu (drive) i da ima neka zelena linija koja se puni... i ona nas samo pogleda i počne da se dere kroz hodnik HAKERIIII HAKERIIII UPOMOOOOĆ !!!! juuuuu gospodjooo

Najjači biser se desio kada smo mi trebali da predtsvljamo našu školu iz oblasti info. na nekom kongresu koji se baš dešavao u našoj školi. I sada došli neki strani investitori iz oblasti računarskih tehnologija (valjda ims e moja škola čepila da dobiju neke nove trojke četvorke za dz) i sada ti ljudi mene i još dva ortaka iz razreda krenu da ispituju šta je ovo šta je ono....da vide da li znamo nešto.. U jednom trenutku nas pitaju koliko jedan računar može da ima HDD-ova (malo glupo pitanje ali ajde).... mi taman da odgovorimo, kad eto naša pametna direktorka nas prekide, i kaže ponosno na sav glas... PA DA MI SMO PRE NEKI DAN NA BUVLJAKU KUPILI DVA HARD DISKA IZ FIZIKE!!!!! Mislila je na cd-ove.... mi svi redom u komu

Ako se setim još...pisaću!
[ jablan @ 21.12.2005. 14:59 ] @
Citat:
chupcko: moze i nekom trebilicom bubica da se covek sazivi sa kodom, ali neke pametne cike su sele i proracunale sta daje bolje didaticke rezultate.

Još kad bi dao neki link na istraživanje pametnih čika...

Iskreno, mislim da bi ti se na svakom zapadnom univerzitetu nasmejali takvim didaktičkim metodama.
[ japan @ 21.12.2005. 15:05 ] @
Citat:
chupcko:
Uostalom da li isto tako ne treba nikada iz matematike crtati funkcije radi ucenja, nego odmah na matlab pa da vidimo kako izgleda :).

lose poredjenje... kad matlab ne bi umeo sam da nacrta f-ju, nego kad bi morali da mu se proslede izvodi, nule, asimptote i ostalo, onda bi bilo logicnije crtati matlabom
Citat:

P.S. A sto tek decu ucimo da vade koren rucno :)))), pa imamo calculatore.

vidi gore...
Citat:

P.P.S. A da, obicno imamo ucionicu sa 10 racunara i 40 djaka, pa je jedino i moguce na papiru :)))). (tih 10 racunara ionako su odavno za staro gvozdje :) )

ovo je vec druga prica, a mislim da pricamo pod predpostavkom da su sredstva obezbedjena
[ Ivan Dimkovic @ 21.12.2005. 15:07 ] @
Citat:

Iskreno, mislim da bi ti se na svakom zapadnom univerzitetu nasmejali takvim didaktičkim metodama.


Znam pouzdano da se te didakticke metode primenjuju na jednoj od najpoznatijih nemackih informatickih katedri - ali samo kod nekih asisteanata :)

E, sad - cela stvar bi imala logike da asistent detaljno analizira taj rucno pisani kod, i sa studentom prodje kroz njega i komentarise sta je OK/nije OK - medjutim dobio sam informaciju da asistenti samo daju binarni "OK / Nije OK" rezultat, tako da ne vidim bas neku preteranu poentu piskaranja po papiru, osim toga sto je CHP naveo o crtanju cica glisa :)
[ jablan @ 21.12.2005. 15:11 ] @
Uzgred, moderna praksa modeliranja softvera nalaže razdvajanje kooda i čiča gliša u posebne fajlove, odnosno UML dijagrame.
[ chupcko @ 21.12.2005. 15:33 ] @
Znaci niko nije pogledao Knutov WEB ili Knutov CWEB ?

Mislim, ipak da deca treba da budu sretna, jer ovako ispadaju pametnija od jadnih ljudi koji su primorani da predaju informatiku :).

A stvarno sto niko ne kritikuje profeora fiskulture sto ne zna ...
[ Stator @ 21.12.2005. 15:42 ] @
Obozavam ona pitanja iz informatike: "Koji je najbrzi porcesor danas" I ako kazes bilo sta drugo sem PentiJum PRO 200Mhz dobices keca :P Ali ono davno je to bilo... kapiram da je sada bar malo bolje.
[ chupcko @ 21.12.2005. 20:05 ] @
Pa promenilo se, svi znamo da je sada najbrzi procesor pentijumiv na 1200 MHz.

sve u svemu, zacin c :)

Ionako nam je skolstvo u q..., ono uvodi se veronauka, izbacuje darvinizam, a vi kukate sto tamo neka jada od profesora ne prati bas sve to kako bi trebalo, a i sto bi pratili, za cije zdravlje babe :))).

A i zamislite da ti nastavnici infomratike znaju sve, onda ne bi mogli da se lozite kako puno znateeeeeeee :).
[ despotbg @ 21.12.2005. 22:34 ] @
Ma profesorima i ne treba vise znanja. Jer se u mom odeljenju samo 3 đaka razumeju u kompjutere, drugi su ga dotakli prvi put u skoli. Bilo mi je tužno kada sam gledao ljude od 15god kako prvi put hvataju misa, onako uplaseno, onda dođe profesor i baci misa sa pola metra i kaze ne bojte se slobodno ga lepo uhvatite.
Fora je sto on nema pojma iz informatike ali ova pedagoska metoda je delovala.
Poenta je u tome što je njihovo znanje potpuno dovoljno kada se pogleda kome predaju.
A da i da pitam kako menjate ime recycle bin-a?

[Ovu poruku je menjao despotbg dana 21.12.2005. u 23:36 GMT+1]
[ markolazarevic @ 21.12.2005. 22:52 ] @
dodas u registriju dword ili promenis neku vrednost ne secam se tacno.
[ markolazarevic @ 21.12.2005. 23:53 ] @
Ovako start pa run, pa upises regedit, pa ok, pa nadjes kljuc : [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}\ShellFolder] , pa stavis "Attributes"=hex:50,01,00,20 i "CallForAttributes"=dword:00000000 . Toliko.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 22.12.2005. 00:31 ] @
Zašto komplikovano, kad može jednostavno. To može da uradi program Tweak Utility, a adresa za skidanje je http://rapidshare.de/files/9008118/TUverzija0.7.exe.html

Zauzima svega 538 KB.

Ja sam Recycle Bin kod mene promenio u Kanta za Đubre, a neki drugi su je nazvali Đubrana ili Otpad.
[ chupcko @ 22.12.2005. 08:41 ] @
Eto mi smo stvarno buduca nacija kompjiturskih strunjaka :), zamisli oni znaju da promene ime one male slatke korpice :).

Mislim to je lepo jer pokazuje kako se neko udubio u tematiku, ali ipak zaboravljate sta je cilj te informatike: ne da napravi od vas vajne strucnjake za kompijutore, nego da kompijutorski opismeni ljude :).

Kao sto cilj matematike nije da napravi od vas male naucnike koji ce samo da seru teoreme, tako ni cilj informatike nije da napravi male programere koji ce da razbijaju :).

Dakle da li neko zna sta je cilj nastave informatike ?

I razmislite samo kako je smesno nekom sportisti na casoviam fiskulture :)))

I da, da li ste razmisljali o tome ko predaje tu informatiku, obicno ljudi koji nisu mogli da nadju neki posao (da zna dobro, pa ne bi trosio vreme da nekim napaljenim klincima objasnjava nesto za samo 20000 din), ili su to pak ljudi koji su prekvalifikovani (ono profesor odrbane i zastite ili marksizma :))), pa ne mogu da ih tek tako salju u penziju :))) ).

Ja da predajem, pa ja bi se zezao i bio bi mi cilj da naucim vecinu ljudi da otkuca neki tekst na kompijutoru i to bi mi bio krajni cilj, ne da naucim jednog da programia (taj ce sam nauciti ako ga zanima) nego da naucim sve da koriste kompijutor (kako ce neko biti kasirka ako to ne zna :) ) .

P.S. Neke greske u ovom tekstu su namerne :)
[ dr.NPN @ 22.12.2005. 09:26 ] @
Cekajte, zar ovo nije trebalo da bude tema o biserima profesora sa casova, a ne vasa prepucavanja o nacinu edukacije?
[ chupcko @ 22.12.2005. 09:33 ] @
Citat:
dr.NPN: Cekajte, zar ovo nije trebalo da bude tema o biserima profesora sa casova, a ne vasa prepucavanja o nacinu edukacije?


Ne, covek u pocetnoj poruci je zapoceo kritiku neprakticnog (za naprednije djake) plana i programa nastave informatike.

Ako zelis bisere, zapocni temu :).
[ Svetle @ 22.12.2005. 17:27 ] @
da obrazovanje u srbiji nije bas na nekom nivou to svi znamo. sad mozemo opaliti po svemu i svacemu.

igor@44,
tvoje nezadovoljstvo nema nikakvog osnova. evo sad cu ti obrazloziti zasto. vezba koju si naveo mi je skroz ok. takav je program nastave informatike. ja smatram da je dobar, jer sve statistike govore da smo informaticki nepismeni. toliki ljudi ide u skole racunara da bi naucili upravo to sto ti sad ucis u skoli, a placaju po 100 eurica za 7 dana. sta zelim reci, skola nije jeftina, placaju je svi gradjani i za te gradjane je bolje da 90% nauci word, excel, posalje mail, savevuje stogod i sl., nego da jedan od 30 izadje kao senior programer :). neka razred despotbg-a bude slucajni uzorak, pa ti proceni.
jos manje razloga za nezadovoljstvo imas jer si upisao filolosku gimnaziju. uglavnom, skola za buduce studente jezika, prevodioce, ali zaista ne i programere (sto naravno ne znaci da neko nece biti i programer). pa prema tome vecini ce vise koristiti znanje worda nego visual basica.
[ freakBG @ 16.05.2006. 16:47 ] @
Jeste da je ova tema malo zastarela ali svaki moj chas rachunara sastoji se od auto cada i pascala u kojima radimo sve iste vezbe u pascalu radimo neka sranja da izrachuna koji je broj paran, akoji je naparan... koje gluposti...
[ ZaMpA @ 16.05.2006. 19:52 ] @
u srednjoj nisam ni radio programiranje. ALI! radio sam u OSNOVNOJ! da,da.. verovali ili ne... na ljutim "amigama"....u QBASIC-u.

problem je u odnosu ucenik\profesor. Profesori se prave da sve znaju, jer ako ispadne da neki ucenik zna vishe od njih gube autoritet.....i zbog toga daju jako nebulozne odgovore na pitanja (umesto da lepo objasne kako je informatika shiroka oblast i da nisu strucni da odgovore na to pitanje, niko im ne bi zamerio).

shto se tice "programiranja" na papiru, ima to svojih prednosti, pogotovo kod pocetnika, ali pre neki dan na kolokvijumu asistent nam da zadatak :" ispishite (na papiru,u kodu naravno) sve procedure za obradu reda opsluzivanja u jeziku Modula2" . E to je JAKA glupost. mislim i moja baba moz da nauci 5 strana koda napamet i da ga reprodukuje kao papagaj.glupost.
[ Misa_exclusive @ 16.05.2006. 20:30 ] @
Ja sam informatiku imao u prvoj godini i takodje su vežbe bile besmslene, a sad imam Računare. E sad, ovi odlični učenici koji imaju petice iz tog i ostalih predmeta (matematika, elektronika...) nemaju pojma o kompjuterima i radu na istim, osim da igraju igrice, a ja i drugari koji imamo slabe ocene iz elektronike i sl - mozemo da im predajemo. Znači užas!
Toliko su napredni i upućeni da recimo za internet postavljaju pitanja: Šta ima na internet?
a o ostalim stvarima da ne govorim. Nemaju predstavu o internetu, a forume da i ne spominjem.
Sve u svemi - školstvo je mnogo loše organizovano.
[ GMC @ 16.05.2006. 20:36 ] @
@igor@44
Programiranje na papiru tako je bilo i kod mog brata, u gimnaziji

Pa sta je tu smjesno ja sam evo upravo dosao sa ispita iz PiPI-ja (Programiranje i programsko inzenjerstvo) na FER-u (Zagreb) i mi svaki ispit iz programiranja radimo na papiru...
[ su27killeryu @ 16.05.2006. 21:30 ] @
Ne znam...na REPUBLICKOM takmicenju iz informatike u Ulcinju 2000. smo radili zadatke na papiru, bio sam 3. srednje i cini mi se da smo svi bili zajedno. Necu da se hvalim ali bio sam prvi sa 50 i nesto bodova od 100, zahvaljujuci i cinjenici da su svi ostali imali 0 :D

Onda sam upisao fakultet za racunarske nauke na kome se prva dva semestra radilo programiranje na papiru i to u pseudo kodu na SRPSKOM (ALO!) i to je moralo sve tacno u slovo da se napise... smorilo me to zesce, ali bas zesce i od tada sam i batalio sa ucenjem.
[ Slobodan Trebovac @ 16.05.2006. 22:08 ] @
Kada sam isao u srednju skolu jos je trajao rat, bile su drakonske restrikcije struje (otprilike na svakih 20 dana bez struje bilo je jedno 5-6 sati sa strujom) tako da mozete da zamislite moju nastavu informatike u srednjoj (Elektro) skoli. A jos kad se sjetim da su nam uzimali pare za kupovinu novih racunara koje ja nikad nisam vidio, a kamoli radio na njima.
[ SmilieBG @ 16.05.2006. 22:41 ] @
@igor44 - takodje ovde jedan iz Filoloske (sad vec poodavno izasao iz iste). Mi smo imali samo 2 godine informatiku, secam se da smo radili sa nekim 2 x brzinskim CD-ovima... A onda se desilo nesto sto nisam ocekivao! Naime, u staklenjaku, pored Moj Dan-a je bila prodavnica racunarske opreme, gde sam svaki dan zavirivao. Radio neki covek, sa bradicom, rekao bi da ima 4 banke. Uglavnom, znali smo se posle nekog vremena na p.m. :) Anyway, sledeca skolska godina (4-a i II informatike) - on profa! Ja u ucionicu - on sedi. E, sad on je znao da sam ja iz filoloske, ali ja nisam imao pojma da ce on da predaje :) Bilo kako bilo, kad smo imali informatiku prvi ili poslednji cas - nisam morao da dolazim :) Genijalna vremena :)

A sad mala paralela - u Holandiji, fax tehnicka informatika, smer menadzment (vrlo, vrlo grub prevod, ali najbolje sto sam mogao da izvucem), primer recimo iz uvoda u informatiku se radio na primeru Google-a. Ok, za mene je bilo poprilicno jednostavno, ali vrlo lepo i jasno prikazano sta i kako na jednom svakako aktuelnom primeru. Nije cak bilo strano da profa izvadi dnevnu novinu, okrene deo u novinama o tehnologiji i krene odatle da vodi cas i nadoveze njegovo gradivo na to. Bilo je naravno i par extremnih slucajeva - da poneko ode malo u proslost, ali bilo je i onih koji su nas ucili potpuno tehnicki novim stvarima. Tako, da de facto sa faxa izlazis sa znanjem koje mozes odmah da primenis!

Poz,
Sale

PS. koji jezik si uzeo?

Uklonjen deo koji odgovara na obrisanu poruku.

[Ovu poruku je menjala cicika dana 17.05.2006. u 00:06 GMT+1]
[ Urkelele @ 16.05.2006. 22:50 ] @
A moze malo vise casova informatike a ne samo jedan? :)

U osnovnoj skoli nas ubedjuje profesor kako u HDD-u imaju plocice i izmedju svakog postoji glava koja cita te plocice. I kada se cuje HDD da krcka, to te glave prevrcu plocice.

U prvoj godini srednje skole bio mi profesor koji je zavrsio matematiku, ali on priznaje da ne zna. Ucio nas PASCAL, a sve sto mu nije bilo jasno pitao je ili rekao, pitajte njega (mislio na mene). Nije trazio nesto mnogo, uglavnom zadatke koje smo vezbali, a koje su moji drugari ucili napamet, a mene i jos dvojicu ispitivao posebnom metodom (a neki put i davao ocene bez pitanja).

U drugoj godini Word i Excel... bljak... (mada razumem da je to osnovno i da niko to nije znao). Srecom, i to sam preziveo...

Treca godina Access, zao mi bilo sto nisam mogao bolje da naucim. Bila je profesorka koja je samo pricala teoriju, teoriju i samo teoriju... Jednom prilikom je pitam: "Kada cemo sa te teorije da predjemo na praksu?" Odgovorila je: "Na vezbama", kojih se ja ne secam...

Cetvrta godina, na takmicenja ovo-ono... nas dvoje dogurali do republickog, nije imao ko da nas nauci :(

Fakultet... bla bla bla... ima toga dosta. Uglavnom za ispit bili zadaci koji se radili na vezbama, a koje studenti nisu uspeli ni da nabubaju pa polagali takve ispite po 4-5 puta.
Ja to ne znam, pa sam Programiranje, Operativne sisteme, Baze podataka, Matematiku, Distribuirane informacione sisteme, Mreze... polozio iz prve, a Menadzment, koji mi je jedini ostao jos uvek nisam polozio...

Sta da se radi, tako nam je skolstvo i moramo da trpimo... nazalost...
[ RooTeR @ 16.05.2006. 23:27 ] @
Citat:
su27killeryu: Ne znam...na REPUBLICKOM takmicenju iz informatike u Ulcinju 2000. smo radili zadatke na papiru, bio sam 3. srednje i cini mi se da smo svi bili zajedno. Necu da se hvalim ali bio sam prvi sa 50 i nesto bodova od 100, zahvaljujuci i cinjenici da su svi ostali imali 0 :D


Hmm, sluchajno kod sebe imam rezultate republickog takmichenja 2000. godine, i tamo pishe da je prvi iz A kategorije imao 232 boda, prvi iz B 260, i da se takmichenje odrzavalo u Novom Sadu, Nisu i Beogradu ....
[ Ivan Dimkovic @ 16.05.2006. 23:31 ] @
Ulcinj sa jedne strane, i Novi Sad, Nis i Beograd se ne nalaze u istoj republici ;-)
[ Nemanja Avramović @ 16.05.2006. 23:33 ] @
Moj profesor informatike koji mi je predavao u I godini srednje (a nije bio *toliko* mator), pre 5 godina, nije verovao da postoje diskovi od 700mb (samo 650), nije verovao da postoje RW diskovi1, nije verovao da postoje hard diskovi od 20gb (tad su bili aktuelni), procesori preko ~400 MHz? No way! A Recycle Bin je zvao "Recikli Bin". I kad nesto ne radi na kompjuteru ili bilo sta da zeza, obavezno ubacuje sistemsku disketu i nesto brlja, a onda odustane obicno. Jednom je neko samo reimenovao princ.bat (kako bi lakse pokretali igricu Prince of Persia ) u princ.com - on se pola sata je*avao sa tim i na kraju odustao, a onda sam ja seo, reimenovao fajl i kada je sve proradilo on je rekao: "Ma sad je proradilo kad se zagrejao." - OMG! Pa nije to traktor!

1 - njegovo objasnjenje: Kad zarezhesh olovku zarezachem, ne mozhesh da vratish onaj sloj drveta sto si skinuo, tako je i kod diskova
[ anon28907 @ 17.05.2006. 10:22 ] @
@ SmilieBG
Engleski - prvi jezik. Da ti nije mozda predavala Jelka? (Njen moto: "beli luk pa na posao") :D
Ocigledno ima problema sa engleskim jezikom pa je zezaju neki (filoloska :)
[ Au197/79 @ 17.05.2006. 15:26 ] @
Citat:
RooTeR: Hmm, sluchajno kod sebe imam rezultate republickog takmichenja 2000. godine, i tamo pishe da je prvi iz A kategorije imao 232 boda, prvi iz B 260, i da se takmichenje odrzavalo u Novom Sadu, Nisu i Beogradu ....


Čitao sam u novinama da si osvojio medalju na takmičenju iz informatike. Čestitam majstore!
[ su27killeryu @ 17.05.2006. 15:31 ] @
Paa smijem da se kladim da na takmicenju iz geografije ne bi tako prosao :D
[ RooTeR @ 17.05.2006. 16:44 ] @
Nisam znao da Crna Gora radi odvojeno od srbije ...
[ Ivan Dimkovic @ 17.05.2006. 16:46 ] @
Pa valjda svaka republika ima svoje republicko takmicenje - i onda pobednici idu u nesto sto se ranije zvalo savezno?

Ili ja gresim negde?
[ RooTeR @ 17.05.2006. 17:00 ] @
Pa da, al mi je logicno da se u svakoj republici daju isti zadaci ... i da se pravi zajednichka lista pobednika ...
[ su27killeryu @ 17.05.2006. 19:24 ] @
Grijesis, mislim, grijesis silno sinko :p

To koliko ja znam nikad tako nije bilo ili nije bilo bas odavno. Nama platni promet nije zajednicki a ne zadaci :)

Btw na saveznom sam bio u sredini obzirom da citave godine nista nismo radili sto se takmicenja tice, bukvalno sam noc prije takmicenja prelistao knjigu sa nekog starog saveznog eto cisto da ne budem zadnji :D

Necu da se zalim, bilo je 100 DM (2x50 DM dnevnice) za nas trojicu odavde i besplatan avionski prevoz, a i neki riblji sendvic sto su davali je bio odlican :p
[ Bojan Basic @ 17.05.2006. 19:30 ] @
Rajko, grešiš, ove godine su se Crnogorci javili dva dana (!!!) pred Savezno takmičenje i poslali spisak svojih takmičara, uz komentar da se nadaju da nisu zakasnili sa prijavom (???). Onda smo se rastrčali da im nabavimo još računara jer smo pozvali prilično knap takmičara, no na sreću smo uspeli sve da izorganizujemo do kraja.

I da, istina je da rade na papiru, i to čak ni konačan kod ne kompajliraju nego neki tip uzme, pogleda i kaže da li valja ili ne valja (je l' to neko pominjao test-primere?). Tako je bar bilo prošle godine , sumnjam da se nešto drastično promenilo.
[ SmilieBG @ 17.05.2006. 21:28 ] @
@igor44 - nije, predavala mi je Bigovicka, koja je po mojim poslednjim informacijama jos uvek profesorka u skoli. I jos jedna profesorka, ali sam joj zaboravio ime ali mislim da je i ona jos u filoloskoj...

Btw, nemoj da se razocaras, ja sam eto iz filoloske zavrsio na Informatici. Jezici mi ocito idu, dal' programski ili ne... ;-)

Poz,
Sale

PS. ja sam bio rusko, a sestra mi se ove godine upisuje na nemacki :)
[ su27killeryu @ 17.05.2006. 21:51 ] @
Citat:
Bojan Basic: Rajko, grešiš, ove godine su se Crnogorci javili dva dana (!!!) pred Savezno takmičenje i poslali spisak svojih takmičara, uz komentar da se nadaju da nisu zakasnili sa prijavom (???). Onda smo se rastrčali da im nabavimo još računara jer smo pozvali prilično knap takmičara, no na sreću smo uspeli sve da izorganizujemo do kraja.

I da, istina je da rade na papiru, i to čak ni konačan kod ne kompajliraju nego neki tip uzme, pogleda i kaže da li valja ili ne valja (je l' to neko pominjao test-primere?). Tako je bar bilo prošle godine , sumnjam da se nešto drastično promenilo.


U jbt nije valjda jos uvijek tako O.O

E gori smo od ZimbabveJa.
[ RooTeR @ 17.05.2006. 22:27 ] @
Izvinjavam se zbog neupućenosti ...
[ boki @ 19.05.2006. 17:44 ] @
Evo kako to izgleda kod mene. (VIII gimn)

Zadatak za 3 ti je da napises program u delphi-u koji vrednost u incima prebacuje u cm.

Onda ti naucis da treba da stavis dva onoga sto na ikonici pise A i 2 onoga sto na ikonici pise ab u belom i jedno ono kockasto sto pise button i naucis kako da otvoris prozor za code i da izmedju begin i end treba da napises edit2.text:=edit1.text * 2.54 i imas trojku. Za 5-icu je malo komplikovanije (moras da stavljas i radiogroup).


Imao sam zesci nagon da na zadnjem casu napravim scriptu da se aktivira u septembru sledece godine i da sve obrise. Niko ne bi znao da popravi pa ne bi mucili decu da napamet uce te nizove potpuno nerazumnljivih karaktera poput edit2.text:=edit1.text * 2.54

Ono sto se radi na tim racunarima je vredjanje tog uredjaja!
Tuga.
[ ntojzan @ 20.05.2006. 05:12 ] @
@boki

A i ocigledno vas nista ne nauce...

edit1.text := edit2.text * 2.54 ti nikada ne bi proradio. :-)

Strasno je koliko ova nova deca ni o cemu nemaju pojma... (Ja sam pitao jedan ceo razred gimnazijalaca koliki je napon u uticnici, i niko nije znao)
[ boki @ 20.05.2006. 12:28 ] @
Citat:
ntojzan: @boki
edit1.text := edit2.text * 2.54 ti nikada ne bi proradio. :-)



Znam da ne radi.. (nema konverzije tipova) ali nije bitno.
Profesorka samo pogleda kako to izgleda i to je to, nema startovanja programa.
[ ntojzan @ 20.05.2006. 12:49 ] @
E -to- vec jeste strasno.
[ stargatenow @ 23.05.2006. 14:32 ] @
Bah, ja sam u gimnaziji Sveti Sava u BG imao jednog totalno udarenog profesora informatike koji je terao ljude koji mahom nisu nikada radili na racunaru da mu deklamuju sve registre x86 procesora i da sastavljaju asemblerski kod. Mozete samo zamisliti kako je izgledalo odgovaranje pred tablom i napamet nauceno "MOV AX,BX itd".
[ gimnazija @ 27.05.2006. 11:01 ] @
unit Unit1;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls;

type
edit=record
text:Variant;
end;
TForm1 = class(TForm)
e1: TEdit;
Button1: TButton;
edit2: TEdit;

procedure Button1Click(Sender: TObject);
procedure e1Change(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;

var
Form1: TForm1;
edit1:edit;
implementation

{$R *.dfm}

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
edit2.text:=edit1.text*2.54;
end;

procedure TForm1.e1Change(Sender: TObject);
begin
edit1.text:=e1.text;
end;

end.

Cisto da prevarite profesora ...
[ Nemanja Avramović @ 27.05.2006. 12:54 ] @
Hehehe, dobro je
[ Milos Stojanovic @ 27.05.2006. 14:09 ] @
Heh, čitam ovo i mislim se koliko smo mi onda bili u prednosti. U mojoj osnovnoj se u 7. i 8. razredu radilo programiranje na računaru, GWBASIC bre! Dobro, jeste da smo imali samo 3 80286 računara, pa je bila uvek tuča ko će da sedne za njih, ali zato su ostali mogli da rade na jedinstvenim mašinama:
[img][att_url][/img]
Ko zna ime ovoga, dobija 5 bambija od mene (igra se važi samo za maloletne ;)

Poenta je bila uvek u praktičnom radu, učiš da brzo otklanjaš svoje greške u programu + široki osmeh na licu kada ti gomila karaktera ispisanih na ekranu proizvede neki efekat nakon kompajliranja. To je ono što me privolelo ovoj struci. Da sam programirao na papiru verovatno bih postao frizer.
[ Horvat I @ 27.05.2006. 15:02 ] @
Sačuvao si ga ili je preostao od neprodatih?Čini mi se da sam ga video u Somborskoj banci.Posle su nabavili Orla
[ Urkelele @ 27.05.2006. 22:05 ] @
@trooper
hehe, sad me podseti... kada sam ja bio u 7 razred tek tad smo dobili PC racunare (486) koji su bili umrezeni (kao) ali je svaki imao sys disketu sa koje se podize sistem... malo cudno zar ne? 5 komada su bila sa color monitorima a 5 B&W. Svi se gurali ko ce da sedne za "color" racunare :) U zadnjem redu su stajali jedno 5 kom. legendarnih PEKOM64, i oni koji bi bili nemirni na casu isli bi da rade na njima. Ne znam zasto, meni su bili veoma interesantni... :)
[ Milos Stojanovic @ 28.05.2006. 18:50 ] @
Ej bre, pokvari mi kviz :) Da, da, legendarni Pecom 32/64, ponosni predstavnik računarske industrije moga rodnoga grada =)
http://en.wikipedia.org/wiki/Pecom_32

poenta: mi smo bar na tom čudu cepali Basic, bolje i to nego na papiru ;p

@Horvat I:
ne, naleteo sam na njega na netu, pa me uhvatila nostalgija :) Inače to čudo sam video samo u mojoj osnovnoj školi i nikad više :(