[ Dalibor81 @ 23.12.2005. 16:00 ] @
Bas me zanima koliku silu izvrsava motor kada pokrece onoliki broj vagona, zna li neko koliko je to konjskih snaga.
Pozdrav
[ stil @ 23.12.2005. 17:22 ] @
Serija 641 ima 600 KS.
[ smaca @ 23.12.2005. 18:02 ] @
Nama je svojevremeno asistent na faxu rekao da dizel lokomotive imaju dizel motore koji pokrecu generator koji napaja elektromotore koji su ustvari glavni pogon lokomotive,jer je regulacija brzine mnogo laksa kod elektromotora nego kod dizel motora...nisam strucnjak za zeleznicki vucni pogon ali mi ipak deluje ovo logicno...
[ tdjokic @ 23.12.2005. 18:25 ] @
Citat:
smaca: jer je regulacija brzine mnogo laksa kod elektromotora nego kod dizel motora...

Verovatno se radi i o prenosu snage - mnogo bi bilo komplikovano i skupo napraviti kojekakve zupcanike, kuplunge i "kardanske osovine" od glavnog dizel motora do pojedinih osovina lokomotive a ovako provuces zice od generatora do pojedinih elektromotora na osovinama i gotovo! A kao bonus imas i laksu regulaciju.
[ stil @ 23.12.2005. 18:48 ] @
Tako je ,dizel motor - generator - elektro motor.

Čovek je pitao koliko KS ima dizel motor i konkretno ova lokomotiva serije 641 ima 600 KS.



The Railfaneurope.net Picture Gallery


[Ovu poruku je menjao stil dana 07.02.2006. u 13:44 GMT+1]
[ stil @ 23.12.2005. 20:41 ] @
Vučna sila pri pokretanju s mesta 18600 kp. 1kp = 9,80665 N

[Ovu poruku je menjao stil dana 23.12.2005. u 21:52 GMT+1]
[ ton_majstor @ 24.12.2005. 13:15 ] @
Ta lepotica je manevarka, i nije potrebno da ima veliku snagu, jer stalno vuče ili prazne vagone ili samo par njih.

Snage full-powered, tj. vučnih ili expressnih dizelki idu i do 8000 KS (koliko ja znam). Među najjačima su bile Blohm-Woss serije iz šezdesetih godina, za DB (Deutche Bundesbahn). Naravno, Ameri i Kanađani su i kasnije pravili jake dizelke, zbog strukture svoje pružne mreže.

Sedamdesetih je nastupila era električnih lokomotiva, pa su i dizelke dobile sporedne uloge, a samim tim i zaostale u razvoju, nažalost...

Pozdrav!
[ ton_majstor @ 24.12.2005. 13:29 ] @
Potpuno si me vratio 25 godina u nazad i sada sam shvatio šta propuštam sve vreme!

Evo ti malo linkova:

http://travel.howstuffworks.com/diesel-locomotive.htm

http://exotic.railfan.net/

http://www.uprr.com/aboutup/history/loco/locohs03.shtml

pa čak i ovo:

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_locomotive

Jeeee, super! Pozdrav!
[ stil @ 24.12.2005. 14:08 ] @
Serija 641 - Manevarka se još uvek koristi kod nas na Glavnoj stanici i u Makišu za slaganje kompozicija ,a nju sam stavio zbog toga što za nju imam tačne podatke a i zbog toga što sam imao prilike da je vozim :)



edit
@ton_majstor

Linkovi koje si ostavio su super.

Pozdrav.




[Ovu poruku je menjao stil dana 24.12.2005. u 21:43 GMT+1]
[ Dalibor81 @ 26.12.2005. 20:39 ] @
Stvarno su super, nisam nista pisao, jer sam trazio jos, ali ovo je sve u principu. Inace mnogo volim vozove, pogotovo u kombinaciji sa sadasnjom image-tehnologijom, sve moze da se "savata", bas onako kako su to nekada zamisljali, pri putovanjima vozom fanovi vole brz start i sporu voznju
Pozdrav i jos jednom hvala ton_majstor-u za linkove