[ konexunion @ 25.12.2005. 00:02 ] @
Posto su lanci za sneg (svi tipovi) isuvise komplikovani za postavljanje na svakom putnickom vozilu,da li postoji neko drugo tehnicko resenje... |
[ konexunion @ 25.12.2005. 00:02 ] @
[ McKracken @ 25.12.2005. 02:54 ] @
Naravno, zimske gume S3 (minimum 4 mm sara).
[ konexunion @ 25.12.2005. 22:31 ] @
Ako si mislio na Savine S3 nije lose.Ja sam mislio na uslove u kojima cak ni michelin alpin ne pomaze....u stvari nekad je Fadip iz Novog Beceja imao u svom programu nesto sto je sluzilo za izvlacenje iz snega i blata ali toga nema odavno.Javite se ukoliko imate neku inteligentniju ideju ili link do necega sto meni treba.Unapred hvala
P.S.napominjem da bi "to" trebalo da se montira u nekoliko sekundi [ djolep @ 26.12.2005. 23:02 ] @
Verovatno mislis na ovo
http://www.spikesspider.com/whatis.htm Brzo se stavlja i skida, narocito quick varijanta, ali koliko se secam testova (od pre 10-ak godina) zaostaje za lancima u performansama. (losije drzi pravac, duzi zaustavni put, teze krece) Imas i ovo: http://www.flextrax.com/ ali nisu bas sekunde za montazu, mada je verovatno brze i lakse od lanaca. Postoji i carapa: https://www.proidee.co.uk/shop...GB_120074/LT=naechster_artikel ali nisam bas siguran koliko je to efikasno (i trajno). I sto neko rece verovatno ne vazi tamo gde su lanci obavezni. Kablovi: http://www.jcwhitney.com/autop.../N-111+10201+600003832/c-10101 Verovatno lakse za montazu od lanaca, ali ne znam koliko se dere na mesovitom poluociscenom putu. Ako nista drugo bar nece da razlupa auto ako se otkaci. Nazalost nista od toga nisam video kod nas. [ konexunion @ 27.12.2005. 06:08 ] @
BRAVO DJOLEP to je ono sto sam trazio upravo zbog toga sto nisam nista slicno video kod nas... pa sad mozda nesto slicno napravim....hvala puno
[ qosmedix @ 25.11.2008. 22:19 ] @
Da u Srbiji ima najnovija stvar koja zamenjuje klasicne lance za sneg EASY-WNITER,jednostavna montaza i demontaza ma super jer ga koristim.
[ palomas @ 01.12.2008. 08:40 ] @
Čim padnu temperature, najbolje je na pogonske osovine namontirati zimske gume, koje su prilično mekše od ljetnih, pa po zimi daju veću stabilnost i bolji kontakt sa podlogom.
Ako na prometnici baš ima više neočišćenog snijega, tada su obavezni lanci, jer u takvom slućaju niti zimske gume neće previše pomoći. Za slučaj takvih iznenađenja, ja sam na autootpadu kupio dvije rabljene felge s gumama, u prilično dobrom stanju. Kod kuće sam na njih namontirao lance, dobro ih zategnuo i napumpao te gume. Kotači s lancima čekaju u garaži, u slučaju iznenadne potrebe lakše i brže će mi biti samo zamjeniti prednje kotače, nego se baktati s montažom i zatezanjem lanaca. [ pctel @ 01.12.2008. 12:47 ] @
Citat: palomas: Kotači s lancima čekaju u garaži, u slučaju iznenadne potrebe lakše i brže će mi biti samo zamjeniti prednje kotače, nego se baktati s montažom i zatezanjem lanaca. Pa ne znam kakve vi to lance imate kad je brze podici auto, odsrafiti tockove, zasrafiti nove i spustiti auto nego montirati lance. Ja nisam lance koristio sigurno deset godina, ali se secam da u to vreme montaza nije trajala vise od minut/kom. Danasnji su verovatno jos jednostavniji. [ Miroslav Jeftić @ 01.12.2008. 12:55 ] @
Citat: palomas: ja sam na autootpadu kupio dvije rabljene felge s gumama, u prilično dobrom stanju. Kod kuće sam na njih namontirao lance, dobro ih zategnuo i napumpao te gume. Uh, polovne gume... zaobići u širokom luku. Kako možeš znati u kakvom su stanju? :) Jedan drugar je kupio nove gume i prešao s njima 50-ak hiljada za godinu ili dve. Gume su i dalje na oko "pristojno" izgledale, ali je bilo krajnje vreme da se zamene. [ Java Beograd @ 01.12.2008. 13:21 ] @
Citat: palomas:Kotači s lancima čekaju u garaži, u slučaju iznenadne potrebe lakše i brže će mi biti samo zamjeniti prednje kotače, nego se baktati s montažom i zatezanjem lanaca. Pazi, ovo nije loša ideja, za slučaj da ti lanci trebaju za vožnju po gradu. Meni, ipak za grad nikad nisu trebali lanci. A ako negde putuješ, mislim da je krajnje neprimereno napuniti 50% (i više) prtljažnog prostora ovim, pomoćnim, točkovima. [ palomas @ 01.12.2008. 13:36 ] @
Citat: pctel: Pa ne znam kakve vi to lance imate kad je brze podici auto, odsrafiti tockove, zasrafiti nove i spustiti auto nego montirati lance. Ja nisam lance koristio sigurno deset godina, ali se secam da u to vreme montaza nije trajala vise od minut/kom. Danasnji su verovatno jos jednostavniji. Lance nije problem na brzinu navuči na kotač (kako kome, ovisno također o uvjetima montaže), ali propisno ih zategnuti kako nebi lupali u vožnji, to je već veći problem. U tu svrhu najbolje je malo ispustiti tlak iz guma, montirati i zategnuti lance, i ponovno napumpati gume. Tako se postiže da su lanci stvarno čvrsto priljubljeni uz gumu, i možete se voziti nešto malo brže i duže vrijeme. Što se tiče "polovnih" guma, ja sam imao jednu gotovo novu ljetnu gumu, kojoj sam drugu gumu iz para "uspio" probušiti s bočne strane, a takvih modela više nije bilo u ponudi. Nabavio sam još jednu sličnu, te obje gume prošle su vrlo vrlo malo kilometraže. Namazao sam ih obilato sa sredstvom za njegu guma, stavio lance i one su u garaži, spremne za snijeg. Kome se stavljaju lanci, svaka mu čast - ja samo mijenjam kotače. [ palomas @ 01.12.2008. 13:42 ] @
Citat: Java Beograd: Pazi, ovo nije loša ideja, za slučaj da ti lanci trebaju za vožnju po gradu. Meni, ipak za grad nikad nisu trebali lanci. A ako negde putuješ, mislim da je krajnje neprimereno napuniti 50% (i više) prtljažnog prostora ovim, pomoćnim, točkovima. Slažem se, po gradu u večini slučajeva lanci nisu potrebni, osim ako se ne radi o snježnoj mečavi, a vi baš hitno morate negdje krenuti. Što se prostora u prtljažniku tiče, kotači stanu iza naslona prednjih sjedala, ili neko slično mjesto... [ faster @ 20.12.2008. 13:38 ] @
Vidim da ti neču reči nešto novo jer sam več video da su i drugi time več upoznati ali evo ti tu i web sajt ... www.easy-winter.com
Ja sam ih kupio sasvim slučajno u Sloveniji jer ni kod nas nisam mogao nači klasičnih lanaca za moju dimenziju gume ali i kad bi je uspio nači opet nisam mogao staviti klasične lance prvo pošto bi moje krasne alu felge stradale a drugo pošto mi to ne dozvoljava premali luft između gume i blatobrana. Inače te lance-opruge koristim sad več treču sezonu i iako sam u početku bio skeptičan oko funkcionalnosti sad mogu potvrdit da su odlični pogotovo pošto je več osnovni set mogu stavit na sva četiri točka a time dobijam na sigurnosti ne samo kretanja nego pre svega kočenja tako na snegu kao na ledu a kola se ponašaju ko da nemam lance na kotačima ... u stvari ja ih stavim na kola još kuči na toplom i onda odem na put jer mogu vozit sasvim normalnom brzinom ... ko je to izmislio stvarno svaka mu čast [Ovu poruku je menjao bakara dana 21.12.2008. u 10:34 GMT+1] [ Milan Jovanovic @ 24.01.2009. 14:33 ] @
Sta se gleda kada se kupuju lanci za sneg? Od kog materijala treba da budu, kolika debljina lanca, da li na sve tockove ili samo na pogonske?
[ djolep @ 25.01.2009. 14:03 ] @
Gledaju se, pre svega, dimenzije jer moraju da odgovaraju gumama. Materijal je manje više isti. Debljina nije od većeg značaja. Stavljaju se samo na pogonske točkove. U kompletu se i nalazi samo par lanaca. Eventualno možeš da obratiš pažnju na način montaže, jer su neki jednostavniji za montažu, mada su i te razlike male. Navodno su nešto bolji oni kod kojih lanac ide u cik cak preko gazišta gume nego oni kod kojih lanac ide samo popreko, ali su izgleda u pitanju pre teorijske nego praktične razlike. Kad voziš sa lancima ionako ne bi smeo da voziš brže od 40-50 km/h.
[ Milan Jovanovic @ 25.01.2009. 14:47 ] @
Vidjao sam neke oznake 60, 70, 80, 90. Sta one predstavljaju?
[ qosmedix @ 28.01.2009. 09:59 ] @
Sigurno je da vozač mora biti dobro obučen za montažu (veliki problem) i demontažu lanaca za sneg kao i da kupi od proverenog dobavljača kvalitetne lance namenjene za njegove pneumatike.Postoji tad još nekoliko problema visina branika u odnosu na gumu,garancija kod proizvodjača vašeg novog automobila dali prihvataju klasične lance za sneg jer prilikom korištenja nastaju tzv.udari koji znatno prenose vibracije na spone itd.znači postoji mogućnost od mehaničkih oštećenja kod vašeg vozila prilikom korištenja klasičnih lanaca,ograničena brzina na samo 15km/h sve preko te brzine ako ste vozili po snegu je užas po vaš auto.Prilikom vožnje kombinovano sneg-led -kopno na određenoj deonici morate skinuti lance pa ponovo montirati na snegu.Ako je samo led tj.poledica koja je čest problem i u gradskoj vožnji tad klasični lanci se ne montiraju.
ja zato koristim EASY-WINTER opruge koji zamenjuju klasične lance jer imam uzdužne kanale na pneumaticima pošto za ovaj proizvod morate imati pravolinijski uzdužni kanal na gumi.Proizvod koji priznaju u EU i imaju sertifikat TUV pogledajte www.easy-winter.com sve ostalo će vam tad biti mnogo jasnije pogotovo onima koji su vozili po snegu sa klasičnim lancima o ledu i da ne govorim. [ djolep @ 28.01.2009. 20:48 ] @
Citat: Milan Jovanovic: Vidjao sam neke oznake 60, 70, 80, 90. Sta one predstavljaju? To su nekakve oznake grupe kakve su izgleda uveli kinezi. Evo tabele, ali svakako proveri na kutiji za koje dimenzije guma je namenjen lanac. Kompletna oznaka gume izgleda otprilike ovako: 185/65 R14 86 H. 185 je širina gazišta u mm 65 je odnos širine gazišta i visine bočnog zida gume u %. U ovom slučaju to znači da bočni zid ima visinu koja iznosi 65% od širine gazišta. Uobičajen odnos je 80, pa se često i ne piše. Uvek se piše ako guma ima snižen profil npr 75, 70, 65 itd. R je oznaka za radijalnu gumu 14 je unutrašnji prečnik gume, odnosno prečnik felne u colima (inčima) 86 je tzv. indeks opterećenja H je indeks brzine - maksimalnu brzina koju guma može izdržati pri dozvoljenom opterećenju. U ovom slučaju to je 210 km/h Za izbor lanaca bitna su prva tri broja, u ovom primeru to su 185/65 14. [Ovu poruku je menjao djolep dana 28.01.2009. u 21:59 GMT+1] [Ovu poruku je menjao djolep dana 29.01.2009. u 22:26 GMT+1] [ djolep @ 28.01.2009. 22:51 ] @
Citat: qosmedix: EASY-WINTER opruge koji zamenjuju klasične lance... Pa sad.... S obzirom da si direktor firme koja distribuira te opruge ovde, očekujem malo ozbiljniji tehnički i marketinški nastup. Na ovom forumu više tehnički a na drugim mestima više marketinški. Nekakva realna testiranja. Reklo bi se da je proizvod nov, pošto na Netu nema skoro ništa o njemu, bar ne pod tim imenom, ali malo saradnje sa specijalizovanim časopisima, sajtovima auto klubova, AMSS itd ne bi bilo na odmet. [ Milan Jovanovic @ 29.01.2009. 14:22 ] @
Hvala na odgovorima. Ovu tabelu sam vidjao i ranije, ali uz ovo objasnjenje je sada potpuno razumem. Evo, zakljucio sam, da meni odgovara ova velicina 40.
A od kojih proizvodjaca treba traziti lance, da bi bili koliko-toliko kvalitetni? [ subidubidu @ 29.01.2009. 16:28 ] @
Koliko kosta ` easy winter `, jel zna neko ?
[ djolep @ 29.01.2009. 21:54 ] @
Citat: Milan Jovanovic: A od kojih proizvodjaca treba traziti lance, da bi bili koliko-toliko kvalitetni? Što se tiče klasičnih lanaca svi nude sličan kvalitet. To je jeftina roba za masovno tržište. Mnogo je važnija briga o lancima pošto se oni voze u vlazi i soli i vrlo brzo će korodirati ako ih takve vratiš u kutiju. Lance uvek treba oprati, dobro osušiti i lagano podmazati (npr. WD40) pre vraćanja u kutiju. Onda pre puta samo suvom krpom odmastiš lance. Veruj mi presešće ti ako budeš na snegu i mrazu izvadio slepljene, kaljave i potpuno zarđale lance. Doduše, uz sadašnje cene zimovanja, trošak za nove lance svake sezone (1000-2000 dinara) ne izgleda kao bitan faktor. [ qosmedix @ 31.01.2009. 14:53 ] @
Hvala na savetu iako moje namere nisu bile u tom smeru, vec iskren savet svakom vozacu koji je vozio po snegu i ledu i dobro upoznao problem montaze i koristenja klasicnih lanaca i bar jednom godisnje imao potrebu za lancima protiv proklizavanja na snegu i ledu.Bilo bi mi zadovoljstvo da Vas upoznam sa napomenutim proizvodom kao i svakom dosadasnjem kupcu pre kupovine pokazem kako se montiraju,demontiraju i naravno da cujem komentar nakon voznje sa namestenim proizvodom.Posto vidim da imate slobodu i da me posavetujete oko nacina mog rada,zelja mi je da Vas upoznam sa celokupnom delatnoscu mojih firmi , sta plasiraju na ovom i inostranom trzistu , gde se reklamiraju kao i sa kim saradjujem a ujedno ako ste zainteresovani i ponudim generalnu distribuciju u Srbiji za neki od Vama interesantnih proizvoda koje trenutno uvozim,ako je to i Easy-Winter nemam nikakav problem da se dogovorimo..Izvinite jos jednom na mojoj slobodi da posavetujem vozace koji imaju problem sta da koriste na svom vozilu ali glavna je tema sta umesto lanaca,ja sam bio toliko slobodan i siguran da preporucim ono sto vec 3 godine koristim kao i moji prijatelji a naravno i dosadasnji kupci koji su iskljucivo na preporuku korisnika dolazili do ovog proizvoda.Naravno i uredno se predstavio imenom, prezimenom svima, gospodine djolep.Jer da mi je bila namera da moj komentar koristim u neke druge svrhe valjda Vam je jasno da se nebi ni predstavio.
[ BioSQUAD @ 19.02.2009. 11:13 ] @
Gde mogu da nadjem carape za sneg za gume 215x55x17? Trazio sam u AP-Sport, nemaju.
[ frenkijevac1 @ 19.02.2009. 15:37 ] @
Kod vas u bgdu sigurno frka zimi kad zaveje (kao juče npr), ovde sve ravno, ne trebaju ti ni zimske gume skoro
Inače, ako ideš na planinu, kupiš obične lance na pijaci ili negde i ubaciš iza sedišta, kad se popneš na pola puta (recimo do brusa, kad ideš na kopaonik) staneš sa strane (ima kartončića na kojima piše - ugrađujem lance 5 eura -) izvadiš lance iza sedišta, daš čoveku da montira, platiš 5 eura, popiješ čaj ili kafu u obližnjoj kafanici i za 15ak minuta sedneš u auto i peglaš dalje. Onda isto to u povratku i nema frke nikakve [ BioSQUAD @ 19.02.2009. 22:23 ] @
Zvao sam neke prodavnice koje sam nasao, nijedna nema...
Zar toliko tesko da se nadje za 215x55x17?? [Ovu poruku je menjao BioSQUAD dana 20.02.2009. u 10:47 GMT+1] [ vinovnik @ 21.02.2009. 23:01 ] @
Montiranje lanaca koji se sada prodaju, stvarno je krajnje jednostavna operacija i ne zahteva vise znanja i inteligencije od vezivanja pertli na patikama Montazu treba samo jednom isprobati "na suvo", u garazi i videcete koliko je lako i brzo.
Pored lanaca, u gepeku treba nositi par tankih rukavica i eventualno jednu laganu jaknu da bi se izbeglo prljanje. Naravno, nemam nista protiv da se momcima da kintica i posle popijene kafe sedne u "obuven" auto, ali treba znati da se posle montaze nakon 500m-1km vrlo lagane voznje, kada lanci "legnu" mora stati da bi se "obuca" zategla! Labavi laci mogu izazvati puno problema od kojih je cepanje gume najmanji. Sam postavljam i zatezem lace, tako sam najsigurniji. [ BioSQUAD @ 21.02.2009. 23:10 ] @
Ma carape su zakon, samo nema..
[ vinovnik @ 21.02.2009. 23:33 ] @
Iskreno, nisam imao prilike da vidim te carape pa nemam prava da donosim zakljucke. Postavite neki link.
Ali zamislite samo montazu tih easy winter opruga u konkretnim sneznim uslovima na -10 stepeni recimo, kada su sare na gumama popunjene snegom koji se ledi. Ne bih rekao da je puno lakse id namestanja lanaca. [ zex24 @ 21.11.2009. 04:41 ] @
Da li je do sad neko imao iskustva sa ovim "carapama"?
Vredi li uzimati? [ botr @ 21.11.2009. 08:31 ] @
Ja putujem svaki dan vec 4 preko planine, zimi je tu dubok sneg i led, nikada nisam koristio lance, ali zato svake druge godine kupujem nove zimske gume i nikada nisam imao probleme da predjem tih 100-tinak kilometra.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|