[ Davor Vlajkovic @ 09.01.2006. 08:30 ] @
Nezaposleni, ali i poslodavci moraju Nacionalnu službu doživeti kao "svoj" neprocenjivo koristan servis usluga u funkciji zapošljavanja -Uspostavljanje novog koncepta usluga na tržištu rada jedan je od prioriteta u Nacionalnoj strategiji zapošljavanja i Strategiji promena u NSZ. Predviđen je nov sistem rada sa nezaposlenim licima, ali i poslodavcima, i u tom delu jednu od glavnih uloga imaće Nacionalna služba za zapošljavanje - rekla je Radmila Katić -Bukumirić, pomoćnik ministra za rad, zapošljavanje i socijalna pitanja na Promociji novih usluga NSZ za poslodavce, održanoj prošle nedelje u Privrednoj komori Srbije. -Problem je što poslodavci još uvek nisu prepoznali, odnosno artikulisali potrebe za kadrovima, a kada se to konačno dogodi, velike aktivnosti predstoje na reformisanju obrazovanja, posebno obrazovanja odraslih. U ponudi radne snage čak 7o odsto čine nestručna lica i kvalifikovani radnici, a poslodavci izražavaju potrebe za samo 30 odsto takvih profila. Od Nacionalne službe se očekuje da u narednom periodu organizuje veliki broj obuka, i to za konkretna zanimanja, kako bi taj odnos išao u pravcu većeg zapošljavanja. Radovan Ristanović , direktor Nacionalne službe za zapošljavanje istakao je problem nezaposlenosti kao najveći ekonomski, socijalni i politički problem zemlje, koji je neophodno rešavati na sistemski način. " Vredan je pomena podatak da je Služba tokom ove godine kroz razne programe pomogla da čak 10.000 nezaposlenih stekne status poslodavca. Nov pristup saradnji sa onima koji nude posao dobija na značaju. Nacionalna služba je intenzivno krenula u pravcu uspostavljanja novog koncepta te saradnje, i ja već sada mogu da najavim za prvu polovinu sledeće godine preduzimanje prvih značajnih koraka na reformisanju NSZ u moderan decentralizovan javni servis koji će pružati usluge nezaposlenima i poslodavcima na najefikasniji i najkvalitetniji način - rekao je Ristanović. U ime poslodavaca govorio je mr Rato Ninković, predsednik Unije poslodavaca Srbije:"Nacionalna služba za zapošljavanje mora biti u funkciji zadovoljenja novih potreba na tržištu rada, kako nezaposlenih tako i trenutno registrovanih 269.000 poslodavaca. Za svakog poslodavca NSZ postaje izvanredno koristan "lični" uslužni servis , i u tom smislu najavu novih usluga Službe , a posebno "davanje odgovora na potrebe poslodavca u roku od 48 sati", ocenjujem revolucionarnom. Od neprocenjivog je značaja kontinuirani protok aktuelnih i kvalitetnih informacija o stanju na tržištu rada, koje će biti jednako dostupne i najmanjem zanatliji, i najvećem privrednom sistemu u Srbiji." Na Promociji su potom o novim uslugama NSZ, koje su namenjene poslodavcima govorili direktor Sektora za zapošljavanje Dragan Đukić, direktor Sektora za razvoj preduzetništva i programe zapošljavanja mr Slobodan Stojanović, i direktor Sektora za odnose sa javnošću Ana Popović. Nove usluge Osnovni principi nove organizacije orjentisane na potrebe poslodavaca su: bolje informisanje poslodavaca (sajmovi, tematski sastanci, SMS poruke...), brzo i kvalitetno realizovanje usluga u skladu sa potrebama poslodavaca (rok 48 sati), dobijanje usluga na jednom mestu, razvoj mreže ciljnih klijenata i širenje mreže na nove poslodavce, razvoj kompetencija i specijalizacija savetnika za rad sa poslodavcima, i bolja usklađenost ponude i tražnje. "U roku od 48 sati" jedan je od radikalnijih projekata predviđenih za početak 2006. godine, i podrazumeva da će u tom roku svaki poslodavac biti detaljno informisan o "sudbini" njegovog zahteva- predloga za prijem kadrova .Usluga poslodavcu , pored odgovora na iskazanu potrebu u roku od dva dana, uključuje i rad na ciljanoj selekciji i kvalitetnom odabiru kadrova i širenju usluga i na kategoriju zaposlenih. SMS usluge , čija se realizacija očekuje tokom naredne godine namenjene su nezaposlenima, poslodavcima i široj javnosti. SMS je kratka i brza forma informisanja koja omogućava: nezaposlenima da u najkraćem roku dobiju osnovnu informaciju o slobodnim radnim mestima u izabranom zanimanju kako bi nakon te prve informacije kontaktirali poslodavca koji je raspisao konkurs, a poslodavcima da ubrzaju postupak i skrate proceduru slanja informacija o slobodnim radnim mestima - jer nije potrebno popunjavanje obrazaca, već samo jednostavno prijavljivanje za korišćenje ove vrste usluga. Razvojem pozivnih centara( Call centres) biće obezbeđeno servisiranje svih usluga, pre svega informativnih, za koje nije neophodan dolazak poslodavaca u NSZ. U prvoj fazi bili bi uvedeni u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, a potom bi "pokrili" teritoriju cele Srbije. Pozivni centri pružaće informacije na osnovu Strategije usluga koje u okviru svoje funkcije utvrđuju sektori NSZ za zapošljavanje, za osiguranje za slučaj nezaposlenosti i pravne poslove, i za razvoj preduzetništva i programe zapošljavanja. [Ovu poruku je menjao Davor Vlajkovic dana 09.01.2006. u 09:42 GMT+1] |