[ cicovic @ 11.01.2006. 10:29 ] @
Nedavno sam probao jednog Citroena BX, 1.9 D, poprilicno je udoban i konforan.
Zabrinule su me posude sa uljem za hidrauliku. Sve su bile vlazne. Po savetu drugih, opteretio sam zadnji kraj vozila i ocekivao da me hidraulicni sistem podigne na normalnu nivelaciju vozila, sto se nije desilo. I iz motora je kapalo ulje. Opsti utisak je bio da je automobil solidan i poprilicno ocuvan.

Medjutim, vodeci razgovor o BX-u, vecina ljudi mi kae da imaju losa iskustva sa citroenima, a pogotovo sa BX-om, cak uvidjam da je opste uverenje ljudi za ovaj auto takvo

Voleo bih da cujem iskustva vozaca ovog automobila, dobra ili losa, benzinca ili dizela, svejedno (iako me dizel vise interesuje)

Hvala
[ ton_majstor @ 11.01.2006. 10:59 ] @
Evo ti malo stranih iskustava:

http://www.carsurvey.org/model_Citroen_BX.html

i malo istorije:

http://www.citroenz.com/BX/Intro.html

Lično, izbegao bih ga. Ipak je to staro preko 12-15 godina...

Pozdrav!
[ Miroslav Jeftić @ 11.01.2006. 11:02 ] @
Nisam ga lično vozio, ali imao sam prilike da čujem komentare da se puno kvari~ako se ne varam u Nemačkoj je često bio na vrhu lista vozila koja se najčešće morala da svraćaju u servis. Takođe bih ga izbegao.
[ lancia88 @ 11.01.2006. 11:17 ] @
Pozdrav,

izuzetno je udoban, u toj klasi zaista se ne secam da sam ista tako udobno probao (kod mene je udobnost uopste preduslov da analiziram nekakav auto :) )

Ipak, cesti problemi i kvarovi bi trebalo da budu Tvoja vodilja pri (ne)kupovini ovog vozila. Najcesci problemi vezani su bas za tu hidrauliku koja mu daje udobnost ali je i nesrecna komponenta u citavom njegovom sistemu. Za njega imas sada sve manje delova a i sve manje majstora, svega par servisa je na raspolaganju uopste. Delovi nisu skupi ali nema konstantno svih, veoma su bliske cene i novih i polovnih sto dosta govori itd. Savet je ipak da ne kupujes bez obzira sto je sjajan osecaj voziti se u njemu.
[ gorcilo @ 12.01.2006. 06:18 ] @
Bezi od njega sto dalje.Hidraulika mu je izuzetno komplikovana.Dok radi radi ali kad pocne da zeza,kuku lele.
Imali su ga u jednoj firmi kod mene i dok je bio nov to je bio izuzetan auto.Ali ne lezi vraze, poceo da se kvari posle nekih 4-5 godina i zakasase ljudi sa hidraulikom.Malo malo pa trk u servis.
A ako volis da se boris sa vetrenjacama uzmi ga ,makar ti nece biti dosadno.
Inace sto se udobnosti tice,tu mu kao i svim citroenima nema premca.
[ cicovic @ 14.01.2006. 08:07 ] @
Hvala Vam puno. Ocigledno: NE
A taman sam se zagrejao.
Bas odgovori koji su mi i trebali
[ tjelka @ 02.04.2006. 22:09 ] @
Vozim citroen bx 1.1 88 g, 5 brzina, već godinu dana, što je dosta slab motor pa ga derem do ibera jer mi nije žao i malo sam ga platio negdje oko 300 €, dok se ne snađem za neki bolji auto jer sam imao gadan udes sa šumom stabala...
Hidraulika je samo jednom zeznula kada sam naletio sam sa 70-80 km/h na neku cijev na cesti, ali to je stvarno specijalni slučaj, i slomio visokotlačnu cijev hidraulike i iscurio sav LHM pa sam pumpu na nagovor preko mobitela od mehaničara fizički odvojio od pogona pumpe da ne zariba i vozio se bez amortizera do prvog frigo-servisa gdje su mi zalotali cijev kao na frižideru. Nema hrdže nimalo jer je pocinčana karoserija, to su svi modeli nakon 87 godine.

Moram priznati da sam nakon pola godine uložio u taj auto još 600 € (kočnice, diskovi, gume, čišćenje karburatora) jer mi se svidio i nikako da se podere. Autoput 145 km/h (sa 1100 ccm) i potrošnja u prosjeku 7-8 litara. Vozim ga još uvijek i zadovoljan sam. Dosta putujem ljeti pa prevaljujem po par tisuća u par dana i jako je udobno sa njim. Prije njega sam vozio Ford Sierru koja je mnogo neugodnija od bx-a a leže na cesti tu negdje samo što se bx nalo više naginje. (mada sa ovih 55 KS ne mogu baš da prićam o ležanju na cesti )
[ tjelka @ 02.04.2006. 22:27 ] @
Ovo sam pročitao kada sam odlućio kupiti bx prije godinu dana... i čovjek je fakat rekao istinu:

Pogledajte, moj BX TurboD iz 89 godine vredi na ovom Jugoslovenskom poremećenom auto-tržištu oko 2500 Evra. E sad, da bi kupili ponos Nemačke auto industrije, Golfa Dizela iz 89 godine u ovako pristojnom stanju u kom se nalazi moj auto, treba vam minimum 1000 Evra više. Pa ja mogu 3-4 godina da održavam BX-a za tih 1000 Evra razlike!!! Pri tom, neuporedivo je koji je od ova dva auta brži, startniji, udobniji i sladji za voznju...

Sredinom Avgusta, išao sam na more. Rezeorvar od 66 litara napunjen je do vrha u Loznici. Do Budve ima oko 500 km. U Budvi je po lokalu napravljeno jos 200 km. Pri povratku, lampica rezerve se upalila desetak kilometara pred Loznicom. U Loznici, na onoj istoj OMW pumpi na kojoj sam točio gorivo kada sam pošao, opet sam dopunio rezeorvar do vrha. Stalo je 57 litara, što znači da sam imao još 9 litara u rezeorvaru. Dakle 57 litara podeljeno na predjenih 1190 km dodje oko 4,8 litara Diesela! Verujte mi kad vam kazem - SIROTINJSKI AUTO!!!

Šta je važno znati kad je BX u pitanju, kao i bilo koji drugi Citroen sa Hidraulikom? Kada kupujete polovan BX, potrebno je upaliti auto, dignuti ga na prvi nivo i zaljuljati ga na svakom tocku posebno da bi utvrditi da li je mekan, tj. u kakvom su stanju njegove bombe. Ako je tu sve uredu, dok motor jos radi, potrebno je oslušnuti da li hidraulična pumpa neuključuje previše često. To je podatak koji vam govori u kakvom stanju se nalazi peta bomba. Kada se uključi pumpa, čuje se karakteristican zvuk poput sitnog krcanja. Ovaj zvuk je uobičajeno da se čuje svakih 15-20 sekundi i redje. Ako pumpa uključuje previše često, svakih 5-6 sekundi, onda je peta bomba u lošem stanju i potrebno je napuniti ili zameniti novom!

Važno je znati, cena punjenja bombe se krece od 7,5 Evra u Šapcu do 10 Evra u Beogradu, Novom Sadu, Kraljevu... Ukoliko je ostećena membrana i bomba se ne može napuniti, cena polovne napunjene sa garancijom se kreće od 40-50 Evra, a cena nove bombe je 80-120 Evra u zavisnosti od zemlje porekla (Turska - Francuska). Dakle, cena nove bombe nije veća od cene jednog kvalitetnog klasičnog amortizera! Pri tome, ako vodite računa i punite bombe svaki put kad primetite da auto nije onako mekan kao što treba da bude, izbećićete ostecćnja membrane i zamenu istih!

Može se desiti i da je BX pozadi tvrd, a da nisu bombe u pitanju! Treba pogledati u kom položaju stoje zadnji točkovi! Ako su malo raskrečeni, znači da su ležajevi istrošeni i da zadnja osovina zbog toga glavi pa udobnost nije na očekivanom nivou. Na svakoj strani su po 2 ležaja, ukupno 4 po, ceni od 10 Evra plus 50 Evra za ruke majstora sto je 90 Evra. Cela zamena je jednostavna i ko se imalo razume u mehaniku, moći će ovo sam da odradi. Sledeća zamena ovih ležajeva vas čeka na 100-150.000 km!

Problem se javlja kada su zadnji točkovi mnogo raskrečeni. Znači da je prethodni vlasnik bio nemaran i nije zamenio istrošene ležajeve na vreme pa je došlo do ostećenja kućista ležajeva. To je već skuplja popravka koja zahteva i angažovanje strugara, razbušivanje i biksovanje...

Treba znati da su Citroeni potpuno obični automobili, vozila klasične koncepcije koja se od ostalih automobila razlikuju samo po tome što nemaju amortizere sa oprugama, već hidraulično vešanje. Sve drugo, motor, menjač,i trap su klasični kao i kod svih drugih vozila!

Citroen nikada neće ostati zakovan za zemlju i ostaviti vas na putu zbog pucanja jedne, dve, pa čak i svih 5 (kod BX, CX, GS i DS) ili čak 6 (kod XM, xantie, C5) bombi, sto je i neverovatno da se desi! Bomba najčešće puca kad u njoj ostane malo gasa, pa sa takvom bombom na točku naletite na veliku rupu. Tada puca membrana, gas izlazi u sistem i preko povratnih cevi dalje do expanzionog suda gde se gubi. Kroz napuklu membranu LHM ulje prodire u deo bombe gde je dotad bio gas tako da auto zadržava visinu, samo što na tom točku više nema amortizacije. Treba voziti laganije, obazrivije i u prvoj radionici za Citroen izvršiti zamenu te bombe. Ja sam recimo ovog leta BX sa propalom bombom na prednjem levom točku dovezao od Budve preko Loznice do Šapca (550 km) gde se nalazi moj majstor koji je istu bombu besplatno zamenio drugom jer je bila u garanciji!

Citroen ostaje zakovan za zemlju u dva slučaja: 1-Kada ostane bez ulja i 2-Kada otkaze hidraulična pumpa. Kvar na pumpi je pravi raritet. Ja lično ne poznajem nikoga kome se to desilo!? Ipak, kao i sve drugo i pumpa može da se pokvari, a to se obično desi onim nesrećnicima koji umesto LHM ulja sipaju neko drugo. Tada dolazi do ozbiljnih ostećenja, ne samo na pumpi, već u kompletnoj hidrauličnoj instalaciji! Pravilo glasi: U hidrauličnu instalaciju sipati samo LHM ulje, a u krajnjoj nuždi, ako auto ne može baš da se digne, može se doliti manja količina čistog motornog benzina koliko da se dovučete do prve benziske pumpe/majstora, ali vas tada čeka izmena ulja u celom sistemu!

Zašto dolazi do gubitka ulja? Najčešće pukne neka od cevi! Kvar je bezazlen, jer su glavne cevi bakarne i vare se! Potrebno je odmah reagovati ako primetite da neka od tih cevi vlaži ili ako ispod auta primetite fleku od zelenog LHM ulja. U tim glavnim vodovima vlada veliki pritisak ulja, pa ako cev negde malo popusti, usled velikog pritiska brzo dolazi do cepanja i proširivanja pukotine tako da u sistemu ostaje nedovoljno ulja i auto ne može da se podigne.

Dakle, čim neka cev počne da vlaži, treba je demontirati, odneti do majstora koji vari bakar i zavariti je. Trošak varenja je zanemarljiv i bitno manji od cene ulja koje bi moglo da izadje iz sistema ako ne reagujete na vreme! Jedan litar LHM ulja OMW proizvodnje staje 380 din, Castrolov LHM je 480, a svi drugi proizvodjaci se uglavnom uklapaju u ove cene.

Još je bezazleniji kvar ako ulje počne da kaplje na nekom od povratnih creva! Ova creva su plastična, slična onima kojima se sprovodi voda za pranje vetrobranskog stakla... U povratnim crevima ne vlada nikakav pritisak i ona služe da vrate visak LHM ulja iz bombi u expanzioni sud. Njih je dovoljno iseći makazama i odstraniti deo koji je probušen, te uz pomoć upaljača zagrejati jedan kraj i navuči ga na drugi! Ukoliko je posle skraćivanja crevo previše kratko da bi se nastavilo, može se upotrebiti za nastavak parče od 2-3 cm bilo kog plastičnog creva odgovarajućeg prečnika koje se može kupiti u svakoj prodavnici rezervnih delova za bilo koju marku vozila.

Svi ovi problemi vezani za curenje ulja su toliko retki da vam se može desiti da budete vlasnik BX-a i nekoliko godina, a da se nikad ne susretnete sa nekim od njih! Isto važi i za bombe. Redovna, besplatna kontrola kod majstora specijalizovanog za Citroene i redovno punjenje istih, svešće vaše troškove održavanja na minimum, a vožnju vašim Citroenom učiniti udobnom i sigurnom kao ni sa jednim drugim vozilom!

Mislim da bi bilo važno još spomenuti budućim vlasnicima Citroena BX da obrate pažnju na razliku u kvalitetu karoserije modela proizvedenih do prve polovine 1986. godine i modela koji su radjeni kasnije! Modeli te prve serije imaju jako lošu antikorozionu zaštitu. Lako ćete ih razlikovati. Napred imaju male narandžaste žmigavce za razliku od modela koji su proizvodjeni od leta 86. pa do kraja, kojima su napred ugradjeni veći beli žmigavci. Različite su im i instrument table, jer je stariji model raspolagao sa nepodesnim satelitskim prekidačima i nepreglednim valjkastim instrumentima.

Modeli od sredine 86. godine imaju pocinkovanu karoseriju i ako nisu udarani, najčešće su u besprekornom stanju sa prvom, fabričkom bojom! Korozija prvo napada varene spojeve na prednjim koševima i zadnje blatobrane na delu koji je vidljiv kada se otvore zadnja vrata. Ako BX koji kupujete tu nema korozije, dalje nema potrebe da je tražite!

Ovo su moja iskustva i iskustva mojih najbližih prijatelja i rodjaka sa BX-om i sa Citroenima uopšte. Dakle iskustva ljudi koje poznajem i njihovih automobila koje sam imao prilike da vozim. Mogu slobodno da stanem iza svega što je napisano, a ono u šta nisam siguran, izostavio sam!
[ EagleOne @ 02.04.2006. 23:47 ] @
Citroen BX uradi sam:
http://www.tramontana.co.hu/citroen/

Nosio sam se mislju da kupim jedan, ali sada ne bih imao vremena da mu posvetim...
[ pctel @ 03.04.2006. 01:06 ] @
Pre godinu dana sam se ako se dobro secam vozio BX-om, ili je mozda bio neki drugi citroen, poznavaoci ce znati, ono sto je sigurno do tada sam razmisljao da eventualno kupim jedan takav a posle toga zaobilazim svaki Citroen u sirokom luku. Naime, imao sam takvu nesreci da sednem na zadnje sediste kada sam otkrio da je isto pravljeno za osobe do 160cm visine. Put je bio dug svega 2 km ali sam se ipak jedva uzdrzao da ne zamolim osobu sa prednjeg sedista koja je manje visine da se zamenimo. Glavu sam spustio skroz u stranu jednom stranom na rame, sedeo sam i malo ukoso, a ipak mi je krov pritiskao drugu stranu. Sreca u nesreci je da je ulica bila veoma ravna, jer da je bilo rupa i lezecih policajaca zavrsio bih sa teskim telesnim povredama, ovako me samo dva dana boleo vrat.
[ tjelka @ 03.04.2006. 09:20 ] @
Ne znam u ćemu si se ti to vozio ali bx nije ili imaš 3 metra visine. Ja sam svašta radio na zadnjem sicu i nije bilo štete.
[ nenadu @ 07.06.2006. 05:26 ] @
...kao vlasnik jednog BX-a iz '92 hteo sam samo da podelim neka svoja iskustva...
Mehaniku mu servisira majstor koji mi je sredjivao Ladu Rivu, bez ikakvih problema.
Problemi koji mogu nastati sa hidraulikom se resavaju zamenom bombi ili cevi koje povezuju ceo sistem.
Sto se udobnosti tice ne treba trositi reci a na osnovu iznetih cinjenica za zadnje sediste siguran sam da nije bio BX u pitanju jer ja sa svojim 192 cm se na zadnjem sedstu osecam vise nego udobno.
U Beogradu bar ima dosta prodavnica autodelova za "Fancuze" koje su vise nego solidno snabdeveni i delovima za BX.
Mislim da problem nastaje jer nasi ljudi ne zele da popravljaju kola vec da ih "krpe" pa onda sa kojekakvim improvizacijama naprave vecu stetu nego korist.
Inace BX je najprodavaniji model Citroena svih vremena i prodavao se skoro 10 godina tako da je i to jos jedan podatak koji upucuje da se radi o vise nego dobrom automobilu.
Ljudi se bez razloga plase njegove hidraulike ali to stvarno nije nikakav problem.
[ RobertoKish @ 07.06.2006. 12:04 ] @
jel taj auto moze da odnese pauk?
[ nenadu @ 07.06.2006. 14:45 ] @
...koliko znam moze svaki.
[ Miroslav Jeftić @ 07.06.2006. 15:00 ] @
Ne vidim zašto ne bi mogao, auto k'o auto.
[ lancia88 @ 07.06.2006. 15:33 ] @
Pozdrav,

wow, kakvo uklizavanje ovo sa paukom, bas mi je izmamilo osmeh na ovako ruzan kisni dan. Sve sto ne moze da odnese, Pauk odvuce, u tome je fora ;)

...nemoj sada kao Plavusi u vicu da pojasnjavamo zasto rode ne donose decu ali zato pauk zaista moze da odnese auto..:)
[ StORM48 @ 07.06.2006. 16:18 ] @
Ima nešto istine u tome...

Pežo 307, u full varijanti sa spojlerima, namučio je likove iz parking servisa dobrih pola sata i onda su odustali (nije moguće postaviti one čeljusti ako je parkiran tako da su slobodni točkovi na pogrešnoj strani. (Posle neuspešnog odnošenja, hteli su da ga povuku - prišli su otpozadi i pokušali, s tim što nisu primetili da je ubačen u brzinu, a prednji točkovi uz to smotani i blokirani). Mogli su da rizikuju da izlome spojlere, pa da im izlomim vratove.

Eto :)

Pozdrav

P.S. Inače, auto je bio parkiran propisno, ispred zgrade, ali su "morali" da ga maknu do svog depoa zbog nekih radova (oni kao nešto rade, a ja da im plaćam odvoženje!? Koji bezobrazluk!).
[ tjelka @ 08.06.2006. 10:36 ] @
Što ne može da odvuće to zatakne ispod brisaća. Jednom kolegi su stavili "žabicu na kotač", koja muka. Ne možeš nikud, nego čekaš drugi dan radno vrijeme da ti je skinu pošto platiš. Užas! Bolje kvart-dva dalje nego kazna za parkiranje!
[ pctel @ 08.06.2006. 11:23 ] @
Kazna u svakom slucaju ide pod brisac, a ako podignu placas jos i podizanje a ako otreju na parking onda i mesto na parkingu. Bolje je u svakom slucaju da ne odnesu. Jeste li sigurni da pauk moze da uhvati zadnji tocak BX-a:
[ tjelka @ 08.06.2006. 12:01 ] @
Pa kada je zadnji kraj spušten ima velike šanse da nešto ogrebu, pokidaju i sl. Kada mijenjaš gumu moraš ga podići na najviše da bi je uopće skinuo, ili imaš veliku dizalicu, ili dvije pa podmećeš cigle.

Super tuning!. Imam Bx, e još para za ovakav tuning... barem izvana!
[ wlayzza @ 22.01.2007. 10:43 ] @
Pozdrav svima.....
Koliko vidim , većina koja se ovde javila i priča o bx-u,je samo nešto načula ili se jedanput vozila u tom autu i svi su stručnjaci...
Ja taj auto imam već nekoliko godina,tj.ovaj sada koji imam mi je drugi,to je bx 1.9 D....
Što se tiče priča da se puno kvari, to uopšte nije tačno,motori su im perfektni,jer to su peugeot motori,a svi znamo da su francuski motori u vrhu,zajedno sa nemačkim. Što se tiče hidraulike i bombi,ni tu nema greške, jer punjenje bombe ovde u Nišu košta 500 dinara, a trebalo bi da se pune u proseku na 2-3 godine,a u slučaju da odu membrane, polovna bomba košta 25 a nova 55 evra, pa sad vi vidite šta je isplativije, bomba koja daje ekstra udobnost ili amortizer koji je u proseku duplo skuplji.....
Dakle da skratim priču, citroena bx preporučujem od srca, jer to je auto koji vas nikada neće ostaviti na putu....a i postoji jedna izreka za njega: citroen je kao javna kuća,sramota vas dok uđete, a kad jednom to uradite više vam se ne izlazi.....
[ StORM48 @ 22.01.2007. 19:11 ] @
Citat:
wlayzza: ...svi znamo da su francuski motori u vrhu,zajedno sa nemačkim.


Lovačka priča, na pravi način. Za nemačke motore, sada sam već ubeđen da su Srbi smislili taj mit o "nenadj*******i" tih istih motora, što nema baš veze s mozgom. Pogotovo ne za ovde omiljeni VW.

Pozdrav
[ wlayzza @ 23.01.2007. 17:03 ] @
Apsolutno se slažem STORM, i želim da ispravim samog sebe.....tu sam mislio na mercedes,iz iskustva....
Pozdrav
[ lancia88 @ 23.01.2007. 22:34 ] @
Pozdrav,

Citat:
wlayzza:
Što se tiče priča da se puno kvari, to uopšte nije tačno,motori su im perfektni,jer to su peugeot motori,a svi znamo da su francuski motori u vrhu,zajedno sa nemačkim......
Dakle da skratim priču, citroena bx preporučujem od srca, jer to je auto koji vas nikada neće ostaviti na putu....


eto, kad Ti kazes.....neka bude...
[ tjelka @ 24.01.2007. 14:33 ] @
Ja sam vlasnik bx-a 1.1, vrlo rijetke verzije od 88 do 89 godine se proizvodio sa tim motorom. Nedavno je ugrađen drugi motor od AX-a iz 97. Troškovi koje sam imao kada sam kupio rabljenog za cca 300 € su otprilike:

lajtunzi (cijevi hidraulike) i prednji i zadnji: 150€ sa ugradnjom
dijelovi prednje mehanike ( zglobovi, seleni i spone) ljevi i desni: 100€ sa ugradnjom
homokinetički ljevi i desni zglob: 150€ sa ugradnjom
punjenje kugli plinom svih 5: 100€

Ostalo je sve ok, i sa motorom 1.4 ide 160km/h i dalje ni makac, te na otvorenoj cesti ima prilično dobru dinamiku.

Iako kupite jeftin auto, a bx je sigurno jeftin auto, nemojte štediti na gumama. Kupite dobre gume i nema šanse da vas BX zanese na cesti, naravno u granicama zdravog razuma. Ako kupite 175 x 70 x R14 ili 185 x 70 r14 jedva da ćete koju neravninu na cesti jače osjetiti. Auto jednostavno kao da lebdi.

Potrošnja sa dobro naštelanim ventilima i podešenim karburatorom sa motorom 1.4 iznosi oko 6 otvorena, 8 grad, 7 na 130 km/h. Otprilike iz iskustva.

Sa svojom pocinčanom karoserijom ne propada, a svi modeli od 86 (ako se ne varam) imaju pocinčanu karoseriju.

Dakle stvarno jeftin i dobar auto te vrlo jeftin za održavanje. Ne treba prevariti situacija da za auto daš 300€ te u njega uložiš još 500€, to je skroz ok, i ne moraš uložit odmah nego prema procjeni.

Za usporedbu sa BX-om, ne vjerujem da se za 800€ može naći auto koji nije trul, bezprijekorno udoban, sa dobrim motorom i relativno malom potrošnjom, te odličnim performansama na cesti i puno prostora sa kojim se unutar njega raspolaže, a svakako sa jeftinim i vrlo dostupnim djelovima.

Zgodna je stvar da ga možeš natovarit teretom, te se on neće spustiti, nego će samo otvrdnuti ovjes, a kada ga spustiš skroz na najnižu poziciju, ne ljulja se u polumraku pored rijeke :)

[ Zdravo_djaci @ 08.02.2007. 19:49 ] @
Ima li nekog sa iskustom sa ovim automobilom.
Pruza mi se prilika da ga uzmem za male pare.
Tip kaze da je uradio generalku pre dva meseca.Treba mu lova pa hoce da ga proda po nizoj ceni.
[ teodar @ 27.02.2008. 20:23 ] @
Pozdrav svima ! Imam jedan veoma strašan problem koji se zove ,,Besparica,, zato moram da se služim svakojakim
forama da bi se domogao automobila. Imam mogućnost da vozim Citrojen BX 1.9 TDI karava samo ako nađem nekakav domaći koji bihmogao da vredi do 1000 eura, može i havarisan pa možda bi to bilo najbolje rešenje pošto iz nekog razloga imam par stranih takvih automobila od kojih bi mogao nešto da iskoristim ali kao takvi mi nizašta zasada ne koriste. Rado ću prihvatiti bilo čiji konkretan savet pa i ponudu koja bi mi omogućila da za 1000 eura provozam dizela karavana i sa njime krenem u posao na pijaci, pa čak prihvatam i ponudu saradnje u trgovini. Hvala Vam svima PuNo !!!

[Ovu poruku je menjao bakara dana 27.02.2008. u 23:12 GMT+1]
[ TurinTurambar @ 05.03.2009. 18:19 ] @
Vozim BX iskljucivo dizel varijante do sada 3 , trose oko 6 l na 100 km , Udoban max i lak za voznju ,
sto se kvarenja tice hidraulika je nezgodna ali sa pravilnim odrzavanjem nema problema
inace porethodni BX 1.9 TRD je presao preko 460000 KM ,
njegov naslednik je presao oko 190000 kada sam imao direktan sudar i razlupao ga , hvala bogu na pojasu auto otiso al ja citav
i poslednji koji sad vozim je 1.8 TZD turbo ne trosi vise od 7l cak i kad ga forsiras
Svima topla preporuka na kraju krajeva BX je dizajnirao Marcello Gandini a to je covek koji je izmenju ostalog dizajnirao i sledece automobile :

* Alfa Romeo Montreal
* Alfa Romeo 33 Carabo
* BMW 5 Series
* Bugatti EB110
* Citroën BX
* Cizeta Moroder V16T
* De Tomaso Pantera 200
* Ferrari Dino 308GT4
* Fiat 132
* Fiat X1/9
* Iso Lele
* Lamborghini Countach
* Lamborghini Diablo
* Lamborghini Espada
* Lamborghini Jarama
* Lamborghini Miura
* Lamborghini Urraco
* Lancia Stratos
* Maserati Khamsin
* Maserati Quattroporte IV (1994–2001)
* Maserati Shamal
* Renault 5 Phase 2
* De Tomaso Biguà/Qvale Mangusta

Pa sad vidite u kojoj klasi se vozite kad kupite ovaj auto ;)
[ vladd @ 05.03.2009. 19:34 ] @
Marcelo i njegov aerodinamicni a "kockasti" dizajn, ostrih uglova. Kao da je dizajnirao i steelt avione

Poz
[ stano @ 06.11.2009. 12:33 ] @
Vlasnik sam BX vec 2 godine i izuzetno sam zadovoljan. U pitanju je BX 16TRS 86g, i ima predeno oko 103000 Km. Kupio sam ga da ispunim sebi decacki san a i zato sto volim Citroene. Imam samo reci hvale. Kad bi samo uspeo da dodem u posed BX Gti 16V verzije sa kompletnom opremom(Retrovizori i prozori na struju, ABS, Klima,...) i to bez nekog dodatnog tuning-a.
[ botr @ 19.11.2009. 23:08 ] @
Ne bih se slozio za motore, svako ima neka svoja iskustva, ja sam presao 400.000 sa audi/vw 2.2 motorom, a motor nije nikad otvaran, apsolutno nista, samo redovno odrzavanje, od mnogo toga zavisi na sta ces da naletis, od npr. fabricke greske u materijalu, do nekog motora koji nije odrzavan a mucen je max.
[ Nenad bx @ 23.12.2009. 18:57 ] @
Da li bi mi neko rekao,s obzirom da sam u hidrauliku dolio ulje koje se koristi i za automatske menjace,mnogo ili malo pogresio? Dolio sam ceo litar,pa se plasim da mi ne crknu bombe! Auto sam skoro kupio (citroena bx), pa nemam iskustva. Unapred hvala!
[ divljikonj @ 20.01.2010. 13:14 ] @


Iskreno ovo auto mi je posebno interesantno, jedino što me zanima, kao uostalom i kod svih drugih starijih vozila, je pitanje imali rezervnih dijelova!

Nedavno sam na TV gledao reklamu za renault gdje neki stari čiča dođe u servis s renaltom starim 80 godina na servis. Iz toga bi zaključak trebao biti da je renault vječan te da za njega ima dijelova uvijek. Iako sumnjam da je tako u stvarnosti. posebno sam se razočarao u VW kada su mi u ovlaštenom servisu rekli da nema dijelova više za auto starije od dvadesetak godina, bez obzira što si spreman kupiti skupi novi dio u ovlaštenom servisu!?!

dobro to je sada već nova tema za razmišljanje, ima veze i sa ovom jer BX nije auto koje je često na našim cestama pa nema polovnih dijlova ni na otpadima, e zbog toga sve ovo pišem.

Nisu mi jasni razlozi zbog čega je BX popljuvan u narodu i može se naći za male pare dok neki golf 2 košta 2 do 3 puta skuplje, a uz to je siromašnije auto jer BX je i udobnije i veće vozilo i jednako je štedljiv a i dijelovi nisu skuplji?? To je misterija balkanskog tržišta... Možda su tome pridonijeli ADACovi testovi gdje je BX redovno bio pri dnu tabele po broju kvarova na 1000 vozila, kao najviše se kvari. (iako ja odavno ADAC u nevjerujem jer sam više puta mogao primijetiti da nameštaju i reklamiraju određene proizvode, ali dobro sad).

U svakom slučaju ako je u dobrom stanju isplati se kupovina, nije skup, ali treba imati u vidu da se neće lako ni prodati kasnije kada odlučite ga prodati. Ljudi hoće golfa 2 hehehe.

Pozdrav!
[ MILANBUX @ 09.03.2011. 21:37 ] @
Pozdrav svima..

Imam citroena vec 10god. I mogu vam reci da me dobro sluzi, presao sam za sad 492000 KM, 90god 1.9D, mada ja sve na njemu popravljam i punim kugle itd... Nego imam jedno pitanje:



Da li na BX koce zadnji tockovi kad zakocis naglo, mislim na one koji nemaju ABS???
Jer moj bx koci, a koji god sam drugi video ne moze, nego samo prednji tockovi!!!

JEL ZNAKO NEKO U CEMU JE FAZON???
[ goat @ 09.03.2011. 22:00 ] @
Citat:
MILANBUX

Da li na BX koce zadnji tockovi kad zakocis naglo, mislim na one koji nemaju ABS???
Jer moj bx koci, a koji god sam drugi video ne moze, nego samo prednji tockovi!!!

JEL ZNAKO NEKO U CEMU JE FAZON???



u neispravnim kočnicama!....
[ Zarko Silic @ 09.03.2011. 22:16 ] @
Citat:
MILANBUX: Imam citroena vec 10god. I mogu vam reci da me dobro sluzi, presao sam za sad 492000 KM, 90god 1.9D, mada ja sve na njemu popravljam i punim kugle itd... Nego imam jedno pitanje:


Blago tebi. Mozes da ga parkiras gde god pozelis.

Pauk ga sigurno nece dirati.
[ Nenad bx @ 10.03.2011. 21:07 ] @

I ja ga Milane imam,ali zaista nisam obraćao pažnju na to!  Pa valjda je logično da koče i zadnji,pa zašta mu služe kočnice inače?

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 10.03.2011. u 22:18 GMT+1]
[ MILANBUX @ 10.03.2011. 21:45 ] @
Ej mozda me nisi razumeo sta ocu da kazem, BX moj koci na sva 4 tocka kad stisnem kocnicu do kraja i ostaje trag od sva cetiri tocka, a ima dva druga kojima uposte ne koce zadnji tockovi naglo ni po ledu,a sve je ispravno i razradjeni kocioni cilindri itd, ja mislim da BX koci na zadnje tockove samo kad ima tereda al ne moze naglo da zakoci nikako, jer mozda zato ima diskove debele samo 5 mm... Probaj da zakocis naglo i vidi jel koce zadnji tockovi, da li ostavljaju trag??!!

A znam zasto moji koce otkrio sam!!!

Pa me zanima jer tvoji koce zadnji naglo???

AJ probaj pa mi javi ako ti nije problem!!!
[ MILANBUX @ 10.03.2011. 21:49 ] @
Ej mozda me nisi razumeo sta ocu da kazem, BX moj koci na sva 4 tocka kad stisnem kocnicu do kraja i ostaje trag od sva cetiri tocka, a ima dva druga kojima uposte ne koce zadnji tockovi naglo ni po ledu,a sve je ispravno i razradjeni kocioni cilindri itd, ja mislim da BX koci na zadnje tockove samo kad ima tereda al ne moze naglo da zakoci nikako, jer mozda zato ima diskove debele samo 5 mm... Probaj da zakocis naglo i vidi jel koce zadnji tockovi, da li ostavljaju trag??!!

A znam zasto moji koce otkrio sam!!!

Pa me zanima jer tvoji koce zadnji naglo???

AJ probaj pa mi javi ako ti nije problem!!!
[ Nenad bx @ 10.03.2011. 22:14 ] @




--0-1792518014-1299795283=:4103
Content-Type: text/html; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Hoću,ali ne mogu večeras. pozzz.--- On Thu, 3/10/11, MILANBUX <[email protected]> wrote:From: MILANBUX <[email protected]>Subject: Re: Citroen Bx / iskustva / hvala ili pljuvanje [elitesecurity.pracenje.teme]To: [email protected]: Thursday, March 10, 2011, 9:45 PMEj mozda me nisi razumeo sta ocu da kazem, BX moj koci na sva 4 tocka kad stisnem kocnicu do kraja i ostaje trag od sva cetiri tocka, a ima dva druga kojima uposte ne koce zadnji tockovi naglo ni po ledu,a sve je ispravno i razradjeni kocioni cilindri itd, ja mislim da BX koci na zadnje tockove samo kad ima tereda al ne moze naglo da zakoci nikako, jer mozda zato ima diskove debele samo 5
mm... Probaj da zakocis naglo i vidi jel koce zadnji tockovi, da li ostavljaju trag??!!  A znam zasto moji koce otkrio sam!!! Pa me zanima jer tvoji koce zadnji naglo???AJ probaj pa mi javi ako ti nije problem!!!--http://www.elitesecurity.org/p2829809Prijave/odjave: http://www.elitesecurity.org/pracenje#154766Ne menjajte sledece dve linije ukoliko odgovarate putem emaila!esauth:154766:26e90340df0a80cb615d454b8a23036aOdgovor pisite *iskljucivo* ispod ove linije:


--0-1792518014-1299795283=:4103--
[ taxista @ 27.03.2011. 14:36 ] @
Isti sam problem i ja imao kad sam otisao na tehnicki pregled, sve je ok a zadnje kocnice nema, "strucnjaci" su vec hteli da me otkace, ali je dosao stari fan citroena i objasnio da mora da se optereti zadnji deo. Ili tako ili da se digne na zadnji stepen, jer kad zakocis na normalnom stepenu, zadnji deo propada i ne koci dovoljno. Nadam se da sam ti pomogao! Imam jednu molbu, za vas fanove BX-a, da li se moze naci zadnji spojler tj stabilizator na gepeku gde i koliko kosta?
[ njofra_bx @ 25.08.2011. 13:42 ] @
pozdrav,
prije 5god kupio sam polovni bx 1.9D iz '89god . Motor je vec tada imao oko 250 000km a sada ima oko 400 000km .. motor mu radi ko svicarski sat, trosi 5L u prosjeku a vozi na koje god stavis gorivo od loze , plavog dizela i dizela.. nema razlike auto je do prije 2godine radio savrseno kao i danas , hidraulika je odlicno drzala , punio sam samo zadnje kugle , crijeva od hidraulike nisu kapala ... no tada je poceo show.. vozio sam se cestom i odjednom mi se upali STOP na instrumentnoj tabli.. to mi se jos nije bilo desilo .. ja stanem odma i vidim malo tece ulje.. ja ajde deri do kuce sreca bio blizu .. i dodem kuci i susjed mi automehanicar za citroen sva sreca pa i on ima bx i radio je u tvornici citroena za vrijeme bx-a. on promijeni gumu od odvoda koja je kapala i vozi dalje ali nakon mjesec dana opet tece.. zakrpamo i tu gumu .. i tako jos par puta.. i onda neko vrijeme bez problema .. no onda opet gume.. jos me i dan danas zezaju ... i dosadilo to meni , otiso u citroen servis nove orginal gume 2 komada 200Eura ... sada samo trebam izvadit motor i spojit na novo sve gume .. za mene je taj auto tenk.. nema gdje nemos doc sa njim po bilo kojim uvjetima.. nikad me nije izdao makar mu curi ulje on vozi ko da nije nista bilo... vemo udoban i komforan auto iznutra . iako vani nije neka ljepotica ... ali drzi se auto , u ovim vremenima gdje je skupo gorivo auto je i vise nego isplativ.. svi rezerni djelovi se lako nađu i ja nisam mehanicar ali znam promijeniti sam vecnu stvari na autu.. sve jednostavno pogotovo crijeva od hidraulike koji neki misle to je strava treba znat mijenjat , nesmijes dirat da ne zeznes... to su price za djecu .. jednom mi je puko crijevo na moru ... ja ulijem 1dcl ulja jer je sve isteklo .. upalim on polako digne .. stavim gredu pod njega i malu orginal dizalicu .. gidnem ga 1m od poda i sam zavarim crijev i spojim ako pukne.. auto se moze nac za male pare i to je veoma isplativo , ali moj je savijet cim se kupi odvest majstoru da promini crijeva od odvoda hidraulike jer su na takvom starom autu u banani... nakon tog auto pali i vozi i nece te iznevjerit.