[ MEGRAPORTAL.COM @ 10.02.2006. 12:02 ] @
Dokle će beograd da ima samo pola metroa? Da li mislite da je stvarno bolji onaj sistem lakog metroa? Mislim da je u tom slučaju bolje da jednostavno povećamo broj tramvaja na ulicama, i možda raširimo mrežu šina. A ne bi bilo loše ni da poprave železničke pruge koje vode kroz centar grada i renoviraju par stanica, pa da nam to služi kao neka vrsta nadzemnog, ali izolovanog metroa (ne meša se sa drumskim saobraćajem, a moglo bi npr. od Pančevačkog do Brankovog mosta da se dođe za 15tak minuta ili manje, i da zaobiđe gužvu u "krugu dvojke").
Šta vi mislite o ovome?
[ Stefano @ 10.02.2006. 14:38 ] @
posto dosta pratim tu temu da kazem rec-dve...

Dakle light rail ili laka zeleznica se sastoji kao sto i sam znas od nadzemnog i podzemnog dela, ona se uvodi iz vise razloga, ali kod nas je primaran taj sto se novca za "teski" metro jednostavno nema!

Za pocetak bih ti preporucio da odes na sajt
http://www.urbanrail.net/ i to na evropsku sekciju pa da vidis sve metroe i light railove Evrope.

Imao sam srece i da putujem dosta pa da se u nekim od tih gradskih zeleznica i licno vozim.

Dakle ovako light rail koriste mnogi gradovi naprimer:Porto, Sevilla, Hanover, Frankfurt, Stuttgart, Keln...
na ovom sajtu klikni na te gradove pa ces dobiti obilje podataka o tim sistemima kod njih. Cak i neki gradovi koji imaju pravi-teski metro imaju "laksu" verziju light raila, ustvari klasa "ispod" onoga sto ce imati Beograd, a to je neka vrsta tramvaja sa podzemnom sekcijom, kao sto je Milanska linija 14, na kojoj saobracaju "Eurortramovi", koji se u Portu koriste kao light rail.
Jedina stvar koja odvaja i priblizava Milansku liniju 14 tramvajima je ta sto on ipak u nadzemnom delu ide zajedno sa ostalim saobracajem sto u BG-u nece biti slucaj.

U BG,sto verovatno i sam znas, prva linija ce ici od Ustanicke, do Tvornicke u Zemunu, gradice se po fazama, tako da ce faza 0 biti zavrsena vec 2008 a ona ce ici od hotela Hyatt par stanica prema Areni i to ce biti test faza. Za svo to vreme gradi se i najteza faza1, a to je faza u koji ce se ja mislim rasteretiti gradski saobracaj, od Vukovog spomenika, podzemno do Hotela Hyatt (sa 7 podzemnih stanica u centru). Ta faza bi trebala biti gotova 2009 godine. Faza2 ce ici od arene do tvornicke u Zemunu, nadzemno ali sa jednom podzemnom stanicom.
I faza 3 koja je verovali ili ne teza faza, a to je kroz bulevar od Vukovog spomenika do Ustanicke (od Depoa nadzemno). Ta faza ce biti teska, zato sto ce morati kompletan bulevar revolucije od depoa do Ustanicke, da se rekonstruise, i da se prosiri, kako ce to ici videcemo, definitivno nece ici lako, i sa zavrsetkom te faze prva linija metroa ce biti kompletirana.
Ali vec 2008 pocinje izgradnja i druge linije, ne znam za njene faze, ali znam da ce ici od Pravnog fakulteta do Banovog brda i to kompletnom linojom podzemno.

Na sajtu beolanda (www.beoland.com ) ima zanimljiva prezentacija buduceg metroa ali sajt trenutno ne radi.

Metro ce definitivno i nadzemnim delom biti potpuno odvojen od dosadasnjeg saobracaja, sto odmah u startu predstavlja prednost u odnosu na tramvaje, znaci metro ce ici u posebnom delu izmedju traka bulevara neka ukrstanja sa drugim ulicama ce biti zatvorena a tamo gde to nije moguce metro ce ili otici podzemno ili ce biti napravljen nadvoznjak.
Dakle prednost u odnosu na tramvaj je mnogostruka.

Kompozicije lakog metroa lice na ove nove fancy tramvaje, ali su vece i sire.
Meni se najvise svidjaju Eurotramovi koji se koriste u Portu, Milanu i Strasburu, evo slika





zaista izgledaju fenomenalno, doduse oni su jedni i od najskupljih tako da ipak sumnjam da ce voziti u Beogradu, ali ko zna videcemo.

Oni idu do 70 kmh sto je sasvim dovoljno za metro i siguran sam da ce se od ustanicke do zemuna sitzati za 25 minuta kao sto je najavljeno (kad ukljucimo i stajanje na stanicama, i ne moze se svugde voziti maksimalnom brzinom)

Jedino mi je zao sto nisu bili malo mastovitiji u projektu metroa, naprimer projekat za Zagrebacki laki metro kaze da ce celokupan nadzemni deo biti izgradjen na stubovima, znaci na vijaduktu, sto je ipak atraktivnije od naseg projekta, ali doduse tad se postavlja pitanje kako bi se resilo izletanje iz sina (koje bi se definitivno zavrsavalo tragicno).

Ako ima jos neko neki komentar bilo bi mi drago da cujem.

[Ovu poruku je menjao Stefano dana 10.02.2006. u 15:40 GMT+1]
[ sasa022 @ 10.02.2006. 14:51 ] @
Citat:
Šta vi mislite o ovome?


Nista... Pusti snovi... Ova zemlja je propala i od toga za sada nema nista....
Mozda tek za par godina,
[ salec @ 10.02.2006. 15:58 ] @
Uskoro ce CeBit. Ko ide, moze da se uveri kako to izgleda u Hanoveru. Oni u principu imaju taj fazon kakav se predlaze kod nas: metro im je tramvaj koji je izdvojen (i ogradjen), a u centru je gurnut plitko pod zemlju (otprilike kao recimo pesacki podzemni prolazi kod nas). Jedino, razmak tramvajskih sina u Beogradu, kao i slaba podloga pruge, dovode do nestabilnosti (ljuljanja) i drasticnog ogranicenja brzine cak i na ravnim deonicama, a ostra skretanja su, cini mi se, najveci "sporisa".
[ Nemanja Avramović @ 10.02.2006. 16:31 ] @
Ja sam se u Grckoj (Atina) vozio takvim metroima (nadam se da je to to) i skroz je dobro. Bilo bi lepo da i u BG-u naprave tako nesto
[ dejan, @ 12.02.2006. 00:36 ] @
Ne znam zbog čega će se prvo graditi faza od Ustaničke prema Zemunu,jer mislim da bi linija metroa prema Banovom Brdu mnogo više rasteretila saobraćaj.
[ MEGRA @ 13.02.2006. 14:33 ] @
Čini mi se da bi bilo bolje da prvo rašire mrežu po centru (kako god znaju i umeju), pa zatim da krenu ka periferijama. Takođe mislim da bi bila dobra ruta (nemam pojma šta je već isplanirano) neka koja spaja trasu od gl. žel. stanice do pančevačkog mosta preko Karaburme, Mirijeva, Zvezdare i Konjarnika sa ostatkom već postojeće železničke infrastrukture.
[ dejan, @ 15.02.2006. 17:29 ] @
Prva linija metroa trebalo bi da bude puštena u saobraćaj 2011

To bi trebalo ovako da izgleda













Detaljnije informacije o lakom metrou na sajtu Direkcije za gradjevinsko zemljište

http://www.beoland.com/lrt/lakimetro.asp
[ MEGRAPORTAL.COM @ 15.02.2006. 17:54 ] @
Hvala na prilozenim slikama i na linku, upravo downloadujem animaciju sa tog sajta.
Nadam se da ce stvarno biti pustena u rad tada a ne 10 godina kasnije kako je to obicaj u beogradu.
Inace, ovi vozici su simpaticni, ali izgleda da nisu mnogo veci od tramvaja.
Sto se tice mreze nadam se da ce je razviti za razliku od mreze sadasnjeg metroa ili tramvajske mreze.

Ps: Kako ce olaksati saobracaj kada vozici skoro celom trasom idu iznad zemlje i seku ulice kojima cirkulisu kola i ostala vozila gsp?
[ Stefano @ 15.02.2006. 18:07 ] @
Pa vec sam napisao metro ce biti potpuno nezavisan posto ce biti na posebnom delu na sredini puta, i neke raskrsnice koje su nepotrebne ce biti zatvorene, a tamo gde su potrebne metro ce se spustati pod zemlju ili ce se praviti nadvoznjaci.

U svakom slucaju 2011 ce kompletna prva linija biti gotova ali vec 2009 ce biti gotov i za mene najzanimljiviji deo od Vukovog Spomenika do Novog Beograda, pod uslovom da izgradnja zaista krene ove ili sledece godine.
[ MEGRAPORTAL.COM @ 17.02.2006. 13:01 ] @
A da li se zna ko ce da pravi ove vozice? Da li ce ih poveriti nekoj domacoj fabrici (Gosa iz Smed. Palanke), ili ce ih kupiti iz inostranstva?
Inace, pre par godina sam video na glavnoj zel. stanici par Gosinih Vagona i mogu vam reci da su extra, sa zatamnjenim staklima i aircondition uredjajima (toliko sam video), i voleo bih da oni prave ove vozice da i domace firme zarade nekad na obnovi grada.
[ Stefano @ 17.02.2006. 14:27 ] @
Ja bih najvise voleo da to budu Alstom, Bombardier, Siemens ili Eurotram vozovi, ali ponovo pitanje je da li mi imamo novca za tako nesto.
Inace sumnjam da ce Gosa praviti s'obzirom da oni samo prave vagone a ne celokupne kompozicije.

Ako pogledamo istini u oci, a to je da kuburimo sa parama to ce onda najverovatnije biti Hrvatski Koncar ili Ceske kompozicije.
Ali kad pogledas i one imaju onaj "fancy look", cak su ove Ceske kompozicije koje saobracaju u Pragu kao tramvaji, by Porsche design.

Mada pazi jednu stvar ni Koncar a koliko znam ni Ceske fabrike ne proizvode light rail kompozicije vec samo tramvaje, ali moze da se desi da je lako da izvrse modifikacije na postojecim tramvajima kako bi bili prava light rail kompozicija.

Evo i slika

1.Ovo su novi Ceski tramvaji, doduse ne najnoviji sa Porsche dizajnom, ti su samo restilizovani napred i pozadi, ali i ovako fino izgledaju (mada su daleko od Alstoma, Bombardiera i slicnih poznatih proizvodjaca tramvaja i drugih sinskih prevoznih sredstava)


2.A ovo su novi Konacar tramvaji jako slicni light rail kompozicijama i verujem da se uz malo modifikacija mogu prilagoditi lakom metrou:



PS.obratite paznju na ovim slikama iz Zagreba da izmedju sina i ulice ima ovaj sloj tvrde gume, cuo sam da se tako oblozene sine mnogo duze traju, po meni bi nasi isto tako trebali da odrade prilikom renoviranja tramvajske mreze koja je u ocajno-katastrofalnom stanju, i da konacno nabave nove tramvaje, ma bilo kakve , samo da su novi.
[ Deda_Mraz @ 17.02.2006. 15:21 ] @
Ma našoj držvai ni to ne treba, jer kod nas ima više stoke nego kultrunog sveta, pa će svi poželeti onako lepo debelim crnim markerom da se potpišu na voz, tramvaj šta li je već. A kada tramvaj stane u stanicu neko da prtrci i sprejem napiše svoj nadimak....

Ooo srbijo...
[ Stefano @ 17.02.2006. 16:35 ] @
Vidis tu se itekako slazem sa tobom, stvarno ima mnogo stoke kod nas, al valjda takav nam je mentalitet (tako je i u Italiji,i Grckoj naprimer, dok recimo severnije od nas u Austriji i Nemackoj tako nesto je nezamislivo)
[ spartak @ 17.02.2006. 17:38 ] @
Ma nezamislivo je al za malo.

Ima i tamo i ovamo svakakvog sveta, i dobrog i loseg.

Gde bi nam bio kraj da su po nama sarali markerima. I jevrejima bi sigurno prijao sprej nego gas po komorama bas kod tih finih.

Ako cemo da skidamo od njih dobre stvari, ajde da skinemo i ono da nikad nista lose o svom narodu i zemlji nece da trabunjaju, barem ne pred strancima.
[ Ivan Dimkovic @ 17.02.2006. 18:01 ] @
Citat:

Vidis tu se itekako slazem sa tobom, stvarno ima mnogo stoke kod nas, al valjda takav nam je mentalitet (tako je i u Italiji,i Grckoj naprimer, dok recimo severnije od nas u Austriji i Nemackoj tako nesto je nezamislivo)


Dodji u Berlin na par dana da vidis kako je nezamislivo ;)

Markeri i grafiti su deo urbane kulture u velikim metropolama i vrlo je tesko odvici ljude od toga ;)
[ dejan, @ 18.02.2006. 00:50 ] @
Jbt kakve tramvaje imaju Hrvati.Ovi naši su za otpad
[ Backy @ 18.02.2006. 17:19 ] @
a šta su im one svetle tačke na gumi između šina?
[ momsab @ 19.02.2006. 16:35 ] @
u nekadasnjoj SFRJ Zagreb je bio poznat (i) po najlepsim tramvajima

lepa ideja za metro :)
cuh da postoje predlozi za leteci taksi sta-li-vec :)