[ Dark_Runger @ 14.02.2006. 14:24 ] @
Dali neko ima ovaj video clip?
[ M.O.D. @ 14.02.2006. 18:40 ] @
ovde. poslo bi ti ali tesko sa dial-upom 11mb.
[ Dark_Runger @ 14.02.2006. 18:50 ] @
Daj neki link ili ime file-a da ga lakse pronadjem na google-tu.
[ Fuzz @ 14.02.2006. 19:59 ] @
Ajd stvarno, i ja bih to voleo da vidim. Znajuci kakve su budale likovi iz Top Gear-a, ne moze biti dosadno.
[ ypow @ 14.02.2006. 20:03 ] @
Citat:
M.O.D.: ovde. poslo bi ti ali tesko sa dial-upom 11mb.


gde "ovde"
[ M.O.D. @ 15.02.2006. 00:18 ] @
Citat:
Dark_Runger: Daj neki link ili ime file-a da ga lakse pronadjem na google-tu.

ne znam link. dao mi ortak.
Citat:
Fuzz: Ajd stvarno, i ja bih to voleo da vidim. Znajuci kakve su budale likovi iz Top Gear-a, ne moze biti dosadno.

nije dosadno. do jaja je.
Citat:
ypow: gde "ovde"

ovde, na mom kompu.
[ The Impaler @ 15.02.2006. 17:05 ] @
Ja na google>video nashao ladu,budzenu u lotusu:)
Jugasha nema ni'de.


[Ovu poruku je menjao The Impaler dana 15.02.2006. u 18:28 GMT+1]
[ Dark_Runger @ 15.02.2006. 18:06 ] @
Citat:
M.O.D.: ovde. poslo bi ti ali tesko sa dial-upom 11mb.


Ajde upload-uj to sa nekog brzeg linka ili reci tom ortaku da on upload-uje.
[ Darko Prelic @ 15.02.2006. 19:13 ] @
Ili cete ti i ortak zazaliti sto ste se ikada rodili! xD
[ Mister Big Time @ 16.02.2006. 05:13 ] @


za dzabe sam ga upload-ovao... kako je glup ovaj RapidShare pa to je strasno, zasto NA POCETKU uploada ne pretrazi nego tek na kraju... grrrrr
Your file yugo45.wmv (11948828 Bytes) has been uploaded by someone else already. The filename may differ.

Evo ga i LINAK:

http://rapidshare.de/files/11677937/Top_Gear_-_Yugo_45.wmv.html


P.S. Ako neko zna koji je auto proglasen za NAJGORI ikada, posto je nas jugic tek na 2. mestu? Ko li je na 1. zivo me zanima...
[ Miroslav Jeftić @ 16.02.2006. 08:28 ] @
Super je test, sad sam ga pogledao, mada ne sumnjam da će kragujevčani sad da stanu u odbranu svog super modela...
[ Dark_Runger @ 16.02.2006. 15:51 ] @
Lako je sad naci kad znam ime file-a.

Evo ima i ovde da se ne cimate sa rip-off rapidom:

http://www.mobisux.com/album/data/501/37086Top_Gear_-_Yugo_45.wmv
[ anon75319 @ 16.02.2006. 17:17 ] @
Ovo je super!!!
Sa prijateljem sam ovo gledao i pokidali smo se od smjeha!!!
[ ton_majstor @ 16.02.2006. 20:46 ] @
Ok, dva stava, od istog čoveka:

1. Svaka čast, ta limena kofa i ne zaslužuje bolje!! Imao sam jednu nekada, pa slično mislim i sada!!!

2. Jedan odvratan Britanac, u svom odvratnom tenku, lažno patriotski napaljen, lažno puca na jednu olupanu ex-jugoslovensku drtinu od auta.
Da ne bude sumnje, taj auto i zaslužuje svaki MALtretman koji je tamo dobio, ali NE OD NJIH, Britanaca! Oni ga nisu nit' vozili nit' ginuli u njemu, pa da se tako proseravaju naglas, odnosno.... da imaju neke specijalne zamerke na celokupan "YUGO-dojam"!

Toliko.

[Ovu poruku je menjao ton_majstor dana 16.02.2006. u 21:47 GMT+1]
[ crews_adder @ 16.02.2006. 21:11 ] @
Prvo, oni iz Top-Gear ekipe imaju potpuno pravo da kazu i mnogo gore stvari od toga sto su rekli za Yugo. Ni to sto su vozili 45-icu nije nikakvo opravdanje za krs kakav on jeste (ne zivimo u '84.-oj,ako niste primetili). No, i takav, za nas standard i puteve je sasvim primeren, pogotovo kada se ima u vidu i niska cena njegovog odrzavanja. Jos ako mu se ugradi i plin...

Najveca modifikacija na Yugu, pored metalik boje (koja se tretira kao dodatna oprema), je to sto se pojasevi sada ubacuju u jednu kutiju, umesto u dve zasebne, kao sto je to bio slucaj na Fici. Zaboravih da je i dezen presvlaka promenjen.

Doticni test koji smo svi gledali datira od pre min. 10+ godina, rekao bih, tako da to nije puko izivljavanje, ali meni ipak lici na neko novogodisnje ili slicno praznicno izdanje Top-Gear, nego na pravi TG test. Ali,da su se docepali 55-ice, e to bi bila druga prica! (ironija) :P

Oni iz Top Gear svasta kazu (i za to imaju puno pravo) i za modele za koje ljudi iz fabrike Zastava jos ne znaju da postoje. Ko je bar jednom gledao Top Gear na BBC-u (kod nas poznatiji kao sinonim za "javni servis"), zna o cemu govorim. Ipak, nikada nisu nasli kao zamerku na racun kvaliteta automobila to sto bi "vozacu konstitucije Divca u takvom automobilu kolena dodirivala volan" ili sto "nema drzace za 4 case/limenke" ili "preglednost poslednjeg centimetra u levom uglu zadnjeg stakla iza vozaca nije bas najbolja", kako to redovno polazi za rukom "merodavnoj" ekipi "vrsnih znalaca i strucnjaka" na RTS-u (znate vec, nepotizam i te fore) koji to pripisuju kao smrtni greh nekom modelu. Ali to i ne bi trebalo da cudi, kad se ima u vidu da za drugo i ne znaju...

Ako je Yugo drugi najgori automobil ikada napravljen, prvi moze da bude fica, trabant, wartburg, kec... Za utehu, Yugo je ipak slavan, pojavljivao se u mnogim filmovima, pa cak i holivudskim, tipa "Ko je ubio Monu", "Umri muski", itd., a osim kao prevozno sredstvo moze da posluzi i za mnoge druge namene (kutija za sibice, kiosk i sl.). Nije los ni za "nacionalnu klasu".


[Ovu poruku je menjao crews_adder dana 16.02.2006. u 22:23 GMT+1]
[ hakinen @ 16.02.2006. 21:16 ] @
Tek sam se sada uverio u price da su ovi britanci bolesni!! Nebranim ja yuga!!! Ali da se toliko pali za tenk koji je cisto britanski i koji je "brzi" od juga, to je strasno!!

[Ovu poruku je menjao hakinen dana 16.02.2006. u 22:28 GMT+1]
[ Manager @ 16.02.2006. 21:30 ] @
Oh boze :(
ljudi nemojte se primati tako zestoko, Clarkson je obican smarach i kao sto rekoh dobio je mozda tiscu funti extra za Yugo show pa ce imati za FishN'Chips taj mesec.
Sta sad, Ako je sa BBC-a? Pa nije s'marsa, hebote. Jel' treba neko da padne na ledja... kad vidi TG koji je inache radjen za zritelje koji maju IQ manji od broja cipela...

@ton_majstor je u pravu:
Citat:
Jedan odvratan Britanac, u svom odvratnom tenku, lažno patriotski napaljen, lažno puca ...
[ Dark_Runger @ 16.02.2006. 21:40 ] @
Mislim da je snimak preuzet iz Clarkson-ovog videa "100 najgorih automobila" koji je snimio '85 ili tako nesto.

Ja sam veliki fan Top Gear-a zato sto Clarkson i ekipa imaju potpuno drugaciji pogled na auto industriju i boli ih uvo o kom proizvodjacu se radi,za razliku od ostalih auto novinara.


Citat:
crews_adder: Oni iz Top Gear svasta kazu (i za to imaju puno pravo) i za modele za koje ljudi iz fabrike Zastava jos ne znaju da postoje. Ko je bar jednom gledao Top Gear na BBC-u (kod nas poznatiji kao sinonim za "javni servis"), zna o cemu govorim. Ipak, nikada nisu nasli kao zamerku na racun kvaliteta automobila to sto bi "vozacu konstitucije Divca u takvom automobilu kolena dodirivala volan" ili sto "nema drzace za 4 case/limenke" ili "preglednost poslednjeg centimetra u levom uglu zadnjeg stakla iza vozaca nije bas najbolja", kako to redovno polazi za rukom "merodavnoj" ekipi "vrsnih znalaca i strucnjaka" na RTS-u (znate vec, nepotizam i te fore) koji to pripisuju kao smrtni greh nekom modelu. Ali to i ne bi trebalo da cudi, kad se ima u vidu da za drugo i ne znaju...


[ HoT_Steppa @ 16.02.2006. 23:14 ] @
Clarkson je budala. Od Top Gear novinara cenim jedino Quentin Wilsona i Tiff Nydella.
Po nekim mojim saznanjima po Top Gear standardima najgori auto je verovali ili ne Nissan Sunny ?!?
[ Mister Big Time @ 17.02.2006. 02:09 ] @
ma mora biti Ford Ka
[ HoT_Steppa @ 17.02.2006. 08:41 ] @
Ford Ka je super auto. Planiram da ga kupim ako ne skupim para za Focus-a.
Nemas pojma koliko je prostran i udoban za voznju. Plus jednostavan za provlacenje kroz gradsku guzvu.
[ cozmo_im @ 17.02.2006. 09:34 ] @
Toliko je dobar, da svako jutro gledam komsiju kako pali svoj 3 godine stari Ford KA (prvi vlasnik) uz OGROMAN oblak plavog dima iz auspuha...

Ako hoces mali i agilan, a nadasve udoban i kvalitetan gradski auto Peugeot 206 1.4E je odlican izbor (neunistiv motor, odlican kvalitet izrade, daleko, daleko ispred Forda). Za skoro iste pare.

(P.S. Ne vozim Peugeot, vec Toyotu, samo iz iskustva raznih prijatelja sa Ford Ka i Pezoom znam kako su se pokazali).
[ drdrksa @ 17.02.2006. 10:13 ] @
Citat:
Ford Ka je super auto. Planiram da ga kupim ako ne skupim para za Focus-a.
Nemas pojma koliko je prostran i udoban za voznju. Plus jednostavan za provlacenje kroz gradsku guzvu.


Ne znam kakav je po kvalitetu, ali je toliko ruzan ... uff
[ ton_majstor @ 17.02.2006. 13:14 ] @
Super, sada ontopic!

Upravo je taj nesretni tenk Challenger (Yugov dželat), praktično "YUGO" među tenkovima "današnjice"! Prepravljan i dorađivan preko dvadeset i pet godina, tek ugradnjom stranih elemenata je postao konkurentan i donekle realno upotrebljiv!
Kao i Zastava, sa Peugeotom i Sparcom.... hihihi!

Top Gear danas retko promašuje. Taj prastari video je sa Yugom koji je očigledno "odvaljen" od korišćenja, pa je neko hteo da se zeza! Usput, 1995.- 1998. godine takvi Yugići kao na tom videu se nisu više pravili.

Ispravite me.
[ mitar1982 @ 17.02.2006. 15:59 ] @
Citat:
ton_majstor: Usput, 1995.- 1998. godine takvi Yugići kao na tom videu se nisu više pravili.


Da, taj jugo je pojam kvaliteta za ono što je Zastava "proizvodila" posle...
[ milke @ 17.02.2006. 17:19 ] @
Video je dosta star, Klarkson izgleda dosta mlađe nego što izgleda sada, Jugo je takođe od prvih koji su "krenuli" ka zapadu. Čak ni ne pominje "srpski i sl.", već "jugoslovenski"...

Nije mi jasna ta stvar oko Juga, ni kod amera, ni kod ostalih sa zapada. Nije da ga branim i da kažem da je dobar auto, daleko od toga, trebalo bi da je presto da se proizvodi davno, davno itd,... Ali, izgleda da je najveći greh Zastave što su "utripovali" da auto zaista vredi, pa su rešili da ga izvoze na zapad (u tome su im "pomogli" prijatelji "biznismeni" iz inostranstva, obećavajući "posao stoleća"). Tako su se ljudi koji uglavnom voze mnogo bolje automobile dokopali nesrećnog Juga i krenuli da se iživljavaju. Kako bi li u njihovim rukama tek prošli Trabant, Vartburg, ili neki indijski mališa, ne sećam se imena, ali verovatno znate na šta mislim, nešto kao nacionalni auto kod njih. Samo, ti modeli nisu išli na zapad, nikome nije palo na pamet tako nešto.

Takođe, neke stvari u spotu su čisto preterivanje, kao recimo da ne može da postigne više od 40 mp/h posle 10 km vožnje. Ako je nešto valjalo na tim prvim Jugićima, to je motor. Uostalom, isti je ganjao i Fiat Uno 45 iz tog doba.

Međutim, smisao za homor Top Gear-ovaca je karakterističan, verovatno je Jugo bio samo žrtva toga. Recimo, na trenutnoj top listi automobila, zadnji put kada sam gledao pre oko 3 meseca, bili su uglavnom francuski, tipa Pežo 307, 407... Tako da su se zezali "gledajte naše testove, pa ćete znati da li je vaš auto dobar ili francuski". Ta epizoda je išla u isto vreme kada i skorašnji nemiri u Francuskoj, pa su takođe provaljivali "eto zašto toliko automobila gori u Francuskoj, niko njih ne pali, toliko su loši da se zapale sami od sebe..."
[ dalibord5 @ 17.02.2006. 17:28 ] @
Da ne zaboravimo cenu tih jugica...
Ako je bio jako jeftin,za zapadnjacke prilike,onda i ne stoji poredjenje kvaliteta sa mnogo boljim i skupljim automobilima.
A cini mi se i da je onaj jugic u TG-u bio vec izraubovan.
Citava emisija je obicna sprdacina i nema mnogo veze sa mozgom.
[ HoT_Steppa @ 18.02.2006. 16:02 ] @
Citat:
cozmo_im: Toliko je dobar, da svako jutro gledam komsiju kako pali svoj 3 godine stari Ford KA (prvi vlasnik) uz OGROMAN oblak plavog dima iz auspuha...

Ako hoces mali i agilan, a nadasve udoban i kvalitetan gradski auto Peugeot 206 1.4E je odlican izbor (neunistiv motor, odlican kvalitet izrade, daleko, daleko ispred Forda). Za skoro iste pare.

(P.S. Ne vozim Peugeot, vec Toyotu, samo iz iskustva raznih prijatelja sa Ford Ka i Pezoom znam kako su se pokazali).

moram offtopic:
To sto ga pali uz oblak dima znaci da je s njim presao vec min 200 000 km ili da ga nije odrzavao kako treba, sipao lose ulje (ili uopste niej menjao), los benzin, neoriginalne delove.
Imam Ford Escort-a 1987 koji je ove zime i na -15 palio iz prve bez ikakvog dima, a parkiran je ispred zgrade (bez garaze), ja sam takodje prvi vlasnik u Yu iz uvoza 1998.
O udobnosti francuskih automobila necu vise da slusam, gomila gluposti, kao i o boljem kvalitetu u odnosu na nemacke (kojih automobila sa 20 godina starosti ima vise u Srbiji, nemackih ili francuskih???).
Da Francuz zna da napravi dobar auto vec bi ga napravio. Zato neka izradu takvih automobila prepusti Nemcima, koji znaju.
[ cozmo_im @ 18.02.2006. 17:36 ] @
Covek odrzava Ford KA u ovlascenom servisu, sipa sintetiku i redovno ga odrzava, prelazi oko 15.000km godisnje. Taj motor se pokazao kao uzasan (gumice ventila su mu otisle na 30.000km). Mislim...

Nemoj porediti Ford Escort koji je avion sa Ford KA...

A inace, sto se tice Pezoa 206... ako ti mislis tako, OK, ja ti prenosim samo utiske sefa transporta jedne velike firme koji ima milion razlicitih (malih i velikih) automobila u voznom parku. Najlosije su se pokazale Corse, Fieste i Punto... ubedljivo najbolje Pezo 206 i Toyota Yaris (100.000km bez ikakvih problema za sad).

Mozda ima udobnijih automobila, ali ja pricam o kvalitetu motora i mehanike. Auto se ne kupuje jer je "fensi" vec se kupuje auto koji ce biti pouzdan i kvalitetan na duze staze.

I nemoj gledati iskustvo sa starim i novim Fordom. Totalno dve odvojene price.
[ HoT_Steppa @ 18.02.2006. 20:05 ] @
Ajmo jos malo o Fordu. Ne znam odakle ti to stari i novi Ford, ko da su noviji modeli losiji od starijih. Kad je bio duel Golf II vs. Opel Kadett vs, Ford Escort, uvek je Golf II bio u prednosti (po nemackim casopisima, Auto motor und Sport, Auto Bild) u odnosu na Kadetta i Escorta, iako se godinama pokazivalo da se i ova dva jednako malo (mnogo) kvare. Sad se vracamo u sadasnjost. Duel je preslikan Golf V vs. Opel Astra 3 vs. Ford Focus II (kao i pre 6-7 godina Golf IV vs. Opel Astra II vs. Ford Focus I). Ono sto sada Ford-a izdvaja je da se cak i manje kvari nego Golf (koji je sinonim nekvarenja), a Astra je pratila otprilike Golfa u stopu. Sta to znaci? To znaci da se neko malo opustio i zivi na racun slave a neko je zagrejao stolicu i resio neke krupne probleme. Cak Ford nudi i duzu tehnicku podrsku kod kupovine novog modela (ref. Auto Bild Yu br.1 str. 33, servisna sluzba VW sakriva probleme, dok Ford i Opel ozbiljno shvataju reklamacije kupaca i maksimalno izlaze u susret kupcu da bi bili konkurentni).
Sto se tice Fod Ka, on nije u klasi sa Pezoom 206, on je u nizoj klasi sa Renoom Kliom i Pezoom 106 (107, valjda), VW Lupom i sl.
Pezo 205 je bio pojam malog automobila 80-ih, kao sto je bila Fiesta krajem 70-ih i opet od '89 do skoro '95 do izlaska novog VW Polo-a. Tu se tukla za titulu sa Oper Corsom. Pezo 206 je klasa za sebe jer je nesto izmedju automobila nize klase i nize srednje klase (sto bi neko rekao, porastao model), a ta tendencija se nastavlja i kod svih drugih modela. Recimo Golf I je po dimenzijama kao novi Polo, a recimo novi Focus je (kao naslednik Escorta) a po dimenzijama kao Ford Taunus ili Sierra.
Sto se tice sluzbenih automobila, svaka zemlja kupuje domace automobile da popunjava vozni park (osim nase naravno) jer je tako najisplatljivije. Tako mzoes da vidis murkanske (i druge) automobile u Francuskoj Pezoe, u Nemackoj Opele i Fordove (a bogami i VW), u Italiji Fijate i sl.
[ deki45 @ 20.02.2006. 19:50 ] @
Ajd jos malo off-topic...Ford vec nekoliko godina usko saradjuje sa PSA grupacijom(Pezo,Citroen)na zajednickim motorima tako da nove fieste imaju iste motore kao i novi modeli PSA...Taj Ka je sigurno sa 1.3 Endura motorom(najlosiji u seriji)koji su imali problema sa bregastom i sl.... ali bas na 30.000 toliko da je los....tesko,ako je redovno odrzavan(mada sve je moguce).Inace u novom Focusu ST je Volvo motor sa 5 cilindara i preko 220 konja...mnogo mocna spravica...
[ jnk @ 21.02.2006. 01:09 ] @
ljudi ne zaludjujte se.


danas koji god auto da izaberete necete pogresiti jer danas svaki auto ce vam trajati minimum 6 godina samo redovno odrzavanje a posle ga prodate i kupite novi kao sav normalan svet.


dakle auto kupujte iskljucivo po dizajnu (koji vam se vise svidja ) opremi, performansama i ceni a marku zaboravite.

naravno auti obavezno treba da su napravljeni u normalnim zemljama a ne u sicg i usa treba izbegavati.


kupovina polovnog je nesto drugo
[ Mister Big Time @ 21.02.2006. 05:18 ] @
Citat:
jnk:

naravno auti obavezno treba da su napravljeni u normalnim zemljama a ne u sicg i usa treba izbegavati.


Ajd' iz SCG treba izbegavati, ali zasto iz USA?! Sta kao ameri imaju lose automobile?!... ja obozavam njihove kadilake i ostale gigante.. :)
[ HoT_Steppa @ 21.02.2006. 21:46 ] @
Citat:
deki45: Ajd jos malo off-topic...Ford vec nekoliko godina usko saradjuje sa PSA grupacijom(Pezo,Citroen)na zajednickim motorima tako da nove fieste imaju iste motore kao i novi modeli PSA...Taj Ka je sigurno sa 1.3 Endura motorom(najlosiji u seriji)koji su imali problema sa bregastom i sl.... ali bas na 30.000 toliko da je los....tesko,ako je redovno odrzavan(mada sve je moguce).Inace u novom Focusu ST je Volvo motor sa 5 cilindara i preko 220 konja...mnogo mocna spravica...:)

Nisam znao z aovaj motor iz PSA za Ka. Znam da su saradjivali za Ford galaxy i VW Sharan i Pezo (806 valjda?).
Ford Focus ST je bolji i od najboljeg Golfa GTI, zver od auta, tek je izasao.

Citat:
jnk: ljudi ne zaludjujte se.


danas koji god auto da izaberete necete pogresiti jer danas svaki auto ce vam trajati minimum 6 godina samo redovno odrzavanje a posle ga prodate i kupite novi kao sav normalan svet.


dakle auto kupujte iskljucivo po dizajnu (koji vam se vise svidja ) opremi, performansama i ceni a marku zaboravite.

naravno auti obavezno treba da su napravljeni u normalnim zemljama a ne u sicg i usa treba izbegavati.


kupovina polovnog je nesto drugo

Slazem se da ne mozes da pogresis kod kupovine novog auta, ali ovde vecina prica o polovnim automobilima.
Bila je prica da li je bolje za iste pare (oko 7-8 000 evra) kupiti Golfa IV 4-5 godina starog ili novu Daciu Logan. Golf je u svemu bolji osim u godistu. Golfu za 4-5 godina najbrze pada cena (nov jer oko 19 000 evra), onda se usporava dosta (logaritamska kriva). Za novu Daciu jos niko ne zna kako ce joj padati cena i koliko ce vredeti polovna, vreme ce reci. Ovo je bitno kod vrednovanja ulozenog novca.

Citat:
Mister Big Time: Ajd' iz SCG treba izbegavati, ali zasto iz USA?! Sta kao ameri imaju lose automobile?!... ja obozavam njihove kadilake i ostale gigante.. :)

Americke automobile treba izbegavati jer mnogo trose, inace su cak i vise izdrzljiviji od evropskih zbog vecih kubikakaza.
[ Vukan Karadžić @ 21.02.2006. 22:02 ] @
Citat:
HoT_Steppa... Golf (koji je sinonim nekvarenja) ...

Na cemu si ti, druze? Ili, ko te to lagao?
:)
I kakvi to dueli golf, astra, focus? Mozda u Srbiji (i Bosni). Mislis da su to toliko bitni automobili? Da ljudi vise razmisljaju o golfu ili astri nego o corolli, recimo...

I btw, duel (iliti dvoboj) moze biti samo izmedju 2 subjekta ;)
[ HoT_Steppa @ 21.02.2006. 22:46 ] @
Citat:
Vukan Karadžić: Na cemu si ti, druze? Ili, ko te to lagao?
:)
I kakvi to dueli golf, astra, focus? Mozda u Srbiji (i Bosni). Mislis da su to toliko bitni automobili? Da ljudi vise razmisljaju o golfu ili astri nego o corolli, recimo...

I btw, duel (iliti dvoboj) moze biti samo izmedju 2 subjekta ;)


Odgovor na prvo pitanje: pitaj nemacke vozace
Odgovor na drugo pitanje: naravno da su bitni automobili. Koliko se proda Golfova u celoj Evropi a koliko Corolli?
Odgovor na trece pitanje: i ja i ti znamo da se na ovo misli vise figurativno, nije zvucno reci troboj, zar ne? Ne budi bukvalista.
[ swdn-unltd @ 22.02.2006. 09:51 ] @


Pogledajte ovo

http://rapidshare.de/files/13831237/yugo.mpg.html

[Ovu poruku je menjao swdn-unltd dana 22.02.2006. u 23:03 GMT+1]
[ cozmo_im @ 22.02.2006. 10:37 ] @
Toyota Corolla je najprodavaniji auto svih vremena. Usla je u ginisovu knjigu rekorda zbog toga. Mislim da je WV Buba na drugom mestu:

Best-selling models:
Best-selling car nameplate - Toyota Corolla (more than 32,000,000 sold in nine generations since 1966)

Best-selling vehicle nameplate - Toyota Corolla (more than 32,000,000 sold in nine generations since 1966)

Best-selling single model - Volkswagen Beetle (more than 21,000,000 of the same basic design sold worldwide between 1947 and 2003)

Koliko znam, Golf je prodat u preko 22 miliona primeraka ali ne kao single model, isto kao i Corolla (oba automobila su imali nekoliko generacija), tako da BUBA i FORD-T mogu da udju u istoriju kao najprodavaniji SINGLE model automobila.
[ HoT_Steppa @ 22.02.2006. 12:35 ] @
Sve je to lepo, ali izgleda zaboravljas gde zivis.
Kad kupujes nov auto, skoro ti je svejedno sta ces da kupis, imas malo sanse da se zeznes, svi ce ti raditi ko sat prvih 6 godina, neki i do 10. Problem je koja polovna kola izabrati.
polovan Japanac (vise od 6 godina)+odrzavanje+rezervni delovi >> polovan Nemac (vise od 6 godina)+odrzavanje+rezervni delovi
Da zivimo u Americi ili u nekoj zemlji u Evropi u kojoj neka japanska auto firma ima specijalan deal za proizvodnju rezervnih delova, ova gornja racunica ne bi bila tacna.
[ cozmo_im @ 22.02.2006. 15:22 ] @
Polovan japanac? Vozim polovan japanac star 16 godina i sa njim sam presao u zadnjih par godina skoro 80.000km. Zamenio sam samo zadnje amortizere i homokineticki (pocepala se manzetna). To je sve ukupno 150 eura. Za 80.000km! Mnogo? Redovno odrzavanje - filter za ulje 600 din, ulje po izboru (ja sipam Valvoline), svecice 15 evra, filter za vazduh 900 din, za gorivo 300 din.

Ne pamtim kad je nesto dirano na automobilu osim redovnih servisa. Godisnje me odrzavanje izadje oko 6000 din. Svecice se menjaju na 40.000km, filteri na 20.000km zbog losih uslova voznje. Vanredna odrzavanja su bila tih 150 eur.

Svi ostali delovi traju oko 100.000km - zupcasti, spaner, klizac (30e kais, 30 spaner i klizac je oko 15, zamena 40e, klinasti kais je 600 din, menjam ga sam, ustvari do sad je samo jednom promenjen za ovih 180.000km, mislim klinasti, zupcasti na 80.000km se menja). Kocnice su radjene na 120.000km PRVI put i sledeci put se rade na oko 220-230.000km. Set kvacila, iz iskustva servisa, traje koliko i auto, najmanje 400.000km.

Znaci za 180.000km jedini vanredni delovi koji su menjani su zadnji amortizeri i homokineticki.

Znaci, iako su mozda za 20-30% skuplji delovi, japanac ti vraca tako sto sve traje 3-4 puta duze nego na bilo kom drugom autu. Price o skupim japancima su mit.
[ X Files @ 22.02.2006. 16:28 ] @
Pojma nemam ko je taj tip ali na slepo mogu reci da je privatno teski psihopata.

Yugo jeste krs, ali simuliranje da ne moze da ide vise od od 30-50 milja je proseravanje.

Ja sam vozio takav (45) isti 160km/h verovali ili ne.

Problem je bio na 115-120 jer se tada opasno tresao, ali nakon toga sve je bilo bez
problema.

Svasta majka rodi.



[ cozmo_im @ 22.02.2006. 19:24 ] @
Citat:
X Files:Ja sam vozio takav (45) isti 160km/h verovali ili ne.


Nizbrdo? Steta sto je max. brzina yuga koral 1.1i samo 147km/h, yugo koral 1.3EFI ima max brzinu 160km/h. I to je fabricki, realno 1.1i ide max oko 145km/h (sto sam i licno isprobao).

Dakle, osim ako nije frizirana masina, nema sanse da ide toliko (i u slucaju da brzinomer ne laze)
[ Dark_Runger @ 22.02.2006. 19:52 ] @
Citat:
cozmo_im: Nizbrdo? Steta sto je max. brzina yuga koral 1.1i samo 147km/h, yugo koral 1.3EFI ima max brzinu 160km/h. I to je fabricki, realno 1.1i ide max oko 145km/h (sto sam i licno isprobao).

Dakle, osim ako nije frizirana masina, nema sanse da ide toliko (i u slucaju da brzinomer ne laze)


Here we go ...
[ HoT_Steppa @ 22.02.2006. 23:06 ] @
cozmo, da li si prvi vlasnik tog polovnog Japanca ili si ga kupio polovnog?
Pretpostavljam da je u pitanju Toyota Corolla :)
[ Vukan Karadžić @ 23.02.2006. 08:40 ] @
corolla, civic, swift, ... whatever - sve je to gotovo neunistivo!
[ cozmo_im @ 23.02.2006. 09:01 ] @
Citat:
HoT_Steppa: cozmo, da li si prvi vlasnik tog polovnog Japanca ili si ga kupio polovnog?
Pretpostavljam da je u pitanju Toyota Corolla :)


Kupio sam ga polovnog sa oko 90.000km (doduse od poznanika), sad imam skoro 180.000 na cajgeru za oko 5-6 godina, ispadne malo vise od 15.000km godisnje, sto je dosta za benzinca u pritavnoj (ne poslovnoj) upotrebi. I to uglavnom gradska voznja.

Slazem se i sa postom iznad - Civic je isto neunistiv i odlican auto, Swift takodje, a jedan od retko dobrih je i Mitsubishi Lancer iz 1989-1990. Inace, japanci gotovo svih godista su jako kvalitetni i zahvalni automobili. Mozda nisu fensi kao neki evropski, ali meni je na prvom mestu kvalitet (mehanicki). Vozio sam nemacke automobile pre toga i nisam bio zadovoljan ni kvalitetom izrade ni kvalitetom mehanike i izdrzljivoscu (Golf, Kadet), iako se ne moze reci da su ti automobili bili losi, ipak se oseti jako velika razlika u kvalitetu i izdrzljivosti.


Ipak, kako gosn. Ford rece, najbolji auto je nov auto i treba uvek kupovati nov auto.

[Ovu poruku je menjao cozmo_im dana 23.02.2006. u 10:03 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 23.02.2006. 10:59 ] @
Citat:
cozmo_im:

Znaci, iako su mozda za 20-30% skuplji delovi, japanac ti vraca tako sto sve traje 3-4 puta duze nego na bilo kom drugom autu. Price o skupim japancima su mit.


Igrom slucaja sam nesto menjao na svom Ford Escortu pa znam cene a nije me mrzelo da okrenem da pitam druge prodavnice i za Toyotu Corollu:
Escort, 1.3 '87 (pravio se model do 1990), svi originalni delovi, da ne reklamiram firmu (Radnicka 37):
komplet kocionih diskova 2400 din
komplet plocica 1000 din
komplet lezajeva za prednji desni tocak 1200 din
rukavac za glavcinu prednjeg desnog tocka 2200 din
zadnji kocioni cilindar (2 kom) 1400 din

Toyota Corolla, 1990 (adekvatan model), Japan parts, Lomina 6:

komplet kocionih diskova 3600 din
komplet plocica 1300 din
komplet lezajeva za prednji desni tocak 1800 din
rukavac za glavcinu prednjeg desnog tocka (nigde nema novo zvao na vise mesta, zvao i jedna otpad polovno 2000 din)
zadnji kocioni cilindar (2 kom) 2200 din

Ruke ne racunam, nadam se da isto kostaju :)
[ ironman @ 23.02.2006. 12:23 ] @
Citat:
X Files: Pojma nemam ko je taj tip ali na slepo mogu reci da je privatno teski psihopata.

Yugo jeste krs, ali simuliranje da ne moze da ide vise od od 30-50 milja je proseravanje.

Ja sam vozio takav (45) isti 160km/h verovali ili ne.

Problem je bio na 115-120 jer se tada opasno tresao, ali nakon toga sve je bilo bez
problema.


Svasta majka rodi.


Pa da , trese se dok ne probije zvucni zid LOL
[ reject @ 23.02.2006. 13:14 ] @
Citat:
ironman: Pa da , trese se dok ne probije zvucni zid LOL

Ili bilo koji zid nakon sto se prevrne.
[ X Files @ 23.02.2006. 14:49 ] @
Citat:

Dakle, osim ako nije frizirana masina, nema sanse da ide toliko (i u slucaju da brzinomer ne laze)

Ne nije frizirana! Moguce je da brzinomer laze, mada je nov jer sam promenio ceo
sklop, a moguce je da je i bila neka blaga nizbrdica na autoputu BG-NI.

Sto se tice problema oko brzine od 115-120, to je poznata stvar i kod mnogo bojih
automobila. Prosto postoji broj obrtaja i brzina u kojoj auto dolazi u stanje
rezonance. Kada se ta brzina predje sve je u redu. Zapravo to je poznata pojava
kod mnogih uredjaja, na primer kod turbine u elektranama i zove se kriticni broj
obrtaja, nakon cega se mora brzo izaci iz takvog rezima.
[ cozmo_im @ 23.02.2006. 15:16 ] @
Kod mene nema "rezonance". Sve je apsolutno mirno do 167km/h (inace 175 na brzinomeru, uzima se u obzir profil gume i sve to) koja je max. brzina Corolle 1.3. Moze da trese na odredjenoj brzini zbog lose podesnog/pokvarenog sklopa na trapu, losih guma, felni, lose balansiranih guma... Tako se i oseti koliko je neki auto utegnut ili ne (vibracije i sl.).
Motor ne bi smeo da ima bilo kakvu osetljivu rezonancu (ima, ali ako je sve projektovano korektno ne oseca se), ustvari moj motor ima vratilo za uravnotezenje pa i da oce ne moze da "rezonira" (cak i kad ode nosac motora nista se ne oseca).

Ali mi je tresao kad su gume bile stare i lose balansirane na nekih 110-130km/h. Kad sam zamenio gume, to je nestalo.

Isto tako, set kvacila ako je pokvaren moze da proizvede vibracije. Pokvareni lezaj na tocku isto.
[ jnk @ 25.02.2006. 02:33 ] @
na normalnim automobilima ne posrtoji ta rezonanca.

i dalje se smejem....


pa jedino gde sam video tu rezonancu bila je lada niva turbo dizel koja se tresla izmedju 80-90 a posle toga normalno. a inace ni na jednom drugom autu nisam osetio tu rezonancu osim na jugu i ladi a u raznim autima sam se vozio (15 godina i vise) osim naravno u ladi i jugu

ali niva nikako nije dobar auto a ako je za nekog to dobar auto onda je ono sto on podrrazumeva pod dobrim autom i ono sto ja podrazumevam mnogo razlikuje..


inace jugo 45 nikako ne moze da razvije 165. inace moj cale je imao juga 45 i jednom prilikom je dostigao 135 i posle je dugo vremena pominjao tu pricu. inace kad dobijem priliku da vozim juga 45 vozim oko 80 jer sve iznad toga nije prijatno. imam osecaj u jugu kao da sam stopljen sa putem odnosno kao da trcim a ne da sedim u nekoj fotelji. naravno taj osecaj se ima samo u kolima tipa lada i jugo.
[ X Files @ 25.02.2006. 07:56 ] @
Citat:

na normalnim automobilima ne postoji ta rezonanca.


Ovo je samo delimicno tacno, jer ne verujem da mozes da definises sta je to
NORMALAN automobil. Apsolutno ne postoji PRORACUN kojim mozes da izbegnes
ili da zakljucis da li ce doci do rezonance - prosto sve je empirijski.

A da ta pojava nije OBICNA dokaz su mnogi:

- AVIONI koji su se naprosto RASPALI u nekoj fazi leta.
- Most koji se rusi nakon ritmicnog koracanja npr vojnika po njemu.
- Turbina u energetskim postrojenjima koja u nekoj fazi UBRZAVANJA, dok ne
postigne 3000 obrtaja, dolazi u tu istu fazu.

Inace kod turbine je SVE BESPREKORNO projektovano. Tolerancije su u STOTIM
delovima milimetra, a opet taj kriticni broj obrtaja postoji.


Rezonanca je posledica prenosenja frekvencije i "(ne)usaglasenosti" celog sklopa, a
ne samo jednog dela. Dakle kod automobila moze biti posledica:

kvaliteta guma (kakva je), kvaliteta felne (da li je iskrivljena), stepena balansiranosti
tockova, (ne)regliranog trapa, amortizera, zategnutosti motora u odnosu na sasiju,
strujanja vazduha kroz sasiju kroz otvore za ventilaciju, i ko zna koliko drugih
sastavnih elemenata koji se mozda i ne smatraju bitnim, ali definitivno jesu.

Moj cale ima Ford Mondeo karavan. Automobil je besprekoran, Ali na najneugodnijoj
mogucoj brzini, na 120 km/h, kojom treba da vozis autoputem, prosto da ne
poverujete kako se komandna tabla i volan tresu.

Reglaze i balansiranje su samo uspele da tu rezonancu pomere 10-tak kilometara
gore/dole, ali je ona ostala! Mislim da je neka greska u samom automo bilu.
[ srki @ 25.02.2006. 10:03 ] @
To je najgore kod motora i bicikala. Znate ono (sigurno ste videli barem na televiziji kod trka) kada trkacu pocne prednji tocak (tj. volan) da se brzo cima levo desno. To se desava na odredjenim brzinama, ako vozi brze ili sporije od toga onda se to ne desava. Jos uvek nije bas tacno objasnjeno zasto se to desava i zato se to pojavljuje i na najmodernijim motorima...
[ Big_Brother @ 26.02.2006. 00:44 ] @
Od jugica, preko tenka, nemaca, japanaca, amera do fizike, a verovatno i teorije relativiteta. Da je ziv Ajnshtan bi vozio jugica. Tu se verovatno zatvara krug.