[ dusanbodrozic @ 07.03.2006. 20:23 ] @
| Zanimaju me svi nacini kojima kojim mogu povecati brzinu, startnost i snagu motora.
Od spoljasnjeg friziranja me zanima gde mogu nabaviti felne od BT koje odgovaraju na apn 6 i cene elko delova za apenca kao i cena horgos auspuha. |
[ Nickix9001 @ 07.03.2006. 21:29 ] @
Zdravo
Vidim,hoces da radis friziranje tvog apenca
To mozes da uradis na nekoliko nacina:
1) Prosirivanjem cilindra i stavljanjem veceg klipa( L - klipa) dobijas na snazi a samim tim na ubrzanju. Prvo prosiri cilindar pa tek onda kupi odgovarajuci klip.
2) Dodavanjem 5 ili cak 6 brzine u menjacu. 5. se dodaje lako kupis u prodavnici i namestis u motor ali za 6. moras da nosis sve zupcanike na obradu tj. da se suze za sirinu ovog 6. zupcanika. Koliko da se suze? Izmeris sirinu 6. zupcanika i onda taj broj podelis sa brojem brzina koliko si imao pre. npr. sirina 6. je 20mm ti imas 5 brzina znaci 20:5=4mm treba svaki zupcanik da suzis. Dodavanje 6. je komplikovano zato ti preporucujem samo 5. Ipak 6. zahteva veliki posao.tu dobijas na brzini a snaga ostaje ista
3) Stavljanjem veceg prednjeg i manjeg zadnjeg zupcanika gde ide lanac koji pokrece tocak. Tu ti se brzina mnogo povecava ali snaga isto tako opada.
4) Stavljanjem drugog karburatora ( obicno se stavlja od motora za polivanje) sa njim se pravi "jaca mesavina" goriva i vazduha. Provereno ima ogromnu snagu. Problem je sto ne pasu rupe pa mora da se pravi jedan dodatak ja se nadam da ces umeti ti da uradis
5) Skidanjem dihtunga izmedju cilindra i glave. Kad skines dihtung moraces da nosis glavu i cilindar na ravnanje da bi ti posle sve lepo dihtovalo i bez njega. skidanjem dihtunga smanjujes zapreminu koja ostaje izmedju klipa kad sabije i glave, znaci da ces imati odmah veci pritisak a samim tim i vecu snagu.
Ako ti ovo ne bude dosta javi mi da ti dalje nesto pisem, ako se setim jos neceg. Ovo su kljucne stvari!!!!!!!!!!
[ dusanbodrozic @ 07.03.2006. 21:31 ] @
Ajde ljudi nije valda da niko nema ni jedan sat na internetu. HA HA HA
[ dusanbodrozic @ 07.03.2006. 22:05 ] @
Pa mogao bi jos nesto oko motora, ovo su ipak osnovne stvari. koje marke da stavljam, koji auspuh i tako to. Inaravno nesto od spoljnjeg sajlinga. HVALA
[ vojnic @ 08.03.2006. 16:51 ] @
Nabavis cilindar od vodene pumpe (tomosove) to ti je fabricki fi 42 povecas snagu motora oko 40% nabacis 5 brzinu delorto karburator sa oznakom 14/14 .Jedino moras odraditi auspuh i grlo karburatora.
Dobijes jacu masinu sa duzim vekom trajanja nego kad friznes apnov cilindar,potrosnja nesme biti veca od 3lit na 100 km a brzina ti zavisi od lancanika,ja ti preporucujem 13z prednji 31 zadnji treba da ide bar 85km/h
[ Jan Makan @ 09.05.2006. 22:57 ] @
Ako se odlučiš za friziranje odmah računaj da stavljaš i jaču radilicu mi smo to radili od T15 (od vremena kada sam ja to dosta
radio prošlo je 11-13 godina ali filozofija ostala ista) sa čaurom na klipnjači promera 12mm.Pa da se setim šta smo još radili
osim već pomenutog,nismo stavljali cilindre od pumpe jer se to nije dobro pokazalo nego smo "bušili" originale pa smo proširivali
prelivne kanale,brusili klip da uvuče i prelije što više goriva (ali tu treba paziti ako se pretera samo si na gubitku) pa smo polirali
klipnjaču i kanale itd.Ali trebalo bi da znaš da svako friziranje skraćuje radni vek a nama je tada jedino bilo bitno da motor ide što
više preko 100 kmh.
[ Bimba @ 10.05.2006. 11:38 ] @
Evo da i ja malo evociram uspomene,
Razbusivanjem cilindra na fi 42 i stavljanjem L klipa povecava se snaga pa je tada moguce kombinovati sa brojem zubaca na lancaniku tocka cime se, kako ljudi rekose, dobija u brzini a posto je ovako povecana snaga...
Glava motora se tako obradi da joj se skine ispupcenje za naleganje dihtunga, koji ja nisam skidao jer bez dihtunga APN brzo produva, i time se dobija na kompresiji. Neki ortaci su uglavljivali glavu od BT-a koja ima manji konus iznutra i lepo je radilo.
Sam klip moze da se malo skrati (oko 5 mm) sa donje strane i olaksa iznutra ne bi li se smanjila dinamika udara na radilicu zbog povecane kompresije i broja obrtaja...
Promenu karburatora nismo probali, ali smo stavljali kvalitetniji filter za vazduh (ne secam se koji) i vrsili smo doradu izduvnog lonca (citaj pravili smo novi izduvni lonac)...
Sve ovo ima u uputstvu koje je TOMOS svojevremeno publikovao (samo ga treba naci)...
Ovako frizirana masina je postizala brzinu i do 100 km/h (naravno sa 5. brzinom) uz neprimetne gubitke snage i solidan radni vek...
Pozdrav
[ mikid @ 10.05.2006. 12:59 ] @
Neka mi neko posalje neku skicu ili sliku kako prosiriti izduvni kanal na cilindru na koju stranu i kako.
Unapred hvala! ! !
[email protected]
[ dusanbodrozic @ 17.05.2006. 08:00 ] @
Mozes da mi detaljnije objasnis kako se to poliraju usisni i izduvni kanali i kako bi to mogao izvesti a da motor nenosim kod majstora. Ja inace imam standardni apn 6 1983god.(uopste nije radjena generalna) samo je ubacena 5. brzina i Laser auspuh i ide 80km/h+++. Samo bih jos ispolirao kanale i to je to do generalne. Kada mu budem radio generalnu stavi cu mu sve italijansko i naravno ojacano a posebno radilicu.
[ Jan Makan @ 17.05.2006. 21:40 ] @
Pa stvari ovako stoje bez nekog specijalnog alata te´ško da ćeš uspeti sam da ispoliraš usis i izduv a kamoli prelivne kanale.
Mi smo to radili sa glodalom na komprimovani vazduh koje ima do 30 000 o/min a polirali smo sa šmirglom i istom mašinom,ali
ima drugih stvari koje možeš uraditi da bi povećao brzinu a možeš ih uraditi sam ali ako APN ide 80 km/h a ti ga još nafriziraš
računaj da ćeš brzo kupovati te italijanske delove.
[ dusanbodrozic @ 19.05.2006. 09:50 ] @
Pa dobro, posto ima puno posla koje bi jos finese mogao uraditi. Npr. filter za vazduh ili nesto slicno. Nemoj da obracas paznju na brzinu, mozda bi poliranjem ili poboljsanim filterom za vazduh dobio na snazi i startnosti pa bi onda mogao da stavim druge manje lancanike zbog vece brzine.
Promenu karburatora nismo probali, ali smo stavljali kvalitetniji filter za vazduh (ne secam se koji) i vrsili smo doradu izduvnog lonca (citaj pravili smo novi izduvni lonac)...
[ Jan Makan @ 19.05.2006. 18:16 ] @
Mi smo obavezno stavljali karburator od T-15 a filtar za vazduh smo sami pravili ali tako da zapremina
pročišćenog vazduha bude barem 0,5 litara,zatim smo bušili cilindar na barem 38,5 mm i stavljali klip
sa podignutom L karikom,pa bi se klip malo izbrisio na mestu gde je usis oko 3mm i na mestima gde su
prelivni kanali zbog povećanja dotoka goriva i naravno rezonantni auspuh.Sve ovo povećava snagu i
i obrtaje.To je otprilike najjednostavniji deo friziranja a najveća razlika se dobija sve ostalo šta možeš
uraditi treba ti majstor i puno više para a dobijaju se samo nijanse.
[ Horvat I @ 19.05.2006. 19:48 ] @
Citat: Jan Makan: Mi smo obavezno stavljali karburator od T-15 .
Mi smo koristili Del Orto mnogo veca snaga,mirniji rad manja potrosnja
[ dusanbodrozic @ 20.05.2006. 22:12 ] @
Dali ce da pasule del orto na apn ili mora nesto da se budzi. Sto se tice filtera za vazduh u sredinu one rolne stavio sam vatu a na kraj gde se spaja s karburatorom pricvrstio neku tkaninu i osetio sam poboljsanje. Sad planiram da iz karburatora izvedem neku cev i da na nju pricvrstim filter koji cu ja napraviti a bice velicine limenke. Na limenci ce biti izbusene rupe a unutra sve i svasta. Najbolje bi bilo da nadjem neki K&N filter i njega da nabudzim.
[ Horvat I @ 21.05.2006. 12:37 ] @
Kod APN-4 nije mogao stati,uzan prostor, D.O.nema prirubnicu.Usisno grlo od T15SL odgovara.Ja sam svojevremeno napravio od kormana bicikle.
[ dusanbodrozic @ 21.05.2006. 16:29 ] @
Nista od toga. Najbolje da ja na standardnom karburatoru stavim vecu diznu i kraj price. Nego sta mislite za moj filter, sta bi bilo najbolje da stavim u njega. Cekam odgovor.!.!.!
[ fade @ 21.05.2006. 18:06 ] @
Pa ja bi u filter stavio NOS ,a ti kako oces .
[ Jan Makan @ 21.05.2006. 21:22 ] @
U početku smo i mi pravili od čarapa (ženskih ) filtere ali kasnije smo
"nabavili" kamionske filtere pa smo ih raskupusalu i pravili malu verziju
u limenku od piva 0,5 l. sve isto kao veliki samo smo uglavili u limenku
koja je naravno bila izbušena sa šzoviše rupa 5mm.pa smo dobili svoju
verziju sportskog filtera.A što se tiče italijaskog karburatora "Del orto"
naravno da je to bolja varijanta ali tada je malo ko od nas imao para
za takav sport.Standardno je bilo za karburator od T15 da se usisna lula
pravi od kormana od bicikla.A auspuh smo svi poručivali iz slovenije koje
je pravio izvesni " Lipnik "
[ dusanbodrozic @ 21.05.2006. 21:39 ] @
Zapoceo sam pravljenje. Valjak sam napravio od neke zicane mrezice. Sa jedne strane je zaklopljen a sa druge dolazi kapa na kojoj je crevo koje ide do karburatora. Zelim da bude kao oni sportski filteri na kolima. Neznam koliko je to moguce ali potrudicu se.
[ -STANLEY- @ 28.01.2007. 19:28 ] @
jan , da li jos uvek imas onaj auspuh ,Lipnik ,
ako jos sluzi svojoj svrsi ,bio bih zainteresiran za kupovinu
[ Jan Makan @ 28.01.2007. 21:58 ] @
Na žalost nemam ga,motor apn sam prodao odavno a sa njim i rezonantni auspuh,a od tada sam promenio
dosta motora MZ 250 itd a trenutno u garaži imam ovo..."Kawasaki er6-n"
Hteo sam da ubacim sliku ali nikako nevidim kako to da uradim.
Što se rezonantnih izduva tiče to je pravio i neki Madjar u N.S. mada nisu bili estetski lepi kao Slovenački
ali posao su odradjivali možda i bolje od "Lipnikovih"probaj u novinskim oglasima možda to još uvek neko pravi.
[ -STANLEY- @ 30.01.2007. 13:50 ] @
OK , hvala
cuo sam da je to najbolji auspuh za apn-a osim mf-cobre
[Ovu poruku je menjao -STANLEY- dana 01.02.2007. u 14:49 GMT+1]
[ feLoNy @ 13.02.2007. 23:47 ] @
moze li neke slike od tog apn ?
[ feLoNy @ 20.02.2007. 18:04 ] @
Da li je moguce da se zameni osovina od APN 4 71; godna koju se stavlja kurbla sa novijom,mislim da neizlazi na dve strane
za kurblu ??
[Ovu poruku je menjao feLoNy dana 20.02.2007. u 23:40 GMT+1]
[ vaske78 @ 21.03.2007. 23:06 ] @
moze ja sam to odavno uradio i moj je apn4. 71 god.
[ feLoNy @ 18.04.2007. 23:53 ] @
Danas sam rasklopio kuciste motora, moze treba da se izvadi stara osovina, i da se izvadi mali zupcanik, koji cete videti odma pored osovine, i samo ubacite novu, prilicno je prosto :)
[ feLoNy @ 19.04.2007. 23:27 ] @
Prelisto sam forum i nigde nisam nasao kako se stavlja 5 brzina pa,
ovaj imam, apn 4 pitam, hteo bih da ugradim 5 brzinu samo, nisam siguran kako se to radi
motor mi je rasklopljen na menjacu imam 4 brzine (zupcanika) i ima jos prostora kada se ispod (pored) najmanjeg zupcanika
izvuce neki deo , nesto kao manja cev koja je na tu osovinu gde su brzine :) pa ovaj da li to trebam da izvadim i tu da stavim 5 brzinu ?? Ako moze neke slike ili nesto molim vas pomozite :D
[ Horvat I @ 20.04.2007. 17:56 ] @
Prvo kupis par zupcanika za 5.brzinu i stavis ih umesto tih "cevi"
[ feLoNy @ 21.04.2007. 00:05 ] @
aha 2 zupcanika, a ovaj ako ste videli u menjac mali deo metala, sto bira brzine nalazi se u samoj osovini
, da li to moze da se zameni ?
posto meni je puklo neki jako mali deo na njemu nesto sto ga drzi za osovinu gde su stavljene brzine (zupcanici)
ja sam nasao 5 brz za 1060 din , jel je ovo skupo ili ?
[ Horvat I @ 21.04.2007. 11:52 ] @
tu čiviju menjaš mesinganom žicom za varenje, ili bakarnom od 3mm.
[ feLoNy @ 21.04.2007. 13:07 ] @
aha, naci izbusim malu rupu tamo gde je bila ( sada ) da bih izvadio to i prikljucujem za osovinu, ok tnx
[ feLoNy @ 21.04.2007. 13:11 ] @
a da li se moze koristiti polovna 5 ? posto sam cuo da izbacuje iz brzine ako je polovna
[ Horvat I @ 23.04.2007. 11:26 ] @
Ako zubi nisu potrošeni- što da ne!
Iz brzine izbacuje zbog loše raspodele kalibracionih podloški ili zbog
ojedenog dela što ti je ispao.
SAVET sastavi menjač sklopi polutke bloka /obavezno sa dihtungom/ zavrni
zavrtnjeve /ne priteži/ kroz otvore bloka /bez postavljene dekne kvačila/
mrdaj o svakoj poziciji menjača zubčanike samo će ti pokazati de trebaju
podloške
[ feLoNy @ 23.04.2007. 21:44 ] @
Podloske ?
[ Horvat I @ 24.04.2007. 09:54 ] @
Da služe za centriranje međusobnog položaja menjača debljine ~ 1/10mm
[ feLoNy @ 24.04.2007. 23:37 ] @
aha ok hvala
[ feLoNy @ 20.05.2007. 21:21 ] @
Kako se skidaju zadnje vile sa APN 4 ? skinuo sam zadnji levi deo od vila, ali desni nece da izadje, to zato sto ne moze ili ??
[ Horvat I @ 21.05.2007. 08:14 ] @
Vrlo zaje---- Dal`si pripremio nove ,,plastike" caure?
[ zicmo @ 22.05.2007. 18:23 ] @
Najbolje da friziraš mašinu ti je stavi cilindra od tomos uno3,daš potokariti tadilicu,stavis elektronsko palenje u mjesto platine
stavis delorto 20/20i poliraj radilicu i kanale u cilindru i dobroga rezonatnoga auspuha po mogucnosti mf pawer.
tak kak vam je tu napisano dobivate na snazi od40do80 posto i brzini!!!!!!
javite ak na vam nekaj jasno!
[ feLoNy @ 23.05.2007. 23:12 ] @
Citat: Vrlo zaje---- Dal`si pripremio nove ,,plastike" caure?
Jesam, mislim kupio sam.
Nasprco sam onog za rdju ko lud i ni 1 mm da se pomeri.Polako sam ga cekicem izbijao ali
nista, ama bas nista, ni mm
Sada uskoro trebam da izbrusim cilindar na 39, posto je bio 38,5 mm
Uzecu Piston klip
i CKR radilicu, cuo sam da je to najbolje za snagu.
[ Horvat I @ 24.05.2007. 17:31 ] @
Uspeo sam zaglaviti sasuju i istisnuo hidraulicnom dizalicom
Nemoj otvarati nove slicne teme!
Citat: feLoNy: evo jedan primer
Uzmem T-15 (to 50 cm3) lepa je sasija motora, ali ja sa PSP nemogu da vozim
inace npr.imam papire za taj motor
i uzmem motor od APN-4 (49 cm3) to vec mogu sa PSP :)
da li treba da se prodje neki atest da bi se T-15 tacnije sasija sa motom od APN-4
da bi sveo to na malu tablu ?? Ili je ovo nemoguce.
Zavisi!
Ako si bezveze ne pocinji! Dobra veza HEHE.
Jednostavnije prebaci vile i tockove na APN
[ DJGSL @ 06.09.2007. 02:13 ] @
moze li neko da me uputi sta da radim. moj APN 6S je 98 god. na standardu u fabrickom stanju nista nije radjeno na njemu..... ima elektronsko paljenje, klip je 38 mm. extra stanje. Samo nema obrtaje, ne moze da napuni preko 3000, max 4000.... Menjao sam dizne, kuvao karburator u preradjenom ulju, razbusio na 38,5..... menjao svecicu, plovak, iglicu za gas, sve dihtunge.....sve sam to bezveze radio nebi li bilo vise obrtaja....normalnih....posto drugar vozi isti motor samo paljenje mu je platinsko, a ostalo je sve isto kao kod mene, njegov je 84 god. i ima bar 40 posto obrtaja vise.
[ vladd @ 06.09.2007. 20:21 ] @
Preostalo je da probas crevo za gorivo, odnaosno da nije zapusen izlaz iz rezervoara, pa ako nije, onda nesto sa elektronskim paljenjem nije u redu.
Poz.
[ ljove91 @ 11.09.2007. 23:50 ] @
Hoces da friziras apn6?
Prvo sto trebas da uradis jeste da razbusis cilindar na 42 mm i stavis L klip(L klip doprinosi na startnosti motora i kompresiji).podrazumeva se da stavis novu radilicu lezajeve radilice semenike dihtunge.Dodas 5. brzinu ako je nemas.Moze se dodati i 6. ali je to komplikovano.Spustis glavu motora:povrsinu na glavi koja naleze na dihtung obrusis za oko 1-2 mm mora se obraditi da bude glatka i ravna,time se smanjuje komresioni prostor,povecava se broj obrtaja i brzina,ali se malo gubi na snazi.Ispoliras usis i izduv kao i prelivne kanale,to se mora raditi kod majstora.Stavis karburator od T15 i obavezno filter za vazduh sto kvalitetniji.Prenose,tj. lancanike stavis prednji 15 zuba zadnji 32 ili 31 zub.U menjac sipas ulje Sae 90.Mesavinu sastavljaj 3%.Stavis rezonantni auspuh-Laser.Od benzina sipaj iskljucivo bezolovni ili super 95 oktana nikako od 98.Koristi Stilovo ulje nikako ulje za kola i slicno.Nesastavljaj mesavinu manju od 3%,jer je manje podmazivanje i stradaju oba jezaja na klipnjaci-motor prolupa.I koristi lezajeve I klase.Friziranjem dobijas na snazi,startnosti,brzini,ali motor ima kraci vek trajanja:max 2 god i manje.Srecno!!!
[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 12.09.2007. u 08:58 GMT+1]
[ ljove91 @ 11.09.2007. 23:57 ] @
probaj da iglicu na karburatoru podignes za 1 stepen vislje da bi otvarao malo vise goriva.
[ feLoNy @ 24.09.2007. 20:50 ] @
Nemoj rezonu nego kantor auspuh, dobices oko 5/10 km sa tim. Radi jedan covek kantor ga zovu iz horgosa je
1000 din za auspuh za APN 4/6 motore.
A ako planiras da stavljas L42 klip planiraj da ce motor sisati gorivo. :)
[ ljove91 @ 27.09.2007. 13:44 ] @
znam da ce trositi mnogo vise,ali zato ima snagu,brzinu,startnost,ali i kraci vek trajanja.Meni je na apn 4 39mm klip i veoma dobro ide.moze da ide i do 85-90 km/h.sto se tice auspuha,meni je rezonantni i super ide,mozda bi sa kantorom isao i bolje,njega nisam nikad stavljao.
[ laki22 @ 27.10.2008. 15:12 ] @
@Nickix9001 odgovor na 2
zar ne mislis da je sirina zupcanika izracunata po nekom proracunu koji izmedju ostalog ima i dozvoljeni pritisak na bok zupca??? ako smanjih dodirnu povrsinu zubaca zupcanika povecaces pritisak i zupci ce puci!!! tako da mislim da dodavanje 6 przine moz samo prouzrokovati problemeeeee
[ Danijelo @ 06.11.2008. 18:44 ] @
Može li slika grla karburatora od t-15 za APN 4, napravljenog od kormana bicikla?
[ Horvat I @ 06.11.2008. 20:26 ] @
Moze da seradi od starih upravljaca bicikle
[ jugotb @ 07.11.2008. 06:28 ] @
...radilica od tomosovog motora za mijesalicu sa iglicastim lezajem umjesto piksne u klipnjaci (potrebno joj je prepraviti desnu stranu radi kvacila), cilindar i glava od starog T-15 koji je imao ram kao apn 4 i tvornicki izveden karbubator sa strane rama, klip 42,5 sa jednom karikom (mislim od neke motorne testere), karburator od motokultivatora ili pumpe za vodu sa leptirom umjesto klipa, zamajac od E-90 (olaksani sa cetiri precke)...to sam radio kao klinac prije 20-ak godina, 6-ica je hladno isla preko 100km/h...
[ Horvat I @ 07.11.2008. 22:25 ] @
Citat: jugotb: karburator od motokultivatora ili pumpe za vodu sa leptirom umjesto klipa,..
Sta uraditi sa tim karburatorom da ne curi???
Na ravnom ga ustelujem sve je super dok se kultivise pusta tolko goriva da se ugusi.Igla plovak osovinica su u redu.
Naregulisao sam mu vec i tolko nizak nivo goriva da neprima gas,u basti opet poludi
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|