[ Marko-1 @ 21.03.2006. 22:07 ] @
Imam nov akumulator 12v 45Ah koji mi trenutno nije potreban. Da li neko zna kako bih mogao da ga sacuvam na jedno godinu dana, dok mi ne crkne postojeci u automobilu. Cuo sam da treba sve da se prospe iz njega i da se dobro ispere destilovanom vodom i tako da stoji do upotrebe. Onda bi trebalo usuti odredjen rastvor kiseline i dest. vode i napuniti ga. Da li neko zna da mi kaze nesto vise o ovome i je li ispravan gore navedeni postupak?
Hvala
[ zei @ 22.03.2006. 10:49 ] @
Najbolje ces sacuvati akumulator postavljanjem u kola.
Garancija vazi 1-2 god pa je bolje da odmah znas da li je ispravan a ne da ga koristis god dana pa da crkne.
Ne bi trebalo kupovati akumulator stariji od 6 meseci jer onda ide poseban nacin odrzavanja u prodavnici.
Kada se izvadi upotrebljavan akumulator iz vozila (vazi i za ne upotrebljavan ali je proces sporiji) dolazi do talozenja na plocama i samim tim smanjuje se kapacitet.
Da bi akumulator ostao ispravan mora se puniti i prazniti povremeno u okviru dozvoljenih vrednosti.
Ovo u principu vazi za olovne akumulatore (znaci ne zatvorene)
[ biber021 @ 22.03.2006. 13:18 ] @
ne mislim da je prosipanje sadržaja akomulatora dobra ideja.
Inače ne znam da li ste znali ali firma black horse daje 2 god garancije na akomulatore. Ništa novo, svakako, ali crče mi akomulator u garantnom roku i nazovem fabriku da se raspitam za garanciju. Evo šta mi kažu "Gubi se pravo na garanciju ako je akomulator otvaran?!" A kako ste mislili da napunim akomulator a da ne otvorim 'elije gospodo draga?!
I to je to, piše na garantnom listu.
Jbg...
Pozdrav
[ fanfon @ 18.02.2007. 16:10 ] @
Ako je nov i ima garanciju, onda ga prodaj nekom poznaniku kome treba, a pare ostavi na stranu da kupis sebi novi kad ti zatreba...
[ icobh @ 18.02.2007. 18:23 ] @
Evo samo jedna stvar u vezi sa akumulatorima a to je da nikad ne vadite iz onog najlona u kom dođe. Jest da ružno izgleda ali jedan BH akumulator izdrži tako 5-6 godina...

P.S. Black Horse su inače loši akumulatori...
[ bakara @ 18.02.2007. 18:45 ] @
@icobh

A zasto da ga ne vadimo iz najlona, jel postoji neko logicno objasnjenje ili tako preporucuje proizvodjac?

Citat:
icobh:P.S. Black Horse su inače loši akumulatori...

Zbog cega su losi, ja nemam lose iskustvo sa njima?
[ palomas @ 19.02.2007. 07:26 ] @
Jedan od načina čuvanja si sam spomenuo: napuniš accu sa strujom do kraja, i onda izliješ elektrolit u čistu (staklenu) posudu, koju pospremiš za kasniju upotrebu. Čelije više puta dobro ispereš sa destiliranom vodom ili kišnicom.. Kasnije samo opet uliješ pospremljeni elektrolit.. Na taj način je izbjegnuto samopražnjenje i sulfatizacija, kao posljedica stajanja polupraznog akumulatora. Nekad se to zvalo suhoformirani akumulator, takvi akumulatori su se dobivali u trgovini prilikom kupnje novog akumulatora.

Drugi način je kupnja 12 V punjača s ugrađenom elektronikom. Takav punjač može se ostaviti trajno priključen na stezaljke, jer održava konstantni napon od 2,35 V po čeliji. Struja punjenja pri tome je praktički minimalna, samo onoliko koliko iznosi samopražnjenje čelija. U Hr može se kupit punjač Einhell 12 V 10 A Electronik za nekih 200 kn.

[ ilkebgd @ 19.02.2007. 20:23 ] @
Ni ja ne mislim da je black horse losh, mozda nije kao varta i slicni, ali je solidan. meni je jedan trajao oko 5 godina...
[ StORM48 @ 19.02.2007. 21:29 ] @
Ford je koristio BH akumulatore za prvu ugradnju, u jednom delu svoje proizvodnje. To se baš nešto i ne poklapa sa etiketom o nekvalitetu.

Uzgred, meni je jedan BH 55Ah trajao više nego Bosch i Monbat iste amperaže, u auto koji je vožen dosta kratke relacije, pali-gasi. To obično ubija sve akumulatore, a BH je izdržao više. Možda moj primer ne može biti indikator sveukupnog kvaliteta, ali ipak nešto govori.

Pozdrav
[ icobh @ 28.02.2007. 19:00 ] @
*Kasnim sa odgovorom ali bolje ikad nego nikad... Testirano na 2 skoro identična vozila, vozila se dnevno pale i gase mnogo puta, i mnogo bolje se ponaša onaj akumulator koji je najlonu...

*Možda sam pogriješio kad sam rekao da je BH loš, ali na NAŠEM tržištu postoje i kvalitetniji, ne samo po imenu već i po stvarnim karakteristikama. Evo npr. Munja... Taj akumulator je neuništiv, znači on se puni jednom dnevno i čitav dan robija na jednoj električnoj dizalici, i tako već dvije pune godine...

P.S. Ja ne znam kakva je ono plastika od koje prave BH akumulatore ali može da pohrđa, nevjerovatno! Ako budem imao taj akumulator, baš ću da slikam pa da okačim ovdje...
[ Horvat I @ 01.03.2007. 21:10 ] @
Treba uraditi kao što su radile fabrike dok su se proizvodili suvopunjeni akumulatori. Električno se napuni akumulator, u azotnoj N prostoriji se izlije elektrolit, aku se zagreje na 40 ak 0 C Nakon sušenja se u otvore postave gumene pločice, pritegne čepovima iznese iz azota