[ cicovic @ 28.03.2006. 19:40 ] @
Pokrenuo sam auto koji nije ni vozen, a nazalost ni paljen zadnjih desetak godina. Uradio sam neke stvari koje sam mislio da su neophodne, ali me strah da ne propustim da uradim jos nesto, da slucajno ne upropastim ocuvan motor na automobilu. Na net-u, na how-to sajtovima, nema nista posebno sta treba raditi u pomenutim situacijama pa me interesuje ako ste imali slicnih situacija, da me posavetujete...

Naime, opsirnije, kupio sam auto star 18 god, ali jedna bitna stavka: nije vozen zadnjih 11 godina, tj. parkiran je i zatvoren u garazu, povucena rucna. Nije cak ni odjavljen (jos su petokrake na tablicama). Kada smo otvorili garazu bio je braon od fine prasine.
E sad, klipove sam razradio petrolejom, a zadnje kocione cilindre i paknove sam zamenio jer nije bilo teorije da ih odlepim ili pomerim (napominjem da je auto presao samo 14764 km) te su dobosi kao novi. Posle dva dana, zamenio sam filter i ulje, i upalio automobil iz prve (nije bilo ni lonca auspuha, nigde,,,, kao da je dezintegrisan). Radio je normalno, sa obzirom da je pola rezervoara jos bilo napunjeno sa tim, desetak godina starim benzinom).

E sta sada? Ili samo da sednem i vozim.
[ skriven.iza.laznih.imena @ 28.03.2006. 20:14 ] @
Negde sam čuo da benzinu sa vremenom opada oktanska vrednost. Pa ako je ovo
tačno, onda bi trebao da zameniš i tih pola rezervoara goriva.
[ Miroslav Jeftić @ 28.03.2006. 21:11 ] @
To sa benzinom obavezno i ako si u mogućnosti odvezi ga u neki dobar servis, neka ga makar detaljno pregledaju i preporuče šta bi trebalo raditi.
[ Goran Mijailovic @ 28.03.2006. 21:24 ] @
Citat:
Negde sam čuo da benzinu sa vremenom opada oktanska vrednost.


Hm mozda je u njemu jos super od 98 oktana :)
[ bakara @ 28.03.2006. 21:41 ] @
zanimljivo, napisi jos:
koji auto, koliko si ga platio itd...
[ xspeed @ 28.03.2006. 22:12 ] @
Stvarno reci jbt koji je auto bas me zanima i sto ga taj lik nije vozio ??????????
[ bakara @ 28.03.2006. 23:01 ] @
pa sigurno je umro...
[ pctel @ 28.03.2006. 23:10 ] @
Nije pametno sto trosis taj benzin, moguce da je pun korozije, zacepice ti filter goriva vrlo brzo. Zamena ulja se valjda podrazumeva bez obzira koliko je presao od poslednje zamene. Samo ga poteraj malo brze po nekim krivinama pa sta otpadne znaci da je bilo zrelo za zamenu
[ tdjokic @ 29.03.2006. 00:46 ] @
Citat:
bakara: pa sigurno je umro...

Ili vozi najnoviji model nekog auta u nekoj drugoj zemlji...

Metal ne bi trebalo da te zafrkava, osim onoga sto je zardjalo i nestalo. Mnogo veci problem mogu da budu razni dihtunzi, mada nije obavezno. Razne gume se razlicito ponasaju sa staroscu, pa zato pazljivo motri kaplje li negde iz njega ulje, sto bi znacilo da su one okrugle zaptivke ostecene ("semering"), na raznim mestima gde osovine izlaze / ulaze iz jedne sredine u drugu - iz menjaca ili slicno. Pumpa za gorivo mozda isto tako (membrana), kais i slicno.
[ cicovic @ 29.03.2006. 07:17 ] @
E da.

Jedan semering je vec popustio, filter za gorivo (plasticni, providni), vise nije providni, vec crn, kao i npr. tecnost iz sistema za hladjenje koja je poprimila crveno-braon boju. A sto se tice brze voznje, pa sta crkne..... neko mi rece da ga prvih 1000 km ne vozim brze od 70-80 km zbog samih karika i cilindara.
Citat:
Bryan Fury: To sa benzinom obavezno i ako si u mogućnosti odvezi ga u neki dobar servis, neka ga makar detaljno pregledaju i preporuče šta bi trebalo raditi.

Jos ga nisam registrovao te ga ne mogu ni voziti, a i tim se vracam na prethodno. Ne bih zeleo da vozim auto dok ga ne sredim totalno jer bi mi bilo poprilicno zao da nesto ne crkne zbog neblagovremenog menjanja. Inace, dolazila su dva, tri majstora, i svaki je rekao svoju verziju price, jedan cak i to da ga vozim i da menjam kada sta crkne. U principu, nije ni to lose, ali, od kada sam se pre vise godina pozdravio sa svojom peglicom, pozdravio sam se i sa alatom u gepeku, takoda me ne raduje stajanje i popravljanje auta na licu mesta.

Bakara, u pitanju je Citroen AX 1.1 TRE, metalik sive boje. Kupio sam ga od zene, prvog i jedinog vlasnika. Auto je vozen i registrovan 1988-1991, pa zatim od 1994-1997 i tada je ocesan, prednje desno krilo i vrata suvozaca, a s obzirom da je bio osiguran Kasko - DOZ, u BG su zamenili vrata, krilo i far sa novim delovima (far i branik nisu cak bili ni pricvrsceni kako treba) i tada je parkiran u garazu jer zena, pretpostavljam , nije vise smela da vozi. Dobio sam i racune o kupovini auta, garanciju, (kupljen je u Cimos-u, Koper, Slovenija) i upisana prva tri servisa u Citroenovom servisu u servisnoj knjizici. Platio sam 2200 E.

Jos neka sugestija? Ili opet, da sednem i da vozim...

[ cicovic @ 29.03.2006. 08:06 ] @
I ako neko ima repair i service manual , u bilo kakvom obliku, bio bih zahvalan...
[ Mobtel @ 29.03.2006. 13:16 ] @
a kako im ide inace cena?
[ reject @ 29.03.2006. 14:26 ] @
Citat:
cicovic:jedan cak i to da ga vozim i da menjam kada sta crkne. U principu, nije ni to lose, ali, od kada sam se pre vise godina pozdravio sa svojom peglicom, pozdravio sam se i sa alatom u gepeku, takoda me ne raduje stajanje i popravljanje auta na licu mesta.

Meni je jedan taxista pricao da je kupio staru Skodu ('88) i da ju je nakon 10 i vise godina stajanja samo upalio i bez
ikakvih problema registrovao i vozio. Ja mu ne verujem, a ne verujem ni tom majstoru sto ti je rekao da menjas stvari kad
crknu, i savetujem ti da zamenis sve od "gumenih delova" i "potrosne robe", kao sto ti je tdjokic vec i napisao.

[Ovu poruku je menjao reject dana 29.03.2006. u 15:27 GMT+1]
[ pbenka @ 29.03.2006. 18:08 ] @
Ja bih svakako zamenio klinasti i zupčasti kajš (verovatno ga taj auto ima) a ove ostale gumene delove, kad riknu. No ne bi se trebao iznenaditi kad počnu da riknjavaju semerinzi, gumnena creva itd. A i pneumatike bi trebalo zameniti jer su se sigurno deformisali.
[ npero @ 30.03.2006. 15:01 ] @
Citat:
cicovic: I ako neko ima repair i service manual , u bilo kakvom obliku, bio bih zahvalan...


Service manual moze da se nadje tj. naruci izdaje ga Haynes mislim da sam dobro napisao taj service manual ja imam platio ga nekad davno 50 maraka :). Mozda ima negde i na netu u pdf obliku nisam trazio.
Ja vozim takav auto ali 1.4 D i malo mladji, izuzetno su izdrzljivi auti, nisu podlozi da se kvare jedino treba obratiti paznju da coskove kod zmigavaca napred i coskove nazad kod baltobrana sa unutrasnje strane hoce da zbog skupljanja prljavstine tamo pocne da trune.
Ja nikad ne bi kupio ispod 92 godista samo iz jednog razloga enterijer, modeli posle druge polovine 91 imaju novi enterijer unutra maska je zaobljena i sto je najbitnije ne puca videces sa ovom starim modelom maske ima problema posle odredjenog vremena hoce plastika da popuca i posle stalno krcka i izgleda ruzno dok ova novija izgleda mnogo savremenije i sto je nejbitnije ne puca posto je mnogo bolji materijal i ojacana je metalom ispod sto pre nije bio slucaj.
Posle 100 000km obicno se moraju menjati poluosovine,kocnice i lezajevi na tockovima napred mada nije fiksno zavisi gde je vozen i kako je vozen.
Posto je dugo stajao moja preporuka je da kupis neko sredstvo za ciscenje rashladnog sistema i da ga uspes i posle toga obavezno naspes antifriz da bi sprecio korodiranje posto sam video auto koji je dugo stajao i korozija je nagriza metalne cepove na motoru koji ima malo posto je motor od aluminijuma pa je poceo da curi. Ugradi mu neki sat za temperaturu posto vecina sa osnovnom opremom ima samo lampicu, ili zameni instrument tablu ako uspes da nadjes od nekog drugog modela koji ima temperaturu posto su ti modeli kod nas dosta retki.
Samo ga vozi to ce najvise da mu prija.
Mislim da si ga malo puno platio ipak je to 88 godiste.


Pozdrav....

[ cicovic @ 30.03.2006. 19:37 ] @
Npero, hvala na savetima. Definitivno planiram da zamenim tablu jer nema pokazivac temperature.
Nije mi jasna predstava o sistemu za hladjenje. Ne znam da li tvoj ima prelivnu posudu, jer vecina auta koja sam vozio imaju prelivnu posudu i zatvoreni sistem hladjenja a ovaj ima samo cep na hladnjaku i kao jedno prosirenje za visak vode pored hladnjaka (sastavni deo hladnjaka) i ne znam koliko tecnosti da sipam u sistem, tj. gde je mera (granica) i kako to uopste mogu da znam. Da li znas neki otpad u BG ili gde vec koji prodaje AX-ove.
Dugo sam razmisljao o ceni i ne kajem se. Kada sam ga uporedio sa drugim, takvim citroenima, koji se prodaju u okolini, i na auto pijaci, 1989, 1990, benzinci (osim sto ni jedan nisam video da ima karburator kao ovaj sto sam ja uzeo), sa predjenih i vise od 160000km video sam da je ovo nov automobil, a nov automobil za ovaj novac... tesko. U svakom slucaju, hvala na misljenju.
Za Haynes manual sam znao, ali ne znam kako doci do njega, da li salju ovde i gde naruciti da bi manual bio na engleskom...
[ npero @ 31.03.2006. 09:18 ] @
Posuda ti je u stvari to prosirenje hladnjaka sa strane, noviji modeli posle 93 otprilike imaju hladanjak bez te posude i sa strane na blatobranu imaju posudu koja se meni mogo vise svidja. Sto se tice tecnosti napuni do cepa pa ce on da ti izbaci visak vode sam pojedini modeli imaju indikator sa strane na hladnjaku za nivo pa ako to imas upalice ti se lampica da nemas dosta vode. To ti je ono malo ispupcenje na toj posudi na hladanjaku ako ulaze zice onda imas taj indikator ako ne onda je to samo cep. Sto se tice otpada uzmi neke oglase ima auta za delove koliko hoces a i odpada. Ako trazis na otpadu probaj da nadjes 1.4 benzinac na primer 88 godiste sa elktronskim ubrizgavanje ti je bio tad jedan od najopremljenijih modela imao je centralnu bravu, elektricne podizace, obrtomer, sat za temperaturu unutrasnjost je skroz bila pokrivena tapacirungom i jos takvih sitnica kao digitalni sat pored onog svetla na krovu sa takog jednog sam ja kupio elektricne podizace.
Ja vise volim da kupim krs ali bas krs kao sto je bio ovaj moj pa ga polako napravim onako kao se meni svidja jeste da ti treba nekoliko meseci da sve sredis i gomila delova ali vredi dobijes auto kakav hoces.
Ne znam za benzince ali znam za dizela 300 000km presao i danas se vozi a i moj ima vec dobrih 170 000km.

Haynes ja nekad davno narucio od neke firme iz Bg i doneli mi posle jedno mesec dana onda sam platio 50 maraka, pogledaj mozda ima u pdf-u negde ne netu posto sam video neek njihove druge knjige u pdf formatu.

Pozdrav...
[ zei @ 01.04.2006. 18:25 ] @
Kao sto su ti vec rekli treba zameniti sve tecnosti u vozilu (ulja, benzin,antifriz..) obavezno kaiseve, gume, po potrebi creva (videti koja su porozna). Proveriti stanje kocnica i amortizera. Naravno u pocetku ne treba voziti sa velikim brojem obrtaja (mozes ti da ga pokvaris ako vozis 40kmh u prvoj, par sati) vec da se motor razradi - kao nov auto.
Tu knjigu i sada mozes da narucis direktno od Haynes Publishing preko neta. Ako nemas mogucnost za tako nesto a iz BGa si mozes u e-ducan da odes i oni ce ti pomoci.
Da se vozis u zdravlju i sreci
[ EagleOne @ 02.04.2006. 02:08 ] @
Ako te interesuje manual:
http://shopping.kelkoo.co.uk/b/a/ss_haynes_manuals_citroen.html

Stvarno dobar i izdrzljiv auto, i lose odrzavan ne pravi mnogo problema. Nema potrebe da menjas celu tablu, dovoljno je da kupis i ugradis termometar. Kao sto ti Pero rece sipaj do vrha, na toj istoj cevi postoji ispust pa ce ona izbaciti visak.

Pero koliko su ti naplatili el. podizace, da li je komplikovano ugraditi ih.
[ npero @ 02.04.2006. 05:47 ] @
Citat:
EagleOne
Pero koliko su ti naplatili el. podizace, da li je komplikovano ugraditi ih.


Za podizace i jos tako neke delove sam dao dvoja kompletna vrata :) tako da u parama ne znam koliko bi to izaslo. Nije komplikovano ugraditi posto su orginal podizaci bukvalno je umesto onogo dela gde ti rucno namotavas sajlu stavljen mali elektormotor a svi sarafi i sve ostalo stima. Jedino sto su podizaci iz starijeg modela pa nema tastere za ostvaranje na vratima nego tamo dole gde ti je grejac i sva cetri zmigavca pa sam i ja morao da ugradim tamo dole pored menjaca posto mi je bilo jako komplikovano da ih stavim na vrata mozda jednog dana ako uspem negde da nadjem te rucke koje imaju mesta za prekidace na vratima.
Samo pazi razliciti su podizaci za auto sa 2 i sa 4 vrata, kod mene sa 4 vrata idu na sajlu a sa dvoje vrata su ti kao makaze odnosno nema sajle. Ako ne uspes da nadjes orginal podizace mogu da se ugrade univerzalni ali to je malo vise posla oko namestanja ja sam hteo da kupim univerzalne ali slucajno sam naleteo na ove orginal.

Pozdrav...
[ cileanac @ 03.04.2006. 20:27 ] @
Skoro sam kupio citroena ax 11 tge 87. godiste ali ne mogu nigde da mu vidim broj motora i broj sasije.Nisam ni proveravao kada sam kupovao, pa molim nekog od vlasnika ili ko ima manual za ovaj auto da mi kaze gde se nalaze posto ja imam samo jednu plocicu na desnom krilu.Dali ima negde ukucan broj na sasiji ili motoru i gde se nalaze tacno???

[Ovu poruku je menjao cileanac dana 03.04.2006. u 22:32 GMT+1]
[ npero @ 04.04.2006. 06:20 ] @
Citat:
cileanac: Skoro sam kupio citroena ax 11 tge 87. godiste ali ne mogu nigde da mu vidim broj motora i broj sasije.Nisam ni proveravao kada sam kupovao, pa molim nekog od vlasnika ili ko ima manual za ovaj auto da mi kaze gde se nalaze posto ja imam samo jednu plocicu na desnom krilu.Dali ima negde ukucan broj na sasiji ili motoru i gde se nalaze tacno???

[Ovu poruku je menjao cileanac dana 03.04.2006. u 22:32 GMT+1]



Kad otvoris haubu i stojis ispred motora pogledaj levo na rubu blatobrana, otprilike na sredini izmedju fara i onog dela ga ti se srafi amortizer bas na rubu gde imas one male sarafe sto drze blatobran trebalo bi da imas utisnut broj sasije moguce da ako je auto farban da je prefarban i broj pa se slabije vidi.
Broj motora isto kad otvoris haubu na sredini otprilike prekoputa leve polovine hladnjaka, desno od mesta gde gde ti ulazi sipka za merac nivoa ulja imas malo ispupcenje na bloku motoru i tu treba da imas broj motora utisnut. Ovo za motor vazi ako je aluminiski blok za celicni blok ne znam gde se nalazi predpostavljam da je na istom mestu.


Pozdrav...
[ cileanac @ 04.04.2006. 09:21 ] @
Kod mene na rubu blatobrana stoji samo plocica sa brojem sasije ne vidim nigde da je broj ukucan.A sto se tice motora moracu prvo da ga dobro odmastim:)pa onda eventualno nesto da vidim.U svakom slucaju hvala ti puno. pozdrav