[ Gugliša @ 29.03.2006. 16:11 ] @
Interesuje me da li neko zna sta mi je sve potrebno da bih napravio TV emisiju, a da imam samo ideju o cemu bi ta emisija bila ? |
[ Gugliša @ 29.03.2006. 16:11 ] @
[ ana S @ 30.03.2006. 14:15 ] @
Dragi moj "kolega"!!!
Ja sam godinama imala takve ideje i planove, ali nista ne mozes da uradis ako si sam! Kao prvo, moras da svaki tvoj nacrt ili zamisao emisije "overis" tj. da dobijes autorska prava za to. Inace, sledi ta prica da neces videti vajdu od toga sto si ponudio nekoj TV da saradjujes jer se ideje KRADU , a ne naplacuju se. Drugi korak i nista manje bitan je da odaberes Tv kucu sa kojima bi da saradjujes, ali bez dobrih poznanstava, retko kada mozes da uradis neke konkretne stvari. I moje emisije cekaju da se snime, a ja bez obzira sto sam u tesnoj vezi sa medijima skoro vise od dve godine, nemam petlju da se upustam u to. Jer zasto bi ja, nekom novac stavljala u dzep, a da ja nemam koristi od toga. Savet: Prvo sve uradi kako bi osigurao svoju emisiju, a ako je ideja dobra, prodaj je TV za dobre pare. Srecno [ Gugliša @ 30.03.2006. 17:41 ] @
Drago mi je da si odgovorila na moje pitanje. Inace, me interesuje kako zapravo zastititi prava te emisije, koga sve treba da imas u timu, da li ti je potreban novac da ulazes ili se to naplacuje od TV-a ili sponzora, da li ti napravis gotovu emisiju, pa je posle prodajes ili jednostavno radis za tu TV stanicu, koliko je to uopste profitabilno....
P.S. Da li imas neku literaturu koju bi mogla da mi preporucis ? [ ana S @ 31.03.2006. 20:00 ] @
Imas mali milion mogucnosti, a sve zavisi od toga da li imas neke dodirne tacke sa medijima, kog poznajes, kakve su ti veze sa PR-om , tv kucama, producentima , koja je tvoja ciljna grupa..... imas li kintu, imas li sponzora????????
Sve zavisi od ovih tvojih odgovora da bi se napravio dobar plan za realizaciju tog "projekta"... Suva ideja ne znaci nista, ako nemas bilo koju podrsku sa strane ili od nekog gore navedenog. Nisi rekao iz kog si grada, i cime se bavis, pa na opsiran sadrzaj ne mogu da ti pomognem konkretno... POzdrav!!! [ wwwirus @ 05.04.2006. 19:02 ] @
Ako nemas velikih prohteva sto se tice scenografija, studia, putovanja i svega toga sto zahteva dosta finansija, mozes da mi ukratko objasnis sta bi ikako hteo/la da radis. Radim 7 godina na lokalnoj tv stanici, spice, reklame, montazu i sve sto im padne na "pamet"!? Skoro sam razmisljao o slicnoj temi, pokretanje sopstvene produkcije koja bi isla u razmene za reklamni prostor na drugim tv stanicama, jer je to jedini nacin da se isplati rad i trud. Ne ciljam na "ozbiljne" tv stanice, za sad, a i ideja je na staklenim nogama! Najradije bih se okrenuo nekim drugim stvarima i zaboravio medije. Ali, avaj, u tome sam i nemam vremena da sad uchim za stolara (primera radi)!!!
[ Gugliša @ 06.04.2006. 15:15 ] @
Ljudi, trenutno sam jako zauzet. Javljam se sutra sa dodatnim informacijama.
Pozdrav. [ Gugliša @ 07.04.2006. 18:09 ] @
E ovako, javljam se kao sto sam i obecao.
Dakle, koliko sam shvatio iz razgovora sa raznim ljudima dosao sam do saznanja da postoje tri puta. 1. Da kompletno radis sam svoju emisiju. Pod tim se podrazumeva da iz svog dzepa platis iznajmljivanje kamere, montazera, grafickog dizajnera, animatora, stilistu i ko zna koga sve jos u zavisnosit od potreba emisije. Nakon toga vrsis izbor TV stanice. Tu je jako bitno koji ces dobiti termin, zbog daljeg nalazenja sponzora, jer ako je vreme emitovanja neadekvatno niko ti se nece reklamirati. Dobio sam neki podatak koji ni sam ne znam koliko je relevantan, da TV stanice izdaju neki dokument (koji inace ne bi smeli da ti daju, dok je emisija jos u toj fazi) sa kojim ti ides po raznim firmama i trazis sponzore, ili kontaktiras neku marketinsku agenciju koja ti pronalazi donatora. U ovoj varijanti je dobro to sto mozes ( a ne moras) da zaradis vise od onoga sto si ulozio, ali takodje mozes da ostanes i kratkih rukava. 2. Druga solucija je da napravis ugovor sa TV stanicom takav da se zaposlis kod njih i da primas neku mizernu platu, a da se cimas okoko svih potrepstina. Ovde mi se cini da je dobra strana sto smanjujes mogucnost rizika da propadnes, pa to nekako vise radis za svoju dusu, ali tu dolazis do drugih problema kao sto su dostupnost kamera i sl. 3. Prodati ideju i nemati vise nikakvih peripetija. Sta mislite o svemu ovome sto sam napisao ? Ovo sve se odnosi samo na idealan slucaj gde ti niko ne krade ideje, ne odbije te urednik i slicno, ali mene vise interesuje kako to ide u praksi. Najvise me zanimaju detalji oko pronalazenja sponzora, kakva su sanse da se nesto zaradi i kako izgleda sam razgovor sa urednikom nakon prodaje sinopsisa. Pozdrav. [ Gugliša @ 14.04.2006. 18:57 ] @
Zar je moguce da niko ne zna bar nesto na ovu temu ?
[ Misa_exclusive @ 09.05.2006. 15:38 ] @
Pozdrav svima!
Evo, tek sad sam video ovu temu, pa rekoh da se oglasim. Reci nam malo više o tome, kakvu emisiju si zamislio uopste, o cemu...? Što se tiče realizacije, sve zavisi od emisije i od "prohteva". Obično to ide tako što isaplaniraš eisiju, sračunaš kolike ćeš troškove imati oko snimanja (kamera, montaza, grafika, voditelji...) i onda tražiš sponzora i tražiš od njega TAČNO onoliko para koliko je potrebno. Ukoliko je večća suma, potražiš više interesenata za sponzorstvo, pa linearno tome ih i reklamiraš u emisiji na sva zvona, ali da to ipak bude koliko toliko suptilno i sa stilom. E kad snimiš emisiju, onda je nudiš televizijama i izabereš onu koja će ti najviše platiti. Tako da sve što ti televizija plati, sve ide tebi u džep, jer je sponzor platio rashod. Dakle, prihod ide tebi. E sad, lako je to napisati, ali nije tako i lako realizovati. PS Zanimam se za Video produkciju, pa ti mogu reci sta bi ti trebalo od tehnike, samo prvo reci nesto vise o toj emisiji. [ ssorca @ 12.06.2006. 10:50 ] @
evo i mene...
Dakle,kao sto je vec receno,najjednostavniji nacin je da sam odradis emisiju pa da onda to uvalis nekoj TV. Medjutim,problem koji postoji je sto ti neke TV daju sekunde reklamnog prostora umesto novca.Te sekunde moras sam da prodas (ako ides preko agencija,dobit je jos manja) ali i ta sama prodaja ne ide najbolje. Moj savet je,ukoliko ce ti se emisija baviti strucnim stvarima,probas da deo emisije (5-10 minuta) izdvajas i 'prodas' onim firmama koje bi inace imao u emsiji (u vidu prezentacije firme i njihovih proizvoda i slicno).Naravno,to ce u 99% slucajeva biti kompenzacija,ali i to ti moze vrsiti posao jer se od ponudjenih sekundi neces obogatiti [ dmaxunit @ 30.03.2009. 19:56 ] @
Mene interesuje da li neko zna kako da napisem zbivanja tj. scenario tv emisije koja je tipa Oprah soua?
I sta bi sa autorskim pravima?Jel vredi da registrujem ili ne?I gde to mogu da uradim u Bg-u? Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|