|
[ richiezr @ 05.04.2006. 02:41 ] @
| Trebao bih farbati auto ali mi je malo skupo platiti majstorima da to odrade, pa me interesuje da li neko zna kako se to moze izvesti auto lakovima i „primerom”, koliko je to dobro. Ono, skines deo po deo sasije i krenes farbati. Gledao sam na DISCOVERY-ju neke likove sto preprodaju aute da to farbaju samo sa auto lakovima.
Hvala unapred. |
[ adenis @ 05.04.2006. 09:34 ] @
otidi ti care ipak kod majstora. s obzirom kako si postavio pitanje nema od tvog farbanja nista i to otidi odmah kod skupljeg nego da opet za godinu moras ici kos onog jeftinijeg. komora obavezno.
[ sasa022 @ 05.04.2006. 12:00 ] @
Idi kod majstora.... Izaci ce te jeftinije.
TO sto si gledao na DISCOVERY-ju nije "obicno" farbanje.Tu se pored laka dosta koristi i folija......
[ Mobtel @ 05.04.2006. 12:48 ] @
Ma sta ste tako dosadni sa tim majstorima...lepo kaze covek video da se to na diskoveriju radi samo ovako sa auto lakom...
pa ako mogu britanci pa im ne smeta sto mi moramo kod majstora.?
[ Mauricije @ 05.04.2006. 14:42 ] @
Vidi, ako ces kod majstora to mora biti neko ko zna, a taj je skup, ali je bolji od ovih lokalnih "neznalica" koji stvarno lose urade posao, ali rekli smo da necemo majtora.
To ti onda znaci da posao moras uraditi sam, a koliko sam ja video ti i nemas neko iskustvo, a bogme ni opremu pa ti ili idi majstoru ili nadji nekoga prijatelja ko se koliko tokliko razume pa to uradite. Nego da se ne pravim pametan, nego da ti kazem direktno..
Mi (cale i ja) smo pre godinu i po farbali stricevog golfa II cija je limarija bili propast, pa smo prvo ja i stric rastavili auto na cinioce, sve izbrusili, pokitovali i pripremili za farbu. Sama farba je izasla oko 100 Eura, nisam racunao kitove i pripremu, to je stric uzimao ne secam se cene. Onda prvo sto moras resiti je prostor. Posto se nema komore, vazno je da prostor bude zasticen od vjetra, prasine i najvaznije malih prokletija MUVA, a to ces postice (muve) prostorom ciji je plafon glatak, moze ako nista posluziti i najlon. Mi smo imali garazi od limenih elemenata pa je posluzilo. Zatim proces samog farbanja treba da radi neko ko zna da farba, to je kod nas radio cale koji je vec pre farbao stolariju ( time se bavimo ) pa to zna vrlo dobro ( pravilni pokreti u duzinu....), sprica i nije toliko vazna ako onaj ko radi zna da radi, ali zna se da je sto skuplja to bolja :) Zatim znaci temelj, vodobrusno brusenje i farba i ispalo je mnoogo bolje nego sto smo ocekivali. Posto su nam plavog golfa 3 meseca pre farbali "majstori" 150 Eura ruke, mogli smo uporediti i nas bijeli je bio stvarno klasa za toga. Eto to ti je kratko uputstvo pa ako mislis da imas mogucnosti probaj, a mi cemo na ljeto ponovo farbati nas kombi Sptinter 310D 1998, ali ovaj put sa pumpama koje imamo za farbanje stolarije koje daju klasan ucinak u istoj prostoriji sada sa ventilacijom jer sto ici majstorima i placati im papreno kada sami mozemo uraditi mnogo bolje.
Pozdrav i srecan rad!
[ richiezr @ 05.04.2006. 23:52 ] @
Hvala svima za dosada pristigle odgovore. spreman sam za jos ideja.
Sto se tice discovery majstora, to je ona emisija gde oni kupe polovnjka,srede ga,nasminkaju pa prodaju.elem oni odrade pripremu za farbanje, pa ako treba gitovanje, pa nekim "primerom"(prajmer) urade osnovni sloj sto je isto u obliku spreja i na kraju auto lakom farbaju 2-3 sloja. cak u nekim slucajevima nisu farbali ceo deo auta nego samo odredjeno mesto, stim sto su uspeli da pogode boju. a rezultat je bio sjajan bar sto se tice izgleda. takodje su uspeli da pomocu nekih pasta uspeli da povrate originalnu boju auta tj onaj sjaj skoro novog auta.
Nemora to da traje ono 20 god koliko traje sadasnja farba, nego 2-3 god dok se ne nakupim para i kupim neku novu hondu.
hvala jos jednom
[Ovu poruku je menjao richiezr dana 06.04.2006. u 01:14 GMT+1]
[ EagleOne @ 06.04.2006. 02:39 ] @
http://www.neilslade.com/Papers/Painting.html
http://www.carcraft.com/howto/24820/
Drug planira da kupi peglicu ili dve pa u jednu, a posto drugi drug ima kompresor i sprej pistolj, logicno mi cemo je farbati :) (i bilo bi besmisleno kupiti peglu za 250, a dati 600e na farbu). Videcemo na sta ce to da lici na kraju ...
[ bakara @ 06.04.2006. 17:43 ] @
@eagleone
to sto ti hoces je skroz ok, vi bar imate alat...
@richiezr
ti si na dobrom putu da napravis cirkus od auta.
[ bakara @ 06.04.2006. 17:44 ] @
@eagleone
to sto ti hoces je skroz ok, vi bar imate alat...
@richiezr
ti si na dobrom putu da napravis cirkus od auta.
[ indicator1 @ 07.04.2006. 12:01 ] @
Zavisi kakav auto hoces da farbas, ako je u pitanju neki krs, slobodno farbaj auto-lakom. Zavisi koliko si spretan, ali da ti kazem da je farbanje time teze nego kompresorom (ne rasprsi se ravnomerno). Obavezno preko ide providni lak-sprej (sjajni) inace dobijes prilicno mat izgled. Pre x godina smo tako probali da ofarbamo vezne limove na VW Bubi i ispalo je prilicno dobro (stavise, to je bio najbolje ofarban deo na autu.) Ali pripremu za farbanje moras da uradis kvalitetno, bez obzira farbas li kompresorom ili sprejem. Onda ti se mozda vise isplati da taj deo uradis sam (sa sve smirglanjem vodenom smirglom) a da ti neki majstor samo za male pare "presprica" auto. Mozda te dodje i jeftinije je su konzerve spreja skupe a trebace ti gomila za ceo auto.
[ bakara @ 07.04.2006. 12:42 ] @
Ako je neki krs, bolje ce ispasti da ga ofarba sa valjkom. Sigurno bolje i jeftinije neko sa sprejem.
Imam jednog komsiju koji svako prolece farba svog belog mercedesa 123 valjkom i cetkom, auto je na taxiju i izgleda vrlo pristojno...
[ bakara @ 07.04.2006. 12:43 ] @
Ako je neki krs, bolje ce ispasti da ga ofarba sa valjkom. Sigurno bolje i jeftinije neko sa sprejem.
Imam jednog komsiju koji svako prolece farba svog belog mercedesa 123 valjkom i cetkom, auto je na taxiju i izgleda vrlo pristojno...
[ RIM @ 07.04.2006. 13:46 ] @
Upravo tako kao sto ti je gore receno, auto sprej je namenjen za farbanje manjih ostecenja kod sistema “uradi sam”, a ne celog auta.
Ukoliko ipak zelis da se oprobas u tom zanatu zaboravi na sprej, i predlazem ti da kupis neki manji kompresor (cena je oko 100 EUR i nize, majstor ce ti mnogo vise naplatiti za “ruke”, a alat ti ostaje u vlasnistvu) pa farbaj auto po elementima, tako sto ses deo koji farbas skinuti sa auta ukoliko je moguce ili zastititi folijom koja je jeftina,preostali deo auta koji se trenutno ne farba.
Za pocetak, operi auto, sacekaj dase osusi pa poskidaj sve elemente koje mozes skinuti, od stakala, lajsni, oznaka.. itd, jer mnogo vise vremena se izgubi kod zasticivanja istih od demontaze i montaze, a krajnji efekat je neuporediv.
Zatim slajfericom sa smirglom finoce 120 prebrusi ceo auto, otkloni prasinu, pa pregituj auto gitom eventualna ostecenja ( ovo ces morati iz dve-tri ruke stim sto zapocinjes sa smirglom finoce 80, a zavrsavas sa 120), Na kompletan auto ili samo gitovane povrsine ociscene od prasine i riseve nabacices kompresorom spric git, kojeg u trgovini imas na nitro bazi (jestinija varijanta, ali se kupuje na pakovanje od 1kg) ili dvokomponentnog spric gita koji je kvalitetniji i skuplji i moze se kupiti od 100 grama pa navise. Sve dosad nabrojane radnje odradjujes “ na suvo”, znaci izbegavati dodir auta sa vodom osim kod pocetnog pranja. Kada se spric git osusi (na nitro bazi posle jednog sata, a dvokomponentni malo duze zavisno od vrste hertera), prebrusiti ceo auto vodenom smirglom, ( kvaseci smirglu i auto sa vodom ) finoce 400 do 800 opet zavisno kojom vrstom auto laka nameravas ga farbati (najeftiniji auto lak je sinteticki, pa akrilni do metalika)
Posle smirglanja vodenom, operi auto i garazu, auto dobro osusi i spreman si za ono najvaznije: farbanje. Predlazem ti za sve elemente koje mozes poskidati sa auta, skines, okacis vertikalno i krenes sa farbanjem. Prethodno pokvasi pod u garazi i izduvaj zidove i plafon garaze. Pred samo farbanje ”medenom”krpom prebrisi eventualnu prasinu sa elementa koji farbas.Posto si pocetnik, sigurnije je da nastelujes pistolj da ”magli” (nabacuje manje farbe), da ti ne bi procurila farba, stim sto bi u toj varijanti morao preci unakrsno vise puta, recimo 3-4, umesto 2 normalne. I to ti je to, umorih se od kucanja po tastaturi, dosad bih ti ofarbao auto.
Materijal za farbanje ce te kostati do 150 EUR, zavisno od njegovog kvaliteta.
Da ne zaboravim jedan vazan majstorski fazon. Obavezno kod farbanja nabaci na ruku rucni sat, i teraj sa farbanjem sve dotle dok na elementu koji farbas ne vidis odraz tacnog vremena sa svog sata.
Ukoliko ti uspe prvo farbanje, budi spreman da se ponovo dokazes i prvom komsiji, pa drugaru, i tako redom dok ti ne dojadi. Kao sto je meni.
[ richiezr @ 08.04.2006. 00:18 ] @
thank you RIM.
otprilike sam dosada ukapirao sve to sto si i ti napisao, samo ne znam razliku izmedju spric gita i "prajmera". Malopre sam gledao sredjivanje haube za bmw. kupili su novu,osmirglali je sa 80 pa ocistili sa magnetnom krpom i nekom tecnoscu za skidanje prasine, onda su prajmerom u obliku bocice auto laka uradili osnovu, sacekali da se osusi pa je smirglali sa 120, pa je ponovo prebrisali od prasine i onda kompresorom farbali. ispala je bolje nego sva ostala limarija. hvala jos jednom
[ RobertoKish @ 08.04.2006. 01:01 ] @
koliko vidim,ti bas nista neznas oko auto-limarskog posla.moj savet ti je da se manes corava posla i prepusti to stvar majstoru,jer ti koliko si neupucen,samo ces jos gore uraditi.
razumem ja da se nema para,ali kada neznas,nemoj dirati.
[ gorcilo @ 08.04.2006. 20:37 ] @
Citat: RobertoKish: koliko vidim,ti bas nista neznas oko auto-limarskog posla.moj savet ti je da se manes corava posla i prepusti to stvar majstoru,jer ti koliko si neupucen,samo ces jos gore uraditi.
razumem ja da se nema para,ali kada neznas,nemoj dirati.
Kish je potpuno u pravu mani se corava posla.Nije to mala stvar da sam odradis ceo auto.Ajde da popravljas krilo ili neki deo,ali ceo auto.Treba ti dosta alata i sve i da imas taj alat ne mozes to da odradis bez prakse.Kada gledas sa strane sve to izgleda lako ali veruj mi nije to tako.
A za uslove koji su potrebni za farbanje da i ne govorimo.
Bolje ti je da platis to nekom majstoru da ti odradi ,jer ces samo upropastiti materijal.
Izvini sto ti ovo pisem ali veruj mi to je tako.
Pozdrav,i ako se ipak odlucis da sam radis sta da ti kazem nego srecno.
[ xspeed @ 08.04.2006. 20:44 ] @
Kao prvo automobile farbaju ili lakiraju autolakireri a ne autolimari,a ako imas krs od auta ofarbaj ga cetkom ili bolje nadji jeftinijeg majstora oni savjeti su smesni pa ipak je to zanat a ne da ti daju uputstva kao da je to kucanje eksera....
[ Joseph B. @ 10.04.2006. 08:24 ] @
Citat: RIM:Pred samo farbanje ”medenom”krpom prebrisi eventualnu prasinu sa elementa koji farbas.
Moze nesto opsirnije o ovakvoj krpi? Gde se to kupuje i sta je to ustvari?
Pozdrav.
[ RIM @ 10.04.2006. 09:52 ] @
To ti je krpica tretirana sa nekom lepljivom supstancom. Pre njene upotrebe valjalo bi prebrisati element koji se farba sa salvetom ili pamucnom krpom blago natopljenom sa antisilikonskim odmascivacem. Posle toga ne bi valjalo dodirivati prstima element koji se lakira. Inace "medena ili magnetna krpica" i salveta kupuju se u prodavnicama gde inace prodaju auto lakove i sl. stvari i nisu skupe, obicno idu gratis uz materijal koji kupujes. Brisanje sa magnetnom krpicom je poslednji postupak pripreme pred farbanje.
[Ovu poruku je menjao RIM dana 10.04.2006. u 10:59 GMT+1]
[ RobertoKish @ 10.04.2006. 12:04 ] @
@farbari
tu krpicu ima smisla koristiti samo ako ces da farbas u komori,u protivnom nema koristi.
[ DrJekyll @ 10.04.2006. 12:36 ] @
Citat:
Malopre sam gledao sredjivanje haube za bmw. kupili su novu,osmirglali je sa 80 pa ocistili sa magnetnom krpom i nekom tecnoscu za skidanje prasine, onda su prajmerom u obliku bocice auto laka uradili osnovu, sacekali da se osusi pa je smirglali sa 120, pa je ponovo prebrisali od prasine i onda kompresorom farbali. ispala je bolje nego sva ostala limarija.
Da, ali su farbanje odradili kod profesionalca za 250 FUNTI, oni su uradili samo pripremu.
[ RIM @ 10.04.2006. 13:02 ] @
Citat: RobertoKish: @farbari
tu krpicu ima smisla koristiti samo ako ces da farbas u komori,u protivnom nema koristi.
Pazi, ja sam te stvari svojevremeno poceo iz hobija, pa je doslo ono krizno vreme koje sam progurao zaradjivajuci sa tim zanatom, i evo u atashu primer poslednjeg auta u ovom slucaju kombija kojeg sam odradio. I limarski i farbarski deo. A tip koji ga je kupio doveo je ekipu strucnjaka i niko nije prokljuvao da je kombi prethodno bio havarisan. A odradio sam ga bez komore, u radionici. Ovo samo kao dokaz da znam o cemu pricam.
Komora je izvanredna stvar ko moze da je priusti, jer sa njom, izmedju ostalih prednosti,nemas problema sa prasinom, medjutim i u obicnoj radionici sa dobrom ventilacijom mozes stvoriti otimalne uslove za lakiranje. Tako da "krpica" itekako ima svoju namenu i van komore, pogotovo sto ne iziskuje neke velike troskove.
[ RIM @ 10.04.2006. 13:18 ] @
I pre nego sto je odradjen
[ pctel @ 10.04.2006. 16:26 ] @
Citat: RIM: Komora je izvanredna stvar ko moze da je priusti...
Sta tacno mora da ima komora? Kakav je problem da se napravi komora od lima, stiropora i ostalog lako nabavljivog materijala?
[Ovu poruku je menjao pctel dana 10.04.2006. u 17:28 GMT+1]
[ Joseph B. @ 11.04.2006. 09:33 ] @
Svaka cast! I ja sam vec farbao par puta. Stojadina, motore... Ali ja sam samo popravio , izgitovao ostecene povrsine , prefarbao i to je to. Radio sam u garazi, samo sam prethodno uradio "redarstvo", polio beton sa vodom i farbao. Spojio dva mala kompresora od 25l i koristio najobicniji pistolj sa pijace.Brisao sam povrsine sa krpom koju sam umocio u cist benzin.Zato pitam za tu "medenu" krpu. Do sad sam koristio sinteticki auto lak, akril i sad treba da radim nesto sa metalik. Radim samo za sebe i drustvo i zadovoljstvo mi je kad pogledam rezultat rada. Ne zelim nesto preterano da se bavim sa ovim, posto tu ima puno isparavanja stetnih za organizam.
[ RIM @ 11.04.2006. 12:14 ] @
Citat: pctel: Sta tacno mora da ima komora? Kakav je problem da se napravi komora od lima, stiropora i ostalog lako nabavljivog materijala?
Sta sve mora imati komora? Izmedju ostalog dobro resen ventilacioni sistem sa filtriranjem i regulisanjem temperature. Sasvim sigurno da se moze napraviti, samo bojim se da bi u tom slucaju kostala skuplje od ovih koje stizu iz uvoza. A ove koje se uvoze su uglavnom polovne pa reparirane. U mom gradu tip, inace bivsi auto limar, kupuje polovne komore po Italiji iz raseljenih industrijskih zona, ovde ih remontuje i prodaje. Tako da je i to svojevrstan biznis, jer vani one se placaju na kilo ili po sistemu "rascisti i nosi",ali to je vec neka druga tema.
Sto se tice samog postupka lakiranja, nema tu neke velike nauke, ako neko zeli da se iskusa, malo pocetnih informacija, i ostalo je stvar rutine, kao i u svakoj drugoj delatnosti.
[ gorcilo @ 11.04.2006. 21:22 ] @
Koliko taj lik kod tebe prodaje te komore?Neka orijentaciona cena.
[ RIM @ 13.04.2006. 15:25 ] @
Evo vec drugi dan pokusavam da ga nazovem telefonom, ali bezuspesno. Verovatno je otputovao za "novu" robu. Saljem ti na pp njegov broj tel. pa ti pokusaj za par dana
[ ilijev @ 03.06.2006. 22:56 ] @
Mislim da pojedini nisu shvatili ideju.
Richiezr zeli da nauci da farba kola po cenu i da z****e ;-)
Video sam da ga stalno neko odgovara od toga.
Jedino se slazem da je pogresno kretati od celog auta.
Inace te emisije na Discavery-u su toliko zarazne da sam poceo da ih snimam,
a i sam sam poceo da fantaziram da sredim limariju na mojim kolima.
Zato napred entuzijasti, a iskusni, kao sto ih je bilo, samo napred sa konkretnim uputstvima.
Pozdrav svima!
[ HoT_Steppa @ 04.06.2006. 09:27 ] @
Evo ukratko, preuzeto sa drugog sajta:
BTW, nisu nikakva mudrost ni limarski ni lakirerski radovi, treba samo malo tutorijala, zelje, alata, strpljenja i prakse. Nisam sreo jos nijednog autolimara ni autolakirera koji je izgledao pametniji od mene, izuzetak je po prici verovatno Atko iz St. Pazove koji je umetnik.
[ Minote @ 17.01.2007. 16:26 ] @
jako zanimljivo, hvala RIM.
Hteo bih jos malo da umorim necije prste. Naime nije puno pisano o limariji i njenom ispravljanju. Ima li neko kakav savet, hteo bih da pocnem da kuckam i farbam blatobran za pocetak cisto rekreativno.
Takodje RIM, cime si iskuckao onaj rastureni beli kombi, svakacast !
[ feLoNy @ 04.08.2007. 01:18 ] @
Zna li neko u farbanju za vodeni efekat ?? naime cuo sam kad se sa pistoljem isprska voda na neku limariju, pa tek posle pocne da se farba dobije neki cool efekat, inace ovaj je napravio gresku gore, nije stavio masku :) danas sam farbao sasiju apn sa sprejem, auto lakom i nije lose ispalo :D
[ izida @ 04.08.2007. 13:07 ] @
koliko kosta farbanje na primer opel astre g u komori(siva metalik)
[ ~Vojvoda @ 04.08.2007. 17:59 ] @
Citat: RIM: Sta sve mora imati komora? Izmedju ostalog dobro resen ventilacioni sistem sa filtriranjem i regulisanjem temperature.
improvizacija je majka opstanka... :))
ventilacija=na krovu stavis 2-3 vazdusna filtera od nekog kamiona, trebali bi da obezbede dovoljan protok, ako ne onda nesto vece.
dole pri dnu na bocnim zidovima napravis otvore, na njih stavis neku tkaninu koja "dise"navuces je preko resetke, iza resetke nadjes neke polovne jake industrial ventilatore sa motorima od po 1kw, i da vidis kakav cug naprave... Secam se da su stari C-marketi imali te ventilatore, na magacinima, prodjes 10m od otvora pokvari ti frizuru :)
A za temperaturu, jbg, tu ces puci na struji, kako god okrenes, a termoregulacija se moze resiti bez problema ima mali milion shema na netu, delovi nisu skupi...
sve u svemu izvodljivo je samo je pitanje samopouzdanja i upornosti.
Pozdrav!
p.s. samo da budemo "na cisto" sa problematikom, ovo sto sam gore naveo je improvizacija, koja obezbedjuje osnovne uslove za farbanje, a ako hocete da uradite posao, onda cete sigurno koristiti profi komoru, koja je za to i napravljena.
[ drnda @ 23.08.2007. 18:08 ] @
Mozda je pitanje off topic, ali posto sam farbala celo auto pre dva dana (kod majstora u komori), zanima me da li ima nekih saveta oko prvog pranja automobila posle farbanja.Jel' treba da sacekam neko vreme zbog boje, ili smem da ga vozim na auto-pranje (ne mislim na masinsko pranje, nego standardno-rucno)?
[ apex @ 23.08.2007. 18:28 ] @
Nije valjda da vec morash da ga peresh, pa pre 2 dana je farban :)
Inace preporuka je da ga ne peresh.
[ Ilic Vitomir @ 28.08.2007. 13:28 ] @
Citat: izida: koliko kosta farbanje na primer opel astre g u komori(siva metalik)
[ Ilic Vitomir @ 28.08.2007. 13:32 ] @
Neznate sta pricate.Mejstor nikad nije skup.Ja radim taj posao vise godina pa opet je problem,a vi mislite da ustanete ujutru i pomislite E MOGAO SAM OFARBATI AUTO I TO SAM, kako,sa cim,gde?>?
[ Ilic Vitomir @ 28.08.2007. 13:39 ] @
Farbanje astre kosta oko 700e sa pristojnim lakom naravno u komori i mozes da je peres kada hoces nemoras da cekas dva dana ili vec....!
[ bakara @ 28.08.2007. 14:01 ] @
@Ilic Vitomir
Kad vec imamo majstora na forumu, da pitam i ja nesto;
koliko kosta farbanje mazde 323 (limuzina je u pitanju), auto nema nikakva ostecenja samo bih mozda osvezio boju koja je matirala i hauba je prepuna rupica od kamencica.
Drugih ostecenja, havarijskih ili korozije nema sta predlazes da li je farbanje jedina mogucnost, ili mozda postoji neka opcija poliranja pa sve to da prelakiram bezbojnim lakom?
BTW, obicna bela boja je u pitanju!
[ vladagrujic @ 16.03.2008. 09:58 ] @
Imam dvoklipni kompresor (od 150l) i ok (malo bolji) pištolj. Treba da ofarbam branike na autu. Godinama su od njih kuckali kamenčići i grebale grančice itd. tako da bi sada stvarno bilo bolje da ih ofarbam. Problem nastaje zato što je farba metalik srebrna. Ukratko pitanje glasi: Da li se razlikuje način farbanja metalik od obične farbe (znam da za metalik prvo ide boja pa lak)? Branici su bili prethodno fabrički ofarbani pa me i interesuje da li i sada mora da ide podloga za farbanje plastike.
[ vladd @ 16.03.2008. 11:02 ] @
Pa sve je isto, sto se procedure tice, kod metalik farbe se samo prozirni lak posle susenja polira do visokog sjaja. Jedino sto nisam cuo za "podlogu" za plastiku, postoji farba a plastiku.
[ bantes9 @ 16.03.2008. 11:41 ] @
Citat: vladd: Jedino sto nisam cuo za "podlogu" za plastiku
Postoji podloga u slucaju kada se recimo farbaju fabricki branici koji nisu u boji karoserije, tada se nanosi podloga pa tek onda farba. Podloga se nanosi da se farba ne bi gulila sa plastike.
Neko koristi recimo akrilnu boju za ove poslove bez podloge, sto traje neko vreme, ali na kraju ipak pocinje po malo da se skida akrilna boja.
[Ovu poruku je menjao bantes9 dana 16.03.2008. u 22:16 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao bantes9 dana 16.03.2008. u 22:16 GMT+1]
[ bakara @ 16.03.2008. 11:45 ] @
Verujem da se za podlogu misli na plastic primer
[ vladd @ 16.03.2008. 13:28 ] @
Ja sam koristio farbe za vinil, one su nesto drugcije, penetriraju u plastiku, posto nisam farbao recimo plasticne branike u boju vozila. Za to bi bila neophodna podloga, kao i za metal, koju ja nisam video po prodavnicama..verovatno sada ima svega
Nisam "cuo" po radnjama, da ga ima, ove druge postoje u nekoliko specificnih nijansi, nisu bas za uklapanje sa bojom karoserije
[ Dalibor81 @ 16.03.2008. 18:33 ] @
Mi kada farbamo branike u metalik, u bezbojni lak dodajemo i elastik aditiv, mnogo znaci kada kamencic udari u njega. jedino sto se malo sporije susi, pa ko polira vise ceka.
[ vladagrujic @ 18.03.2008. 09:16 ] @
Ovo sa elastik aditivom je super. Verujem da nas sve spopadne muka kada pomislimo na ona sitna oštećenja od kamenčića. A sada malo o pripremi branika za farbanje. Koji mi git savetujete da koristim u popravci sitnih oštećenja? Takođe, prednji branik je nekada bio oštećen u manjem čukanju, pa je to popravljeno gitom. Da li taj stari git treba skidati i nanositi novi (deluje mi logično to uraditi, ali ipak da proverim).
Pozdrav
[ TheZloboleon @ 30.08.2010. 17:21 ] @
Farba na autu mi je dobrog kavliteta, ali na nekoliko mesta ima sitnih ogrebotina i oštećenja, interesuje me gde bih mogao odraditi parcijalno farbanje, kvalitetno, profesionalno i po ceni od koje se ne pada u nesvest.
P.S.: farba na autu je teget metalik.
[ vladd @ 30.08.2010. 19:58 ] @
Ili da postavis slike, ili da odvezes auto do nekog ko se razume u metalik farbu, mozda moze da se popravi poliranjem, ili lakiranjem bezbojnim lakom.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|