[ geter712 @ 21.04.2006. 17:47 ] @
Vredi li ovaj motor 1300 eur?
http://www.massetehnic.com/mod...nt&pa=showpage&pid=232
Po karakteristikama i dizajnu podseća me na Hondu Rebel 125, mada ona ima malo jači motor, ali mi to nije važno. Mislim da će ovo biti u prodaji od 1 maja a sajt proizvođača je http://www.giantco.com/motorcycles/prince.html. Malo sam skeptičan prema kinezima ali kad sam video cenu...
Voleo bih da znam mišljenje nekoga ko je video ili čak možda vozio ovo.

[Ovu poruku je menjao geter712 dana 21.04.2006. u 19:07 GMT+1]
[ lancia88 @ 21.04.2006. 23:01 ] @
Pozdrav,

prosao homologaciju ovog meseca ali jos nije stigla posiljka, ima samo taj jedan komad. Izgleda veoma, veoma lepo i zvuci kao odlicno niskobudzetno resenje. Odgledao sam ga u NS na sajmu, nameravam ga uzeti za suprugu iako ona bas nije odusevljena. Pada u oci nedostatak instrumenata ali to je ionako stvar ukusa korisnika, jednako tome nedostaju i bisage/kofer itd. ali se sve to da nadoknaditi. Ipak, neophodna je A kategorija za njega, trebalo bi da moze da izvuce 100km/h.
[ StORM48 @ 21.04.2006. 23:32 ] @
A zašto "A", ako je kubikaža 125cc, koliko vidim? Zar nije B do 125cc ili sam nešto pobrkao? :)

Pozdrav
[ lancia88 @ 22.04.2006. 13:22 ] @
Pozdrav,

koliko ja znam, A kategorija ne samo da je obavezna za 125 ccm vec i za 49ccm ukoliko je registrovan kao motocikl, odnosno registruje se svake godine i moze da izlazi na autopu te da vozi dvoje (da preskocimo sad neregularno registrovane za dvoje na SO tablice, to je sasvim druga i nepotrebna prica). Razlika koju predstavlja granica od 125ccm se odnosi na godine kada se moze polagati, odnosno preuzeti dozvola za A kategoriju a ne na mogucnost voznje bez A kategorije, a pomerena je za dve godine pre uobicajene granice.
[ geter712 @ 22.04.2006. 13:48 ] @
Ok da ne idemo mnogo u offtopic, ono što me najviše zanima u vezi ovog motora je to kolika je njegova nosivost? Naime na sajtu proizvođača piše da je nosivost 287 kg, što mi zvuči veoma sumnjivo jer čak i veći čoperi (od 150 - 250 ccm), obično imaju nosivost od 150 do maximum 200 kg. Što se mene tiče bitno mi je da može da izdrži mene i moju devojku a mi skupa imamo oko 170 kg (ja naravno mnogo preovlađujem :-). Ono čega se najviše bojim je da bi motor mogao na nekoj većoj uzbrdici da crkne usled tolikog tereta i da stane a tada bih ga ja verovatno bacio od silnog gneva.

[Ovu poruku je menjao geter712 dana 22.04.2006. u 14:51 GMT+1]
[ Mobtel @ 22.04.2006. 17:46 ] @
i od bruke i sramote
[ lancia88 @ 24.04.2006. 21:14 ] @
Pozdrav,

ne znam da li Ti je promakao detalj da sam napisao da tek treba da stignu ovi modeli te da postoji samo jedan primerak koji nije na prodaju dok ne pristignu ostali komadi. Stoga zaista tesko da iko moze da zna kolika mu je realna nosivost uopste, a kamoli tacna. Sad me mrzi da izlazim na taj sajt ali mislim da je tamo pisalo sveukupno opterecenje, odnosno, tezina motora i putnika kao maksimum opterecenja sto odgovara otprilike ovim kilogramima koje si protumacio kao nosivost. Inace, vredno je znati da se svaki motor sa tako malenom kubikazom zamara kad vozi dvoje, nebitno ko je njegov proizvodjac, te da uzbrdicu posebno tesko podnosi u tim situacijama. Cak stavise, ne samo da cetvorotaktni motori imaju taj problem (Viragi, Rebel itd.) vec i dvotaktni itekako osete dvoje na sebi na uzbrdici. Recimo, Suzuki Gama na istoj kubikazi razvija tesko verovatnih ali istinitih 30KS i svojevremeno je bio definitivan hit kada je na kraju osamdesetih predstavljen (doduse, predstavljen je tad model od 500ccm a propratili su ga ovi slabiji kasnije) jer je postizao neverovatne rekorde krajnjih brzina i ubrzanja, takodje pufce cim vozi dvoje i naidje na uzbrdicu a ako je ona dugacka, makar i nebila jako izrazena u stepenima, i Gama bi se itekako obrukala ali nijedan do sada nije stao na uzbrdici. Sad, da ces da crvenis, verovatno hoces ali zato je cena tu ;)
[ geter712 @ 25.04.2006. 02:44 ] @
Ok razumeo sam te još iz predhodnog posta da motori još nisu isporučeni nego mi je palo na pamet da je neko možda imao priliku da ih vidi ili testira van massetehnica, jer ne mora da znači da su oni prvi koji su došli na ideju da uvezu ove motocikle. A možda je neko imao iskustva i van zemlje. Koliko vidim na sajtu proizvođača ovi motori se uveliko proizvode i prodaju po svetu (čak sam našao i neki oglas o prodaji jednog polovnog). No svejedno nemam neko iskustvo sa motorima pa me čisto interesuje kolike su otprilike snage ti čoperi od 125 ccm, i kako se ponašaju na uzbrdicama. A u forumu o skuterima od 50 ccm neki ljudi se hvale kako skuter od 50 ccm savladava manje uzbrdice sa dvoje ljudi na njemu pa je onda logično da pomislim kako motor od 125 ccm (a ima i verzija od 150 istog ovog motora) može dosta više... no jebiga uvek se vratimo na ono kolko para...
[ lancia88 @ 25.04.2006. 14:02 ] @
Pozdrav,

vidi, razlika izmedju skutera i choppera je velika i utice na performanse, dakle, skuter je komad plastike uglavnom u koji nastojis da upakujes sto je moguce snazniji agregat koristeci se pritom svim mogucim sredstvima od broja taktova do nacina prenosa. Znaci, zahtev za skuter otprilike glasi da buse za sto manje para sto brzi. Ovde su se vremenom prekoracili ti zahtevi te imamo snazne masine od po 500ccm sa automatskim menjacima (doduse ne znamo da li takve masine postuju svoje menjace posle dve do tri godine prosecne eksploatacije, to ostaje tek da vidimo) i stoga ne mozes i ne trebas da gradis svoje misljenje na bazi takvih iskustava sa skutera. Zasto?

Prosto, chopper je stvar sa tradicijom koja je neznatno izmenjena savremenim zahtevima i ni priblizno radikalno kao kod skutera (evolucija od nekadasnje Vespe do danasnjih modela) ali je bilo odstupanja od nekadasnjih baznih modela (Harley, Indian, Amazon) i to apsolutno u cilju kopiranja istih te nekih kompromisa izmedju putnih i custom motocikala. Kod ovih "igara bez granica" jedan od najbitnijih faktora je zvuk samog motora jer ako se on ne dobije makar u kopiranoj formi, posao nije uspesan. Japanci su isli i korak dalje te su u paljenju prilikom projektovanja preskakali jedan takt ne bi li dobili pravi i jedinstveni zvuk Harley-a recimo te su dobili nesto veoma nalik dok su danasnji Kinezi bazirani iskljucivo na zvuku koji pruza cetvrotaktni motor na starijim projektnim platformama koji, nazalost, neretko nose sa sobom i nuspojave kao sto su malena snaga ili nemogucnost resavanja neugodnih vibracija itd. To je sve uzrok tome da su danasnje verzije kineskih choppera takve kakve su i nije retka pojava da klinci pored njih prozuje velikim brzinama na skuterima nominalno manjih kubikaza a uz iole ozbiljniji tuning, umeju i da postide chopperase na zavidno vecim kubikazama. Ipak, ponovo se vracamo na uzroke o kojima sam vec pisao i moras pronaci sebi mesto u tom svetu vec u startu jer svaka kasnija meandriranja su preskup sport a da bi bila uzitak. Na kraju, nemoj zaboraviti da ces sirom sveta naci da se prodaju izuzetno stare verzije choppera te nije nikakav raritet naci choppere u sjajnom stanju vec i sa prelaza sedamdesetih na osamdesete godine jer koncepcija kojom se rukovode projektanti tezi ka njihoj dugovecnosti u svakom smislu.

Ipak, kao sto rekoh, razmotri sve pomenuto da bi se uopste odlucio za tip motora koji Te zanima te se time rukovodi, nemoj cenom. Naravno, imas za jednaku cenu i sasvim solidan izbor brzih motora, polovnih doduse, ali ako lose izaberes vlastiti stil, nece Ti uopste pomoci sto je motor koji si kupio nov.
[ geter712 @ 25.04.2006. 22:44 ] @
Ok hvala ti na iscrpnom objašnjenju dosta će mi pomoći u odabiru motora. Što se zvuka tiče to je ono što me otprilike najviše privlači kod čopera jer mi skuteri sa njihovim zujanjem zvuče neozbiljno i ititantno, a iskreno i nisam neki ljubitelj njihovih svemirskih i zaobljenih detalja i uopšteno mnogo težim klasičnijem dizajnu. Naravno stvar ukusa. No međutim nisam znao da se kod čopera tolika pažnja posvećuje zvuku. Iskreno kada sam video ovog sprint PRINCA, pomislio sam da sa tako slabim motorom verovatno ima za nijansu grublji zvuk od nekog skutera i to je sve. Predpostavljao sam da grub i robusan zvuk imaju samo čoperi sa ogromnim kubikažama i džinovskim izduvnim cevima, i nisam ni sanjao da bi i ovakav neki motor od 125 ccm mogao da ima dobar zvuk. Ako ovaj prince bude imao h od onog zvuka koji ima Harli onda se verovatno neću mnogo dvoumiti oko kupovine. Što se performansi tiče, ne težim ludačkim brzinama pa me stoga ni sportski motori ne privlače nimalo. Meni bi bio idealan motor sa kojim bih mogao sam (sa stvarima 110 kg max), da odem do mora (nekih 400 km), bez tehničkih problema a pri tom nikad ne prelazeći 60 ili maximum 70 km/h. Misliš li da bih to mogao sa ovim PRINCOM (he, he, he...PRINC, maštoviti Kinezi).

P.S. Pošto očigledno imaš dobro iskustvo sa motorima mogao bi, ako te ne mrzi, da pogledaš malo sledeći link i kažeš mi svoje mišljenje:
http://www.veromotors.co.yu/jl150-5.html
Cena ovog motora je 2000 eur, za gotovinu a uz to se gratis dobija polaganje za A kategoriju (ja sada imam samo za B), registracija i kaciga. Inače ovaj model trenutno nema u ponudi ali rekoše da može da se naruči. Zvuči kao sjajna kombinacija, jedino što za ovu firmu Jinlun ne znam šta da mislim (čuo sam da petljaju sa nekom hondinom licencom ali o tome nemam pojma).

[Ovu poruku je menjao geter712 dana 25.04.2006. u 23:56 GMT+1]
[ lancia88 @ 26.04.2006. 00:32 ] @
Pozdrav,

pogledao sam link, nisam dosad video ovaj model ali, kako vec, cini mi se, rekoh, svi "kinezi" se proizvode u par fabrika i "branduju" tako da ga se za samog kineskog narucioca izradjuje pod istim imenom taj model tako da sam pod drugim imenom vec video, odnosno vozio ovaj motor. Cena je visoka, neozbiljni su svi srafovi na njemu, bolna tacka mu je, izmedju ostalog, i dihtung na auspuhu (ima iz istog ciliondra izlaze za obe grane, znaci cetiri srafljenja), nisu mu resene vibracije koje su pomalo neugodne cim se predje 7000 obrataja a postize objektivno 110 km/h brzine na snagu motora sa jednom osobom na sebi i na zalet uspeva da uhvati nekih 5, ponekad i 10 km/h vise a na toliko je i gaviran. Trosi manje od 3 litra bezolovnog kako ga god vozio, ne trpi voznju pod sauhom ali i tesko pali bez sauha, tezi svojih realnih 140-150 kg, ovaj model ima i zadnji disk sto je sjajno jer uglavnom to nemaju ali mu je cena previsoka, makar sto se mojih saznanja tice. Polaganje za A kategoriju je relativna stvar, kosta oko 100 eura ali pitanje je sta Ti oni ustvari tu placaju (lekarsko, L tablice recimo je vrlo verovatno da je ipak na Tvoj trosak a to je oko polovina cifre ukupne), kaciga na koju mozes da racunas je oko 1200 dinara prosecno a registraciju me mrzi da racunam sad u ovo doba ali preziveo bi je svakako, zaista nije skupa. Ipak, sve to zajedno ne zvuci lose, mozda i poprilicno bolje od Princa, jedini je problem sto za iste novce imas i verziju od 250 kubika ali ces morati sam da ga registrujes i da kupis kacigu ali i da polazes za kategoriju. Ipak, cim se domognes cifara od 2000, imas na raspolaganju i polovne copere japanskih proizvodjaca gde vec mnozes racunati na nekoliko godina star Virago od 125 kubika za te novce a uz malo srece i na varijantu sa dva takva cilindra, sto je vec daleko ozbiljnija masinica. Znaci, tek tada se otvara prica jer po oglasima ces i danas naci za red velicina 2000 eura (odnosno i manje od toga) par Kawasakija od 125ccm te jos zanimljivih resenja ali to sve dolazi u obzir samo ako se odlucis na toliki izdatak. Ne smetni sa uma da Te ubrzo cekaju troskovi opreme (moja oprema kosta otprilike kao neki od ovih motora recimo a imam i komplet za suprugu, doduse nesto malo jeftiniji te za mladjeg klinca pa vidi sam koliko me to kosta) jer ces lako voziti na +30 stepeni ali problem je kada se vracas uvece kroz neosvetljena podrucja sa nekih 15-ak stepeni pa pocne smrzavanje, a da ne pricam kada dodjes u moje bajkerske i zivotne godine pa pocnes da cuvas sve sto se od zdravlja sacuvati moze....

Sto se tice putovanja na more, ne bih Ti savetovao niti jednu od ovih varijanti:

- problemi sa motorom resivi su dok gravitiras Beogradu ili Novom Sadu, sve kasnije je cista lutrija, makar kad pricamo o kineskim motorima

- problemi sa zamenom guma su jos i veci jer ove alu felne ne skida bas svako, to je malo raritetno i u ovim gradovima a kamoli na putu za i u CG (ako si mislio na to more)

- problemi koje stvaras u saobracaju krecuci se tako malenom brzinom ka moru mogu Ti se lako osvetiti od strane nesavesnih i nervoznih vozaca cetvorotockasa, ima primera itekako nazalost

- pri toj brzini zaista je tesko voziti toliku kilometrazu i ostati koncentrisan a ustvari bas drugi deo puta zahteva maksimum koncentracije. Svako odmaranje usput u vidu eventualnog nocenja je heavy varijanta u odnosu na verziju putovanja kolima

- i poslednje, treba u sezoni imati srece pa na vreme rezervisati mesto u teretnom vagonu za motor za povratak jer cak i da pri ovoj zamisli koju si izneo i da stignes na more motorom, to ce biti prvo sto ces uraditi za povratak - potrazices opciju vracanja vozom ;)
[ geter712 @ 26.04.2006. 18:03 ] @
Čoveče moram priznati da si me žestoko iznenadio svojim izjavama po pitanju ovog motora, pa samim tim izazvao i radikalne promene u mom mišljenju. Što se tiče izgleda (iz mog laičkog ugla), stvorio sam sliku u glavi da je ovo mašina i po, pa samim tim eliminisao i mogućnost kupovine polovnog. Iskren da budem i sam sam podsvesno težio kupovini polovne brendovane mašine, ali jbg nekako mi je valjda urođena težnja ka novim stvarima, pa sam zaista pokušavao da odstupim od onog "Bolje polovan Golf, nego nov Jugo". Ali ipak znajući koliko je taj Golf zaista bolji od Juga :-), moraću da prihvatim da slično pravilo važi i za motore. Nego čini mi se da si pomenuo da za te pare može da se nađe i mašina od 250 ccm, što je čini mi se nemoguće jer onaj model ORAO250 na istom sajtu košta oko 2500, a drugi kinezi su još skuplji (keeway je recimo oko 3 do 3,5 soma, a ima dvotaktni motor). Doduše istina, na sajmu automobila u BG je bio ovaj model Jinluna od 150 ccm (malo osiromašen opremom i elementima), za 1200 eur ali mislim da je to bio sajamski popust. No, svejedno tvoja izjava po pitanju polovnih a kvalitetnijih čopera, me poprilično zaintrigirala, ali ne znam mnogo o cenama istih. Mislim tražio sam malo po oglasima i uglavnom je Honda rebel 125, oko 2500 pa čak i preko 3000 eur što mi se čini mnogo. Pošto verovatno imaš više iskustva, možda bi mogao da mi daš par linkova gde bih mogao da nađem prodaju polovnih a dobrih mašina.

Pozdrav
[ geter712 @ 26.04.2006. 20:21 ] @
Čoveče moram priznati da si me žestoko iznenadio svojim izjavama po pitanju ovog motora, pa samim tim izazvao i radikalne promene u mom mišljenju. Što se tiče izgleda (iz mog laičkog ugla), stvorio sam sliku u glavi da je ovo mašina i po, pa samim tim eliminisao i mogućnost kupovine polovnog. Iskren da budem i sam sam podsvesno težio kupovini polovne brendovane mašine, ali jbg nekako mi je valjda urođena težnja ka novim stvarima, pa sam zaista pokušavao da odstupim od onog "Bolje polovan Golf, nego nov Jugo". Ali ipak znajući koliko je taj Golf zaista bolji od Juga :-), moraću da prihvatim da slično pravilo važi i za motore. Nego čini mi se da si pomenuo da za te pare može da se nađe i mašina od 250 ccm, što je čini mi se nemoguće jer onaj model ORAO250 na istom sajtu košta oko 2500, a drugi kinezi su još skuplji (keeway je recimo oko 3 do 3,5 soma, a ima dvotaktni motor). Doduše istina, na sajmu automobila u BG je bio ovaj model Jinluna od 150 ccm (malo osiromašen opremom i elementima), za 1200 eur ali mislim da je to bio sajamski popust. No, svejedno tvoja izjava po pitanju polovnih a kvalitetnijih čopera, me poprilično zaintrigirala, ali ne znam mnogo o cenama istih. Mislim tražio sam malo po oglasima i uglavnom je Honda rebel 125, oko 2500 pa čak i preko 3000 eur što mi se čini mnogo. Pošto verovatno imaš više iskustva, možda bi mogao da mi daš par linkova gde bih mogao da nađem prodaju polovnih a dobrih mašina.

Pozdrav
[ lancia88 @ 26.04.2006. 22:54 ] @
Pozdrav,

vidi, ja uopste nisam kategorican po pitanju kupovine polovnog "japanca" umesto novog "kineza", nimalo cak, vec sam samo pomenuo aspekt kako se prosirenjem budzeta siri i prica o dijapazonu ponude koja sa cifrom od 2000 ukljucuje i takve polovnjake.. Inace, sto se tice aktuelne ponude novih primeraka, mozes me kontaktirati za 250ccm za 2000 eura a sto se tice same Keeway ponude, njihov model Supershadow se nudi za 2700 eura, pogoni ga oko 16KS ali su mu cilindri postavljeni u V raspored sto znacajno doprinosi sveukupnom utisku a sto nije slucaj sa ostalim modelima. Inace, ukoliko se ipak odlucis za model Eagle sa linkovanog sajta, ponovo me kontaktiraj za neki maleni popust u ceni samo znaj da nemaju disk-disk kombinaciju kocnica vec disk-dobos a greskom reklamiraju prethodno pomenutu kombinaciju ali nemoj zaboraviti na svoju osnovnu varijantu Prince-a. Jedino trebas imati na umu da je novo ipak novo i da je sto je novije sve lepse i lepse dizajnirano a da se nudi za relativno pristupacan novac sa svim komoditetima danas poznatim. Ove tehnologije su stare i ipak proverene a chopperi nisu predvidjeni za brzu voznju ni sa svojih 1400 ccm pa mislim da nije uopste losa zamisao ostati pri prvobitnoj ideji. Ne znam kako bih Ti savetovao nesto konkretnije, proveravao sam i koliko se moze sa chopperom od 150 ccm sa dvoje i maksimum je jedva 100 km/h pa i to delom na zalet. Dalje si sam u odlucivanju, ja samo toliko mogu da Ti pomognem jer pojam choppera je ipak jedna tradicionalno posebna kategorija voznje pa cak i stil zivota i to je nesto u sta ulazis ne samo sa racionalne strane vec i sa aspekta zanemarivanja mnogih prepreka samo zarad zadovoljstva koje pruza ova zaista posebna vrsta uzitka i na to se odlucujes ili ne, tesko je uporedivo sa ostalim vidovima "zujanja" na dva tocka.
[ geter712 @ 28.04.2006. 07:21 ] @
Pa što se tiče keeway-a to mi je stvarno mnogo, a i ovaj eagle je fantastično dizajniran ali je oko 2500 eur što mi je opet mnogo. Da budem iskren najviše me privlači PRINCE, ali nije samo fora u ceni nego je i nekako zaista prelep. Možda me jedino malo kopka to što felne nisu aluminijumske ali sve jedno kada sam ga prvi put ugledao najpre sam mislio da je greška u ceni ali sam proverio telefonom. Obzirom da se polovne honde od 125 ccm prodaju za 2 do 3 hiljade ovo mi zaista zvuči kao sjajna ponuda i obzirom da su se Sprint skuteri pokazali relativno dobro, malo je verovatno da bi sad ovaj model motocikla bio neki totalni fuš. Pominjao si neku homologaciju (nisam baš upućen), predpostavljam da ni ti kriterijumi koje motor mora da zadovolji nisu baš naivni. Ne znam da li ovaj proizvođač spada u onu grupu kineza koji imaju neke hondine licence ali to bi bilo dobro. Takođe pitanje je i postoji li kakav ovlašćeni servis ovih motora ili bi jednostavno svaki majstor sa iskustvom mogao da odradi uobičajne popravke. Ako saznaš nešto više u vezi PRINCA javi mi. Vrlo je moguće da se na kraju opredelim za njega jer čini mi se da u srbiji jeftinije ne bi mogao naći ni nešto polovno. E da umalo da zaboravim, interesuje me tvoje mišljenje u vezi potrošnje goriva ovog motora?

Pozdrav
[ lancia88 @ 28.04.2006. 22:29 ] @
Pozdrav,

kao sto rekoh, za svoj cenovni rang, meni se cini da je Prince prvi pik, ja sam ostale alternative pomenuo tek na Tvoje uklizavanje sa ponudama koje zalaze u zonu od 2000 eura ali ako se vratimo pocecima price, mislim da Prince zasluzeno zauzima mesto pick-a broj 1. Prvenstveno zbog izgleda i cene koji su iznad svih ostalih danasnjih ponuda. Doduse, mozda bi malko mogao da mu potamni taj sjaj jedan drugi motor od 150 ccm sa proverenim performansama koji je svega 200 eura skuplji ali na sebi ima i rol barove i mnogo bolji panel sa instrumentima (obrtomer, brzinomer, punjenje akumulatora, signalizaciju stepena prenosa u kome se nalazi, svetlosnu signalizaciju sa kontrolnim lampama i pokazivac nivoa goriva u tanku a sve to podrzano plavim pozadinskim osvetljenjem na svakom pojedinacnom cajgeru) te plasticne putne kutije sa bravicama i posebnim roll/crash barovima za iste. Uostalom, pogledaj i sam na slici http://www.topshop.co.yu/XT150-16/b_big01.jpg
tako da nacelno za taj cenovni rang mozes da biras iskljucivo izmedju ta dva komada. Koliko su uopste izdrzljive te masine na duze staze jos je rano za prognoziranje, videce se, sto u smislu agregata a sto u smislu sveukupne opreme na njima. Ipak, verujem da je novo ipak novo te da uvek ostavlja prostora za eventualne finansijske intervencije pri pomenutim cenama ukoliko bas zatreba. Sve drugo je relativna stvar, stvar cistog odlucivanja jer je ovo neko prelazno doba kada tek spoznajemo realnu snagu kineske moto proizvodnje u svetlu niskih cena kojima konkurisu cak i polovnim pandamima iz Japana.

Homologacija je jedna administrativna stavka i samo je u pitanju dobra volja (neposredno zavisna od broja narucenih primeraka) proizvodjaca da istupi sa neophodnom dokumentacijom koja se navodno ispituje sa sve konkretnim primerkom u nasem zavodu za standardizaciju. Ovo zvuci kao da ovakve institucije imaju dovoljno znanja i poznavanja materije da bi mogli neciji gotov proizvod da ocenjuju ali u praksi se to sve vise manje svodi na uporedjivanje tehnickih resenja sa nekakvim standardima koji se svako malo "usvajaju" u domacim nazovi relevantnim standardima. Stoga, ne bih bas bio siguran koliko uopste znacaja i tezine ima cinjenica da se vrsi homologacija za ove modele a narocito kada se zna da ukoliko motor uvezes na licno ime a ne na ime firme, dakle, u slucaju uvoza na fizicko lice, nema potrebe ni za kakvom homologacijom makar se radilo o potpuno istom motoru. Eto...
[ geter712 @ 29.04.2006. 13:27 ] @
Hvala za link, motor je super. Ipak malo mi se prince po obliku više sviđa, kada bi nabavili i verziju od 150 ccm bilo bi idealno. Svejedno ovo su dve najbolje ponude na koje sam dosad naleteo, pa ću se svakako za jednu i opredeliti. Ako naletiš na još šta slično ovome ti mi javi.

Pozdrav
[ lancia88 @ 29.04.2006. 14:52 ] @
Pozdrav,

vidi, sto se tice "naletanja", verovatnio Ti je dosad jasno da ja ne nalecem na takve stvari uopste slucajno vec postoji odredjeni razlog za moja znanja i saznanja tako da ja otprilike pred sobom imam sliku skoro svega sto se desava na domacem trzistu na temu choppera iz Kine sem nekih individualnih uvoza, uglavnom na ime fizickih lica. Ipak, u citavoj prici postoji i deo koji se odnosi na znacajne razlike u kvalitetu izmedju samih motora koji dolaze iz Kine jer od danasnjih 1126, cini mi se, fabrika u Kini, svega 13 njih imaju podrsku same kineske vlade za izvoz na bazi velike drzavne komisije iz 2004. godine koja je upravo insistirala na kvalitetu i na autonomnosti samih proizvodjaca (ovo drugo je bitno da se ne desi da narucis jedno a dobijes drugo jer nisu imali delove za ono naruceno a to se desava neretko). Stoga, ukoliko pazaris nesto, bitno je da i tu imas kompletnu sliku sta sa cime dobijas a sta sa cime gubis. Konkretno, kod nas postoji firma (prvi uvoznik kineskih motora uopste iz cuvene price o pokusaju Verana da ih sabotira na drzavnom/carinskom nivou od pre 8 godina) koja godinama vec radi sa jednom od tih fabrika ciji je suvlasnik Suzuki ali koja ne uvozi motore od 150 ccm iako ih ima u proiuzvodnoj gami jer vlasnik firme zna da taj agregat nije dovoljno znazan za ovoliki motocikl. Stoga radi samo 250 ccm jer su sasije iste pa im je neophodan jaci agregat od onog koji su zamislili Kinezi za svoje potrebe (60-70 kg po stanovniku :) ) i ne zeli iznenadjenja kod svojih kupaca. Znaci, razmisljaj i biraj, odredi sebi prioritete i odlucuj se, sezona se zahuktava ;)
[ geter712 @ 30.04.2006. 10:30 ] @
Čoveče razmišljao sam dugo i sve je ok ali ne mogu jednu stvar da svarim nikako. Ova dozvoljena nosivost nigde ne prelazi 150 kg. Pitam se da to možda nije preporučena težina koju i nije mnogo opasno prekoračiti. Viđao sam na moto-skupu na Zlatiboru prošle godine kako ljudi krupni ko medvedi sedaju po dvoje na motor, a imam i nekog komšiju koji jaše apenca šesticu sa još jednim pozadi a imaju sigurno oko 140 kg ako ne i više. Ne znam kako ću ljudima objasniti da ne smem nikog da vozim pozadi. Ja sam imam preko 90 kg što znači da iza mene skoro niko od mog društva ne sme da sedne. Reci mi kakve su uobičajne posledice eventualne preopterećenosti od oko 20-30 kg. Naravno gledao bih da ta preopterećenost bude na manjim relacijama (recimo do 20 km). Mislim preopterećenja kod auta obično rezultiraju većom potrošnjom ali bojim se da bi motor mogao da se slomi :-), ili tako nešto. Najgore što se pola društva već raduje unapred i planira da ih vozim kojekuda a ja ne smem ni da pomenem da je nosivost motora 150 kg, jedino da iščupam zadnje sedište i da ga bacim :-).
[ lancia88 @ 30.04.2006. 10:45 ] @
Pozdrav,

naravno, kako maksimalna brzina nije nekih 80 km/h kako uglavnom deklarisu, tako ni maksimalna nosivost nikako nije tih 150 kg ali se zato tada performanse bitno menjaju na tako nejakim agregatima. Dakle, nema nekih tragicnih posledica u smislu kojeg se plasis a kod voznje nekoga izbegavaj uopste akcije nekakvog obaranja u krivini, prvenstveno zbog toga sto to nisu motori koji su predvidjeni za to, zatim zato sto to treba da ume da izvede sam vozac a posebna prica je upravo suvozac koji je uglavnom najslabija karika u toj prici itd. Ipak, znaj da ce se ne samo potrosnja povecati vec ce i naprezanja biti dosta veca a prvih 1000-2000 km se vrsi razrada tokom koje ne bi smeo ulaziti u crveno polje sa obrtajima (tesko je to znati kada nemas obrtomer pa ces se morati dovijati). Dakle, tokom perioda razrade ne bi prakticno ni trebao ni smeo nekoga voziti sa sobom na motoru i ne bi ga smeo ganjati preko polovine snage recimo. To je veoma problematicno pod uslovima u kojima Te ceka drustvo da ih vozikas ali kada jednog dana masina iznenada oslabi, samo ces Ti imati muke sa njom, ostali ce uglavnom sacekati narednu "zrtvu". Tako to ide, malo samodiscipline mora postojati, nema odmah sedi i vozi ako zelis da masina dozivi makar dve sezone. Ukoliko je pak razradis kako valja, moci ces vec za neko vreme da komotno vozis opterecen sa dvoje na tom motoru sasvim bezbrizno uz obazrivopst u krivinama, na rupama i na konstantnoj kontroli naduvanosti guma.
[ geter712 @ 30.04.2006. 16:45 ] @
Pozdrav,

Ok sad mi je dosta lakše kad znam da ne može biti fatalnih posledica. Što se tiče "obaranja" po krivinama i ostalih lomivrat zahvata:-), o tome se ne brinem jer nisam ljubitelj iživljavanja (da jesam verovatno bi me privlačili sportski motori), već sporog i laganog krstarenja. Što se tiče tog "razrađivanja" mašine, verovatno će mi prodavac umeti da objasni šta i kako, ali ako budem imao kakvih pitanja predpostavljam da ti neće smetati da te kontaktiram na mail. Hvala na savetima pa se možda i sretnemo na nekom motostupu :-).
[ lancia88 @ 30.04.2006. 20:06 ] @
Pozdrav,

ma uzivaj samo, slobodno se obrati ako negde zapnes.
[ Gaya @ 26.04.2007. 15:14 ] @
Video sam da se prodaje Prince 250 ccm, ali nemam pojma o tim motorima, sem da su jeftini i da sam video par na sajmu. Izgleda ko i svi kinezi tog tipa.
Zanima jel ih neko probao i kakav je kvalitet.
Ovde su ljudi prilicno skepticni kad je rec o kvalitetu kineskih proizvoda, nadam se da je drugacija situacija sa njihovim motociklima i automobilim?
Unapred Hvala
[ Boskocar @ 28.06.2007. 21:50 ] @
Kupio sam prince 125 SOPER je
ukratko covece 2 cilindra 2posebna karburatora vuce kao lud
8.5 kw- 12 konja - meni sasvim dovoljno
sem sto malo slabije pali ali
uz malo "vezbe" pali ....
mane - nema kurblu(mehanicko paljenje)
i nogare za podizanje(sto meni uopste nedostaje)

Pored njega honda rebel izgleda kao bebica...
sto se tice velicinbe ....
ali da sam znao da postoji 250 kupio bih njega
jer je mnogo veliki za 125 iako se to ne primecujje


[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 29.06.2007. u 00:57 GMT+1]
[ zex88 @ 01.10.2007. 23:36 ] @
e.........
jel moze meni neko nesto da kaze o 'princu' ?
kako se pokazao,jel bilo nekih problema?
kako izvlaci...koliko ide,trosi,kakav je sto se tice kontrole...zanima me u principu.......sve!
ja sam malo zakasnio jel je prosla sezona ali se plasim da
sledece godine ne uvezu nesto drugo eventualno losije...
pa bi sad da kupim jedan al se ne usudjujem.....sta ako to bubu bile samo bacene pare...

[ vladd @ 02.10.2007. 10:03 ] @
Pa mogu samo da budu jeftiniji a bolji. Trenutno nije prisutno ni 15% asortimana koji postoji. A kakav je trend bio, ove godine imamo kruzere za 1300€ i nove skutere za 650.
Prosle godine je sve bilo 200-300 evra skuplje, a slobodno moze i toliko jeftinije.

Tako da ne brines..

Poz.
[ Grena_drummer @ 23.12.2007. 15:35 ] @
Ja imam princa od aprila 2007 god. i ja sam prezadovoljna sa tim motorom! Karakteristike motora su:125ccm, 2 cilindra-2 karburatora, vazdusno hladjenje, 8.5kw-oko 11-12ks,tezina suvog motora 150kg,max. nosivost 300kg, kapacitet rezervoara je14l,potroslja mu je od 2 do 4l na 100km u zavisnosti kako ga vozite! Jedino sto ne znam je kojeg su mu precnika klipovi,ako neko zna bio bi mu jako zahvalan kad bi me obavestio! Ja sam ga danas na oko -5,-10 palio,jeste da nije iz prve,ali posle par poksaja i zagrevanja upali pod saugom! Najduza voznja mi je bila kada sam presao 200km za dan i tada sam ga vozio oko 110 km/h i nije bilo nikakvih smetnji sa strane motora,mada najlepsa voznja sa njim je oko 80-90km/h! Ja sam ga dobio na poklon i prezadovoljan sam sa tim motorom,a i mislim da ne moze da se nadje nista bolje za te pare! Treba ga paziti i odrzavati i on ce vas dobro sluziti! I kao sto kaze Boskocar,motor je poprilicno velik i glomazan i kad proze ulicom nikad ne bi rekao da ima 125ccm-a,cak meni moji ortaci nisu verovali,mislili su da ima oko 400-500ccm-a,a i jako je udoban,ma samo da sednes i krstaris na putu i uzivas u voznji!
PoZz
[ LoneWolf8 @ 09.07.2008. 20:46 ] @
Da li neko ima iskustva sa ovim modelima XT250-16 i XT150-16, na sajtu http://www.****.co.yu/.?

I da li bi ovi modeli mogli da izdrže vožnju od oko 200 km za jedan dan?
Da li volan može da se zaključa, misim početnik sam pa pitam ?
Ako može lancia88 da mi odgovori . Hvala unapred.

[Ovu poruku je menjao LoneWolf8 dana 09.07.2008. u 22:00 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 08.08.2008. u 10:25 GMT+1]
[ BioSQUAD @ 08.08.2008. 00:50 ] @
Na koliko KM treba da se uradi redovan servis?
[ lancia88 @ 08.08.2008. 09:30 ] @
Pozdrav,


izvinjavam se na odsutnosti i neblagovremenim odgovorima:

standardno se ulje prvi put menja na 1000km sto se smatra periodom razrade, te to dodje i vreme za prvi servis. Naredni servis i zamena ulja bi se morali obaviti pre nego kazaljka pokaze 5000km ali ovde pricamo o intenzivnijoj voznji, dakle, ukoliko se ta kilometraza predje u toku sezone.

Sto se tice linkovanih modela, definitivno mogu da izvuku i vece kilometraze u cugu, problem je kod vozaca za toliko u jednom cugu. Motori izvlace po svakom pitanju, ukljuciv i gorivo, voznje bez nekih forsiranja zasigurno po 300+ kilometara u danu, za vece kilometraze mora se pitati neko sa mladjom zadnjicom :)
[ odejan @ 13.08.2008. 20:42 ] @
ja sam ga kupio pre 40 dana i prvi mi je servis bio na 150 km a drugi je na 1200 ili 1500 koliko sam razumeo servisera kupio sam ga u apatinu i lpatio servis (prvi) 550 din a kolega koji ga je kupio u somboru prvi servis je platio 2900 din koje deranje za zamenu ulja i svecica odgovor na moje kasnije pitanje serviseru zasto samo 550 kad je u somboru 2900 a odgovor je bio da je u cenu servis vec delimicno obracunat ali mi nije jasno kako u somboru nije kad im je ista cena na oba mesta 106600 din ili nije naplatio uslugu ili oni u somboru mozda stavljaju motul ulje ili neko super kvalitetno


a motor je preskup koliko kosta u kini neverovatnih 709 usa dolara =oko35000 din (cena za 300 komada)pa lako je ostalo izracunati koliko nas deru-300 komada je u zadnjoj turi pre 45 50 dana uvezeno

imam mali problem sa menjacem ponekad kad ga navucem nece da promeni iz2 u 3 cu a kad saltam lagano ide i cuje se lupanje lanca na zadnje vile to kazu u servisu da je normalno za lanac a da se manje oseti kad sede dvoje jel je lanac tad zategnutiji pa ne landara voleo bih da cujem dali ima neko takvih problema posto mi je tek 300 km predejenih
realna potrosnja kazu po lokalu 4 a na otvorenom 2,5 l sad sam ful ispraznio rezervar pa cu da probam ,stavio sam 3 l... 2+1 posto je reserva tacno litar pa cemo davidimo 99 posto mi je dosad bio lokal

led kontrola totalno nerealna sa 3 litra je full crvena a sa 10 skroz zelena ( aukupno 15 litara stane)
voleo bih da cujem iskustvo drugih o ovome??????????




pozdrav svima princevima sadasnjim i buducim(naravno i svim ostalim bikerima


u principu za te pare 3 puta jeftiniji od ostalih a dali je i tri puta losiji ne ostaje nam nista drugo osin vremena da prodje pa da vidimo!!!!!!!!!!!!!!!
[ lancia88 @ 13.08.2008. 22:45 ] @
Pozdrav,



pardon, a od cega je to jeftiniji 3 puta Prince?

Ja ga cak dozivljavam kao skupljeg recimo......po dosta parametara.

Uzgred, kada si prica o cenama u nabavi, interesantno je pomenuti dosta detalja, recimo detalj vezan za problem kome prodati 30 a ne 300 komada, sta sa onima koji se ne prodaju pa se pri prodaji vode kao godinu dana stariji (poznajem vlasnike firme koji jos imaju par skutera u prodavnici iz 2004. godine), dalje sta sa homologacijom, sa carinjenjem pa transportom i slicno. Reklamacija sa Kinom zvuci tako da dobijes 10-ak % kolicine u delovima pa se sam snalazi dalje, oni ne priznaju garanciju onako kako to dozivljava musterija. Nije to bas ona prosta matematika niukom slucaju.
[ odejan @ 14.08.2008. 17:15 ] @
@lancija88(ako sam dobro zapantio)
pa to je samo izrecica 3 puta skuplji nisam mislio nista da je bas bikvalno ali mislio sam na japance ,najjeftinije je jamaha virago 125(sto sam nasao u oglasima) 1600 € i 93 godiste pa definitivno je skupla i ima 40000 km :dali ce ona preci jos toliko?
a dali ce i princ preci prvih 40000 sto ima tajamaha 125 koju sam nasao najpovoljniju(idu cak do 2500 96-7 g) to je znak pitanja i to veliki ali mislim da nikada nisu bila povoljnija vremena za kupovinu motora ili bilo cega nego danas(krediti itd ja sam ga uzeo 60 kes 50 kredit rata smesna 1500 din na 3 god ali odkvita cu ga do kraja godine)
doduse ovo vazi samo za nas malo sretnih gde ima dve prosecne plate u kuci (i troje dece) pa ipak se moze malo i luksuzirati
pa tako racunam-daj boze da ne gresim-novo je novo licenca je honda rebel ostalo je nebitna stvar tocak ko tocak sic ko sic...
pa ako su ipak tu masinu sklopili bar 70 posto od one kakva im se nalozila bice dobro.
ja i ti lancija smo pribliznih godina ,90 tih je ta jamahica bila oko 5- 6000 dm ali tada nikako nisam mogao da kupim za 1300 dm(sto je ekvivalent €)
nista osim jave i mza i iž ruske(600dm)mislim da je princ za njih tata mata samo sto nekoga nervira sto je kinez mene ne.
ima mana naopako da nema ali za te pare ok

rekao sam da je preskup zato sto zaista mu je 3 puta veca cena od uvozne znam ja carina,marza pa porez i to je to ali kad brate pogledas 50% platika poklopci,koferi,farovi,oba blatobrana jedino metal rama rezervar i volan i al felne a u stvari ko bi ga bolje za te pare u kini i slozio(ovoga puta nemislim na cenu kod nas)
samo da mi sanjega nepadnemo i da niko ne nastrada i bice on d o b a r!!!!!!!!!!!!!
pozdrav za 88 i ostale.
[ odejan @ 15.08.2008. 21:19 ] @
zar niko ne cita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[ lancia88 @ 18.08.2008. 10:59 ] @
Pozdrav,

mislio sam na konkretno model Prince. Alternative koje se kod nas prodaju redom su sve bolje opcije od njega, neke za "grudi" a neke za celu duzinu, ali uglavnom su bolje. Japanci, i to polovni, su relativna stvar za poredjenje.
[ Nele12 @ 19.08.2008. 12:31 ] @
Lancia,

Na koga tacno mislis, da ne kazem - ko su tvoji favoriti u toj kalsi (i po snazi i po ceni)?

Hvala.
[ lancia88 @ 19.08.2008. 14:53 ] @
Pozdrav,

tjah, Hyusong GV250 iako on nije bas najbolji odnos cena-kvalitet ali ako je moguce finansijski, da.

Od onih koji ulaze u pomenuti odnos, pre svih Quingqi QM250, zatim oba modela Kinroada sa naglaskom na 250 ccm i to bi trebalo da pokriva najuzi krug za izbor. Zbog cena ne uzimam u obzir stariju Prince bracu, kao ni Keeway modele.
[ Nele12 @ 21.08.2008. 15:41 ] @
OK, hvala, mada ova Aquila kosta 3.600 sto je mnooooogo vise od Princa.

Ostali motori koje si naveo ipak mnogo blize ceni Princa i verujem ti potpuno da su bolji (ako ti kazes - ja ne sporim) mada, nekako mi je Princ lepsi, narocito od QINGQI-ja.

Hvala u svakom slucaju.
Pozdrav.