[ planetvranje @ 28.04.2006. 02:31 ] @
Sta mislite o startnoj brzini i nosivosti? Gomila kineskih motora su 4-taktne masine. Moje pitanje je da l su to imitacije motora ili to stvarno ide i moze da ponese i dve osobe. Pozdrav
[ MatezYU @ 12.05.2006. 07:04 ] @
Dvotaktne masine pri istoj kubikazi su startnije, imaju bolje ubrzanje, vise obrtaja itd... Cetvorotaktni motori su pouzdaniji, manje trose (ekonomicniji su), dugotrajniji su... E sada vidi sta ti odgovara... Licno sam cuo da su kineski skuteri sr**e... E sada ne znam...

Poz
[ skroller @ 21.05.2006. 21:44 ] @
Sve je ovo tacno sem da su 4taktni pouzdaniji, a pitanje je i za dugotrajnost. Sto prostija masina, to je pouzdanija (ne bas bukvalno, ali tako nekako) uzmite samo za primer tomosove motore. Ja sam vozio tomos t-15 pet godina, leti svaki dan, bukvalno srafciger nisam uboo u njega. Sta tek reci za savremenije dvotaktase npr italijanska Aprilia, Gilera itd....

Obrisan nepotreban citat.

[Ovu poruku je menjala cicika dana 24.05.2006. u 11:20 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 22.05.2006. 07:14 ] @
Jel' se bese dvotaktni registruje i vozi na trajnu a cetvorotaktni sa A i registruje svake godine?
[ MatezYU @ 22.05.2006. 08:09 ] @
Ma kakvi. Gleda se samo kubikaza. Ja imam cetvorotakni motor 48ccm i registorvan je na malu dozvolu. U svemu su ti bolji cetvorotaktni. Manje trose, lepse rade, svecicu redje menjas... Da su bolji dvotaktni motori ugradjivali bi ih u automobile. A ovako su ostali samo trabant i wartburg kao uspomene.... :)
[ pctel @ 22.05.2006. 12:00 ] @
Moj otac je pre 15 godina vozio dvotaktnog Varburga i motor tog automobila je nesto naj problematicnije sto sam video u zivotu. Kad izadje na autoput nije problem, nikad nije stao, ali zato mu kreni-stani po gradi i spora voznja nikako ne odgovara, svecice se zaulje i vuce sa 10% snage. To je smejurija, secam se kad ga je jednom prilikom neki traktor preticao... Kad dodje na pumpu, ono ima benzina a nema dvotaktola, on ne sme da sipa benzin vec mora na drugu pumpu, kad tramo ima dvotaktola, nema benzina...
Naj manje pakovanje od cetvrt litra tog ulja kosta preko 100 dinara i to treba pomesati sa 10 litara benzina, znaci gorivo te u startu kosta 15% skuplje. Ono sto je veci problem je sto ne mozes potrositi celo pakovanje tog ulja, vec moras vuci tu plasticnu flasu sa sobom, sto opet nije problem dok ti se ulje prvi put ne prospe i zamaze sve... onda ces poludeti i reci sebi "nikad vise dvotaktni motor".
Znaci, dvotaktni motor je mnogo dobro resenje, izuzev sitnica koje nerviraju coveka do ludila.
[ pctel @ 22.05.2006. 12:05 ] @
Da, za malo da zaboravim, izduvni gasovi dvotaktnih motora su malo vise smrdljivi nego kod cetvorotaktnih, zbog sagorelog ulja. Nisam nikad vozio skuter pa ne znam koliko je to problem - da li ti smrdljivi gasovi ostaju daleko iza tebe, ili kad se uvece vratis kuci sav smrdis na sagorelo ulje, ako neko ima iskustva neka napise.
[ MatezYU @ 22.05.2006. 12:37 ] @
Xa xa...
Bas tako. Te sitnice sam zaboravio da dodam :)
Cetvorotakni su mnoooooogo bolji. Kao sto si vec i rekao gore, manje zagadjuju okolinu, svecica duze traje, tise i stabilnije rade, ma sve je bolje... :)
Dvotakni su istorija...
[ zokish @ 22.05.2006. 13:04 ] @
matez, očigledno malo znaš o motorima. Dvotaktni motori nisu istorija.
Uzgred, poredite potpuno različite koncepcije motora.
Kada bi upoređivali 2T motore sa nezavisnim sistemom podmazivanja kao što ih ima 4T sastav izduvne emisije bi bio sličan. Što ne kažete kolika je razlika u snagama tih motora pri istoj kubikaži, ako je samo to mera?
[ fade @ 22.05.2006. 13:50 ] @
Dvotaktni motori su bre mnogo bolji ,vishe snage i rpm-a sa manje kubika , samo je problem podmazivanje ,ali opet kad se razmisli o potrosnji ,250 ccm 2T troshi kao 600 ccm 4t a snaga je priblizna.
[ lancia88 @ 22.05.2006. 18:48 ] @
Pozdrav,

u svakom slucaju rec je o dve razlicite koncepcije motora, ono sto je bitno jeste izdiferencirati vlastite zelje i potrebe i u skladu sa tim definicijama potraziti resenje za sebe. Pri malim kubikazama kakve pruzaju uglavnom skuteri, neophodno je potraziti resenja za nesto vece krajnje brzine i to u dvotaktnim agregatima uglavnom ali kada pricmo o vecim kubikazama na skuterima, recimo Kymco xciting 500 (ko je ikada vozio ili seo samo da se vozi na ovu skalameriju zna tacno o cemu pricam), onda vec mozemo da se u potpunosti priklonimo 4T motorima. Ipak, ovo je pre model posmatranja od modela do modela nego nekakav sematski obrazac za odabir masine bazirane na 2 ili 4 takta. To znaci da prvenstveno pogledas sveukupne karakteristike koje pruza jedan model koji Ti se svidi pa onda mozemo tek da prodiskutujemo o konkretnim modelima, naravno, ukoliko imamo znanja im iskustava sa takvim modelima.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 23.05.2006. 00:09 ] @
Čekajte, samo jedno objašnjenje. Moj drug je kupio neku Apriliju iz 1999 i troši neverovatno mnogo, od 3 do 3.5 litra na 100 km, što je previše za jedan skuter.

Zanima me koji model ima do 49 ccm a da troši do 2.5 litara max, a da je malo novije godište, i da nije kinesko s*****.
[ StORM48 @ 23.05.2006. 02:09 ] @
Čisto informacije radi, nešto iz oblasti mog interesovanja...

Yamaha-in najsnažniji 4-taktni vanbrodski motor je F225 sa 225 konja.
Najsnažniji motor uopšte (od Yamahe) je Z300, koji (pogađate) ima 300 konja, iz sada već čuvene je HPDI serije i predstavlja najskuplji top model.

Verujem da vam je jasno šta pouzdanost i snaga znače u nautici. Pogotovo po toj ceni. Apsolutno je jasno da izbor motora zavisi isključivo od direktnih potreba i afiniteta, uključujući i cenu održavanja, ali i eksploatacije.

Ono što je definitivno činjenica je da 2-taktni motori ipak nisu prošlost, ma koliko to nekome izgledalo neobično.

Pozdrav
[ MatezYU @ 23.05.2006. 06:02 ] @
Dobro, 2-taktni motori nisu toliko zastareli, vec se koriste samo u specificnim situacijama. To sam i rekao vec ranije da imaju vece snage pri istoj kubikazi, ali i da vise trose i manje traju. Mnoooogo vise zagadjuju okolinu. I najnoviji skuteri koji koriste sinteticka ulja za dvotaktne motore kada projure oseti se smrad. Sto je veca masina, ona je dugotrajnija. A evo i primera iz prakse. Tomos-ov APN6 49ccm, dvotaktna masina, ne znam tacno snagu, pretpostavljam da je oko 2kW, trosi oko 5 litara... Honda je napravila 48ccm motor, cetvorotaktni, 2,4kW, trosi ispod 2 litre (negde oko 1,7)... Slazem se da je APN smisljen pre 30 godina ali i ta Honda nije tako mlada. Cak se i u Kragujevcu pravi licencirani motor od te Honde (ORION firma).
[ zokish @ 23.05.2006. 07:26 ] @
STORM48, a recimo najsnažniji motori za dugolinijske plovidbe velikih tankera, katerpilarevi 2T sa turbopunjačem i nezavisnom sistemom podmazivanja... (kojeg startuje mali 4T motor)

Skuteri sa direktnim elektronski kontrolisanim ubrizgavanjem imaju mnogo manju potrošnju od klasičnih, pa recimo Aprilia SR DiTech injection deklarisana 2,3l/100km, zatim Gilera Runer Purejet (takođe injection) 2,5l/100km, Peugeot Elystar 50TSDI 2,5l/100km, NRG PureJet 2,45l/100km, Honda Zumer (Rokus) 4T 2,3l/100km ...(naravno svi su sa 50ccm)

Definitivno moramo da se složimo oko toga šta upoređujemo da ne bi i klin i ploča trpeli...
[ lancia88 @ 23.05.2006. 08:07 ] @
Pozdrav,

znas, Kosta ******um Rex Persia, bilo bi skroz OK kada bi nekada imao u vidu i licna iskustva sa stvarima o kojima pises, to se kod Tebe vise ocito ne odnosi samo na HW vec je to obrazac u ponasanju. Sve sto si uspeo da napises u dve reci o kineskim motorima je cisto lupetanje bazirano samo na nekom lupetanju koje si cuo od nekog koje verovatno na isti nacin izgradio svoj lupetajuci stav. U postu iznad tog Tvog ja sam upravo opisao jedan "Kinez" a mislim da bi sada bilo suvise objasnjavati kako su vecinski vlasnici gotovo svih vodecih kineskih fabrika motora upravo - Japanci. I to oni Japanci za koje si verovatno i sam cuo, recimo prvenstveno Honda, Suzuki i Yamaha. Oni svoje stare modele ugradjuju u savremeno ruho i nude po bagatelnim cenama iz razloga plasiranja novih tehnologija po realnim, jakim cenama u koje je ukalkulisan i razvoj savremene tehnoligije a ne zeleci da se sada baci stara tehnologija samo zbog neaktuelnosti. Inace, ovim principom je i VW proizvodio svoju popularnu BUBU jos dugo dok nije dozivela "smrt u izgnanstvu", tacnije u Meksiku, tako je i Fiat radio sa vecinom svojih modela a takodje i Renault sa Daciom, jednako kako se to i danas radi. Cak stavise, i u Zastavi se ugradjuje davno prevazidjeni motor iz PC grupacije i to kao top model.

Koliko da ponesto i pravilno naucis pa da imas da preneses svojim dosadasnjim "strucnjacima" sa informacijama, u Kini trenutno funkcionise preko 1200 razlicitih fabrika motocikala, od malih, gotovo porodicnih, pa sve do ozbiljnih fabrika. Ipak, iza svega 13 od njih danas stoji kineska Vlada, sto ce reci da svaki njihov neodradjeni ugovor sa inostranstvom pokriva i obestecuje finansijski Trgovacko odelenje u Konzularnom predstavnistvu u drzavi gde bi se eventualni kiks desio. Dakle, odmah u startu imamo podelu na ozbiljnije i neozbiljnije proizvodjace iz zemlje iza Velikog zida. Ipak, ovih 13 proizvodjaca se izdiferenciralo posle velike provere jedne Vladine komisije iz 2004. i od tada vecina od ostalih fabrika nastoji da svojim radom zadobije taj status sto znaci da se sve radi po sistemu da stvari idu u jos boljem pravcu. Naravno, kao i svuda, i ovde ima jos uvek puno skarta ali Tvoja uopstena konstatacija je definitivno rezultat opsteg elementarnog nepoznavanja materije o kojoj diskutujes.

Jedan primer, ako nista ono barem za opste obrazovanje. Prvi domaci Hell's Angel, kontroverzni T.Montano, postao je to u Juznoafrickoj republici gde je i nabavio svoj Harley Davidson, jedan od najskupljih motora inace. E pa na tom motoru je ostao bez radilice koja je pukla posle predjenih 60.000km. Ovo je samo jedan od primera koliko i najskuplje moze biti bofl itekakav, kod ovog proizvodjaca se upravo islo na rasterecivanje stavljanjem veoma malo KS u izuzetno veliki zapreminski radni prostor koji je kod pomenutog modela cak litar ipo ali ocito ni to nije pomoglo. Hocemo li sada po internetu proglasavati i HD nekim falsom?
[ Kosta ******um Rex Persia @ 23.05.2006. 17:36 ] @
Citat:
znas, Kosta ******um Rex Persia, bilo bi skroz OK kada bi nekada imao u vidu i licna iskustva sa stvarima o kojima pises, to se kod Tebe vise ocito ne odnosi samo na HW vec je to obrazac u ponasanju. Sve sto si uspeo da napises u dve reci o kineskim motorima je cisto lupetanje bazirano samo na nekom lupetanju koje si cuo od nekog koje verovatno na isti nacin izgradio svoj lupetajuci stav. U postu iznad tog Tvog ja sam upravo opisao jedan "Kinez" a mislim da bi sada bilo suvise objasnjavati kako su vecinski vlasnici gotovo svih vodecih kineskih fabrika motora upravo - Japanci.


Pa ja nigde i nisam rekao da se razumem u skutere, već sam u tom mom postu preneo ono što je meni rekao drug koji je kupio dvotaktnu Apriliju iz 1999, i žali se da mnogo troši, prosečno oko 3.5 litra, što je, složićeš se, za to godište skutera začuđujuće mnogo.

Izvini ako si me pogrešno shvatio, lancia88. Mene sad zanima gde se u Srbiji i po kojoj ceni može naći taj Hondin model koji troši ispod 2 litra na 100 km, a koji je član MatezYU pomenuo u gornjem postu? I naravno, kolika bi bila orijentaciona cena, nadam se da je ispod 1800 evra.
[ zokish @ 23.05.2006. 19:39 ] @
to moze biti honda zoomer

http://www.reviewcentre.com/info-93386.html
http://www.centars.co.yu/honda/moto/motori/scooter/zoomer/t.html

ali kosta oko 2400EU cini mi se sa PDV-om.
[ MatezYU @ 23.05.2006. 20:27 ] @
Motor koji sam gore pomenuo sklapa se u Kragujevcu, tj. sklapa ga firma ORION. To je u sustini licenca uspesnog Hondinog motora (onaj sa malim tockovima), s'tim da je Honda pravila te motore jos jako davno. Onda se jedna Indijska firma dosetila da napravi mali motorcic sa tim 48ccm 4-taktnim motorom. Uzela licencu i pocela da radi. Ja sam kupio prosle godine taj model od 48ccm 4-takta. Motor ima 2,4kW snage, registrovan je za 2 osobe, snazan je. U jednom cugu sam prelazio 75km sa dve osobe. Moram napomenuti da motor nije nista preterano lep, za nijansu lepsi nego APN. Rezervoar mu je 3,5L. Ja sam sa 4L presao 150km u cugu i to sa dve osobe. Sto znaci da trosi oko 2,6L na 100km ali to je sa dve osobe i onda sam bas jurio, isao sam oko 60km/h. Inace motor moze i do 85km/h ako se sipar Super 98 oktana koji se i preporucuje. Ekonomicno ga je voziti sa 45km/h onda najmanje trosi. Super 98 je skuplji i nema ga svuda pa ja tankujem ovaj obican Premium. Kada ga sam vozim trosi ispod 2 litre. Isto tako malo trosi i u gradu. Ukucajte u google GIZMO i nacicete sigurno nesto o ovom motoru. Ima jedan poljski sajt kojem sada ne znam tacno adresu ali cu videti da je nabavim. Tamo sve lepo pise, ima detaljne slike motora, kako spolja tako i konstrukcija motora.
Ima u stvari 3 varijante ovog motora. Ima dva koja izgledaju identicno, s'tim da je jedan model 2-takni a drugi 4-takni. Imaju istu sasiju, jedino ovaj dvotaktni ima automatski menjac a cetvorotakni 4 brzine. Postoji i treca varijanta koja je po meni najbolja. Motor je 4-takni (isti kao onaj prethodni) samo sto mu je lepsi dizajn, ima vece tockove, lepsi rezervoar itd...
Ja sam svog platio 800e prosle godine, sto je bilo negde oko 84,000din. Sada sam cuo da su poskupeli. Ja sam uzeo onu 4-taktnu masinu. Ovaj dvotaktni je bio oko 600e a onaj najnoviji oko 1000e. E sada ne znam kakve su cene, cuo sam da su malo poskupeli. Ali ako uzmemo u obzir da je Tomos Automatic 1100e onda je ovo najbolji odnos cena kvalitet. Moram napomenuti da motor sklapaju nasi u Kragujevcu i da sam morao sam da prekontrolisem sve zivo na njemu. Ne znam da li je to obicaj i kod drugih proizvodjaca ali ovde sam bukvalno morao sam da proverim sve, da zategnem tockove, amortizere, i mnogo toga... Ima neki srafovi koji su samo do pola bili zategnuti. Motor je izvanredan i presao sam za manje od godinu dana 5000km. Vozim ga svaki dan 12km na posao. I jos se vozim sa njime po gradu. Mesecno tankujem za 400din i vozim ga ceo mesec. Jos da napomenem da motor ima izvanredan zvuk, posto je cetvorotakni i ima neki specifican auspuh... Motor nema ubrzanje ali je zato mnogo jak i pouzdan. Svecicu jos nisam menjao. U pocetku sam menjao cesce ulje na prvih 300km i na posle jos 1000km dok se nije razradio ali sada koristim sinteticko i menjam na svakih 5000km...
Kada prodje neko pored vas sa takvim motorom ucini vam se kao da je najmanje 750ccm a ne 48ccm :)
[ MatezYU @ 23.05.2006. 20:30 ] @
E da, da dodam jos... Onaj ko ima kineski skuter i ima automatsko mesanje ulja i goriva, savetujem da iskljuci tu pumpu za dvotaktno ulje. Jer ako to slucajno rikne riknjava i motor... :) A onda...
[ lancia88 @ 23.05.2006. 20:36 ] @
Pozdrav,

Kosta, ja sam samo reagovao na onaj deo o kineskim motorima. Sve sto sam dalje napisao se upravo odnosi na pojasnjenje sta danas Kinezi mogu a sta ne mogu da naprave, konkretno, oni prave sve ukljuciv i sav kvalitet i sve nekvalitetno, zavisno od kontrole tog kvaliteta od strane kupaca. Inace, sto se tice tih "Hondinih" motora sa malenom potrosnjom, odavno se tu radi o modelima koji iz nekih razloga nisu uspeli na trzistu (recimo, nikada nije smanjena vibracija na agregatu koji je generalno odlican te je steta da se baci a kroz "kineske" motore plasira se bas ta tehnologija za malen novce). Stoga, ako trazis nekakav model sa malenom potrosnjom, slobodno pogledaj ponudu kineskih motorica i daj ovde one modele koji Ti se najvise dopadaju pa cemo pogledati da Ti odgovorim za ono sto znam a za ostalo cemo probati neku konsultaciju druge vrste. Ja sam poprilicno u materiji pa mogu i neka svoja ili bliska tudja iskustva da iznesem ali potreban mi je konkretan model da se orjentisem na njega. Generalizacije su opasne i obavezno dovode u zabludu sa bilo kakvim predznakom. Skoro svi skuteri danas trose oko 2 litra, mogu jos da Ti kazem i da vecina modela sa 125/150 pa cak i 200ccm trosi neznatno vise od toga, svakako ispod 3 litra.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 24.05.2006. 01:34 ] @
Hvala, evo dva ili tri modela koji me interesuju, pa neko nek mi kaže pouzdane podatke o njima.

Model broj 1: Honda Lead 100 (četvorotaktni motor sa 100 kubika)

Model broj 2: Honda Zoomer (već pominjan gore)

Model broj 3: Neki solidan Pežo skuter koji vrlo malo troši, kubikaža 49ccm i da je četvorotaktni
[ MatezYU @ 24.05.2006. 09:29 ] @
Evo neke karakteristike onog motora sto sam pricao. Mada variraju od sajta do sajta... Ali motor sto se sklapa u kragujevcu izgleda identicno kao i ovaj...

http://www.heromajestic.com/hero_stallion.htm
[ pctel @ 24.05.2006. 09:29 ] @
Citat:
Ja sam svog platio 800e prosle godine, sto je bilo negde oko 84,000din.

ako racunamo po kursu 105 din/EUR.
[ MatezYU @ 24.05.2006. 09:30 ] @
A ovaj je najnoviji model samo sto je malo lepsi sto ga rade u Kragujevcu...

http://www.heromajestic.com/hero_effy.htm
[ MatezYU @ 24.05.2006. 10:09 ] @
> Ja sam svog platio 800e prosle godine, sto je bilo negde oko 84,000din.
> ako racunamo po kursu 105 din/EUR.

Izvinjavam se, greska, oko 64,000din sam platio... Posle mesec dana je skocio na 72,000din a sada ne znam posto je... Hvala na uocenoj gresci Pctel
[ MatezYU @ 24.05.2006. 10:26 ] @
Mozete i ovde naci dosta toga o gore pomenutom motoru. Ovde imate objasnjeno sve zivo, svaki deo motora, odrzavanje, karakterisike...bla bla..
Pogledajte, motor je ruzan ali zato dobar...

http://gizmo.vprdeli.com/
[ MatezYU @ 24.05.2006. 10:28 ] @
Evo ako ovo moze neko da razume neka prevede... :)

HERO GIZMO

Doporučené palivo je BA95 - u bezolovnatého bezinu používejte přísadu s náhradou olova
Palivová nádrž 3,5l včetně 0,5l rezervy
Spotřeba 1,5 l/100 km (Při plné rychlosti je však skutečnost někde kolem 2,5l na 100 km - a to je dost slušné)
Maximální rychlost 39 km/hod. (výrobce píše 45km/hod) a já tvrdím, že bez úprav hravě 80km/hod a i ve dvou !!!
Hmotnost vozidla 72 kg bez náplní
Startování startovací pákou
[ planetvranje @ 24.05.2006. 18:42 ] @
Meni je potreban savet i iskustvo ovog modela http://www.massetehnic.com/mod...nt&pa=showpage&pid=227.

Sprint Gmax

Imam 85kg i mislim da je to dovoljno da se odredi moze li to cudo da me nosi bez problema i eventualno jos jednu osobu, laksu, naravno.

Inace u Vranju se prodaje po ceni od 980 EUR.

Hvala
Pozdrav
[ fade @ 24.05.2006. 19:46 ] @
bash danas sam video dva ovakva ,nisam imao prilike da vidim kako idu i kakav zvuk imaju ,ali za 980 ojra ,pa nije losha cena , mada na sajtu nema specifikacije motora ,ipak za 85 kg mogao bi da ide onako ok ,ako je pak prosecni skuter ,ali josh jedna osoba ,ne znam zasto ljudi kupuju skutere ,za te pare kupish motor 125 ccm start oko 5 god ,a ide mnogo bolje ili neki skuter tipa malaguti oko 100 ccm , pa samo letis.
[ lancia88 @ 24.05.2006. 22:17 ] @
Pozdrav,

problem je ocito u A kategoriji. U svakom slucaju, Sprint nije prvi pick za voznju sa 85kg a kamoli jos nekoga sa sobom. Naravno, treba imati u vidu i sve ostriju kontrolu tehnickih pregleda koji ne bi smeli vise nikako registrovati bicikl sa pomocnim motorom (varijanta 49ccm koja se registruje na opstinske tablice i ne zahteva A kategoriju) sa 2 vec iskljucivo sa jednim sedistem bez obzira sta pisalo na fakturi i deklaraciji.
[ vojin prole @ 03.06.2006. 21:52 ] @
MATEZ DA LI TI IMAS UOPSTE NEKI MOTOR KAKO VIDIM A DOBRO VIDIM DA NEMAS BALAGE VEZE TI UOPSTE NISI KOMPETENTAN DA LJUDIMA GOVORIS STA DA RADE SA SVOJIM MOTORIMA



"E da, da dodam jos... Onaj ko ima kineski skuter i ima automatsko mesanje ulja i goriva, savetujem da iskljuci tu pumpu za dvotaktno ulje. Jer ako to slucajno rikne riknjava i motor... :) A onda..."

DA LI SI IMAO NEKO NEPRIJATNO ISKUSTVO SA "KINEZOM" U OSTALOM STA SU TI URADILI DA IH TAKO PLJUJES TO SU JEDNI SPOSOBNI I RADNI LJUDI ZA RAZLIKU OD SRBA .MADA VIDIM DA TI SVOJE ZAKLJUCKE DONOSIS NA OSNOVU"REKLA KAZALA"

EVO TI NAPRIMER NEKE MARKE KOJE SU SE IZRAZITO POKAZALE KEEWAY KYMCO HYSONG CPI TGB STA VISE .......
[ MatezYU @ 04.06.2006. 11:05 ] @
Vojine, molim te pisi malim slovima a ne velikim... Ovako ulivas u ljude koji citaju izveznu dozu nervoze...
Sto se tice rekla-kazala mislim da nisi u pravu. Ja sve sto kazem, to je sve provereno. Razgovarao sam sa jednim vrlo dobrim majstorom za skutere koji je sklapao motore dok ti jos nisi ni znao za motor... A inace imam i dosta poznanika koji imaju te famozne kineske skutere pa sam samo preneo njihova iskustva... Ne kazem da nisu vredni kinezi, naprotiv, ali reci mi molim te da li moze za 650e da se napravi dobar motor? Bez obzira ko ga sklapao, makar i sami marsovci opet ne mogu delovi tako jevtini da budu...
A u buduce Vojine, molim te da dobro procitas moje postove i onda da kritikujes druge... I da, pisi sve malim slovima, kulture radi... :)
[ vojin prole @ 04.06.2006. 12:40 ] @
TI NEMAS PRAVO DA govoris nesto o kulturi i sam kazes da si cuo od majstora i od drugova a ja ti govorim s obzirom na iskustvo i tradiciju od 45 god koju moja porodica ima!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[ MatezYU @ 04.06.2006. 13:43 ] @
Ja samo govorim o onome sto sam video i sto su mi rekli ljudi koji se razumeju. Ne kontam kakvu tradiciju od 45 godina?! Toliko dugo ne postoji nijedna kineska firma... To su sve novopecene firme :) Bez ljutnje, necu da se svadjam ali ti si prvi poceo...
[ GMC @ 06.06.2006. 19:32 ] @
Ovo je tocno da se pumpa zacepi od ulja (na malagutiju F18 ili nesto tako ) a indikator kolicine ulja u spremniku nista ne pokazu (tj. nepali se crvena lampica) , otisao skuter u nepovrat, klipovi zakovali... Ja imam apriliju Relly50 i ima odvojen spremnik za ulje i gorivo ali ipak vjerujem talijanima da nece zakazat.
[ darkomol @ 06.06.2006. 20:33 ] @
Ne znam sta da ti kazem Matez Bartez,ali ja da sam na tvom mestu kupio bih aftomatika,odradis generalku za 30e i gas
[ tdjokic @ 07.06.2006. 01:23 ] @
Citat:
MatezYU: Bez obzira ko ga sklapao, makar i sami marsovci opet ne mogu delovi tako jevtini da budu...)

Izvinjavam se, jer nisam citao celu temu, a necu nista ni govoriti o skuterima, samo bih prokomentarisao citiranu recenicu. Imam, silom prilika, u zadnje vreme prilicno kineske tehnicke robe. Tacno je, da delovi ne mogu da bud toliko jeftiniji, ali to vazi za normalnu privredu i konkurenciju. Ovde se mozda radi i o osvajanju trzista, gde se svesno ide na nize cene, tzv. damping, pa su onda moguce cene koje su za 50% nize od drugih proizvodjaca. Mozda se o tome radi.

Postepeno se stvara situacija da neke proizvode mozes da kupis iskljucivo kineske, drugih nema. To jos nije masovno, ni preterano vidljivo, ali toga ipak ima. A kad konkurencija crkne, lako ce oni za cene. Pocece da prodaju sve "bolje i bolje" nove modele, cemu sledi korekcija cene na gore itd.
[ MatezYU @ 07.06.2006. 07:01 ] @
Aha, pa na svakih godinu-dve da radis generalku na aftomatiku i da se mastis do lakata... Sa ovim "kvalitetnim" delovima sto rade privatnici na svakom cosku daleko ces dogurati :)hi hi...
Ne znas sta je gore, kineski skuteri ili nasi privatnici sto takoreci prave delove :)
[ MatezYU @ 07.06.2006. 07:10 ] @
tdjokic: Imam, silom prilika, u zadnje vreme prilicno kineske tehnicke robe

Ma sada je svuda tako u privredi. Ne prave se vise kvalitetne stvari, nego samo da traju 2-3 godine i da ih menjas. To je cilj moderne industrije. Zasto su inace propale velike i kvalitetne firme? A zasto je odjednom Samsung firma tako procvetala? Inace otkako znam za Samsung firmu oduvek su bili na losem glasu. Od losih plejera i televizora preko ostalog. Ali su bili jako jevtini. I odjednom sada su poceli da prave dobre televizore i najprodavaniji su...
[ lancia88 @ 07.06.2006. 10:12 ] @
Pozdrav,

Matez, imas li predstavu koliko je godina naprimer Samsung najveci proizvodjac televizora na svetu? Hajde ovako: neke, recimo 1997. mislim, Samsung je bio neprikosnoven a Philips tek na sedmom mestu. To nisu stvari koje treba porediti i na najpopularnijem vozilu ikad iz Zastave, modelu cuvenog Fice stalno si morao nositi set prirubnica sa sobom jer jednostavno usred voznje stradavaju, bio on nov ili star, svejedno je. Poenta je u tome da su to namerno oslabljeno delovi da bi se ostali delovi sacuvali, slicno kao sto zahvaljujuci takvim resenjima na kolima menjas samo sajtne/podsajtne a ne citav pod jer one na sebe primaju najveci intenzitet spoljnih uticaja ali ako su suvise kvalitetne (ovakav izraz treba uzeti relativno, koristim ga samo da plasticnije docaram sta zelim reci), dobijas fenomen da u jednom trenutku one ne izdrze po nekom od svojih unutrasnjih faktora stabilnosti i tako prenesu koroziju i na pod. Kazu majstori svojevremeno dok je jos bilo logike raditi Mercedes 123 da kada on pocne da truli, nema povratka vise. E to je jedan od razloga. Danas zaista vise nije neophodno gledati jedan te isti automobil ispred kuce 20 godina te stoga stvarno i nema vise potrebe za razmisljanjima kakva je Mercedes primenjivao dalekih sedamdesetih. Stoga imamo poplavu cenom pristupacnih alternativnih resenja za sve od tehnicke robe sto nam je na raspolaganju, srazmerno samom kvalitetu imamo i vise cenovnih razreda za istu robu pa izvol'te kome sta odgovara. To je opsta politika na koju treba gledati sa te strane jer inace nikada ne bismo sa starog i dobrog televizora presli na visetjunerski obzirom da onom starom bas nista ne fali, jelte...;)
[ bukovski @ 09.06.2006. 13:05 ] @
Ja samo znam da 2-takni motor sa drugom opravimo za 3 sata full generalku. Delovi dz klipce karike dz . Bas pre neki dan smo odradili ( kod majstora ) stublinu od 38.5 na 39 ubacili kompresioni klip i radi kao zmaj, ubacis TORA auspuh ili neku bolju zujalicu tako da i zvuk nije los. Ofarbas metalik ( automatik tomos star kolko i ja ) . Vlasotince - Nis nekoliko puta prolazio bez problema - oko 100 km - bez pauze . I to tezine na njemu preko 90 kg ! Malo trosi lako se odrzava milina za Srbiju. Dobro ovde covek pita za skuter mislim da bi opet lakse sam popravio i odrzavao 2-taktni nego 4-taktni motor. + dosta ljudi koje sam pitao a dugogodisnji vozaci brzinaca i ostalih motora kazu da je 2-takni ne prevazidjen za voznju po gradu pre svega zbog ubrzanja!
[ dusanbodrozic @ 10.06.2006. 19:38 ] @
Neki kazu da dvotaktni vise smrde a to nije istina. Kazu zbog izgorelog ulja a ono uopste ne gori vec podmazuje(procitaj na flasi, pise NEZAPALJIVO). Razmisli.
[ zokish @ 10.06.2006. 20:15 ] @
Khm, i gvozdje je nezapaljivo pa ipak gori samo tako...
Elem, ono nezapaljivo je za atmosferske uslove. Razmisli...
[ fade @ 10.06.2006. 21:22 ] @
da bre ulje ne gori ,u dvotaktnim kad sipam mesavinu 20% rasteram i krtice ,a cadjavi ,oblak dima samo dok krenem.
[ vojin prole @ 28.06.2006. 22:29 ] @
Juce sam bio kod jednog majstor koji radi KYMCO i covek je poludeo svaki drugi mu je reklamacija na KYMCO AGILITY to je inace 4T motor i kaze da je najbolje da se uzme 2T i da te ne boli glava a sto se tice 4T kaze da je najbolji sprint ali da su dvotaktni motori ne prevazidjeni sto se tice motorcikala ko ima gore navedene naka potvrdi ili strogo odbaci
[ vladd @ 29.06.2006. 11:57 ] @
Ne razumem filozofiju, dobar je motor, moze da se uradi generalka za dva sata.
Za 50ccm je bolje da je dvotaktni, posto "snagu", ionako minimalnu, dobija sa brojem obrtaja. Preko 125 kubika, sve jedno je, stvar ukusa. A preko 750....
Inace pouzdano znam da uvoznici na skuterima imaju vecu zaradu nego na "ozbiljnim" motorima od 5 ili 6000 evra.
[ srkyy @ 15.07.2006. 19:36 ] @
sto se tice Kymca Agility-a kupio sam ga 15.marta ove godine i napravio sa njim skoro 2000 km bez ikakvog kvara, redovno ga servisiram i samo menjam ulje u motoru i diferencijalu, na 1000 km skinuta je blokada i ide max. oko 65-70km/h. Medjutim 2000 km nije velika kilometraza pa me interesuje ako neko ima vece (duze) iskustvo s ovim skuterom Prosle godine sam kupio polovnu Gileru Runner sa predjenih 9000 km i barem jednom mesecno sam isao kod majstora i popravke su me iskostale kao pola od Agility-a.Jedva sam je prodao i izgubio oko 600 eura, pa sam se zato odlucio da kupim nov skuter najvise zbog garancije od 25 meseci ili 1000 km, i zbog loseg iskustva sa 2T motorom na pomenutom Runneru (nesto sa diznom za mesanje ulja i benzina) odlucio sam se za 4T
[ Oroku @ 16.07.2006. 10:27 ] @
Nije vazno da li je dvotaktni ili cetvorotaktni,ni da li je kineski ili nije-skuter je jedan obican usisivac.
TOMOS RULES
[ simor @ 17.07.2006. 21:10 ] @
Evo da i ja kazem nesto.

Imam Apriliju SR50 (2005 god), nije ditec, vec karburator verzija. To je vec oprobana Piaggio masina. Skuter je sam po sebi tezak, tezi je i od Aerox-a a mislim i od Peugeot-a. ali mogu vam reci da je dosta explozivan pri startu. Ostavljam iza sebe ko od sale Kymco i ostale 4T skutere do 50cc.

Jedino mi malo smeta buka. Dosta je bucan skuter. Kod 4T motora mi se svidja dubok zvuk, ali su mi nekako tromi. Imao sam prilike da vozim Apriliju SR150, skuter od 150cc, i 4T modeli od 125cc i 150cc su smesni sto se tice startnosti i ubrzanja.

Sto se tice pouzdanosti, cisto sumnjam da bi Italijani napravili na milione tih 2T masina da su nepouzdani. Gilera, Aprilia, Piaggio, Derbi spadaju u vrh sto se tice skutera i svi koriste identicnu Piaggio masinu - 2T.

Jos jedan primer je motor za camac tomos 4. Star 40 god. Nisam ga palio 10 god i kad sam napumpao gorivo upalio sam ga iz jednog zamaha. Da li je potrebno nesto reci?

Istina je da 2T imaju problema sa zagadjenjem. Cuo sam da je zbog toga SR150 zabranjena da se registruje u EU.
[ dejan @ 18.07.2006. 08:37 ] @
Naravno... to sto kod nas Markos prodaje za 2xxx evra dvotaktnu SR150 je zato sto niko u Evropi to ne moze da vozi. Svuda se polako zbog velikog zagadjenja napusta 2T koncept (sem na 50ccm, a i tu se tezi motorima sa direktnim ubrizgavanjem).
[ nemanjas @ 18.07.2006. 09:32 ] @
Citat:
bukovski: Ja samo znam da 2-takni motor sa drugom opravimo za 3 sata full generalku. Delovi dz klipce karike dz . Bas pre neki dan smo odradili ( kod majstora ) stublinu od 38.5 na 39 ubacili kompresioni klip i radi kao zmaj, ubacis TORA auspuh ili neku bolju zujalicu tako da i zvuk nije los. Ofarbas metalik ( automatik tomos star kolko i ja ) . Vlasotince - Nis nekoliko puta prolazio bez problema - oko 100 km - bez pauze . I to tezine na njemu preko 90 kg ! Malo trosi lako se odrzava milina za Srbiju. Dobro ovde covek pita za skuter mislim da bi opet lakse sam popravio i odrzavao 2-taktni nego 4-taktni motor. + dosta ljudi koje sam pitao a dugogodisnji vozaci brzinaca i ostalih motora kazu da je 2-takni ne prevazidjen za voznju po gradu pre svega zbog ubrzanja!


Plasim se da nisi bas ponudio dobar argument. Bar ne vecini ljudi iz BG. Ja sam ko klinac sa drustvom montirao pete brzine na APN4, povecavali zapremine stavljali delorto karburatore i od 50ccm pravili prilicno brze sprave. Mislim, samo da znas da sam imao iskustva sa mehanikom.

Danas, sa 32 godine, nije mi bitno koliko moze da razvije, nije bitno da li moze da se izvuse jos 2ks iz njega. Bitno je da se ne kvari, da sipam gorivo i da me ne zanima guzva u gradu koja je prakticno i jedini razlog kupovine skutera. Dakle 4T, hvala na pitanju.

Ko hoce 2T u najboljem svetlu ima jos uvek u ponudi kroserica i supermoto masina, pa nek izvoli.

Pozdrav.
[ xPipo @ 08.08.2006. 22:40 ] @
Sa 4 takta bolje uzmi APN-4 ili BT-50
NJBOLJE PUCH KAISAR

POZ OD BOJANA PRECIZNOG

ZA savete 0643913748
[ Kosta ******um Rex Persia @ 14.08.2006. 00:09 ] @
Ljudi, izlazi uskoro novi Jamaha 49ccm skuter sa zaista fantastičnim tehničkim osobinama, i izgleda da će trošiti zaista malo benzina.

Model se zove Yamaha C3, a njegove specifikacije potražite na http://www.yamaha-motor.com/sp...elfeatures/529/0/features.aspx

[ Deluxer @ 14.08.2006. 01:32 ] @
Kad ga vidim ovako ruznog smuce mi se skuter , yamaha jeste najbolja , ja licno vozim aerox motor je extra dobar vuce ko luda 190 kila je povukao uz uzbrdicu od 45 stepni bez ikakvih problema, jeste da mu potrosnja nije bas mala trosi od 3-5 litara ali zato motor kao motor nece imati problema ni posle 30 000 km/h jedino sto ces morati da mu menjas potrosne delove :) i svima vam preporucujem aerox ili neku drugu yamahu ako zelite kupovati skuter.
[ lancia88 @ 15.08.2006. 15:37 ] @
Pozdrav,

Citat:
Deluxer: ... motor je extra dobar vuce ko luda 190 kila je povukao uz uzbrdicu od 45 stepni bez ikakvih problema, ...


uff, a gde ima ovakva uzbrdica, ja se spoplicem na nagibima od 6-7 stepeni, odmah ih oseti motor jos na polovini uzbrdice sa tolikim opterecenjem (recimo Bubanj potok) ali toliki nagib vidjam na stepenicama u zgradi samo recimo :)
[ vaske71 @ 15.08.2006. 15:52 ] @
Cetvorotaktni u svakom slucaju je bolji !!!
[ zokish @ 15.08.2006. 21:04 ] @
@Deluxer: Uzbrdica od 45 stepeni? Voleo bih da znam tu lokaciju. Naravno asfaltiranu ulicu.

@vaske71: kakav argumentovan stav.