[ planetvranje @ 29.04.2006. 01:05 ] @
Sta je bolje 2-taktni CPI oliver ili Kymco 4-taktni agiliti? Skuter koji bi trebao da vozi i uzbrdo i dve osobe?
Pozdrav
[ Elmir Becirovic @ 07.05.2009. 19:53 ] @
Kubikaze???
[ Elmir Becirovic @ 04.06.2009. 07:01 ] @
vozio sam i imao obadva ali ko hoce da se dugo voza bez kvara neka uzme 4-taktni

[ vladd @ 04.06.2009. 10:53 ] @
Odgovor na prvi post je 125ccm. Ili koji ima veci gepek

Ali pocetno pitanje 2 takta vs 4 takta je posebna dilema. I nema pravog odgovora.

Da li ce skuter biti dobar zavisi od vlasnika. Ako je vlasnik dobar, svaki skuter ce biti ok. U rukama Mandusica Vuka...

Nacin voznje, pazljivo odrzavanje(ne postoji 1% korisnika skutera koji neguju skuter posle voznje), poznavanje i briga...sve su to elementi kvalitetnog uzivanja u voznji.

Interesantno je, da narocito mladi korisnici skutera, se upinju da podrazavaju odrasle korisnike kvalitetnih automobila. Vozi kako hoces, ako nesto ne valja, vozac ce odneti vozilo u servis.

A to kod skutera ne ide. To je intimno, a ne transportno vozilo, ogranicenih mogucnosti..

Prvi post mi lici na pitanje "koji je auto bolji, Bili C segmenta, benzin ili dizel, a da mogu da stavim 2 tone cementa u gepek...?"


Poz
[ codeNO @ 03.03.2010. 14:55 ] @
Koji od ova dva vise trosi 50ccm 2-taktni ili 50ccm 4-taktni...neka isto poredjenje bude i za 125ccm
[ AstralPro @ 08.03.2010. 12:44 ] @
bolje je 2t. 4t sporo ubrzava, dok dodje do 80 smori.
[ AstralPro @ 08.03.2010. 20:20 ] @
Ubrzanje ne bitno, zanima me samo koji takt vise trosi dal 2? - 4?

ili ovako:
250ccm 4taktni
250ccm 2taktni
[ axone @ 09.03.2010. 15:58 ] @
2taktni je prozdrljiviji
[ axone @ 10.03.2010. 15:20 ] @
Ako je iznad 50 kubika, ja bi uvek pre uzeo 4taktni. Manje trosi, a plus ne moras svako malo da kupujes ulje. Takodje, nema ni mirisa koji dolazi od sagorevanja ulja. Na strani 2T je ubrzanje al nije to bas tolika razlika...
[ alxns @ 11.03.2010. 23:55 ] @
Sto se tice skutera ja ih licno ne podnosim (sa razlogom) tako da ti ne bih savetovao ni jedan. Medjutim, sto se tice price o razlici izmedju 2 i 4 taktnih masina to je druga stvar. 4T motor ima jasno razdvojena sva cetiri takta (usisavanje - sabijanje - ekspanzija - izduvavanje), tako da je energija sagorevanja maksimalno iskoriscena i ceo proces se odvija mnogo "pedantnije" nego na 2T masini. Sa druge strane, 4T masina "pali" na svaki drugi dolazak klipa gore, odnosno na dva obrtaja radilice ima samo jedan aktivan takt. Za razliku od njih, 2T motor ima spojene taktove. Tako se istovremeno desavaju usisavanje (ispod klipa) i sabijanje, odnosno ekspanzija i izduvavanje (praceno punjenjem iznad klipa). Zbog ovog preklapanja i mesanja taktova dolazi do znatno veceg rasipanja energije i nestabilnijeg rada motora, ali zato ima jednu znacajnu prednost - svaki dolazak klipa gore je pracen palenjem odnosno na jedan obrtaj radilice ima jedan aktivan takt. Kada bi 2T i 4T motor bili idealni, 2T motor iste kubikaze bi imao duplo vecu snagu od 4T motora. Medjutim, kako smo vec spomenuli da 2T motor vise "rasipa" energiju, ovaj odnos snage (2:1) nije tacan, ali je ipak 2T masina znacajno snaznija od 4T iste radne zapremine (kada kazem "snaga" ne mislim bukvalno na KS/KW jer to zavisi od mnogih konstrukcionih osobina konkretnog motora, nego mislim na relativnu snagu koja ukljucuje odnos broja obrtaja i obrtnog momenta - 2T masina ce imati veci broj obrtaja i veci obrtni moment). Takodje u prilog 2T masinama ide njihova jednostavnost - nema ventila, bregaste osovine, itd. Mozes generalku (bukvalno) da zavrsis za jedno popodne. Izdrzljiviji su od 4T masina (zbog jednostavnije konstrukcije) i jeftiniji. Sa druge strane, puno vise trose, bucniji su, prave mnogo dima, mora se sipati mesavina a ne cist benzin, na nizbrdici moras svaki cas da dodajes gas na leru jer im podmazivanje ide preko goriva, itd. Vozio sam i jedne i druge (ne skutere nego motocikle) i moj izbor bi, otprilike, bio sledeci: na manjim kubikazama (do cca500 kubika) dvotaktni. Preko toga moze cetvorotaktni (jer manjkavost snage kompenzuje velikom radnom zapreminom).

Pozdrav, Aco.
[ codeNO @ 16.03.2010. 21:58 ] @
Odlicno obrazlozenje, ali onda jedna stvar nije jasna. Prema tebi ni jedan motor ne bi trebao da bude 4taktni ispod 500ccm, ali da li to isto vazi i za skutere, jer 300ccm skuter nije bas za podcenjivanje ili onaj od 500. Da li kod njih ta granica je niza, npr da li je to 125ccm...ili ?
[ alxns @ 16.03.2010. 22:34 ] @
Citat:
codeNO: .... Prema tebi ni jedan motor ne bi trebao da bude 4taktni ispod 500ccm, ali da li to isto vazi i za skutere, jer 300ccm skuter nije bas za podcenjivanje ili onaj od 500. Da li kod njih ta granica je niza, npr da li je to 125ccm...ili ?


Ne, naravno ima skutera i od 50ccm 4-taktnih i sasvim lepo rade, za potrebe ljudi koji ih voze, trose izuzetno malo goriva itd. Ja ovo sto sam rekao 500ccm to bi otprilike bila neka (licno) moja donja granica ispod koje ne bih uzimao 4T motocikl, a u svakom slucaju skuter ne bih uzimao ni jedan jer ih zaista ne volim (stvar ukusa). E, sad, zavisi sta kome treba/sta ko voli. Ako zelis veliku snagu motora a ne smeta ti velika potrosnja, pravljenje mesavine, prskanje masnoce iz auspuha, itd. onda definitivno uzmes 2T masinu, a ako zelis udobnost, ekonomicnost i sl. a nemas ambicije ka "brutalnoj" snazi onda ce i 4T masina male kubikaze biti zadovoljavajuca - da nije tako onda ih nebi ni pravili! Znaci ta granica od 500ccm je moje licno vidjenje situacije - snaga i robustnost na prvom mestu - sto ni u kom slucaju ne znaci da bi se neko drugih ukusa slozio samnom.

Ali u svakom slucaju - ako insistiras na snazi (vecem obrtnom momentu i broju obrtaja) a ekonomicnost i komfor su ti u drugom planu - onda je moj savet definitivno 2T masina, pogotovo na manjim kubikazama.
[ fr.wgrg @ 31.05.2010. 17:00 ] @
bolji skuter 2-taktni ili 4-taktni?????

Pa razmisli malo, pogledaj koji sve skuteri imaju da se kupe od 50 ccm

imas raznih sprintova, max, kymco i sl, koji su se ranije pravili 4 taktni, a sad preovladjuju 2 taktni.

i imas one bolje, aerox, runner, aprilia sr, peugeot, koji se od pocetka prave 2 taktni.

2 t trose malo vise od 4t, ali s obzirom na ubrzanje i snagu koju daju, potrosnja je najmanja stavka.
[ djmilosh @ 31.05.2010. 20:31 ] @
Posto su pojedinci poceli sa teoretisanjem, ne zaboravite da je kod 2t motora iskoristena gornja i donja strana klipa samim tim i stepen iskoriscenja je veci, ako je jednocilindricni motor kod 2t rad motora je mirniji jer kod 4t svaki drugi krug je opaljenje. Mane 2t motora jesu sto moras na svako sipanje goriva da sipas ulje, malo dimi, 20 % goriva pobegne u atmosveru u trenutku kad se sa done strane klipa pretera na gornju stranu (kroz kanal za izduvavanje jer na njemu ne postoji izduvni ventil).
[ fr.wgrg @ 07.06.2010. 19:46 ] @
cekajte, koliko klipova ima taj dvotaktni na skuteru, 2?
[ alxns @ 08.07.2010. 11:55 ] @
Citat:
djmilosh: Posto su pojedinci poceli sa teoretisanjem, ne zaboravite da je kod 2t motora iskoristena gornja i donja strana klipa samim tim i stepen iskoriscenja je veci, ako je jednocilindricni motor kod 2t rad motora je mirniji jer kod 4t svaki drugi krug je opaljenje. Mane 2t motora jesu sto moras na svako sipanje goriva da sipas ulje, malo dimi, 20 % goriva pobegne u atmosveru u trenutku kad se sa done strane klipa pretera na gornju stranu (kroz kanal za izduvavanje jer na njemu ne postoji izduvni ventil).


Stepen iskoriscenja kod 2T motora NIKAKO nije veci nego kod 4T motora! Ovo upravo i predstavlja glavnu prednost 4T motora u odnosu na 2T. To sto je iskoriscen prostor i iznad i ispod klipa ne znaci da je speten iskoriscenja veci nego prosto je koncepcija takva da radna smesa ide prvo ispod pa iznad klipa. Inace, isti taj prostor ispod klipa posoji i na 4T motoru samo sto ima drugu namenu - u njemu se nalazi ulje koje pljuskanjem podmazuje zidove cilind(a)ra pa stoga i nema potrebe za sipanje ulja u gorivo kod 4T motora a ima kod 2T. A sto se stepena iskoriscenja tice on prosto receno predstavlja kolicinu iskoriscene energije u odnosu na rasutu. Ovaj stepen je i kod 4T benzinskih motora prilicno mali (oko 20%) a kod dvotaktnih je jos dosta manji, jer taktovi nisu potpuno odvojeni pa se rasipa kako zivo gorivo tako i energija (pritisak) ekspanzije. Sto se tice ravnomernijeg rada, 4T motor uvek radi ravnomernije nego 2T (podrazumevam ako je sve ispravno). Nije poenta za ravnomeran rad u tome dali pali svaki ili svaki drugi dolazak klipa gore, poenta je u tome sto 4T motor ima potpuno razdvojene taktove tako da se procesi odvijaju preciznije i potpunije pa samim tim je i rad lepsi.

Inace da ne bude zabune, i ja sam za 2T motor kod manjih kubikaza zbog prilicno vece snage/obrtnog momenta koji isporucuje, uprkos svim nedostacima.

Citat:
fr.wgrg: cekajte, koliko klipova ima taj dvotaktni na skuteru, 2?


Broj klipova nema veze sa tipom motora (dvotaktni ili cetvorotaktni). Motor moze imati bilo koji broj klipova (1,2,....) i biti ili 2T ili 4T motor.