[ MatezYU @ 12.05.2006. 07:01 ] @
Sta mislite da li je dobra kupovina Fiat-a Una, polovnjaka... Prvenstveno mi treba auto koji malo trosi, da je pouzdan i za vozikanje u gradu. Uno mi se svidja, lepsi je od Yuga a i udobniji za voznju. Uzeo bih 91 godiste ili nesto starije. Dopao mi se motor od 900ccm, 45 konja, mala potrosnja... Interesuje me da li neko ima iskustva sa ovim kolima i na sta da obratim paznju prilikom kupovine polovnog Una? Da li imaju neke tipicne bolje i uopste koliko para vrede ova kola...
Cuo sam da su jevtini delovi, skoro kao kod yuga...
poz...
[ zei @ 13.05.2006. 12:53 ] @
Postoji stari i novi tip. Ja sam imao stari. Odlican autic za grad i neka kraca putovanja. Bas taj motor koji ti hoces. Bio sam veoma zadovoljan potrosnjom. Jedini problem sa njim je bila limarija. To brzo strada ako nije dobro zasticeno. za neke gradske uslove je odlicna kupovina ako nadjes dobar primerak.
[ lancia88 @ 13.05.2006. 22:33 ] @
Pozdrav,

ne da strada limarija vec je bas taj model i doneo zao glas Fiatu uopste, bas po tom pitanju. Ipak, to je i najprodavaniji model ove fabrike, mozemo komotno reci da je spasao fabriku od propasti jer su na bazi njegove prodaje drzavne strukture intervenisale osamdesetih pa jos jednom pocetkom devedesetih da spasu fabriku. Znaci, limarija je najveci problem, ako se odlucis i dalje za njega na to posebno obrati paznju. Samo da znas, postoji i izuzetan model sa turbinom, 1,3 ali pali turbinu na 3000 obrtaja automatski i tada je sjajan, bez skidanja ogranicenja na cipu razvija preko 1--KS, cak i posle ovoliko godina od prestanka proizvodnje...ipak, koliko tada trosi ne zelis da znas jer tuce desetku bez imalo grize savesti. ;)
[ gorcilo @ 14.05.2006. 23:22 ] @
Limarija je losa ,posebno brzo stradaju vrata odozdo,pragovi,ali po pitanju limarije nije mnogo losiji od jugica.Inace ovako nije los auto
[ HoT_Steppa @ 15.05.2006. 13:16 ] @
Pazi da ne kupis domaci Uno, pise u dozvoli Yugo Uno, taj ima motor od Juga 45, tj. od Fice.
Ako gledas taj italijanski model od 900 ccm, gledaj da je injection, pise u oznaci 45 i.e.
BTW, nije ama bas nista udobniji od Juga, vozio sam i njega i Juga isto sr$@nje...
Samo je za nijansu lepsi i nista vise. Ostali su ti rekli za limariju, sve to stoji.

[Ovu poruku je menjao HoT_Steppa dana 15.05.2006. u 14:18 GMT+1]
[ MatezYU @ 15.05.2006. 13:35 ] @
Pa Uno mi je daleko lepsi od Yuga i ima bolje vesanje. A i kazu da je manji potrosac od Yuga. Preciznije je i upravljanje. Tako bar kazu... A ovaj od 900ccm bi mi najvise odgovarao kako zbog potrosnje tako i zbog registracije. Treba mi bas tako autic za svrckanje po gradu, da sto manje trosi, a da mogu i da odem u jednom cugu recimo 100-150km...
Bolji autic nisam nasao... A sta kazete koje su realne cene za ovaj auto? Koliko oni realno vrede? Uno 2 ima valjda manje farove a kec ima one velike... Kazu mi da uzmem Una 2 jer ima bolju limariju...
[ gilebatocina @ 16.05.2006. 14:01 ] @
Ja mog Una 55s '85 godište vozim vec 4 godine i prezadovoljan sam. Ugradio sam mu plin tako da se zaboravim kad sam napunio bocu. Prednost mu je u u jeftinom odrzavanju, (motor mu je kao kecev). Ima nekih stvari koje se razlikuju od nasih kao na primer sajla za kvacilo, ali i ona se lako nalazi za cca 300 kinti. Limarija je losa bar kod mog modela. Ja sam imao srecu da ga je prethodni vlasnik lepo ofarbao metalik bojom tako da mi do sad nije pokazao rdju nigde. Jedino sam pre par dana morao da zamenim pod i to zadovoljstvo me je kostalo 50 jevreja (majstor i tabla lima). Isao sam letos na more s njim i nije me izneverio. Posto vozim na plin mogu ti reci reci da mi je odlazak i povratak sa svakodnevnim prelaskom od cca 40km na moru kostao 40 jevreja. Sve u svemu ovo su moja pozitivna iskustva. Meni se strasno isplati jer do posla i nazad predjem 26 kilometra. Od firme dobijam 3000 za prevoz (koliko kosta mesecna karta ya autobuski prevoz), a ja potrosim oko 1500 dinara. Mislim da ako ti treba auto za ovako nesto neces pogresiti ako uzmes njega a ne recimo Yuga.
[ MatezYU @ 19.05.2006. 08:08 ] @
Moze li mi reci neko realne cene za polovnog fiata una?
Da li je ok cena za Una sa FIRE motorom iz '86-te 1300e. Prefarban je pre dve godine...
U cemu je razlika izmedju una keca i dvojke? Kec ima vece prednje farove, da li je samo to razlika?
Kakav je to FIRE motor?
Pozz...
[ Zarko Silic @ 19.05.2006. 13:16 ] @
FIRE je skracenica od Fully Integrated Robotized Engine mada naziv asocira na vatru sto bi mu se mozda, ako se uzme vrame pojavljivanja (84/85) i moglo pripisati. FIRE 1000 je zamenio do tada pomalo zastareli ali uspesni agtegat od 900 ccm. Razvijen je kao zajednicki plod rada Fiatovih i Peugeotovih razvojnih timova.
Evo u cemu FIRE 1000 nadnmasuje prethodnika:
1. Potpuno ga obsluzuje linija robota (eliminisan sindrom ponedeljak i petak);
2. Ima manje delova (samo 273 sto je 30%manje od uobicajenog);
3. Laksi je i manjih dimenzija (67kg a blok samo 18);
4. Ima veci i ravnomerniji obrtni momenat (do 80% od maximalnog u celom rasponu obrtaja);
5. Nize je specificne potrosnje (15% u odnosu na prethodnika);
6. Odrzavanje mu je prakticno zanemarivo da ne kazem nepotrebno.
Blok motora ima odvojene komore cilindra od ostalog dela bloka.
Razvodnik paljenja na samoj bregastoj.
Radilica sa 5 lezaja (CAD projekt) laksa od stare sa 3 lezaja.
Blok motora od SL a vrlo precizno izliven s malo vrlo laganog materijala.
Podmazivanje uz pomoc spoljnog cevovoda te busenje kanala nije bolo potrebno.
Itd, itd.
O FAIRu bih mogao mnogo toga napisati ali cu to preskociti i za kraj reci da se u jednom nemackom auto casopisu mogao pronaci podatak da je rec o motoru za preko 1 molion kilometara sto prakticno znaci, ukoliko ga vozi ne retardirana osoba, beskonacno.
FAIR kao i danasnji DiTec su jos uvek enigma,...


[ MatezYU @ 20.05.2006. 10:07 ] @
Hvala ti zarsilic na ovim informacijama! Stvarno si to jako lepo opisao...
A da li onda i ovi Uno2 (od 89 godine pa nadalje sto se prave) imaju isto te motore? Moj ortak ima neki Uno2(91 godiste) 45i.e. pise otpozadi cini mi se. Ima injektor, tj. nema karburator. Da li FIRE motori (iz '86) imaju karburator ili injektore? I sta je bolje izabrati s'obzirom da su to stari i polovni auti?
[ MatezYU @ 20.05.2006. 10:17 ] @
Eh da, da li su samo motori od 1000ccm FIRE ili su i oni noviji od 900ccm isto FIRE? Gledam po oglasima i ima una za 1550e 91 godiste sa 900ccm i 45 konja. A '86 Uno ima FIRE motor i 1000ccm. Sta je bolje uzeti? Razlika je oko 150-200e u korist ovog novijeg?
[ Zarko Silic @ 20.05.2006. 10:23 ] @
FIRE nije povezano sa i.e.
Koliko ja znam FIRE postoji samo 1000 i 1100 (ali nisam u to siguran). Prvi je bio 1000 (45PS) a nesto kasnije za UNO2 je naprevljen i 1100 ccm sa 60 PSa karburatorski (ja sam upravo jednog takvog novog tada kupio).
To godiste koje ti spominjes je doba FIRE bez obzira da li je i.e. ili karburator, ali pazi paralelno postoje i
morori koji to nisu (proizvodili su se na drugim mestima u Svetu).
Sta se kasnije dogodilo sa FIRE tehnologijom ne znam ali je nisu spominjali u marketingu te je nisam pratiio.
(Mozda su izkalkulisali da se takve agregate ne isplati praviti upravo zbog dugovecnosti a mozda i zbog neceg drugog).
[ Nebojsa Milanovic @ 20.05.2006. 10:32 ] @
I motor od 1242 ccm koji se ugradjuje u Punto, cak i u Grande se i dalje u uputstvima zove FIRE.

Jednom recju, izuzetni motori u svojoj zapreminskoj klasi, odlicne karaktreristike obrtnog momenta, tih rad, mala potrosnja, dugovecni
[ MatezYU @ 20.05.2006. 12:03 ] @
Hvala na informacijama. Da li mozete samo da mi kazete kako mogu da razlikujem ove motore kada zavirim pod haubu? :) Jer prodavac moze svasta da mi naprica. I na sta treba da obratim paznju kada kupujem polovnjaka (Una). Znam da im je limarija dosta losa. Ako ima jos nesto sto je tipicno za ovaj auto bilo bi super ako bih neko napisao. Pre neki dan sam probao jednog prijateljevog 45 i.e. i odusevio se. Autic ide kao metak. Mnogo je startniji nego novi Yugo 55. U firmi su uzeli 55-ice nove i ne mogu da idu preko 120km/h. Lenji motori. Vrata se tesko zatvaraju, ma zivo sr**e...
Hvala vam jos jednom na odgovorima.
[ Zarko Silic @ 20.05.2006. 15:37 ] @
Fiat je 1984. godine nastupio sa novom filozofijom u proizvodnji vozila. Pored korenitih promena na polju tehnologije u proizvodnji motora promene su dozivele i tehnologije vezane za obradu ili tacnije receno zastitu karoserije. Simbojicki je to oznacio sa 5 kosih crta na prednjoj masci vozila.
Uz svedskog Volvoa Fiat je prvi proizvodjac iz Evrope koji je serijski primenio DINITROL sistem zastite vozila od korozije koji ako se pravilno odrzava (revizija svakih 5 godina) traje prakticno bezkonacno. Naravno podrazumeva se da to ne vazi za karambolirana vozila. Zbog toga cude komentari koji govore suprotno. U mojoj okolini „poznajem“ nekoliko takvih (od kojih su i 2 bivsa moja) koje korozija jos nije dotakla a imaju bezmalo 20 godina. Neka vam onda ovo znanje posluzi za „detekciju“ pri kupovini:
Ako negde ima korozije, onda je to osteceni deo ili je bio ostecen.
Saljem vam dve fotke iz jednog mog rada na slicnu temu ali vas molim da me izvinete zbog skromnog kvaliteta fotografija (nekada nisu postojali digitalci a ni foto sopovi) na osnovu kojih mozete prepoznati FIREa.
Platicni poklopac (kutija) u kome se nalazi filtar za vazduh bi trebao biti plave boje (ne znam koliko sam uspeo u farbanju CB fotke).
Cep za dolivanje ulja je od gume i nema navoj.
Odstampaj fotku pa ponesi u kupovinu.
Inace sto se tice samog rada FIREa mogao bih da napisem clanak ciji bi naslov trebao da glasi:
“Petoparac laksi od 10 penya a cvrsce stoji”
Naime rec je o sledecem:
Motor je toliko izbalansiran i bez vibracija u radu da se nakon startovanja i pri otvorenoj haubi skoro ne cuje. Vise se cuje visokonaponska zavojnica (bobina) kako kucka, od samog motora. U uslovima gradske buke cak i ako stavite glavu u prostor motora necete ga cuti. Casu s vodom smo stavljali na poklopac filtra (ne na haubu jer tamo bas nema nikakvih vibracija) pa se nije prosula te me je to asociralo na pricu o RR-u gde se 10 penia nije pomerilo a i ovde je petoparac cvrsto stajao. Mozda je ovo malo neumesno ali je istinito (sto ono kaze narod: ako koza laze rog ne laze).
U principu poznavaoce tehnike ovo i ne cudi. FIRE je projektovan u CADu (u to vreme gotovo nezamislivo; osim NASE retko ga je ko imao).
Ilustracije radi spomenucu samo da je blok motora na neopterecenim delovima debljine samo 4mm, a vodeni dzepovi se protezu oko cilindra samo do dubine prostora izgaranja u cilindru a ne po celoj visini bloka kao sto je uobicajeno. Tako precizna konstrukcija i koriscenje savremenih materijala je dovela do toga da su sile trenja toliko smanjene pa je u hladnim zimskim mesecima toplinom motora gotovo nemoguce zagrejati kabinu (ja sam imao isti problem vec na -15 C). “Problemi” istog uzrocnog porekla su se tek nedavno pojavili kod pojedinih tipova vozila drugih proizvodjaca, 20 godina nakon FIREa.
[ cozmo_im @ 20.05.2006. 18:03 ] @
Pa, japanci to imaju odavno... Corollin cuveni 1.3, 12v... vratilo za uravnotezenje, necujan i neosetljiv rad - samo po economy lampici znas da radi. Potrosnja 5l na otvorenom, 7l u gradu, uz odlican obrtni momenat, 72KS, 12 ventila, za 10,5 sek do 100km/h... max. brzina 170km/h... u petoj povlaci bez problema - od 70 do 110 za manje od 13 sekundi - dok Punto (novi) 1.2 injection to radi za 15,4 sekundi, uz vecu potrosnju, pa vi vidite o kakvom se motoru radi...

Bolje pogledaj neku Toyotu Starlet sa tim motorom - neunistiva limarija, trap, elektrika NIKAD ne zeza, jos manja potrosnja od Corolle (idealna za plin). Motor neunistiv takodje. Nije isto voziti motor sa takvim obrtnim momentom i FIRE (trom je do zlaboga). Startletka prosto leti, stabilnija je od Una drasticno, udobnost je daleko ispred... samo sto ima troje vrata, to je mana u odnosu na Una. Kod Una je ostatak mehanike katastrofa, ovde nema sanse nesto da zeza.

Cisto da dam i neku drugu mogucnost, mislim da bi u takav mali auto bilo pametnije uloziti nego u Uno...
[ MatezYU @ 22.05.2006. 06:53 ] @
Hvala jos jednom Zarsilic-u na svim odgovorima. Uskoro cu poci u kupovinu i sigurno cu uzeti u obzir sve tvoje komentare.
Istampacu sliku FIRE motora i napred :)
Uno je stvarno odlican autic, vozio sam jednog (najslabiji 45) i jako lepo ide. Odusevio me je koliko je startan i lak na volanu. Pravi autic za grad, mala potrosnja, startan. Bas to sto meni treba.
Hvala jos jednom na svim informacijama.
[ MatezYU @ 25.05.2006. 09:32 ] @
Sta je bolje gledati, sada sam bas malo gledao oglase, matorijeg pa da bude FIRE, recimo 86 godiste, ili nekog mladjeg 91 a da bude 900ccm motor?
Takodje na sta jos da obratim paznju prilikom kupovine. Neko mi je rekao da generalno svi italijani imaju problema sa sistemom za hladjenje. Da nije bas najbolje resen... Ako se neko razume u kupovinu polovnjaka neka mi da par saveta...
Hvala unapred!!!
Pozdrav!
[ MatezYU @ 15.06.2006. 12:17 ] @
Pozdrav!

Pazario sam Una '90 godiste... To je tkz. Fiat Uno 45S. Ima FIRE motor jedino poklopac od filtera za vazduh mi je crne boje, nije plave kao na slici... Inace izgleda isto kao na fotkama... Motor vuce kao lud, ne bih nikada rekao da ima 45 konja. Bolje vuce nego nov yugo 55. Treba sada da mu menjam ulje, kaiseve, svecice i sve zivo... Ma super je autic.. Na volanu je lak... Sada je prefarban, zasticen od dole, iznutra super ocuvan... 1900e sam ga platio... Sta mislite jel ok cena?
[ cozmo_im @ 15.06.2006. 14:55 ] @
Preskupo, za jedno 400 evrica vise moze da se kupi recimo Corolla u savrsenom stanju koja je zverina za bilo kog Fiata (mislimo na 1990. godiste), a za slicne pare Toyota Starlet, a u nekoj od prethodnih poruka sam napisao prednosti koje ima u odnosu na Uno - drasticno bolji motor (75ks, 12 ventila, 105nm obrtni momenat, ubrzanje od 10s do 100km/h, potrosnja ispod 5 na otvorenom i manje od 7 u gradu), drasticno udobnija, boljeg lezanja na putu i prakticno neunistiva za voznju od nekih 500.000km... (limarijski i mehanicki). Da ne govorim o neunistivosti sistema za hladjenje, menjacu, poluservu na volanu, hidro kvacilu, vratilu za uravnotezenje u motoru (recimo da je 3 puta mirniji i tisi od Fire motora, a pri tom pogledaj kakve performanse ima, taj motor tera mnogo vecu Corollu bolje od pola novih automobila).

Moj ortak je imao tog Una i razocarao se, pobegao je glavom bez obzira od njega (ne htedoh to da ti napisem, al ajd sad...).

Vozio sam ga i ne znam sta si vozio pre toga, ali taj motor je izuzetno slabasan i muci se i pri tom moras da ga stiskas i stiskas i stiskas... (ne zaboravi, ja sam ga isprobavao kao NOVOG). Izgleda startan, ali cim presaltas u trecu, mozes da kazes dovidjenja obrtnom momentu... dok recimo Starlet ima ravnomernu raspodelu snage i u svakoj brzini povlaci kako god hoces, te je zver za preticanja u gradu i auto-putu bez bojazni da ce zafaliti snage. O nekim uzbrdicama i da ne govorimo. Vozio sam dosta i Lanciu Y koja ima taj motor - ili neku varijantu (2002. godiste) i ista situacija. U gradu djene-djene, kako krenes malo na nekoj "ravnici" osete se svi nedostaci tog motora. Da je stedljiv - stedljiv je i bolji od slicnih motora u klasi od oko 1000 kubika, ali nista specijalno (probaj recimo Yaris 1.0 pa ces videti sta je motorcina).

Ako si vec imao ograniceni budzet, ipak si mogao da uzmes u obzir i druge automobile slicne klase, jer mislim da je losa investicija italijanski auto star 16 godina, pa jos i Uno. Ali, ako si tako odlucio, vozi ga u zdravlje...
[ MatezYU @ 16.06.2006. 06:22 ] @
Pa sto se tice ventila, mislim da je bolje da ih ima sto manje cisto zbog troskova odrzavanja... Hm... Nije isto 8 ventila i 12 ventila... :)
Sto se tice motora u pravu si... Treca brzina je najzesca, tu FIRE lepo povlaci i ide kao zver... Mada je i cetvrta dosta ok. Peta je malo preslaba, to je onako da se zaukas i da odrzavas brzinu na 90km/h...
Meni se licno auto jako svidja, mnogo mi je lepsi nego ta Corrola... Malo trosi, a dosta je startan ovako po gradu... A za to mi najvise i treba...
Jedino mogu reci da je instalacija kod FIAT-ovih vozila uzasna... Dakle, morali smo sve kontakte da prodrmamo.... Svuda je zezao kontakt, od instrument table koja nije svetlela a u pitanju je bio obican kontakt, pa do pozicije itd...
To mi se desavalo cak i na novom puntu 2 da se ponekad dugacko svetlo jednog fara ne pali... Pa kada se vrati nazad na oboreno pa opet na dugacko onda radi... ;) Imaju malo misterioznu elektricnu instalaciju ali dobro...

Pozdrav!
[ djricky @ 17.06.2006. 23:14 ] @
my two cents...
mislim da si pretplatio auto malcice... ja sam pre dve godine kupio Fiat Tipo 1.9 TDi (66kW) za 2300 E, i samo sam zamenio lezajeve na prednjim tockovima i sredio zadnje kocnice (novi paknovi)
trosi 6 litara dizela i po gradu i na putu, a od 0-100kmh ide za 12 sekundi

ah da... prethodni vlasnik je zamenio turbinu, i mesto Piaggio, stavio Mitsubishi
[ MatezYU @ 19.06.2006. 09:43 ] @
Hm... Pa otkud znas da sam pretplatio kada nisi ni video auto? ;)
Nove gume, akumulator, navlake na sedista, komplet sredjen...
Naisao sam i na Una 1500e '91 godiste ali bolje da ne kazem kako izgleda...
Inace odusevila me potrosnja, oko 5litara je u proseku...

Pozdrav!
[ HoT_Steppa @ 19.06.2006. 16:53 ] @
Nove gume, akumulator i presvlake su shminka. Bitna je limarija i motor.
[ marindza @ 20.06.2006. 15:24 ] @
Pozdrav svima,
zna li ko koji fiatov motor mogu da ubacim u juga,mislim na neke slabije modele,900ccm,i sl,i gde bih mogao da nadjem takav motor sa papirima,cena,iskustva!
hvala unapred
[ MatezYU @ 21.06.2006. 05:58 ] @
Taj motor od 903ccm je dosta slab. Ovaj FIRE motor od 1000ccm ti je daleko bolji. Imaju isto 45 konja ali FIRE ima veci obrtni moment. Cini mi se da 903ccm ima 67Nm a FIRE oko 76Nm. Takodje je i manja potrosnja FIRe motora, krece se u granicama oko 4,5 do 6 litri...
[ pronetbj @ 01.02.2008. 09:12 ] @
Uvazeni istomisljenice,
Nedavno sam devojci nabavio Fiat Uno 1.4 E.i.s. 70 star nekih 14 godina ali zaista u perfektnom stanju kako spolja tako i unutra. Za te godine ima dosta dobru serijsku opremu - 5 vrata, CB, el. podizaci stakala, grejaci sedista, mlaznice za pranje farova,... Motor je takodje u veoma dobrom stanju i ima prilicno malu kilometrazu za te godine. U kilometrazu sam siguran jer je vlasnik (prvi vlasnik) auta moj licni prijatelj koji ga je kupio novog, uglavnom samo on vozio, mazio i pazio.
Razlog da se odlucim na kupovinu je bio taj sto je cena bila veoma niska i to toliko da me je uvek blam da kazem koliko sam ga platio.
Ali nije sve tako ruzicasto. Poceo sam polako da se razocaravam zbog dve stvari za sada.
Delove (naravno mislim na originalne) bas i nije lako nabaviti, bar za taj model a uglavnom je sve drugacije nego na ostalim modelima Uno a i kostaju prilicno. Naravno ovde mislim na potrosni materijal jer je ostalo na autu OK. Da se nesto ozbiljnije na njemu pokvari mogu samo da zamislim koliko bi kostalo.
Drugo sto me zabrinjava je njegova potrosnja. Do 3000 obrtaja je jos i podnosljivo (mada je daleko od ekonomicnog) ali cim se to i malcice predje pocinje bukvalno da prozdire gorivo. Jeste da je 70 KS ali sto je mnogo - mnogo je! Dacu ga sad na ugradnju plina (kostace me 400 evra sa atestom) pa cu posle toga da se preracunam da li se isplati da Cica to i dalje vozi ili cu da ga se resim po kratkom postupku.
A zasto mislim da se razumemo. Za nekih dve godine koliko radim u ovoj firmi (brend koji ti toliko hvalis, naravno u pitanju je TOYOTA) sam imao prilike da promenim dosta vozila. Uvek su nova, voze se nekoliko meseci pa novo, i tako stalno ...
Sta da se radi? To su slatke muke mog posla ;) No da se vratim na problematiku, redovan servis za Uno star 14 godina me je kostao vise nego sto kod nas kosta servis za jedan novi Yaris!!! E tu sam totalno otkacio.
Mozda sam se i ja zbog toga sto uvek vozim nov auto (doduse sluzbeni) malo "pokondirio" pa mi je tesko udovoljiti ali ipak mislim da sam nabavkom ovog Fiata napravio gresku. Na srecu to nece da me kosta jer za cenu za koju sam ga dobio mogu uvek da ga prodam pa cak i da doooobro zaradim. Videcemo sta ce biti...
Sto se mog prijatelja tice (bivsi vlasnik Una), kupio je kod nas Yaris TS 1.8 VVT-i od 133 KS. Moze li iko da zamisli njegovo zadovoljstvo posle ovakve promene?