[ ilkebgd @ 14.05.2006. 23:52 ] @
Pozdrav svima. Imam korolu 90. god, presla 170 000, otisao sam u servis da mi zamene ulje i ispostavilo se da mesa ulje i tecnost za hladjenje (ima ulja u hladnjaku i prelivnoj posudi) Naravno povecana je i potrosnja ulja. Predlazu mi u servisu generalku za koju traze 900 evra, nisu normalni. Svi pricaju da ove tojote sa 1.3 motorom prelaze i po 400-500 000 km do generalne. Inace motor uvek pali iz prve, radi mirno,tiho, dobro vuce,ne pregreva se, jedino sto trosi ulje, dimi samo pri prvom paljenju ujutru, kasnije ne dimi i sad je evo i pomesao ulje i vodu. Auto nikad nije nesto silovan u voznji i redovno je odrzavan. Sta bi moglo da bude? Jel imao neko problem da mu pomesa vodu i ulje auto? Drugar mi kaze da je mozda samo otisao dihtung glave motora (simptom- ulje u hladnjaku) i gumice ventila (jer dimi samo pri prvom paljenju ujutru),ali nije on mehanicar ni bilo sta slicno. LJUDI POMAGAJTE!
[ cozmo_im @ 15.05.2006. 07:19 ] @
Gumice ventila su im boljka. Odlaze vec na 100.000km. Ja sam presao oko 175.000km sa istim autom koji imas i troska mi ulje zbog gumica (dimi pri prvom paljenju). Inace, dimi i kad kreces u prvoj brzini (posle duzeg stajanja ili rada u leru), samo ne mozes da vidis jer ne dimi bas toliko. To je karakteristika losih gumica ventila. Nista strasno.

E, sad, cudi me da mesa ulje i vodu. Proveri to jos jednom - pogledaj na sipci za merenje ulja da li je ulje kao krem (i da li se dize nivo ulja). Ako jeste, onda ti je otisao dihtung glave. A ako nije, i ako se NE povecava nivo ulja, onda mozda i nije dihtung, mozda ti je jednostavno prljav antifriz - zreo za zamenu.

Kod motora 1.3, bilo kakvo pregrevanje (treba se voditi racuna o temperaturi motora) prvo unisti gumice a onda i dihtung. Obicno termostat slabije otvara posle 15 godina, ja sam menjao iz predostroznosti jer je kasno otvarao.

Proveri sve to. Inace, zamena gumica i dihtunga glave ti je oko 100-150 eur plus delovi oko 100 eur. Maksimalno.

Ti motori ne mogu da crknu tek tako, obicno gumice i ponekad dihtung, ali to ne znaci da je motor otisao. Samo to.
[ ilkebgd @ 15.05.2006. 08:32 ] @
Hvala na odgovoru! Redovno vadim sipku i kontrolisem nivo ulja, a i video sam kakvo je bilo staro ulje kad su ga promenili pre neki dan. Nije kao krem i ne dize se nivo ulja, bas naprotiv auto trosi ulje tako da lagano opada nivo i mora da se dosipa s' vremena na vreme.. Osim toga cuo sam da ukoliko dospe voda u neki od cilindara javlja se beli dim a to kod mene nije slučaj, dakle mislim da ne ulazi voda u cilindre. Kada dimi pri prvom paljenju u pitanju je plavi dim, dakle ulje sagoreva verovatno zbog tih gumica ventila. Antifriz kad sam gledao pre jedno mesec-dva uopste nije bio prljav, redovno je menjan, ali sad stvarno deluje kao da ima ulja u hladnjaku i u prelivnoj posudi. Ona cevcica u prelivnoj posudi je skroz presvucena crnim kremastim slojem, deluje da je od ulja, u unutrasnjosti posude i u hladnjaku je isti prizor- crna tecnost, kao da je ulje dospelo u tecnost za hladjenje. E sad mi to nije jasno kako ulazi ulje u hladnjak, a ne ulazi voda u cilindre ako je otisao dihtung glave motora, mozda jer je ulje pod vecim pritiskom pa zato. Mislim da nije mogao antifriz sam od sebe tako prljav da postane, mada sam pomisljao da se nije desila nekakva cudna hemijska reakcija... Cuo sam to za pregrevanje, ali meni nikad kazaljka za temperaturu motora nije presla preko polovine skale, a obicno u voznji kad je zagrejan auto pokazuje malo nize od polovine. jel kazes da mozda termostat lose i pokazuje i kasno se pali ventilator tako da se motor ipak pregreva iako pokazuje da je temperatura normalna??? Inace malo je zaprljan i filter za vazduh (zauljen) i kazu da je to takodje znak da mora generalna.... Sta kazes na to? Ja im vise nista ne verujem!

GDE ODRZAVAS KOROLU?? Ja sam do sad u centru s u bolecu, ali su SVE GORI I GORI, samo pokusavaju da te ubede da mora generalna i da ti uzmu 900 evra za to. Kap koja je prelila casu, vise necu ici kod njih, nema sanse!
[ cozmo_im @ 15.05.2006. 09:25 ] @
Ma kakav Bolec. Ja imam svog majstora (na Bezaniji jedan odlican majstor).

Inace, moguce da ti je otisao dihtung glave, moze i tako da se manifestuje. Inace, motor mozes da proveris tako sto jednostavno izmeris kompresiju - pa ako je u granicama znaci da je sve u redu sa motorom.

Postoji jos nesto - imas mazajuce i kompresione karike. Mom ortaku se desilo da mu odu mazajuce karike, pa je trosio ulje (dimio non-stop) i bio mu je masan filter za vazduh. Meni se dosad nije desilo da imam masno na filteru. Jedino ako mislis na to da je crn od prasine (to je normalno), ali ako je masan od ulja, onda je mozda popustila neka karika. Najbolje je da izmeris kompresiju. Inace, moze da bude i PCV ventil koji je zapusen - zaglavio, pa ne regulise dobro uljna isparenja koja prodju onda negde - filter ili slicno. On stoji na poklopcu ventila (ona sivkasto-plavkasta plasticna budza iz koje ide gumeno crevce na karburator). Skini ga i drmaj. Ako se nesto cuje (kao klikeri) onda je OK, ako se ne cuje nista, treba ga menjati ili produvati.

Temperatura ti je u redu (tako i meni pokazuje). Kad ode termostat u voznji je temp. na pola, a pali ventilator iznad pola. Moze tako da se vozi (to je OK po Toyoti), ali smeta gumicama i garnituri dihtunga u glavi.

Oni bi da ti uzmu pare, odma kazu generalna. Ako bas i treba da se nesto radi, menjas samo karike, garnituru dihtunga u glavi sa gumicama i to je to. Garnitura dihtunga je oko 125 evra (sa gumicama), karike od 50 do 70 evra. Ruke do 200 evra max. Tako da to nema sanse da te izadje vise od 400-450 evra plafon (u to sam ti uracunao i svecice i filtere). Klipove, lezajeve i ostalo (ventile) nemoj da diras uopste, ako je kompresija dobra.

Hoce na tom motoru da ode klip na 3. cilindru na oko 200.000km zbog loseg ulja ili goriva i ako se pregreje, ali onda nema sanse da ti radi mirno. Ide on dobro i tako, ali u leru je raspad sistema (trese, gasi se, gusi i to, tako da to NIJE sigurno).

Inace, kad motor nece da pali hladan, to nista ne znaci (kod tog motora). Obicno zeza vakuumski deo sauga. Problem je kad NECE da pali vruc. Taj motor (2E) UVEK mora da upali vruc. Ako ne pali vruc, to je znak da je otisao ili klip ili kompresija. Ali, vidim da tebi radi odlicno, tako da...

Najgori slucaj je da menjas karike, ali rekoh ti cenu... nije strasno, ne daj da ti rade ceo motor. Izmeri kompresiju kod nekog sasvim drugog majstora pa onda vidi.

Jedini problem koji ja imam su gumice i taj vakuumski saug (nekad moram dva-tri puta na kratko da zaverglam i spricam dok se ne odblokira, jer on uvek to aktivira kad palis auto). Kad bolje razmislim, to su i jedini problemi za 17 godina (kuc, kuc, kuc)...
[ ilkebgd @ 15.05.2006. 10:00 ] @
Ok. Meni pali i vruc i hladan iz prve i radi mirno i u leru. Imao sam pre taj problem sa automatskim sauhom i paljenjem kad je hladan, bas sam gledao, u boleču su ga samo podmazali (naprskali sa wd 40 sprejem) i od tad sauh radi normalno i pali iz prve i hladan.

I mislio sam da idem negde da izmerim kompresiju, čim nadjem malo vremena. Kako znas sve te cene, jesi li mozda menjao nesto od toga na tvojoj koroli? Ja sam pre održavao tojotu kod Vraneševića, pa onda kod nekog Vlade na kanarevom brdu, ali su njega okupirali taksisti, a i jednom mi pukao krak sajle rucne kocnice a on je kao kontrolisao i rekao da je sve u redu pa od tad ne idem ni tamo. Neki su mi preporučili Boleč, no sad su i oni postali katastrofa. Ne znam gde više da idem. Mislio sam da idem u ovlašćeni servis na zrenjaninskom putu ali tamo sigurno isto deru sa cenama, a i zakazuje se. jel možeš da mi das telefon od tog tvog majstora ako tvrdiš da je tako dobar? koliko već održavaš korolu kod njega?
[ cozmo_im @ 15.05.2006. 11:56 ] @
Kod mene je problem sto je jedan sraf (koga vakuum gura) ispao, pa smo stavili neki za zamenu koji je kraci (nema nigde da se kupi) i nekad kad vakuum izadje do kraja on gurne sraf, ali nekad ne izadje do kraja i ne gura sraf koji otvara tu diznu za obogacivanje smese. Pa moram da spricam, ali sad vec to znam. Zimi nema problema jer je saug uvek na max. pa izadje vakuum do kraja i pali na "desetinu" kljuca. Problem je prolazna temperatura kad mu treba saug na kratko, ali pumpanjem pedale se to eliminise.

Ortak je skoro radio na Carini (1.6) sve to - a za Corollu su jos jeftinije karike i ostali delovi i toliko ga je ispalo. Meni je majstor rekao 100 eura da mi zameni komplet dihtunga u glavi i gumice (u cenu je uracanata obrada glave) i da mi islajfuje ventile i sedista. Ali to je cena za mene, ja sam musterija vec 5-6 godina unazad, cene su vece za druge. Za kompletnu generalnu bi mi trazio mozda 200-250 eura i jos delovi su ti oko 350 eur, tako da to ispadne barem 250-300e jeftinije nego u Bolecu.

E, sad ja nisam imao maltene nikakvih kvarova, od nekih "nazovi" kvarova samo homokineticki zglob (pocepao sam mazetnu negde) i biksnu letve volana. To je sve sto sam imao na njoj od vanrednih kvarova od 1989. pa sve do sad...

Ostalo samo potrosni materijal (filteri, ulje svecice ali to menjam sam). Kod majstora samo kocnice, kaiseve i amortizere.

On mene zeza ionako da mora nesto da mi pokvari na autu da dolazim cesce (maltene ne dodjem ni jednom godisnje, cisto dodjem na pregled).

Sad imam opet biksnu (presao sam 50-60.000 sa biksnom, ali OEM deo nije izdrzljiv kao i original, posto je plasticna mala casica) i za par hiljada kaiseve i iz preventive semering na radilici (malo izgleda da masti tu dole). I malo mi je bucniji auspuh dole na spoju izmedju mrezice i cevke.

Gumice necu jos, rekao je da sacekam jedno 200.000 pa ako pocne da trosi vise ulja, onda cu da menjam. On preporucuje tad i da zamenimo dihtung glave.

Inace, i ako ti odu karike, ako samo izmenis dihtung i gumice, taj motor moze da gura jos 200.000km. Znam neke koji su gurali 500.000km sa litrom ulja na 100km... i radio ko sat.

Pitacu kod majstora pa ti saljem telefon na private - a ti me podseti ukoliko slucajno zaboravim da ti posaljem.
[ RobertoKish @ 15.05.2006. 12:20 ] @
ako ti je dihtung glave ok,a non stop dize nivo ulja,onda je moguce da ti je glava motora negde puknuta.
a to je vec ozbiljniji problem.
sto se tice dimljenja,ne mora da znaci da su ti gumice/tefloni otisli,mozda su i karike na klipovima losi.
[ ilkebgd @ 15.05.2006. 12:40 ] @
cozmo_im

Ok,vazi. Pošalji telefon od majstora na private kad nadješ. A ja do tad treba kompresiju da izmerim. A za taj šraf nadji u oglasima nekoga ko je slupao korolu pa prodaje delove pa izvadi sa njegove. Naravno možeš i na otpadu ali koliko vidim jako malo ima tojota na otpadima :)

Razumem da je jeftiniji za dugogodišnje mušterije, ali nadam se da ne bi ni za nove bilo drastično skuplje. meni je bitno da nadjem dobrog majstora i da mi kaže šta je u pitanju i to i da uradi, a ne da samo hoće da te odere izmišljajući da odmah mora generalna. Upoznao sam prošle godine čoveka koji je sa istom ovakvom korolom prešao 450 000, motor nije otvaran još uvek. Dimi i kad se pali i u vožnji, ko zna koje su mu sve gumice i dihtunzi otišli, troši dosta ulja, ali on samo stalno dosipa ulje i vozi bez problema... I tako već ko zna od kad! Ali njemu ne meša ulje i vodu...
[ ilkebgd @ 15.05.2006. 12:44 ] @
Citat:
RobertoKish: ako ti je dihtung glave ok,a non stop dize nivo ulja,onda je moguce da ti je glava motora negde puknuta.
a to je vec ozbiljniji problem.
sto se tice dimljenja,ne mora da znaci da su ti gumice/tefloni otisli,mozda su i karike na klipovima losi.


Ne znam da li je ok dihtung glave, znam samo da ima ulja u hladjaku, a da tečnost za hladjenje ne ulazi u cilindre. ne diže uopšte nivo ulja, nego lagano opada nivo ulja pa mora da se dosipa jer troši ulje. Ako su karike mislim da bi uvek dimio, a ne samo ujutru kad se prvi put pali....
[ lancia88 @ 15.05.2006. 14:23 ] @
Pozdrav,

Roberto j dobro rekao, ovo jesu simptomi kada je stradao dihtung glave ili cak sama glava ali ne na mestu gde bi tecnost za hladjenje bacilo u kompresioni prostor jer ga onda ne bi mogao ni upaliti ili bi, ali jedva i tako do prvog ili drugog gasenja i onda kraj. Dakle, po meni to prvenstveno treba da pogledas, prvo osmotris cene dihtunga, kupis ga gde je najpovoljnije i onda skinete glavu (naravno, ovo je posao za majstora). Vizuelnim pregledom ustanovite da li je problem u dihtungu, glavi ili je to u redi i predjete na sledece s tim sto stavis novi dihtung tada. Dimljenje i trosenje ulja vuce na uljni set karika na cilindrima a u tom slucaju sledi barem osvezavanje, znaci komplet lezajeva, komplet karika, obrada glave i dihtung ako jos nesto ne ispliva ali ne mora nuzno biti to, i gumice mogu biti uzrocnik. U svakom slucaju, kada i ako otvaras motor, zamenices i kais jer je to prilika. Koliko god da se to tada cini najpovoljnijim resenjem, opet dize cena za malo a malo po malo i nakupi se solidna cifra. Zato prvo racunica pa onda se upustaj u pricu.
[ cozmo_im @ 15.05.2006. 14:51 ] @
Kod Toyote, motora 2E potrosnja ulja je rezultat dotrajalih gumica ventila. Retko, ali retko se desava da odu karike (dok recimo 4AGE motor hoce na oko 200.000km da ima problema sa uljnim karikama). Mozda jedan u 2000-3000 slucajeva, ma ni toliko. Gumice su im problem i Toyota je 1993. delila pamflete svim vlasnicima sa 2E motorom da u 88% slucajeva 2E motora proizvedenih od 1988 do 1992. godine ima problema sa gumicama.

Rekoh vec da se karike kod motora 2E (i 4AGE) manifestuju uljem na auspuhu (mastan je auspuh skroz pozadi). Ako su svecice ciste i ako auspuh nije mastan, 100% gumice ventila. Inace, 2E motor dimi i u prvoj brzini kad se krene i otpusti pedala gas (samo pufne, ali ne dimi klasicno) i ponekad u drugoj posle duzeg stajanja na semaforu ili leru. Kontravakuum pri otpustanju gasa, uvlaci ulje pored gumica i sagoreva. Dimljenje konstantno u voznji, mastan auspuh i svecice znace uljne karike, ili puknut klip na 3. cilindru kod 2E motora. Toyota to lepo prati i izdaje notese s vremena na vreme.

Gumice se proveravaju kod motora 2E) tako sto ostavis motor u leru da radi par minuta. Zatim ga isturiras naglo i pri pustanju gasa izbacivace oblacice dima (vise sivkastog nego onog plavog koji je karakteristican za karike). Nakon dva-tri turiranja dim nestaje i mozes da turiras do sutra nece se pojaviti. Samo posle duzeg rada u leru ili stajanja na duzem semaforu recimo. Da kazem da je potrosnja od 1l ulja na 400-500km normalna za riknute gumice na svim ventilima. Obicno trosi oko 1l na 5000km mozda i manje, ali ako su sve izgorele, moze dosta da trosi, cak i vise nego kad riknu karike. Mnogi ljudi rade generalnu ne znajuci za taj smesan problem.

Ne treba menjati samo dihtung (ako je otisao, a verovatno jeste), vec komplet garnituru dihtunga u glavi (gumice i ostali dihtunzi). I kupiti NE najeftiniji vec OEM varijantu (125 eur) jer najjeftiniji su krs zivi (isto vazi i za gumice). Ne stedeti kod Toyote. OEM varijanta izdrzi 150.000km bez problema (tj. bez jaceg pregrevanja i prokuvavanja).

Ax, da kais se menja na svakih 80.000km OBAVEZNO, preporucljivo na 70.000km, spaneri i klizaci na svakih 160.000km. Obavezno kaisevi (oba) kad se skida nesto na motoru (glava recimo). Kad se sve vrati nazad + novi kaisevi, proveriti da li curi pumpa za vodu.

Postoji i dihtung za glavu koji ne zahteva dotezanje.

Sa Toyotinim iskustvom u nasoj zemlji, na oko 250.000km (to je prosek) potrebno je zameniti granituru dihtunga (gumice moze i pre toga), ventile oslajfovati (i sedista), po potrebi bas zameniti neki ako se utvrdi da ce uskoro pregoreti. I to je to.

Retki slucajevi: uljne karike (jako, jako retko) i pucanje klipa na 3. cilindru. U slucaju karika, radi se garniutura dihtunga i SAMO karike i nista drugo (nikakvi lezajevi, nista, nista).

Toyotini motori trpe samo propisane procedure za servsi i ne valja dirati bilo sta ako je ispravno u motoru. Inace, ne izlazi na dobro (ali u 100% slucajeva je bilo tako).

Iskustva su za 2E i 4AGE i AF-E motore kod nas i u Evropi.

[Ovu poruku je menjao cozmo_im dana 15.05.2006. u 15:59 GMT+1]
[ Marko-1 @ 17.05.2006. 22:14 ] @
99% ti je otisao dihtung glave motora, to sto ti mijesa ullje i antifriz. Novi dihtung i da se poravna glava, rijesices problem sto se tice ovoga. E sad to sto ti je zauljen filter za vazduh to moze da bude znak da je poceo da dimi na iber lauf pa se kondezuju isparenja u filteru, to je znak da kompresija "prolazi" u karter i sto je dovoljan znak da je neka od karika u pitanju.
Da bi rijesio dilemu prvo sto ces da uradis je da (rece vec neko gore) izmjeris kompresiju u cilindrima. A i prije toga mozes da skines sve svjecice i da im uporedis boju. Moraju sve da su iste boje(po pravilu svijetlo sivkaste). Ako je kompresija u redu, onda samo terba da se uradi glava motora, novi dihtung i to je to. Ako ti kompresija ne bude valjala onda spremi 900e za generalnu. Mala je vjerovatnoca da su ti lose samo uljne karike, jer kod tih motora to ne crkava lako, po uslovom da nije rpregrijavan.
[ cozmo_im @ 18.05.2006. 06:44 ] @
Utvrdjeno je da je samo dihtung glave i gumice.

Inace, nema sanse da je 900e generalna. Otprilike max. oko 700e (barem kod mog majstora ispadne toliko sa delovima). Inace, masan filter za vazduh moze, kod tih motora, da bude i zbog zapusenog PCV ventila (rekoh vec). Trosi ulje i masti preko iberlaufa. Cim se zameni PCV ventil, simptomi nestaju.
[ ilkebgd @ 18.05.2006. 19:03 ] @
Citat:
Marko-1: 99% ti je otisao dihtung glave motora, to sto ti mijesa ullje i antifriz. Novi dihtung i da se poravna glava, rijesices problem sto se tice ovoga. E sad to sto ti je zauljen filter za vazduh to moze da bude znak da je poceo da dimi na iber lauf pa se kondezuju isparenja u filteru, to je znak da kompresija "prolazi" u karter i sto je dovoljan znak da je neka od karika u pitanju.
Da bi rijesio dilemu prvo sto ces da uradis je da (rece vec neko gore) izmjeris kompresiju u cilindrima. A i prije toga mozes da skines sve svjecice i da im uporedis boju. Moraju sve da su iste boje(po pravilu svijetlo sivkaste). Ako je kompresija u redu, onda samo terba da se uradi glava motora, novi dihtung i to je to. Ako ti kompresija ne bude valjala onda spremi 900e za generalnu. Mala je vjerovatnoca da su ti lose samo uljne karike, jer kod tih motora to ne crkava lako, po uslovom da nije rpregrijavan.


Kao što reče čovek utvrdjeno je da je samo dihtung glave i gumice ventila. Inače nisam čuo da je neko na ovom tojotinom motoru radio komplet generalnu na 170 000, obično tek na 400-500 000. A i ima da se uveze iz nemačke kompletan polovan ispravan motor za oko 400 evra sa svim dažbinama tako da mi ne bi palo na pamet da dajem za generalnu 900 evra.
[ reject @ 20.05.2006. 10:43 ] @
Kad vec pricamo o Koroli, jer zna neko kako da se iskljuci ili skine ono s***** koje pisti kad se predje 120km/h?
Zna li neko za servis gde to moze brzo, a relativno jeftino da se odradi?
[ cozmo_im @ 20.05.2006. 15:15 ] @
Koji motor? Ima neki dzek tamo kod razvodne, to je spojeno na davac broja obrtaja... kod nas na Corolli to nema...
[ reject @ 20.05.2006. 15:20 ] @
Ne znam tacno, pitam za ortakinju. Ona mi rece da je to gledalo par majstora, ali da nisu
nasli kako to da sklone. Naravno, postoji mogucnost da su majstori bili "majstori". U svakom
slucaju, cim saznam vise, javljam.
Mislio sam da to sve korole imaju, pa rek'o, sigurno se neko sa tim vec patio.
[ cozmo_im @ 20.05.2006. 17:53 ] @
Koje je godiste i koja Corolla (tacnu oznaku motora) javi kad saznas, pa cemo da vidimo... (imam onaj Auto Data CD, trebalo bi da ima tamo).
[ ilkebgd @ 20.05.2006. 21:29 ] @
Kakvo bre pištanje preko 120 na sat? ja imam godinama korolu, vozio sam preko 120 i nikad mi nije nista pistalo... Mozda on ima neku noviju...
[ DjoleReject @ 20.05.2006. 22:59 ] @
reject prica o Koroli 90. godiste (jedina oznaka je XL koliko ja provaljujem, ali ne razumem se u te stvari), a problem je sto nekoliko majstora nije uspelo da iskljuci iritirajuce ding-ding koje se cuje kad god se vozilo krece preko 120. Ako mislite da to i nije tako strasno, probajte da vozite sa ukljucenim kineskim satom koji zvoni :)
Dobar savet (preporucen majstor koji sigurno zna ovo da sredi) bi produzio zivot nekolicini ljudi za cca 20 godina... :)
[ cozmo_im @ 21.05.2006. 16:39 ] @
Ali, ljudi, koji motor? Ima 1.3 i 1.6 (i to vise varijanti 1.6). Tacna oznaka motora mozda i pomogne...