[ Dalibor81 @ 31.05.2006. 21:38 ] @
Cuo sam da se to ulje dobija preradom, i ponovnom rafinacijom VEC PRERADJENOG ulja, pa me zanima da li je to istina. Mozda zbog toga vecina tvrdi da je veoma lose za motor. Pozdrav |
[ Dalibor81 @ 31.05.2006. 21:38 ] @
[ lancia88 @ 31.05.2006. 23:08 ] @
Pozdrav,
ume uzrokovati pojavljivanje emulzije na cepu od sipanja ulja sto pokazuje da je izmesano vise vrsta/viskoziteta, u svakom slucaju, ukoliko vozilo ne gubi/trosi ulje, treba ga izbegavati i "otvoriti" se za neku ljudsku varijantu bez obzira na cenu. Ukoliko pusta ili trosi pa treba samo dolivati, jedno od resenja je upravo i to. Koliko znam nije u pitanju predrada nekakvog rabljenog ulja, ne znam kako bi uopste postigli viskozitet, vec da je u pitanju derivacija vise vrsta mineralnih ulja iz nekih tajanstvenih, najverovatnije "biznis" razloga. [ HoT_Steppa @ 01.06.2006. 09:42 ] @
Pitanje:
Kako razlikovati mineralna, polusinteticka i sinteticka ulja? Koja su najbolja za auto tipa Golf II/Kadett/Escort? I koja preporucujete a da su u donjem cenovnom rangu? [ cozmo_im @ 01.06.2006. 09:56 ] @
Pa, pise na kutiji:)
Vizuelno ih ne mozes razlikovati ako nemas oznake na ambalazi (mozes da primetis samo koje je redje i tecnije ili drugacije boje). Za automobile koje si pomenuo - mineralno ili polusinteticko. Moze i sinteticko ako je motor u perfektnom stanju ili malo presao, jer u te motore su sipana mineralna ulja uglavnom, a da bi presao na polusintetiku ili sintetiku pozeljno je isprati motor (iznutra) nekim aditivom. Prelazak na sintetiku uglavnom rezultuje curkanjem ulja na zaptivacima/semerinzima i slicno ako je motor presao preko 100-150.000km. Uglavnom se sipa ulje koje je i do tad bilo sipano, ali, opet, nije toliko bitno. Bitno je da ulje ispunjava norme koje je propisao proizvodjac za motor koji je ugradjen u taj tip automobila. Mineralna, 10w40 leti, 15w40 zimi, polusintetika 10w40, sintetika 5w30, 5w40... (mada mislim da bi polusintetika bila bolja za starije automobile). [ tweeester @ 01.06.2006. 12:16 ] @
Samo da ispravim detalj o potrebi da se motor "ispira" pri prekasku sa mineralnog na sinteticko ulje i obratno. To definitivno nije tacno, jer sinteticko ulje nije stvarno neki proizvod "iz epruvete", to je takodje mineralno ulje koje je podrvrgnuto dodatnom rafinisanju itd... ima molekule ujednacenije velicine te manje isparava na visokim temperaturama a ima bolji viskozitet na niskim... na kraju krajeva, definicija polu-sintetickoh ulja kaze da je to mesavina mineralnog i sintetickog ulja sa ne vise od 30% sintetickog.
Sa druge strane "ispiranje" motora nekim deterdzentom je svakako korisno jer ce procistiti kanale za ulje i delimicno odstraniti uljni talog (ako ga ima). [http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html] [ cozmo_im @ 01.06.2006. 13:03 ] @
Mora da se ispere, inace, sinteticko ulje koje je redje i bolje cisti motor, ima da pokupi sve naslage koje je ostavilo mineralno ulje i eto VELIKIH problema, te odvojene naslage mogu da zapuse uljne kanale i slicno. Ljudima se desavalo da motor propisa na sve strane i krene da trosi abnormalne kolicine ulja.
Sinteticko ulje ima totalno drugacije aditive i bolje cisti motor, bolje ga hladi... Motor nema potrebe ispirati kad se prelazi sa sintetickog/polusintetickog na mineralno jer ostavlja daleko manje naslaga (taloga) Sta kaze engine bible: "If you've been driving around with mineral oil in your engine for years, don't switch to synthetic oil without preparation. Synthetic oils have been known to dislodge the baked-on deposits from mineral oils and leave them floating around your engine - not good. I learned this lesson the hard way! It's wise to use a flushing oil first." Znaci, obavezno ispiranje. http://www.chris-longhurst.com/carbibles/engineoil_bible.html [ HoT_Steppa @ 01.06.2006. 14:19 ] @
Dajte tacno predlog za jeftino dobro mineralno, polusinteticko i sinteticko ulje, proizvodjac i model. U sustini najvise me intetesuje za automobile koje sam pomenuo.
[ cozmo_im @ 01.06.2006. 15:37 ] @
Ako su koristili mineralno ulje i presli preko 100.000km onda: Valvoline MaxLife 10W40 ili 15W40.
Polusinteticko: Optima HC Power 10W40. Oba nisu jeftina ali nisu ni preskupa (ispod 500 din je litar), ali su kvalitetna i odlicna za te automobile. Nemoj nikad sipati jeftina ulja u bilo koji auto. Sinteticko nema potrebe da sipas u njih, rekoh vec, osim ako imas para na bacanje, a tesko da ces ista postici sipajuci sintetiku u neki motor koji je dosta presao i pri tom je proizvodjen kad neka od tih ulja nisu ni postojala na trzistu. [ supermario @ 01.06.2006. 21:54 ] @
Evo konkretno pitanje:koje ulje sipati u golfa 2, benzinca, 1,3-MH predznak motora?To bi trebalo da je noviji tip motora 1,3.Auto je 1986. godiste.Kakvo je ulje Optima sint-turbo, da li ono odgovara?Pozzz
[ cozmo_im @ 01.06.2006. 21:59 ] @
Kod burazera u servisu sipaju mineralno ulje, Castrol, Valvoline, Optima Long Life... samo dok su originalna.
15W40 uglavnom. Mada moze i Optima HC Power 10W40, polusintetika, to je odlicno ulje, sintetika ti nije potrebna (a i skuplje je), sasvim ce motoru prijati neko kvalitetnije ulje (probaj Valvoline maxLife). [ P1ksi @ 01.06.2006. 23:24 ] @
Citat: Dalibor81: Cuo sam da se to ulje dobija preradom, i ponovnom rafinacijom VEC PRERADJENOG ulja, pa me zanima da li je to istina. Mozda zbog toga vecina tvrdi da je veoma lose za motor. Pozdrav Postoje procesi kojima se iskorisceno ulje preciscava i dovodi u stadijum baznog ulja. Ulje koje kupujemo je u stvari mesavina vise baznih ulja i vise aditiva. A to sto je ulje na tocenje (domace proizvodnje) jeftinije od ulja u pakovanju od 1L (istog proizvodjaca), skoro sam 'objasnio' coveku da je proizvodjacu jeftinije da na bure od 50L zalepi jednu etiketu sa oznakom ulja, nego da lepi na svaku kanticu od 1L. [ delijaNS @ 22.09.2007. 22:03 ] @
Naime,dobio sam iz Italije desetak litara ulja.Zanima me jel zna ko
kakvo je,jel valja cemu-jednostavno,jel neko cuo za njega? AGIP F.1 Super Motoroil API SL/CF ACEA A3/B3 MB 229.1 VW501 01 505 00 To sve pise na flashi. [ vladagrujic @ 21.10.2007. 21:31 ] @
Kod nas na poslu sva ulja koje sipamo u mašine su na točenje iz buradi od 200l. To je potpuno isto ulje koje se prodaje u kanticama. Ostaje samo rizik da kada se otpečati bure nije sipano nešto drugo unutra radi povećanja zapremine (naša posla), a to kasnije može skupo da košta. Naravoučenije je dane uzimaš iz bureta ulje na točenje osim ako nisi 100% siguran u poštenje prodavca. Mi smo oko 2000 godine imali i problema Sa Nis-om okokvaliteta ulja u buradima ali pošto su platili nekoliko motora u buldozerima i drugim mašinama doveli su se u red. Iz iskustva znam da su neka Nis-ova ulja čak i bolja od nekih krševa što se prodaju kod nas. To su "nazovi" originali poznatih firmi pravljeni u Bugarskoj ili Rumuniji ili ne daj bože u nekom dvorištu u Srbiji.
[ popovicvl @ 22.10.2007. 07:46 ] @
...ma kad se kupuje ulje,kupus,zvake,burek proizvod treba da ima ambalazu,etiketu,eventualno dopis uvoznika.
E kad platis xx proizvod onda na PDV racunu pise 4 l XYZ ulja za automobil.E onda je originalno jer neko to pravda finansiskim inspektorima,trgovinskim,sanitarnim i ko zna kome jos.Ako je druga prica mogu da mu zalepe kaznu od 100 000 dindzi,a to mu se tek ne isplati.Molim vas platite PDV,da bi imali bolje puteve,imali grejanje u vrticima, ulicnu rasvetu,osisanu travu... [ vladd @ 22.10.2007. 10:35 ] @
Hoces da kazes da pivo u buradima (ili vino) ne valja?
Poz [ rale2rale @ 23.10.2007. 08:33 ] @
šta je sa uljem koje ima u sebi grafit, čuo sam za neko tipa marly?
[ vladd @ 23.10.2007. 09:43 ] @
To su specificna maziva. Grafit sluzi za podmazivanja konstrukcija u posebnim uslovima i sa posebnim materijalima lezaja, ili kliznih povrsina, a konstrukcija motora ne odrazava te uslove i potrebe. Grafit ili teflon, su "suvi" klizni (da tako kazem) materijali, otporni na kiseline i rastvarace.
Koliki je njihov doprinos u ulju, stvar je akademske rasprave, s tim, sto povrsinsko uvlacenje grafita (sto je cilj raznih ukljucina u ulja) u kristalnu medjustrukturu celika moze da ga znacajno oslabi. Najcesca "majstorska" greska, je da mazu lezajeve grafitnom mascu, i tako ima visestruko skrate vek. Po meni, ulje sa grafitom ne vidim cemu bi bas sluzilo, osim za recimo jako sporohodne mehanizme, na ekstremno niskim temperaturama(ne spominjem povisene temperatura, posto je ulje dominantnije od grafita, ili u sklopovima bez cirkulacije ulja. Mada je i ovo "razmatranje", posto je kolicina grafita u ulju statisticki veoma mala, i grafit je nerastvorljivo "strano" telo, sklono talozenju. Druga je prica sa "masti" gde u "sacu" alkaloida moze da se nalazi grafit, za razliku od "obicne" u kojoj se nalazi ulje. Poz. [ rale2rale @ 23.10.2007. 09:51 ] @
tnx:
[ grozda @ 06.12.2010. 20:13 ] @
Da li kod prelaska na polusinteticko treba ispiranje motora?
Sta znaci 10 a sta 40 ? kod ulja 10W40? Predpostavljam da prva vrednost znaci da je ulje redje ako ima nizu vrednost. [ sasa022 @ 06.12.2010. 20:32 ] @
@grozda
Koji motor je u pitanju i u kakvom je stanju ? Matorim / istrosenim motorima u sustini ne prija "retka sintetika" [ vladagrujic @ 06.12.2010. 21:54 ] @
U suštini pri prelasku na polusintetičko ulje nije potrebno ispirati motor. Zato se preporučuje da ukoliko nisi upoznat koje je ulje sipano ranije obavezno sipa polu-sintetika. Obavezno treba uzeti ulje koje po specifikaciji odgovara tipu motora i koje propisuje proizvođač auta. Možeš bez problema sipati i polu-sintetiku kao i sintetiku ako po specifikacijama odgovara tvom autu, t.j. propisanim normama proizvođača. Oznake tipa Sae 30 ili 15W 40 ili 10W 40 ili 5W 40 označavaju viskozitet ulja u hladnom i toplom stanju. Možeš u Auto dati pogledati koja vrsta ulja je predviđena za tvoj auto kao prvi izbor, a koja kao alternativa.
Ukoliko je reč o napr. starom tipu dizela koji troši D2 gorivo, proizvođač će obavezno naznačiti da se koristi mineralno ulje, ne zbog toga što je polu-sintetika ili sintetika ređa pri hladnom režimu rada, već zato što takva ulja po pravilu imaju jače deterdžente u sebi i time bolje ispiraju motor. Pored toga reč je i o aditivima koji se dodaju da bi poništili dejstva sumpora iz goriva, kojeg opet u D2 ila mnogo više nego kod Euro dizela. [ grozda @ 07.12.2010. 00:23 ] @
Pitam za Golfa 2 Diesel 1.6. Negde sam procitao da preporucuju Valvoline MaxLife 10W40.
Mislim da je to polusinteticko ulje pa zato pitam. Ako bih presao na polusinteticko koji nikad do sada nije korisceno. Mozda postoji i MaxLife mineralno? [Ovu poruku je menjao grozda dana 07.12.2010. u 01:34 GMT+1] [ cozmo_im @ 07.12.2010. 07:24 ] @
Bilo koje ulje polusinteticko ili mineralno, SL/CF kvaliteta.
[ Shomi-1 @ 08.12.2010. 22:00 ] @
Citat: Mineralna, 10w40 leti, 15w40 zimi, polusintetika 10w40, sintetika 5w30, 5w40... (mada mislim da bi polusintetika bila bolja za starije automobile). Zar nije obrnuto, 15w40 ljeti, 10w40 zimi? [ vladd @ 09.12.2010. 00:44 ] @
Jeste, ali nema veze, ionako "misle" a ne znaju zasto "misle"
To je stari motor, moze i staro ulje, mislim da je najjeftinije. Pa po mrazu da loze vatru ispod da bi zaverglao. Ako je problem ispiranje motora, onda je nevazno koje ulje se sipa, nije dobro ni jedno. Ako je redovno menjano ulje, nije crno kao katran, ili sa majonezom, moze da se sipa polusintetika i pri zameni(to je mineralno ulje sa nekim procentom sintetike ili estara, max 30%, ali to sa 30% sintetike kosta kao sinteticko) obavezno menjati filter ulja. poz [ Nocni @ 09.12.2010. 01:07 ] @
Ne citam cijelu temu ali ovo sto pise "na tocenje" je valjda ulje iz bacvi... to ulje ima istu cijenu kao i ono u plasticnoj ambalazi... metalna bacva od 208 litara sintetickog ulja kosta priblizno jednako kao 52 plasticna pakovanja po 4 litra ili 208 boca po litar... zavisno od tipa i proizvodjaca, ima jos pakovanja od 20 i od 60 litara ali sve je to skoro ista cijena a narod oduvijek misli da je mnogo jeftinije ulje ako se kupuje na bacve... ne znam otkud to jer bi trebalo da je jasno da je lakse napraviti plastiku nego kvalitetnu metalnu bacvu sa slavinom a ulje je isto...
[ vladd @ 09.12.2010. 11:13 ] @
Ima tu pogodnosti i za prodavca i za musteriju. Moze da se pazari POLA litre, ili 3,5 L, da se ne bacaju pare, a i prodavac moze da dolije u bacvu malo losije ulje po vecoj ceni.
Dobro za sve..pa i za majstore Poz [ Nocni @ 09.12.2010. 11:40 ] @
^^ Ne vjerujem da bi vlasnik servisa ovako nesto uradio jer bi tako sam sebi stavio noz u stomak... reputacija i ugled se ne mogu kupiti... mogli bi da dodju na takvu ideju mozda zaposleni radnici... ali u konkretno mom slucaju mislim da nebi smjeli tako nesto ni da pomisle...
Druga stvar, kod novijih auta nije kao kod starih... kad je u pitanju motorno i kad su u pitanju druga ulja kao npr ATF za automatske menjace i sl. mogao bi da se prouzrokuje kvar od nekoliko hiljada eura zbog neodgovarajuceg ulja odnosno zbog neke smijesne zarade... [ vladd @ 09.12.2010. 12:19 ] @
Mislim da se nije mislilo u temi na servis, koji daje kompletnu uslugu i nabavlja ulje na veliko, vec na "tocenje" po radnjama.
A prodavac je posebna kuca u odnosu na servis. Uvek se kvar pripisuje korisniku-vozilu-servisu, gotovo nikada prodavcu.. Poz [ komosarz @ 09.12.2010. 12:40 ] @
Reputacija kod nas i u danasnje vrijeme...???
[ Nocni @ 09.12.2010. 12:48 ] @
Da naravno... u danasnje i u svako drugo vrijeme...
Gledaj to ovako... reputacija = vise zadovoljnih musterija = mnogo veca zarada = eventualno prosirenje posla... los glas = sve manje musterija = mnogo manja zarada = zatvaranje servisa... Ne vidim sta ti je ovdje smijesno... [ vaske2 @ 09.12.2010. 13:27 ] @
Citat: Nocni: Da naravno... u danasnje i u svako drugo vrijeme... Gledaj to ovako... reputacija = vise zadovoljnih musterija = mnogo veca zarada = eventualno prosirenje posla... los glas = sve manje musterija = mnogo manja zarada = zatvaranje servisa... Ne vidim sta ti je ovdje smijesno... Logicno je da bude ovako...jos kad bi ziveli u normalnoj drzavi,ali nije i ne zivimo u normalnoj drzavi.U vecin sredinama mozda i vazi ovo sto si napisao ali u malim sigurno ne.Evo primera:u siroj okolini ne postoji auto elektricar sa kompletnom dijagnostikom za novija vozila osim jednog koji radi sta mu se cefne i opet su svi osudjeni na njega jer ko ce za Bg(kakav tek tamo majstore bije glas).Ka god dodjes kod njega auto se mora ostaviti jer ga on ne moze odmah uzeti u rad,a kad se po auto dodje ide prica....vrlo slozen kvar,kompjuter ovo,kompjuter ono...cena...da ti se zavrti u glavi...ali sta da se radi tako je kod svih novijih vozila(prica majstora)Uvid u to sta je popravljano musterija ne moze imati jer nije prisustvovala popravci(po novom zakonu serviser je duzan da obezbedi prisustvo musteriji ako to ova zeli),a i boze moj i da jeste retko ko se razume... i zato dolazi do gubljenja poverenja Citat: komosarz: Reputacija kod nas i u danasnje vrijeme...??? [ Nocni @ 09.12.2010. 15:16 ] @
^Imate vi tamo Danka Vasiljevica... on je stari clan foruma autoelektronika... na ES-u sa nickom ayrton, i on je dobar majstor...
Dobar majstor isto kao dobar covjek treba da je posten ali ne moze da bude jeftin... [ komosarz @ 09.12.2010. 22:26 ] @
Nocni ,bez ljutnje,mozda je u tvojoj okolini drugacije,ali tako je kod mene...
I opet, niko me nece uvjeriti da je neki wurth i slicna ulja na sipanje bolji od ,opet cu ja ,modrice i galaxa koji su 100% orginalni... [ vladd @ 09.12.2010. 23:05 ] @
To je poprilicno besmisleno, u krajnjoj liniji, toliko poverenje obicno proizvede da se neko upusti u falsifikovanje. Pogotovo sto su dostupna bazna ulja.
Diskvalifikovati dobra ulja zbog nejasne sumnje je malo neozbiljno. Uostalom, postoje markice, postoje sertifikati, postoji dokumentacija u radnji o nabavci ulja, pa ako je bas sve to falsifikovano, a ulje fals, lako se moze konstatovati i rekonstruisati ko je i koliku stetu napravio. Kupovanje u renomiranim radnjama, renomiranih firmi od poznatih i ozbiljnih uvoznika je dovoljna sigurnost, a ulja sa buvljaka i raznih tezgi, ne bih uzeo ni da mi ga poklone. Poz [ vladagrujic @ 14.12.2010. 21:41 ] @
Šta mislite, da u servisima sipaju ulje iz kantica? Nije tako, i Castrol, Total i.t.d. prave pakovanja od 200 (195)l i 220l. Problem može nastati ako neko neodgovoran radi neke neznatne zarade sipa npr. mineralno ulje umesto sintetike (usuće 20 l mineralnog u bure sa 150l sintetike - razlika u ceni 20l mineralnog i sintetike ide njemu u džep, a takvo ulje mušteriji u motor). Nije gazda servisa stalno u stanju da kontroliše razne face koje rade tu. U većini servisa postoje radnici koji su tu na nekoj vrsti prakse, ili ih je gazda jednostavno, zaposlio zbog neke specifične situacije u kojoj se nalaze. Najčešće takve osobe (da li zbog neznanja ili neke druge pobude) su izvor problema. O nekoj dodatnoj tehničkoj i vizuelnoj kontroli auta neću ni da govorim.
Za Golfa dizela definitivno predlažem mineralno ulje a ne polusintetiku i to zbog deterdženata u ulju. Mineralno ulje je najčešće predviđeno za korišćenje u motorima starije generacije i kao takvo uma aditive i deterdžente da uspešno štiti motor od viška sumpora u D2 gorivu. Polusintetika i sintetika su najčešće predviđeni za korišćenje u motorima novije generacije, odnosno imaju sve aditive za Evro dizel u kojem ima znatno manje sumpora. Dotrajalom motoru neće pomoći ni ulje koje košta 20 puta više od normalnog. Na jednom od mojih prethodnih auta mineralno Galax Super Long se znatno bolje pokazalo od polusintetičkog Shell-a (morao sam ga ranije zameniti zato što je počelo da gubi svojstva, dok mi se sa Galax-om to nije nikada dešavalo). Zašto pišem isključivo o dizel uljima, a ne o benzinskim. U motoru sa pogonom na benzin ulje je izloženo znatno manjim opterećenjima nego u onom sa pogonom na dizel. Izuzetak su jedino motori sa pogonom na TNG. [ vladd @ 14.12.2010. 22:07 ] @
Nije u redu da u jednom tekstu napises toliko netacnosti i neproverenih kombinacija.
kakvi su to carobni deterdzenti, u mineralnom ulju, a da ih nema u sintetickom? Kakve su to price o dolivanjima u bure kojecega, mislim bilo 200 litara ulja a prodato 220, kako bi se zabasurila razlika, a da "gazda" ne primeti? Lepo sto predlazes nesto sto se koristilo, mislim da je predlog sa te strane suvisan, mozes li da predlozis nesto bolje ili novije? Da mineralno ulje "uspesno" stiti motor, ne bi se menjalo tako cesto. Ako je uspesno cuvanje i zastita motora imperativ, zasto ne sintetika? Duplo je bolja, za sitnu razliku u ceni. Kao trece, postoje mineralna ulja sa razlicitim bazama, baznim uljima, koje se znacajno razlikuju po kvalitetu, a ti si ih strpao u isti kos. I kako sad mineralno stiti dizele od sumpora, kada je ta prica iz iste "korpe" sa "podmazivanjem" kojecega sumporom? Cemu tolika neosnovana prica, bez poznavanja problematike? Kako si primetio da Shell gubi svojstva?, Nije bilo masno medju prstima?? I ne znam zasto sad razdvajas dizel-benzin ulje, tema je o svim vrstama ulja ali iz bureta....na tocenje... [ vladagrujic @ 14.12.2010. 22:26 ] @
Dobro Vladd, samo neka ti sipaj u stare D2 motore sintetiku i srećan ti put (od srca). Razlika neće da se primeti odmah ali za 50-60 000 km sigurno hoće.
O dolivanju u bure svačega neću dalje pisati, zato što sam sticajem okolnosti to svojim očima video. Da li je gazda primetio ili nije ne znam, ali znam gde je to ulje završilo. [ vladd @ 14.12.2010. 23:23 ] @
Prvo nije tema, ali ne zelim da brisem, vec da upozorim.
Sto se ulja tice, koristim sintetiku u lanceru, benzinac, i presao sam stotinak hiljada, nakon generalke. Kompresija je odlicna, pali na -7, odnosno pre par sati vremena, na pola kljuca, nakon celog dana zavejavanja, i sta sad? Sto se dizela tice, par je u mom okruzenju u upotrebi sa sintetikom, istina za dizele, golfovi 1 i 2, motori 1.6... Istina, tek su ove godine, na zaprepascenje ulicnih majstora, a na moju preporuku, sipali dobro ulje, i zacudo, primetili razliku. Narocito kod jutarnjeg paljenja, ne varira im kompresija, ne lepe se karike, motor se hladan lakse vrti, pri hladnom startu postoji film ulja na cilindrima. I sad te prednosti treba zanemariti. Zarad majstorskih predrasuda i bajalica, za koje vec sumnjam da su dobronamerne, ustedica na mostu(u trgovini), ali mostarina na cupriji(kod majstora)... A sta ce biti posle 50-60kkm, pa bice bolja kompresija nego da su vozili sa mineralnim kojekakvim uljem, za neka ulja se ne moze dokuciti sastav, bice lezajevi radilice u boljem stanju, cilindri ce biti perfektni... Naravno uz neka "ogranicenja", menjanje ulja na max 7-8000km, obavezno menjanje filtera, i cesca provera i zamena vazdusnog filtera. Vole da se voze po prasnjavim vikend naseljima. Jedino ne vredi sipati sintetiku u raspale motore, ili motore-vozila namenjene da se nekom uvale. Ko zeli da vozi, i da bude zadovoljan, moze(treba) da zaboravi mineralno ulje, iz koje god godinebio motor...osim ako ne zeli na drag race... Ne znam kako zamisljas da izgleda sinteticko ulje, kao neki prost produkt hemijske reakcije, nepoznatog porekla? Gola voda? Svi aditivi su prisutni u tom ulju, zavisno od sorte, negde sa drugacijim odnosom aditiva, ali daleko bolje "recepture" nego za mineralna ulja, sintetici ne trebaju "razbijaci" katrana i zgrusavanja, ne trebaju im stabilizatori strukture, i kompenzatori skracenih i raznolikih molekula. Sintetika u vecem opsegu i temperature i veka ima odlicna maziva svojstva, ne gubi na viskozitetu, molekuli su uniformni, dugacki, nisu raznoliki i porazbijani kao kod mineralne baze...sta bolje priustiti motoru..a za par desetina evra vise, na godisnjem nivou, uz ustedu na gorivu, "polugeneralkama" i "osvezavanju". Poz [ Zarko Silic @ 14.12.2010. 23:33 ] @
Za te stare dizel motore najbolje je koristiti nesto od SHPD ulja (interval zamene do 50.000 km) kao sto su na primer ova:
... Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|