[ MatezYU @ 13.06.2006. 08:28 ] @
Da li moze neko strucno da mi objasni sta je to karter gas? Tj. zasto izlazi dim na njega ako je auto pri izdisaju. Svi mi govore da obratim paznju na to prilikom kupovine polovnog auta... Ako moze neko strucno objasnjenje
[ fade @ 13.06.2006. 11:04 ] @
valjda misle na "iberlauf" il kako to vec majstori zovu ,to je vlajda nesto na foru "odushak motoru" ako izlazi dim tu ,znaci da svi ti topli izduvni gasovi idu kroz motor ,radilicu i ta chuda , a iberlauf se tu nalazi ,ako tu ide dim ,to nece dugo. ja ovo onako laicki posto ne znam bash nesto o tome.Uglavnom valjda ako nedihtaju ventili ili su karike loshe il sta vec ,pa gasovi ulaze u motor i dodatno greju motor.
[ Java Beograd @ 13.06.2006. 14:54 ] @
Radni takt motora se desava kad dodje do eksplozije smeše i ta eksplozija pogura klip. Klip mora da "dihtuje" (zamislite kako dihtuje klip u špricu). Dihtovanje se postiže karikama, ali pri tome i sam klip, a pre svega i zidovi cilindra moraju da budu u besprekornom stanju. Ukoliko to nije slučaj, jedan deo gasova prođe između zidova cilindra i karika, pa samim tim ne vrši rad. E upravo ti gasovi izlaze na "odušku kartera" ili takozvanom iberlaufu. Na iberlaufu inače, mora da ima malo gasova, jer nikad karike ne mogu idealno da zaptivaju cilindar, ali nikako ne sme da bude plavog dima. Dakle, kad duva na iberlaufu - to je pokazatelj lošeg stanja cilindara i karika, tj. krajnje vreme za generalku.
[ fade @ 13.06.2006. 20:02 ] @
znao sam da je tako nesto.
[ ton_majstor @ 14.06.2006. 14:01 ] @
Taj dim je obično plavičasto-sive boje. To je dokaz da je motor "produvao, prolupao". Inače, dim je "mastan", tj. zasićen uljem, pa ostavlja trag gde padne. Zato vlasnici vozila izvode dim ispod motora, preko creva... da ne maste motor.

Inače, ako se redovno doliva ulje koje se izgubi, može neko vreme i tako da se vozi, mada je potrošnja redovno povećana, svećice su često zamašćene, teže se pali motor... pa tušta i tma problema!

Pozdrav!
[ Java Beograd @ 14.06.2006. 15:48 ] @
Sasvim tako, tom_majstore, ali da ne zbunjujemo neupućene, "produvao" motor se jako razlikuje od "prolupao" motor.
Ovo o čemu pričamo je produvao motor.
Prolupao motor je kad zazor ležajeva (leteći, ležeći svejedno) postane toliko veliki, da radilica udara u ležajeve što se čuje kao lupanje u motoru. Takav motor se ne sme voziti, jer će veoma brzo bukvalno da se raspadne.
[ ton_majstor @ 14.06.2006. 22:05 ] @
Ma i ja sam prolupao, u pravu si.

Mada, te dve stvari jako brzo slede jedna drugu.

Pozdrav!