[ kikiša14 @ 15.06.2006. 19:12 ] @
nedavno sam nabrijo svog ATX-a. stavio sam mu klip,stublinu i karburator od tomos T-15, sve valja samo sto kad se motor malo ugrije sam si daje gas cjelo vrijeme. kako da to namjestim na karburatoru da ne bude vise tako?
[ fade @ 15.06.2006. 19:30 ] @
polivaj ga vodom da bi ga ohladio.Valjda treba dizna da se prepravi .Tako je bar kod mene bilo ,treba da se ocisti ako je malo sjebana ,skini pa pogledaj.
[ Horvat I @ 15.06.2006. 21:30 ] @
Pompcu dizne za vazduh.(ako je u potanju BING)
[ kikiša14 @ 15.06.2006. 21:45 ] @
dizna je odvrnuta do kraja a on opet daje gas kad se ugrije. jel moze jos sta drugo bit problem??
[ Horvat I @ 15.06.2006. 22:45 ] @
Citat:
kikiša14: dizna je odvrnuta do kraja a on opet daje gas kad se ugrije. jel moze jos sta drugo bit problem??

TO je greska! Uvij do kraja,vrati 2kruga.tada /na toplom motoru!/podesavas precizno.+- 1/4kruga levo-desno./Kod hladnog motora ce biti maaali ler!
Pretpostavljam da si ocistio karburator filter izduv!
[ kikiša14 @ 17.06.2006. 11:36 ] @
danas cu probat. ja na tom karburatoru nemam filter, jel bi ista moglo bit zbog toga??
[ Horvat I @ 17.06.2006. 21:04 ] @
Bez filtera ga ni slucajno ne koristi!!!Mogiće da stvara smetnje jer su proektanti računali na otpor vazduha preko njega
[ fade @ 17.06.2006. 21:51 ] @
sta fali malo prasine ili koje zrnce peska da malo peskira cilindar.
[ kikiša14 @ 17.06.2006. 22:56 ] @
nema filter, nego carapu preko otvora da ne ulazi prasina!
probo sam namjestit kako si reko al opet poludi. taj karburator ja mislim da ni nije orginal pa moguce da zato poludi. da stavim njegov filter(od T-15) il preporucas nesto drugo?
[ kikiša14 @ 25.06.2006. 00:19 ] @
rijeseno je sve. problem je bio u dovodu goriva, jer cijev nije bila dobro zavarena pa je uvlacio previse zraka.
[ kikisa14 @ 25.06.2006. 17:52 ] @
sad se pojavio jos jedan problem. slabo pali iako je majstor namjestio palenje. motor bas upali, al cim mu dam gas on se ugasi. pali iz jedno 10og puta. nekad upali iz prve. sta moze bit problem i kako rijesit??
[ fade @ 25.06.2006. 20:13 ] @
i mene3 muci jebeni karburator sada ,u k**** ,drka ona dizna ,a izgleda negde vuche vazduha.Ako si sredio problem sa vazduhom ,skini i na kompresor produvaj sve kanalice ,mozda se nesto nakupilo ,pa nema benzina da lepo upali ,pa zato tek iz 10 puta upali al kad dash gas gasi se ,jer opet nema benzina.
[ Horvat I @ 25.06.2006. 20:33 ] @
Imaš nekoliko mogućnosti,postavi DelOrto,napravi tiristorsko palenje,pali ga pod saugom!
[ fade @ 25.06.2006. 23:10 ] @
E ovo mrzim kod es-ovca
Citat:
Imaš nekoliko mogućnosti,postavi DelOrto,napravi tiristorsko palenje,pali ga pod saugom!
prvi aj skontam i ja sta je delorto ,a tiristorko paljenje ,znaci svi mi ,pa i ja nekad napisem ono sto treba raditi ,sto verovatno resavfa problem ,al napisao si tako lepo da bi te razumeo neko ko to dobro zna, a da ovaj mali zna ,nebi pitao ovde .Inace decko kaze da jedva upali ,a cim da gas on se ugasi ,onda nema svrhe paliti pod saug il sauk kako vec.Da ima para vec bi uzeo drugi karburator i odmah resio problem ,al decko hoce popraviti ,tako da ...
[ vladd @ 25.06.2006. 23:55 ] @
Em motor "drljav" em mator a jos i sa "inovacijama". Dorade i prerade (carapa umesto filtera) reba da rade ljudi koji puno znaju o motorima ili konstrukcijama motora. Za takve motore, protok vazduha je zamisljen da bude kroz filter i kroz malo prljav filter. Sa samo carapom, motor, odnosno kolicina vazduha koja treba da povlaci benzin bice veca. Ko ne zna karakteristike motora, stehiometrijski odnos, zapreminu motora (ne mislim na 50ccm) koja usisava smesu u karter... moze samo da ocekuje cudna paljenja, nemanje lera, ne prihvatanje "gasa", stucanje motora, gasenje na svim obrtajima, pregrevanje i motora i karburatora i sve veci cirkus.
Moraces da se "uhvatis" za neku referencu, pa recimo da dovedes neke sklopove u prvobitno stanje, da bi mogao bar nesto da kontrolises. Elektronsko paljenje, pomaze kod prebogatih smesa, tesko da ce da presisa. dizne nemoj da stelujes ako nemas neki filter, koji je propusan slicno fabrickom9pravi neki otpor struji vazduha).
Mozes da dodas i parce sundjera u sendvicu sa dve carape, ili parce nekog auto filtera, ili iseckaj nekoliko slojeva papira od kese za usisivace.
Ulazna dizna u plovku, mora da je dobra da ne bi prelivao. Probaj da nadjes noviji karburator, ili mesinganom, tankom zicom procisti kanale u venturi cevi (glavni tok vazduha kroz karburator).
Osusi svecicu, drzi malo motor "otvoren" da izbacis visak benzina, pa probaj. Jedno po jedno. Prvo smesa za normalan rad motora. Vidi se po svecici. Pa posle ler i paljenje, tada nece biti vecih problema.
[ Horvat I @ 26.06.2006. 11:26 ] @
Nekada sam na svojoj T15SL imao iste ove muke i pisem kako sam ih JA resio!
[ vladd @ 26.06.2006. 16:09 ] @
Pa to se i trazi, da se kaze. Kao "referencu", uzeo si dobrog i skupog delorta, gde je mnogo vise stvari "pod kontrolom", a ostalo se prilagodi.
Da ne zaboravim, i izduvna grana ima dosta uticaja na "celu pricu", od ulaska do izlaska vazduha.
[ Horvat I @ 27.06.2006. 13:32 ] @
Citat:
vladd:  i izduvna grana ima dosta uticaja na "celu pricu", od ulaska do izlaska vazduha.

To sam vec u 7. poruci napisao.
Nisam ja kriv sto del orto zna kako se pravi karb.Mikuni nisam ni hteo spominjati bas zbog cene.Inace i Bing je dobar
[ vladd @ 27.06.2006. 14:41 ] @
Pa dobri su svi kada su novi. A kada su stari 10 i vise godina, radije bih uzeo delorto. Vazno je da na motoru pocnes od jedne dobre sigurne ispravne komponente. A ostale ili prilagodis ili definitivno zamenis. Stelovati motor sa svim poluispravnim komponentama je resavanje jedne jednacine sa pet promenljivih. Mozda se "nabode" resenje, a mozda se izgube dani.
[ Horvat I @ 27.06.2006. 17:35 ] @
Kolko sam shvatio čovek se muči sa svojim motorom.Znači vremena na pretek!Sa tiristorom sam postigao iznenađujuće rezultate.Kasnije kad sam se upoznao sa teorijom sam shvatio zašto
[ kikisa14 @ 29.06.2006. 13:30 ] @
ljudi rjesio sam sve probleme. nabavio sam filter neki, stavio ga, namjestio sve. ler i to sve u svezi s karburatorom je sad u redu. sad pali stalno, onaj covjek je imo pravo, treba drzat gas dok se pali, vise ga ne gusi otkad sam taj filter nabavio i namjestio ga. sve je savrseno. moj ATX sad ide ko metak. hvala svima na pomoci.
[ kikisa14 @ 29.06.2006. 13:42 ] @
ono sto je vlad nabrajo imalo bi smisla napravit na nekom jacem motoru, a posto je moj jedan obicni tomos ATX od 50ccm bingov karburator i novi klip i stublina od t-15 su i vise su nego dovoljni. palenje sam samo bio ponovo namjestio, nesto se pomaknilo, i sad sve valja.
[ vladd @ 01.07.2006. 23:41 ] @
Nisi pazljivo procitao moj post. Nikakvo dodavanje ne treba, samo da su postojeci delovi "u kondiciji" i svi na broju. Protok vazduha, od filtera do izlaza iz auspuha, znacajniji je i kriticniji kod malih motora. Veliki su manje osetljivi (daleko od toga da je nevazno), a i komponente (npr karburator) imaju siri opseg rada i stelovanja.

Vazno da ti sada uzivas u voznji.
Poz.
[ kikisa14 @ 21.07.2006. 17:05 ] @
jel stane maska od ctx-a na atx-a??