[ MatezYU @ 23.06.2006. 11:44 ] @
Pozdrav!

Evo imam jedno pitanje za one koji se razumeju u motore. Elem, radi se o Fiat UNO '90 godiste sa 1.0 FIRE motorom. Oznaka mu je 45S, ima 5 brzina. Komplet sam izmenio sve zivo na motoru, nove kaiseve (zupcasti i klinasti), nove svecice, kablovi, filter goriva, vazduha, ulja, komplet ulje, namestili su mi paljenje... Motor jako lepo radi, vuce kao lud, malo trosi...
Jedini problem mi je sto se cuje neko sitno cukanje kod 3 cilindra. Jedan majstor mi je rekao da sigurno jedan ventil ima veci zazor pa da on cuka. Ali on nema te plocice. Odem kod drugog majstora koji ima te plocice i namesti mi ali se opet cuje. E sada drugi majstor mi kaze da je u pitanju neki leteci lezaj i da to ne treba dirati jer se mora motor komplet rasturati. A opet ima i treca varijanta da to zvecka ac pumpa... Da li neko zna o cemu se radi i da li je imao slican slucaj?
Motor stvarno jako lepo radi, ima kompresiju, tih je, jedino se to sitno zveckanje cuje...
Hvala unapred!
[ Java Beograd @ 23.06.2006. 14:33 ] @
Vidi, ako motor ima dobru kompresiju (jesi li to merio, ili onako, odokativno tvrdiš ?), ako trosi umereno, ako je potrosnja ulja manja od 300 gr / 1000 km, ako ne duva na iberlaufu, onda se realno može zaključiti da je stanje mašine korektno. Veoma se retko dešava (mada nije nemoguće) da jedan ležaj propadne, a da su svi drugi u redu, i da su takodje u dobrom stanju i karike i cilindri. Tako, moglo bi se zaključiti da najverovatnije nije ležaj.
Ono što mene više interesuje je: kako si zaključio da je "kuckanje" kod 3. cilindra ? Mislim, ja sam osluškivao motore mali milion puta i ZNAM koliko je teško odrediti izvor nekog zvuka, čak i uz pomoć majstorskog stetoskopa. Da li je lupkanje neprekidno bez obzira na gas, opterećenje motora, brzinu ... Otkud ti ideja da je pumpa za gorivo ? (Otkud ti termin AC pumpa kad se priča o benzinskom motoru ?)
[ tweeester @ 23.06.2006. 14:41 ] @
Mozda ces vise pomoci dobiti ovde: http://www.cannonballforums.se/index.php?f=91
[ MatezYU @ 23.06.2006. 18:08 ] @
Jes, majstor je rekao da je kompresija odlicna, da dobro vuce, nema kartera i tako to. Nemam pojma kako je dosao do toga ali on misli da je taj leteci lezaj propao. A jedan drugi majstor kaze da je po njemu ac pumpa, i da taj lezaj ima drugaciji zvuk kada propadne. Ona kucka kada se vrti valjda bregasta pa nesto u njoj lupka... To lupkanje ne osetim u toku voznje, jako je tiho. Kada stanem ni onda se ne cuje u kolima nego jedino kada izadjem napolje onda se oseti onako tiho da kucka... Kada se otvori hauba onda se moze lepo cuti.
[ vladd @ 24.06.2006. 23:12 ] @
Kao prvo, trebao bi, ti ili neki od "majstora" da locira mesto kuckanja. Vidim da su majstori "klasicni", igraju se "vraca pogadjaca". To im je valjda reper za "dobrog majstora", "bupnes" dijagnozu pa rasturis pola motora..
Kompresija se MERI, a ne proverava "da li auto vuce dobro". I uglavnom nije vazno ako je nesto manja, vaznije je da su svi cilindri ujednaceni, po kompresiji.
Fire 1000 motor su sklapali roboti, radjen je sa preciznim tolerancijama, o "risevima" i sl glupostima, nema govora.
Kuckanje (na nizim obrtajima) moze da se cuje i od komada svecice koji je ostao u cilindru (nema gde da ode) To se proverava tako sto se skine svecica, i baterijskom lampom osvetli klip i mali krateri mogu da se primete (ako vec majstori nemaju spravu sa optickim vlaknom).
Uzmi stetoskop, skini membranu za ispitivanje (pluca i srca ) i postavi neku sipku (parce elektrode 6mm precnika, duzine 15-25 cm) i sa tom "alatkom" pipaj delove motora, spolja, da bi locirao odakle je kuckanje najjace. To je vec pola posla.
[ MatezYU @ 26.06.2006. 06:46 ] @
Probao sam sam sa srafcigerom da osluskujem svaki ventil, i sve zivo... Kao da mi najjaci zvuk dolazi iz ac pumpe.. Cuo sam da se desava da bregasta cuka u neki lim i da nije strasno... E sada....
[ MatezYU @ 07.07.2006. 06:00 ] @
Bio sam u ovlascenom servisu i posle stelovanja ventila (koji su inace bili jako rastelovani) kuckanje je i dalje prisutno. Locirali su kuckanje u prvom cilindru oddole. Kada se skine kabel sa prve svecice onda se skoro i ne cuje jer se taj cilindar onda iskljuci fakticki... Rekli su da teram tako, ako se ne bude pojacavalo nista onda samo da vozim... U slucaju da se pojaca onda ce morati da se rastura motor i da se radi polu generalka :(
Pozzz...
[ cozmo_im @ 07.07.2006. 09:50 ] @
Ovo mi mirise na neki od lezajeva u motoru. Znak da je motor nekada ostajao bez ulja ili je vozen za uljem ispod minimuma, ili je koristeno nekvalitetno ulje, ili su dodavani neki aditivi koji ne valjaju, a moze da bude i znak pregrevanja (sto opet moze da bude posledica voznje sa malom kolicinom ulja).

Fire motor je motor koji je dobrano nasviran i nije bas toliko trajan (i isforsirano se vozi), zato sam ti ja i preporucio da kupis neku Toyotu jer sa njom ne bi imao nikakvih problema sto se tice motora, a i ako ih ima sve se svodi na pohabane gumice ventila (laka i ultra mega jefitna zamena, bez ikakvog otvaranja motora).
Kod motora takve konstrukcije (sa malim tolerancijama i uskim uljnim kanalima) adekvatno podmazivanje je majka mara, i svaka voznja sa manjom kolicinom ulja (ispod minimuma) vrlo brzo, vec nakon par stotina kilometara, moze da osteti nesto u takvom motoru.

Jedino sto jos moze da mi padne na pamet je da je neki komadic necega (od svecice recimo) upao unutra pa kucka (i to se desava). To se isto moze proveriti pregledom cela klipa (ako je rosav). Da je detonacija u motoru, drugacije bi se manifestovala. Ne verujem da je nesto vezano za svecicu (ako se cuje skroz dole), a svecice isto mogu nekad tako da zezaju. Vredi proveriti i to (zameni svecicu sa nekog drugog cilindra, cisto da otklonis i tu sumnju).
[ vladd @ 07.07.2006. 23:29 ] @
Vodjica ventila na tom cilindru. Nadaj se da nije neki od lezajeva na klipnjaci.
[ MatezYU @ 09.07.2006. 10:01 ] @
Dobro, slazem se, mozda je Toyota bolja ali gde ja da nadjem tu Toyotu? Jako su retki auti, ako nesto crkne ne mozes naci nigde deo, sve u svemu auto uopste nije popularan... Nema majstora za njih...
Sto se tice motora, namestili su mi ventile, sve zivo je novo, svecice, kablovi i nije sigurno nista upalo u cilindar... Nego je to neki lezaj sigurno na radilici ili tako nesto... Rekli su mi da ne diram nista. Ako se ne bude pojacavao zvuk da ne diram i samo da vozim. Kada se skroz bude unistio motor onda raditi polu generalku i to je to... Inace jako dobro vuce motor, malo trosi... Mozda je bio par puta pregrejavan jer prethodni vlasnik nije skinuo plastiku sto se stavlja iza hladnjaka za zimsko doba pa nije dobijao dovoljno vazduha za hladjenje... Prokuvao par puta pa se tu nesto zeznulo. Mada sam mu ja menjao i zaptivac glave i ventil dekne. Sada je skroz suv motor, ne pusta nigde samo sto cuka u prvom cilindru. Kada se skine kabel sa prve svecice onda se ne cuje cukanje uopste, sto je dokaz da je u pitanju prvi cilindar... Jer kada on ne radi ne cuje se cukanje...
[ cozmo_im @ 09.07.2006. 10:16 ] @
Toyotu Corollu, super ocuvanu sa malo predjenih kilometara, mozes bez problema naci u oglasima - do 2500e u stvarno odlicnom stanju, sednes i vozis. Inace, majstora za Toyotu ima puno (evo moj majstor je odlican i nije skup), delovi uopste nisu skupi (iako malo skuplji od delova za Kadett , Fiat i VW), ali su zato OEM ili original i traju kao i novi kad se ugrade. Retko se bilo sta menja na tim autima, a delova ima gde hoces i kakvih god hoces. Uopste se ne razlikuje odrzavanje Toyote od bilo kog drugog automobila (ipak je to star model, tako da delova ima na svakom cosku maltene).

Prati stanje na tvom autu, dobro ga odrzavaj, pa ces videti... ocigledno se prehodni vlasnik nije bas lepo odnosio prema njemu.
[ pudar @ 09.07.2006. 23:32 ] @
Sto se tice cukanja u motoru,postoji jedno pravilo.Ako cuka bez obzira na broj obrtaja-onda je nesto sto je u glavi motora(bregasta,ventili...),a ako cuka na odredjenom broju obrtaja-onda je taj zvuk iz bloka motora(lezajevi,mala pesnica klipnjace..). Ako je to ovo prvo,onda je to prilicno jednostavno resiti,a ako zvuk potice iz bloka-moj savet ti je da vozis i ne razmisljas previse o tome(ja sam sa "dzetom" uz to cukanje presao 90.000km bez problema i onda je prodao)
[ MatezYU @ 10.07.2006. 05:51 ] @
Aha, cuka tako da mu se menja intenzitet na odredjenim obrtajima. Ma i ja sam tako mislio, vozim dok se ne sj**e... Moguce da je kod prethodnog vlasnika par puta prokuvo, ili mozda nije imao jedno odredjeno vreme dovoljno ulja pa se vozilo... Kada se skine kabel sa prve svecice onda se uopste ne cuje cukanje, sto je znak da je na prvom cilindru... Inace auto stvarno jako lepo vuce, pali uvek iz prve, lepo prima gas i povlaci super, jako malo trosi, dobro ima sagorevanje... Sve u svemu sve je ok samo sto cuka... Ali ako nije strasno kao sto kazete onda cu ostaviti tako pa kada se sve sj**e onda odraditi polu-generalku...